@
Sixkiller86 Van microinverters weet ik weinig, ik heb grid-tie string omvormers op microinverter ingang en dat is een AC alleen ingang.
Je kan een 2e Deye als slave koppelen, dan dient de accubank ook gezamelijk te zijn en wordt de informatie gedeeld. Ik heb een andere setup met 2e Deye, alle in en outs voor parallel laat ik graag @
Compuadb over, die heeft zo'n setup, daarvoor heb ik het te kort gebruikt.
Ik gebruik twee Deye's in onafhankelijk setup ( op moment met gescheiden accu 28 +14kWh)
Beide parallel aan mijn hoofdschakelaar
maar de CT's verschillend,
mijn main Deye met reguliere verbruikers op load en extra PV met eigen omvormer op MI-ingang zitten CT's na kabel afzekering
- Mijn hulp Deye zitten CT's voor de Hoofdschakelaar
- Tussen CT's -van main Deye en hulp-Deye heb ik nog een alamat groep met soms gebruikers
- met een gestuurde ATS eventueel grid-tie omvormers omzetten naar Grid zijjde tussen CT's en Main Deye (ga ik verder testen na Maart)
(soms gebruikers groep is Tig/MMA lasapparaat, plasmasnijder en CNC/miglasser), reden als je maar iets ook als is het maar 30W over de 6000W+actuele PVopwek van een fase gaat, dan grijpt de veiligheid in en schakelt alles even uit voor 10-30seconden en door Grid zijde te plaatsen kan ik ondersteunen vanuit beide Deye's met zero export to CT's.
Ik heb de hulp-Deye apart om eigenverbruik naar beneden te brengen en onafhankelijk te kunnen handelen.
Kom ik main-Deye te kort en moet het van grid betrekken dan kan hulp Deye dat compenseren mits met zero export to CT's standby, het zelfde als main-Deye te veel PV-opwek heeft, kan max met 12kW opslaan, maar max 9kW/180A vindt ik handiger. (iets met 50% van de warmteproductie als P= I^2 x R)
Hulp kan dan na aftrek eigenverbruik overblijft in vermogen tussen 9 -16kW afvangen.
Verder ben ik wanneer mogelijk off-grid.
( ik ben nog opzoek naar een stuurbare Alamat van max 4,5 modules breedte vanwege ruimtegebrek, ik ben 8 modules kwijtgeraakt door de slimme meter, die zo lomp groot zijn met display in bovenste deel, ik kom 2cm te kort er een 36 module groepenkast past)
Als ook dat hulp-Deye uitgeschakeld is wanneer niet nodig
Dit gaat nog niet zo heel geweldig, op moment aan het testen met een "cubetouch II", die kan 135g drukkracht leveren om de blauwe knop op de zijkant te bedienen, mits dubbelzijdige plakband niet los laat, Een originele switch bot werkt niet, vanwege rand van de knop en kantel aandrijving.
Een Deye 12k LV eigenverbruik met FW1140 is 94W off-grid en met grid actief 116-123W
Laden van net (gemeten op terminals accu)
1010W /130W Accu/eigenverbruik met conversie verlies (opgeteld is wat van net onttrokken wordt aan net)
1500W/ 135W
2040W/ 170W
3060W/ 200W
3870W/ 258W
Terugleveren
5620W /305W (1e is slimme meter, opgeteld is wat ontrokken wordt aan accu)
( voor het idee Display Deye zelf BATT 5937 Grid 5696)
Zo ziet slimme meter met 1sec uitezing ruis amplitude 40W (5610-5650W)
was run van slimme meter 5,688kWh en 5,94kWh externe shunt meting
2 uur 4920W/ 299W teruglevering, 10.02kWh (slimme meter) shunt meter 10.60kWh uit accu
(100,1>>102,3A en P van 5000W >> 4823W omdat de spanning harder daalt, dan Deye interne regeling rekening meehoudt, geen externe sturing )
Als je 2e Deye niet continue nodig hebt is het niet rendabel deze actief standby te hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
Domba op 26-12-2023 20:28
. Reden: aanvulling meer meetdata ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant