Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste
Acties:
  • 328.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 20:17
Heb de P14's bij Galaxus besteld. Zouden vandaag aan moeten komen. De P12's zijn van Conrad.(28,-/5 stuks)

In de automatische snelheid stand komen ze bij mij momenteel niet boven de 50 uit. In Boost naar max 55.

Op 1 convector haal ik nu een delta T van 13 (33 in 20 uit) de andere 2 zitten rond de 6 a 7 (35 in 29 uit).

Quatt Duo + Intergas HRE Huis 1928 redelijk geisoleerd (moet vooral nog HR++ glas in (nu oud dubbel)), 274m2, 850m3. 100m2 vloeverwarming (pelletkachel/cv) 4 convectoren en 15 radiatoren. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilalhp
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-03 16:08
Ik vraag me af: zijn 5x Arctic P14 fans voldoende voor een Jaga-convector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26
bilalhp schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:29:
Ik vraag me af: zijn 5x Arctic P14 fans voldoende voor een Jaga-convector?
Afhankelijk vd afmetingen van je convectoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilalhp
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-03 16:08
jj85 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:32:
[...]

Afhankelijk vd afmetingen van je convectoren...
Ik heb een Jaga type 15, lengte 120 cm en ik wil er zoveel mogelijk warmte uit persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
bilalhp schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:34:
[...]

Ik heb een Jaga type 15, lengte 120 cm en ik wil er zoveel mogelijk warmte uit persen.
120cm/14cm is ongeveer 8 stuks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:27
Derk GTT schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:38:
Heb de P14's bij Galaxus besteld. Zouden vandaag aan moeten komen. De P12's zijn van Conrad.(28,-/5 stuks)

In de automatische snelheid stand komen ze bij mij momenteel niet boven de 50 uit. In Boost naar max 55.

Op 1 convector haal ik nu een delta T van 13 (33 in 20 uit) de andere 2 zitten rond de 6 a 7 (35 in 29 uit).
Je kunt eens kijken of je de flow nog kunt verhogen (bijvoorbeeld door waterzijdig inregelen), aangezien deze dT wel erg groot is. Je kunt nu de afgifte waarschijnlijk nog flink vergroten met hogere flow :)

Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Bazz0847 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:08:
[...]

Je kunt eens kijken of je de flow nog kunt verhogen (bijvoorbeeld door waterzijdig inregelen), aangezien deze dT wel erg groot is. Je kunt nu de afgifte waarschijnlijk nog flink vergroten met hogere flow :)
Zal ik nog even naar kijken. Volgens mij staat de manuele knop bij de radiator volledig open en het voetventiel ook. Wel vreemd dat grote verschil of er moet intern toch iets dicht zitten.

Quatt Duo + Intergas HRE Huis 1928 redelijk geisoleerd (moet vooral nog HR++ glas in (nu oud dubbel)), 274m2, 850m3. 100m2 vloeverwarming (pelletkachel/cv) 4 convectoren en 15 radiatoren. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
Of je andere radiatoren, dichter bij de ketel/warmtepomp, staan te ver open en fungeren als bypass. Daarom is het altijd aan te raden om de installatie waterzijdig in te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:45

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Bazz0847 Ik heb de ontdooi functie c.q. de beschrijving met het temperatuurtraject bij mijn nieuwe warmtepompinstallatie vergeleken. Meteen bij het begin daalt de aanvoertemperatuur van actueel 27 °C scherp en duikt dan onder de actuele kamertemperatuur en uiteindelijk worden na ca. 1-2 minuten ca. 13-16 °C bereikt.
Als de fans zouden blijven draaien wordt juist (een beetje) extra warmte van de lucht in de kamer aan het cv-water overgedragen. Is waarschijnlijk niet noemenswaardig, maar met uitschakelen van de fans bereik in dit geval geen verkorten van de cyclustijd.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
Het nut van de ontdooicyclusdetectie is tweeledig; de warmteextractie uit de radiator bij 27 graden is groter dan de "warmteinjectie" bij 15 graden. Dus de cyclus zal weldegelijk iets korter duren :) misschien nog wel belangrijker is dat je een heel koude tocht van 16 graden voorkomt. Die is erg slecht voor de WAF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Bazz0847 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 22:23:
Of je andere radiatoren, dichter bij de ketel/warmtepomp, staan te ver open en fungeren als bypass. Daarom is het altijd aan te raden om de installatie waterzijdig in te regelen :)
Zal daar ook nog extra naar kijken. Begrijp dat een badkamer radiator vaak de boosdoener is, maar snap niet helemaal waarom. Heb hem nu helemaal open staan, maar het lijkt me dat als hij als bypass wordt gebruikt het daar behoorlijk warm zou moeten worden, maar dat is ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
Zodra ik mijn HB inschakel of reset zie ik één keer een groen ledje knipperen. Verder lijkt er niets te gebeuren. Is de HB defect?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:10
Spykie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:10:
Zodra ik mijn HB inschakel of reset zie ik één keer een groen ledje knipperen. Verder lijkt er niets te gebeuren. Is de HB defect?
Niet lullig bedoeld, maar heb je de handleiding gelezen? Ik neem aan dat ie bij reset in configuratiemodus terecht komt. De discovery-tool vind ik overigens een perfect startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:07
Ik zit wat te spelen met de settings in de heatbooster en het valt me op dat als ik de fanspeed verhoog, de delta T vaak wat afneemt. Voor mijn gevoel klopt dit niet, hoe meer 'koude' lucht je langs de lamellen van de jaga blaast hoe meer afgifte zou je denken.

Ik zie ook dat bij een hogere fanspeed de ruimte temperatuur toeneemt. Dat klopt dan wel weer met de verwachting. Maar de delta T zou dan moeten stijgen toch?

Of kan dit komen door de locatie van de sensors, wordt de aanvoer sensor iets extra afgekoeld omdat er meer koude lucht aangezogen wordt? Dit zie ik echter niet of nauwelijks terug in de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
raven22 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:02:
Ik zit wat te spelen met de settings in de heatbooster en het valt me op dat als ik de fanspeed verhoog, de delta T vaak wat afneemt. Voor mijn gevoel klopt dit niet, hoe meer 'koude' lucht je langs de lamellen van de jaga blaast hoe meer afgifte zou je denken.

Ik zie ook dat bij een hogere fanspeed de ruimte temperatuur toeneemt. Dat klopt dan wel weer met de verwachting. Maar de delta T zou dan moeten stijgen toch?

Of kan dit komen door de locatie van de sensors, wordt de aanvoer sensor iets extra afgekoeld omdat er meer koude lucht aangezogen wordt? Dit zie ik echter niet of nauwelijks terug in de grafiek.
Ik beeld het me zo in dat je er of 10 druppels doorheen blaast die van 35 naar 25 graden aan of je blaast er 100 druppels doorheen die van 35 naar 30 graden gaan. En dan klopt het dat de ruimte temp stijgt en delta T juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Jailhouse schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:11:
[...]

Ik beeld het me zo in dat je er of 10 druppels doorheen blaast die van 35 naar 25 graden aan of je blaast er 100 druppels doorheen die van 35 naar 30 graden gaan. En dan klopt het dat de ruimte temp stijgt en delta T juist niet.
Dat is waar, maar ik ga ervan uit dat de flow (van de Quatt wp) niet noemenswaardig verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-09 21:12

CR1992

Thor

Spykie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:10:
Je hebt hem pas neem ik aan.
Als hem flikkert kun je via de app op pc alles instellen en dan brandt hem groen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:37

Seafarer

XXX

Derk GTT schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:32:
[...]

Zal daar ook nog extra naar kijken. Begrijp dat een badkamer radiator vaak de boosdoener is, maar snap niet helemaal waarom. Heb hem nu helemaal open staan, maar het lijkt me dat als hij als bypass wordt gebruikt het daar behoorlijk warm zou moeten worden, maar dat is ook niet het geval.
Een handdoek badkamer radiator heeft bijna geen oppervlakte en kan daarom bij lage temperaturen bijna geen warmte afgeven.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
CR1992 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:01:
[...]

Je hebt hem pas neem ik aan.
Als hem flikkert kun je via de app op pc alles instellen en dan brandt hem groen
Nee, heb 'm al bijna twee jaar. Maar het WiFi netwerk is veranderd, dus wilde het met de oog op de winter weer even opnieuw instellen allemaal.

Ik denk dus dat 'ie defect is, omdat een reset niks uit lijkt te halen.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Spykie schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:36:
[...]

Nee, heb 'm al bijna twee jaar. Maar het WiFi netwerk is veranderd, dus wilde het met de oog op de winter weer even opnieuw instellen allemaal.

Ik denk dus dat 'ie defect is, omdat een reset niks uit lijkt te halen.
Heb je de nieuwste firmware al geflashed met een kabeltje? Let daarbij op de knopjes: als jouw model een PROG knop heeft moet je die PROG knop ingedrukt houden terwijl je +12V aansluit om via een kabeltje te flashen. De nieuwere zonder PROG hebben geen 12V meer nodig tijdens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benergy5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 11:08
[quote]Seafarer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:23:
[...]

Een handdoek badkamer radiator heeft bijna geen oppervlakte en kan daarom bij lage temperaturen geen warmte afgeven.
[/quote

En toch heb ik elke dag lekker droge handdoeken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
ik had er ook 1 hangen, bij 28-30 graden aanvoer gebeurd er helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29
Seafarer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:23:
[...]
Een handdoek badkamer radiator heeft bijna geen oppervlakte en kan daarom bij lage temperaturen geen warmte afgeven.
Daarom heb ik die bij mij in de badkamer ook behoorlijk geknepen, anders fungeert hij idd als een bypass en dat wil je echt niet. Helaas kun je daar moeilijk ventilators op zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:37

Seafarer

XXX

Benergy5 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:57:
[quote]Seafarer schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:23:
[...]

[/quote

En toch heb ik elke dag lekker droge handdoeken 8)7
Had "niet voldoende warmte" moeten zijn.

Als jij je handdoeken keurig breed uithangt en een goede badkamer ventilator hebt dan wordt een handdoek gewoon droog.

Een goed uitgehangen handdoek die 5 graden warmer is dan zijn omgeving creert een opstijgende lucht stroom. Dan verdampt het water makkelijker. En met dat beetje warmte kun je niet iedere badkamer warm krijgen.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:02
Op basis van de post van @bram7100 ook een versie gemaakt. Heerlijk simpele oplossing, dank!
De foto's spreken voor dus in het kort:
  • Ook met installatiedraad opgehangen. Gewoon helemaal naar boven getrokken en omgevouwen. Heerlijk simpel.
  • Ik had nog wat oude tochtstrip liggen en tussen de fans gedaan om (risico op) resonantie te voorkomen.
  • Daardoor wordt het natuurlijk ook slapper en de alu hoeklijn toegevoegd om dat op te lossen. De alu hoeklijn dun gekozen, licht en dan kun je inzagen en de rest knippen met een vlechttang.
  • De gaten in de ventilatoren moesten daardoor groter omdat door sommige gaten twee tiewraps moesten en ik nog redelijk brede tiewraps had liggen. Tiewraps die je ook weer los kan maken zijn erg handig als je ff niet nadenkt :).
  • De draden van de fans kon ik grotendeels achter de alu strip kwijt en zijn dus vrijwel onzichtbaar.
  • Nog te doen: Een smalle witte strip maken aan de zichtbare voor- en zijkant zodat het nog minder zichtbaar is onder de radiator.
  • Ik heb Arctic 14cm pwm ventilatoren gebruikt die nu op maximaal 20% snelheid draaien om niet hoorbaar te zijn op de werkplek die minder dan een meter afstand is.
  • Nog een automation maken in HA dat ze in de nacht harder mogen.
(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcFQ5bnprjbkFilHPvNkM4d_geE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbStxF8I4KG1SZfThxl55WE6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqlVzI2P9DE9jYNyXyuJbJbzLV4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWFllqojPGbLQdbHotwUwPEN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kK3yRaH-WAkT_6SFMNy69KH9ZA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72yysnKjNCcFEfuVzPno1lKZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x06WSZWC_rGSI1pSMoOk2sbT5sw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zDuSTxwBY35XVAWMs6npvfR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap_xV8q-a5FBvAbuGsagp2XSoKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IoheOZ5iXDcIpOFgU5ImQng.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 1% gewijzigd door oeps op 08-12-2024 17:32 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derk GTT
Mooi gefabriceerd.

Vergeet ze niet met de andere kant omhoog te leggen.

Zo blazen ze naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
de omhuizing van mijn 1 jaar oude Heatbooster is verbogen. Tip: In ieder geval niet proberen terug te buigen want dan breekt ie. Ik denk dat dit door de warmte van de radiator krom is geworden? Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-09 21:12

CR1992

Thor

goddegoddeot schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:29:
de omhuizing van mijn 1 jaar oude Heatbooster is verbogen. Tip: In ieder geval niet proberen terug te buigen want dan breekt ie. Ik denk dat dit door de warmte van de radiator krom is geworden? Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen.
Merci voor de tip. Heb hem nu ook kort aan de radiators. Toch maar anders doen. Op hoeveel graden stook je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
goddegoddeot schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:29:
Oei, vervelend. Dan is ie lekker warm geworden!

Je kunt hem even in warm water leggen, dan kun je hem waarschijnlijk wel zonder breken recht buigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benergy5
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-09 11:08
Seafarer schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:10:
[...]

Had "niet voldoende warmte" moeten zijn.

Als jij je handdoeken keurig breed uithangt en een goede badkamer ventilator hebt dan wordt een handdoek gewoon droog.

Een goed uitgehangen handdoek die 5 graden warmer is dan zijn omgeving creert een opstijgende lucht stroom. Dan verdampt het water makkelijker. En met dat beetje warmte kun je niet iedere badkamer warm krijgen.
Klopt allemaal seafarer. ;)
Maar ik heb een niet al te grote badkamer, redelijk geisoleerd,en die blijft netjes op temperatuur met zo'n handddoekradiator. Mijn Quatt WP stookt vrijwel nooit hoger dan 35 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
CR1992 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:03:
[...]

Merci voor de tip. Heb hem nu ook kort aan de radiators. Toch maar anders doen. Op hoeveel graden stook je?
Niet warmer dan 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Bazz0847 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:05:
[...]

Oei, vervelend. Dan is ie lekker warm geworden!

Je kunt hem even in warm water leggen, dan kun je hem waarschijnlijk wel zonder breken recht buigen :)
Te laat al gebroken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Ik zie dat in de automatische stand van de heatbooster de fans pas vanaf de 28 graden Inl T meer toeren beginnen te draaien.

Aangezien de Quatt bij mij deze waardes op sommige radiatoren bijna niet haalt (aanvoer T vanaf de Quatt is rond de 31 graden) slaan hier sommige fans dus bijna niet aan. Blijven steken op 1 %

Heeft het nut om de fans dan maar handmatig te laten schakelen op lagere waardes of heeft het bij lagere temperaturen eigenlijk niet veel zin en ben je eerder meer electra aan het verbruiken voor weinig rendement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
@Derk GTT Je kunt in de configuratiewizard bij "geavanceerde regelparameters" onder het kopje "Snelheidsprofiel" alles naar wens instellen. Ook voor lage temperaturen.

Even goed de uitleg lezen die er bij staat en verder een beetje experimenteren naar de voor jou optimale instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Dank.

Inmiddels wat aangepast.

Vraag me nog af wat het kantelpunt is tussen extra toeren met bijkomende electra kosten en het extra rendement dat dit qua verwarming met zich meebrengt.

Is het altijd hoe meer toeren hoe meer rendement ongeacht het verbruik van de fans ? Wat is hier het kantelpunt ?

Kan me voorstellen hoe hoger de temperatuur van de CV hoe meer rendement. Met mijn aanvoer temp van 32 graden lijkt het mij persoonlijk minder rendement op te leveren als ik bij deze temperaturen de Fans extra hard laat draaien.

[ Voor 87% gewijzigd door Derk GTT op 10-12-2024 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:28

KL643

beeldaandemuur

Inmiddels 3 heatboosters geplaats met de Artic P14. In de woonkamer hangen er nu 20 onder mijn T33 radiator. De bevestiging heb ik gemaakt door ze allemaal aan elkaar te verbinden met tie-wraps en vervolgens met een schilderij ophang systeem omhoog getrokken en vast gehaakt aan mijn radiator. (haakje beneden aan tie wrap en haakje boven op mijn radiator. Moet zeggen dat dit best wel goed werkt. Daarnaast heb ik die in de eetkamer en keuken gewoon met een ijzerdraadje omhoog getrokken tegen de onderkant van de radiator en dat werkt ook dikke prima. Nu alleen morgen nog even een stripje halen met een paar magneetjes om het netjes weg te werken.

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:35

Church of Noise

Drive it like you stole it

Derk GTT schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:44:
Dank.

Inmiddels wat aangepast.

Vraag me nog af wat het kantelpunt is tussen extra toeren met bijkomende electra kosten en het extra rendement dat dit qua verwarming met zich meebrengt.

Is het altijd hoe meer toeren hoe meer rendement ongeacht het verbruik van de fans ? Wat is hier het kantelpunt ?

Kan me voorstellen hoe hoger de temperatuur van de CV hoe meer rendement. Met mijn aanvoer temp van 32 graden lijkt het mij persoonlijk minder rendement op te leveren als ik bij deze temperaturen de Fans extra hard laat draaien.
Mijns inziens is het elektrisch verbruik van de fans altijd te verwaarlozen to het thermisch rendement.

Ik zou overigens juist verwachten dat het rendement van het systeem juist hoger is bij lagere temperaturen juist beter is, omdat de afgifte juist daar moeilijker is (kleiner verschil in temperatuur met de omgeving) en dus de impact van fans net groter. Door de fans kan ik hier bvb bij lagere temperatuur verwarmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk GTT
Church of Noise schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:07:
[...]

Mijns inziens is het elektrisch verbruik van de fans altijd te verwaarlozen to het thermisch rendement.

Ik zou overigens juist verwachten dat het rendement van het systeem juist hoger is bij lagere temperaturen juist beter is, omdat de afgifte juist daar moeilijker is (kleiner verschil in temperatuur met de omgeving) en dus de impact van fans net groter. Door de fans kan ik hier bvb bij lagere temperatuur verwarmen...
Daar zit inderdaad ook wat in. Zal de komende tijd in de gaten proberen te houden in hoeverre het hogere toerental meer rendement opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKim
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-09 22:26
KL643 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:16:
Inmiddels 3 heatboosters geplaats met de Artic P14. In de woonkamer hangen er nu 20 onder mijn T33 radiator.
Werkt het PWM signaal nog goed met 20 fans aan één heatbooster? Ik wil dat ook gaan doen maar zag dat de max 15 is volgens de specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
KL643 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:16:
Inmiddels 3 heatboosters geplaats met de Artic P14. In de woonkamer hangen er nu 20 onder mijn T33 radiator. De bevestiging heb ik gemaakt door ze allemaal aan elkaar te verbinden met tie-wraps en vervolgens met een schilderij ophang systeem omhoog getrokken en vast gehaakt aan mijn radiator. (haakje beneden aan tie wrap en haakje boven op mijn radiator. Moet zeggen dat dit best wel goed werkt. Daarnaast heb ik die in de eetkamer en keuken gewoon met een ijzerdraadje omhoog getrokken tegen de onderkant van de radiator en dat werkt ook dikke prima. Nu alleen morgen nog even een stripje halen met een paar magneetjes om het netjes weg te werken.
Interressant Zonder profiel aan elkaar? Foto?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:28

KL643

beeldaandemuur

DeKim schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:18:
[...]

Werkt het PWM signaal nog goed met 20 fans aan één heatbooster? Ik wil dat ook gaan doen maar zag dat de max 15 is volgens de specs.
Naar mijn weten wel. De snelheid wordt gewoon aangepast naarmate de temperatuur veranderd.
goddegoddeot schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:08:
[...]

Interressant Zonder profiel aan elkaar? Foto?
Ik kan nu geen foto maken van hoe het er nu uitziet omdat de kerstboom etc ervoor staat. Wel heb ik een paar foto's om je een idee te geven wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeA_pG7GeXVY3EaUJ5u0xeegxU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6wOlaWmiFwmCTvbTOaDo3Yr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaPJnaKpMdPwsghAkQrmiplORrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lp0PxRsgqEGUDeyjFm6vRojN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FLjoDXzZjKxBzVSCXwMnMq9xVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMSRSHW4hrHu8UE9f1se43WL.jpg?f=fotoalbum_large

Op beide uiteinden van de reeks, en om de 5 Artics, heb ik door middel van kleine tie wraps lusjes gemaakt waar ik de haken aan kan bevestigen. Aan elk nylonkoord heb ik een extra haakje gemaakt voor aan de bovenkant van de radiator. Op de middelste zie je hoe ik de Artics aan elkaar heb gemaakt middels een grote tie wrap en op de onderste foto zie je dat het ook goedkoop kan door gewoon een ijzerdraadje te laten zakken door de radiator en dan op de hoeken vast te maken.

Nu hoef ik alleen nog maar een plat profiel met magneetband aan de voorkant te bevestigen om het netjes weg te werken.

Edit :

Ophangsysteem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4m0li_L36rK65dmNM9nDc1VgJ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E9vHJAq0vZzBQazjKZNnfLgV.png?f=user_large

Edit 2 :

Profiel met magneetband.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o76Zyse27Xf7rhKi8ob77R2c5w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTMWCGcTaHuZc5sfazc1jKQn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObdjPz_kh1_UZ7RXTSgUmCCqYZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DowwWBeX1RCoAdV5mtGCv9T7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door KL643 op 11-12-2024 12:55 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
KL643 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:36:
[...]

Naar mijn weten wel. De snelheid wordt gewoon aangepast naarmate de temperatuur veranderd.
@DeKim Die limiet van 15 fans komt vanuit de powersupply (3A voeding)
Deze 12V 3A adapter is geschikt voor maximaal 15 fans.
Edit:
Én ook blijkbaar PWM-signaal; Bazz0847 in "Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic"
(weer wat geleerd)

[ Voor 14% gewijzigd door jj85 op 11-12-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
KL643 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:36:
[...]

[...]

Ik kan nu geen foto maken van hoe het er nu uitziet omdat de kerstboom etc ervoor staat. Wel heb ik een paar foto's om je een idee te geven wat ik bedoel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op beide uiteinden van de reeks, en om de 5 Artics, heb ik door middel van kleine tie wraps lusjes gemaakt waar ik de haken aan kan bevestigen. Aan elk nylonkoord heb ik een extra haakje gemaakt voor aan de bovenkant van de radiator. Op de middelste zie je hoe ik de Artics aan elkaar heb gemaakt middels een grote tie wrap en op de onderste foto zie je dat het ook goedkoop kan door gewoon een ijzerdraadje te laten zakken door de radiator en dan op de hoeken vast te maken.

