Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 33 Laatste
Acties:
  • 327.929 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:57
Ik zit eraan te denken om ook een heatbooster te maken na het lezen van dit topic.

Ik heb alleen jaga linea plus radiatoren die aan de achterkant open zijn. Is het dan nog streed mogelijk om een heatbooster toe te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
REDN4S schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:47:
Ik zit eraan te denken om ook een heatbooster te maken na het lezen van dit topic.

Ik heb alleen jaga linea plus radiatoren die aan de achterkant open zijn. Is het dan nog streed mogelijk om een heatbooster toe te passen?
Hangt hij aan de muur? Een van mijn jaga's ( jaga mini) hangt aan de muur is ook open aan de muurzijde. Heb ik 8 ventilatoren met een module op zitten. ik weet alleen niet van de Linea of deze voldoende ruimte boven de convector heeft tot aan het rooster aan de bovenkant. Lijkt me wel toch?

Als hij aan een buitenmuur hangt zou ik folie bevestigen aan de wand in de linea. Dat voorkomt wellicht iets dat kouval van de muur zich mengt met de warme lucht die uit de ventilatoren komt.

[ Voor 40% gewijzigd door fvanderstege op 05-11-2023 12:10 ]

Geschakelde woning 170m2 bwjr1993;spouw- en dakisolatie;vanaf 2010:vloerisolatie tonzon+geheel hr++;kunstst.achterpui+triple glas;beneden 4lowt jaga-convectoren;1(hal-)radiator,boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW jan.2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
fvanderstege schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:48:
[...]

Hangt hij aan de muur? Een van mijn jaga's ( jaga mini) hangt aan de muur is ook open aan de muurzijde. Heb ik 8 ventilatoren met een module op zitten. ik weet alleen niet van de Linea of deze voldoende ruimte boven de convector heeft tot aan het rooster aan de bovenkant. Lijkt me wel toch?
Bedankt voor je snelle reactie. Ze hangen idd gewoon aan de muur en qua ruimte aan de bovenkant geloof ik het ook wel (65 cm en 35 cm hoog). Het ging mij meer om de opening met de muur. neem aan dat bij de tempo door het gesloten ontwerp veel betere (warme) luchtstroom ontstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
REDN4S schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. Ze hangen idd gewoon aan de muur en qua ruimte aan de bovenkant geloof ik het ook wel (65 cm en 35 cm hoog). Het ging mij meer om de opening met de muur. neem aan dat bij de tempo door het gesloten ontwerp veel betere (warme) luchtstroom ontstaat
Meer dan genoeg ruimte. ventilatoren van 12x12 of ,zoals bij mij 14x14 ( type pwm pst) trekken enorm veel meer warmte uit de convector waardoor je de aanvoertemperatuur ( nog) lager kunt zetten bij mij staat hij nu op 35 graden max. In de winter zal dat iets omhoog moeten ,afhankelijk van je (isolatie-) situatie.
kwestie van uitproberen en experimenteren

Geschakelde woning 170m2 bwjr1993;spouw- en dakisolatie;vanaf 2010:vloerisolatie tonzon+geheel hr++;kunstst.achterpui+triple glas;beneden 4lowt jaga-convectoren;1(hal-)radiator,boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW jan.2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 05:50
@Bazz0847 Heb je toevallig een .Step-file van de R06 print? en zou je deze willen delen? Wil graag zelf een behuizing ontwerpen. Een step-file zou het gewoon wat eenvoudiger maken. Dan hoef ik niet alles op te meten.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:27
fvanderstege schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:31:
[...]

ik begrijp niet hoe het nu werkt . het lijkt toch dat ik nog iets fout doe? Kun je nog helderheid geven over de volgende waarnemingen?

1. Het percentage mbt het vermogen dat de ventilatoren gebruiken, en waarbij de boostfunctie aangezet is klopt niet met de een van de waarden die ik ingevoerd heb in de tabel. hoe kan dat?

2. bij het verwarmen van de kamer stijgt de temperatuur van het aanvoerwater. ik zie op de statuspagina dat, als de boostfunctie aan staat, de ventilatoren vrolijk stapsgewijs stijgen van 21%>22> 23 > blijft staan op 24 % terwijl dat geen gekozen waarde is in de tabel met 5 keuzemogelijkheden. hij zou toch met sprongetjes moeten gaan naar de de gekozen waarde in de tabel? ik merkt nu dat de ventilatoren ook soms blijven staan op een percentage waarbij het "zingen" toch aanwezig is.

3. in de tabel mag ik volgens jouw redenering in het deel van 20--40% ook 18 % invullen als deze waarde maar groter is dan de waarde die staat in het eerste blokje van 0-20%?
De percentages die je in de webapp ziet zijn de doelsnelheden, niet de snelheid die daadwerkelijk gebruikt wordt in geval van de optie "gebruik vaste ventilatorsnelheid". Wat je ziet is dus de linkerkant van de tabel. Stel de aangegeven snelheid is 18% dan pakt hij dus de eerste tabelwaarde (0% standaard) als daadwerkelijke snelheid, omdat die tussen 0% en 20% valt. Bij 39% pakt hij de tweede (20% standaard) omdat die tussen 20% en 40% valt, etc.

Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Bazz0847 Ik wil graag de firmware van mijn heatbooster (werkt intussen een jaar zonder problemen!) updaten. Ik heb op dit moment 2.1.2 en wil upgraden naar de nieuwste versie.

Er is via de webinterface een update-functionaliteit beschikbaar, maar ik ga twijfelen door dit zinnetje in de handleiding.txt.

code:
1
OPTIE 1: UPDATEN VIA WIFI (firmware 2.1.8 en later)

Betekent dit dat ik pas vanaf 2.1.8 gebruik kan maken van de WiFi-update? Of betekent dit puur dat vanaf 2.1.8 de instellingen bewaard blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Als je een update mogelijkheid hebt in de web interface kun je zonder problemen in 1x updaten! Daarna moet je wel de config wizard opnieuw doorlopen, vanaf 2.1.8 hoeft dat niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Bazz0847 schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:25:
Als je een update mogelijkheid hebt in de web interface kun je zonder problemen in 1x updaten! Daarna moet je wel de config wizard opnieuw doorlopen, vanaf 2.1.8 hoeft dat niet meer.
Oh, en nog 1 ding is dat je de nadraaitijd wss handmatig moet omzetten van seconden naar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Bazz0847 Thanks, ga ik vanavond doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldfrog
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 13:40
DuckTape68 schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:09:
[...]

@zunrob
Had inderdaad gezien.
Maar helaas heb ik geen HA en straks maar twee boosters.
Met alle functionaliteit die al in de firmware zit, zou het mooi zijn als er ruimte voor deze vraag zou zijn.
Dit zou inderdaad een mooie extra optie kunnen zijn. De “boost” functie zie ik graag alleen in de morgen om de kamer op temperatuur te krijgen, daarna mag deze in de normale functie de temperatuur op peil houden. Helaas geen home assistent. @baszz is dit te realiseren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bazz0847
Zeker. Meer functies is beter :P ik zet hem op de lijst erbij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:18

Aardedraadje

Met kabelschoen

Je bent er maar druk mee @Bazz0847, top dat je zo actief doorontwikkelt. Voor mij was het al 'af' nadat uitschakelen LEDje mogelijk was, maar fijn dat er nieuwe features blijven komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldfrog
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 13:40
Aardedraadje schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:20:
Je bent er maar druk mee @Bazz0847, top dat je zo actief doorontwikkelt. Voor mij was het al 'af' nadat uitschakelen LEDje mogelijk was, maar fijn dat er nieuwe features blijven komen. :)
Eens, mag ook gezegd worden…! Sluit ik mij bij aan 👍🏻

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bazz0847
Thanks! :D Ik doe het met veel plezier en waardeer de feedback!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bazz0847
Feature zit er in!

v2.2.10:
- feature: automatically enable boost function when room temperature is below threshold

Te downloaden vanaf de productpagina: https://www.sdr-engineeri...uct/product&product_id=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 08:52
Mooi inderdaad die ontwikkelingen. Ik zou het ook mooi vinden dat je met tijdslots kunt werken: bijv in de nacht en overdag als ik op werk ben mag mijn booster volle bak draaien. S avonds niet ivm geluid. Zou mooi zijn als deze timerfuncties toegevoegd kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 22:36
Bazz0847 schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:34:
Feature zit er in!

v2.2.10:
- feature: automatically enable boost function when room temperature is below threshold

Te downloaden vanaf de productpagina: https://www.sdr-engineeri...uct/product&product_id=50
Tempo zit er goed in _/-\o_

Ik zou net als @Droplollie en @Coldfrog ook liever op tijdstip schakelen dan op temperatuur.

Boost modus AAN tussen xx:00 en yy:00

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bazz0847
Dat begrijp ik, maar een RTC ga ik (in ieder geval voorlopig) niet maken door alle haken en ogen die eraan zitten. Je wil niet steeds de tijd van alle Heatboosters moeten instellen, en ik wil geen NTP integreren omdat hij dan een phone home moet doen over internet. Het is nu juist een mooie lokale oplossing. Als je klokprogramma's wil dan moet je dus echt Home Assistant of Domoticz gebruiken ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Bazz0847 op 07-11-2023 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:23

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Bazz0847 "Phone internet" is niet een "conditio sine qua non" voor NTP op een "apparaatje".
Ik heb bijvoorbeeld bij mijn Shelly's de lokale router als NTP bron geconfigureerd,
Toegegeven - die gebruikt dan weer 2.europe.pool.ntp.org

P.S.: Je kan bij de Shelly's ook een backup netwerk (met andere SSID) configureren.
Zoiets is handig als je Heatbooster's quasi mobiel wil gebruiken wat ik regelmatig doe.

[ Voor 10% gewijzigd door dunklefaser op 07-11-2023 11:02 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:13
De kracht van de oplossing zit hem nu juist in de eenvoud. Er zijn veel enthousiaste feature requests. De laatste verzoeken hebben allemaal met hetzefde te maken, waarbij er naar diverse wegen naar Rome word gevraagd.

@Bazz0847 Ik hoop dat je kritisch blijft om het de zeer effectieve en gebruikersvriedelijke oplossing te laten blijven. Specifieke en daarmee ook meer complexe oplossingen kunnen mensen bereiken met HA oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:37
Bazz0847 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:42:
Dat begrijp ik, maar een RTC ga ik (in ieder geval voorlopig) niet maken door alle haken en ogen die eraan zitten. Je wil niet steeds de tijd van alle Heatboosters moeten instellen, en ik wil geen NTP integreren omdat hij dan een phone home moet doen over internet. Het is nu juist een mooie lokale oplossing. Als je klokprogramma's wil dan moet je dus echt Home Assistant of Domoticz gebruiken ;)
Mee eens, als je bepaalde custom complexiteit wilt kun je prima vooruit met HASS die bijv reageert op de MQTT topics die de heatbooster publiceert. Of een automation die de manuele modus aanzet in een bepaald tijdsslot.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bazz0847
Stillekracht schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:50:
De kracht van de oplossing zit hem nu juist in de eenvoud. Er zijn veel enthousiaste feature requests. De laatste verzoeken hebben allemaal met hetzefde te maken, waarbij er naar diverse wegen naar Rome word gevraagd.

@Bazz0847 Ik hoop dat je kritisch blijft om het de zeer effectieve en gebruikersvriedelijke oplossing te laten blijven. Specifieke en daarmee ook meer complexe oplossingen kunnen mensen bereiken met HA oid
Dat is precies mijn doel inderdaad. Het verzoek voor een automatische boost-functie was al vaak voorbij gekomen en leek mij ook erg nuttig. Deze is op de huidige manier toch wel elegant geïmplementeerd vind ik, zonder externe afhankelijkheden. Ook een systeem om de resonanties van convectoren/fans te beperken was een veelgehoorde vraag, en ook echt uniek in de markt, dus dat was denk ik ook wel een goede toevoeging. We blijven wel Tweakers, maar het moet geen zooitje van random features worden idd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
Bazz0847 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:31:
[...]

Dat is precies mijn doel inderdaad. Het verzoek voor een automatische boost-functie was al vaak voorbij gekomen en leek mij ook erg nuttig. Deze is op de huidige manier toch wel elegant geïmplementeerd vind ik, zonder externe afhankelijkheden. Ook een systeem om de resonanties van convectoren/fans te beperken was een veelgehoorde vraag, en ook echt uniek in de markt, dus dat was denk ik ook wel een goede toevoeging. We blijven wel Tweakers, maar het moet geen zooitje van random features worden idd ;)
En je moet er rekening mee houden dat langzamerhand gebruikers aanschuiven die minder van de specifieke technische taal begrijpen ,zoals ik. Uiteindelijk wil je met product toch een zo breed mogelijk publiek bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
Een positieve eerste ervaring met : feature: automatically enable boost function when room temperature is below threshold

situatie: thermostaat in de nacht tot vandaag ongeveer 8.00 uur op 17,5 graden. warmtepomp 6kw staat op stooklijn lowtemp 6 met , bij warmtevraag via thermostaat, de steltemperatuur op 32 graden.
jaga convectoren in het woongedeelte 3 stuks met 2 daarvan inmiddels de heatboostermodule met ventilatoren ( de derde wordt hopelijk komend weekend geleverd)
vraagtemperatuur rond 8.00 8.30u ( weet niet meer precies hoe laat; ik heb de keus :O ): 19 graden.
de boostfunctie gaat werken ( stop-temperatuur is 18,5 graden).

De grafiek van het verbruik van de warmtepomp spreekt denk ik voor zichzelf.
ik ben nog aan het proberen met welke steltemperatuur ,bij warmtevraag, de pomp het beste werkt ( staat nu dus op 32 graden watertemp out).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ulC9uP_4XBZlO9uZFVGUGcpChI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKoiGWQZdQn3CT8Kpwsfw8Ws.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NoobSchijtbot
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-09 11:08
@Bazz0847 Dank voor dit geweldige product! Ik heb de HeatBooster aangeschaft ter vervanging van 4 SpeedComforts, en i.c.m. met 10 Arctic P14 PWM PST wordt het merkbaar sneller en prettiger warm in de woonkamer. In het begin was de wifi verbinding niet stabiel, dit is opgelost met firmware 2.2.6, dus ook dank daarvoor.

Voor degenen die de Boost mode op een vast tijdstip willen aanzetten en geen Home Assistent o.i.d. gebruiken, maar wel in het bezit zijn van een iOS device kun je dit instellen d.m.v. Siri Shortcuts / Opdrachten.

Om de Boost mode aan te zetten voeg je de volgende opdracht toe:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SO1DWkhRsAR26Z13_W9Ew02NTUc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S51wlLRRCzsg6X0lqeXWyAvv.png?f=fotoalbum_large

Voor het uitzetten moet je een soortgelijke opdracht toevoegen, alleen eindigt de URL dan op FAN_BOOSTMODE=0.

Vervolgens kun je een automatisering op basis van tijd instellen om deze opdrachten te triggeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmO6euVX5wr-UMKhwJ7mQ0RmEB4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9NpWEf6jh3JJOEIb63oH2Zb2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedyace
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19:34

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

Alle spullen zijn binnen. Donderdag maar eens beginnen met knutselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2pXO13bJvpz2QkJQuKfpUclhMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2bBdUcXALaWMWLz8kKBIpL3.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Puhz-SW75YAA - ERST30-VM2ED - Procon melcobems mini (A1M) - SolarEdge SE5K 16 x 320WP IBC Solar - SolarEdge SE3680H 14 x 410WP Longi, gasloos sinds: oktober 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
@Bazz0847, je gaf aan dat je bij een van de laatste updates ook iets aan de temperatuur bepaling/weergave had gedaan. In het verleden heb je me wel eens uitleg gegeven over het grillige verloop, en het valt me op dat het nu idd veel smoother is. Die "stappen" kom ik eigenlijk niet meer tegen.

Wel zie ik nu bij de sensor met kabel van 2 meter (paars), die dus was meer onzekerheid/ruis heeft, dat ie een gemiddelde lijkt te volgen en daar soms boven en soms onder gaat zitten. Kan het lastig uitleggen, zie plaatje. De andere lijn is de sensor van de andere HeatBooster met korte kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LsIrd36I3gDleLAy7QuXoPXlXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cpAVXrLx8m6OVSUVahMui3hq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Overigens, misschien als aandachtspunt voor anderen: als ik in de ochtend de boostfunctie aanzet tot een bepaalde temperatuur wordt het inderdaad iets sneller warm. Echter mijn thermostaat snapt het niet helemaal, want na het bereiken van deze temperatuur draaien de fans op reguliere snelheid en dan zie je dat de kamertemperatuur iets dipt en juist daarna langer nodig heeft om op de gewenste temperatuur te komen. De thermostaat lijkt dan ook iets grover te regelen. Waarschijnlijk omdat ie dus daarvoor merkte dat ie minder energie nodig had om snel te verwarmen.
Gebruik ik de HeatBooster alleen in normale functie lijkt mijn thermostaat daar beter mee om te kunnen gaan, waarschijnlijk dus omdat het voorspelbaarder is.
Ik gebruik daarom de boost functie alleen in de nacht (om de kamer op een minimum temperatuur te houden), en laat hem uitschakelen voordat we echt gaan opwarmen in de ochtend.

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 08-11-2023 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:17:
Overigens, misschien als aandachtspunt voor anderen: als ik in de ochtend de boostfunctie aanzet tot een bepaalde temperatuur wordt het inderdaad iets sneller warm. Echter mijn thermostaat snapt het niet helemaal, want na het bereiken van deze temperatuur draaien de fans op reguliere snelheid en dan zie je dat de kamertemperatuur iets dipt en juist daarna langer nodig heeft om op de gewenste temperatuur te komen. De thermostaat lijkt dan ook iets grover te regelen. Waarschijnlijk omdat ie dus daarvoor merkte dat ie minder energie nodig had om snel te verwarmen.
Gebruik ik de HeatBooster alleen in normale functie lijkt mijn thermostaat daar beter mee om te kunnen gaan, waarschijnlijk dus omdat het voorspelbaarder is.
Ik gebruik daarom de boost functie alleen in de nacht (om de kamer op een minimum temperatuur te houden), en laat hem uitschakelen voordat we echt gaan opwarmen in de ochtend.
waarschijnlijk heb je geen aan-uit thermostaat? ik merk juist dat het prima gaat met mijn aan-uit thermostaat. De stop temperatuur van de boostfunctie een kwart graad lager gezet dan de vraagtemperatuur op de thermostaat.
Dus bijv 18.25 in de boostfunctie, gaat dan werkelijk stoppen bij 18,50 en dat is de vraagtemp op de thermostaat in de kamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:32
Speedyace schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:54:
Alle spullen zijn binnen. Donderdag maar eens beginnen met knutselen.

[Afbeelding]
Die doos met inhoud hoop ik ook snel te mogen verwelkomen :*) Inmiddels heb ik 4 sets van 5 ventilatoren (F9 PWM PST) op 15x15 kunststof hoekprofielen gemonteerd (iedere set is 75cm lang), toch weer een uurtje of twee kunnen vermaken met dit klusje. De convectorput is aan de binnenkant inmiddels voorzien van een dun laagje isolatiemateriaal (radiatorfolie), inclusief het schot van PIR/XPS dat in de put is aangebracht. Aangezien ons huis verder totaal niet is geisoleerd is de hoop dat dit in ieder geval iets van comfort & besparing oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
fvanderstege schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:18:
[...]

waarschijnlijk heb je geen aan-uit thermostaat? ik merk juist dat het prima gaat met mijn aan-uit thermostaat. De stop temperatuur van de boostfunctie een kwart graad lager gezet dan de vraagtemperatuur op de thermostaat.
Dus bijv 18.25 in de boostfunctie, gaat dan werkelijk stoppen bij 18,50 en dat is de vraagtemp op de thermostaat in de kamer.
Klopt, Remeha eSense, OpenTherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
Bazz0847 :

misschien een domme vraag?
De discovery tool is alleen op windows besturingssystemen te draaien.
komt er ook zo'n tool voor IOS? Of is er een andere mogelijkheid om vanaf een ipad de boostermodule te benaderen en te zien wat hij doet, zonder bijv homeassistant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazz0847
De discovery tool werkt nu alleen in Windows, daarom is momenteel de "makkelijkste" mogelijkheid voor Android/iOS om in je webbrowser direct het IP-adres in te voeren, dus bijvoorbeeld http://192.168.1.123

Je kunt dit IP-adres vinden door de configuratiemodus te openen, en dan onder "WiFi-configuratie" het IP-adres uit te lezen bij "Verbinding testen". Dan wordt de URL in de browser dus http://IPADRES
Dit werkt uiteraard alleen als je ook met hetzelfde WiFi-netwerk verbonden bent als de HeatBooster, en het vinkje "Deze configuratiepagina altijd beschikbaar maken" moet aan staan in de HeatBooster.

Tip: sla de IP-adressen als een bladwijzer op, dan hoef je ze niet te onthouden/op te zoeken. Op Android kun je zelfs een homescreen shortcut maken naar deze pagina.

Ik ga op enig moment nog een Android-app uitbrengen, maar dat is voor nu nog even niet aan de orde door drukte met andere zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bazz0847 op 08-11-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
Bazz0847 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:47:
De discovery tool werkt nu alleen in Windows, daarom is momenteel de "makkelijkste" mogelijkheid voor Android/iOS om in je webbrowser direct het IP-adres in te voeren, dus bijvoorbeeld http://192.168.1.123

Je kunt dit IP-adres vinden door de configuratiemodus te openen, en dan onder "WiFi-configuratie" het IP-adres uit te lezen bij "Verbinding testen". Dan wordt de URL in de browser dus http://IPADRES
Dit werkt uiteraard alleen als je ook met hetzelfde WiFi-netwerk verbonden bent als de HeatBooster, en het vinkje "Deze configuratiepagina altijd beschikbaar maken" moet aan staan in de HeatBooster.

Tip: sla de IP-adressen als een bladwijzer op, dan hoef je ze niet te onthouden/op te zoeken. Op Android kun je zelfs een homescreen shortcut maken naar deze pagina.

Ik ga op enig moment nog een Android-app uitbrengen, maar dat is voor nu nog even niet aan de orde door drukte met andere zaken.
oke bedankt ; dit heb ik al eerder geprobeerd, maar de melding op mijn android telefoon zegt dat de website onbereikbaar is..
( het vinkje staat/stond ook aan bij configpagina beschikbaar maken).
wie houdt wat tegen?

wat zie ik nu: via de ipad lukt het wel! weliswaar via een soort omweg, alsof ik bij een router moet inloggen.
maar goed ik zit er in.. gaat wel wat trager ,maar toch . bedankt.weer een mooie optie, die er blijkbaar al in zat,😏

Tip : ik ben als gebruiker later ingestapt. Je kunt de beschrijving die hierboven staat makkelijk even op pagina 1 van dit forum toevoegen denk ik?. Als nieuwe (potentiële)gebruikers dit zien is de drempel misschien lager om ook in te stappen? In het "menu" van de booster staat weliswaar iets over dat vinkje aangegeven, maar dat kun je alleen zien als je de module al hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door fvanderstege op 09-11-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

buzzlightyear

To infinity and beyond...

@Bazz0847 de HeatBooster werkt hier perfect in een convectorput i.c.m. warmtepomp. Enige zorg is dat stoffig kan worden in een convectorput.
Nu zat ik te te denken: zou het mogelijk zijn bijv. 1x per week de ventilatoren enkele minuten op 100% te laten draaien om eventueel stof e.d. ‘weg te blazen’. Zeker in de zomerperiode zou dit een handige feature zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
buzzlightyear schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:30:
@Bazz0847 de HeatBooster werkt hier perfect in een convectorput i.c.m. warmtepomp. Enige zorg is dat stoffig kan worden in een convectorput.
Nu zat ik te te denken: zou het mogelijk zijn bijv. 1x per week de ventilatoren enkele minuten op 100% te laten draaien om eventueel stof e.d. ‘weg te blazen’. Zeker in de zomerperiode zou dit een handige feature zijn.
Hier hebben ze ook de hele zomer in de put gelegen. Stof viel me heel erg mee. Even stofzuiger erover (met die handborstel met haren) voordat je weer gaat stoken gaat prima. Daarmee haal je ook net iets meer eraf dan alleen met draaien. :) En je kunt meten de put zelf ook even uit zuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedyace

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

Doosje vanmorgen uitgepakt en alles aangesloten en werkt perfect. (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNAatlvMiOjJsYikcpVnGYbuGIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smdYCAT4WmK9ycg0p7BATx0A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Speedyace op 09-11-2023 12:51 ]

WP: Puhz-SW75YAA - ERST30-VM2ED - Procon melcobems mini (A1M) - SolarEdge SE5K 16 x 320WP IBC Solar - SolarEdge SE3680H 14 x 410WP Longi, gasloos sinds: oktober 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Vergeet niet even de nieuwste firmware erop te zetten, er zijn wat leuke nieuwe features bijgekomen in de tussentijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvanderstege
  • Niet online
fvanderstege schreef op woensdag 8 november 2023 @ 22:15:
[...]

oke bedankt ; dit heb ik al eerder geprobeerd, maar de melding op mijn android telefoon zegt dat de website onbereikbaar is..
( het vinkje staat/stond ook aan bij configpagina beschikbaar maken).
wie houdt wat tegen?

wat zie ik nu: via de ipad lukt het wel! weliswaar via een soort omweg, alsof ik bij een router moet inloggen.
maar goed ik zit er in.. gaat wel wat trager ,maar toch . bedankt.weer een mooie optie, die er blijkbaar al in zat,😏

Tip : ik ben als gebruiker later ingestapt. Je kunt de beschrijving die hierboven staat makkelijk even op pagina 1 van dit forum toevoegen denk ik?. Als nieuwe (potentiële)gebruikers dit zien is de drempel misschien lager om ook in te stappen? In het "menu" van de booster staat weliswaar iets over dat vinkje aangegeven, maar dat kun je alleen zien als je de module al hebt.
@Bazz0847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyace

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

Bazz0847 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:48:
Vergeet niet even de nieuwste firmware erop te zetten, er zijn wat leuke nieuwe features bijgekomen in de tussentijd :)
Ook dat heb ik gelijk gedaan. ✅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
fvanderstege schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:50:
[...]

@Bazz0847

done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

fvanderstege schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:55:
Bazz0847 :

misschien een domme vraag?
De discovery tool is alleen op windows besturingssystemen te draaien.
komt er ook zo'n tool voor IOS? Of is er een andere mogelijkheid om vanaf een ipad de boostermodule te benaderen en te zien wat hij doet, zonder bijv homeassistant?
Tip: De meeste (alle) routers registreren de hostnamen van devices (ook de Heatbooster doet dit)
Bij mijn router staat de Heatbooster van de eetkamer bijvorbeeld in het interne DNS als
eetkamer-177444.fritz.box.
YMMV

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
dunklefaser schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:07:
[...]

Tip: De meeste (alle) routers registreren de hostnamen van devices (ook de Heatbooster doet dit)
Bij mijn router staat de Heatbooster van de eetkamer bijvorbeeld in het interne DNS als
eetkamer-177444.fritz.box.
YMMV
@Bazz0847 je zou ook de naam van de heatbooster kunnen broadcasten via multicast DNS.
Dan ga je bijv. naar http://heatbooster.local en zit je gelijk goed.

Als Arduino code bijv;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#include <ESPmDNS.h>
const char* host = "heatbooster";

void setup()
{
  if (!MDNS.begin(host)) {
    Serial.println("Error setting up MDNS responder!");
  } else {
    Serial.println("mDNS responder started");
  }
}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazz0847
Dat kan ook idd, maar de HeatBooster registreert zich nu netjes in de DNS-server van je router, en je kunt dus ook al http://MODULENAAM-6DIGITMAC (zonder DNS suffix .local) gebruiken. Die 6-digit MAC is vervelend, maar die is toegevoegd zodat de naam altijd uniek is, anders krijg je kans op conflicten als er een unit verkeerd geconfigureerd is.

In de praktijk is een DNS-gebaseerde oplossing nog steeds niet echt praktisch omdat het geen overzicht biedt. Een app is imo het handigste zodat je alle HeatBoosters in een overzicht hebt, en ook niet hoeft te zoeken of te werken met bookmarks. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Bazz0847 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:18:
Een iOS app is imo het handigste zodat je alle HeatBoosters in een overzicht hebt, en ook niet hoeft te zoeken of te werken met bookmarks. To be continued :)
;)

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
buzzlightyear schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:30:
Als je home assistant gebruikt dan is dit natuurlijk de meest logische plek om dit soort userspecific tweaks te doen. Dit soort dingen zou ik niet in de heatbooster firmware bakken. In HA is dit een piece of cake.

Overigens; het wegblazen van stof is niks meer dan verplaatsen van het probleem. Krijg je alleen maar ruzie met je vrouw :P

Ik ga elk jaar voor het stookseizoen even met de stofzuiger aan de slag en wat perslucht door de lamellen, en daarna even de kamer stofzuigen, dan is het tenminste écht weg.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
Bazz0847 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:18:
Dat kan ook idd, maar de HeatBooster registreert zich nu netjes in de DNS-server van je router, en je kunt dus ook al http://MODULENAAM-6DIGITMAC (zonder DNS suffix .local) gebruiken. Die 6-digit MAC is vervelend, maar die is toegevoegd zodat de naam altijd uniek is, anders krijg je kans op conflicten als er een unit verkeerd geconfigureerd is.

In de praktijk is een DNS-gebaseerde oplossing nog steeds niet echt praktisch omdat het geen overzicht biedt. Een app is imo het handigste zodat je alle HeatBoosters in een overzicht hebt, en ook niet hoeft te zoeken of te werken met bookmarks. To be continued :)
Kijk eens aan, ik had m'n grote mond moeten houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:52
Vanmorgen even geknutseld met retour aan andere kant aansluiten. Heatbooster doet nu goed zijn werk. Retour blijft nu kamertemperatuur totdat de radiator in zijn "geheel" warm wordt. Voorheen liep de retour vrijwel meteen mee met de aanvoer met 1-3 graden verschil.

Wordt binnenkort tijd om de kamerthermostaat buitenspel te zetten of elders op te hangen. Heatbooster gaf 21.5 aan, thermostaat vond dat het 20 was en ging lekker door met stoken. Er komt nu een muur aan warmte van die radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBoss
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 00:42
Beste heatboostertweakers,

Bestaan er mooi weg te werken boosters voor ledenradiatoren uit de jaren '60..? Ik heb er 3 in de woonkamer, 1 van 320cm en twee van 110cm. 6 cm ruimte onder de radiatoren..

Elders in huis overal T22.

Dank voor de reactie.
Rogier

PS.: ook nog iemand bekend met hoe je het vermogen van die oude dingen berekent.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 18:32
RBoss schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:59:

Bestaan er mooi weg te werken boosters voor ledenradiatoren uit de jaren '60..? Ik heb er 3 in de woonkamer, 1 van 320cm en twee van 110cm. 6 cm ruimte onder de radiatoren..

Dank voor de reactie.
Rogier

PS.: ook nog iemand bekend met hoe je het vermogen van die oude dingen berekent.?
Je kan HyTools app downloaden, hierin kan je vermogens berekenen.
Maar een mooie ventilatoroplossing weet ik niet.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
RBoss schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:59:

Dank voor de reactie.
Rogier

Afmetingen invoeren op Hytools app, krijg je het vermogen erbij.

En nee, die dingen zijn niet fatsoenlijk te boosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:06
_JGC_ schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:02:
[...]

Bij mijn ouders heb ik er een aantal fans opgelegd om te testen, maar het ondersteund zonder meer. De kamer komt veel sneller op temperatuur dan zonder de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karperhunter
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-08-2024
Even een paar vragen over de HeatBooster

Voor ik hem aanschaf een paar vragen
Ik zit aangesloten op aardwarmte.
Ik heb een radiator van 100 cm lang en een van 240 cm en beide wil ik met Arctic F14 PWM PST, 140mm uitvoeren. Die van 100 cm wil ik 7 ventilatoren en die van 240 lang met 14 ventilatoren
Vraag 1
Met de Arctic F14 PWM PST, 140mm kan ik mooi door koppelen, een 4 pin kabel aan de eerste ventilator en dan door lussen, maar ik heb gehoord dat je niet meer dan 4 stuks door kan lussen - nu weet ik niet of dat waar is?
Vraag 2
Is het mogelijk om in de zomer het als koeler te gebruiken?
Vraag 3
Ik heb gelezen dat je met je telefoon of tablet met wifi in kan loggen en daar je instellingen kan wijzigen.
Heb ik daar nog meer nodig dan HeatBooster? Zoja, wat precies?
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

karperhunter schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:45:
Even een paar vragen over de HeatBooster

Voor ik hem aanschaf een paar vragen
Ik zit aangesloten op aardwarmte.
Ik heb een radiator van 100 cm lang en een van 240 cm en beide wil ik met Arctic F14 PWM PST, 140mm uitvoeren. Die van 100 cm wil ik 7 ventilatoren en die van 240 lang met 14 ventilatoren
Vraag 1
Met de Arctic F14 PWM PST, 140mm kan ik mooi door koppelen, een 4 pin kabel aan de eerste ventilator en dan door lussen, maar ik heb gehoord dat je niet meer dan 4 stuks door kan lussen - nu weet ik niet of dat waar is?
Vraag 2
Is het mogelijk om in de zomer het als koeler te gebruiken?
Vraag 3
Ik heb gelezen dat je met je telefoon of tablet met wifi in kan loggen en daar je instellingen kan wijzigen.
Heb ik daar nog meer nodig dan HeatBooster? Zoja, wat precies?
Alvast bedankt
1: Je kunt ze (elektrisch gezien) doorlussen, maar er moet om de paar ventilatoren een verlengkabeltje tussen. De kabeltjes van de 140mm Arctics zijn net niet lang genoeg (van plug tot plug) om de breedte van de ventilatoren te overbruggen. Volgens mij heb ik 2 verlengkabeltjes nodig gehad voor een rij van 8 ventilatoren.

2: Met gewone radiatoren verwacht ik weinig effect. Dat even naast het vraagstuk of er wel koel water binnenkomt als je op aardwarmte/warmenet zit.

3: Nope, alleen een router om ze mee te verbinden is genoeg. Of zelfs dat niet, maar dan moet je ze telkens in config mode zetten om ermee te verbinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardedraadje op 10-11-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Ik probeerde zojuist mijn HeatBooster te updaten naar 2.3.1. De eerste keer (via de webbrowser, zoals elke keer) kreeg ik een timeout bij de eerste stap. De tweede keer lukte de eerste stap wel, maar kreeg ik timeout bij stap 2. Nu is ie niet meer benaderbaar op IP, hij lijkt wel nog te functioneren.
Raar, tot nu toe gingen updates altijd helemaal goed. WiFi-verbinding was ook prima. Even kijken hoe ik deze weer aan de praat krijg. :)

Edit: Vreemd. Hij is nog wel verbonden met HA via MQTT, en dus ook met de WiFi (op hetzelfde IP), maar de webinterface is niet meer benaderbaar.

Edit2: Zelf naar ipadres/fwupdate genavigeerd, kreeg reguliere update pagina te zien. Bij eerste poging kreeg ik meteen melding 'code 4', tweede keer werkte wel als vanouds. Hij is nu ook weer gewoon benaderbaar op zijn ip-adres.

[ Voor 39% gewijzigd door zunrob op 10-11-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
zunrob schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:33:
Ik probeerde zojuist mijn HeatBooster te updaten naar 2.3.1. De eerste keer (via de webbrowser, zoals elke keer) kreeg ik een timeout bij de eerste stap. De tweede keer lukte de eerste stap wel, maar kreeg ik timeout bij stap 2. Nu is ie niet meer benaderbaar op IP, hij lijkt wel nog te functioneren.
Raar, tot nu toe gingen updates altijd helemaal goed. WiFi-verbinding was ook prima. Even kijken hoe ik deze weer aan de praat krijg. :)

Edit: Vreemd. Hij is nog wel verbonden met HA via MQTT, en dus ook met de WiFi (op hetzelfde IP), maar de webinterface is niet meer benaderbaar.

Edit2: Zelf naar ipadres/fwupdate genavigeerd, kreeg reguliere update pagina te zien. Bij eerste poging kreeg ik meteen melding 'code 4', tweede keer werkte wel als vanouds. Hij is nu ook weer gewoon benaderbaar op zijn ip-adres.
Er is een bugje gefixt die hier mee te maken zou kunnen hebben. Ik heb hier met 10 HeatBoosters dit probleem 1x eerder gezien, en dus testen is lastig omdat het niet reproduceerbaar is. Ik verwacht wel dat het gefixt is :) Je kunt in dat geval inderdaad het beste handmatig http://ipadres/fwupdate openen, die draait in een fallback waardoor de kans groter is dat die overeind blijft bij problemen met de webserver. De HeatBooster Discovery Tool opent die pagina overigens ook direct als je daarin op "Update firmware..." klikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bazz0847 op 10-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyace

Speedyace

PUHZ-SW75YAA

Hier werkt de update (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bazz0847 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:43:
[...]

Er is een bugje gefixt die hier mee te maken zou kunnen hebben. Ik heb hier met 10 HeatBoosters dit probleem 1x eerder gezien, en dus testen is lastig omdat het niet reproduceerbaar is. Ik verwacht wel dat het gefixt is :) Je kunt in dat geval inderdaad het beste handmatig http://ipadres/fwupdate openen, die draait in een fallback waardoor de kans groter is dat die overeind blijft bij problemen met de webserver. De HeatBooster Discovery Tool opent die pagina overigens ook direct als je daarin op "Update firmware..." klikt.
Ik heb het dus toevallig voor de eerste keer meegemaakt met 2.3.1. Desalniettemin werkt het nu na nogmaals installeren weer als vanouds. Een keertje extra installeren is ook niet de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Na een hele reeks releases heb ik toch maar weer eens besloten te updaten. De update is gelukt, ik draai nu 2.3.1. Ik heb een vraagje @Bazz0847. Vanaf versie 2.2.2 lees ik dat het systeem beter werkt in meshed Wi-Fi netwerken. Dit was inderdaad een dingetje, hij pakte niet altijd de goede (meest dichtbijzijnde) AP.

Zou hij nu de sterkste AP moeten pakken?

Waarom ik de vraag stel: Ik heb hier in huis 3 AP's met dezelfde SSID/passkey. Maar ook met de nieuw firmware merk ik dat de HeatBooster toch niet de goede AP pakt. Hier is te zien hoe hij mijn 3 AP's vindt, waarvan er ééntje zich in dezelfde ruimte bevindt en dus een prima signaal (-68 dB) geeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37TIwf1vS4_VP7DyfDEidiTiLjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Wa0XPBcW59BhqhvF1mlIa4UK.png?f=user_large

Desondanks verbindt hij steeds met een andere AP, die slechts -83 dB geeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3gxyf6AtNCaKQbVYFJCPTScknc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dnytkyfzDQN5YufgyNwd6jTY.png?f=user_large

Opnieuw naar instellingen -> scan netwerken en de instellingen opnieuw opslaan lijkt vervolgens wel een verbinding met de goede AP te forceren :)

Ik gebruik TP-link spul trouwens, de EAP245 met Omada controller.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:00
Ben bezig om clipjes voor de artic p14 pwm fans te ontwikkelen dat je de fans met magneten onder een t33 radiator kan hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQwhK0OJU4xFuuBnqHtj5SKVO8M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/m8WrbWHZFwdq381nc53nunEH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xqMI9aPu1orTRDqNn6iQ0QCJtU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pt2Ze93S6cYZMuAwJgxWR7cP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkOZVZzMVd8G2P5wBXJ1aXeSePE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UlVWiYgWWiqQA03NSuK6LSED.png?f=fotoalbum_tile

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:59

Church of Noise

Drive it like you stole it

aegis schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:13:
Ben bezig om clipjes voor de artic p14 pwm fans te ontwikkelen dat je de fans met magneten onder een t33 radiator kan hangen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Prachtig tweakers initiatief!
zeker interesse hier. Welke magneten passen hierbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Laatst online: 26-09 16:00
Ik heb ronde magneten van 1cm van amazon

[ Voor 50% gewijzigd door aegis op 10-11-2023 19:09 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
  • Laatst online: 26-09 13:24
@Bazz0847

Hier ondertussen 7 heatboosters draaien! Heel tevreden van...

Vraagje...

Ik heb één van de heatboosters draaien in mqtt slave mode omdat ik daar maar heel moeilijk de sensoren kan monteren.

Dit werkt perfect, maar deze neemt ook de max speed over van de master, terwijl ik deze zelf zou willen kunnen afregelen.

Nu maakt deze iets teveel lawaai en zou de max snelheid lager willen zetten, maar die optie is er niet in slave mode.

Ik zou de slave voornamelijk willen gebruiken voor de start, stop,... En dus zelf de max snelheid optioneel kunnen instellen.

Is dat mogelijk?

Thx...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazz0847
Daarvoor kun je de snelheidsregeling aanpassen (laatste pagina configuratiewizard). Hiermee remapped hij doelsnelheden naar de daadwerkelijke snelheid. Je levert dan dus wel de volledig dynamische regeling in voor 6 vaste stappen, maar dat lijkt me acceptabel 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Bazz0847 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:55:
Daarvoor kun je de snelheidsregeling aanpassen (laatste pagina configuratiewizard). Hiermee remapped hij doelsnelheden naar de daadwerkelijke snelheid. Je levert dan dus wel de volledig dynamische regeling in voor 6 vaste stappen, maar dat lijkt me acceptabel 🙂
Ok, ik zit nu nog op een oudere FW. 2.2.4 dacht ik…

Tijd om te updaten dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBoss
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 00:42
_JGC_ schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:02:
[...]

Dank je! Ik heb het geprobeerd, maar er komt geen vermogen of debiet tevoorschijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkFe_DsFogIW8NuI07Xw5TPjlqc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ciJv5CLKGb3kwes8JNZV5zkf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04:47

Seafarer

XXX

RBoss schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:52:
[...]

Dank je! Ik heb het geprobeerd, maar er komt geen vermogen of debiet tevoorschijn..

[Afbeelding]
Met 60/55 krijg je wel een hele hoge flow 440 l/h

Beter om 60/50 te nemen dan kom je op 200 l/h.

