Ik heb bij amazon van die dopjes gekocht, heb er nu 10 op voorraad en daarmee gedoe af. Sinds vorig jaar geen dopje meer hoeven te vervangen.Gasoline1234 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:43:
[...]
Wat een omslachtig werk voor 2 rubber dopjes. Bij mij hebben ze het onlangs ook uitgevoerd, maar ik ben niet van plan dit jaarlijks te gaan laten doen. Hebben ze jou misschien nog verteld of de nieuwe rubberen dopjes wel lang mee gaan? Ik heb het zelf bij de dealer gevraagd bij ophalen van de auto, maar de service-medewerkers aan de balie weten eigenlijk nooit iets. De monteurs zijn al naar huis en van een EV9 is sowieso altijd weinig tot niets bekend.
Na ruim 6 jaar Tesla wilde ik graag naar een normaal automerk, maar ik moet zeggen dat de Tesla medewerkers wel meestal meer verstand van de auto's hadden dan bij Kia. (Als je tenminste een Tesla medewerker te spreken kon krijgen, want alle communicatie moest de laatste jaren via de app, ook het afgeven van de auto).
Ergens in dit draadje of bij Reddit een paar links gevonden met die dopjes. Zijn volgens mij oordopjes tegen herrie die toevallig ook prima passen in de EV9.
Blijft wel "zot" dat dit stuk gaat bij de EV9 en ze deze niet op voorraad hebben of goed ge-engineert hebben.