Nu hoef ik alleen nog maar een plat profiel met magneetband aan de voorkant te bevestigen om het netjes weg te werken.

Edit :

Ophangsysteem

[Afbeelding]

Edit 2 :

Profiel met magneetband.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes en makkelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazz0847
jj85 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:40:
[...]

@DeKim Die limiet van 15 fans komt vanuit de powersupply (3A voeding)

[...]
Nope, het is zowel beperkt door de voeding (max 3A input) en de signaalkwaliteit van het PWM stuursignaal. Boven de 15 fans voldoet die niet meer aan de spec en kan ik de werking dus niet garanderen.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Bazz0847 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:26:
[...]

Nope, het is zowel beperkt door de voeding (max 3A input) en de signaalkwaliteit van het PWM stuursignaal. Boven de 15 fans voldoet die niet meer aan de spec en kan ik de werking dus niet garanderen.
Dat geldt neem ik aan voor het in serie plaatsen van 15 fans met aan 1 kant de aansluiting en dan via alle PST koppelingen tot de laatste fan.

Zou het schelen om bijvoorbeeld een zuiver(der) PWM signaal te krijgen bij de laatste fan door bijvoorbeeld 2x8 fans die vanuit het midden aangestuurd worden?

Had ergens gezien dat ze soms langere LEDstrips ook liever vanuit het midden voeden dan vanaf het einde, vandaar dat ik hierop kwam.

- fan x8 - [ HeatBooster] - fan x8 -
ipv het gebruikelijke
[ HeatBooster] - fan x16 -

Dan hoeft het signaal namelijk nog maar door 8 fans heen om bij de laatste fan aan te komen ipv door die hele serie.
Enige is dat je dan een "van 1 naar 2" verlengkabeltje moet maken om vanaf de HB 2 setjes fans aan te sturen.
Verwacht niet dat je accoord gaat met dit 16 fans voorbeeld van mij maar even in theorie of dit hersenspinsel van mij klopt. (en dan laat ik de max 3A voeding ook ff buiten beschouwing)

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 12-12-2024 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazz0847
Niet echt.. het gaat om de impedantie van het PWM-lijntje. Die wordt dan te laag in verhouding tot de uitgangsimpedantie van de HeatBooster.

[ Voor 3% gewijzigd door Bazz0847 op 12-12-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Laatst online: 16:07
Sinds vanochtend krijg ik opeens geen verbinding meer, of heel beperkt tot de heatbooster. Het bedieningspaneel probeert te laden op het ip-adres, maar het blijft hangen op de groene balk
code:
1
2
3
4
5
HeatBooster
by SDR Engineering
Bedieningspaneel

Bezig met laden, even geduld...

In home assistant via mqtt kan ik soms een instelling wijzigen, maar dit is niet meer direct.
Soms probeer ik de pagina te laden en dan zegt hij: Let op: "met een melding dat hij in configuratiemodus zit"
Wat volgens mij niet het geval is. Want soms rapport hij ook via mqtt.

Ik heb de stekker er al een paar keer uitgehaald, maar dat loste het probleem niet op. Wifi in huis is verder onveranderd.

Iemand een idee wat hier mis is? @Bazz0847 ?

[ Voor 9% gewijzigd door ahbart op 15-12-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
ahbart schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:33:
Sinds vanochtend krijg ik opeens geen verbinding meer, of heel beperkt tot de heatbooster. Het bedieningspaneel probeert te laden op het ip-adres, maar het blijft hangen op de groene balk
code:
1
2
3
4
5
HeatBooster
by SDR Engineering
Bedieningspaneel

Bezig met laden, even geduld...

In home assistant via mqtt kan ik soms een instelling wijzigen, maar dit is niet meer direct.
Soms probeer ik de pagina te laden en dan zegt hij: Let op: "met een melding dat hij in configuratiemodus zit"
Wat volgens mij niet het geval is. Want soms rapport hij ook via mqtt.

Iemand een idee wat hier mis is? @Bazz0847 ?
Ik had dit als ie op wifi kanaal 1 zit, en met safari op mijn iPad werkt het ook niet maar met Chrome weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
TheMystery schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:34:
[...]
Ik had dit als ie op wifi kanaal 1 zit, en met safari op mijn iPad werkt het ook niet maar met Chrome weer wel.
Mijn Fritz stond inderdaad op kanaal 1. Net geswitcht naar kanaal 12 (hopen dat alle 2.4ghz wifi aparaten 12 aankunnen) en nu werkt het wel. Connectie probleem door drukte op kanaal 1 dan blijkbaar!
Edit: helaas, dat was van korte duur. Weer geen verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door ahbart op 15-12-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
ahbart schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:38:
[...]

Mijn Fritz stond inderdaad op kanaal 1. Net geswitcht naar kanaal 12 (hopen dat alle 2.4ghz wifi aparaten 12 aankunnen) en nu werkt het wel. Connectie probleem door drukte op kanaal 1 dan blijkbaar!
Nee esp’s vinden kanaal 1 niet fijn, waarom geen idee maar heb het ook met zelfbouw esp’s en WLED controllers. Lang naar gezocht ooit maar kwam in dit topic een keer ter sprake.

En ik zou verder kanaal 6 of 11 gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door TheMystery op 15-12-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
TheMystery schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:41:
[...]
Nee esp’s vinden kanaal 1 niet fijn, waarom geen idee maar heb het ook met zelfbouw esp’s en WLED controllers. Lang naar gezocht ooit maar kwam in dit topic een keer ter sprake.

En ik zou verder kanaal 6 of 11 gebruiken.
Apart. Hij stond altijd op kanaal 1. Eerder geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jailhouse
ahbart schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:38:
[...]

Edit: helaas, dat was van korte duur. Weer geen verbinding.
Ik lees Fritz, dus een kpn klant? KPN heeft mijn v10 geüpdate onlangs. Dat was een drama. Alle settings weg. Ap’s hadden geen connectie meer. Alles opnieuw moeten inrichten. De HB’s hadden na herconfiguratie van mijn netwerk ook haperende connecties. Alle devices heb ik een fixed ip gegeven en nu lijkt het goed te gaan. Alleen mijn wireless printer nog niet, gelukkig had ik daar een inmiddels overbodige ethernet kabel. En wat ik niet uitsluit: ze hebben een zwakkere verbinding lijkt het, maar toevallig stonden er ook wat dozen met kerstverlichting in de weg. Het is wel zoeken naar een werkbare en betrouwbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:52
Jailhouse schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:11:
[...]

IAlle devices heb ik een fixed ip gegeven
In de HB config zie ik geen mogelijkheid voor een fixed IP?
Of vanaf je modem IP vastgezet op device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
MartinPTweak schreef op woensdag 18 december 2024 @ 06:57:
[...]

In de HB config zie ik geen mogelijkheid voor een fixed IP?
Of vanaf je modem IP vastgezet op device?
Dat laatste. Je doet het op je router/modem. Ik hoop dat het je helpt. Bij de mijne heet het ‘reserved ip ‘.

Bij het eerste loop je het risico dat je device onbereikbaar wordt als je fixed ip op je device buiten je subnet van je router valt. Maar das een beetje offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPTweak
Jailhouse schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:59:
[...]

Dat laatste. Je doet het op je router/modem. Ik hoop dat het je helpt. Bij de mijne heet het ‘reserved ip ‘.

Bij het eerste loop je het risico dat je device onbereikbaar wordt als je fixed ip op je device buiten je subnet van je router valt. Maar das een beetje offtopic.
Ja, dat had ik inderdaad gedaan. Op de Heatboosters en watermeter na is alles netjes op hetzelfde IP gebleven bij de overgang van Ziggo naar K&K modem met Fritzbox erachter.
Van tevoren alles 'reserved' zeg maar, maar helaas toch een nieuw IP gekregen.

Ik hoopte dat ik een setting gemist had bij de Heatboosters :*)
Maar goed, dit was voorlopig de laatste migratie, netwerk technisch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04
Ook als alle vinkjes uit staan in de heatbooster gaan de ventilatoren toch vaak aan. Is daar iets aan te doen? Is er een "uit"stand zonder de stekker eruit te trekken?
Vermoedelijk alleen door de kamertemperatuurinstelling te verlagen, wat ik snel vergeet.

Hij wordt gebruikt in een kamer waarin ik maximaal één dag per week thuis werk. De overige dagen hoeven de ventilatoren niet aan.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Aziona schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:40:
Ook als alle vinkjes uit staan in de heatbooster gaan de ventilatoren toch vaak aan. Is daar iets aan te doen? Is er een "uit"stand zonder de stekker eruit te trekken?
Vermoedelijk alleen door de kamertemperatuurinstelling te verlagen, wat ik snel vergeet.

Hij wordt gebruikt in een kamer waarin ik maximaal één dag per week thuis werk. De overige dagen hoeven de ventilatoren niet aan.
Hier is niets van te zeggen als je niet deelt wat je precies hebt ingesteld (ook de geavanceerde instellingen). Maar het is aannemelijk om hierop te antwoorden dat je HB gewoon aangaat als die een temperatuurverschil detecteert tussen de inlet en outlet van de radiator.

De meest praktische Tweaker oplossing is er een slimme stekker tussen te zetten die 'aan' staat als er met een bewegingsdetector beweging is gedetecteerd in de kamer.
Een iets minder moeilijke is een slimme stekker die je met je telefoon aan/uit zet op een thuiswerkdag.
Nog iets makkelijker (bij vaste thuiswerkdagen) is zo'n ouderwetse tijdschakelaar die men vroeger voor geschakeld verlichting gebruikte en die op een vaste dag/tijd in te schakelen en anders uit te laten (bijv. link).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bazz0847
Ik heb weer een firmware update gereleased: v2.7.0. Let erop dat de defrost-detectie nu anders ingeregeld wordt, en je deze wellicht opnieuw dient te configureren.

Er is nu een nieuwe functie: "opstartondersteuning" voor warmtepompen. Warmtepompen starten vaak op vollast en kunnen daardoor gaan pendelen als ze tijdens deze opstartfase hun warmte niet goed kwijt kunnen (schakelen weer af op de temperatuurhysterese). De opstartondersteuning zet de fans op maximale snelheid tijdens de opstartfase om dat te helpen voorkomen :) Hier thuis heb ik er fantastische resultaten mee behaald; nauwelijks pendelgedrag meer en hij kan zonder problemen opstarten op vrijwel iedere watertemperatuursetpoint. Na de opstartfase gaan de fans terug naar normaal bedrijf.

Je kunt de opstart en ontdooidetectie inregelen met de nieuwe dT_inlet (rate of change) variabele welke ook over MQTT wordt verstuurd en in de webapp zichtbaar te maken is door het label aan te klikken. Verder is een state output toegevoegd waarmee je kunt achterhalen in welke toestand de HeatBooster nu zit.

De ruimtetemperatuurregeling is ook verder verbeterd.

Overzicht alle wijzigingen:
- feature: added MQTT topic "inlet rate of change"
- feature: added heat pump startup support
- feature: added control state indicators 'idle', 'overrun', 'manual', 'heat', 'defrost', 'startup support', 'cool', 'slave', 'sensor error'
- feature: reworked defrost detection, all detection settings now in SI units - make sure to re-adjust your settings if necessary
- improvement: improved room temperature control integrator anti-windup response (back-calculation)
- improvement: updated libraries to their latest versions
- bugfix: crash when accessing WebApp with SSL
- bugfix: room temperature control antiwindup in boost mode could exceed 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bazz0847 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:39:
Ik heb weer een firmware update gereleased: v2.7.0. Let erop dat de defrost-detectie nu anders ingeregeld wordt, en je deze wellicht opnieuw dient te configureren.

Er is nu een nieuwe functie: "opstartondersteuning" voor warmtepompen. Warmtepompen starten vaak op vollast en kunnen daardoor gaan pendelen als ze tijdens deze opstartfase hun warmte niet goed kwijt kunnen (schakelen weer af op de temperatuurhysterese). De opstartondersteuning zet de fans op maximale snelheid tijdens de opstartfase om dat te helpen voorkomen :) Hier thuis heb ik er fantastische resultaten mee behaald; nauwelijks pendelgedrag meer en hij kan zonder problemen opstarten op vrijwel iedere watertemperatuursetpoint. Na de opstartfase gaan de fans terug naar normaal bedrijf.

Je kunt de opstart en ontdooidetectie inregelen met de nieuwe dT_inlet (rate of change) variabele welke ook over MQTT wordt verstuurd en in de webapp zichtbaar te maken is door het label aan te klikken. Verder is een state output toegevoegd waarmee je kunt achterhalen in welke toestand de HeatBooster nu zit.

De ruimtetemperatuurregeling is ook verder verbeterd.

Overzicht alle wijzigingen:
- feature: added MQTT topic "inlet rate of change"
- feature: added heat pump startup support
- feature: added control state indicators 'idle', 'overrun', 'manual', 'heat', 'defrost', 'startup support', 'cool', 'slave', 'sensor error'
- feature: reworked defrost detection, all detection settings now in SI units - make sure to re-adjust your settings if necessary
- improvement: improved room temperature control integrator anti-windup response (back-calculation)
- improvement: updated libraries to their latest versions
- bugfix: crash when accessing WebApp with SSL
- bugfix: room temperature control antiwindup in boost mode could exceed 100%
Ik ben benieuwd hoe 'detecteer' je onderwater een opstart cycle? Of is het relatief simpel: indien laatste temp change in delta langer is dan 30 min geleden = aanname dat de WP opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Er zitten 2 trip levels en een watchdog op de dTinlet/dt :) Staat uitgelegd in de configuratiewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKim
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-09 22:26
Aziona schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:40:

Als alle vinkjes uitstaan, gaan de ventilatoren gewoon aan als de aanvoertemperatuur stijgt. Bij de geavanceerde regelparameters kan je dat instellen.
Of zit de temperatuursensor op een plek op de leiding die ook warm kan worden als de radiator in je kamer uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:04
DeKim schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:10:
[...]
Of zit de temperatuursensor op een plek op de leiding die ook warm kan worden als de radiator in je kamer uit staat?
Nee, die zit aan de aanvoerleiding vast getaped. Ik zet er wel een zigbee switch op. Net 10 gekocht bij de Lidl voor 3,50 p/s.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
Zigbee switch is niet nodig, je hebt iets verkeerd ingeregeld lijkt mij. Wellicht perongeluk de standaardinstellingen aangepast? Kloppen de temperatuurmetingen, welke waarden geeft hij aan? En post hier eens de output van /getConfig. Dan kunnen we zien wat er loos is.

[ Voor 16% gewijzigd door Bazz0847 op 21-12-2024 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Bazz0847 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 00:15:
Zigbee switch is niet nodig, je hebt iets verkeerd ingeregeld lijkt mij. Wellicht perongeluk de standaardinstellingen aangepast? Kloppen de temperatuurmetingen, welke waarden geeft hij aan? En post hier eens de output van /getConfig. Dan kunnen we zien wat er loos is.
Jawel, want hij wilt namelijk dat de HB alleen werkt op de thuiswerkdagen en volgens is dat nog geen feature ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPTweak
Bazz0847 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:39:
Ik heb weer een firmware update gereleased: v2.7.0.
....
Verder is een state output toegevoegd waarmee je kunt achterhalen in welke toestand de HeatBooster nu zit.
....
Hoi, is "FAN_CONTROL_STATE": 3, (via getStatus) de added control state indicator?
Staan de indicators in de volgorde 0 t/m 8?
Ik zag geen firmware protocol specificatie staan voor 2.7.0 vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
True schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:46:
[...]

