jrn schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:42:
[...]
Even een update, auto is 2 weken bij de dealer geweest. Tijdens het afhalen was de conclusie: kabel die niet meer goed zat. I guess, it's true
Wel een nieuw probleem: UWB lijkt niet meer te werken. Ik kan de auto nog steeds openen en starten met de iPhone op de NFC maar niet meer gewoon vanuit de zak. Het lijkt me dat ze iets vergeten aansluiten
Al verschillende andere zaken geprobeerd: 12v batterij voor 15m afgekoppeld, verschillende fuses even verwijderd, digitale sleutel opnieuw gekoppeld, etc...
Heel vervelend. Ik blijf mij verbazen hoe ondermaats het werk bij de garage, ook bij de merkdealer, is. Personeelstekort zal wel de oorzaak zijn. De eerste de beste stagiair moet het werk doen, omdat er niemand anders beschikbaar is. Ik zie het ook in andere branches. De invalkracht in onze bedrijfskantine weet niet eens hoe je eieren moet koken.
Mijn rechterbuitenspiegel klapt wéér niet meer in. Nadat ie "vakkundig" gerepareerd is bij de Kia merkdealer. Ik begin ook steeds minder waarde te hechten aan die 7 jaar Kia garantie. Wel verplichte, peperdure, servicebeurten moeten doen, maar als er iets is, dan kan het zo 6 maanden duren voordat het gerepareerd is. En die 7 jaar, is in mijn geval maar 4 jaar, want begrensd op 150.000km. Garantie op het infotainmentsysteem blijkt ook nog eens buiten die 7 jaar te vallen (2 jaar).
Volgende keer overweeg ik een Chinese EV, van een bedrijf dat er echt iets van wil maken in Europa, want de voordelen van een gevestigd merk, dat ik na 6 jaar Tesla hoopte te vinden bij Kia, vallen mij maar tegen.
Verder heerlijke auto trouwens.