Het grote Deye inverter (en accu) topic

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59
mathiasc schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:26:ik heb al contact genomen met ondermeer https://www.e2c-energy.com/ maar ik krijg daar geen gehoor, niet op mail, niet via telefoon. Nogthans zou het type die ik zoek daar op stock zijn, echter gezien ze niet reageren op mail, noch telefoon geeft me dit niet veel vertrouwen om daar te kopen.
Graag jullie ervaringen!
Mijn ervaring is dat ze snel reageren via Whatssap, toen ik daar was om hem op te halen en daar nog een vraag over had (die niet door de persoon ter plaatse kon worden beantwoord) werd de telefoon ook snel bentwoord. Magazijn en kantoor vond ik er keurig en goed georganiseerd uit zien. Volgens mij kunnen ze beter hun prijzen verhogen want dit lijkt alleen maar argwaan op te wekken. |:(
Ze boden ook aan om de omvormer gratis te bezorgen omdat ze de volgende dag in de buurt zouden zijn.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59
mathiasc schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:26:Anderszijds welke CT meter zit bij dit type omvormer?
Ik heb er geen verstand van maar het leek mij niet meer dan een magneet die een signaal genereert wat de Deye kan interpreteren.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

• mathiasc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:50
Aziona schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:39:
[...]
Ik heb er geen verstand van maar het leek mij niet meer dan een magneet die een signaal genereert wat de Deye kan interpreteren.
ok, na de handleiding gelezen te hebben zie ik dat er gewoon CT klemmen bij zitten, maw het is dus niet mogelijk om een P1 meter uit te lezen en te gebruiken voor de zero export functie?

Anderzijds zie ik in de handleiding dat er een RS485 poort is (voor een externe meter blijkbaar) en een modbus poort, maar als ik de handleiding van de HA integratie bekijk zie ik dat ik deze RS485 poort moet gebruiken voor de modbus koppeling, terwijl er een modbus poort is?

maw als ik wil koppelen met Home assistant en een externe CT meter wil hebben kan dat niet?

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12
mathiasc schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:47:
[...]
maw als ik wil koppelen met Home assistant en een externe CT meter wil hebben kan dat niet?
Als je de handleiding goed bekijkt gaat de RS485 modbus meter op de 3e RJ45 met onderschrift eronder rs485-meter
En dat de modbus voor externe aansturing op 5e RS485 contact zit samen met deze voor CANbus op andere pins , maar de modbus voor aansturing vanuit HA is daarnaast ook nog aanwezig op de RS232 connector,

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

ok, na de handleiding gelezen te hebben zie ik dat er gewoon CT klemmen bij zitten, maw het is dus niet mogelijk om een P1 meter uit te lezen en te gebruiken voor de zero export functie?
Nee. P1 wordt voornamelijk ondersteund door h-t-k apparatuur, modbus is veel breder ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:20
https://shop.deyecloud.com/product/deye-wireless-ct/

Mooie oplossing voor als een touwtje trekken moeilijk is :Y

• pietjen
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:25
Hallo,
wij hebben ons een deye inverter 10kw aangekocht,maar nu blijkt dat het een probleem is om die aan te sluiten op 3x 230v zonder neuter.Zijn er eventueel mensen die dat zelfde probleem hebben gekregen en hoe dat eventueel kan opgelost worden

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03:46
Beste mensen,

Na een FW update was de Deye van slag. Hij was cintinu aan het piepen.
Ik was zelfs buitengesloten. Na een hoop ge-emmer en intensief heen en weer met Deye kan ik de Deye weer in, maar alle instellingen zijn verloren gegaan.
Alleen de factory reset was mogelijk.
:-s
Vraag mij niet hoe het kwam, Deye doet er geen enkele uitspraak over.
Ik verwacht echter dat de Solarman Dongle update de boel bevriren had.
Enniehoe..... ik kan er weer in. Maar....
.... dan zal je natuurlijk net zien dat de aantekeningen m.b.t. de instellingen ook niet meer in de handleiding zitten.
Van wie mag ik de instellingen van zijn Deye kopiëren? En wie van jullie gebruikt Solarman Business en DeyeCloud (en de ESS functie?)

• Cklaver
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:13
Wow wat een timing. Perfect gevonden , precies waar ik naar op zoek was :)

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03:46
Op Ali-B gevonden: https://www.alibaba.com/x/1l9qeFM?ck=pdp
Excl "meter-antenne" sun-smart-tx01 https://www.alibaba.com/x/1l9qe1Y?ck=pdp
Er zijn ook wall plugs mee aan te sturen.
YouTube: Deye Wireless Energy Management Solutions
https://www.alibaba.com/x/1l9qe2l?ck=pdp
Onbekend is of ze met elke Deye compatible zijn.

[ Voor 109% gewijzigd door BenSKIP op 25-09-2025 03:46 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:20
BenSKIP schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:26:
Beste mensen,

Na een FW update was de Deye van slag. Hij was cintinu aan het piepen.
Ik was zelfs buitengesloten. Na een hoop ge-emmer en intensief heen en weer met Deye kan ik de Deye weer in, maar alle instellingen zijn verloren gegaan.
Alleen de factory reset was mogelijk.
Vraag mij niet hoe het kwam, Deye doet er geen enkele uitspraak over.
Ik verwacht echter dat de Solarman Dongle update de boel bevriren had.
Enniehoe..... ik kan er weer in. Maar....
.... dan zal je natuurlijk net zien dat de aantekeningen m.b.t. de instellingen ook niet meer in de handleiding zitten.
Van wie mag ik de instellingen van zijn Deye kopiëren? En wie van jullie gebruikt Solarman Business en DeyeCloud (en de ESS functie?)
Je mag ze van mij gerust hebben, hoe wil je dat doen :?

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:23
[...]

Anderzijds zie ik in de handleiding dat er een RS485 poort is (voor een externe meter blijkbaar) en een modbus poort, maar als ik de handleiding van de HA integratie bekijk zie ik dat ik deze RS485 poort moet gebruiken voor de modbus koppeling, terwijl er een modbus poort is?

Modbus is een bus systeem wat zo rond de 250 deelnemer op dezelfde bus kan hebben . Om het makkelijk te maken heb ik de accu's aan de CAN aangesloten, de modbus RS-485 poort aan een ESP32 die met een distributie de data deelt met HA en volledige controle over de omvormer geeft, de Meter-485 poort gaat naar een Waveshare POE module die in het netwerk hangt als slave en in de Groepenkast hangt nog een Waveshare POE module als server waar alle modbus meters aangesloten op zitten (heb er 6 ). Nu kan de Deye de main modbus meter van de grid uitlezen via de Waveshares (moet op adres 1 zitten die modbus meter) en HA en mijn domotica systeem kunnen alle modbus meter waarden opvragen bij de Waveshare Server, dat werkt zeer stabiel.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste