Heb je iets van grafieken of meetwaarden?bertenludy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 09:57:
hallo allemaal ik heb een vreemd iets ik heb een deye 12 kw 3 fasen op de gen ingang zetten 2 solis inverters op de deye zie ik wat de deye zelf produceert en wat de solissen produceren bv 58 kw op een dag er gaat 28 kw in de accu en teruglevering staat op 26 kw eigen gebruik die dag 9 kw nu mis ik elke dag tussen de 15 en 20 kw waar die blijft joost mag het weten maar ik kan het niet vinden misschien weet 1 van jullie een oplossing de load staat op max word niet begrenst ik kwam erachter omdat ik vorig jaar zonder accu gemiddeld 60 kw per dag heb en dat haal ik nu sinds de deye niet meer er verdwijnt ergens iets. Bert
Vergeet ook niet de omzetverliezen, ik heb 3 Deye micro omvormers aan de Deye 12kW hangen op de MI ingang, de micro omvormers rapporteren bijvoorbeeld via solarman een dagproductie vandaag om 10.25 van 1,3 kWh totaal, de Deye 12kW geeft op de MI 1 kWh aan.
Ergens strookt dat niet maar op een hele dag is het verschil aanzienlijk kleiner, aan de bekabeling kan het niet liggen dus ik neem maar aan dat het in de omzetverliezen zit.
Deye 12kW Hybrid, 10,6 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
in het overzicht vd solis staat gewoon wat hij produceert dat mag toch kloppen wat er staat de deye ziet het ook maar hij lijkt er niets mee te doen.
Reken op ongeveer 20% transmissie verliezen in het totaal in de Deye, kijk eens in de Deye wat hij rapporteert voor de productie op de MI ingang.bertenludy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:30:
in het overzicht vd solis staat gewoon wat hij produceert dat mag toch kloppen wat er staat de deye ziet het ook maar hij lijkt er niets mee te doen.
Voorheen had ik 2 Solis omvormers (autarco) en die dingen waren dramatisch in rendement, op een zuid gelegen 4850 kWp dak met een hoek van 30 graden had in hooguit 3200 Watt vermogen op goede dagen, de Deye komt veel hoger. Dus de autarco's liggen in de recyclebak bij de gemeente.
Deye 12kW Hybrid, 10,6 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Maar wat de Solis zegt. Is dat DC of AC? Want de Deye ziet alleen AC in. Daar zit al een verlies tussen wat best aanzienlijk kan zijn afhankelijk van de omvormers.bertenludy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:30:
Nu zit er in je avatar naam geen punten maar in je tekst van je postings mag je dat wel doen hoor. Geeft ook wat respect naar degenen waarvan je wilt dat ze lezen.bertenludy schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:30:
:strip_exif()/f/image/eZw5mPGdd9dEoV53qJXMdUdm.jpg?f=fotoalbum_large)