fvanderstege schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:42:
Bij mij staan de radiatoren ( Jaga lowtemp 1.20 m) ruim 2 meter uit elkaar bij de glaspui.
Ik zou graag met 1 heatbooster de ventilatoren op 2 convectoren gelijktijdig laten werken met dezelfde instellingen. Maar: hoe overbrug je de afstand tussen de convectoren? Ik kan geen connector kabel vinden van een grotere lengte om de laatste ventilator van de ene convector te verbinden met eerste van de tweede convector. Of is dat misschien ook niet verstandig/mogelijk om te doen?
Jup dat gaat prima en zo draait het hier ook.
Tussen beide Jaga's een schuifpui.
1 Jaga is de "master" dus die heeft de tempsensors op de leidingen en de ambient sensor hangt er onder.
Ik heb hier een rack met 5 ARCTIC P14 PWM PST fans op liggen, deze zijn gewoon met de fanconnector op de Heatbooster aangesloten.
Doordat alle fans verbonden zijn heb je aan het einde nog een leeg stekkertje over, hier heb ik een zelfgemaakt verlengsnoer in geplugd en die voedt het rack met 5 fans op de 2e Jaga met stroom en PWM signaal zodat ze gewoon net zo hard meedraaien als de master.
Dat verlengsnoer heb ik gemaakt met een paar meter 3 aderig snoer, een doorgeknipt 4 aderig PWM fan verlengkabeltje (40 cm, heb er een aantal besteld op Amazon) wat krimpkous en een soldeerbout.
Je hebt namelijk maar 3 aders nodig om de fans als slave mee te laten draaien 0, 12v en PWM signaal, die 4e ader is, als ik mij niet vergis, een return puls richting de Heatbooster, maar dat signaal krijgt ie al van de eerste serie fans en zodoende kan je volstaan met een mooi dun wit 3 aderig elektriciteitssnoer wat je dan weer in een kabelgoot kan doen of onder een plint kan wegwerken.
Gewoon een lekker ruim verlengkabeltje maken met op het einde een male en een female plug zodat je de connectie tussen beide fanracks in de Jaga kan maken, het overtollige snoer frot je daar ook wel weer in weg.
Dus je hoeft slechts 6x een dun draadje te solderen en om het netjes af te werken doe je er dan nog wat krimpkous of tape omheen. Gewoon kleur op kleur solderen en dan komt het helemaal goed.