Dat had ik niet, maar nu even wel. Nogal een verschil:zunrob schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:42:
[...]
Heb je de HeatBooster nu tijdelijk op een plaats met betere wifi gehangen voor het updaten? Even buiten/op de radiator?
/f/image/DmsGVl9ULz4z7HeW7yoDEdNp.png?f=fotoalbum_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat had ik niet, maar nu even wel. Nogal een verschil:zunrob schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:42:
[...]
Heb je de HeatBooster nu tijdelijk op een plaats met betere wifi gehangen voor het updaten? Even buiten/op de radiator?
Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing
[ Voor 24% gewijzigd door Bazz0847 op 25-11-2023 16:21 ]
Dan hebben we iets meer informatie nodig, help hij doet het niet is niet voldoende.karperhunter schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:24:
Heb ik geprobeerd wifi hotspot maar geen verbinding wat doe ik verkeer
Zet de mobiele data even uit van je telefoon, verbind met de wifi van de HeatBooster en volg de handleiding verder.karperhunter schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:43:
Heb alles netjes aan gesloten daar na de voeding aan gezet
Nu knipper hij om een seconde
Ik denk verbinding met me telefoon niet goed gaat
Wifi hotspot daar doe ik wat verkeer denk ik
Aha, duidelijk. Maar het MAC-adres in de client-mode is dus altijd MAC in AP-mode - 1 ?Bazz0847 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:17:
Klopt! Hij kan daarom ook tegelijkertijd als AP en client fungeren, omdat het verschillende interfaces zijn met ieder een eigen MAC-adres
Weet je zeker dat je verbonden bent met het wifi-netwerk van de HB, en niet met je eigen netwerk?karperhunter schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:49:
Bij de configureer http://192.168.4.1
Daar gaat het fout
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 25-11-2023 17:56 ]
Je kunt ook een wifi analyzer (freeware) op je telefoon installeren dan kun je alle netwerken in je omgeving zien zowel 2,4 als 5 gHz.karperhunter schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:27:
Zo maar een vraag zal het liggen aan wifi ferquentie
Ik zit heer op 5.0 ghz
Maar de beschrijving staat 2.4 ghz
Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.
Je moet op je telefoon verbinden met het HeatBooster WiFi-netwerk via de wifi-instellingen van je telefoon. Je moet dus NIET verbinden met de wifi van je thuisnetwerk. Ook moet je de mobiele gegevens uitschakelen (4G-verbinding). Als je telefoon aangeeft dat hij met de HeatBooster WiFi verbonden is, en 4G staat uit, kun je naar http://192.168.4.1 browsen om hem te configureren.karperhunter schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:56:
Deze site is niet bereikbaar
Het duurt te lang voordat 192.168.4.1 reageert niet
Dat zeg die
Ik heb ook een Ubiquiti omgeving, maar ik herken dit niet. Ik heb wel het idee dat de HB'ers niet zo gevoelig zijn qua ontvangst. (Ik heb er ook geen dikke antenne in gezien 😀)TheMystery schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:48:
Heb nu een paar weken een heatbooster maar blijf wat wifi problemen houden, ik heb UniFi, zelfs de eerste keer de heatbooster installeren was bijna niet te doen, direct nadat je verbonden was met het ap kon je al niet meer pingen na het device en dus ook niet koppelen aan je eigen wifi. Na lang proberen eindelijk gelukt na nog een keer opnieuw flashen met de usb kabel.
Na een week ofzo zag UniFi wel verbinding maar was het device met geen mogelijkheid te bereiken, na paar uur kloten en opnieuw flashen toch weer gelukt.
Nu weer een week verder en weer hetzelfde.
Nu heb ik een 10 tal andere esp’s op mijn netwerk en hier ook wel problemen mee gehad maar met een static ip werken deze nu wel stabiel, alleen kan ik in de heatbooster geen static ip invullen is het mogelijk dit toe te voegen? Misschien lost dit voor andere ook problemen op.
Grootste problemen heb ik trouwens met een in wall HD, de nano HD en AC mesh heb ik veel minder problemen mee. Maar als ik de heatbooster binnen UniFi aan een andere ap vast pin gaat deze ook niet meer werken als hij deze problemen heeft. Nu lees ik wel meer problemen met de c3 variant van de esp32, de s3 zou minder problemen hebben.
Opnieuw flashen heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, dat verandert niets aan het gedrag van de WiFi. Dus bespaar je de moeiteTheMystery schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:48:
Heb nu een paar weken een heatbooster maar blijf wat wifi problemen houden, ik heb UniFi, zelfs de eerste keer de heatbooster installeren was bijna niet te doen, direct nadat je verbonden was met het ap kon je al niet meer pingen na het device en dus ook niet koppelen aan je eigen wifi. Na lang proberen eindelijk gelukt na nog een keer opnieuw flashen met de usb kabel.
Na een week ofzo zag UniFi wel verbinding maar was het device met geen mogelijkheid te bereiken, na paar uur kloten en opnieuw flashen toch weer gelukt.
Nu weer een week verder en weer hetzelfde.
Nu heb ik een 10 tal andere esp’s op mijn netwerk en hier ook wel problemen mee gehad maar met een static ip werken deze nu wel stabiel, alleen kan ik in de heatbooster geen static ip invullen is het mogelijk dit toe te voegen? Misschien lost dit voor andere ook problemen op.
Grootste problemen heb ik trouwens met een in wall HD, de nano HD en AC mesh heb ik veel minder problemen mee. Maar als ik de heatbooster binnen UniFi aan een andere ap vast pin gaat deze ook niet meer werken als hij deze problemen heeft. Nu lees ik wel meer problemen met de c3 variant van de esp32, de s3 zou minder problemen hebben.
[ Voor 170% gewijzigd door Bazz0847 op 26-11-2023 09:49 ]
Mooi werk! Omdat je een thermostaatkraan actief gebruikt helpt het wss om de inschakeltemperatuur voor de fans wat te verhogen, die staat standaard behoorlijk gevoelig. De sensor moet niet op de ringleiding zitten natuurlijk, dan gaan ze altijd aan ookal is de radiator koud. Verder maakt het niet zoveel uit of het nu voor of na een kraan is, die kraan wordt niet warm als er geen water doorheen stroomtChurch of Noise schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:02:
Gisteren wat geknutseld en de Arctic 14 PWM PST fans met tie wraps op z'n MacGyvers verbonden en op 10x40 L-profielen aangebracht, en vervolgens de HeatBooster geinstalleerd.
Werkt perfect!
Ik zie nu heel even dat uitlaat temp onder inlaat komt, ik vermoed dat dat is omdat de ketel de watertemperatuur terugschroeft wanneer de target temperatuur bijna bereikt is.
Er zijn 3 zaken waar ik wat advies bij zou kunnen gebruiken:
1. De HB staat dicht bij de Tado thermostaatknop en lijkt het signaal van de Tado knop wat te verstoren, zijn er nog mensen die dat voorhebben? Ik dacht gelezen te hebben dat er verlengkabels komen voor de temp sensoren, dat zou erg helpen want dan kan ik de HB verder van de thermostaatknop brengen
2. Dit is niet noodzakelijk gelinkt aan HB, want ik lees gelijkaardige zaken uit de OTGW voor het deel vloerverwarming: ik zie toch enigzins ferme schommelingen in de inlaat (en bijgevolg ook uitlaat) temperatuur. Wat kan hier de oorzaak zijn en is dit een probleem of niet? Ik vermoed dat 't misschien met de aansturing door Tado te maken heeft.
[Afbeelding]
(de lagere gemiddelde temperatuur over de nacht is wanneer de vloerverwarming actief is, de radiatoren krijgen dan ook het warme water 'aangeboden' - is een specifieke eigenschap van de Itho Cube Duo die we hebben)
3. Wanneer zoals in bovenstaand punt aangegeven, er soms 'warm' water aangeleverd wordt, maar zonder dat de thermostaatkraan open is, is er dus een delta T tussen in en uitlaat temp, en daardoor draaien de fans dan. Ik heb de sensor voor ingaande temp net voor de thermostaat aangesloten (ik zag niet direct een mogelijkheid om de sensor achter de thermostaatknop aan te sluiten), is dat fout dan?
Overal erg blij trouwens - knap product!
[ Voor 18% gewijzigd door Maarten60 op 26-11-2023 10:31 ]
Chique idee, ga ik maken!DuckTape68 schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:15:
Hallo @Bazz0847 ,
Ik wil je toch even mijn complimenten geven voor al het moois wat je aan aan features aan de Heatbooster toevoegd.
En dat niet alleen de knopjes maar ook de verbetering van de WIFI verbinding.
Onze hond denkt daar misschien iets anders over, want ervaart elke ochtend het effect van de migthy booster.
1 klein feature verzoekje.
Denk je dat het mogelijk is om bij de handmatig speedcontrole een - + tie te voegen?
Voor de mensen, zoals ik, met een onnauwkeurige dikke duim.
[Afbeelding]
Ontvangst zal het probleem niet zijn hij ligt als test op de grond 30cm naast de ap met tussen de -42 en -45 db.Bazz0847 schreef op zondag 26 november 2023 @ 09:47:
[...]
Opnieuw flashen heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, dat verandert niets aan het gedrag van de WiFi. Dus bespaar je de moeite
UniFi is een eerder besproken onderwerp, en ik kan helaas niet het gedrag van die UniFi spullen veranderen. Wat ook al eerder besproken is aan mogelijke oplossingen:
- totaal ander wifi-kanaal gebruiken (als je nu op 1 zit naar 12 of andersom)
- band steering uitschakelen
- automatic power save delivery (APSD) uitschakelen
- generiek: zorg voor een RSSI aan zowel zend als ontvangstzijde van flink hoger dan -85 dB (e.g. -75 dB). Een radiator werkt als kooi van Faraday, en dempt dus je WiFi signaal. Dat kan het verschil maken tussen wel of geen goed ontvangst. Kijk eens of het helpt als je de HeatBooster buiten de omkasting plaatst, of met een andere oriëntatie.
Hiermee moet het zeker lukken
[ Voor 41% gewijzigd door Bazz0847 op 26-11-2023 11:46 ]
Ik heb een statische lease uitgegeven in mijn OPNsense router, dit doe ik met alle devices anders kun je weinig met home assistent over het algemeen.Bazz0847 schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:42:
Helaas, die is er niet, maar je kunt hem wel een statische lease geven op de Unify DHCP server. Ik kan me overigens echt niet voorstellen dat de DHCP bij jou het probleem is. Probeer eens van kanaal te wisselen? Zie ook mijn comment en dat van @Maarten60 hierboven.
Wat vooral interessant is, is dat de RSSI van de Unify niet veranderd, maar bij de HeatBooster wel. Het is RECEIVED signal strength van de HeatBooster die inzakt, dus schijnbaar kan Unify niet goed overweg met die lage kanalen oid.
Ik heb mijn 2,4 band op laag vermogen staan.Bazz0847 schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:42:
Wat vooral interessant is, is dat de RSSI van de Unify niet veranderd, maar bij de HeatBooster wel. Het is RECEIVED signal strength van de HeatBooster die inzakt, dus schijnbaar kan Unify niet goed overweg met die lage kanalen oid.
[ Voor 18% gewijzigd door _JGC_ op 26-11-2023 13:27 ]
Welk verschil is dat dan CO en niet CO?_JGC_ schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:23:
zo, dat ging hard... heatbooster aansluiten: 40 in, 40 uit. Fan op 100, minuut later 40 in 32 uit...
De F8 PST PWM CO kan overigens harder voor je hem hoort dan de non-CO versie.
Edit: bij de T22 met 6cm tussenruimte waarvan ik vond dat boosten zinloos was.
CO heeft kogellagers, de normale uitvoering vloeistof lagers. Ik hoor de fans bij de CO pas vanaf 50%, bij de non CO is het vanaf 40% al goed hoorbaar.
Tijd om je schema aan te passen of je thermostaat te verplaatsen :-)_JGC_ schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:41:
[...]
CO heeft kogellagers, de normale uitvoering vloeistof lagers. Ik hoor de fans bij de CO pas vanaf 50%, bij de non CO is het vanaf 40% al goed hoorbaar.
Heb ze dus op 45 en 35% staan.
Is nu overigens echt niet lekker in huis, veel te warm. Thermostaat krijgt in de hoek waar ie nu zit niks mee van de extra afgifte in de eethoek.
iSense gaat eruit, komt een OTGW. Kijken of ik dan een Honeywell round ergens anders op kan hangen.Spykie schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:46:
[...]
Tijd om je schema aan te passen of je thermostaat te verplaatsen :-)
Vrij vertaald: De kleine meerprijs is het echt wel waard?_JGC_ schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:41:
[...]
