De navigatie van Kia is al een tijdje best goed. Vorig jaar is Kia overgestapt op routeberekening door Google en dat werkt goed in combinatie met de Kia kaarten. De laadstationfilter stel ik altijd in op only Ionity en soms Fastned. Zoek laadstations langs route (niet huidige locatie, want dan krijg je laadstations die misschien dichterbij zijn, maar al 20km achter je liggen).EB W schreef op zondag 8 februari 2026 @ 07:22:
Hier een navigatie app vraagje: ik gebruik nu een jaar ABRP en sluit een Ionity power abo af als ik op vakantie ga en dat werkt op zich allemaal prima.
Nu kwam ik er achter dat je op de Kia navigatie zelf ook aan kan geven dat je bijv alleen Ionity en Fastned wilt gebruiken, met het voordeel dat hij bijv zelf al gaat voorverwarmen.
Echter een jaar geleden was de Kia navigatie niet echt om over naar huis te schrijven, maar vroeg me af hoe dat nu is na alle updates.
Ik kan het zelf gaan ondervinden als we weer terug naar huis rijden vanuit Oostenrijk maar was benieuwd hoe de ervaringen inmiddels zijn.
Dit bevalt goed. Je ziet hoeveel laadpalen er vrij zijn en voorverwarmen start automatisch.
Wat nog niet goed bevalt is over de kaart zelf inzoomen/uitzoomen bewegen. Dat werkt beter op Google Maps via Carplay en Android Auto.
Fileinformatie en flitsers wel "on par".
:strip_exif()/f/image/5N8g7jTbaULzRlcmsKFg6ZcA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/osXMKuReYPHRN89RlEmbIYlY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ThhYEEVbTdhx3uzmgY1ffE4b.jpg?f=fotoalbum_large)