Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 35 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:55

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Parody schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Grappig, want de prijslijst voor de EV9 in NL (zoals te vinden op https://www.kia.com/nl/prijslijst.DO-W7-*#/ ) geeft de volgende actieradius:
RWD (19"): 563km (20,2kWh/100km)
AWD (19"): 512km (22,3kWh/100km)
AWD (21"): 505km (22,8kWh/100km), GT-Line

Dat lijkt me logischer, want met 21" is de auto 25mm hoger en heeft een breder loopvlak, beide niet heel goed voor het verbruik.

Ik heb toch het bange vermoeden dat wij een parametertje missen, of dat de Koreaanse tabel niet helemaal klopt.
Interessant verschil met de Koreaanse specs. Zal inderdaad wel aan het verschil in type banden liggen, in Korea blijkbaar erg onzuinige banden op de 19". In ieder geval komen de NL specs overeen met het feit dat grotere velgen/banden over het algemeen onzuiniger zijn.

Overigens: De EV9 is niet hoger op 21" banden.
De wang van de 19" band is 25mm dikker dan de wang van de 21".
Waardoor de auto effectief even hoog staat (4WD: 1" hoger minus 25mm dunnere wang).

De GT-Line heeft wel hogere dakrails, maar dat maakt de auto niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Over velgen en banden gesproken:
https://www.reddit.com/gallery/1azoipk

wel mooi voor in de winter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15
RWD is wat mij betreft voldoende snel, maar vind de velgen van de 21 inch mooier. Ik had inderdaad al het gevoel dat het voor bereik niet veel uitmaakt, alleen voor de portemonnee. Denk dat rijstijl veel meer uitmaakt. Zeker als je de boel op eco zet en je dus toch 1 van de 2 motoren grotendeels loskoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHLGMD
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2024
biggerfoot schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:46:
[...]

Heb je een verklaring waarom het gebeurt is? Heb je de laatste software en/of de auto lang op "stationair gehad ipv "aan" gezet?

Vind dit wel een van de minst fraaie "storingen" in de EV9. Vierkante banden, loshangende wieldoppen dat is nog wel te doen, maar een dode EV9 is ronduit irritant en geeft geen gevoel van kwaliteit.
Nee kan het nergens aan relateren, rij al paar maanden met zelfde versie. De rest van de week ook geen problemen gehad. Hij gaat binnenkort naar de garage want heb ook last van een sporadisch zwart scherm die met een reset vanuit de cabine tijdelijk hersteld kan worden. Heb altijd pech met auto's _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01
NHLGMD schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Nee kan het nergens aan relateren, rij al paar maanden met zelfde versie. De rest van de week ook geen problemen gehad. Hij gaat binnenkort naar de garage want heb ook last van een sporadisch zwart scherm die met een reset vanuit de cabine tijdelijk hersteld kan worden. Heb altijd pech met auto's _O-
Hopelijk vinden ze het!

Heb je een additioneel alarm systeem erin? of zet je de auto aan zonder rempedaal in te drukken (dan gaat hij de 12v accu niet aanvullen vanuit de hoofd accu als ik het goed begreep).

anyhow succes en goed dat je de procedure kent, ik heb een EV9 in bestelling staan, heb nog een jumpstarter van mijn huidige VW klaarliggen en denk dat ik die maar in de EV9 frunk ga leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gasoline1234 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Interessant verschil met de Koreaanse specs. Zal inderdaad wel aan het verschil in type banden liggen, in Korea blijkbaar erg onzuinige banden op de 19". In ieder geval komen de NL specs overeen met het feit dat grotere velgen/banden over het algemeen onzuiniger zijn.

Overigens: De EV9 is niet hoger op 21" banden.
De wang van de 19" band is 25mm dikker dan de wang van de 21".
Waardoor de auto effectief even hoog staat (4WD: 1" hoger minus 25mm dunnere wang).

De GT-Line heeft wel hogere dakrails, maar dat maakt de auto niet hoger.
Mooie uitleg, het ligt dus niet aan de banden (grondspeling is gelijk voor alle varianten, dus daar heb je het bewijs van jouw stelling). Volgens de spec-sheet is de GT-line echter wel 25mm hoger (1755mm vs. 1780mm). Het plaatje in de prijslijst is niet heel duidelijk, maar ik denk dat je gelijk hebt en het de dakrails zijn. Een garagedeur maakt het niet uit wat er geraakt wordt, dus ik zou als bestuurder toch maar rekening houden met die 25mm extra, ook al zie je daar binnen niets van. :+ Ben wel met je eens dat dat weinig uit zal maken in frontaal oppervlak en stroomlijn (en dus verbruik).

[ Voor 8% gewijzigd door Parody op 27-02-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-07 11:09

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

DarkShadow schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:51:
Met die kleine verschillen heb ik wel spijt dat ik voor de RWD ben gegaan. Maar nog steeds een machtig fijne auto, geniet iedere dag van de ruimte. En vind hem alsnog snel genoeg met optrekken en invoegen, niet meer het lekker wegtrekken van vroeger, maar dat was ook niet heel best voor je banden.

Enige wat nog steeds niet werkt is Kia Connect. Mijn garage komt er nog niet uit. Modem is al wel gereset, maar blijkbaar zit er server side iets dat de Kia van mij niet herkend wordt. Het zou moeten zijn opgelost door Kia, maar krijg nog steeds geen connectie.

Kan dus niet de app gebruiken en iedere keer komt hij met de melding of ik Kia connect wil, maar verbinding maken, ho maar.
Niemand anders in dit topic die deze issues heeft gehad?
Misschien niet helemaal hetzelfde maar toch in gelijke hoek: bij mij was door onverklaarbare oorzaak mijn email adres verkeerd in het KIA systeem (terwijl het in het begin wel heeft gewerkt, dus ergens veranderd) waardoor ik met mijn gegevens niet meer kon inloggen en ook geen nieuw pw kon aanvragen. De dealer heeft dit gecorrigeerd door mij opnieuw aan te maken en aan de auto te koppelen. Bij het plannen van de service kon de dealer mijn VIN ook al helemaal niet vinden in eerste instantie.
De verandering van email/gebruikersID is aan de KIA-kant gebeurd maar niemand kan aangeven hoe of waarom.
Alles misschien laten resetten door de dealer is wellicht nog niet zo gek…

Ps. Modem reset in dealer modus heb ik ook een keer moeten doen toen mijn modem in NL niet meer online wilde komen. Toen had ik ook geen verbinding via KIA Connect met de auto en de auto niet met internet. Dat was geen account probleem maar iets tussen VODAFONE en de modem.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hekkie73
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Na bijna 5000km en een rit met 6 personen en dakkoffer richting 🇦🇹 kan ik niet anders zeggen dan dat dit een fijne auto is.

Natuurlijk ook wat gedoe gehad in de vorm van een los zittende wieldop, uit het niets oplichtende koffiekopjes en CarPlay dat plotseling niet meer te vinden was maar bovenal een heerlijk rijdende auto.

Laden gaat bij de 300KW laders supersnel en ook de range en het verbruik viel mij erg mee.

Kinderen hadden nog nooit zo ruim gezeten, alhoewel het met 3 op de
3-persoons 2e rij ff zoeken was. De voornaamste klacht vs de Etron waren de gordelstekkers die niet in maar boven de bank zitten. Daarnaast is het ff zoeken met de achterste bank naar de juiste ruimte per rij🤛

Erg gelachen om de microfoon waarmee ik kon ingrijpen op de achterste bank als het te gek werd 🤣

Kortom… So far So Good!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baJvGXtmXzY6-lAZYNAmA2QdK2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSGC4Ggw43gfNElA6xRsOFGf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHLGMD
biggerfoot schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:35:
[...]

Hopelijk vinden ze het!

Heb je een additioneel alarm systeem erin? of zet je de auto aan zonder rempedaal in te drukken (dan gaat hij de 12v accu niet aanvullen vanuit de hoofd accu als ik het goed begreep).

anyhow succes en goed dat je de procedure kent, ik heb een EV9 in bestelling staan, heb nog een jumpstarter van mijn huidige VW klaarliggen en denk dat ik die maar in de EV9 frunk ga leggen.
Wacht even... Serieus? Maakt het uit of je de auto uitzet met het rempedaal? Wat the .... Misschien heb ik dat wel eerst gedaan?

Geen alarm systeem geïnstalleerd btw.

[ Voor 3% gewijzigd door NHLGMD op 28-02-2024 16:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
Mijn 10.000 km evaluatie van mijn EV9 AWD gt line uit november

Ik kom van een T8 Volvo XC90 model 2016, volle opties behalve 360 camera en B&W sound.

Ik gebruik de auto voor 120 km woonwerk verkeer en heb er heen en weer naar Spanje gereden.

Tot nu toe zeer tevreden met deze auto. Rijdt zeer soepel ( natuurlijk, elektrisch en vooral rwd) ik mis de luchtvering van de Volvo totaal niet. De EV9 helt veel minder over in de bochten, kinderen zijn veel minder misselijk dan in de volvo, terwijl ik waarschijnlijk meer optrek met deze auto :). De ruimte is beter ingedeeld dan de volvo, de kinderen hebben meer ruimte, vooral 3e rij en iedereen heeft zijn eigen usb-c aansluiting.

Ik heb geen dode accu of zwart media scherm gehad. Wel heb ik 1 keer een melding gehad over het luchtinlaatsysteem wat niet goed werkte, maar op de terugweg naar huis geen melding meer gehad. Na de software update door de dealer geen koffiekopje meer gehad. Dat koffiekopje had ik op de terugweg van Spanje wel heeeeel veeel gehad.

Voor gewoon gebruik boeit de range eigenlijk niet zo, ik laadt eigenlijk elke dag op de oprit, maar kan 3 dagen zonder laden en zonder stress rijden. Op vakantie in december was de range ook ruim voldoende want tussen de stops haal je 300 km en dan is met vier kinderen een stop wel nodig. Laden gaat snel en meestal hadden we meer tijd nodig in de stop zodat ik vaak 95/99% laadde.

Parkeren is toch nog wennen ook al is deze auto nauwelijks groter dan de volvo, maar ik geloof dat de draaicirkel iets groter is. Autopilot werkt beter dan die in de Volvo, maar is soms iets zoekende binnen de lijnen, wat nerveus kan lijken, maar als het stuur vast houdt boeit het eigenlijk niet.
Het geluid vind ik helemaal prima. Er zit geen woofer verstopt, dus ik denk dat daarom sommige de ooompf missen, maar ik vind het geluid kraakhelder, zeker bij hardere volumes. Met de Amazon app is het geluid wat ruimtelijker en ik hoop dat spotify ook als app beschikbaar komt, of dat carplay dezelfde audio mogelijkheden krijgt.

Wat minder dan de volvo is, is de massagefunctie. Die is minder voelbaar dan die van de volvo. Verder zit de auto vol met piepjes, allemaal volgens de europese regels begrijp ik. Het gekke is dat als de autopilot van groen naar wit stuurtje gaat en dus niet goed weet waar de lijnen lopen, je geen piepje krijgt en dus moet merken aan het stuurgedraag ( of gebrek daar aan) dat het uit staat... Ik geloof dat de auto instellingen van de lampen wat traag werkt, dus ik heb de lampen gewoon altijd aan staan. Bij de volvo kon ik tegen de bu,per aanschoppen en dan ging de achterklep open.,handig als je volle handen hebt. Kia opent de achterklep alleen als de auto op slot staat en wat mij betreft zelden op een goed moment...

Maar qua comfort en rijgedrag ben ik vrijwel op alle aspecten vooruitgegaan voor een veel schappelijkere prijs dan een elektrische EX90 zou moeten kosten.

Ik rij vanaf 2 weken na eigendom op winterbanden dus ik heb geen trillingen, maar die had ik met die continentals wel. ik hoop dat ze over een maandje op nieuwe velgen niet trillen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

sloddervos schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:02:
Mijn 10.000 km evaluatie van mijn EV9 AWD gt line uit november

Ik kom van een T8 Volvo XC90 model 2016, volle opties behalve 360 camera en B&W sound.

Ik gebruik de auto voor 120 km woonwerk verkeer en heb er heen en weer naar Spanje gereden.

Tot nu toe zeer tevreden met deze auto. Rijdt zeer soepel ( natuurlijk, elektrisch en vooral rwd) ik mis de luchtvering van de Volvo totaal niet. De EV9 helt veel minder over in de bochten, kinderen zijn veel minder misselijk dan in de volvo, terwijl ik waarschijnlijk meer optrek met deze auto :). De ruimte is beter ingedeeld dan de volvo, de kinderen hebben meer ruimte, vooral 3e rij en iedereen heeft zijn eigen usb-c aansluiting.

Ik heb geen dode accu of zwart media scherm gehad. Wel heb ik 1 keer een melding gehad over het luchtinlaatsysteem wat niet goed werkte, maar op de terugweg naar huis geen melding meer gehad. Na de software update door de dealer geen koffiekopje meer gehad. Dat koffiekopje had ik op de terugweg van Spanje wel heeeeel veeel gehad.

Voor gewoon gebruik boeit de range eigenlijk niet zo, ik laadt eigenlijk elke dag op de oprit, maar kan 3 dagen zonder laden en zonder stress rijden. Op vakantie in december was de range ook ruim voldoende want tussen de stops haal je 300 km en dan is met vier kinderen een stop wel nodig. Laden gaat snel en meestal hadden we meer tijd nodig in de stop zodat ik vaak 95/99% laadde.

Parkeren is toch nog wennen ook al is deze auto nauwelijks groter dan de volvo, maar ik geloof dat de draaicirkel iets groter is. Autopilot werkt beter dan die in de Volvo, maar is soms iets zoekende binnen de lijnen, wat nerveus kan lijken, maar als het stuur vast houdt boeit het eigenlijk niet.
Het geluid vind ik helemaal prima. Er zit geen woofer verstopt, dus ik denk dat daarom sommige de ooompf missen, maar ik vind het geluid kraakhelder, zeker bij hardere volumes. Met de Amazon app is het geluid wat ruimtelijker en ik hoop dat spotify ook als app beschikbaar komt, of dat carplay dezelfde audio mogelijkheden krijgt.

Wat minder dan de volvo is, is de massagefunctie. Die is minder voelbaar dan die van de volvo. Verder zit de auto vol met piepjes, allemaal volgens de europese regels begrijp ik. Het gekke is dat als de autopilot van groen naar wit stuurtje gaat en dus niet goed weet waar de lijnen lopen, je geen piepje krijgt en dus moet merken aan het stuurgedraag ( of gebrek daar aan) dat het uit staat... Ik geloof dat de auto instellingen van de lampen wat traag werkt, dus ik heb de lampen gewoon altijd aan staan. Bij de volvo kon ik tegen de bu,per aanschoppen en dan ging de achterklep open.,handig als je volle handen hebt. Kia opent de achterklep alleen als de auto op slot staat en wat mij betreft zelden op een goed moment...

Maar qua comfort en rijgedrag ben ik vrijwel op alle aspecten vooruitgegaan voor een veel schappelijkere prijs dan een elektrische EX90 zou moeten kosten.

Ik rij vanaf 2 weken na eigendom op winterbanden dus ik heb geen trillingen, maar die had ik met die continentals wel. ik hoop dat ze over een maandje op nieuwe velgen niet trillen....
Mooi ervaringsverslag.
De draaicirkel van de EV9, 12,4m is iets groter dan die van de Volvo EX90 (11,8m).
Maar in de EV9 rijd je nu al 4 fijne maanden, en op de EX90 kun je nog een jaar wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:48
NHLGMD schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Wacht even... Serieus? Maakt het uit of je de auto uitzet met het rempedaal? Wat the .... Misschien heb ik dat wel eerst gedaan?
Hij schrijft AAN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Heeft er iemand goeie fotos of videos van donker blauw zwart interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
NHLGMD schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:26:
[...]

Geen alarm systeem geïnstalleerd btw.
Nee, aanzetten met rempedaal aan maakt uit als ik het goed begreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Klopt, maar dan gaat alleen het infotainment aan en kun je niet rijden, dus dat is niet iets wat je per ongeluk kan doen normaal gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NHLGMD
Ah sorry verkeerd gelezen. Oke dan kan dat het ook niet zijn.

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11
Gister nog een nieuwigheidje ontdekt waarvan ik niet wist dat die functie er op zat.
Reed gisteravond een tunnel binnen, kreeg ik een melding op mijn navigatie dat luchttoevoer werd afgesloten ( preciese tekst weet ik niet meer, was ook zo weer weg) En daarna zag ik op het display van de climatcontrol dat auto automatisch in recirculatiestand ging. Op het moment dat ik de tunnel weer uit ging, schakelde recirculatiestand weer uit.
Iemand een idee hoe dit werkt? Zullen sensoren de tunnel detecteren of zou het via de navigatie gaan ?

Overigens inmiddels >3000 km gereden, trilt nog steeds. Dealer gaat nu een case aanmaken bij KIA. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt.

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 10:48
tvdoc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:53:
Gister nog een nieuwigheidje ontdekt waarvan ik niet wist dat die functie er op zat.
Reed gisteravond een tunnel binnen, kreeg ik een melding op mijn navigatie dat luchttoevoer werd afgesloten ( preciese tekst weet ik niet meer, was ook zo weer weg) En daarna zag ik op het display van de climatcontrol dat auto automatisch in recirculatiestand ging. Op het moment dat ik de tunnel weer uit ging, schakelde recirculatiestand weer uit.
Iemand een idee hoe dit werkt? Zullen sensoren de tunnel detecteren of zou het via de navigatie gaan ?

Overigens inmiddels >3000 km gereden, trilt nog steeds. Dealer gaat nu een case aanmaken bij KIA. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt.
In de ingebouwde navigatie is de informatie ivm tunnels mee opgenomen. Zo weet de wagen wanneer de luchttoevoer gewijzigd moet worden.

• tvdoc
In de ingebouwde navigatie is de informatie ivm tunnels mee opgenomen. Zo weet de wagen wanneer de luchttoevoer gewijzigd moet worden.
Ok, dus toch via navigatie, dank voor de info!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
blinded schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:02:
Heeft er iemand goeie fotos of videos van donker blauw zwart interieur?
Misschien volgende week, dan zou mijn blauwe GT-line in de garage staan.
Levering is voorzien begin april wanneer mijn huidig contract afloopt.

• J.R.
  • Laatst online: 10-12-2024
Mijn EV9 komt er weldra aan, is er iemand die mij kan zeggen wat de prijzen zijn in de kia connect store?

Het is de AWD Gt-line, maar zo te zien dien ik toch nog de RSPA(2) aan te schaffen voor deze wagen via een update.
Ik dacht even te spieken in de Kia connect 'store', echter dit lukt nog niet zonder voertuigregistratie.

Zijn er ook andere opties aan te kopen (boos, etc..)?

Alvast bedankt!

• Andre24
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20:02

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

tvdoc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:53:

Je hebt wel geduld met die trillingen...
Ik had vandaag, na 1.800 km, een afspraak bij de dealer die zelf ook constateerde dat het nergens op slaat die trillingen en ook een melding naar Kia NL heeft gemaakt. Ze hebben ook al reactie gekregen van Kia NL met, aldus mijn dealer, een aantal niet helpende tips waarna mijn dealer nu een mailadres van de Contintal vertegenwoordiger in NL heeft gekregen. Het is nu even wachten op diens (re)actie, maar mijn dealer is nu iig z'n best aan het doen.

Op advies van mijn dealer heb ik vanmiddag ook zelf een klacht ingediend bij Kia NL (naar info@kia.nl) waarin ik heb aangegeven hoe belachelijk het is dat ze klanten überhaupt met deze banden op pad laten gaan en dan ook nog blijven aangegeven dat ze die 3.000 km, waarvan allang duidelijk is dat dat onzin is want het trillen (en dreunen alsof je een raam open hebt) blijft. En dat ik op korte termijn nieuwe banden verwacht ipv nog langer uitstellen.

Ik hou jullie wel even op de hoogte.

Ps: de EV9 rijdt verder nog altijd fantastisch hoor! Maar dit bederft het wel af en toe. Maar goed daar wordt aan gewerkt en zal op korte termijn nu ook wel worden opgelost 💪

[ Voor 7% gewijzigd door Andre24 op 29-02-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

J.R. schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:12:
Mijn EV9 komt er weldra aan, is er iemand die mij kan zeggen wat de prijzen zijn in de kia connect store?

Het is de AWD Gt-line, maar zo te zien dien ik toch nog de RSPA(2) aan te schaffen voor deze wagen via een update.
Ik dacht even te spieken in de Kia connect 'store', echter dit lukt nog niet zonder voertuigregistratie.

Zijn er ook andere opties aan te kopen (boos, etc..)?

Alvast bedankt!
RSPA zit er gewoon op hoor bij de AWD GT line. Is wel te "bestellen " in de store, maar dan zegt ie vervolgens dat je 'm al hebt🤷‍♂️

De enige andere optie die je kunt bestellen is Amazon Music. Die is vervolgens 3 jaar gratis en zou ik zeker doen omdat het geluid dan fantastisch is aangezien je dan de volledige capaciteit van de Meridian audio kunt gebruiken (kan ook met DAB, maar die kwaliteit is toch minder dan Amazon). Spotify kan alleen via Android Auto/Apple Carplay en dan zijn niet alle instellingen van de Meridian beschikbaar en heb je bijvoorbeeld slappe bass (ik weet ook niet waarom ze dat niet hebben gekoppeld). Je hebt dan trouwens wel een (betaald) Amazon Music account nodig (die ik dus maar heb afgesloten en nu ook thuis geniet van de fantastische UltraHD kwaliteit op mn soundsystem!) die je dan kunt koppelen in de in de auto ingebouwde Amazon Music "app".

[ Voor 9% gewijzigd door Andre24 op 29-02-2024 17:31 ]

• tvdoc
Andre24 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:53:

Je hebt wel geduld met die trillingen..
Tja, ik heb weinig andere keus. Vanaf dag 1 heb ik al aangegeven dat de trillingen er waren en inmiddels al verschillende keren contact gehad met de dealer hierover en ook verteld wat een waardeloze aflevering ik het vindt vanuit KIA.
Maar zolang KIA aangeeft dat je eerst 3000 km moet rijden voordat ze actie gaan ondernemen , gebeurt er verder niets.
dealer wilde wel korting geven op een set 4-seizoensbanden als alternatief om het probleem sneller op te lossen, maar ik vindt dat KIA dit gewoon fatsoenlijk moet oplossen.
KIA klantenservice ook al paar keer proberen te bellen hierover, maar dan sta je ook eindeloos in de wacht en ik verwacht dat die ook voor de makkelijke kant kiest en je weer naar de dealer stuurt.

[ Voor 5% gewijzigd door tvdoc op 29-02-2024 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Een andere verrassende feature van de EV9 is de volgende: Bij het naderen van een vaste flitspaal flitst alle interieur sfeerverlichting een paar keer in rode kleur. Niet te missen dus, vooral 's avonds.

• tvdoc
Gasoline1234 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:32:
Een andere verrassende feature van de EV9 is de volgende: Bij het naderen van een vaste flitspaal flitst alle interieur sfeerverlichting een paar keer in rode kleur. Niet te missen dus, vooral 's avonds.
O, die is ook gaaf :) . Nog niet meegemaakt, maar ik heb ook geen flitspalen op mijn dagelijkse route, dus blijkbaar nog niet langs zo'n paal gereden met de EV9.

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

tvdoc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:24:
[...]

Tja, ik heb weinig andere keus. Vanaf dag 1 heb ik al aangegeven dat de trillingen er waren en inmiddels al verschillende keren contact gehad met de dealer hierover en ook verteld wat een waardeloze aflevering ik het vindt vanuit KIA.
Maar zolang KIA aangeeft dat je eerst 3000 km moet rijden voordat ze actie gaan ondernemen , gebeurt er verder niets.
dealer wilde wel korting geven op een set 4-seizoensbanden als alternatief om het probleem sneller op te lossen, maar ik vindt dat KIA dit gewoon fatsoenlijk moet oplossen.
KIA klantenservice ook al paar keer proberen te bellen hierover, maar dan sta je ook eindeloos in de wacht en ik verwacht dat die ook voor de makkelijke kant kiest en je weer naar de dealer stuurt.
Je zou ook een boze mail naar het info mail adres van Kia kunnen sturen en ernaar kunnen verwijzen dat je bepaalt niet de enige bent en daarom op korte termijn actie verwacht? Hoe meer rijders dat doen, hoe meer druk er op komt immers?

• tvdoc
Kan ik zeker doen. Voor nu wacht ik eerst eventjes af of de dealer binnen een paar dagen met een oplossing komt, vandaag is besproken dat er een melding naar KIA gaat. Iemand van de werkplaats is meegereden en heeft het probleem ook geconstateerd.
Als er met enkele dagen geen oplossing komt, ga ik naar KIA bellen of mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

Het probleem zou gewoon kortdaad opgelost moeten worden door de dealer in plaats van het jouw probleem maken dat de importeur zich onttrekt aan hun verantwoordelijkheid... Ik heb vandaag de handtekening gezet onder het bestelformulier van de leasemaatschappij voor de ev9 rwd launch Edition. Hopelijk mag de tesla snel de deur uit, niet dat ik ontevreden ben daarover maar als je aan het kijken bent naar iets nieuws ga je daar toch naar verlangen

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

tvdoc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Ok, dus toch via navigatie, dank voor de info!
Ik las vanavond dat bij de laatste updates ook de ramen etc automatisch kunnen sluiten bij tunnels indien gewenst…

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

tvdoc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:40:
[...]

O, die is ook gaaf :) . Nog niet meegemaakt, maar ik heb ook geen flitspalen op mijn dagelijkse route, dus blijkbaar nog niet langs zo'n paal gereden met de EV9.
Je moet dit wel aanzetten en als je langzaam genoeg op de flitspaal aanrijdt is er geen licht show…
Sommige traject controles worden als flitspaal aangegeven en niet alle snelheden kloppen altijd. Ik zou er niet 100% op vertrouwen maar het helpt inderdaad wel,

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Na een 4-daagse service bij de leverende dealer, om de nodigde piepjes, zwarte infotainment-schermen en losse laadkabel aan te laten pakken, een korte update met wat info over Service bulletins:

Helaas, er is niet heel veel opgelost na deze lange pitstop…
En is er dus een tweede sessie nodig voor zaken waarvan ik niet wist dat ik er een probleem mee had:
1. Iets met de deur handel / sloten: moeten worden besteld en vervangen; ook iets met kit erachter.
2. Iets met de achter portier ruiten. Geen idee waarom of waarvoor. KIA Service Bul.

Dan punten uit mijn issue-lijst:
- Nieuwe wieldoppen of nieuwe onderdelen hiervoor worden besteld.
Is nu kennelijk een KIA NL service bulletin voor: ivm de deels loskomende doppen.
- Infotainment scherm update werkte niet dus wordt nu de hele unit vervangen t.z.t. ivm het zwarte blijvende scherm bij opstarten. Ikzelf denk dat de update niet goed is toegepast aangezien de versie in het overzicht nog die van OCT ‘23 is. Bij anderen is door een update het probleem verholpen.
- Er is wel nieuwe Navi software geïnstalleerd. Merk daar weinig van; stond vanavond nog steeds in de file… :-)
- nog steeds geen trekhaak op voorraad - in back-order nog.
- Koffiepauze piepje/ogencamera update: was niet beschikbaar voor mijn VIN.
Raar… Enkele van jullie hebben wel die update en een auto uit de eerste series (mid-Nov op de weg?) en daar werkt het wel. M’n zwarte tape maar weer terug-geplakt.
- Na-balanceren vanwege lichte onbalans wintervelgen: geen enkel effect, eerder erger geworden.
Balanceren is een vak voor de specialist… ik ga een 3D bank zoeken ergens.
- Met laadkabel pasvorm issue is niets gedaan. Ik gebruik nu een goede blauwe Mennekes ipv de goedkope KIA van 5 meter. En ik houd de snellaad stekker langer vast totdat het allemaal vast geklikt zit.
Denk niet dat ik van KIA iets mag verwachten nog op dit vlak.

- Over de zomerbanden al wel preventief geklaagd en aangegeven dat ik die in April / Mei niet zomaar zal accepteren. Als er nieuwe richtlijnen zijn voor de platte zomerbanden, dan lees ik daar graag over hier in een toekomstige post…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
FlyingDutchMike schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:08:
[...]

Je moet dit wel aanzetten en als je langzaam genoeg op de flitspaal aanrijdt is er geen licht show…
Sommige traject controles worden als flitspaal aangegeven en niet alle snelheden kloppen altijd. Ik zou er niet 100% op vertrouwen maar het helpt inderdaad wel,
o, zeker ergens een instelling in het navigatiemenu. Dan is het wel te hopen dat die palen ook bijgehouden worden in de navi, In het verleden wel navigatiesystemen gehad die regelmatig begonnen te piepen omdat er een flitspaal in de buurt zou staan, maar die dus al jaren niet meer op die plek stond.

Die optie van die ramen die automatisch sluiten heb ik inderdaad een tijdje geleden ergens gelezen.
Het is voorlopig nog geen weer om met de ramen open te rijden, en met die fantastische continental banden heb ik nu al het klapperende geluid alsof er een raam open staat, en dat ging niet weg toen ik gister de tunnel in reed :*)

Net je hele update gelezen. Schiet niet echt op als ze daar 4 dagen over gedaan hebben en alsnog het meeste niet opgelost is :-(

[ Voor 6% gewijzigd door tvdoc op 29-02-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
tvdoc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:29:
[...]

o, zeker ergens een instelling in het navigatiemenu. Dan is het wel te hopen dat die palen ook bijgehouden worden in de navi, In het verleden wel navigatiesystemen gehad die regelmatig begonnen te piepen omdat er een flitspaal in de buurt zou staan, maar die dus al jaren niet meer op die plek stond.

Die optie van die ramen die automatisch sluiten heb ik inderdaad een tijdje geleden ergens gelezen.
Het is voorlopig nog geen weer om met de ramen open te rijden, en met die fantastische continental banden heb ik nu al het klapperende geluid alsof er een raam open staat, en dat ging niet weg toen ik gister de tunnel in reed :*)

Net je hele update gelezen. Schiet niet echt op als ze daar 4 dagen over gedaan hebben en alsnog het meeste niet opgelost is :-(
Inderdaad, dat is toch niet aanvaardbaar dat je wagen 5 dagen binnen is en er bijna niks is opgelost. Ik heb de indruk dat de techniekers niks kennen en kunnen over de ev9 en dat bij elk probleem ze een case bij Kia open doen. En bij kia be of nl zullen ze ook zo slecht georganiseerd zijn dat ze niet leren uit andere cases en het altijd opnieuw uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-09 13:37
Gisteren mijn zwarte GT-line afgehaald en de eerste 100 km gereden...

Ik merk nu dat de buitenspiegels opengaan als ik in de buurt van de wagen komt, terwijl de 'approach unlock' niet actief is. Waar zou ik dit kunnen uitzetten?

UPDATE
Ondertussen teruggevonden tussen de vele instellingen!

[ Voor 12% gewijzigd door karel_vdv op 01-03-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

FlyingDutchMike schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:59:
[...]

Yep, same here... Ik parkeer met 1 kant op de stoep wat niet helpt, maar onlangs was ook een kwart zijde eriuit na een normale rit.

Morgen voorleggen bij mijn garage bezoek.
Ik laat nog wel even weten wat ze zeggen.
Schijnt een KIA SB voor te zijn. Er wordt iets besteld om dit op te lossen. Weet niet of het compleet nieuwe kappen zijn of alleen het klem mechanisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

juakali schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 05:58:
[...]

Inderdaad, dat is toch niet aanvaardbaar dat je wagen 5 dagen binnen is en er bijna niks is opgelost. Ik heb de indruk dat de techniekers niks kennen en kunnen over de ev9 en dat bij elk probleem ze een case bij Kia open doen. En bij kia be of nl zullen ze ook zo slecht georganiseerd zijn dat ze niet leren uit andere cases en het altijd opnieuw uitzoeken.
Inderdaad. Alleen al de opmerking dat er voor mijn VIN geen updates klaar zouden staan terwijl ik alle SB en update codes heb aangeleverd vooraf, én dezelfde symptomen heb als andere bestuurders is wel een beetje om moedeloos van te worden. Ze hebben het allemaal we rete-druk met alle service etc maar dat zou geen excuus mogen zijn.
Hoorde iemand een afspraak maken voor eind april, voor nieuwe motorsteunen... da's twee maanden verder! Lijkt mn tandarts wel met die wachttijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Laatst online: 14-09 06:42
FlyingDutchMike schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:38:
[...]

Inderdaad. Alleen al de opmerking dat er voor mijn VIN geen updates klaar zouden staan terwijl ik alle SB en update codes heb aangeleverd vooraf, én dezelfde symptomen heb als andere bestuurders is wel een beetje om moedeloos van te worden. Ze hebben het allemaal we rete-druk met alle service etc maar dat zou geen excuus mogen zijn.
Hoorde iemand een afspraak maken voor eind april, voor nieuwe motorsteunen... da's twee maanden verder! Lijkt mn tandarts wel met die wachttijden...
Bij Skoda niet veel beter, collega zei me vorige maand dat bij snelheid lager dan 30kmu de wagen af en toe de handrem spontaan aanzet. Hij mag half maar eens binnen komen 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
FlyingDutchMike schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:38:
[...]
Dan heb je nog een KIA dealer waar het niet zo druk is, als je bij mijn dealer aan de balie komt voor iets plannen ze je in voor juni 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
  • Laatst online: 14-09 09:56
Even een korte update na 7000 km.

Mijn auto doet het de laatste 3000 km goed:

- Phonekey inactief
- Fingerprint inactief
- 12V batterij vervangen maar auto blijft het nu wel doen
- Geen zwarte schermen mee gehad op navigatie unit
- Wieldeksels blijven zitten :)
- Verbruik op 7000 km -> 25 kwh/100km
- Zwarte sticker op vermoeidheidssensor
- Zomer Banden doen het goed maar werden vervangen na 500 km

Auto gaat binnen op 20/3 voor quality controle in garage:

To check:

- Bestuurderzetels lijkt los te zitten bij rijden over de drempels
- Het soms brutaal in drive gaan bij het vertrekken, 1 op 20 keer valt dit voor
- Openstaande KIA updates
- Quality checkup gevraagd door KIA BE

Ik hou jullie op de hoogte ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
pepperke schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:31:

Zijn die banden op kosten van KIA al na 500 km vervangen of heb je zelf voor andere banden gekozen en betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
karel_vdv schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:18:
Gisteren mijn zwarte GT-line afgehaald en de eerste 100 km gereden...

Ik merk nu dat de buitenspiegels opengaan als ik in de buurt van de wagen komt, terwijl de 'approach unlock' niet actief is. Waar zou ik dit kunnen uitzetten?

UPDATE
Ondertussen teruggevonden tussen de vele instellingen!
heb je toevoallig zwart blauw interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Hoe ziet dit er in de praktijk uit? Wat gebeurt er / overkomt je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Gasoline1234 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Hoe ziet dit er in de praktijk uit? Wat gebeurt er / overkomt je precies?
Een grote schok door de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
pepperke schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Een grote schok door de wagen.
Dat zijn de remmen die vast zitten. Gebeurd het voornamelijk na regen of een wasbeurt? En op welke regen level rij jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Merk :
Model :
Versie :
Motor :
Transmissie :
Fiscaal vermogen :
Vermogen :
CO -uitstoot
(gecombineerd) :
2
Koetswerkkleur :
Interieur :
Kia
EV9 MY24
GT Line 99,8 kWh AWD
04 CV
kW / ch
g/km
AURORA BLACK PEARL (ABP)
DARK GREY / NAVY BLUE (NJR)

Met pack premium en afneembare trekhaak.
Naar de bestelling 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBRES
  • Laatst online: 20-08-2024
Parody schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Grappig, want de prijslijst voor de EV9 in NL (zoals te vinden op https://www.kia.com/nl/prijslijst.DO-W7-*#/ ) geeft de volgende actieradius:
RWD (19"): 563km (20,2kWh/100km)
AWD (19"): 512km (22,3kWh/100km)
AWD (21"): 505km (22,8kWh/100km), GT-Line

Dat lijkt me logischer, want met 21" is de auto 25mm hoger en heeft een breder loopvlak, beide niet heel goed voor het verbruik.

Ik heb toch het bange vermoeden dat wij een parametertje missen, of dat de Koreaanse tabel niet helemaal klopt.
Hoe kan een bereik van 505 km met een geprojecteerd verbruik van 22,8, dan zou je een bruikbare batterijcapaciteit moeten hebben van ruim 115 Kwh?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JJL
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Voor diegene die een tablet/telefoon houder voor op de voorstoelen zoeken: Na een kleine zoektocht op een ander Kia Forum op het spoor van de Hoco CA62 gekomen. Deze past prima. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LTKNuCvZR-bPI7zXuQXpfBdz78=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWx0NeDsPEAdH0JzxKpYNeXX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

DBRES schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:34:
[...]

Hoe kan een bereik van 505 km met een geprojecteerd verbruik van 22,8, dan zou je een bruikbare batterijcapaciteit moeten hebben van ruim 115 Kwh?
Heuveltje af, wind in de rug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DBRES schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:34:
[...]

Don't shoot the messenger, ik heb het overgetikt van wat Kia opgeeft. :+

Kan wel, als je in het verbruik de recuperatie bij afremmen niet meeneemt, maar in het bereik wel. 20% recuperatie kan wel, als de gereden afstand niet te groot is. Geen idee wat ze precies meenemen in die test en wat precies de cyclus is qua optrekken / constante snelheid / afremmen.

Maar gek en contra-intuitief is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
blinded schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:50:
[...]

heb je toevoallig zwart blauw interieur?
Nope, maar ik heb het wel bij de dealer gezien; de stoelen waren mooi, maar de rest was me veel te veel blauw...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNieTsqT399i4bnXI0-N1BCBgOw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BcVsPpXs5YjEyn3JtfsV545p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkizWTn4_n-k053hEjv2xQf55-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKOQ1wEvqMuYZCAs4dyb2sxl.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag voor het eerst publiek geladen met onze EV9 Awd GT line. Heb de auto sinds half december en tot nu toe altijd gewoon thuis geladen.

Wat zijn jullie ervaringen mbt laden bij IONITY?
In de buurt van Utrecht (trip België-Almere) geladen op 58 procent batterij. Had 20min van tevoren de batterij conditionering aangezet. Zag laadsnelheden tot 160 kw en na 80 procent batterij vol ging het merkelijk trager (60 a 70)

Had ik de conditionering eerder moeten aanzetten om hogere laadsnelheden te bekomen?

Had vandaag ook het laadkrediet geactiveerd dat je in België kon kiezen als welkomst cadeau als je bij de eerste bestellingen was.
Bij IONITY geladen dus met Kia charge (een 35kw). Nog geen idee welk bedrag er van mijn Laadpas afgegaan is hiervoor want bij historiek nog niets te zien ik de app. Gaat dus wel traag die verwerking , op het scherm van de IONITY lader kwam ook niet echt veel info hierover. Die gaf enkel de laadtijd en totaal aantal KW geladen aan + batterij percentage.

Volgens de app info was het 0,64 ct per kw doordat je als EV9 rijder ook nog het plus contract gratis krieeg voor 2 jaar. (0.15 ct korting bij IONITY hierdoor)

De laadvoucher blijft effectief 3 jaar geldig vanaf het moment van activeren (had hem begin januari al ontvangen maar nog niet geactiveerd in de Kia charge app).

Verbruik van de wagen rekening houdend met de rijstijl over deze afstand lijkt me wel mee te vallen. Op normale stand gereden, in België 125 gemiddeld op de snelweg, in NL 105 ongeveer.
Gereden dus zoals ik met een diesel wagen zou gedaan hebben.

90% van het verbruik ook effectief naar de aandrijving dus ook al beter dan wat ik in het begin zag (toen ging er bij een kortere rit 30% energie naar de verwarming)

Tot zover dus mijn eerste publieke laadavontuur ;). Blij dat het allemaal gelukt is zonder laadfiles. Wel grappig om te zien dat op 1 zelfde parking langs de autostrade zowel IONITY als Fastned als nog een ander merk laadpalen stonden, je moet uw weg maar vinden.

We zullen ons gratis laadkrediet zo alleen maar gebruiken tijdens vakanties of andere lange trips waardoor we niet thuis kunnen laden dus hoop zo zolang mogelijk toe te komen met het mooie cadeau van Kia.
Als je onderweg bent speelt laadsnelheid natuurlijk ook een rol en niet alleen KW prijs.

Wat zijn jullie ervaringen met snelladen met de Kia charge app? Kan het goedkoper dan 0,64 ct als je onder de 80% batterij laadsnelheden van 150 of meer wil halen?

Als ik in België kijk kost laden aan een 22kw lader (publiek) al snel 45ct per kw en vaak veel meer.

Alvast bedankt mochten jullie nog tips hebben.
Hier na ondertussen 3000 km nog steeds een tevreden EV9 eigenaar.(op de soms wel storende piepjes na ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Laden vanaf 58% zal geen snelheden boven 200 kW meer laten zien. Die 160 kW klopt wel aardig met de te verwachten laadcurve.

Beter is om pas te gaan laden bij 5%. Dan gaat de EV9 laden als een kanon en houdt dat lang vol. Na 20 minuten vertrek je weer met 75%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvdoc
Van de week toevallig voor de eerste keer ook langs de snellader. Met de Kia charge app betaal je bij fastned 60 cent/kWh , dus iets voordeliger dan Ionity en veel meer laadpunten in Nederland. Wel met een starttarief van 55 cent. Laadsessie stond de volgende dag in de app, korting keurig verrekend en resterende waarde van de voucher staat dan bij je contractsoverzicht in de app.
Snelladers van Allego kan je beter vermijden met 82 cent/kWh

[ Voor 7% gewijzigd door tvdoc op 01-03-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
karel_vdv schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Nope, maar ik heb het wel bij de dealer gezien; de stoelen waren mooi, maar de rest was me veel te veel blauw...
Er zal wel iemand een foto hebben zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19

- Bestuurderzetel lijkt los te zitten bij rijden over de drempels
Deze herken ik wel. Zijn er meer rijders die dit ervaren? Los is een groot woord hoor, maar zodra de auto weer in de originele rijrichting gaat, voel je de stoel als het ware weer op zijn plek schieten. Is misschien een halve cm speling maar toch. Laat ik 5 maart even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.R.
  • Laatst online: 10-12-2024

Mijn auto doet het de laatste 3000 km goed:

- Phonekey inactief
- Fingerprint inactief
- 12V batterij vervangen maar auto blijft het nu wel doen
- Geen zwarte schermen mee gehad op navigatie unit
- Wieldeksels blijven zitten :)
- Verbruik op 7000 km -> 25 kwh/100km
- Zwarte sticker op vermoeidheidssensor

Auto gaat binnen op 20/3 voor quality controle in garage:

To check:

- Bestuurderzetels lijkt los te zitten bij rijden over de drempels
- Openstaande KIA updates
- Quality checkup gevraagd door KIA BE

Ik hou jullie op de hoogte ;w
Mag ik vragen waarom zowel phonekey als fingerprint inactief staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
Iemand enig idee wat dit voor rood ding is? Zit in het handschoenenkastje onder het afdekplaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QL6cMqxt7RFxlmg90BxfWo93RvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY6h2m4wQJ0HXiV14r0hWRnO.jpg?f=fotoalbum_large

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
EVJB schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:11:
[...]

Deze herken ik wel. Zijn er meer rijders die dit ervaren? Los is een groot woord hoor, maar zodra de auto weer in de originele rijrichting gaat, voel je de stoel als het ware weer op zijn plek schieten. Is misschien een halve cm speling maar toch. Laat ik 5 maart even naar kijken.
Ik heb het in bochten naar rechts. Als ik met mijn gewicht in de rechter zijkant van de stoel "hang" is het net of de stoel een beetje speling heeft. Te lui geweest om naar dealer te gaan nog :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Tuuan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:56:
Iemand enig idee wat dit voor rood ding is? Zit in het handschoenenkastje onder het afdekplaatje
Dat is je noodhamer, voor het geval je een ruit in moet slaan.

Overigens heb ik de bestuurdersstoel ook al een paar keer voelen bewegen, kon het niet thuisbrengen, maar als meer mensen er last van hebben, zal het wel een probleem aan de stoel zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
tvdoc schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:58:
[...]

Dat is je noodhamer, voor het geval je een ruit in moet slaan.

Overigens heb ik de bestuurdersstoel ook al een paar keer voelen bewegen, kon het niet thuisbrengen, maar als meer mensen er last van hebben, zal het wel een probleem aan de stoel zelf zijn.
Dacht ik eerst ook, maar krijg het ding niet los, en ook rare plek voor een hamer, in het dashboard kastje lijkt me. Vooral als kastje vol zit. Ik heb ook naast mijn bestuurdersstoel (aan de deur gemonteerd) al een hamer zitten (lijkt in niets op dit ding in mijn dashboard kastje)

Ik zat er al aan te denken om binnenkort even langs te gaan voor die stoel.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
Ik heb het net even voor je geprobeerd, aangezien ik hem al een keer gezien had en ook niet wist waarvoor het diende.
Met wat heen en weer trekken/naar beneden duwen van het handvat gaat dat vierkante klepje los en kan je hem loshalen. Misschien is er een subtiele manier om het vastgeklikte klepje los te krijgen, maar dit is hoe ik het uitgevonden heb :)

Maar inderdaad niet een een hele praktische plaats.

[ Voor 9% gewijzigd door tvdoc op 02-03-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Laatst online: 14-09 11:39
Heeft iemand van jullie al eens een keer achter je eigen auto (EV9) gereden?
Het blijkt dat de remlichten werken wanneer je het gas los laat, maakt niet uit of je in auto of 1-2-3 regenereert.
Ofwel lijkt de bestuurder zeer twijfelachtig en je vraagt je af waarom die zoveel het rempedaal bedient en het wekt irritatie op bij medeweggebruikers😡
Ik heb ook een I-Pace rijden en die remlichten werken alleen bij een sterke vertraging.
Zou met de EV9 toch ook moeten zijn dat de remlichten branden bij (forse) vertraging…., zelfs mijn fiets heeft die optie😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Karel de Grote schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:32:
Het blijkt dat de remlichten werken wanneer je het gas los laat, maakt niet uit of je in auto of 1-2-3 regenereert.
Ofwel lijkt de bestuurder zeer twijfelachtig en je vraagt je af waarom die zoveel het rempedaal bedient en het wekt irritatie op bij medeweggebruikers😡
Ik heb ook een I-Pace rijden en die remlichten werken alleen bij een sterke vertraging.
Zou met de EV9 toch ook moeten zijn dat de remlichten branden bij (forse) vertraging…., zelfs mijn fiets heeft die optie😅
Goed om te weten.
Bij de EV6 zou dit ook al zo zijn. Had gehoopt dat Kia dat met de EV9 beter in orde zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
Enkele kleine issues:

- bij het starten van de wagen wordt altijd Spotify automatisch via Apple Carplay afgespeeld, ook als ik de vorige keer gewoon naar de radio aan het luisteren was. Ik moet de MODE-knop indrukken om naar de radio te gaan, maar dit lukt pas als het infotainementscherm is opgestart, maar ondertussenn is Apple Carplay/Spotify al actief

- waarom is het beginscherm het 2de scherm en niet het eerste waar nav/radio/ev op staat? Dit lijkt me toch logischer dat je de radio kan bedienen; kan dit worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

karel_vdv schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:28:
Enkele kleine issues:

- bij het starten van de wagen wordt altijd Spotify automatisch via Apple Carplay afgespeeld, ook als ik de vorige keer gewoon naar de radio aan het luisteren was. Ik moet de MODE-knop indrukken om naar de radio te gaan, maar dit lukt pas als het infotainementscherm is opgestart, maar ondertussenn is Apple Carplay/Spotify al actief

- waarom is het beginscherm het 2de scherm en niet het eerste waar nav/radio/ev op staat? Dit lijkt me toch logischer dat je de radio kan bedienen; kan dit worden aangepast?
Spotify opstarten had ik ook. Je kunt in de Spotify app "automatisch afspelen" uitzetten. Ik weet zo alleen even niet meer hoe ik dat ook alweer heb gedaan, maar dat was wel de oplossing. Ik gebruik de ingebouwde Amazon Music in de EV9 omdat je dan het Meridian geluidssterkte vollekunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
Andre24 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:41:
[...]

Spotify opstarten had ik ook. Je kunt in de Spotify app "automatisch afspelen" uitzetten. Ik weet zo alleen even niet meer hoe ik dat ook alweer heb gedaan, maar dat was wel de oplossing. Ik gebruik de ingebouwde Amazon Music in de EV9 omdat je dan het Meridian geluidssterkte vollekunt gebruiken.
waar vind ik de Amazon Music? Die heb ik nog niet teruggevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
Karel de Grote schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:32:
Volgens mij enkel 0 en 1 geen remlicht en vanaf 2 wel. Getest door in het donker in de straat via achteruitkijkspiegel te kijken naar de verkeersborden. Bij 0 en 1 lichten die niet rood op en vanaf 2 wel. Als ik het goed heb gezien :*)

In het begin wel vaak geïrriteerde mensen gehad die dan met groot licht seinen... Ach, het nieuwe rijden zullen we maar denken

[ Voor 6% gewijzigd door Tuuan op 02-03-2024 20:52 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

Andre24 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:41:
[...]

Kan je niet hard muziek luisteren via Spotify? Begrijp ik je niet goed misschien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:57
Tuuan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Volgens mij enkel 0 en 1 geen remlicht en vanaf 2 wel. Getest door in het donker in de straat via achteruitkijkspiegel te kijken naar de verkeersborden. Bij 0 en 1 lichten die niet rood op en vanaf 2 wel. Als ik het goed heb gezien :*)

In het begin wel vaak geïrriteerde mensen gehad die dan met groot licht seinen... Ach, het nieuwe rijden zullen we maar denken
Je kunt zien wanneer de remlichten aan gaan door in het scherm voor je neus de modus te selecteren waarbij je de auto tussen de lijnen ziet. De remlichten van de auto op het scherm gaan aan als de remlichten ook daadwerkelijk aan gaan.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

karel_vdv schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:18:
[...]

waar vind ik de Amazon Music? Die heb ik nog niet teruggevonden.
Via de Media knop en dan het icoontje wat in de foto hieronder groen is. Al moet je dan nog wel Amazon activeren(aanschaffen in de Kia Connect app) wat bij mij al is gedaan.:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjLBnFWSpjlLFGuI4Dw4aPLcIQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KxD7gj5iQF3bTbNUgbl5gbx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Andre24 op 03-03-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

..

[ Voor 99% gewijzigd door Andre24 op 03-03-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Bever! schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:32:
[...]

Kan je niet hard muziek luisteren via Spotify? Begrijp ik je niet goed misschien
De Premium Sound instellingen hebben dan geen effect (althans bij Spotify via Android Auto). Die kun je instellen via Geluid, dan kom je in dot scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6VxipSc2pB7pmd5cVRYwek_skI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxOPIHlor41xp07W6avr60Pv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Wij hebben onze ev9 ook binnen! Maar ik zit me helemaal gek te zoeken naar het sd kaart slot, waar zit dat ding in godsnaam 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
djwb schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:18:
Wij hebben onze ev9 ook binnen! Maar ik zit me helemaal gek te zoeken naar het sd kaart slot, waar zit dat ding in godsnaam 😅
Voor zover ik weet heeft hij geen sd kaart slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Moet je dan de usb c gebruiken die je ook voor CarPlay gebruikt? In de handleiding staat dat je ook een de kaart kan gebruiken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierke S.
djwb schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:24:
Moet je dan de usb c gebruiken die je ook voor CarPlay gebruikt? In de handleiding staat dat je ook een de kaart kan gebruiken…
Voor updates? Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

djwb schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:18:
Die is er idd niet. De linker USB C poort kan je gebruiken voor data verkeer. Door op het knopje die daar zit te klikken kan je kiezen tussen data (oranje verlicht) en alleen laden (wit verlicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

djwb schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:24:
Als je dealer goed werk heeft verricht bij de oplevering heeft ie draadloze Apple Carplay al geïnstalleerd voor je... en anders kan je die update zelf installeren met een USB C stick van 64GB of meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
De Koreaanse versie heeft een sd slot om de camera’s als dashcam te gebruiken. Helaas zit dat er in Europa niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
J.R. schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:21:
[...]

Mag ik vragen waarom zowel phonekey als fingerprint inactief staan?
Hi,

dit waren de 2 mogelijke oorzaken van het 12V probleem, ik gebruik ze nog even niet tot dat de auto binnen is geweest voor de laatste updates (20/3). Ik mis ze ook niet eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Andre24 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:03:
[...]

RSPA zit er gewoon op hoor bij de AWD GT line. Is wel te "bestellen " in de store, maar dan zegt ie vervolgens dat je 'm al hebt🤷‍♂️

De enige andere optie die je kunt bestellen is Amazon Music. Die is vervolgens 3 jaar gratis en zou ik zeker doen omdat het geluid dan fantastisch is aangezien je dan de volledige capaciteit van de Meridian audio kunt gebruiken (kan ook met DAB, maar die kwaliteit is toch minder dan Amazon). Spotify kan alleen via Android Auto/Apple Carplay en dan zijn niet alle instellingen van de Meridian beschikbaar en heb je bijvoorbeeld slappe bass (ik weet ook niet waarom ze dat niet hebben gekoppeld). Je hebt dan trouwens wel een (betaald) Amazon Music account nodig (die ik dus maar heb afgesloten en nu ook thuis geniet van de fantastische UltraHD kwaliteit op mn soundsystem!) die je dan kunt koppelen in de in de auto ingebouwde Amazon Music "app".
Voor de Spotify gebruikers moet je zeker in de telefoon app de kwaliteit van Spotify op hoog zetten anders komt er geen bass en hoge tonen mee. Dit maakt echt een groot verschil. Als spotify speelt via Carplay kan je via Media wel kiezen welk Meridian profiel je wil gebruiken. Audio is nu wel goed maar het blijft minder dan een Tesla Model Y, maar de kia rammelt wel niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

pepperke schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Voor de Spotify gebruikers moet je zeker in de telefoon app de kwaliteit van Spotify op hoog zetten anders komt er geen bass en hoge tonen mee. Dit maakt echt een groot verschil. Als spotify speelt via Carplay kan je via Media wel kiezen welk Meridian profiel je wil gebruiken. Audio is nu wel goed maar het blijft minder dan een Tesla Model Y, maar de kia rammelt wel niet mee :)
Ik heb de Spotify instellingen ook op maximaal staan, dus dat is het bij mij niet.

Hoor je ook echt verschil in de Meridian instellingen bij Spotify via Apple Carplay? Ik bijna niets (wel een beetje verschil als je handmatig de bass en treble aanpast), maar met Amazon juist een heel groot verschil. De Amazon streaming kwaliteit is ook vele malen hoger dan die van Spotify, maar dat vreet ook mega veel data en dus normaalgesproken niet handig tenzij je een onbeperkt data abonnement hebt. De in de auto ingebouwde Amazon gebruikt de 4G van de auto zelf én is 3 jaar gratis id auto te gebruiken (wel moet je zelf een betaald Amazon Music account hebben) dus je kan er optimaal gebruik van maken.

Ik hoor dus echt een groot verschil tussen Spotify (via Android Auto) en Amazon en vind dan nog maar weinig aan te merken op het geluid tov de Harman Kardon in m'n 7 serie die ik hiervoor had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 14:41
Voor een reparatie moest EV9 naar de spuiterij. Daar hebben ze tijdens calibreren een bepaalde versie van de software op de auto gezet met als gevolg:
- Regelmatig een zwart scherm (pen ligt naast mij om telkens te resetten)
- Als de koffiekop komt dan blijft hij zeuren en gaat niet weg, mega irritant.

Het lijkt er op dat ze een oude versie van de software hebben teruggezet...

Woensdag wordt de trekhaak opgezet en hopelijk worden alle updates dan op gezet en ik ben verlost van de koffiekop terror

Diegene die in Brussel dacht dat aldie piepjes de verkeersveiliheid ten goede komt moet van zijn fiets afstappen en zelf in zoeen auto rijden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
Andre24 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Ik heb de Spotify instellingen ook op maximaal staan, dus dat is het bij mij niet.

Hoor je ook echt verschil in de Meridian instellingen bij Spotify via Apple Carplay? Ik bijna niets (wel een beetje verschil als je handmatig de bass en treble aanpast), maar met Amazon juist een heel groot verschil. De Amazon streaming kwaliteit is ook vele malen hoger dan die van Spotify, maar dat vreet ook mega veel data en dus normaalgesproken niet handig tenzij je een onbeperkt data abonnement hebt. De in de auto ingebouwde Amazon gebruikt de 4G van de auto zelf én is 3 jaar gratis id auto te gebruiken (wel moet je zelf een betaald Amazon Music account hebben) dus je kan er optimaal gebruik van maken.

Ik hoor dus echt een groot verschil tussen Spotify (via Android Auto) en Amazon en vind dan nog maar weinig aan te merken op het geluid tov de Harman Kardon in m'n 7 serie die ik hiervoor had.
Ik ga woensdag even Amazon testen op een langere rit. Ik sta nu in de stand Meridian Surround en het klinkt iets voller. Alles in standje nul behalve de bass op 6 . Amazon heeft idd een hogere bandbreedte maar ik ga de leuke Spotify zaken wel missen, mss moet Jeff Spotify opkopen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn_Gallet
  • Laatst online: 20:13
Crupa schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is het verschil, dat de HUD, het panoramisch dak en de Meridian sound toen standaard in de prijs zaten, waar dat nu als optie toegevoegd moet worden.
Op verschillende sites zie ik ook staan dat de 'Launch Edition' ook beschikt over de zelfnivellerende achter ophanging - bedoelen ze daarmee de luchtvering (zoals op de GT versie)?

Alsook zie ik (bij de Launch Edition RWD) ook de relaxation voorzetels staan.

Voorbeeld prijslijst : https://www.kiadendermond...87b/kia-ev9-pricelist.pdf

En zou het kunnen dat het panoramisch dak bij de Earth Launch Edition niet electrisch is maar manueel (of niet open kan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Stijn_Gallet schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:37:
[...]

Op verschillende sites zie ik ook staan dat de 'Launch Edition' ook beschikt over de zelfnivellerende achter ophanging - bedoelen ze daarmee de luchtvering (zoals op de GT versie)?
De zelfnivellerende achterophanging is géén luchtvering.
Maar die luchtvering (van de Tesla) heb ik nog geen seconde gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
[...]

En zou het kunnen dat het panoramisch dak bij de Earth Launch Edition niet electrisch is maar manueel (of niet open kan)?
Er zit idd geen luchtvering op
wat het wel is kan iemand anders beter uitleggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Onlangs was er een evenement van Kia Charge met sprekers over de laatste stand van zaken m.b.t. V2G en V2H, specifiek voor de EV9. Hier zijn 2 sessies (verborgen Youtube videos) na te zien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Tuuan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Ik heb het in bochten naar rechts. Als ik met mijn gewicht in de rechter zijkant van de stoel "hang" is het net of de stoel een beetje speling heeft. Te lui geweest om naar dealer te gaan nog :)
Ja exact dit, morgen ga ik het navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
EVJB schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:25:
[...]

Ja exact dit, morgen ga ik het navragen.
Bij mij ook. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 10:48
[...]

Ik heb de GT versie, dus hier kan ik je niet met zekerheid helpen.
Maar zoals ik me goed herinner was er geen panoramisch dak voorzien op de Earth Launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
heeft iemand een mooi advies voor een USB-C memory card? En dan hebben we voor de EV9 128 Gb nodig in het exFAT format?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

biggerfoot schreef op maandag 4 maart 2024 @ 22:59:
heeft iemand een mooi advies voor een USB-C memory card? En dan hebben we voor de EV9 128 Gb nodig in het exFAT format?
Ik heb zelf deze van 64gb (ik dacht dat 128 nodig was maar toch niet 😁):

https://www.amazon.nl/dp/...3c-49bb-9419-990a61410e6d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Waarom heb je een stick nodig, gaat dat niet OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

blinded schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:43:
Waarom heb je een stick nodig, gaat dat niet OTA?
Dat varieert wat geloof ik. Er zijn inderdaad mensen die de laatste navigatie update OTA hebben gekregen, maar ikzelf bijvoorbeeld niet.

Als ik het goed heb, is er eind vorige maand nog een systeem update geweest die te maken geegt met onnodig 12V gebruik die ook OTA zou zijn, zag ik op Reddit in Amerika. Die heb ik nog niet gekregen (nog nooit iets OTA gehad ondanks dat het wel aan staat) maar het kan misschien ook zijn dat die update alleen in Amerika was. Het lijkt er dus op dat niet alles soepel gaat met OTA updates (of dat wij in Europa achter lopen🤷‍♂️)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Andre24 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:53:
[...]

Je hebt wel geduld met die trillingen...
Ik had vandaag, na 1.800 km, een afspraak bij de dealer die zelf ook constateerde dat het nergens op slaat die trillingen en ook een melding naar Kia NL heeft gemaakt. Ze hebben ook al reactie gekregen van Kia NL met, aldus mijn dealer, een aantal niet helpende tips waarna mijn dealer nu een mailadres van de Contintal vertegenwoordiger in NL heeft gekregen. Het is nu even wachten op diens (re)actie, maar mijn dealer is nu iig z'n best aan het doen.

Op advies van mijn dealer heb ik vanmiddag ook zelf een klacht ingediend bij Kia NL (naar info@kia.nl) waarin ik heb aangegeven hoe belachelijk het is dat ze klanten überhaupt met deze banden op pad laten gaan en dan ook nog blijven aangegeven dat ze die 3.000 km, waarvan allang duidelijk is dat dat onzin is want het trillen (en dreunen alsof je een raam open hebt) blijft. En dat ik op korte termijn nieuwe banden verwacht ipv nog langer uitstellen.

Ik hou jullie wel even op de hoogte.

Ps: de EV9 rijdt verder nog altijd fantastisch hoor! Maar dit bederft het wel af en toe. Maar goed daar wordt aan gewerkt en zal op korte termijn nu ook wel worden opgelost 💪
Met dank aan een pro actieve dealer die via Kia NL werd doorverwezen naar de Contintal vertegenwoordiger van NL: ik krijg volgende week 4 nieuwe Continental zomerbanden, waarna het getril als het goed is eindelijk klaar is🥳
Ook de afneembare trekhaak hebben ze binnen kunnen krijgen dus volgende week is mijn EV9 opeens helemaal af😁

Beetje duwen en trekken heeft dus kunnen helpen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
Met dank aan een pro actieve dealer die via Kia NL werd doorverwezen naar de Contintal vertegenwoordiger van NL: ik krijg volgende week 4 nieuwe Continental zomerbanden, waarna het getril als het goed is eindelijk klaar is🥳
Ook de afneembare trekhaak hebben ze binnen kunnen krijgen dus volgende week is mijn EV9 opeens helemaal af😁

Goeie dealer heb je, of meer overredingskracht :).
Bij mij gaan ze van de week een set andere velgen/banden ( wel dezelfde continentals) er onder doen en kijken of het probleem dan over is. Banden gaan ze dan nazien en kijken of het probleem er uit te halen is. Zo niet gaat er een claim richting continental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
Cars will need fewer screens and more buttons to earn 5-star safety rating in Europe

https://www.theverge.com/...touchscreen-buttons-dials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Andre24 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:49:
[...]

Over welke dealer hebben we het hier?
Anders misschien in een PM (als dat hier tot de mogelijkheden hoort...)?
Pagina: 1 ... 35 ... 92 Laatste