Het grote Deye inverter (en accu) topic

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:08
Dat is dan dus NIET de natte groep waarnaar je verwees?

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-07 14:46
Nou sinds vanavond meterkast helemaal afgemaakt en de omvormer aangeslingerd. Vanavond koppeling gemaakt en de eerste instellingen aangepast. Eerst ging die de accu laden van het net, beetje jammer natuurlijk. Dus nu off grid werkend. Kijken wat morgen het restant nog is. En met beetje mazzel gaan m'n zonnepanelen via de grid kant de accu weer bijladen. Ben erg benieuwd naar wat er morgen gaat gebeuren..

• Single
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 05:41
Switek schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:56:
[...]

Is de DTSU666 of Eastron SDM630 wel noodzakelijk, ik begreep dat er CT-klemmen bij de omvormer geleverd worden welke je rechtstreeks op de omvormer aansluit, eventueel te verlengen met de adres van een utp kabel. Wat is dan nog het nut of voordeel van een separate meter?
er zitten idd CT klemmen in het pakket , bij de LP3 3 stuks. zelf heb ik een cat kabel nodig(denk ik) om de afstand te overbruggen naar de garage , daarom een DTSU666. dat halen de draden , en het gedoe ze bij de omvormer te krijgen , niet.

• Single
maar zolang ik geen uitlezing heb van het huis vraag ik jullie af of ik toch 200W naar het huis kan sturen. Tot nu toe nog niet gelukt. Hoor graag of er een oplossing is. De DTSU is nl nog niet ingebouwd.

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 23:24
dingo35 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:53:
Dat is dan dus NIET de natte groep waarnaar je verwees?
Klopt, ik ben er niet geheel duidelijk in geweest. Ik had het over een "natte" groep en ik doelde op een pv installatie als voorbeeld. Zo heb ik mijn pv installatie op 300mA zitten omdat deze eerder problemen had met een 30 mA aardlekschakelaar.

Dus als je dan een 30mA schakelaar pakt in je accu systeem dan kan dat problemen geven als de PV op de output van je Deye komt te staan.

• dingo35
Corrigeer je post ff, hoe minder desinformatie op het web hoe beter.

• dingo35
Single schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:11:
maar zolang ik geen uitlezing heb van het huis vraag ik jullie af of ik toch 200W naar het huis kan sturen. Tot nu toe nog niet gelukt. Hoor graag of er een oplossing is. De DTSU is nl nog niet ingebouwd.
Work mode Sell first, TimeOfUse aanvinken, in het juiste tijdvak power op 200W zetten, Capacity op 20% of lager zetten, dan moet hij ca. 200W gaan ontladen zolang je SoC hoger dan dit percentage is.

Niet helemaal duidelijk of dit inclusief of ecxlusief het eigen verbruik van ca. 110W is, maar dat zie je vanzelf.

EDIT: Dit is overigens er vanuit gaande dat je huis op GRID zit, ik denk dat als je huis op LOAD zit dat je met WorkMode zero export to CT en de ToU settings hetzelfde bereikt, maar zeker weten doe ik het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door dingo35 op 03-07-2026 09:23 ]

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
"100% unbalanced output, max. output up to 50% rated power for each phase"
Kan iemand uitleggen wat Deye hier mee bedoeld? Claude en Copilot komen er niet uit.
100% unbalanced output, dat is wel duidelijk, maar "max. output up to 50% rated power for each phase" niet. Het klink mij alsof er op 1 fase 50% van het totale vermogen kan komen. voor een 10kW omvormer dus 5kW wat zou betekenen dat er 21,7 A zou kunnen lopen. Er staat echter ook Max. AC Input/Output Current (A) = 16.7/16.

• Single
dingo35 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:55:
[...]

Work mode Sell first, TimeOfUse aanvinken, in het juiste tijdvak power op 200W zetten, Capacity op 20% of lager zetten, dan moet hij ca. 200W gaan ontladen zolang je SoC hoger dan dit percentage is.

Niet helemaal duidelijk of dit inclusief of ecxlusief het eigen verbruik van ca. 110W is, maar dat zie je vanzelf.

EDIT: Dit is overigens er vanuit gaande dat je huis op GRID zit, ik denk dat als je huis op LOAD zit dat je met WorkMode zero export to CT en de ToU settings hetzelfde bereikt, maar zeker weten doe ik het niet.
iig dank voor de reactie , huis is op grid. moet er ook nog een vinkje on Grid charge?heb dit nl aangevinkt.

maar krijg nog steeds geen reactie van de deye.Hij haalt wel de 90watt voor zichzelf uit de batterij maar meer ook niet.

• dingo35
Grid charge is, zoals de naam al zegt, voor het laden, niet het ontladen.

Heb je de weekdagen, in het scherm na ToU, ook aangevinkt staan?

Anders eerst eens 500W of 1000W proberen, dan zie je beter wat er gebeurt. EN vooral geduld hebben, het kan wel enkele minuten duren voordat de Deye besluit in actie te komen!

• Single
dingo35 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 20:00:
Grid charge is, zoals de naam al zegt, voor het laden, niet het ontladen.

Heb je de weekdagen, in het scherm na ToU, ook aangevinkt staan?

Anders eerst eens 500W of 1000W proberen, dan zie je beter wat er gebeurt. EN vooral geduld hebben, het kan wel enkele minuten duren voordat de Deye besluit in actie te komen!
ja , heb de dagen ook aangevinkt maar je hebt gelijk , grotere getallen geven wat meer duidelijkheid. ga ik proberen.

• Single
de grid charge uitgevinkt en power verhoogt maar geen verandering , tou nog aangepast zodat het een paar minuten in de toekomst lag maar ook daar niets , ook batterij geeft zelfde (2A) ontlading aan.

helaas.

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
Welke settings heb je bij je Battery Settings staan? Maximum charge en discharge waardes?

En heb je Load first of Bat first als prioriteit?

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste