Ik ben het 100% met je eens! Als ex BMW rijder kan ik het alleen maar beamen.FlyingDutchMike schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:06:
[...]
Voordat je misschien een paar weken of maanden verder bent en je 'gewend' raakt aan de trillingen: er zijn berichten hier dat het na 4k, en zelfs meer dan 4k NIET weg is getrokken...
Persoonlijk vind ik het ONMOGELIJK dat een organisatie klanten de weg op zou willen sturen met de boodschap het maar even 3000 km te gaan proberen... dat zijn 30-50 uren rijden. Als de auto nu gratis was maar dat is hij niet volgens mij...
We zijn echt te volgzaam hierin. Ik weet, een kostenpost voor KIA maar zou voor de dealer geen probleem mogen zijn en via de importeur bij KIA- of bandenfabriek moeten (kunnen) neerleggen. Of met een goede (warmte)behandeling komen om de banden op die manier terug in vorm te krijgen.
Ik heb het idee dat bij KIA de dealers 'verder weg' staan van de importeur dan bijvoorbeeld bij BMW waar je dit soort 'oplossingen' niet snel zal zien. Minder als 1 familie/ 1 gemeenschappelijk merk.
Het lijkt me dat we alleen al op dit forum met voldoende ervaringsdeskundigheid zijn om hierover bijvoorbeeld een punt te stellen bij de verschillende auto-bladen en de ANWB.
Misschien dat KIA bij een dergelijke 'dreiging' er anders over gaat denken.
Het is een top-auto maar dit soort issues en de manier waarop de oplossing op zich laat wachten ten koste van het rijgenot en het dagelijks gebruik van dit 'product' krijgt naar mijn mening niet de juiste urgentie.
Sta ik alleen in deze gedachte?
Ik zei in m'n reactie ook niet dat ik het zou accepteren dat ik tot 3K kms zou wachten 🙃 Ik heb de verkoper ruim voor aflevering en ook tijdens de aflevering al aangegeven dat ik ze 1.500 km zou geven en er vanuit ging dat ze vervangen zouden worden. Dat heb ik ze gisteren nadat dit weekend de 1.500 km voorbij waren, nogmaals medegedeeld. Ik zou worden teruggebeld wat (uiteraard?) nog niet is gebeurd.
Zal straks ook even per mail pushen/claimen zodat het ook schriftelijk vastligt😉