Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 37 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:32
Andre24 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:54[/message]:

Vervelend hoor dat er zo verschillend gewerkt wordt per dealer. Ik vind dat echt nergens op slaan want het is Kia Nederland die de call maakt voor het doorzetten naar de Contintal vertegenwoordiger (waar mijn dealer vervolgens dan zelf contact mee op moest nemen). Dus een dealer die zelf gaat zitten klooien met andere opties dan doorzetten met een Hotline naar Kia Nederland snap ik niet 🤷‍♂️ Heb je zelf al een klacht ingediend per mail naar info@kia.nl? Ik heb daar een stevige mail naar gestuurd op aanraden van mijn dealer. Misschien dat die combinatie geholpen heeft...

Ik zou ik ieder geval zelf geen € 1.400,- aan een nieuwe set banden uitgeven terwijl dit gewoon garantie werk is... Dat ligt uiteraard wat anders als je winterbanden nodig hebt, maar dan nog zou ik een nieuwe zomerset claimen...

Mag je met all season banden wel door Duitsland mocht er nog sneeuw liggen? Of kies je all seasons met sneeuwvlok symbool?
Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt en ik heb ook al verschillende keren kenbaar gemaakt dat ik het een slechte reclame vindt en niet snap dat ze me zo aan het lijntje houden. Aan de andere kant hebben ze mij bij de aankoop wel een hele goede deal gegeven met een veel hogere inruil als dat ik ergens anders gekregen had dus ik wil ook niet teveel zeuren.
Maar ik begrijp KIA ook niet dat ze moeilijk doen, terwijl ze al vanaf oktober weten dat het probleem er is met deze Continentals. En dan maar roepen dat KIA klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft staan...

Omdat ik van plan ben binnenkort naar Oostenrijk te gaan, heb ik toch een auto nodig met banden die geschikt zijn voor winterse omstandigheden. Ik zou de gok kunnen nemen met zomerbanden, maar met deze trillende conti's ga ik zeker geen 2000 km rijden. Vandaar de optie van de vredesteins, dat is op dit moment een van de weinige 4 seizoens banden in deze maat die ook goedgekeurd zijn voor Duitsland ( sneeuwvlok/berg symbool). En ja, 1400 euro is een hoop geld, maar alternatief is auto huren met winterbanden, is ook niet goedkoop.
Ik heb geen contact opgenomen met kia. Reageren die een beetje vlot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 16:58

soap

diskoers.

FlyingDutchMike schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Inderdaad een AWD GTLine Laumch Edition, 14 nov rijklaar; Ik neem aan van de eerste of 1 vd eerste bootlading(en).
Ze willen een heel infotainment systeem gaan wisselen... voor het zwart blijvende scherm. Dan lijkt me een update toch iets goedkoper om te doen. Maar wellicht zit het bij mij dieper en is er echt iets stuk.
Op de Kia EV Forums heeft het loskoppelen van de 12v geholpen, misschien nog een optie als dat nog niet geprobeerd is (voordat alles vervangen wordt 😅)

https://www.kiaevforums.c...failure.10159/post-141373

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-09 20:02

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

tvdoc schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:58:
[...]

Ik heb geen contact opgenomen met kia. Reageren die een beetje vlot?
Ja bij mij binnen een dag waarbij ze zelf ook al contact hadden opgenomen met de dealer.

In mijn geval was het wel zo dat de dealer het 100% met me eens was en zelf ook meteen hard heeft geduwd op gewoon meteen nieuwe banden en niet lopen prutsen met andere opties.

Dus Kia Nederland kreeg vanuit zowel mij als de dealer op dezelfde dag het bericht "belachelijk en onacceptabel dat een klant hiermee op pad wordt gestuurd "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

J.R. schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:33:
Even praktisch m.b.t. laden / laadpassen

Welke pas is volgens jullie momenteel het interessantst? Ik zou in principe het vaakst gewoon thuis laden. Wel is het zo dat we een 5 tal keer per jaar in het buitenland zijn, denk aan ritten van vlot 1000km.
Elektrisch rijden & laden is ons nieuw, we willen gaan voor gemak onderweg & dus snel en groot aanbod.
Ik heb de Freshmile laadpas voor snellader want heel goedkoop (behalve bij Ionity zijn ze bijna overal € 0,30 per kwh plus € 0,30 per minuut wat neerkomt op circa €0,43 per kwh met de mega laadsnelheden van de EV9) en Road/e-Flux voor de gewone laadpalen want kan bijna overal en relatief goedkoop.

Ik heb in het begin meer passen gehad voor ik Freshmile ontdekte ivm de enorme prijsverschillen bij de toch al dure snelladers maar met Freshmile kan je ook in het buitenland (ik heb België en Frankrijk gecheckt maar daar nog niet daadwerkelijk geweest hoor) goed uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:49
Andre24 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb de Freshmile laadpas voor snellader want heel goedkoop (behalve bij Ionity zijn ze bijna overal € 0,30 per kwh plus € 0,30 per minuut wat neerkomt op circa €0,43 per kwh met de mega laadsnelheden van de EV9) en Road/e-Flux voor de gewone laadpalen want kan bijna overal en relatief goedkoop.

Ik heb in het begin meer passen gehad voor ik Freshmile ontdekte ivm de enorme prijsverschillen bij de toch al dure snelladers maar met Freshmile kan je ook in het buitenland (ik heb België en Frankrijk gecheckt maar daar nog niet daadwerkelijk geweest hoor) goed uit de voeten.
ik kan beamen dat Freshmile correct werkt in Frankrijk met veel snelladers aan €0,30
In Zwitserland was er veel minder keuze en als het beschikbaar was (meestal tragere), dan aan zelfde prijs als Kia Charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:02
Iemand ervaring met freshmile of andere passen in Denemarken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Freezhost schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:02:
Iemand ervaring met freshmile of andere passen in Denemarken?
Ik heb even gecheckt voor je bij snelladers met de diverse laadpassen die ik heb (in de respectievelijke apps, ik ben zelf nog nooitin Denemarken geweest hoor). En zoals helaas heel vaak is het puzzelen en keuzes maken.

Freshmile is niet heel breed geaccepteerd in Denemarken maar als je niet naar de Ionity stations gaat, wel verreweg de goedkoopste (maar er zijn er dus niet zoveel).

Bij Ionity (waar er ook niet veel van zijn) is de Kia laadpas met de 2 jaar korting op de abonnementskosten en tarieven ook relatief goedkoop met 0,68 /kwh.

Shell recharge heeft een heel groot bereik zie ik en ook Chargemap best wel maar de prijzen lopen uiteen maar meer dan € 1,- tot zelfs € 1,61 per kwh is daar niet vreemd bij snelladers zie ik.

Het is dus even puzzelen wat je wilt. Als de kosten je niets uitmaken lijkt me Shell recharge in ieder geval een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:17
Crupa schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:05:
[...]

ik heb 3.000 km gereden met trillingen en ik was het inderdaad zo goed als gewoon geworden.
Dan nieuwe winterbanden erop en dan voel je pas dat het eigenlijk nog altijd niet OK was...
heb jij of iemand het bij een Belgische dealer al gedaan gekregen om de initiële zomerbanden om te wisselen ?
heb nu ook al enkele maanden winterbanden.
ondertussen een extra paar velgen besteld en wil binnenkort niet dat die mooie nieuwe velgen gaan uitgerust zijn met de trillende originele Conti banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guerk
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-09 00:10
sloddervos schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:43:
@FlyingDutchMike welke ev9 heb je, awd of rwd? En ik neem aan de launch edition?

Ik heb de awd gt line launch edition van de eerste levering in november.
Ik heb eind januari de updates bij mijn 2e dealer laten installeren en heb daarna echt geen last meer van het koffiekopje gehad. Verder nooit een zwart scherm gehad.

Misschien maakt de batch en type uit…

Er zou ook iets besteld worden voor de portiergrepen maar daar heb ik niets meer over gehoord.
Bij mij werd de terugroepactie voor de motoren en antennes van de ramen en handgrepen deze week in orde gebracht, samen met 8-10 updates. Ik heb een Earth Launch Edition.

6,4 KWp Zuid/ SMA Tripower 5kW / HW P1 + / 1x Marstek Venus 5,12 KWh V153 / Kia EV9 / Alfen Eve Single Pro-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.R.
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-12-2024
Nieuwe wagen is er, toch enkele zaken die me direct opvallen:

- klinken: soms komt er 1 uit, soms komen ze er allemaal uit. Waarom zit daar zoveel verschil op?

- trillen: bij het rijden op de autostrade schudt de volledige middenconsole. Is dit het befaamde trillen? Ergerlijk!

- Kia Connect werkt nog niet…

Benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.R.
Crupa schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:05:
[...]

ik heb 3.000 km gereden met trillingen en ik was het inderdaad zo goed als gewoon geworden.
Dan nieuwe winterbanden erop en dan voel je pas dat het eigenlijk nog altijd niet OK was...
Nog altijd niet ok? Dus het probleem gaat verder dan de banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:50

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

J.R. schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:58:
[...]

Nog altijd niet ok? Dus het probleem gaat verder dan de banden?
Nee, hij bedoelt dat de trillingen na 3000km nog steeds niet weg waren op de originele banden.

Dat is ook mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guerk
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-09 00:10
J.R. schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:54:
Nieuwe wagen is er, toch enkele zaken die me direct opvallen:

- klinken: soms komt er 1 uit, soms komen ze er allemaal uit. Waarom zit daar zoveel verschil op?

- trillen: bij het rijden op de autostrade schudt de volledige middenconsole. Is dit het befaamde trillen? Ergerlijk!

- Kia Connect werkt nog niet…

Benieuwd
Hoi,

- middenconsole: ik had hetzelfde voor. Ik heb dit gemeld en dit is opgelost door de console vaster te zetten
- klinken: er is een terugroepactie voor dit probleem

6,4 KWp Zuid/ SMA Tripower 5kW / HW P1 + / 1x Marstek Venus 5,12 KWh V153 / Kia EV9 / Alfen Eve Single Pro-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Ik ga nu richting 4000 km met de auto en een maand in bezit. Erg blij, maar:

Wordt gek van de koffie melding, blijkbaar heb ik die update niet.
Ik heb blijkbaar de enige Kia ev9 die niet kan verbinden met Kia Connect. De dealer kan het niet oplossen, heeft twee dagen bij Kia Zwolle gestaan.
En regelmatig heb ik dat ik na het instappen wil wegrijden, maar dat hij dan weigert in de D te gaan, alleen neutral kan dan. Ik moet dan de auto uitzetten, fysiek uitstappen met sleutels en de auto op slot doen en openen, om weg te kunnen rijden. Beetje knullig.

Iemand die deze issues herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:49
surfonce schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:40:
[...]

heb jij of iemand het bij een Belgische dealer al gedaan gekregen om de initiële zomerbanden om te wisselen ?
heb nu ook al enkele maanden winterbanden.
ondertussen een extra paar velgen besteld en wil binnenkort niet dat die mooie nieuwe velgen gaan uitgerust zijn met de trillende originele Conti banden.
Binnen een paar weken heb ik meer info…
Eerst zomer/winter banden terug wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:53:

Ik heb blijkbaar de enige Kia ev9 die niet kan verbinden met Kia Connect. De dealer kan het niet oplossen, heeft twee dagen bij Kia Zwolle gestaan.
En regelmatig heb ik dat ik na het instappen wil wegrijden, maar dat hij dan weigert in de D te gaan, alleen neutral kan dan. Ik moet dan de auto uitzetten, fysiek uitstappen met sleutels en de auto op slot doen en openen, om weg te kunnen rijden. Beetje knullig.

Klinkt alsof je helemaal geen updates hebt gehad? De naam dealer ook niet waard...

Heb je het al gemeld bij Kia NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:25

Bij mij wil hij willekeurig soms niet wegrijden als ik mijn gordel niet om heb. Maar dat is niet wat jij bedoelt vrees ik...

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 20:15

Dit probleem ken ik wel, maar ik hoef niet helemaal uit te stappen. Ik schakel de auto dan weer uit, zo nodig opnieuw authenticeren en start de boel opnieuw op.
Wat betreft de deurklinken. Er is een instelling waarmee je kunt aangeven wanneer de deurklinken er uit komen. Volgens mij in de setup menu bij de deuren. Bij moet ik de auto eerst handmatig in de P stand zetten. Dan komen de klinken er uit. Daarna schakel ik de auto uit. Als ik de auto meteen uitschakel, dan gaan ze pas uit als je de deur van binnen opent of de auto weer ontsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:46
Tja die deurklinken zijn heel apart. Als mijn vrouw (als bijrijder) uitstapt, ontgrendelt alleen haar deurklink. Vervolgens wil ze iets van de achterbank pakken (boodschappentas o.i.d.) maar dat kan dan niet omdat die deurklink nog verzonken is. Moet ik weer op een knopje duwen om alle klinken eruit te laten komen...

Het is oprecht een hele fijne auto, maar qua bediening nog lichtjaren achter op bijv. Tesla. Hopelijk komt het goed middels wat OTA updates (die ik ook nog nooit heb gehad sinds november 2023...) :)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Pierke S. schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:03:
[...]

Bij mij wil hij willekeurig soms niet wegrijden als ik mijn gordel niet om heb. Maar dat is niet wat jij bedoelt vrees ik...
Nee, dat ook wel eens gehad trouwens. Maargoed, met even in en uitstappen is het verholpen, alleen het voelt wat knullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12

Ik had dat bij mijn proefrit. Uitzetten en opnieuw aanzetten was (dus in de auto blijven) was niet de oplossing, ik moest echt naar buiten auto op slot en weer van het slot. Gezien de hoeveelheid 'koffiepiepjes' zal deze EV9 ook nog niet geüpdate zijn geweest, ik zou hopen dat dat een oplossing kan bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
SooK schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:13:
[...]

Ik had dat bij mijn proefrit. Uitzetten en opnieuw aanzetten was (dus in de auto blijven) was niet de oplossing, ik moest echt naar buiten auto op slot en weer van het slot. Gezien de hoeveelheid 'koffiepiepjes' zal deze EV9 ook nog niet geüpdate zijn geweest, ik zou hopen dat dat een oplossing kan bieden?
Het vervelende is dat de garage zegt van wel, en dat ik dat zelf dus niet goed kan controleren.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkShadow op 14-03-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb het idee dat de deurklinken alleen naar buiten komen als je de auto in de P zet, zet je hem direct uit zonder eerst in de P te zetten dan komt alleen de klink naar buiten als de deur van binnenuit wordt geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-07 11:09

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Dit is ongetwijfeld geen nieuwe tip maar heb je de voet op de rem bij het 'starten' (indrukken AAN/UIT knop)?
Anders start hij in een andere modus en kan je inderdaad niet rijden.
Soms ook na lang laden met 'motor aan' (om niet weer alle piepjes te hoeven uitzetten laat ik hem soms gewoon 'lopen'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Het vervelende is dat de garage zegt van wel, en dat ik dat zelf dus niet goed kan controleren.
Kun je niet bij een andere dealer checken of dit klopt? Sowieso vind ik de service van Kia NL beroerd, ik moet een nieuwe stoel, het is allemaal al bevestigd door de dealer mar ze blijven lastig doen. Gelukkig heb ik de stoel van de demo gekregen maar ik vraag me echt af waarom het allemaal zo lang moet duren bij een auto van dit kaliber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Freezhost schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Kun je niet bij een andere dealer checken of dit klopt? Sowieso vind ik de service van Kia NL beroerd, ik moet een nieuwe stoel, het is allemaal al bevestigd door de dealer mar ze blijven lastig doen. Gelukkig heb ik de stoel van de demo gekregen maar ik vraag me echt af waarom het allemaal zo lang moet duren bij een auto van dit kaliber.
Ik heb geprobeerd bij een dealer van een andere groep, maar die keek in hetzelfde glazen KIA bolletje en kwam met dezelfde info helaas...

Het is wel een auto van formaat maar nog geen premium dealer organisatie denk ik.
Met dit soort prijs niveaus komen andere klanten en die verwachten een ander bijpassend service level helaas (voor KIA)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
FlyingDutchMike schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:21:
[...]

Dit is ongetwijfeld geen nieuwe tip maar heb je de voet op de rem bij het 'starten' (indrukken AAN/UIT knop)?
Anders start hij in een andere modus en kan je inderdaad niet rijden.
Soms ook na lang laden met 'motor aan' (om niet weer alle piepjes te hoeven uitzetten laat ik hem soms gewoon 'lopen'.)
Ik weet het niet zeker, maar dat zomaar eens kunnen. In wat voor modus kom je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Freezhost schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Dat zou kunnen natuurlijk, ik heb het nogmaals gevraagd en wacht nog even hun antwoord af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.R.
Nog mensen die issues hadden/hebben met Kia connect? Nieuwe wagen meldt dat het systeem niet beschikbaar is in de regio...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-09 18:50

Dit klinkt als de zogenaamde zombie mode die met name in het verleden veelvuldig besproken is in het EV6 topic. Nu komt het bijna niet meer voor als ik de berichten moet geloven (zelf heb ik het nog nooit gehad met mijn EV6).

Sowieso: voet op de rem en Start knop indrukken en wachten tot "Ready" verschijnt in het display. Dan pas in D zetten. Even aangenomen dat dit hetzelfde in de EV9 is als de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
J.R. schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:06:
Nog mensen die issues hadden/hebben met Kia connect? Nieuwe wagen meldt dat het systeem niet beschikbaar is in de regio...
Bij mij stopt het al ervoor, kan geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblestorm
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-10-2024
tvdoc schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:23:
Top dat het nu in orde is met je banden!
In ieder geval wel een goede oplossing dat ze nu een ander type geregeld hebben. Ik heb vorige week tijdelijk een set banden van een andere EV9 gekregen met dezelfde premium contact c banden, maar die trillen dus net zo hard als de eerste set toen ik hem net had.
Zit er over na te denken om de banden maar te vervangen door 4 seizoens banden van Vredestein, aangezien ik nog van plan ben binnenkort naar Oostenrijk te gaan. En om nu nog winterbanden er onder te doen is ook niet erg zinvol.
Want dat tempo waarmee het bij mijn dealer gaat icm claim bij KIA/continental denk ik dat het nog weken duurt voordat het anders opgelost is.
Hebben nieuwe geleverde EV9's (afgelopen maand bijv.) ook nog steeds last van trillende banden of was dit alleen de eerste geleverde batch omdat die wellicht langer hebben stil gestaan? Wellicht weet iemand dit? Meer omdat ik benieuwd ben of ze dit issue opgelost hebben voor toekomstige leveringen of dit een standaard issue bij alle EV9's geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.R.
DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Welja dat bedoel ik dus, op heden nooit in geslaagd om zelfs maar verbinding te maken. Ik mis nu natuurlijk heel wat functionaliteiten op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
Bubblestorm schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:17:

