Het grote Deye inverter (en accu) topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:48:
[...]

1. Behalve de tweede accu aansluiting, die zie ik niet op de 12KW versie en wat technische spec dingetjes.
3. Wat ga ik omschakelen als Grid direct alleen op Grid zit?
5. ik zal een utp meetrekken voor de zekerheid
7. waarom zou ik gaan laden als grid weg is, dan sluit ik de auto toch niet aan of laat ik de auto automatisch niet laden. Dit neemt ook de mogelijkheid weg om evt wel te kunnen laden als ik toch weg wil als dat voor langere tijd zo geweest is.
8. was foutje moest Class T zijn (aangepast). Maar een MCCB is hier geen alternatief voor?

Thanks
2 Het is een bypass. Ingang 1 aan het net, ingang 2 aan de Deye load. Uitgang naar groepenkast. Deye dood? dan direct stroom naar de groepenkast en je hebt minder mensen in huis die jou willen wurgen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 17-01-2026 12:23 ]

• clandmeter
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:06
jadjong schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:21:
[...]

2 Het is een bypass. Ingang 1 aan het net, ingang 2 aan de Deye load. Uitgang naar groepenkast. Deye dood? dan direct stroom naar de groepenkast en je hebt minder mensen in huis die jou willen wurgen. :+
Dat wurgen komt er toch wel van, er is hier genoeg spanning zelfs zonder batterij of netaansluiting :)

De kans dat mijn Deye died is denk ik relatief klein, dan is het voor mij niet erg om 4 draden in mijn MK1 te verplaatsen. Ik prefereer een schakel minder in mijn netwerk ipv een meer als het risico zo laag is, er is natuurlijk ook nog een kans dat die bypass defect raakt, en dan ook nog bepaalde contact verliezen neem ik aan. De aansluiting hier is niet van levensbelang dat het niet een paar uur zonder kan, anders zou ik deze optie zeker meenemen.

• clandmeter
Domba schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:12:
@clandmeter
1. de Deye SG05 serie wordt al wel sinds eind 2024 geproduceerd, maar waren in eerste instantie voor andere delen van de wereld, de EU variant worden ook buiten EU gebruikt.
Pas sinds juni 2025 heeft deze een toelating voor on-grid gebruik in Belgie voor de modelen 14-20k, niet de kleinere (zie een eerdere post)
Nederland heeft niet gelijk opgenomen in goedgekeurde lijst Rfg type, of dat inmiddels het geval is weet ik niet (geloof niet dat er nieuwe pdf of xlsx lijst is sinds juli 2025), maar dat kun je checken of dat deze al in lijst bij energieleveren.nl voorkomt.
In de EU buiten Nederland is vaak een installateur nodig voor in gebruikstelling voor on-grid gebruik en gaat het via andere kanalen en start importeur/distribiteur pas na toelating het transport van volle containers op.
Webshops regelen hun eigen import veelal buiten de officiele route om.
Ik heb net even gechecked, maar de SG05 versies staan er idd niet bij.
Dat wil zeggen dat ik deze niet kan aanmelden en dus niet mag gebruiken binnen nederland?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP-E1SIE6lj236ReDrjJHsm9XNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEJWkRcYuwEEz4xEzxTwbnTR.png?f=fotoalbum_large

• clandmeter
Op de faq pagina staat een link met de laatste updates uit december:

https://api.energielevere...n-file/ELECTRICAL_STORAGE

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25
@clandmeter ??? SG01HP3 is een hoogvolt hybride.
Vanwege je een Docan Panda noemde, ging ik uit van een laagvolt hybride SG05LP3.

Een laagvolt accu zoals van Docan werkt zonder meer niet icm een hoogvolt hybride.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• clandmeter
Domba schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:35:
@clandmeter ??? SG01HP3 is een hoogvolt hybride.
Vanwege je een Docan Panda noemde, ging ik uit van een laagvolt hybride SG05LP3.

Een laagvolt accu zoals van Docan werkt zonder meer niet icm een hoogvolt hybride.
Nee ik wil graag de SUN-15K-SG05LP3-EU-SM2 maar dat intelligente zoeksysteem geeft alleen die inverter als resultaat.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:19
Ik heb mijn Eastron v3 aan de gang.... denk ik.