Jawel, want hij wilt namelijk dat de HB alleen werkt op de thuiswerkdagen en volgens is dat nog geen feature ;)
Ah oeps, die had ik gemist. Ik dacht dat de ventilatoren onbedoeld aan gingen. Hij kan ook een automation maken in zijn telefoon om de ventilator snelheid op 0 te zetten op de dagen dat ze uit moeten blijven, en manual control uit te schakelen als ze aan moeten. Apple en Samsung hebben daar functies voor. Bij Samsung heet het "Standen en routines" in het instellingenmenu van Android. Bijvoorbeeld een request naar http://heatbooster/setStatus?FAN_SPEED=0&FAN_CONTROLMODE=1 zet de fans op 0%, en http://heatbooster/setStatus?FAN_CONTROLMODE=0 weer terug naar automatisch.

In de protocol specificaties kun je terugvinden welke HTTP requests je kunt doen; hiermee kun je de HeatBooster volledig besturen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bazz0847 op 21-12-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
MartinPTweak schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 07:10:
[...]

Hoi, is "FAN_CONTROL_STATE": 3, (via getStatus) de added control state indicator?
Staan de indicators in de volgorde 0 t/m 8?
Ik zag geen firmware protocol specificatie staan voor 2.7.0 vandaar de vraag.
Ik heb de PDF met protocol specificaties bijgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
@Bazz0847 is de opstartondersteuning 100% pwm, of maximaal ingestelde in het regelbereik?

100% pwm ga ik niet blij van worden als ik in de specifieke ruimte ben… dus een max instellen voor de opstartondersteuning zou ik als wens zien :-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
@Bazz0847 is het mogelijk om via http of mqtt de maximale fan snelheid (Shmax en Scmax) in te stellen?
Ik zou namelijk op bepaalde tijden de maximale snelheid lager willen hebben ivm geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Ronald schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:40:
@Bazz0847 is de opstartondersteuning 100% pwm, of maximaal ingestelde in het regelbereik?

100% pwm ga ik niet blij van worden als ik in de specifieke ruimte ben… dus een max instellen voor de opstartondersteuning zou ik als wens zien :-)
Dat is 100% PWM. Met minder kun je net zo goed geen opstartondersteuning gebruiken denk ik ;) Maar een doelsnelheid instellen is wel een goed idee. Ik neem 'm mee.
TheMystery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:50:
@Bazz0847 is het mogelijk om via http of mqtt de maximale fan snelheid (Shmax en Scmax) in te stellen?
Ik zou namelijk op bepaalde tijden de maximale snelheid lager willen hebben ivm geluid.
Nee, maar ik zou aanraden om hier de boost-functie voor te gebruiken. Dat geeft je een alternatief snelheidsprofiel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bazz0847 op 21-12-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Bazz0847 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:09:
[...]

Dat is 100% PWM. Met minder kun je net zo goed geen opstartondersteuning gebruiken denk ik ;) Maar een doelsnelheid instellen is wel een goed idee. Ik neem 'm mee.
Ik snap natuurlijk dat het effect (behoorlijk) minder zal zijn als ik de max zou begrenzen… maar ook 32 van de erg stille Noctua op 100% is echt wel ruig…

(Heb natuurlijk al geprobeerd of ik met 360cm jaga tempo de minimum 4kW van mijn CV weg krijg bij 35 graden… lukt op 100% niet helaas…)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
TheMystery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:50:
Zoals Bazz al zegt kun je daar de boost-functie voor gebruiken.
Ik zet hier in de slaapkamers 's nachts de boost-functie uit (en HB staat daar ingesteld dat hij mét boost bijna onhoorbaar is).
In de woonkamer zet ik 's nachts juist de boost-functie aan (en HB staat daar zo dat hij zonder boost bijna onhoorbaar is).

Even wat experimenteren met de geavanceerde instellingen en in je home-automation wat automatiseringen om boost aan/uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
ocaj schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:28:
[...]

Zoals Bazz al zegt kun je daar de boost-functie voor gebruiken.
Ik zet hier in de slaapkamers 's nachts de boost-functie uit (en HB staat daar ingesteld dat hij mét boost bijna onhoorbaar is).
In de woonkamer zet ik 's nachts juist de boost-functie aan (en HB staat daar zo dat hij zonder boost bijna onhoorbaar is).

Even wat experimenteren met de geavanceerde instellingen en in je home-automation wat automatiseringen om boost aan/uit te zetten.
Oké ga ik dat proberen, ik heb shmax op 35% en Shmax - boost mode staat op 120%, is dan maximale waarde van de boost dan 35 x 120% en dus 42%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:45

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Bazz0847 De functie "opstartondersteuning" wordt ook getriggerd door de regelmatige! zgn. "Oil Return Cycle" (ORC) in het buitendeel bij sommige split warmtepompen.
Hierbij stijgt de temperatuur eventjes even sterk dan bij het "normale" opwarmen.
De ORC treedt m.n. op bij laag compressorvermogen en duurt bij mijn wp in totaal ca. 12 min.
De grootste dT/dt duurt ca.1 minuut. - een exemplarisch plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jiWD4W15pwS87r_sGwGY3EVYV_8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6Sz0WlXxFCNWnJ4QtBVOZ0Xv.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door dunklefaser op 21-12-2024 12:03 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
De opstartondersteuning moet je even wat finetunen met de dT.inlet curve :) die oil returns duren idd ongeveer een minuut, en er zit een holdoff van 2 minuten op, dus dat klopt. Je moet dus even het triggerpunt bijtunen.

[ Voor 49% gewijzigd door Bazz0847 op 21-12-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:02
Hier nog wat documentatie van Remaha Oplossen comfortklacht hybride warmtepomp

https://tools.remeha.nl/w...epompen-Hybride-Ace-2.pdf

Sorry deze moet niet hier

[ Voor 6% gewijzigd door minicraft op 21-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bazz0847
Zojuist v2.7.1 gereleased met wat kleine fixes voor bugs geïntroduceerd in v2.7.0. Ook meteen mooie "reboot progress bar" gemaakt voor de configuratiewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriktheuns
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-09 19:46
Zijn er die langs Ali al ventilatoren hebben gekocht? Zie er bij staan met gelijkaardige eigenschappen. Of koop ik beter de duurdere Artic's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram7100
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-08 22:24
@Bazz0847 Bedankt voor deze mooie nieuwe Opstartondersteuning functie! Zou het misschien mogelijk zijn om net als de waarden van de andere parameters uit de grafiek ook de actuele waarde van dT.inlet aan het lijstje met actuele temperaturen net boven de grafiek toe te voegen (bijv. onder Delta-T)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPTweak
bram7100 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:48:
... dT.inlet aan het lijstje met actuele temperaturen net boven de grafiek toe te voegen (bijv. onder Delta-T)?
Op mijn telefoon staat die in de grafiek, die geeft ook de waarde ongeveer weer. Maar ook mooi erboven inderdaad.
Niet op mijn PC in de browser trouwens.
Daar is de nieuwe control state ook niet zichtbaar (behalve als -).
Die is wel te zien op de telefoon. Misschien caching issue?
Telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ul3CtVzYI2E10ek48djVsRapxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h8AMdlcuYl9StttAi98qmwLN.jpg?f=fotoalbum_large

PC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0ai3DlvxqvS7ZsVpeGOvBfq-X0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3P8FisxD07dOvWXZ8xs9Mw68.png?f=fotoalbum_large

Zelfde heatbooster, 2.7.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinPTweak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIZBRmdd5GrDZtdd6PB5Kyl421g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yFLNzKbZxKB27xhXseYATTw8.png?f=fotoalbum_large

Inderdaad caching issue, in incognito mode is de state goed en dT.inlet is er ook.
Samen met T.delta greyed out, moet je eerst op klikken om hem te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

@Bazz0847 is het mogelijk om in een toekomstige firmware versie deze header mee te geven aan de json output met data?

code:
1
 Access-Control-Allow-Origin: *

Dat opent mogelijkheden voor (javascript) dashboards on met de data van verschillende HeatBoosters tegelijk te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Bazz0847 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:09:

[...]

Nee, maar ik zou aanraden om hier de boost-functie voor te gebruiken. Dat geeft je een alternatief snelheidsprofiel :)
Heb de boost modus eens geprobeerd, gaat idd harder draaien en op een gegeven moment zelfs 100% waardoor het juist kouder wordt met een aanvoer van 24 graden, dus weer uitgezet toen werdt het op 35% weer snel warm.
Hoe werkt nu de boost modus? Standaard staat deze op 120%, hoe kan ik deze b.v instellingen dat hij niet sneller gaat draaien als 50%/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
Met harder draaien wordt het niet kouder, althans de temperatuur gaat er niet van omlaag. Het kan wel als tocht ervaren worden.

Je kunt de maximale snelheid Shmax boost bijvoorbeeld op 60% zetten, en de gewone modus op 40% (boost moet hoger zijn dan gewoon). Vervolgens schakel je boost in als je de boel sneller wil opwarmen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
Bazz0847 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:33:
Met harder draaien wordt het niet kouder, althans de temperatuur gaat er niet van omlaag. Het kan wel als tocht ervaren worden.

Je kunt de maximale snelheid Shmax boost bijvoorbeeld op 60% zetten, en de gewone modus op 40% (boost moet hoger zijn dan gewoon). Vervolgens schakel je boost in als je de boel sneller wil opwarmen :)
Toch werd het kouder, iets na 3 gaat warmtepomp verwarmen na boiler opgewarmd te hebben, dan wordt het weer iets warmer, daarna gaan fans naar 100% en koelt het af. Het is een 2m jaga strata type 16 met 12 fans, denk dat er vanaf de overloop te veel koude lucht onder de deur getrokken wordt. Delta t was wel hoger. Ik zal de boost percentage eens lager zetten.
Waarom staat dan eigenlijk de boost standaard op 120% aangezien 100 Max is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4aeK2ZcoR3XA2LILQmAZTUyK80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mgk07SoiTcf3Qh99JydgBOey.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazz0847
Hij staat op 120% omdat hij dan nog iets sneller naar 100% gaat (de stooklijn wordt steiler).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KikkerMario
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:15
TheMystery schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:49:
[...]

Toch werd het kouder [...] denk dat er vanaf de overloop te veel koude lucht onder de deur getrokken wordt.
Dat zou kunnen, probeer het eens uit door de kier tijdelijk af te dekken.

Maar het zou ook kunnen dat het alleen lijkt dat het kouder wordt. Een andere mogelijke interpretatie van de grafiek is dat de sensor (deels) in de luchtstroom hangt en dat het er daardoor alleen maar op lijkt dat je kamertemperatuur lager werd.

Als je heatbooster harder gaat blazen, dan komt er meer lucht uit met een lagere temperatuur. De totale hoeveelheid warmte is meestal wel echt meer (hoeveelheid lucht keer temperatuurverschil), maar die warmte kan nooit meer zijn dan de hoeveelheid warmte die door waterzijdig aangeleverd wordt aan je radiatoren/convectoren.

Dus: wat gebeurt er met de waterzijdige inlet- en outlet-temperaturen van de heatbooster, en met het verschil daartussen? Als de outlet-termperatuur al dicht bij de kamertemperatuur zat, dan helpt het niet om te boosten, dan moet je de radiator waterzijdig verder opendraaien.

Als ik kijk naar je grafiek, dan denk ik dat je kamertemperatuur 19 of 20 graden is. Een groot deel van de tijd stroomt er lucht van minstens 21 graden langs je temperatuursensor, waardoor je temperatuursensor bijna 21 graden aangeeft.

Om 3 uur 's nachts wordt je boiler opgewarmd of iets dergelijks. De heatbooster gaat uit en de temperatuursensor zit niet meer in de warme luchtstroom en koelt dus langzaam af richting de werkelijke kamertemperatuur. Je ziet daar een dipje in de temperatuur.

Om 4 uur 's middags gaat de boost aan. Er is meer luchtstroom en de temperatuur daarvan zit maar een klein beetje boven de 20 graden. De temperatuursensor koelt daardoor snel af, ook al warmt je kantoor nog steeds even hard, of hopelijk zelfs wat warmer, op.

Nog een vraag: heeft je jaga een thermostaatknop en/of heeft deze kamer een thermostaat waar de warmtepomp op reageert? Zo ja, dan gaat die misschien tegenwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
KikkerMario schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:19:
[...]

Dat zou kunnen, probeer het eens uit door de kier tijdelijk af te dekken.

Maar het zou ook kunnen dat het alleen lijkt dat het kouder wordt. Een andere mogelijke interpretatie van de grafiek is dat de sensor (deels) in de luchtstroom hangt en dat het er daardoor alleen maar op lijkt dat je kamertemperatuur lager werd.

Als je heatbooster harder gaat blazen, dan komt er meer lucht uit met een lagere temperatuur. De totale hoeveelheid warmte is meestal wel echt meer (hoeveelheid lucht keer temperatuurverschil), maar die warmte kan nooit meer zijn dan de hoeveelheid warmte die door waterzijdig aangeleverd wordt aan je radiatoren/convectoren.

Dus: wat gebeurt er met de waterzijdige inlet- en outlet-temperaturen van de heatbooster, en met het verschil daartussen? Als de outlet-termperatuur al dicht bij de kamertemperatuur zat, dan helpt het niet om te boosten, dan moet je de radiator waterzijdig verder opendraaien.

Als ik kijk naar je grafiek, dan denk ik dat je kamertemperatuur 19 of 20 graden is. Een groot deel van de tijd stroomt er lucht van minstens 21 graden langs je temperatuursensor, waardoor je temperatuursensor bijna 21 graden aangeeft.

Om 3 uur 's nachts wordt je boiler opgewarmd of iets dergelijks. De heatbooster gaat uit en de temperatuursensor zit niet meer in de warme luchtstroom en koelt dus langzaam af richting de werkelijke kamertemperatuur. Je ziet daar een dipje in de temperatuur.

Om 4 uur 's middags gaat de boost aan. Er is meer luchtstroom en de temperatuur daarvan zit maar een klein beetje boven de 20 graden. De temperatuursensor koelt daardoor snel af, ook al warmt je kantoor nog steeds even hard, of hopelijk zelfs wat warmer, op.

Nog een vraag: heeft je jaga een thermostaatknop en/of heeft deze kamer een thermostaat waar de warmtepomp op reageert? Zo ja, dan gaat die misschien tegenwerken.
Ik gebruik een externe temperatuur sensor via mqtt die niet in de flow zit.
Maar heb even verder in de data gekeken en de boiler wordt op korte tijd nog een 2de keer verwarmt wat normaal niet gebeurd, maar met de boost functie aan bleef de fan speed tijdens het verwarmen van de boiler aan daar koelde het bij af. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jr74GHNl9OcjqdeapbLDfLJ8boA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2PNPIOI0X32RUb2We8SGNtl.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn jaga heeft verder een thermostaat knop, heb geen naregeling op mijn warmtepomp, alles open.
Ik regel boven de temperatuur met de Jaga’s via de heatboosters.

