Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Je kunt op de deye toch een 3-fasen generator aansluiten om de batterij te laden?Domba schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:21:
[...]
Laadpaal op gen-poort op welke selectie?
=op GEN heeft deze poort geen spanning voor een verbruiker, daar deze een frequentie master met spanning verwacht (meet maar eens met een multimeter of sluit wel veilig een 230V led lamp aan)
op Dedicated load die is afhankelijk van SOC
op MI, heeft alleen spanning binnen de ingestelde SOC range.
Tibber kan zowel mijn laadpaal (Zappi 2.1) aansturen als mijn EV (Tesla). Dus het signaal te onderscheppen lijkt mij wel te kunnen van de Zappi. De rest zal automations in HA de verdere aansturing en het regelen van de Deye op zich dienen te nemen.voor accu laden voor "grid rewards" zal je signaal dat bestemd is voor EV laden eerst zien te onderscheppen om er iets voor als dedicated load wat mee te kunnen, maar als er een feedback loop is voor die rewards met lading status van EV wordt het een stuk lastiger
Stuur nu ook mijn complete Deye met HA en EMHASS aan (laden, ontladen, stop, NOM en EV laden met grid-rewards).
Ja. Zonder netspanning....Noordhorn schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:49:
[...]
Je kunt op de deye toch een 3-fasen generator aansluiten om de batterij te laden?