Hebben nieuwe geleverde EV9's (afgelopen maand bijv.) ook nog steeds last van trillende banden of was dit alleen de eerste geleverde batch omdat die wellicht langer hebben stil gestaan? Wellicht weet iemand dit? Meer omdat ik benieuwd ben of ze dit issue opgelost hebben voor toekomstige leveringen of dit een standaard issue bij alle EV9's geworden is?
Ik weet niet of degene die nu uitgeleverd worden nog steeds hetzelfde probleem hebben, maar ik denk als ze die 21 inch Continentals Premium Contact C (285/45/21) banden er onder hebben, dat het probleem blijft.
Het zal ook niet bij alle ev9's zijn, want deze zitten alleen op de GT-line. De goedkopere versies staan op 19 inch banden, die hebben er volgens mij geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-09 14:41
FlyingDutchMike schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:15:
[...]

Heb je toevallig update referenties of nummers gekregen van de dealer?
Was het iets dat het KIA platform klaar had staan voor jouw auto of heeft de dealer op eigen inzicht updates geïnstalleerd?
Bij mij krijg ik steeds het antwoord dat er niets ‘klaarstaat’ terwijl ik wel dezelfde symptomen heb.
Hi hierbij de foto’sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7I2Dikc4LLhwXmyJ_68n0ZO-kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxIWylVbXG4ywf3PI6oBnMC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q7W73DoVfx1kWLvqMWNiOUq1FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ido9Tt8KmiiV2DIusBU5Yl2k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
Vandaag veruit de zuinigste rit in 15k km gemaaktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImLLnk64Pe8apwRyfnIwU4Ca99g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTngLq5Cj4M6VaJ0TlYJ7REJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar dat zomaar eens kunnen. In wat voor modus kom je dan?
De Accessory mode (staat dan ook duidelijk boven in je teller display) probeer maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Stephanos schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:44:
Vandaag veruit de zuinigste rit in 15k km gemaakt[Afbeelding]
Zo zeg je hebt er al een beste bak kilometers doorheen getrapt!💪

Ik ben nog nooit onder de 22/23 kwh geweest in 2,5K kms en dat is dan met rond de 45/50 km/h bebouwde kom. Gemiddeld over die 2,5K zit ik op 25,6kwh/100km nu met afwisselend korte en langere ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
Vandaag veruit de zuinigste rit in 15k km gemaakt
Ja gaat lekker met deze temperaturen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZdO2af2e5vcFb5zTlQB9nsfigg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4gaoVEbdC60FNGG2MOvqTTM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
tvdoc schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:21:
[...]

Dit zijn echt wel super goede verbruikscijfers. Ergens gelezen dat 21C de optimale temp is. Dus het kan nog lager:))
Ja gaat lekker met deze temperaturen [Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
Andre24 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:21:
[...]
Tripje Zweden doet wonderen:))
Maar wel bizar dat temp. verschillen zoveel uitmaken. Met onder 0 zit ik rond 25/26kwh per 100km en met 18C ga je best makkelijk naar 18kwh per 100km. Ik hoop dat ze in de toekomst hier iets op uitvinden.

Zo zeg je hebt er al een beste bak kilometers doorheen getrapt!💪

Ik ben nog nooit onder de 22/23 kwh geweest in 2,5K kms en dat is dan met rond de 45/50 km/h bebouwde kom. Gemiddeld over die 2,5K zit ik op 25,6kwh/100km nu met afwisselend korte en langere ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
Stephanos schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:49:
[...] Dit zijn echt wel super goede verbruikscijfers. Ergens gelezen dat 21C de optimale temp is. Dus het kan nog lager:))
Ja, verbaasde mij ook vanmiddag dat ie zo hard naar beneden ging, de laatste weken zat ik rond de 21-23 kWh/100km.
Heb hiervoor een E-niro gereden, en die werd ook gelijk zuiniger zodra het > 12 graden werd.
Maar op zich, voor zon groot bakbeest doet ie het netjes. Ik schat van de zomer wel richting de 15/16 kWh/100km uit te komen als dit zo doorgaat. E-Niro ging toen richting de 12 kWh/100 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik zat op 14.6 voor een korte rit vanmiddag! Met m’n Volvo nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Iets van een accessoire modus, hij doet van alles behalve schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Even terugzoeken misschien naar MODEM en DEALERMODUS;
Er is een post waar je zelf, op eigen risico natuurlijk, in de dealer modus je modem kan resetten.
Heeft bij mij geholpen nadat ik alle verbindingen met KIA via de VODAFONE connectie van de ev9 kwijt was geraakt na een dagje buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

J.R. schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:23:
[...]

Welja dat bedoel ik dus, op heden nooit in geslaagd om zelfs maar verbinding te maken. Ik mis nu natuurlijk heel wat functionaliteiten op deze manier.
Zie m'n post hierboven, over modem reset in dealer modus.
Kan helpen opnieuw met Vodafone in contact te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Vandaag veruit de zuinigste rit in 15k km gemaakt[Afbeelding]
Heeft er iemand staan duwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
FlyingDutchMike schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:25:
[...]

Even terugzoeken misschien naar MODEM en DEALERMODUS;
Er is een post waar je zelf, op eigen risico natuurlijk, in de dealer modus je modem kan resetten.
Heeft bij mij geholpen nadat ik alle verbindingen met KIA via de VODAFONE connectie van de ev9 kwijt was geraakt na een dagje buitenland.
Was het eerste wat ik gedaan heb, werkte helaas niet (In dealermenu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:53:
[...]

Misschien is het modem defect? Ik zou hem gewoon parkeren bij de dealer, los het maar op. En uiteraard met vervangend vervoer en escaleren naar Kia NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 11:42
Wij zijn aan het kijken voor een grotere auto en het liefst een EV. Vier kleine kids dus je ziet mijn uitdagingen. Ik ga dit mooie topic dus zeker volgen en we gaan straks is kijken bij de Kia dealer.

We hebben ook een caravan die tot 1800kg mag wegen. Voor de EV9 geen probleem (zwaarste versies), zijn er hier ervaringen met het trekken van een caravan met de EV9 en het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
je zou bijna denken van wel met het verbruik in de wintermaanden:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Ruvetuve schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:48:
Wij zijn aan het kijken voor een grotere auto en het liefst een EV. Vier kleine kids dus je ziet mijn uitdagingen. Ik ga dit mooie topic dus zeker volgen en we gaan straks is kijken bij de Kia dealer.

We hebben ook een caravan die tot 1800kg mag wegen. Voor de EV9 geen probleem (zwaarste versies), zijn er hier ervaringen met het trekken van een caravan met de EV9 en het verbruik?
Ga er maar vanuit dat je range al snel -50% gaat. Het is te doen, maar wel veel laden onderweg, plus hou er rekening mee dat veel laders niet ingericht zijn voor rijden met een caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Freezhost schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:20:
[...]

Misschien is het modem defect? Ik zou hem gewoon parkeren bij de dealer, los het maar op. En uiteraard met vervangend vervoer en escaleren naar Kia NL
Ja paar dagen gedaan, ze hebben nu een log gemaakt en met Kia gedeeld. Ik had een Kia soul als vervangende wagen, maar heb de ev9 ook gewoon nodig, de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:51
Maldonado schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:45:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kampeer seizoen kan beginnen.
De zwarte dakdragers van Thule staan erg mooi bij de zwarte dakrails.
V2L al geprobeerd om klein kacheltje aan te doen. Werkt prima.

Daktent staat goed op EV9👍🏻😎
Plaats je ook ergens een review van die daktent? Wel interessant ding van Decathlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

DarkShadow schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:53:
[...]

Ai...
Kia Connect helpdesk heeft bij bij ook iets remote proberen te resetten. Via emails had ik contact met die speciale club. Hielp bij mij overigens niet maar wie weet voor jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 23:47

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Zijn er hier EV9 rijders die AutoRomme als dealer hebben? Wellicht kan iemand (in een bericht) delen wat de ervaringen met updates en de oplossing voor de trillende banden daar zijn. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Laatst online: 14-09 09:56
Hi all,

deze middag een nieuwe "bug". De linker spiegel beweegt niet meer uit zichzelf. Motor doet niks meer en ik kan de spiegel vrij bewegen.

Woensdag gaat hij naar de dealer voor een patch, quality ronde.

wel al 4500 km zonder problemen (behalve koffie kop alarm).

Nog mensen met de spiegel problemen?

Thanks,

P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
tvdoc schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:21:
[...]

Ja gaat lekker met deze temperaturen [Afbeelding]
Ja en het valt op dat bij sneller rijden het ook een pak gunstiger wordt, wind blijft wel de vijand van de kolos. Op en af naar Amsterdam deze week was 21,7 op 315 km wat netjes is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

pepperke schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:18:
Hi all,

deze middag een nieuwe "bug". De linker spiegel beweegt niet meer uit zichzelf. Motor doet niks meer en ik kan de spiegel vrij bewegen.

Woensdag gaat hij naar de dealer voor een patch, quality ronde.

wel al 4500 km zonder problemen (behalve koffie kop alarm).

Nog mensen met de spiegel problemen?

Thanks,

P.
Nee, een spiegel probleem is nieuw voor mij hier… Hoewel natuurlijk vervelend voor u hoop ik dat het exemplarisch is en niet een ontwerpfoutje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Laatst online: 03-09 13:37
Een vraagje ivm Amazon Music. Ik heb dit via de Kia Connect Store geactiveerd, de app gedownload en een account aangemaakt op Amazon Music. Maar nu merk ik dat je bij alles wat je wilt afspelen de melding krijgt dat er een (ik vermoed betalend) 'unlimited' abonnement nodig is. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
karel_vdv schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:09:
Een vraagje ivm Amazon Music. Ik heb dit via de Kia Connect Store geactiveerd, de app gedownload en een account aangemaakt op Amazon Music. Maar nu merk ik dat je bij alles wat je wilt afspelen de melding krijgt dat er een (ik vermoed betalend) 'unlimited' abonnement nodig is. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Kia fasciliteert alleen het streamen via amazon music. Het abonnement moet je inderdaad zelf afnemen. Eerste 30 dagen gratis om te proberen.

…het klinkt beter want maakt gebruik van alle instelling van de Marantz

Ik hoop dat ze dit ook voor spotify gaan doen, of carplay ook over die instellingen laat beschikken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 07:30
Ondertussen heb ik ook al weer >5k gereden tot volle tevredenheid. Toch zijn er twee kleine puntjes waar ik mij een beetje aan irriteer.
1. De app geeft met enige regelmaat deze melding "[Alarm] Voertuig niet vergrendeld. Controleer de status van uw voertuig." Soms klopt deze melding, dan ben ik de auto vergeten op slot te zetten. Maar het komt ook met enige regelmaat voor dat de auto echt helemaal op slot is. Dus knopje op afstandsbediening ingedrukt, spiegels naar binnen, handgrepen ingetrokken, en toch volgt er dan ca. 5 min later de melding dat de auto niet vergrendeld is.
2. Het valt mij op dat ik soms de motor hoor zoemen. En dit is altijd ergens tussen de 45-60 km/u bij een constante snelheid (dus niet vertragen of optrekken). Ik heb een RWD en het geluid komt ook duidelijk van de (rechter) achterzijde. Als ik harder dan 60 ga rijden is het geluid ook weer weg. Alsof een bepaalde frequentie het interieur binnen komt.

Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
sloddervos schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:51:
[...]

Kia fasciliteert alleen het streamen via amazon music. Het abonnement moet je inderdaad zelf afnemen. Eerste 30 dagen gratis om te proberen.

…het klinkt beter want maakt gebruik van alle instelling van de Marantz

Ik hoop dat ze dit ook voor spotify gaan doen, of carplay ook over die instellingen laat beschikken…
Dus geen gratis Amazon Music dan??? Dan maar wachten op Spotify...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

karel_vdv schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 00:09:
Ik krijg hetzelfde, maar ook buiten de auto, gewoon in de app en via de webbrowser.
Ik heb Amazon Prime en zou op z'n minst iets van de open access playlists moeten kunnen afspelen.
Tot nu toe komt er helemaal niets tot spelen...
Alle mogelijke helpteksten gelezen maar nergens vind ik wat ik anders zou moeten doen.

next step voor mij: bellen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
Hier sinds een week een GT-line (Iceberg Green) in bezit. Nu ruim 500 km mee gereden, heerlijke auto! De bekende issues (12V, trillende banden en koffiekopje) heb ik nog niet kunnen bespeuren. Enige wat echt niet goed werkt is de audio (Meridian). DAB doet het überhaupt niet of heel kort en stopt daarna. Carplay de ene keer wel, andere keer weer niet. Soms alleen links geluid, dan weer alleen rechts. De dealer geeft aan dat ze deze melding vaker hebben gehad en dat ze pas richting mei verwachten hier iets aan te kunnen doen….in dit forum lees ik deze klacht nog niet. Bij andere Kia modellen zie ik wel soortgelijke meldingen voorbij komen. Nog meer die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
FlyingDutchMike schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Ik krijg hetzelfde, maar ook buiten de auto, gewoon in de app en via de webbrowser.
Ik heb Amazon Prime en zou op z'n minst iets van de open access playlists moeten kunnen afspelen.
Tot nu toe komt er helemaal niets tot spelen...
Alle mogelijke helpteksten gelezen maar nergens vind ik wat ik anders zou moeten doen.

next step voor mij: bellen denk ik...
Ik heb ook prime, muziek zit daar niet bij. Aparte abbo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Bodysnatched schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:47:
Hier sinds een week een GT-line (Iceberg Green) in bezit. Nu ruim 500 km mee gereden, heerlijke auto! De bekende issues (12V, trillende banden en koffiekopje) heb ik nog niet kunnen bespeuren. Enige wat echt niet goed werkt is de audio (Meridian). DAB doet het überhaupt niet of heel kort en stopt daarna. Carplay de ene keer wel, andere keer weer niet. Soms alleen links geluid, dan weer alleen rechts. De dealer geeft aan dat ze deze melding vaker hebben gehad en dat ze pas richting mei verwachten hier iets aan te kunnen doen….in dit forum lees ik deze klacht nog niet. Bij andere Kia modellen zie ik wel soortgelijke meldingen voorbij komen. Nog meer die dit herkennen?
Zo, dat is wel serieus, nog niet gelezen. Lijkt mij de meest vervelende tot nu toe. In de auto luister ik altijd naar muziek/boeken of podcasts. Voor mij reden om direct te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 20:15
Ik heb Amazon Music via het infotainment systeem vergeleken met YouTube Music via Android Auto. Als ik ze direct met elkaar vergelijk, dan lijkt Amazon misschien iets beter. Waarschijnlijk door een wat hogere bitrate. Het verschil is zeker niet zo groot dat ik Amazon Music ga aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

AgeOfPanic schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:28:
Ik heb Amazon Music via het infotainment systeem vergeleken met YouTube Music via Android Auto. Als ik ze direct met elkaar vergelijk, dan lijkt Amazon misschien iets beter. Waarschijnlijk door een wat hogere bitrate. Het verschil is zeker niet zo groot dat ik Amazon Music ga aanhouden.
Heb je alle instellingen van de Meridian al goed ingesteld (zie eerdere posts hierover)?

Ik heb met YT music niet getest maar het verschil tussen Spotify via Android Auto en de ingebouwde Amazon is echt heel groot. Voor mij de investering in Amazon abo meer dan waard in ieder. Ook thuis op ons Sony Soundsystem is het verschil tussen Spotify en Amazon ook zodanig groot op hoger volume dat ik het daar nu ook gebruik ook al is d'r interface van Amazon in vergelijking met Spotify waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
Andre24 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Heb je alle instellingen van de Meridian al goed ingesteld (zie eerdere posts hierover)?

Ik heb met YT music niet getest maar het verschil tussen Spotify via Android Auto en de ingebouwde Amazon is echt heel groot. Voor mij de investering in Amazon abo meer dan waard in ieder. Ook thuis op ons Sony Soundsystem is het verschil tussen Spotify en Amazon ook zodanig groot op hoger volume dat ik het daar nu ook gebruik ook al is d'r interface van Amazon in vergelijking met Spotify waardeloos.
Grappig, ik hoor echt geen verschil... audiokwaliteit van spotify op hoogste standje gezet en de meridian op surround. Doe ik dan iets verkeerd? Als ik schakel tuusen carplay en amazon klinkt het bijna exact hetzelfde. Met de instellingen van de meridian goed ingesteld volgens mij...

Ik kom van een XC90 met bowers en wilkins, dus ik ben wel wat goede kwaliteit gewend...

[ Voor 4% gewijzigd door Pierke S. op 17-03-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Pierke S. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Grappig, ik hoor echt geen verschil... audiokwaliteit van spotify op hoogste standje gezet en de meridian op surround. Doe ik dan iets verkeerd? Als ik schakel tuusen carplay en amazon klinkt het bijna exact hetzelfde. Met de instellingen van de meridian goed ingesteld volgens mij...

Ik kom van een XC90 met bowers en wilkins, dus ik ben wel wat goede kwaliteit gewend...
Heb je al met deze instellingen en daarnaast de bass en treble gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6VxipSc2pB7pmd5cVRYwek_skI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxOPIHlor41xp07W6avr60Pv.jpg?f=fotoalbum_large
Die maken het verschil 💪 Ik kom uit een 7 serie met Harman Kardon en met deze instellingen en bass en treble hoog, komt ie aardig in de buurt met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
Andre24 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]
Die maken het verschil 💪 Ik kom uit een 7 serie met Harman Kardon en met deze instellingen en bass en treble hoog, komt ie aardig in de buurt met Amazon.
Zeker, geen verschi... bijzonder dat de verschillen tussen de auto's zo groot lijkt te zijn 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Pierke S. schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:29:
[...]

Zeker, geen verschi... bijzonder dat de verschillen tussen de auto's zo groot lijkt te zijn 🤔
Smaken verschillen natuurlijk ook. Beleving van muziek/geluid is voor iedereen verschillend dus dat kan het natuurlijk ook zijn en de Bower & Wilkins is natuurlijk ook wel de top van de top op auto audio gebied😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
Andre24 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:28:
[...]

[Afbeelding]
ik hoor weinig verschil als ik stereo en immersie aanpas, geen idee wat deze met het geluid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

karel_vdv schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:28:
[...]

ik hoor weinig verschil als ik stereo en immersie aanpas, geen idee wat deze met het geluid doen.
Bij muziek via Android Auto
/Apple Carplay hoor je idd geen verschil want dat is op de 1 of andere niet gekoppeld.

Bij de ingebouwde Amazon Music app hoor je wel degelijk verschil en bij DAB ook. Heb t net nog een keer getest. Speel ook maar eens met Bass en Treble via de Equalizer.

Wel even het volume opschroeven 😎

[ Voor 3% gewijzigd door Andre24 op 17-03-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
Andre24 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Bij muziek via Android Auto
/Apple Carplay hoor je idd geen verschil want dat is op de 1 of andere niet gekoppeld.

Bij de ingebouwde Amazon Music app hoor je wel degelijk verschil en bij DAB ook. Heb t net nog een keer getest. Speel ook maar eens met Bass en Treble via de Equalizer.

Wel even het volume opschroeven 😎
Ja, de equalizer merk je, maar die stereo en immersie niet.

En wat met de authentic, surround en custom? Kan je die ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
karel_vdv schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:09:
[...]

Plus 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Heeft er iemand al leuke wraps gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

karel_vdv schreef op zondag 17 maart 2024 @ 22:09:
[...]

En wat met de authentic, surround en custom? Kan je die ergens aanpassen?
Authentic & Surround zijn vaste instellingen. Met Custom kan je je eigen instellingen maken. Dat heb ik gedaan met de instellingen op de foto van m'n post van gisteren. Ik heb dan ook altijd Custom aan staan omdat dat voor mij het beste geluidbheeft.

Vreemd dat jullie geen verschil merken, maar (ten overvloede🙃) hebben jullie dan wel getest met Amazon Music of DAB? Via Apple Carplay/Android Auto idd geen effect.

Je zou haast een meeting willen plannen om al die kleine verschillen en lichte irritaties eens bij elkaars auto te bekijken of de beleving dan hetzelfde is 🙃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:46
blinded schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:24:
Zeker 😊. Alle zilveren delen en dak satijn zwart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aktJOR4sNhpjJQJ_TJqpmpHn7Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAlA8Tlt50fEkS38TT6TrJL2.jpg?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
Gies123 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:44:
[...]

[Afbeelding]
Leuk!
Ik heb zelf een zwarte gt besteld. Zou hem wel volledig mat durven doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Andre24 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Authentic & Surround zijn vaste instellingen. Met Custom kan je je eigen instellingen maken. Dat heb ik gedaan met de instellingen op de foto van m'n post van gisteren. Ik heb dan ook altijd Custom aan staan omdat dat voor mij het beste geluidbheeft.

Vreemd dat jullie geen verschil merken, maar (ten overvloede🙃) hebben jullie dan wel getest met Amazon Music of DAB? Via Apple Carplay/Android Auto idd geen effect.

Je zou haast een meeting willen plannen om al die kleine verschillen en lichte irritaties eens bij elkaars auto te bekijken of de beleving dan hetzelfde is 🙃
Ik merk wel verschil via Apple Carplay als je switch tussen Custom en den std waardes. Zou er een verschil zijn tussen Andriod auto en Apple Carplay?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbzQU5_BjGszWJg2AwEgLlGAY7Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SZVsci0AuU9RZQZXmLOAawaN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.R.
Kleine vraag over de adaptieve cruise control.
Mijn vorige wagen (E300de) kon zich permanent aanpassen aan de aangegeven snelheden op de weg (zowel gewone weg als de autostrade).

Dus niet enkel herkenning van de snelheid maar dus ook effectief van 90 naar 70 afremmen waar nodig, terug optrekken naar 120 waar toegelaten, etc... enfin, echt adaptief dus.

Ik kan deze optie niet vinden in mijn EV9, of is dit gewoon niet mogelijk? Verdorie wel een heel erg handige functie waar ik gewend aan geraakt was en nu toch wat ontbreek...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J.R.
blinded schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:24:
ja, de mijne ;)
Satijn mat grijs + dak in blinkend zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOd2gb1vs5sm32Gawzuo08UvhV0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2yjpFRwrPzjocWCxzblUFe6I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk3sv8ybLtze1kwmXpfiXpD7XbM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IVTEyBv0JmfKdiB1YKuFXJrU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:36
jongf7 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:32:
[...]

De melding dat de media functie tijdelijk niet beschikbaar is had ik gister ook voor het eerst inderdaad. Het probleem met luidsprekers/ versterker zijn mij daarbij niet opgevallen.
Hier ook sinds vandaag. Als ik zonder CarPlay opstart werkt het wel. Bij jullie nog opgelost?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Andre24 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Ik heb die behoefte nog niet eerder gehad bij eerdere auto's maar een koffie-meet ergens centraal is misschien wel leuk, zeker voor de foto's en bundelen van krachten voor eventuele acties richting KIA om wat sneller passende oplossingen aan te dragen. AutoVisie of Autoweek vinden dat ook vast interessant.

Is hier wellicht een Poll oid te draaien zoals in Whatapp bijvoorbeeld? Ben nog geen IT expert hier...
Handig om de interesse te toetsen en een datum / locatie te kiezen.

Wellicht beginnen met een Duimpje hierop als je interesse hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RjNowdHXDwMckI5spIGb6YwNl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmEMl5IO8GDhB4CSWfGAemp6.jpg?f=fotoalbum_large

Is iemand al bekend met deze melding... ??
Ik vermoed dat we heel dicht bij de jumpstarter waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Laatst online: 07:30
reistier schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:03:
Ondertussen heb ik ook al weer >5k gereden tot volle tevredenheid. Toch zijn er twee kleine puntjes waar ik mij een beetje aan irriteer.
1. De app geeft met enige regelmaat deze melding "[Alarm] Voertuig niet vergrendeld. Controleer de status van uw voertuig." Soms klopt deze melding, dan ben ik de auto vergeten op slot te zetten. Maar het komt ook met enige regelmaat voor dat de auto echt helemaal op slot is. Dus knopje op afstandsbediening ingedrukt, spiegels naar binnen, handgrepen ingetrokken, en toch volgt er dan ca. 5 min later de melding dat de auto niet vergrendeld is.
2. Het valt mij op dat ik soms de motor hoor zoemen. En dit is altijd ergens tussen de 45-60 km/u bij een constante snelheid (dus niet vertragen of optrekken). Ik heb een RWD en het geluid komt ook duidelijk van de (rechter) achterzijde. Als ik harder dan 60 ga rijden is het geluid ook weer weg. Alsof een bepaalde frequentie het interieur binnen komt.

Ik ben benieuwd of er meer zijn die dit herkennen.
Niemand die zich in deze punten herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
J.R. schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:13:
[...]

ja, de mijne ;)
Satijn mat grijs + dak in blinkend zwart

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook fancy, satin is hip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Ik weet niet of je dichtbij bent geweest, maar is wel een beveiliging van de auto om niet dichterbij te komen. 😊 Om dit voor te zijn is de Utility mode bedacht, dan wordt de 12V ontzien en belast je enkel de "grote" accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Bodysnatched schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:47:
Het DAB issue herken ik wel, had me voorgenomen even uit te zoeken hoe te schakelen tussen DAB en FM, is ook niet heel intuïtief. Maar heb al verschillende malen gehad dat er dip zat in de radio. En dan niet in evidente situatie als tunnels, viaducten of veel hoogbouw of iets dergelijks. Omdat ik voornamelijk Spotify of niets luister(ja echt) gaat dat uitzoeken iedere keer van de shortlist met acties van de dag.

Zal deze week even tijd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Over uitzoeken gesproken, over het laadprobleem met mijn auto bleef de dealer wat stil. Uiteindelijk zelf maar weer contact opgenomen en toen kreeg ik de mededeling dat de hoofdmonteur 2 dagen cursus bij KIA aan het volgen was en "mijn" probleem ook zou worden besproken. Maandag(vandaag) is hij weer terug. Zodra/als ik een reactie heb, laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
[...]

[Afbeelding]
Oei wat mooi, vind het zilver idd wat minder mooi, vroeg me wel af of de wrap van mijn dakrail (die niet los is) niet kapot gaat als ik er dakkoffers op zou zetten.

Ook wel benieuwd wat dat nou kost, zon wrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
J.R. schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:06:
Mijn vorige wagen (E300de) kon zich permanent aanpassen aan de aangegeven snelheden op de weg (zowel gewone weg als de autostrade).

Dus niet enkel herkenning van de snelheid maar dus ook effectief van 90 naar 70 afremmen waar nodig, terug optrekken naar 120 waar toegelaten, etc... enfin, echt adaptief dus.

Ik kan deze optie niet vinden in mijn EV9, of is dit gewoon niet mogelijk? Verdorie wel een heel erg handige functie waar ik gewend aan geraakt was en nu toch wat ontbreek...
Hoeveel heb je voor zon wrap betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
EVJB schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:54:
[...]

Het DAB issue herken ik wel, had me voorgenomen even uit te zoeken hoe te schakelen tussen DAB en FM, is ook niet heel intuïtief. Maar heb al verschillende malen gehad dat er dip zat in de radio. En dan niet in evidente situatie als tunnels, viaducten of veel hoogbouw of iets dergelijks. Omdat ik voornamelijk Spotify of niets luister(ja echt) gaat dat uitzoeken iedere keer van de shortlist met acties van de dag.

Zal deze week even tijd maken.
Dat is top. Gisteren nog weer van alles lopen proberen/testen en reset infotainment, maar DAB blijft het grootste issue. Hij geeft wel ontvangst aan, maar geluid komt gewoon niet door. Heb nu een afspraak gepland waarbij ze er naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

J.R. schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:06:

Dat is zeker in te stellen hoor. Weet het zo niet uit m'n hoofd, maar zit volgens mij ergens in hetzelfde menu als uitzetten van de veiligheidspiepjes.

Ik gebruik dat zelf nooit want rij meestal net een km of 10 harder dan toegestaan behalve als je 130 mag 😎

[ Voor 6% gewijzigd door Andre24 op 18-03-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Andre24 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:02:
[...]

Dat is zeker in te stellen hoor. Weet het zo niet uit m'n hoofd, maar zit volgens mij ergens in hetzelfde menu als uitzetten van de veiligheidspiepjes.

Ik gebruik dat zelf nooit want rij meestal net een km of 10 harder dan toegestaan behalve als je 130 mag 😎
jij zet dus iedere keer die herkenning uit bij start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

[...]

[Afbeelding]
Zijn dit de af fabriek banden of heb je er zelf andere onder laten leggen? Ik zie dat dit Contintal Sportcontact is ipv de Premium Contact die er AG fabriek onder zaten bij mij.

Nog last van de trillende banden gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

blinded schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:04:
[...]

jij zet dus iedere keer die herkenning uit bij start?
Nee hoor. Sommige instellingen onthoud ie wel gewoon zoals bijvoorbeeld de dode hoek waarschuwing bij inhalen en weer invoegen. Die staat veel te ruim afgesteld waardoor ie ook mekkert als je al bijna 2 auto lengtes voorbij de ingehaalde auto gaat invoegen. Daar was ik dit weekend klaar mee dus staat nu permanent uit tot er misschien een keer een update voor komt die wat minder ruim meet...
Pagina: 1 ... 37 ... 92 Laatste