Ik heb verder de volgende instellingen:
te: 2
th:1
ts1: 21
ts2: 31
shmax: 35

Misschien ts1 toch eens op 22 zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door TheMystery op 22-12-2024 12:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:52
Ik begrijp dat een groot gedeelte van de lezers tweakers zijn, maar weet niet of we allemaal stromingsleer experts zijn. Ik niet in ieder geval. >:)
Tot heden was mijn gebruik van de HB simpel. Fans in frame maken en beetje experimenteren met maximale snelheid en verder gebruik maken van de standaard instellingen.
Als ik 'tussen de regels / posts' lees is er een verschil tussen systemen met CV en WP, maar er is maar 1 default set. Tegelijkertijd krijgen we speciale functies als 'Opstartondersteuning' met name bedoelt voor WP. Een opmerking als '......je even wat finetunen met de dT.inlet curve' is misschien voor anderen duidelijk maar voor mij niet.
Ik heb wat behoefte aan heldere instellingen voor cv en / of wp als die verschillend zijn. (waarschijnlijk wel gegeven de max temperatuur). Misschien in topic start of op SDR site. Desgewenst bereid om te helpen met documentatie.
Als voorbeeld een recente start van een heating cyclus van onze warmtepomp. Waar moet ik op letten om te optimaliseren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jmPGXiHLMVrgRVcfr1Hzxu7n-I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CxWwffozi4tvMj2xdBloyCyn.jpg?f=user_large
Begrijp me goed, ik heb al onze Jaga's met HB's uitgerust en ben blij met product. Helaas ben ik nu beetje de weg kwijt hoe ik verder kan verfijnen en maximaal kan genieten van product verbeteringen. :?
Iedere hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazz0847
Haha, stap 1 is in ieder geval: maak je niet te druk ;) de nieuwe functies zijn "nice to have", maar geen must.

De lastigste om in te regelen zijn de ontdooicyclusdetectie en de opstartdetectie. Hiervoor moet je normaliter maar één parameter inregelen, namelijk de "dT/dt start". De "dT/dt done/einde" komt niet zo kritisch en staat in principe al goed.

Wat je moet doen om het in te regelen is de logdata mee laten lopen met hoge lograte. Daarvoor moet je de WebApp pagina open houden tijdens een event wat je wil inregelen (defrost of startup). Zet de dT.inlet en T.inlet beiden aan in de grafiek, de rest kan uit. Kijk tijdens het event welke waarde de dT.inlet ten minste bereikt gedurende 1 minuut in geval van ontdooicyclusdetectie of gedurende 2 minuten in geval van opstartdetectie. Haal hier iets aan marge vanaf zodat het event zeker triggert in alle gevallen, zeg 0.25 graden, en dat vul je in. Voor een defrost is het resultaat een negatief getal, want dT.inlet is dat negatief, en voor een opstart is dat positief.

Wat er nu gebeurt is het volgende.
- voor ontdooicyclusdetectie: als dT.inlet langer 1 min onder de ingestelde waarde zit, triggert het event.
- voor opstartdetectie: als dT.inlet langer dan 2 min boven de ingestelde waarde zit, triggert het event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
En je kan waterzijdig inregelen, gaat met heatboosters wat makkelijker denk ik dan in het artikel.

https://regionaalenergiel...2562&mid=510003709&jb=635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:52
Bazz0847 schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:26:…. de nieuwe functies zijn "nice to have", maar geen must.
Dus de basis parameters ts1 en ts2 zijn met hun default waarde correct voor wp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Maarten60 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:20:
[...]

Dus de basis parameters ts1 en ts2 zijn met hun default waarde correct voor wp?
Bij mij niet, mijn WP komt eigenlijk nooit hoger dan 28 - 30 graden. Dan wil ik wel wat meer toeren dan de standaard instellingen. Dus ts2 staat stuk lager, zodat ik eerder een hoger toerental heb.

Je kunt er ook beetje mee experimenteren, kijk in de webapp en zie wat er bv met de delta t gebeurt als je de parameters aanpast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinPTweak
Laatste nieuws van Bas uit de 2.7.2 changelog.txt :-)

v2.7.2:
- bugfix: reboot progress bar not working in WebKit browsers

v2.7.1:
- improvement: show reboot progress bar after completing configuration wizard
- bugfix: defrost detection input fields sanity check
- bugfix: webapp "save and reboot" page did not show properly in v2.7.0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartinPTweak
Bazz0847 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:32:
Zojuist v2.7.1 gereleased met wat kleine fixes voor bugs geïntroduceerd in v2.7.0. Ook meteen mooie "reboot progress bar" gemaakt voor de configuratiewizard.
Verzoekje.
Is het mogelijk om de titel van de index.html te veranderen in de "name" van de heatbooster?
Ik zie nu dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw3WQYD4nh3sUY-gB0ZH-muSPQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W3KSuOsxt0u6ejF6os9reEij.png?f=fotoalbum_large

Ik probeer ze nu op een logische volgorde te houden zodat ik weet welke ik zie, waar op te klikken, maar dat gaat wel eens mis. Met de "name" als de title kan ik het zo zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spitsv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:50
Eriktheuns schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 13:38:
Zijn er die langs Ali al ventilatoren hebben gekocht? Zie er bij staan met gelijkaardige eigenschappen. Of koop ik beter de duurdere Artic's
Interessante vraag. Ik ben net begonnen met oriënteren, maar mijn eerste indruk was dat de prijzen bij Ali grofweg tussen 8 en 20 euro zijn, en de Arctic P14 PWM PST nu te koop is voor 7,25 euro. Het leek mij niet de moeite waard (misschien ook omdat ik er maar 1 of 2 nodig heb)
Maar als iemand een goede tip weet voor een 140 of 200mm variant houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperxnl
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:39
Is er eventueel een optie om de kamer temp sensor draadloos te krijgen? Wil hem het liefst bij de kamer thermostaat. Ons hele huis heeft tado knoppen, wat nog mooier is dat de tado kampertemp intergratie gekoppelt kan worden via hun api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
MartinPTweak schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:06:
[...]

Ik probeer ze nu op een logische volgorde te houden zodat ik weet welke ik zie, waar op te klikken, maar dat gaat wel eens mis. Met de "name" als de title kan ik het zo zien.
Ik heb mijn logische volgorde verwerkt in de ipnrs: de huisnummers van de buren zitten erin verwerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
MartinPTweak schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:06:
[...]

Verzoekje.
Is het mogelijk om de titel van de index.html te veranderen in de "name" van de heatbooster?
Ik zie nu dit.
[Afbeelding]

Direct werken met ip-adressen, is dat niet iets uit de vorige eeuw? Daar is DNS toch voor uitgevonden?
Die van mij bereik ik gewoon via http://hb-woonkamer http://hb-slaapkamer etc.
Heeft je modem heen mogelijkheid om een DNS-naam aan een apparaat te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
ocaj schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:56:
[...]

Direct werken met ip-adressen, is dat niet iets uit de vorige eeuw? Daar is DNS toch voor uitgevonden?
Die van mij bereik ik gewoon via http://hb-woonkamer http://hb-slaapkamer etc.
Heeft je modem heen mogelijkheid om een DNS-naam aan een apparaat te koppelen?
haha, dat ben ik ook. Je hebt gelijk. Ik benader ze eigenlijk nooit rechtstreeks. Ik zie her en der in mijn netwerk nog wel vaker een ip getoond dan een naam, maar misschien valt mijn oog er gewoon vaker op. Ik zal er eens op letten.
Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.