Ik heb een vreemd probleem met mijn Deye 12 kW omvormer.
Sinds kort heb ik deze geïnstalleerd en daarop twee bestaande zonnepalen sets op aangesloten
Sinds de overstap merk ik dat de opbrengst een stuk lager is dan voorheen, toen beide systemen nog op losse omvormers draaiden. Ik schat dat de opbrengst nu zo’n 30 à 40 % minder is.
De stringspanningen liggen rond de 200 V en 500 V, dus de opstartspanning wordt zonder problemen gehaald. Toch zie ik duidelijk dat de stroomopbrengst een stuk lager ligt ongeveer 50 % minder dan een vergelijkbaar systeem met dezelfde oriëntatie die op de schuur ligt wat voorheen dus gelijk opliep.
Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?
Sinds kort heb ik deze geïnstalleerd en daarop twee bestaande zonnepalen sets op aangesloten
Sinds de overstap merk ik dat de opbrengst een stuk lager is dan voorheen, toen beide systemen nog op losse omvormers draaiden. Ik schat dat de opbrengst nu zo’n 30 à 40 % minder is.
De stringspanningen liggen rond de 200 V en 500 V, dus de opstartspanning wordt zonder problemen gehaald. Toch zie ik duidelijk dat de stroomopbrengst een stuk lager ligt ongeveer 50 % minder dan een vergelijkbaar systeem met dezelfde oriëntatie die op de schuur ligt wat voorheen dus gelijk opliep.
Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?
:strip_exif()/f/image/VzZa97i7bsoYeu80CAI3wlf2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/J2GjRhVJmEottF5dpMnHUkiG.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/1XQlwxzi5j1R2bqwzgEG6bgn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/So2d9LeYuwcXvSHRtR3aq9FD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gH27mGyKg3yW71aPLLZE5foe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LDpOaPOc95JZmCL4DLAffpxD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3pqyi8dMxo1ojTmMq82WDOIT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/50wsKIXCpmp5Lcxt6TPVe8Aw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FFEzcPZ13KliLoJeWGXmswS7.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NLLzD7bsyi4UlahG8pgsfArt.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sDxPAaCvJFZsweFeYc6seji0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gk9zFjRpPSeeq7TAUADRdlVr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/UITp3cpWcMtxKZdKzctY5ilc.png?f=fotoalbum_large)