Crupa schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:53:
[...]
Ik had een vergelijkbaar probleem, maar minder groot. Thuis laadpaal kon 7,xKWu, maar bleef steken op 6,3.
Er blijkt in de Kia Connect app (en wagen?) een functie te zijn, waarmee je manueel de AC laadstrekte kunt limiteren. Bij mij bleek dat ik die per ongeluk op 90% had gezet.
(In de app: ‘EV services’ en dan helemaal onderaan.
Misschien is dat het?
@
Crupa Bedankt voor de reactie en het meedenken, instelling was bekend en stond al op 100%. Zit echt aan de laadkant van de auto, soft- of hardware.
Vanmorgen een Ev6 mee om tegen beter weten in vast te stellen dat het niet aan het laadpunt ligt. Had ik al vastgesteld met andere niet KIA auto's, maar goed, alles voor de oplossing. Intern auto wordt er wel een foutcode aangemaakt, gebruiker ziet niets, alleen lagere laadsnelheid op AC.
Foutcode al meerdere malen verwijderd, dan doet de auto eenmalig 11 Kw en daarna wederom 3,6 Kw en interne foutcode. Ik denk maandagmorgen ICCU, want al vanaf dag 1(6 december) gedoe met AC laden.
Dealer is over oplossing aan het nadenken. Hoop dat ze snel komen met oplossing en anders moeten ze het snel uit handen geven aan KIA Nederland.
Maar het lijkt dus op een exemplarisch geval, geen andere gevallen hier... Blij voor jullie! 😊