- Ten eerste moest de Eastron op de Meter485 zoals hier al aangegeven.
- De electricien had 8,7,6 aangesloten ipv 1,2,3 op de eastron (dus lan connector op zijn kop)
Nadat ik dit omgedraaid had werkte het helaas nog niet, terwijl ik wist dat alles goed aangesloten was.
- Het bleek dat in mijn 2de hands Eastron de baudrate niet goed stond, dus Adres 1, Baudrate 96, parity even en Stopbit 1. (zie eastron handleiding voor hoe het menu werkt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWBP5hfVFnyLdQNrx3jE8B_Xkec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UaMTJEWUsADEn9SvaQvO0Hsw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPjp5cjj1iE6Gf5aCs1L6l-aU3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gP2R5GRyHqo7mCkKe0Ay1YRE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3O7cxqDdUghhsP4KRvuZlSHcg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nC3NdqJ8ZAAE7sZRaLbfaMLH.png?f=fotoalbum_large
Nu werkt het, tenminste als hij niet 100% gelijk hoeft te lopen met mijn homewizard P1, ik denk dat de P1 trager is, maar dat zou het verschil nog niet verklaren.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 17-01-2026 14:45 ]

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:25
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:38:
[...]
Nee ik wil graag de SUN-15K-SG05LP3-EU-SM2 maar dat intelligente zoeksysteem geeft alleen die inverter als resultaat.
Betekent dat erin Nederland officieel nog geen toelating is.
Dat kan zijn dat er geen NL contact adres is of dat hier aanvullende info nodig is en dat nog niemand de moeite heeft genomen, kost tijd en is niet gratis.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:16:
[...]

3. wss snap ik het niet helemaal, maar als ik al mijn gebruikers op de Load uitgang aansluit en alleen mijn net aansluiting op de Grid en de netspanning valt weg, blijft er dan toch spanning op de Grid aansluiting staan,
Waar zou die spanning dan vandaan moeten komen als de netspanning weggevallen is? (probeer even je gedachten te volgen)

• clandmeter
arjenhiemstra schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:19:
[...]

Waar zou die spanning dan vandaan moeten komen als de netspanning weggevallen is? (probeer even je gedachten te volgen)
Als de netspanning wegvalt, zal de inverter zelf een driefasenspanning genereren aan de load-zijde. Ik heb geen idee of deze spanning dan ook aan de grid-zijde aanwezig zou zijn. Volgens mij meldde Domba al dat de grid-zijde hetzelfde werkt als bij een normale zonne-omvormer en alleen volgt, en dus wegvalt zodra de netaansluiting wegvalt.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:23
The Source schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:42:
Ik heb mijn Eastron v3 aan de gang.... denk ik.

- Ten eerste moest de Eastron op de Meter485 zoals hier al aangegeven.
- De electricien had 8,7,6 aangesloten ipv 1,2,3 op de eastron (dus lan connector op zijn kop)
Nadat ik dit omgedraaid had werkte het helaas nog niet, terwijl ik wist dat alles goed aangesloten was.
- Het bleek dat in mijn 2de hands Eastron de baudrate niet goed stond, dus Adres 1, Baudrate 96, parity even en Stopbit 1. (zie eastron handleiding voor hoe het menu werkt).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu werkt het, tenminste als hij niet 100% gelijk hoeft te lopen met mijn homewizard P1, ik denk dat de P1 trager is, maar dat zou het verschil nog niet verklaren.
De P1 rapporteert 1x per 10 seconden, een DSMR 5.0 slimme meter 1x per 5 seconden maar in veel gevallen 2x de rapportage dus geen unieke meting om de 5 seconden. De Eastron kan tientallen keren per seconde rapporteren, afhankelijk wat de Host vraagt. Deze is mits je een MID gecertificeerde hebt, heel erg nauwkeurig.

Hier als voorbeeld zie je mijn SDM630 meting van vanochtend (batterij laden) en de P1 waarde uit de Zonneplan P1 interface lopen met elkaar in lijn alleen de P1 is veel tragerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1Rx-dxe8iqhZsXUvUpgB915YZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrMvm2c0SNM7gbvkl8POnjs3.png?f=fotoalbum_large

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• arjenhiemstra
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 23:30:
[...]

Als de netspanning wegvalt, zal de inverter zelf een driefasenspanning genereren aan de load-zijde. Ik heb geen idee of deze spanning dan ook aan de grid-zijde aanwezig zou zijn. Volgens mij meldde Domba al dat de grid-zijde hetzelfde werkt als bij een normale zonne-omvormer en alleen volgt, en dus wegvalt zodra de netaansluiting wegvalt.
De Deye heeft 1 AC bus maar bij de verschillende ingangen/uitgangen zitten relais. Als het grid wegvalt dan gaan de relais van de grid aansluiting open zodat daar geen verbinding / spanning meer is. Hij blijft wel voor de relais meten of de spanning weer terug komt. Zodra dat het geval is gaan de relais weer dicht.
Ik heb dit uiteraard even getest omdat ik zeker wilde weten dat niet ergens een monteur in de straat onder stroom zou komen te staan en het werkt gelukkig inderdaad precies zoals verwacht :)

• arjenhiemstra
rvdgaag schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:49:
[...]

De P1 rapporteert 1x per 10 seconden, een DSMR 5.0 slimme meter 1x per 5 seconden maar in veel gevallen 2x de rapportage dus geen unieke meting om de 5 seconden. De Eastron kan tientallen keren per seconde rapporteren, afhankelijk wat de Host vraagt. Deze is mits je een MID gecertificeerde hebt, heel erg nauwkeurig.

Hier als voorbeeld zie je mijn SDM630 meting van vanochtend (batterij laden) en de P1 waarde uit de Zonneplan P1 interface lopen met elkaar in lijn alleen de P1 is veel trager[Afbeelding]
Volgens de DSMR 5 standaard moet het P1 bericht elke seconde geüpdatet worden. Elke seconde uitlezen zou telkens een nieuwe inhoud moeten opleveren volgens de standaard.
Voor DSMR 5 was dat 1x per 10 seconden.

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
Ik heb heel het huis achter een 3fase 12kw hybride omvormer hangen
Ik heb 6000wp rechtstreeks op de deye aangesloten en 3000wp via een andere omvormer aangesloten op de mi ingang
Ik heb in de setting staan zero export to load maar ik blijf stroom afnemen van het net, maar ook gelijktijdig wordt de accu aangevuld
Moet ik dan toch de ct klemmen aansluiten en de setting veranderen naar zero to CT?

Overige settings
Load fiets
Zero export to load
Solar sell aan
Grid charge uit
Time of use uit

Het stoort me dat ik 1,3kw opwek
900w verbruik heb
En alsnog 350w afneem van het net
En de accu gevuld wordt met 750w

Het lijkt dat de volledige opbrengst van de panelen welke rechtstreeks aangesloten zitten op de deye naar de accu gaat

[ Voor 29% gewijzigd door creon op 18-01-2026 12:20 ]

• arjenhiemstra
creon schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:08:
Ik heb 6000wp rechtstreeks op de deye aangesloten en 3000wp via een andere omvormer aangesloten op de mi ingang
Ik heb in de setting staan zero export to load maar ik blijf stroom afnemen van het net, maar ook gelijktijdig wordt de accu aangevuld
Moet ik dan toch de ct klemmen aansluiten en de setting veranderen naar zero to CT?

Overige settings
Load fiets
Zero export to load
Solar sell aan
Grid charge uit
Time of use uit
Hoeveel afname is er van het net?

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:23
creon schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:08:

Overige settings
Load fiets
Zero export to load
Solar sell aan
Grid charge uit
Time of use uit

Het stoort me dat ik 1,3kw opwek
900w verbruik heb
En alsnog 350w afneem van het net
En de accu gevuld wordt met 750w

Het lijkt dat de volledige opbrengst van de panelen welke rechtstreeks aangesloten zitten op de deye naar de accu gaat
Schakel eens om naar Zero export to Grid als test om te kijken wat er gebeurd ?

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
rvdgaag schreef op zondag 18 januari 2026 @ 12:23:
[...]

Schakel eens om naar Zero export to Grid als test om te kijken wat er gebeurd ?
Zero export to grid zie ik bij mij niet staan
Selling first
Zero to load
Zero to ct

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:19
rvdgaag schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Hier als voorbeeld zie je mijn SDM630 meting van vanochtend (batterij laden) en de P1 waarde uit de Zonneplan P1 interface lopen met elkaar in lijn alleen de P1 is veel trager[Afbeelding]
Dank je, ik had al zo'n vermoeden.
Echter kom ik er nu achter dat Fase 1 van de P1 gelijk loopt met Fase 2 van de Deye. :( En Fase 2 van de P1 gelijk loopt met Fase P2 van de Deye. :( Fase 3 loopt wel gelijk. Waar moet ik dit omwisselen? Kan ik dit bij de Deye doen? Dit zou ik zelf kunnen doen. Of moet dit in de meterkast want dan moet ik de electro monteur terug laten komen.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12
Ik heb nu een Deye 12 kW die aangesloten is door Balans Energie. Hij zit nu dus middels een 6mm2 en C25 alamat gekoppeld in de groepenkast.
Graag zou ik hier offgrid van maken. Na uitgebreid indo verzamelen zou dit volgens mij het schema moeten zijn. Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIYMt1AM9Tu7kLy12Adl7ZUkDRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v6waL0xVhkwuOZnQCynaJBB.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf net naar de bestaande 40A hoofdschakelaar en de al aangesloten Eastron. Hier hoeft niks te wijzigen.

Vervolgens ga ik uit de Eastron naar 1) de SFT440 (I - 0 - II) en 2) naar een C25 installatie automaat.

Om even eerst naar route 2 te kijken. In de huidige situatie, dus niet dit schema, is de Deye middels een C25 Alamat aangesloten. Ik begrijp dat ik deze zou moeten vervangen door een normale C25 installatie automaat. Vanuit die automaat via de al bestaande 6mm2 naar de werkschakelaar en de GRID van de Deye in. Vanaf die automaat hoeft dus verder niks te gebeuren.

Op de Deye sluit ik de 10mm2 aan, en die gaat via een 40A werkschakelaar vlak naast de Deye terug naar een C40 installatie automaat in de meterkast. Vanaf daar ga ik ook naar de SFT440.

Vanuit de SFT440 ga ik naar een nieuwe HS van 40A, en daaronder komt de normale groepenkast zoals het nu is.

Wat ik me afvraag. In de meterkast zit nu ook een SolarEdge 12,5kW omvormer en een 4kW Enphase systeem aangesloten. Volgens mij mag ik het Enphase systeem gewoon laten zitten.
Geldt dit ook voor SolarEdge? Ik begrijp dat tijdens offgrid gebruik SolarEdge niet zal werken, maar aangezien Enphase dan wel werkt is dat prima. Ik zou de SolarEdge ook buiten de LOAD kunnen halen, dus voor de Deye. Ik weet niet of dat voordelen biedt.

Ik hoor graag of het zo klopt en of dit de juiste componenten zijn.

Tevens heb ik hier gelezen over een zwevende nul. Wanneer zou dit een probleem zijn, alleen als ik schakel met de SFT440 toch? Die hoeft alleen te schakelen als de Deye defect is. Dus in dat geval heb ik al geen stroom meer in huis. Als ik in dat geval eerst alle groepen in de groepenkast uitzet, en daarna omschakel op de SFT440, en dan de groepen weer aanzet, is er dan nog steeds een issue?

En: moet ik ergens een overspanningsbeveiliging plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 18-01-2026 14:22 ]

• arjenhiemstra
zunrob schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:20:
Ik heb nu een Deye 12 kW die aangesloten is door Balans Energie. Hij zit nu dus middels een 6mm2 en C25 alamat gekoppeld in de groepenkast.
Graag zou ik hier offgrid van maken. Na uitgebreid indo verzamelen zou dit volgens mij het schema moeten zijn. Graag hoor ik of ik iets over het hoofd zie.

[Afbeelding]

Vanaf net naar de bestaande 40A hoofdschakelaar en de al aangesloten Eastron. Hier hoeft niks te wijzigen.

Vervolgens ga ik uit de Eastron naar 1) de SFT440 (I - 0 - II) en 2) naar een C25 installatie automaat.

Om even eerst naar route 2 te kijken. In de huidige situatie, dus niet dit schema, is de Deye middels een C25 Alamat aangesloten. Ik begrijp dat ik deze zou moeten vervangen door een normale C25 installatie automaat. Vanuit die automaat via de al bestaande 6mm2 naar de werkschakelaar en de GRID van de Deye in. Vanaf die automaat hoeft dus verder niks te gebeuren.
In principe is je Alamat ook al een installatie automaat. Kans is dat die er wellicht te snel uit springt als dit een 30mA model is maar als dat niet aan de hand is heeft het vervangen door een installatie automaat geen toegevoegde waarde.
Op de Deye sluit ik de 10mm2 aan, en die gaat via een 40A werkschakelaar vlak naast de Deye terug naar een C40 installatie automaat in de meterkast. Vanaf daar ga ik ook naar de SFT440.
10mm2 is mss een tikje aan de forse kant zou ik zeggen, maar ook hier, kwaad kan het niet
Vanuit de SFT440 ga ik naar een nieuwe HS van 40A, en daaronder komt de normale groepenkast zoals het nu is.

Wat ik me afvraag. In de meterkast zit nu ook een SolarEdge 12,5kW omvormer en een 4kW Enphase systeem aangesloten. Volgens mij mag ik het Enphase systeem gewoon laten zitten.
Geldt dit ook voor SolarEdge? Ik begrijp dat tijdens offgrid gebruik SolarEdge niet zal werken, maar aangezien Enphase dan wel werkt is dat prima. Ik zou de SolarEdge ook buiten de LOAD kunnen halen, dus voor de Deye. Ik weet niet of dat voordelen biedt.
Aan de grid zijde zal geen probleem zijn, aan de load zijde durf ik dat niet te zeggen. Als het systeem off grid is zou de Deye frequentie sturing moeten doen. Op een GEN poort ingesteld als MI ingang kan dat zeker, of dat aan de load kant ook kan weet ik niet zeker.
Ik hoor graag of het zo klopt en of dit de juiste componenten zijn.

Tevens heb ik hier gelezen over een zwevende nul. Wanneer zou dit een probleem zijn, alleen als ik schakel met de SFT440 toch? Die hoeft alleen te schakelen als de Deye defect is. Dus in dat geval heb ik al geen stroom meer in huis. Als ik in dat geval eerst alle groepen in de groepenkast uitzet, en daarna omschakel op de SFT440, en dan de groepen weer aanzet, is er dan nog steeds een issue?

En: moet ik ergens een overspanningsbeveiliging plaatsen?
Een zwevende nul kan inderdaad een issues zijn. De SFT440 schakelt de nul tegelijkertijd met de fases, tenminste in theorie. Er kan een kleine vertraging zitten tussen de polen omdat het een mechanische interlock is die niet het schakelen van de fases voor het schakelen van de nul gegarandeerd.
Als dan de nul iets eerder weg is gaan de fases "zweven". Als de load precies overal gelijk is geen issue maar dat is in huis natuurlijk nooit het geval. In theorie kan een fase dan naar 400 volt schieten en zijn je apparaten kapot.
In praktijk is het over het algemeen iets genuanceerder maar geen garanties. Zonder spanning de SFT440 schakelen kan nooit kwaad iig. Ik schakel mijn SFT440 altijd onder load... niet verder vertellen :o

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:07
arjenhiemstra schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:58:

Een zwevende nul kan inderdaad een issues zijn. De SFT440 schakelt de nul tegelijkertijd met de fases, tenminste in theorie. Er kan een kleine vertraging zitten tussen de polen omdat het een mechanische interlock is die niet het schakelen van de fases voor het schakelen van de nul gegarandeerd.
Als dan de nul iets eerder weg is gaan de fases "zweven". Als de load precies overal gelijk is geen issue maar dat is in huis natuurlijk nooit het geval. In theorie kan een fase dan naar 400 volt schieten en zijn je apparaten kapot.
In praktijk is het over het algemeen iets genuanceerder maar geen garanties. Zonder spanning de SFT440 schakelen kan nooit kwaad iig. Ik schakel mijn SFT440 altijd onder load... niet verder vertellen :o
Zou het geen optie zijn om de nul van standje 1 en 2 door te verbinden? Dan kan het issue zich nooit voordoen.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12
arjenhiemstra schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:58:
[...]

In principe is je Alamat ook al een installatie automaat. Kans is dat die er wellicht te snel uit springt als dit een 30mA model is maar als dat niet aan de hand is heeft het vervangen door een installatie automaat geen toegevoegde waarde.

[...]

10mm2 is mss een tikje aan de forse kant zou ik zeggen, maar ook hier, kwaad kan het niet

[...]

Aan de grid zijde zal geen probleem zijn, aan de load zijde durf ik dat niet te zeggen. Als het systeem off grid is zou de Deye frequentie sturing moeten doen. Op een GEN poort ingesteld als MI ingang kan dat zeker, of dat aan de load kant ook kan weet ik niet zeker.

[...]

Dank voor je uitleg. Als ik dus alleen schakel met alle groepen uit kan ik nooit last hebben van die zwevende nul toch? En na schakelen alle groepen weer aan.

En dus zowel SolarEdge en Enphase zet ik beter voor de Deye gewoon op het grid als ik het goed lees?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 18-01-2026 19:33 ]

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste