Heeft iemand op het forum ervaring met wat ik hier moet doen:
De auto staat sinds 28-06 bij de KIA-dealer vanwege het 12V-probleem.
De dealer zegt dat de reparatie 2-4 weken duurt, mogelijk langer als er nieuwe onderdelen nodig zijn.
Via het leasecontract hebben we recht op een vergelijkbare auto na 48 uur.
Leasemaatschappij (KIA Lease / Ayvens) heeft een extern bedrijf ingehuurd om ons een geschikte tijdelijke auto te leveren. Ze hebben dit op 1-07 gedaan (geen klachten over de reactiesnelheid). Op 3-07 beloofde dit externe bedrijf ons een vervangende EV9 die vandaag (07-07) of morgen 08-07 geleverd zou worden.
Ik heb dit bedrijf vanochtend gebeld en kreeg te horen dat ze de auto nog niet hebben, ze weten niet wanneer hij er wel is.
Op dit punt begin ik mijn geduld te verliezen. Ik heb Ayvens vandaag weer gebeld en ze bellen me zo snel mogelijk terug.
Het is al zomervakantie hier in Limburg. Geen 7-zitter = geen dagjes weg. We hebben 5 kinderen, daarom hebben we een EV9 geleased. De huidige vervangende Volvo EX30 is een superfijn autootje, maar ja, hij is klein. Slechts 4 echte stoelen en bijna geen kofferbak.
Is dit iets waar ik juridische hulp bij moet inschakelen? Contractbreuk? Ik weet dat Ayvens aan het einde van de maand nog steeds hun €1350 wil hebben, en ondertussen heb ik nog steeds niet de auto waar ik voor betaal....