Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 74 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik ben nu voor het eerst aan het snelladen bij Fastned.. nu klikt hij vast en zegt de app: wacht op auto. Auto is aan het laden (best rap ook) Fastned app geeft time-out.

Ik start vervolgens weer een laadsessie via de app maar die zegt nu dat mijn plek al bezet is (duh). Auto laad keurig door, geen laadsessie in de app.

Benieuwd bij het afkoppelen… is dit een Fastned probleem?

Edit:
Uiteindelijk gestopt via de oplader ipv de app. Snelheid: 200kw! Lekker hoor was in no time weer onderweg. Plug and charge was uit, lijkt een Fastned hick up te zijn (volgens telefoon gesprek met support).

[ Voor 21% gewijzigd door Ruvetuve op 03-03-2025 18:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:49
Ik heb de knoop doorgehakt! Na wat reacties op mijn vraag hier, toch voor de AWD gegaan. En aangezien het verschil met de Plus Advanced AWD zo klein is, heb ik uiteindelijk maar voor de GT-line gekozen!

Lader is de Peblar Business geworden, want die kan ook v2h/v2g :)

Leverdatum nog niet bekend, de dealer kon niet zeggen of dit hetzelfde zou zijn als ik online zie. Online staat namelijk mijn gekozen kleur op een levertijd van slechts 2 weken - dat zou wel mooi zijn. Iemand hier ervaring met hoe betrouwbaar die informatie is?

[ Voor 6% gewijzigd door Koptelefoontje op 03-03-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-09 12:58
Die levertijd klopt niet...
Maar de dealer zou toch zo moeten zien of er iets op voorraad staat anders is t wachten op een boot uit Korea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:37
Gasoline1234 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Voor de Android gebruikers: Google Maps toont wel route-aanwijzingen op de Head-Up Display.
Waze ook op de Head up display met android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
ty5500 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Waze ook op de Head up display met android auto
CarPlay lijkt het wel te ondersteunen als third party apps van de juiste API gebruik maken (wat ze nu niet doen?)

Zie hier en hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:40

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Er lijkt nu toch eindelijk iets leuks aan te komen:
https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-09 23:05
Lijkt wel bij te staan dat het (alleen??) voor de EV3 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
Nestorix schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Heb je een 80k dure ev9 kan je enkel YouTube zien in een 35k ev3. 😁
Dat ze het ook maar voor de ev9 uitrollen ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Maar voor die YouTube/Netflix moet je dan ook nog eens een betalend abonnement bij Kia nemen? Stom dat je niet gewoon je telefoonscherm kan projecteren of je 5g van je gsm kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:05

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Niet beschikbaar voor de EV9?
YouTube en Netflix is mij in juni 2023 bij aanschaf al door Kia beloofd en ik / de kids zitten er al bijna 50.000km op te wachten.

Voor hun was dit de grootste downgrade na verkoop van de Tesla, en ik zit al anderhalf jaar te zeggen: Het komt echt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 20:54
Het is wel opvallend als de extra opties niet op het top model aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
Dat komt echt wel naar de EV9 hoor, duurt even maar ik zie niet in waarom. Is hetzelfde systeem, hardware is identiek dus het is vast een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
mfellman schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 19:56:
Het is wel opvallend als de extra opties niet op het top model aangeboden worden.
Zou belachelijk en heel dom zijn dus daarom denk ik niet dat ze het alleen voor de EV3 houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:31
Koptelefoontje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:30:
Ik heb de knoop doorgehakt! Na wat reacties op mijn vraag hier, toch voor de AWD gegaan. En aangezien het verschil met de Plus Advanced AWD zo klein is, heb ik uiteindelijk maar voor de GT-line gekozen!

Lader is de Peblar Business geworden, want die kan ook v2h/v2g :)

Leverdatum nog niet bekend, de dealer kon niet zeggen of dit hetzelfde zou zijn als ik online zie. Online staat namelijk mijn gekozen kleur op een levertijd van slechts 2 weken - dat zou wel mooi zijn. Iemand hier ervaring met hoe betrouwbaar die informatie is?
Er staat er een op voorraad in IJsselstein, pebble grey 7 zitter GT line. Maar helaas geven die niet veel korting aan de leasemaatschappij, en dus is het wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchmaik
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 21:39
Gasoline1234 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:46:
YouTube en Netflix is mij in juni 2023 bij aanschaf al door Kia beloofd en ik / de kids zitten er al bijna 50.000km op te wachten.

Voor hun was dit de grootste downgrade na verkoop van de Tesla, en ik zit al anderhalf jaar te zeggen: Het komt echt binnenkort.
Maar is dat zo’n feestje dan, kijken naar filmpjes op dat scherm in het midden van het dashboard, en dat de bestuurder dat scherm niet meer voor andere zaken kan gebruiken? Daarbij werkt het alleen als je stilstaat denk ik? Voor kinderen is het toch veel fijner als ze gewoon op hun tablet kunnen kijken? Hotspotje op je mobiel aan en gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Nestorix schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Een KIA insider in een Duitse FB groep meldde dat het ook voor de EV9 ging komen, ondanks dat er nu alleen EV3 staat. Eerst zien, dan geloven.

Netflix en YT interesseren me eerlijk gezegd niet zoveel. Native Spotify is me liever. Idioot dat KIA nu min of meer opdringt dat je Soundcloud of Amazon Music moet gebruiken om de mogelijkheden van het sound system volledig te benutten. :(

[ Voor 27% gewijzigd door Twiek-San op 04-03-2025 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
Boudewijm schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Er staat er een op voorraad in IJsselstein, pebble grey 7 zitter GT line. Maar helaas geven die niet veel korting aan de leasemaatschappij, en dus is het wachten
Ik heb hem wel bij Kooijman gekocht, alleen niet die vestiging maar wel dezelfde kleur etc… Ben benieuwd, nog niets gehoord.

(Het is overigens een particuliere aankoop)

[ Voor 5% gewijzigd door Koptelefoontje op 04-03-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:03
Blokje (eiken) hout valt op achterruit en die verbrijzeld meteen.
Kan er nog steeds niet bij dat dit met een hoogteverschil van +/- 1 meter genoeg is om de ruit te vernielen.
Via Carglass een plastic noodruitje geplaatst en nu nog tot eind maart😫 wachten tot er een nieuwe ruit is.
Ongelooflijk dat er in heel Holland en België geen ruit op voorraad schijnt te zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeQiiSP_VGgfoQho6E7GvEqOxFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfCLeZwG5A9rlkF9Ql55wS6r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Karel de Grote schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:26:
Kan er nog steeds niet bij dat dit met een hoogteverschil van +/- 1 meter genoeg is om de ruit te vernielen.
Via Carglass een plastic noodruitje geplaatst en nu nog tot eind maart😫 wachten tot er een nieuwe ruit is.
Ongelooflijk dat er in heel Holland en België geen ruit op voorraad schijnt te zijn

[Afbeelding]
Auwtch, dat is wel heel erg zuur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ty5500
Gasoline1234 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:46:

Zie op die amerikaanse ev9 forums geregeld van die android dongles zitten die je in een usb poort steekt en waardoor je vervolgens youtube/netflix enzovoort kan gebruiken. Ik vermoed dat het spel android auto emuleert. Ik zeg het maar voor moest je het gezaag op een gegeven moment echt beu zijn.. ;)

Logisch zou ergens ook zijn dat android auto gewoon netflix en youtube ondersteunt maar dan enkel tijdens stilstand bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost

[Afbeelding]
Oeh dat is balen, kan dus niet veel hebben of had misschien al een zwakke plek? Bizar dat er zo weinig onderdelen op voorraad zijn. Spiegels schijnen ook een ramp te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Dutchmaik schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:46:
[...]

Maar is dat zo’n feestje dan, kijken naar filmpjes op dat scherm in het midden van het dashboard, en dat de bestuurder dat scherm niet meer voor andere zaken kan gebruiken? Daarbij werkt het alleen als je stilstaat denk ik? Voor kinderen is het toch veel fijner als ze gewoon op hun tablet kunnen kijken? Hotspotje op je mobiel aan en gaan.
Tijdens laadstops was YouTube / Netflix altijd heel welkom. Ook op de camping in Italië, als het snikheet was, dan was een uurtje chillen in de aangename temperatuur van de airco ook heel fijn

De kinderen hebben (nog) niet allemaal een eigen tablet, en ik heb geen unlimited data :-)
Het heeft ook wel iets goeds om samen naar een leuke film of serie te kijken, in plaats van ieder individueel zijn eigen "content" met koptelefoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

ty5500 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:40:
[...]

Zie op die amerikaanse ev9 forums geregeld van die android dongles zitten die je in een usb poort steekt en waardoor je vervolgens youtube/netflix enzovoort kan gebruiken. Ik vermoed dat het spel android auto emuleert. Ik zeg het maar voor moest je het gezaag op een gegeven moment echt beu zijn.. ;)

Logisch zou ergens ook zijn dat android auto gewoon netflix en youtube ondersteunt maar dan enkel tijdens stilstand bijvoorbeeld.
Uitstekende tip!
Ik wist niet dat zo'n usb dongle bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

[Afbeelding]
Dit is echt botte pech, maar verbaast me niks. Het is een van de eigenschappen van veiligheidsglas. Eén geconcentreerde droge tik op het glas (puntje van het houtblok?) en het verbrijzelt in tig stukjes.
En idd zwaar balen dat er geen onderdelen op voorraad zijn. Bewijst weer dat KIA te hard groeit. Verkoop gaat voorlopig voor service, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Het broertje van de EV9 is ook uit: YouTube: Test: Hyundai Ioniq 9 - Groter dan Kia EV9 en zeer comfortabel Veel overeenkomsten, maar ook wel duidelijke verschillen. Vind hem van buiten minder mooi, maar de twee schermen in deze uitvoering aan de voorstoelen zouden wel zeer welkom zijn. Grotere accu ook, maar daar heb ik minder behoefte aan.

[ Voor 7% gewijzigd door AgeOfPanic op 05-03-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EV9 uiterlijk mooier, vind ik ook.
De EV9 is ook sneller.
Het grotere batterypack en grotere range van de IoniQ 9 zou ik wel willen hebben. Piek laadsnelheid ligt ook hoger.
Misschien komt dat pack wel in de EV9 GT, die nog moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

En een groot vak in de middenconsole waar je als bestuurder bij kunt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoloShark
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 24-08 08:12
Eens met jullie. Model EV9 mooier. Smaak is persoonlijk.
Dacht ook aan de Santa Fe, maar dat is een PHEV natuurlijk.

Binnen veel overeenkomsten met de EV9, niet zo gek denk ik.

Ioniq 9 lijkt kleiner door de wat meer afgeronde vormen.

Achterkant ziet er wel prima uit, voorkant beetje alledaags. Voorkant Ev9 is juist lekker agressief 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
Gasoline1234 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:37:
EV9 uiterlijk mooier, vind ik ook.
De EV9 is ook sneller.
Het grotere batterypack en grotere range van de IoniQ 9 zou ik wel willen hebben. Piek laadsnelheid ligt ook hoger.
Misschien komt dat pack wel in de EV9 GT, die nog moet komen.
Automatische Cam cleaning lijkt me ook fijn..

Is de performance versie trouwens niet sneller dan de ev9? 215pk per as, 430pk totaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnCUsfM266aSnqqab-nSaVo-SNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG55PoqDIwcaZL9QpSVoPnrD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Koptelefoontje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:00:
[...]

Is de performance versie trouwens niet sneller dan de ev9? 215pk per as, 430pk totaal.
[Afbeelding]
Huh d’r staat toch 160pk per as - oh wacht, kW. Check.

Ik voel me ook wel een beeeetje genaaid door deze specs, zou ik wel voor gaan, accu enzo voor mij net wel weer sweet spots…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Koptelefoontje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:00:
[...]

[Afbeelding]
De IoniQ 9 Performance moeten we vergelijken met de Kia EV9 GT, niet met de EV9 AWD GT-Line.
De EV9 AWD GT-Line is sneller dan de non-Performance uitvoeringen van de Ioniq 9.
Die Kia EV9 GT wordt nog niet geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:38:
[...]

Huh d’r staat toch 160pk per as - oh wacht, kW. Check.

Ik voel me ook wel een beeeetje genaaid door deze specs, zou ik wel voor gaan, accu enzo voor mij net wel weer sweet spots…
Ik vind hem persoonlijk wel een stuk minder mooi, hier dus geen spijt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:30
Ik heb al moeten wennen aan de EV9 en de Ioniq 9 kan me ook niet bekoren. Die wielkasten en al die kleine ledjes, nee bedankt. Ben sowieso geen fan van de Koreaanse EV-designs.
De EV9 die ik heb besteld moet ik daarom ook nog onderhanden nemen voordat ik brede asfalt kies. Met een set side steps en andere velgen kom ik gelukkig al een heel eind. De vrolijke vriend die dat toch bedacht heeft onder die hele EV-serie van KIA, ga je schamen.

Een EV hoeft er niet uit te zien als iets futuristisch. Het kan ook gewoon anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Loepoog op 06-03-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Koptelefoontje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Ik vind hem persoonlijk wel een stuk minder mooi, hier dus geen spijt!
Same maar ik bedoel aangezien het toch exact hetzelfde platform is, kunnen ze dit allemaal net zo goed in onze mooie EV9 stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmaik
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:37:
[...]

Same maar ik bedoel aangezien het toch exact hetzelfde platform is, kunnen ze dit allemaal net zo goed in onze mooie EV9 stoppen.
Het is niet exact hetzelfde platform, het is een 2 jaar verder doorontwikkeld platform. Dan is het wel logisch dat er verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:31
Koptelefoontje schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:25:
[...]

Ik heb hem wel bij Kooijman gekocht, alleen niet die vestiging maar wel dezelfde kleur etc… Ben benieuwd, nog niets gehoord.

(Het is overigens een particuliere aankoop)
Hij staat in IJsselstein, mag ik vragen of je een beetje korting hebt gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
https://www.press-eu.kia....-transparant-en-lucratief

Mooie ontwikkeling, net geïnstalleerd en morgen eens testen. Heb hier energie van Tibber en deze week overdag heel goedkoop kunnen laden. Met deze app gaat dat automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
Boudewijm schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 20:34:
[...]

Hij staat in IJsselstein, mag ik vragen of je een beetje korting hebt gekregen?
Een goede prijs voor de inruil. Zal vast niet het maximale zijn, maar als ik het vergelijk met andere is het zo’n 4k korting.
Vond het vooral een fijne zaak met een fijne verkoper die ook zijn best deed.

Hoop dat de Kia probleemloos is want deze dealer zit niet op fietsafstand, of kan je voor garantie bij elke Kia dealer terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Freezhost schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:06:

Mooie ontwikkeling, net geïnstalleerd en morgen eens testen. Heb hier energie van Tibber en deze week overdag heel goedkoop kunnen laden. Met deze app gaat dat automatisch
Benieuwd of dit ook werkt icm met een laadpaal van het merk Alfen. Ik heb een leaseauto en de facturatie en instellingen van de laadpaal lopen allemaal via Eneco en die zetten de boel helemaal dicht (de stroom komt met dynamische tarieven van Zonneplan). Maar als de auto bepaald wanneer hij wil laden, dan is het natuurlijk prima.
De Enyaq die ik nu heb heeft echt een drama app waarbij hij te pas en te onpas zelf besluit om aan de gang te gaan. Gek wordt je ervan.
Idealiter wil zou ik willen dat ik de auto zo kan instellen dat hij bijv op max 30% vermogen laadt (mijn panelen brengen op de piek 3,7kwh binnen en de paal laad op max 11kwh). Kan dat?
Als de app/auto dan ook nog eens zelf de voordeligste uren in de gaten houdt, tja dan is het plaatje compleet.

Is dit een enigzins realistisch verhaal of heb je dan toch weer een ander merk laadpaal nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfellman
  • Laatst online: 20:54

Zat al door mijn API calls heen. Kia app en Home Assistant heb ik al en toen kon ik niets meer remote. Jammer dat Kia native apps ook API calls kosten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Loepoog schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:51:
[...]

Benieuwd of dit ook werkt icm met een laadpaal van het merk Alfen. Ik heb een leaseauto en de facturatie en instellingen van de laadpaal lopen allemaal via Eneco en die zetten de boel helemaal dicht (de stroom komt met dynamische tarieven van Zonneplan). Maar als de auto bepaald wanneer hij wil laden, dan is het natuurlijk prima.
De Enyaq die ik nu heb heeft echt een drama app waarbij hij te pas en te onpas zelf besluit om aan de gang te gaan. Gek wordt je ervan.
Idealiter wil zou ik willen dat ik de auto zo kan instellen dat hij bijv op max 30% vermogen laadt (mijn panelen brengen op de piek 3,7kwh binnen en de paal laad op max 11kwh). Kan dat?
Als de app/auto dan ook nog eens zelf de voordeligste uren in de gaten houdt, tja dan is het plaatje compleet.

Is dit een enigzins realistisch verhaal of heb je dan toch weer een ander merk laadpaal nodig
Zonnestroom doet deze app op basis van weer en verwachte opbrengst. Dat gaat niet overeenkomen met de werkelijkheid. Je kan altijd je auto zo instellen dat hij met minder vermogen oplaad maar wil je dit automatisch doen dan zal je toch iets moeten hebben om je auto aan te laten starten/stoppen op basis van je huidige opwek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24
  • Laatst online: 17-09 12:29

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Freezhost schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:25:
[...]

Zonnestroom doet deze app op basis van weer en verwachte opbrengst. Dat gaat niet overeenkomen met de werkelijkheid. Je kan altijd je auto zo instellen dat hij met minder vermogen oplaad maar wil je dit automatisch doen dan zal je toch iets moeten hebben om je auto aan te laten starten/stoppen op basis van je huidige opwek.
Ik heb een laadpaal van Alfen die gekoppeld is aan de Homewizard P1 meter. In de Alfen app kan je instellen alleen met zon te laden of met een bepaald minimum zelf in te stellen vermogen. Werkt perfect als je de Kia gewoon op max laadvermogen zet en de paal het laat bepalen om zoveel mogelijk van de zon te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Andre24 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Ik heb een laadpaal van Alfen die gekoppeld is aan de Homewizard P1 meter. In de Alfen app kan je instellen alleen met zon te laden of met een bepaald minimum zelf in te stellen vermogen. Werkt perfect als je de Kia gewoon op max laadvermogen zet en de paal het laat bepalen om zoveel mogelijk van de zon te profiteren.
Ja, dat kan ook maar ik lees dat bij @Loepoog dat de laadpaal helemaal afgeschermd is door Eneco en hij dus geen gebruik kan maken van de app? @Loepoog kun jij de Alfen app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:30
Vraagje, als ik de muteknop op het stuur > 3 seconden indruk gaat de snelheidswaarschuwing uit.
Tot 2 weken geleden bleef het volume dan dan wel gewoon aan en speelde de muziek door.
Afgelopen tijd wordt de muziek gemute als ik de knop indruk (en ingedrukt houd). Ik ben niet in de garage geweest en heb geen updates zelf gedraaid.
Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Andre24 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Ook hier interesse in hoe je dit werkend hebt gekregen? Heb je dit via de app Eve Connect werkend gekregen + heeft jouw laadpaal dan ook een utp connectie? Of heb je hiervoor ook de ACE Service installer moeten gebruiken? LINK

Zelf heb ik een Alfen laadpaal met p1 load balancing actief (Eneco managed), maar als de load balancing via Homewizard kan = heel graag ivm zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:58
DaWayne schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:09:
Vraagje, als ik de muteknop op het stuur > 3 seconden indruk gaat de snelheidswaarschuwing uit.
Tot 2 weken geleden bleef het volume dan dan wel gewoon aan en speelde de muziek door.
Afgelopen tijd wordt de muziek gemute als ik de knop indruk (en ingedrukt houd). Ik ben niet in de garage geweest en heb geen updates zelf gedraaid.
Bij mij is het random.
75% kans dat het goed werkt
25% gaat de waarschuwing ook uit. Maar radio ook op mute…
Is wel al een hele tijd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

DaWayne schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:09:
Ja, toevallig vanochtend voor het eerst gemerkt dat de muziek uit ging, toen ik de snelheidswaarschuwing wilde uitzetten met de muteknop. Op dat moment zat ik in het menu van Amazon Music.
Toen ik later Android Auto actief had en Spotify muziek speelde, werkte de mute knop voor het uitzetten van de snelheidswaarschuwing wél zoals bedoeld en bleef de muziek gewoon aan.

Dit veranderde gedrag is bij mijn EV9 ook zomaar ontstaan, zonder directe oorzaak van een software update. Lijkt wel time-released te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

SooK schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Ook hier interesse in hoe je dit werkend hebt gekregen? Heb je dit via de app Eve Connect werkend gekregen + heeft jouw laadpaal dan ook een utp connectie? Of heb je hiervoor ook de ACE Service installer moeten gebruiken? LINK

Zelf heb ik een Alfen laadpaal met p1 load balancing actief (Eneco managed), maar als de load balancing via Homewizard kan = heel graag ivm zonnestroom.
Ik kan het inderdaad instellen in de Eve Connect app, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxsMWbrgzTPmTThU_5Un9tz7Kjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJRCONY7YQEskJJvQZgFMCRL.jpg?f=fotoalbum_large maar ik manage de paal wel zelf via ACE installer (ik heb de paal ook zelf geïnstalleerd). Wel gekoppeld aan E-Flux omdat ik de paal zowel zakelijk (de EV9) als onze 2e privé EV gebruik en de zakelijke laadkosten zo gefactureerd krijg, maar ik kan dus via ACE installer wel de paal zelf beheren. Ik heb volgens mij niets bijzonders aangevinkt in de installer maar als je load balancing hebt, dan leest je paal volgens mij je P1 ook uit (want hij moet immers real time je gebruik inzien) dan zou je de zonnelaad optie moeten kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Freezhost schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Ja, dat kan ook maar ik lees dat bij @Loepoog dat de laadpaal helemaal afgeschermd is door Eneco en hij dus geen gebruik kan maken van de app? @Loepoog kun jij de Alfen app gebruiken?
Dan nog lijkt mij dat Eneco dit vrij kan geven want zij zijn er ook bij gebaat als je het net zo min mogelijk belast met zonnestroom. Misschien even bij hen navragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Aan de screenshot te zien is dit gewoon whitelabel Jedlix, door veel energieleveranciers al vaker gebracht.

Ik heb Jedlix een tijdje gebruikt maar de aansturing van alleen de auto vind ik suboptimaal (geen keuze over vermogen, is alles of niets), ik gebruik sinds een tijdje evcc in combinatie met mijn Alfen laadpaal en dat werkt perfect voor laden van zonnestroom, dynamische tarieven, of wat je maar wil :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Andre24 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:12:
[...]

Ik kan het inderdaad instellen in de Eve Connect app, [Afbeelding] maar ik manage de paal wel zelf via ACE installer (ik heb de paal ook zelf geïnstalleerd). Wel gekoppeld aan E-Flux omdat ik de paal zowel zakelijk (de EV9) als onze 2e privé EV gebruik en de zakelijke laadkosten zo gefactureerd krijg, maar ik kan dus via ACE installer wel de paal zelf beheren. Ik heb volgens mij niets bijzonders aangevinkt in de installer maar als je load balancing hebt, dan leest je paal volgens mij je P1 ook uit (want hij moet immers real time je gebruik inzien) dan zou je de zonnelaad optie moeten kunnen gebruiken?
Dankjewel. Voor mij is nu stap 1 om de utp kabel (die er gelukkig wel al ligt) in te pluggen op de laadpaal zodat ie in mijn netwerk zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Freezhost schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Nee helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
JanHenk schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Aan de screenshot te zien is dit gewoon whitelabel Jedlix, door veel energieleveranciers al vaker gebracht.

Ik heb Jedlix een tijdje gebruikt maar de aansturing van alleen de auto vind ik suboptimaal (geen keuze over vermogen, is alles of niets), ik gebruik sinds een tijdje evcc in combinatie met mijn Alfen laadpaal en dat werkt perfect voor laden van zonnestroom, dynamische tarieven, of wat je maar wil :)
Klopt is inderdaad Jedlix, zelf gebruik ik ook EVCC maar het is mij nog niet gelukt om mijn Zappi als Custom charger toe te voegen.. binnenkort maar even mee verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 22:39

Bever!

3

Viel me net op; 405 km gereden sinds laden, 2% over in accu, gemiddeld verbruik 4.4 km per kWh
Zit er dan nog zo veel reserve in de accu? Iemand een idee hoe de bruto netto verhouding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmaik
Gasoline1234 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Ja, toevallig vanochtend voor het eerst gemerkt dat de muziek uit ging, toen ik de snelheidswaarschuwing wilde uitzetten met de muteknop. Op dat moment zat ik in het menu van Amazon Music.
Toen ik later Android Auto actief had en Spotify muziek speelde, werkte de mute knop voor het uitzetten van de snelheidswaarschuwing wél zoals bedoeld en bleef de muziek gewoon aan.

Dit veranderde gedrag is bij mijn EV9 ook zomaar ontstaan, zonder directe oorzaak van een software update. Lijkt wel time-released te zijn.
Bij mij leek het ook opeens te ontstaan, maar ik heb de auto net 2 weken. Ik heb het de laatste paar ritten niet meer lijkt het, ik druk de knop nu iets harder in. Het lijkt dus alsof de knop toch heel kort contact verliest tijdens lang maar zachtjes ingedrukt houden en daardoor dan de mute functie inschakelt. Dat hij het in het begin beter deed komt misschien omdat de knop iets gammeler wordt na veelvuldig indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Bever! schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:32:
Viel me net op; 405 km gereden sinds laden, 2% over in accu, gemiddeld verbruik 4.4 km per kWh
Zit er dan nog zo veel reserve in de accu? Iemand een idee hoe de bruto netto verhouding is?
Ik heb vorig jaar een tabel voorbij zien komen waarin staat dat de bruto capacity van het battery pack 108 kWh is, waarvan 99,8 kWh netto bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Wij hebben ook een laadpaal van Alfen, maar dan in beheer via Vattenfall Incharge. Heb vandaag toevallig contact gehad met hun klantenservice om het proces in gang te zetten om de laadpaal in beheer te nemen via Eve Connect. Dan moet je blijkbaar eerst je abonnement op Vattenfall Incharge opzeggen. Dan dragen zij het beheer over aan Alfen. Vond de klantenservice niet heel zeker overkomen. Blijkbaar komt het niet vaak voor, maar ik vind de mogelijkheden via de Incharge app onvoldoende. Ik hoop alleen dat ik de Alfen Eve laadpaal ook via wifi kan verbinden, want er loopt geen utp naar de laadpaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjvdb
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-09 15:22
Gisteren de EV9 aangeboden voor de eerste 30k beurt. Na 7 maanden nog steeds erg tevreden met deze wagen, eigenlijk boven verwachting! Het blijft een bijzondere auto waar veel mensen op reageren en de ruimte met 4 kids is gewoon super. Ook goed om dit geluid op dit forum te laten horen. En ook helemaal geen last van de hier veel beschreven problemen! Geen laadstress door niet werkende laders/stekkers, geen 12v issue, etc
Erg blij met mijn LM velgen keuze in combinatie met de Vredestein All-Season banden > geen trillingen, slijtage normaal, geen mega impact op de range door de open velgen.

Mijn enige opmerking was het bekende lichte tikje in de bestuurdersstoel. Ik constateer deze soms bij het optrekken in combinatie met een bocht naar links. Zonder discussie wordt over 2 weken het stoelframe onder garantie vervangen.

Is er dan niets te klagen? Natuurlijk wel, eigenlijk maar drie dingen die in de praktijk opvallen:
- routine bij het starten van de auto om alle ongewenste piepjes uit te schakelen. Je wordt hier handig in met alle sneltoetsen etc maar zeker als je wat korte ritjes hebt met boodschappen wordt ik er een beetje simpel van.
- als de klimaatregeling op afstand is geactiveerd tijdens het laden en je komt bij de auto voor vertrek moet je na vergrendeling zorgen dat de laadkabel er snel uit gaat. Sinds een recente update staat de auto ook echt aan (Ready) waardoor het vergrendelen/ontgrendelen trucje niet meer werkt.
- navigatie in combinatie met laden is nog niet voldoende ontwikkeld. Het resultaat is dat ik blijf navigeren met CarPlay (Waze) en zelf een snellader zoek en daarbij meestal vergeet vooraf de accu handmatig te conditioneren. Volgens mij heeft alleen Tesla dit goed op orde. Goede hoop dat hier wat verbetering in komt gezien de aangekondigde samenwerking met Google.

Alles bij elkaar erg tevreden over de EV9 en dealer Virena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Dutchmaik schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:04:
[...]

Bij mij leek het ook opeens te ontstaan, maar ik heb de auto net 2 weken. Ik heb het de laatste paar ritten niet meer lijkt het, ik druk de knop nu iets harder in. Het lijkt dus alsof de knop toch heel kort contact verliest tijdens lang maar zachtjes ingedrukt houden en daardoor dan de mute functie inschakelt. Dat hij het in het begin beter deed komt misschien omdat de knop iets gammeler wordt na veelvuldig indrukken.
Dit is ook mijn conclusie. Geen software(wijziging) maar manier van / werking bediening mechanisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexke1988
  • Laatst online: 18-09 12:40

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Voor de geïnteresseerden,

Heb via ebay vanuit Z. Korea op maat gemaakte viltbekleding laten afkomen voor de koffer.

Veel mooier en stiller

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kL1tILbP_w7P0l2BwebAXt_MwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXkRNl03PvWC27DpRChuKYXY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door alexke1988 op 08-03-2025 14:45 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmaik
Mooi dat het er ook merkbaar stiller van wordt! Ik ben van plan dat zelf te gaan doen met vilt. Ik vind de randen waar het ingesneden is niet zo fraai, dat kan beter als je het uit 1 stuk doet. Wordt wel flink stretchen hier en daar denk ik…

Hier een filmpje van hoe je zoiets doet:

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchmaik op 08-03-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dutchmaik schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:45:
Mooi dat het er ook merkbaar stiller van wordt! Ik ben van plan dat zelf te gaan doen met vilt. Ik vind de randen waar het ingesneden is niet zo fraai, dat kan beter als je het uit 1 stuk doet. Wordt wel flink stretchen hier ...
phoeh... heb er zelf bijna 2 uur aangezeten en deze was inderdaad pre-cut.
Het was nu al een frustrerende klus... ben wel benieuwd naar jouw resultaat.

By the way; een design fout van de EV9 is wel als je perongeluk die knopjes van de 3de zitrij raakt met een item, hij gewoon met alle kracht de stoelen naar boven duwt...

Ik zag een cover staan op thingiverse en dacht dat dat nogal belachelijk was, blijkbaar dus niet.

[ Voor 21% gewijzigd door alexke1988 op 09-03-2025 08:45 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
alexke1988 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:44:
[...]

By the way; een design fout van de EV9 is wel als je perongeluk die knopjes van de 3de zitrij raakt met een item, hij gewoon met alle kracht de stoelen naar boven duwt...

Ik zag een cover staan op thingiverse en dacht dat dat nogal belachelijk was, blijkbaar dus niet.
Dat zal tijdens het rijden toch wel gedeactiveerd zijn? Moet er niet aan denken dat je op een vakantietripje met de kofferbak vol, ineens meemaakt dat de persoon op de 2de of 3de rij geplet wordt doordat een tas of koffer per ongeluk tegen dat knoppencluster komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-07 16:47
Loepoog schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Dat zal tijdens het rijden toch wel gedeactiveerd zijn?
Nee, helaas niet. Mijn hond gaat weleens tegen de knopjes aanzitten en dan schrik ik mij rot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-09 14:55
Er viel me vandaag iets op... mijn auto heeft geen 12v-lampje in de center speaker - het lampje dat oplicht als de 12v laag is en er wordt opgeladen....

Is dit normaal, ik dacht dat het standaarduitrusting is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko48lbyU3eThU3_ym8n5sh5rLxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66iHBc8Toz4ojx9XEYWzzExa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

A lex schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:52:
Er viel me vandaag iets op... mijn auto heeft geen 12v-lampje in de center speaker - het lampje dat oplicht als de 12v laag is en er wordt opgeladen....

[Afbeelding]
Ik heb daar nog nooit een lampje zien oplichten, dus ik denk dat ik dat ook niet heb.
Is dat lampje zichtbaar als je buiten voor de auto staat? Of binnen als je op de stoel zit? Of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 04:42
alexke1988 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:43:
Voor de geïnteresseerden,

Heb via ebay vanuit Z. Korea op maat gemaakte viltbekleding laten afkomen voor de koffer.

Veel mooier en stiller

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, heb je ook een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ty5500
A lex schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:52:

[Afbeelding]
Is volgens mij enkel bij de Amerikaanse ev9's die in Georgia worden gemaakt. Dacht dat de software bij die wagens ook iets anders was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-09 23:05
ty5500 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:29:
[...]

Is volgens mij enkel bij de Amerikaanse ev9's die in Georgia worden gemaakt. Dacht dat de software bij die wagens ook iets anders was
Ik had begrepen dat het was om de (Amerikaanse) hulpverleners te laten weten als de auto "actief" was. Weet niet of dat klopt maar zou me niet verbazen.

En als je dan voor de Europese markt 10 cent voor een ledje en 20 regels software code kan besparen, dan doe je dat natuurlijk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San

Twiek-San

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Zou wel straf zijn, ze zijn de grootste denk ik.

Nog wel interessant, bij de disclaimer staat het volgende:
EV9 voertuig: De dienst is gratis gedurende de eerste 3 jaar en begint met de startdatum van de voertuiggarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Geldklopperij. Als je dan perse tijdens het laden een filmpje wil kijken, dan kun je beter een Android of Carplay box nemen. Staan er genoeg bij onze Chinese vrienden online en dat kost je niet meer als 50euro.
Dat Spotify niet native op een auto zit is toch wel achterhaald. Het gaat in de Enyaq ook via Android (en dat werkt prima), maar ik had hier ergens gelezen dat je dan toch ff wat minder kwaliteit geluid had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A lex
Die van ons staat vandaag bij de dealer.

Het stoelframe is eindelijk binnen! (6 maanden wachten), ze gaan de banden opnieuw balanceren (3e poging) en er zijn een heleboel elektrische problemen.

Voor het eerst (zonder te vragen) kreeg ik een gratis leenauto... dat is tenminste vooruitgang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6VaATteRKA0WfjUSAcnGOe7zJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xbQqKNodCYSOKMrvc5z90uM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-08 16:13
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn waar de EV9 de "kleine" auto is. Ik rij naast de EV9 ook in een 1986 chevy suburban K10.

[ Voor 4% gewijzigd door Mike_Muis op 10-03-2025 11:34 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
Mike_Muis schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:31:
Leuk om te zien dat er meer mensen zijn waar de EV9 de "kleine" auto is. Ik rij naast de EV9 ook in een 1986 chevy suburban K10.
haha, superleuk! Mensen met smaak hier :)

De mijne is een 86 C20 454 barndoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike_Muis
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-08 16:13
Dit is een 350 met barndoors, soms zie ik de EV9 amper staan. (deze komt ook pas begin mei hahaha)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUOVtcURbgW3CoxfJSahd7rdWVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASg9zImCIwJqJZPnlDLiP340.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Mike_Muis op 10-03-2025 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 00:02

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

hjvdb schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:29:
Gisteren de EV9 aangeboden voor de eerste 30k beurt...
....Mijn enige opmerking was het bekende lichte tikje in de bestuurdersstoel. Ik constateer deze soms bij het optrekken in combinatie met een bocht naar links. Zonder discussie wordt over 2 weken het stoelframe onder garantie vervangen.
Hier ook net de 30k laten uitvoeren, met de terugroepactie voor het remdruk-issue bij parkeren op afstand.

Ook een stoel-klik probleem bij mij maar hiervoor is nu eerst een update geladen (software?!).
Als het er nu nog blijkt te zijn moeten er filmpjes worden gemaakt voordat garantie bij KIA NL kan worden geclaimd. Er is dus wel een proces voor gelukkig.

Wat mij ook duidelijk werd gemaakt is dat updates wel kunnen worden uitgevoerd maar dan alsnog handmatig door de uitvoerende dealer in het systeem moeten worden aangemeld/afgemeld/geclaimd.
Anders blijven ze gewoon in het KIA systeem open staan terwijl de auto er al mee is uitgerust.

Andersom kan dan wellicht ook!
wel afgemeld, geen update op de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Hoe zit het eigenlijk met OTA updates, bijv met het vernieuwde entertainment systeem? Krijg je deze automatisch?

Ik zie dat de meest recenter update op onze EV9 van 17 november is. Geen mogelijkheid om te zoeken naar nieuwe updates. Alleen een instelling wel/geen OTA updates. Moet dit via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Ruvetuve schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:02:
Hoe zit het eigenlijk met OTA updates, bijv met het vernieuwde entertainment systeem? Krijg je deze automatisch?

Ik zie dat de meest recenter update op onze EV9 van 17 november is. Geen mogelijkheid om te zoeken naar nieuwe updates. Alleen een instelling wel/geen OTA updates. Moet dit via de dealer?
Hoe zie je deze updates, in het infotainment? Dan zie je enkel de status van infotainment updates denk ik maar niet bijvoorbeeld van updates voor bepaalde voertuigfuncties zoals bijvoorbeeld vroeger de koplampupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
  • Laatst online: 17-09 12:12
Vandaag de bevestiging van mijn EV9 Ivory Silver RDW Plus ontvangen met leverdatum 25 juli. Wordt net voor of net na zomer vakantie. Ben benieuwd. De vorige EV9 werd eerder geleverd. Daar hoop ik nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Stephanos schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:10:
Vandaag de bevestiging van mijn EV9 Ivory Silver RDW Plus ontvangen met leverdatum 25 juli. Wordt net voor of net na zomer vakantie. Ben benieuwd. De vorige EV9 werd eerder geleverd. Daar hoop ik nu ook op.
…want dit is je tweede??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:14:
[...]

…want dit is je tweede??
Klopt, vorige was een zwarte rwd launch edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Stephanos schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:24:
[...]

Klopt, vorige was een zwarte rwd launch edition
Dare I ask, hoe dat zo…? En waar is die gebleven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stephanos
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 07:20:
[...]

Dare I ask, hoe dat zo…? En waar is die gebleven
Nieuwe job nieuwe auto:)
Ik en de familie waren zo tevreden dat we toch weer voor EV9 zijn gegaan alleen andere kleur (intern en extern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ah haha in de lease. Check!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

De GT-Line is binnen! Yihaaa!

Het is nog wel enorm wennen aan de menu structuur, en alle knoppen. Dus ik ben nog wel even zoet om de boel naar wens in te stellen.

Eerste euvel is dat hij nu met 9,3 kW (nu inmiddels 9,7 kW) oplaad hier aan huis. Ik heb een Tesla Wall Charger Gen 3, die via 3 fasen is aangesloten. Dus het zou rond de 11 kW moeten zijn. De wall charger geeft ook aan dat de "charging reduced" is. Iemand anders daar ervaring mee?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A lex
OMX2000 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:22:

Het is nog wel enorm wennen aan de menu structuur, en alle knoppen. Dus ik ben nog wel even zoet om de boel naar wens in te stellen.

Eerste euvel is dat hij nu met 9,3 kW (nu inmiddels 9,7 kW) oplaad hier aan huis. Ik heb een Tesla Wall Charger Gen 3, die via 3 fasen is aangesloten. Dus het zou rond de 11 kW moeten zijn. De wall charger geeft ook aan dat de "charging reduced" is. Iemand anders daar ervaring mee?
Load balancing, Dat zou ik denken.

10,6 kW is sowieso het hoogste vermogen dat ik ooit thuis krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

A lex schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:48:
[...]

Hij blijkt dus langzaam op te lopen. In de Tesla app geeft ie nu 10,3 kW aan. Maar nog steeds wel "reduced".

Nou ja, ik denk dat ik me om die laatste 0,3 kW niet al te druk ga maken. Genoeg leukere dingen te doen nu de auto er is ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
A lex schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:48:
[...]

Heb ik hier ook, was bij de EV6 ook het geval. Alleen de e-niro ging naar de 11kwh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Freezhost schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:14:
[...]

Heb ik hier ook, was bij de EV6 ook het geval. Alleen de e-niro ging naar de 11kwh
Eens met alles hierboven. Op de Easee paal thuis ook 10,x kW max hoor. Is gewoon real world 11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ty5500
OMX2000 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:22:

Veel plezier. Bij mij laadt hij ook iets trager dan de vorige plug-in en elektrische. Heb het gewoon iets gecompenseerd in de laadsnelheid (laad nooit op maximum snelheid) maar begreep het ook niet direct.

Om je wat zoekwerk te besparen. Wrs weet je al dat mute ingedrukt houden de snelheidswaarschuwing uitzet. Maar als je op de linkerdeel van je stuur de toets rechtsonder (met de lijntjes en het stuur) lang ingedrukt houdt zet hij lane assist uit. Is wel handig dat hij niet corrigeert als er markeringen slecht zijn of je smalle baantjes hebt waar je je makkelijk opzij wilt kunnen smijten.
Als je met de linkerknop boven op je stuur de cruise control opzet en je ziet op je head up display HDA staan (normaal enkel op autosnelwegen), dan verandert de ev9 automatisch van rijvak door even het knipperlicht te gebruiken. Als HDA niet getoond wordt doet hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
A lex schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:02:
Ik heb de Milenco Aero 4 caravanspiegels gekocht. Ze passen perfect. Kan ze aanbevelen.

[Afbeelding]
Ik heb de caravan nog in de stalling staan maar had stiekem de hoop dat de breedte van de auto zou maken dat ik geen extra spiegels nodig heb. Iemand daar al ervaring mee? Is natuurlijk afhankelijk van de breedte en lengte van de caravan, in mijn geval 6,5 x 2 meter.

Mochten de spiegels niet nodig zijn scheelt dat weer in verbruik! (en in smalle straatjes is de auto al breed genoeg van zichzelf :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
FlyingDutchMike schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:46:
[...]

Ook een stoel-klik probleem bij mij maar hiervoor is nu eerst een update geladen (software?!).
Als het er nu nog blijkt te zijn moeten er filmpjes worden gemaakt voordat garantie bij KIA NL kan worden geclaimd. Er is dus wel een proces voor gelukkig.
Ik zou hier niet teveel van verwachten eerlijk gezegd. Ik heb me ook eerder bij de dealer gemeld (Wassink Arnhem) en kreeg terug dat ze het 'niet op film kunnen krijgen'. Ik snap ook niet hoe je een stoel die alleen speling vertoont als je er daadwerkelijk op zit zou moeten filmen.. Over 2 weken de 30dkm beurt, dan zal ik het opnieuw melden.

Sinds een aantal dagen brandt bij mij het "SOS" teken in het dashboard. Volgens de handleiding heeft dit te maken met een verstoorde verbinding met de alarmcentrale. Zal deze ook maar bij de beurt na laten kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4Dbr3KrwBiMN58dWp8zqonPFtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oROJVUzRaV2dFkaZzceTtzKR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Paradise schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:22:
[...]

Ik zou hier niet teveel van verwachten eerlijk gezegd. Ik heb me ook eerder bij de dealer gemeld (Wassink Arnhem) en kreeg terug dat ze het 'niet op film kunnen krijgen'. Ik snap ook niet hoe je een stoel die alleen speling vertoont als je er daadwerkelijk op zit zou moeten filmen.. Over 2 weken de 30dkm beurt, dan zal ik het opnieuw melden.

Sinds een aantal dagen brandt bij mij het "SOS" teken in het dashboard. Volgens de handleiding heeft dit te maken met een verstoorde verbinding met de alarmcentrale. Zal deze ook maar bij de beurt na laten kijken.

[Afbeelding]
In je plaatje zie ik 398km range bij 84% accu- hoe krijg je dat voor elkaar? Lijkt veeeeeeel meer dan wat ik ooit heb gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:29:
[...]

In je plaatje zie ik 398km range bij 84% accu- hoe krijg je dat voor elkaar? Lijkt veeeeeeel meer dan wat ik ooit heb gezien.
Veel file rijden zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 00:02

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

[...]

[Afbeelding]
Thanks, ik verwacht ook niet veel van de filmcrew... :-)
Maar ik hoop dat de mod al helpt, wat dat ook zou mogen zijn of doen...

SOS: misschien het entertainment systeem met de paperclip even hard reset geven?
Heb je wel verbinding via de modem en komen routeplanning met laadstops etc gewoon netjes via internet binnen? Loopt ook via de sim en de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvdb
[...]

[Afbeelding]
In welke modus heb jij jouw display staan? Ik heb nog nooit gezien dat hij zo voortuigen aangeeft en een groene lijn voor positie oid. Of werkt dat alleen in combinatie met de ingebouwde navigatie? (carplay met waze gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hjvdb schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:58:
[...]

In welke modus heb jij jouw display staan? Ik heb nog nooit gezien dat hij zo voortuigen aangeeft en een groene lijn voor positie oid. Of werkt dat alleen in combinatie met de ingebouwde navigatie? (carplay met waze gebruiker)
Dat is gewoon cruise control op de snelweg.. :-) Is navigatie-onafhankelijk.
Ro-Maniak2 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Foto is van dinsdag, toen was het relatief warm, dat helpt. En ik rijd een RWD.
FlyingDutchMike schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Thanks, ik verwacht ook niet veel van de filmcrew... :-)
Maar ik hoop dat de mod al helpt, wat dat ook zou mogen zijn of doen...

SOS: misschien het entertainment systeem met de paperclip even hard reset geven?
Heb je wel verbinding via de modem en komen routeplanning met laadstops etc gewoon netjes via internet binnen? Loopt ook via de sim en de verbinding.
Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat software iets gaat doen, maar ben benieuwd. De rest van de remote verbindingen werkt inderdaad wel. Ik doe inderdaad nog wel even een reset van het entertainment systeem, zal updaten of dat geholpen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ty5500
hjvdb schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat je met tweede toets linksboven op je stuur kunt kiezen wat hij toont. In sommige van die displays heb je ook nog meer opties door met het scrollwiel links naar onder/boven te scrollen.
Pagina: 1 ... 74 ... 92 Laatste