Gebruik gemaakt van de Danfoss app.
https://www.danfoss.com/n...staller-app/#tab-overview

Mocht je een ketel hebben met een hoog minimum vermogen samen met deze relatief hoge massa radiatoren dan kan boosten zeer zinvol zijn. De ventilatoren trekken veel warmte uit de massa en bij de volgende stooksessie kan de ketel weer makkelijk dat hoge vermogen kwijt.

Edit: geen flauw idee waarom hytools dit niet kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Seafarer op 11-11-2023 17:05 ]

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infernoken
Bazz0847 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:55:
Heb de slave heatbooster (TV Meubel) zo ingesteld en het werkt!

Kleine schoonheidsvraagje...

Op dit moment heb ik volgende ingesteld zodat de fan maximum 33% zal draaien.
De Master Heatbooster draait max 41%, maar deze slave (TV Meubel) zal dus max 33% draaien.

Wel merk ik op de statuspagina dat deze dan nog steeds 41% rapporteerd ipv de 33%?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YZN7iGUWaSsFpFq43249HCjtq0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cuwnYgzhwXmAhxmW8tZcKmAl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f-UM6RiaVdOqepVqvhpbEHhCVw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r98sL33paR9CAOqxYdhrSOQB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• minicraft
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 00:06
Grote convector ook voorzien van ventilatoren
Wat een mooi product die heatbooster
Ik heb metaal laten buigen en gaten laten uitsnijden
Ventilatoren hangen in de rubbers ( siliconen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXlX_wmBinIqzxiWTf6_i3_gwcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lEve1d3AyXZQB2mkwKRKTinp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1ksg3vZoWhq0lyodSS0tKI5f8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdhbhuHDg8HgSoQX4ZInH2xv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tFXh_g0BixqoMUITDdlpk3e8Ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghUMLgxemig2DlcqveJ0ovgM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CLhPLz_JCsWvpDmlUmnxpAkx5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6oHws1Bu46dwHWUzZfZT2IL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04:47

Seafarer

XXX

minicraft schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:56:
Grote convector ook voorzien van ventilatoren
Wat een mooi product die heatbooster
Ik heb metaal laten buigen en gaten laten uitsnijden
Ventilatoren hangen in de rubbers ( siliconen)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg strak. _/-\o_

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
Infernoken schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 17:43:
[...]

Heb de slave heatbooster (TV Meubel) zo ingesteld en het werkt!

Kleine schoonheidsvraagje...

Op dit moment heb ik volgende ingesteld zodat de fan maximum 33% zal draaien.
De Master Heatbooster draait max 41%, maar deze slave (TV Meubel) zal dus max 33% draaien.

Wel merk ik op de statuspagina dat deze dan nog steeds 41% rapporteerd ipv de 33%?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat klopt idd, vond ik logischer omdat je zo de dynamiek en doelsnelheden ziet, anders wordt dat gemaskeerd en dat was naar mijn idee iets minder fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
Er wordt aangeraden om de artic case fans te gebruiken, in mijn geval de 14cm. Deze zie ik omline voor 5 voor 40 euro. Is er iemand die een nog betere deal weet of amdere fans kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
REDN4S schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 23:40:
Er wordt aangeraden om de artic case fans te gebruiken, in mijn geval de 14cm. Deze zie ik omline voor 5 voor 40 euro. Is er iemand die een nog betere deal weet of amdere fans kan aanraden?
40 euro voor 5 stuks was ongeveer een jaar geleden ook de beste deal voor de P14 PWM PST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
zunrob schreef op zondag 12 november 2023 @ 00:00:
[...]

40 euro voor 5 stuks was ongeveer een jaar geleden ook de beste deal voor de P14 PWM PST.
Bedankt!

Toch even de afstand nagemeten en blijkt dat ik net geen 12cm tussen de wand en behuizing van de radiator heb. Volgens documentatie van jaga 11.5 cm in totaal. Nu wil ik proberen om de artic p12 ertussen te krijgen, ik vraag mij alleen af of de fan met de behuizing echt 12cm is. Aangezien de fan een diameter heeft van 12cm en daarnaast nog de behuizing van de fan omheen zit. Kan iemand dat voor mij bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazz0847
Fans zijn exact 12 cm breed, zie de spec sheet: https://www.arctic.de/med..._Sheet_P12_PWM_PST_EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 05:50
Eindelijk mn heatbooster geïnstalleerd. Vorig jaar gewoon niet aan toe gekomen. Wat mij opvalt is dat de fans altijd 100% draaien. Heb ik de verkeerde fans gekocht? 8)7

Ik heb de arctic F14 pwm pst gekocht vorig jaar.

Edit:
Er was een pinnetje van de eerste fan in de reeks die geen goed contact maakte.

[ Voor 16% gewijzigd door Clifdon op 12-11-2023 12:49 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
Oke bedankt. Nu het volgende aangezien ik hier nog een 12v 2A voeding heb liggen. Ik zie dat de p12 0.1A gebruikt. Ik weet niet wat de heatbooster zelf verbruikt maar zou ik hier toch 12 fans op kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karperhunter
Een vraag
Ik heb heer een radiator 240 lang en daar wil ik14 stuks Arctic F14 PWM PST, 140mm aan elkaar door lussen ken dat

[ Voor 30% gewijzigd door karperhunter op 12-11-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
REDN4S schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:09:
[...]

Oke bedankt. Nu het volgende aangezien ik hier nog een 12v 2A voeding heb liggen. Ik zie dat de p12 0.1A gebruikt. Ik weet niet wat de heatbooster zelf verbruikt maar zou ik hier toch 12 fans op kunnen aansluiten?
Iemand hier in het topic heeft iets te grote fans gewoon schuin gezet op zn convector meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:20

Cbr

wheli schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:33:
[...]

Iemand hier in het topic heeft iets te grote fans gewoon schuin gezet op zn convector meen ik me te herinneren.
Een paar graden schuin de ruimte in kan nog best wel eens leuk zijn voor de verspreiding van de warmte. Of maak ik dan een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Beetje afhankelijk van hoe hoog je ze monteert denk ik. Ik heb vrij hoge Jaga's van 65 cm. Daar maakt het niet uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
REDN4S schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:24:
[...]

Bedankt!

Toch even de afstand nagemeten en blijkt dat ik net geen 12cm tussen de wand en behuizing van de radiator heb. Volgens documentatie van jaga 11.5 cm in totaal. Nu wil ik proberen om de artic p12 ertussen te krijgen, ik vraag mij alleen af of de fan met de behuizing echt 12cm is. Aangezien de fan een diameter heeft van 12cm en daarnaast nog de behuizing van de fan omheen zit. Kan iemand dat voor mij bevestigen?
Is het niet slimmer om voor de F9 te kiezen? Je wilt de fans namelijk (waarschijnlijk) ook nog in een profiel zetten, en je hebt nog wat ruimte nodig om de kabels weg te werken, mss nog wat isolatie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

REDN4S schreef op zondag 12 november 2023 @ 11:24:
[...]

Bedankt!

Dan heb je een Type 10/11, daar gaat geen 12cm op passen. Hier F9's op liggen, dat past precies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWOVyVoCPojBBATH-WwM37cjCGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4fqZXZJkFwrrxWJjHurIBFk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 23:21
Ik heb Noctua NF-9A's met wat siliconen stukjes Action tochprofiel tegen contactgeluid in T10's liggen... een 120mm fan krijg je er echt echt echt niet vlakliggend in. Gewoon de 92's pakken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
Ik heb de jaga linea plus. Volgens jaga zit er tussen de wand en behuizing 11.5cm ruimte. Net gemeten en ik kom (krap) op 12cm uit. Kan natuurlijk de behuizing nog een beetje naar buiten drukken dus ik denk dat 12cm fans wel gaan passen. Het wordt proberen en anders worden het toch 9cm fans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 23:21
@REDN4S Afrader... de behuizing is een heerlijke klankkast... Daarom heb ik dat siliconen tochtprofiel ertussen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDN4S
Ronald schreef op zondag 12 november 2023 @ 15:50:
@REDN4S Afrader... de behuizing is een heerlijke klankkast... Daarom heb ik dat siliconen tochtprofiel ertussen.
Hmm daar heb ik niet over nagedacht. Miss toch maar voor de kleinere fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Nog alternatieve opties ipv F8 PWM PST die een beetje betaalbaar zijn? Moet er nog 15 hebben, bij Arctic lijken ze out of stock te zijn. Toevoegen aan winkelwagen is max 1 verpakking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-09 16:28
Wellicht handig om the weten, Betherma maakt ook convectoren die een stuk goedkoper zijn dan jaga's. De type 10 van Betherma is 125mm breed, dus daar passen mooi de 12cm fans in. Ze werken ook goed met de heatbooster; zie afbeelding: 39 graden aanvoertemperatuur (gemeten met kamstrup) met 200l/u debiet en een delta T van 5 graden. Het gaat hierbij om een twin variant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DENfeJyM6VfO8Dn2FS-C3dk6A94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cd7eZFCXToer6Ow0fCjKkRZ2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Djvdb op 12-11-2023 19:31 ]

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07 23:30

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

krijg bijna geen verbinding met de heatbooster op firmware v2.3.1 terug gegaan naar firmware v2.2.5 wel goed weer benaderbaar.

temperaturen van status geeft hij dan ook niet weer.

[ Voor 18% gewijzigd door wie op 12-11-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
_JGC_ schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:25:
Nog alternatieve opties ipv F8 PWM PST die een beetje betaalbaar zijn? Moet er nog 15 hebben, bij Arctic lijken ze out of stock te zijn. Toevoegen aan winkelwagen is max 1 verpakking.
P8 PWM PST?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@REDN4S Ik heb bij mijn 2,8m Jaga met 90 mm lamellenpakket 16 x Arctic P14 PWM PST schuin geplaatst,
met de achterkant omhoog tegen de muur. Uiteraard met siliconentochtprofielen afgedicht en "geïsoleerd".

Niet hoorbaar op 1 m afstand tot ca. 55% en tot 70% niet storend bij normaal achtergrondgeluid (tv, gesprekken) - Morgens vroeg bij 100% (als iedereen nog slaapt) wordt je weg geblazen.
YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zou kunnen, maar ik heb de P8 niet specifiek nodig voor een T22.
Verder is de P8 39.75m3/uur terwijl de F8 52.7m3/uur doet. Om dezelfde luchtverplaatsing te halen moet de P8 harder draaien dan de F8.

Zie wel dat de witte versie hier en daar leverbaar is en dat er een shop is die de 1-stuks versies met quantumkorting verkoopt waardoor 15 stuks nog te halen is voor iets meer dan 100 euro.

Alternatief is de F8 PWM PST CO, Proshop heeft die nog op voorraad.

[ Voor 7% gewijzigd door _JGC_ op 12-11-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
dunklefaser schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:53:
@REDN4S Ik heb bij mijn 2,8m Jaga met 90 mm lamellenpakket 16 x Arctic P14 PWM PST schuin geplaatst,
met de achterkant omhoog tegen de muur. Uiteraard met siliconentochtprofielen afgedicht en "geïsoleerd".

Niet hoorbaar op 1 m afstand tot ca. 55% en tot 70% niet storend bij normaal achtergrondgeluid (tv, gesprekken) - Morgens vroeg bij 100% (als iedereen nog slaapt) wordt je weg geblazen.
YMMV
Heb nu net 14 keer f9 besteld voor mijn 1.8m lange jaga. Hopelijk zijn de kleinere fans toch nog stil genoeg aangezien ze op mijn kantoor komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wieltje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:15
In afwachting van de levering van mijn heatboosters heb ik alvast het huisvlijt gedaan.

In mijn t22 radiator passen de 80mm fans precies tussen de platen. In plaats van hoekprofielen heb ik het bovenrooster van de radiator gebruikt, dat tevens dienst doet als fingerguard. Foamtape en tiewraps en de boel was zo gepiept.

Als dit straks naar tevredenheid werkt dan haal ik een nieuw rooster voor de bovenkant en krijgt de t33 ook f8 fans tussen de eerste platen. Ik vind het namelijk toch wel fijn dat de boel niet uitsteekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGqMIKMQIvBy8gseJLg-92AaqPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBEPQFJHjltWdx6HUE0yt2nT.jpg?f=fotoalbum_large

4 van deze blokken maakt 20 fans onder de radiator van 270 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbw9oBCmzBmkSE_KqKGU7Cxgvz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QA6R2p5CHiClu55Cuc40XXzz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

karperhunter schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:15:
Een vraag
Ik heb heer een radiator 240 lang en daar wil ik14 stuks Arctic F14 PWM PST, 140mm aan elkaar door lussen ken dat
Elektrisch gezien kan het prima. Kwa kabellengte zul je een aantal verlengkabeltjes nodig hebben. Ik kan je niet precies vertellen hoeveel, maar ik dacht elke 3 of 4 fans een verlengkabeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karperhunter
De u profiel voor de ventilatoren ben ik op mijn werk aan het maken
Ga de HeatBooster en de ( 6 )×Arctic F14 PWM PST, 140mm plus Adapter 12V 2a en Fan verlengkabel (40 cm)
Bestellen
Dit is toch wat ik nodig heb om het te later draaien (of heb ik nog meer nodig)
Met mijn telefoon of tablet (android)met wifi inloggen om de snelheid en de temperatuur in te stellen
Klop die wat ik wil .zo niet laat me het even weten
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karperhunter
Aardedraadje dus als het goed begrijp heb ik ook PWM Fan Splitter Kabel 4pin nodig om 6x pwm ventilatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Aardedraadje schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:29:
[...]

Elektrisch gezien kan het prima. Kwa kabellengte zul je een aantal verlengkabeltjes nodig hebben. Ik kan je niet precies vertellen hoeveel, maar ik dacht elke 3 of 4 fans een verlengkabeltje nodig.
Is dat zo?
Ik heb mijn 18 fans n.a.v. dit bericht: Bowen_HAFX in "LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen" in 3 groepjes van 6 fans aangesloten door de 12V-uitgang tussen de Heatbooster en de eerste fan te splitsen in 3 afzonderlijke kabels.

(Aangezien ik geen PWM-fans gebruik is dat simpel, omdat je die drie losse blokken dan met normaal 2-aderig huishoudsnoer kunt verlengen. Of je het PWM-signaal ook zo kunt splitsen weet ik niet)
Pagina: 1 ... 8 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.