Heb ze dus op 45 en 35% staan.
Is nu overigens echt niet lekker in huis, veel te warm. Thermostaat krijgt in de hoek waar ie nu zit niks mee van de extra afgifte in de eethoek.
De heat booster rukt nu de warmte uit die radiator. Laat je er toch iets minder water doorheen lopen om het te compenseren?_JGC_ schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:00:
[...]
iSense gaat eruit, komt een OTGW. Kijken of ik dan een Honeywell round ergens anders op kan hangen.
Heat booster produceert ook dat grafiekje onderaan je plaatje?REDN4S schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:10:
Gister de heatbooster binnen!!
Installatie was makkelijk en snel gedaan dankzij de handige config wizard.
Net even een testje gedaan op mijn kantoor:
[Afbeelding]
denk dat ik KV op de radiator wat lager moet zetten want ik heb amper geen delta T. Dit maakt het wel mooi inzichtelijk.
Kan ook nog in de montage en de radiator zitten. Overigens wel een redelijke meerprijs, en het gedoe met 15 kartonnen doosjes opentrekken en per 4 schroefjes een plastic zakje...Seafarer schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:06:
[...]
Vrij vertaald: De kleine meerprijs is het echt wel waard?
Jazeker!Seafarer schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:36:
[...]
Heat booster produceert ook dat grafiekje onderaan je plaatje?
Geschakelde woning 170m2 bwjr1993;spouw- en dakisolatie;vanaf 2010:vloerisolatie tonzon+geheel hr++;kunstst.achterpui+triple glas;beneden 4lowt jaga-convectoren;1(hal-)radiator,boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW jan.2023
Ik heb er nog maar 1 bedoeling is om er nog 3 bij te kopen als het goed werkt, ga namelijk volgend jaar verbouwen en krijg dan boven 4x een jaga strada, was eerst naar de oplossing aan het kijken van jaga zelf maar dit leek me beter aangezien ik alles in huis aanstuur met home assistant.Bazz0847 schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:50:
Zou kunnen, maar betwijfel het om eerlijk te zijn... Heb je meerdere HeatBoosters? Dan kun je eens kijken of omwisselen effect heeft. Zo niet dan kun je hem terugsturen, dan stuur ik je een nieuwe terug. Nogmaals, denk niet dat het aan de ESP ligt maar eerder aan de situatie op locatie. Graag wel reply mailen met je orderbevestiging en bericht dat je hem gaat terugsturen, dan weet ik bij welke order het hoort.
Hoeveel uur /dagen data wordt er opgeslagen? @Bazz0847
Je kan dan gewoon door de historie scrollen?Bazz0847 schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:44:
Zo lang je laptop data kan opslaan en verbonden isData wordt in de ontvangende webapp opgeslagen, niet in de HeatBooster.
Ja, maar alleen de historie die opgenomen werd terwijl de website open stond.Seafarer schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:52:
[...]
Je kan dan gewoon door de historie scrollen?
Klopt dat is vervelend._JGC_ schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:01:
Ik heb het idee dat storing van buren ook nogal wat invloed heeft. Bij mij werd de ontvangst juist beter na het plaatsen achter de radiator. Op de muur hangt radiatorfolie, je ontvangt daar de netwerken van de buren niet meer.
Buren hebben allemaal idiote kanalen gekozen en repeaters met 40MHz breedte die daardoor alle logische (1,6,11) kanalen overlappen.
*kickjeHenry_ schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:21:
Ik heb de module sinds vandaag geïnstalleerd en werkt mooi, echter gebruik ik voor mqtt een niet standaard poort.
Is het mogelijk om de MQTT poort te veranderen in de firmware of valt dit onder het kopje feature request.
Zie hier.wheli schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:57:
@Stillekracht ik heb ze verlengd, gewoon doormidden knippen en met wat koper en krimpkous je verlengen.
Ik heb verschillende testen gedaan maar de toegenomen weerstand is te verwaarlozen, zit in honderdsten van graden.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Je aanvoer zit nog meer dan (Te - Th) boven kamertemperatuur en dus blijven ze ingeschakeld.REDN4S schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:38:
bij mij blijven de fans altijd op 1% draaien en gaan ze niet uit. Bij de "gevanceerde regelparameters" zie ik dat ze na 10min uit zouden moeten gaan. klopt dit?
[Afbeelding]
hierboven wat gegevens
[ Voor 8% gewijzigd door Aardedraadje op 27-11-2023 14:44 ]
Ik heb er een paar van 3m gekocht op aliexpress (link in dit topic gevonden).karperhunter schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:23:
Een vraag ken je de temperatuursensoren kabel verlengen naar 3 meter
Een van die andere twee staat te ver open (of beide). Dat zal dan die kleine Jaga zijn. klassieke platen hebben doorgaans on hogere dT. (als ze ingeregeld zijn)De fiscalist schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:15:
Komende dagen wat tweaken aan de installatie nog, waterzijde inregelen heb ik eigenlijk nog niet gedaan. Is een kleine installatie, dus makkelijk te doen
Ketel
1 x radiator groot, klassieke plaat
1 x jaga strada type 11 van 140 cm, deze zit vlakbij de ketel
1 x jaga strada type 11 van 220 cm met nu dus de heatbooster, deze zit op maximale afstand van de ketel
Retour temp op de ketel was nog 42 bij 55 aanvoer, op de heatbooster is de aanvoer 45, retour ongeveer 32. Dat moet dus beter kunnen
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
De Tin en Tuit moet je isoleren, anders gaan ze gekoeld worden op het moment dat de fans aangaan en koude lucht aanzuigen.De fiscalist schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:11:
Ik heb ze aan het voetventiel geplaatst op de donkere coating, vast met een tywrap.
De sensor voor ambient temperatuur hangt een centimeter of 3-5 aan de zijkant naar buiten.
Dat lijkt prima metingen te geven
Herkenbaar (wel andersom). Had even snel alles geïnstalleerd, maar zowel mijn Tin als Ambient temperatuur stijgt als mijn ventilatoren aan gaanDuckTape68 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:56:
[...]
De Tin en Tuit moet je isoleren, anders gaan ze gekoeld worden op het moment dat de fans aangaan en koude lucht aanzuigen.
En de ambient sensor moet je uit de buurt v.d. luchtstroom houden.
Quatt. Jaren '50 tussenwoning/dubbel glas/radiatoren/Heatboosters/speedcomforrts/Intergas Kombi Kompakt HR 36 30/Honeywell Home Chronotherm Touch/O
@Bazz0847 Om hier even op terug te komen (Excuses, heb tot nu geen tijd gehad, nu dus welAardedraadje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:37:
[...]
Ga ik even mee spelen! Ik heb er verder geen last van hoor. In de kast of uit de kast maakt zomaar even 10 tot 15 dB verschil, aard van het beestje zeg maarHeb 3 AP's thuis, in the end is elke HB goed bereikbaar.
Ik heb hier een DIYLess Opentherm Thermostat2 besteld, die komt met een Xiaomi LYWSD03MMC module. Idee is om de heatboosters te voorzien van data vanaf die module.DuckTape68 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:56:
[...]
De Tin en Tuit moet je isoleren, anders gaan ze gekoeld worden op het moment dat de fans aangaan en koude lucht aanzuigen.
En de ambient sensor moet je uit de buurt v.d. luchtstroom houden.
Herkenbaar. Ik heb de hysterese van 2 op 4 gezet bij de advanced settings. Dat lijkt het bij mij op te lossenREDN4S schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:38:
bij mij blijven de fans altijd op 1% draaien en gaan ze niet uit. Bij de "gevanceerde regelparameters" zie ik dat ze na 10min uit zouden moeten gaan. klopt dit?
[Afbeelding]
hierboven wat gegevens
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Wat is een minder nette regeling? Ik heb er geen problemen mee als er 10% verschil tussen fans zit, als ze maar draaien in grote getaleRonald schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:36:
@syith beperking is de pwm stuurstroom.
Mogelijk optie om de non-pwm fan adapter te gebruiken, dan kun je er veel meer fans aan hangen, maar minder nette regeling.
Ronald in "Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic"
Ik heb 18 arctic p12 Pwm pst op 1 adapter van 3 a draaien. Dat gaat goed 😏syith schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:45:
[...]
Wat is een minder nette regeling? Ik heb er geen problemen mee als er 10% verschil tussen fans zit, als ze maar draaien in grote getale![]()
Ik zie overigens wel dat ik met de universele fan add-on heel veel goedkoper uit ga zijn met bijv. deze fan: AABCOOLING Super Silent Fan 7
Geschakelde woning 170m2 bwjr1993;spouw- en dakisolatie;vanaf 2010:vloerisolatie tonzon+geheel hr++;kunstst.achterpui+triple glas;beneden 4lowt jaga-convectoren;1(hal-)radiator,boven radiatoren; wp Adlar Castra AuroraII 6KW jan.2023
Bazz0847 in "Het grote HeatBooster smart home radiatorbooster-topic"syith schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:45:
Wat is een minder nette regeling? Ik heb er geen problemen mee als er 10% verschil tussen fans zit, als ze maar draaien in grote getale
Zip-file wel uitgepakt?Bobbie181K schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:56:
Ik krijg een melding "'.\esptool.exe' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file."
http://192.168.4.1/fwupdate al geprobeerd? Je hebt wel het juiste adres te pakken.Bobbie181K schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:56:
Vervolgens kan ik wel verbinden met de wifi van de Heatbooster, maar ik kan 192.168.4.1 niet openen.
Bedankt voor de snelle reactie. De link http://192.168.4.1/fwupdate werkte direct en via de OTA update files heb ik de Heatbooster weer werkend gekregen!Aardedraadje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:23:
[...]
http://192.168.4.1/fwupdate al geprobeerd? Je hebt wel het juiste adres te pakken.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Weet je hoe de verhouding is in wattage tussen je radiatoren en vloerverwarming? Als je radiatoren een flink deel van je warmte leveren (denk aan 30% of meer) dan lijkt het me zeker de moeite waard.GertjanDH schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:47:
Maar wordt dan mijn warmte afgifte van de vloer verwarming dan ook lager? Omdat de aanvoer temp zakt door de geboosterde radiatoren?
Is het dan lood om oud ijzer ?
[ Voor 77% gewijzigd door Cbr op 01-12-2023 22:14 ]
Dankjewel voor de info. Op die manier had ik het nog niet beredeneerd.Cbr schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:10:
[...]
Weet je hoe de verhouding is in wattage tussen je radiatoren en vloerverwarming? Als je radiatoren een flink deel van je warmte leveren (denk aan 30% of meer) dan lijkt het me zeker de moeite waard.
Stel het is 60% radiatoren en 40% vloerverwarming (nu).
Je radiatoren zullen dan een meer warmte leveren (hoger wattage) bij dezelfde temperatuur. Je aanvoertemperatuur kan dan omlaag. Hierdoor zal je vloerverwarming iets minder leveren tot er weer evenwicht is. Je komt dan bijvoorbeeld uit op een verhouding van 70/30 (in plaats van 60/40). Je te bereiken aanvoertemperatuur is wel verlaagd waardoor je COP iets hoger is.
[ Voor 16% gewijzigd door ocaj op 02-12-2023 10:25 ]
vreemd. Hier een andere ervaring. Alle updates bij verschillende modules gaan perfect.ideaal om alles automatisch te laten gebeuren. Geen gedoe meer met downloads. Een enkele klik en het is in korte tijd voor elkaar.ocaj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:46:
Hmmm, nu voor de tweede keer dat de firmware-update niet lukt. Ik had hier al wel gelezen dat je het soms nog een keer moet proberen (via de fwupdate-url). Bij de vorige update lukte het dan naar een poging of 3 wel, maar nu is de hele Heatbooster van mijn netwerk verdwenen, dus valt er ook niks meer te proberen.
De eerste stap ging nu in 1 keer goed, maar de 2e stap eindigde niet.
@Bazz0847 Zou je nog een keer kunnen kijken of het update-mechanisme op de een of andere manier robuuster gemaakt kan worden? Ik durf nu nauwelijks nog updates te installeren, want het is op zijn zachtst gezegd een "vervelend klusje" om de Heatbooster weer uit te bouwen en via USB te flashen.
Heeft het als hij halverwege het update-proces blijft hangen nog zin om de stekker eruit en weer in te doen? Of komt hij dan per definitie niet meer op, ook niet meer in de fallback-fwupdate stand?
Update: Om op mijn laatste opmerking terug te komen, dat heb ik gewoon geprobeerd. Blijkt dat hij wel de nieuwe firmware had, maar de filesystem-update fout gegaan was (nog geen + en - knoppen bij de handmatige regeling). Hij startte op in config-mode, dus scheelt me weer een uitbouw-klusje.
Blijft wel spannend hoor zo dat updaten
Als een OTA update mislukt ligt dat eigenlijk altijd aan de verbinding (of de browser die een timeout geeft). Mocht hij mislukken moet je de module NIET rebooten, maar gewoon opnieuw naar de URL http://ipadres/fwupdate gaan en vanaf stap 1 opnieuw beginnen. Zolang de update niet is gelukt blijft die URL in de lucht en kun je het zo vaak opnieuw proberen als nodig is. Nadat de update gelukt is reboot de module vanzelf en draait hij de juiste firmware.ocaj schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:46:
Hmmm, nu voor de tweede keer dat de firmware-update niet lukt. Ik had hier al wel gelezen dat je het soms nog een keer moet proberen (via de fwupdate-url). Bij de vorige update lukte het dan naar een poging of 3 wel, maar nu is de hele Heatbooster van mijn netwerk verdwenen, dus valt er ook niks meer te proberen.
De eerste stap ging nu in 1 keer goed, maar de 2e stap eindigde niet.
@Bazz0847 Zou je nog een keer kunnen kijken of het update-mechanisme op de een of andere manier robuuster gemaakt kan worden? Ik durf nu nauwelijks nog updates te installeren, want het is op zijn zachtst gezegd een "vervelend klusje" om de Heatbooster weer uit te bouwen en via USB te flashen.
Heeft het als hij halverwege het update-proces blijft hangen nog zin om de stekker eruit en weer in te doen? Of komt hij dan per definitie niet meer op, ook niet meer in de fallback-fwupdate stand?
Update: Om op mijn laatste opmerking terug te komen, dat heb ik gewoon geprobeerd. Blijkt dat hij wel de nieuwe firmware had, maar de filesystem-update fout gegaan was (nog geen + en - knoppen bij de handmatige regeling). Hij startte op in config-mode, dus scheelt me weer een uitbouw-klusje.
Blijft wel spannend hoor zo dat updaten
[ Voor 5% gewijzigd door Bazz0847 op 02-12-2023 11:48 ]
Ik gebruik Safari en als de update goed gaat dan duurt dat ca 15-30 seconde voordat hij naar de volgende stap gaat, maar als het misgaat dan kan ik wachten wat ik wil, maar ook na 5-10 minuten gebeurt er helemaal niks meer.Bazz0847 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 11:30:
[...]
Als een OTA update mislukt ligt dat eigenlijk altijd aan de verbinding (of de browser die een timeout geeft).
Dat was dus vanmorgen niet zo. De hele Heatbooster was van mijn wifi-netwerk verdwenen, dus ik kon ook de URL niet nog een keer proberen. Ik heb hem meer dan een uur zo laten staan, maar hij kwam niet terug op mijn netwerk.Mocht hij mislukken moet je de module NIET rebooten, maar gewoon opnieuw naar de URL http://ipadres/fwupdate gaan en vanaf stap 1 opnieuw beginnen. Zolang de update niet is gelukt blijft die URL in de lucht en kun je het zo vaak opnieuw proberen als nodig is.
Vanmorgen heb ik dat uiteindelijk wel gedaan, toen startte hij gelukkig wel op, en bleek de nieuwe firmware wel geïnstalleerd te zijn, maar de 2e stap (filesystem/website) was niet uitgevoerd en hij stond in config-mode. Voor de consistentie heb ik de update nog een keer gedaan, toen ging het wel gelijk goed.Als je de stekker eruit trekt na een mislukte upload heb je kans om hem te bricken, en moet je inderdaad met de USB-kabel aan de slag om hem te unbricken. Als je de procedure zoals hierboven volgt kun je 'm eigenlijk niet bricken
Ik zal de volgende keer eens Firefox ipv Safari proberen, kijken of dat beter gaat.Edit: het kan ook zijn dat je browser een timeout heeft omdat de upload te lang duurt. Wellicht een ander device/browser proberen voor de upload?
In dat geval, met een warmtepomp, zeker doen! Hoef je de wattages niet per se voor uit te zoeken.GertjanDH schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:22:
[...]
Vloerverwarming is waarschijnlijk bedoelt als bijverwarming. Dus radiatoren spelen zeker een grote bijdrage in de warmte afgifte:)
WP: ME PUD-SWM80YAA / EHSD-VM2D / DJG WPS300 RVS
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq