Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 399.440 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bizar verhaal, dat het hem nog gelukt is ook. Ergens vraag ik me dan af: kun je het niet beter voor je houden zodat anderen dit ook kunnen gebruiken als handvat.

Ik wil niet stoer beweren dat ik hetzelfde zou hebben gedaan maar genetisch gezien is het de meest verstandige keuze. In ieder geval voor een vrouw wel (gezien mannen langer vruchtbaar blijven dan vrouwen).

Wat betreft het contract (zie deze quote):
[...]

Mezhevyi managed to cross into Latvia with his children with the help of volunteers, from where he still struggles to understand how, among the documents that the Russians forced his son to sign, there was also a certificate asking the child to transfer the custody of himself and his sister back to their father.

“A thirteen-year-old boy had to write this nonsense,” he said. “Can you imagine? He had to sign it. A 13-year-old kid signing a custody request for himself and his sisters. Absolutely absurd. [...]
In Nederland is een contract dat een minderjarige tekent niet rechtsgeldig. Het is hoogstens een papieren tijger. Het zijn altijd de ouders die eventueel een contract ondertekenen (en dan is daar voor een autoriteit uiteraard redelijk eenvoudig mee te sjoemelen dmv middelen als dwang, deceptie, enz). Om nog maar te zwijgen over de banaliteit dat de oudste, 13 jaar, over het gezag van zijn jongere zusjes zou gaan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:50

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Jiffy schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:57:
[...]

Aangezien de Russen ontkennen dat er wapens zijn opgeblazen en aangeven dat er alleen een woonhuis en een winkel zijn beschadigd, weten we dus dat het idd een flinke lading Kalibrs was die de lucht is ingegaan. Ze beweren X, dus is het in werkelijkheid -X. Easy-peasy, lemon squeezy.

De Russen zijn gewoon een prima nieuwsbron, mits je weet hoe je het moet lezen. :+
Niks aan de hand inderdaad, het is al bijna weer gerepareerd.
SIMFEROPOL, March 21. /TASS/. The Crimean authorities plan to start on Tuesday the reconstruction of the residential house damaged by a Ukrainian drone shot down in Dzhankoy, Crimean head’s aide Oleg Kryuchkov reported on his Telegram channel.
nog een geluk dat er geen kinderen onder de slachtoffers zijn:
The Dzhankoy technical school dormitory was also damaged by the downed drone. "The children who were in the school dormitories were evacuated, they were taken out. We will repair the dormitories in the shortest term possible," Igor Mikhailichenko, Deputy Prime Minister of Crimea, told the TV channel.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tens schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:08:
[...]

Niks aan de hand inderdaad, het is al bijna weer gerepareerd.

[...]

nog een geluk dat er geen kinderen onder de slachtoffers zijn:

[...]
Wel grappig dat het nu een school is, tussendoor was het een zwembad en een normale woning. Ik snap wat dat betreft echt niet hoe ze aan de ene kant zo succesvol zijn met hun buitenlandse propaganda, maar keer op keer bij dit soort zaken er gewoon een zooitje van maken.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
redwing schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Wel grappig dat het nu een school is, tussendoor was het een zwembad en een normale woning. Ik snap wat dat betreft echt niet hoe ze aan de ene kant zo succesvol zijn met hun buitenlandse propaganda, maar keer op keer bij dit soort zaken er gewoon een zooitje van maken.
Dat is nog steeds expres onderdeel van de strategie.

Je gooit 100 varianten eruit, vaak tegenstrijdig, en je followers zoeken wel uit welke hun het meeste aanspreekt en lopen daar mee weg.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens

Tens

Als je de kaart erbij pakt is het duidelijk dat de schade niet alleen de raketten betreft, maar waarschijnlijk ook behoorlijke vertraging in het totale transportgebeuren tot gevolg heeft. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wb48ixx4uPDXJ3aJRBEqxyyzno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qb6YlLviHw1MnxybtjzTWnjE.jpg?f=user_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het lijkt er op dat de gerecruteerde gevangenen daadwerkelijk gepardonneerd worden in de aankomende weken. Schatting is dat de helft ongeveer is overgebleven zonder kleerscheuren. Door het waarschijnlijke verbod op nieuwe recrutierondes in gevangenissen zorgt dit voor nog meer problemen voor Wagner.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

Moby schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:09:
Het lijkt er op dat de gerecruteerde gevangenen daadwerkelijk gepardonneerd worden in de aankomende weken. Schatting is dat de helft ongeveer is overgebleven zonder kleerscheuren. Door het waarschijnlijke verbod op nieuwe recrutierondes in gevangenissen zorgt dit voor nog meer problemen voor Wagner.

[Twitter]
De realiteit is dat Wagner zijn doel heeft gediend. Hun beste eenheden zijn grotendeel gedecimeerd en voor echt goed materiaal zijn ze afhankelijk van het Russische leger. Nu Wagner politiek een bedreiging aan het worden is zullen ze langzaam worden dood gewurgd. De middelen die Wagner kregen in materiaal en manschappen worden opgeëist door het leger.

Als ik P. was zou ik aan een persoonlijke exit strategie gaan denken om te verhinderen dat moordlustige ramen mij te pakken krijgen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Auredium schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:16:
[...]

De realiteit is dat Wagner zijn doel heeft gediend. Hun beste eenheden zijn grotendeel gedecimeerd en voor echt goed materiaal zijn ze afhankelijk van het Russische leger. Nu Wagner politiek een bedreiging aan het worden is zullen ze langzaam worden dood gewurgd. De middelen die Wagner kregen in materiaal en manschappen worden opgeëist door het leger.

Als ik P. was zou ik aan een persoonlijke exit strategie gaan denken om te verhinderen dat moordlustige ramen mij te pakken krijgen.
Wellicht kunnen ze een prive politiemacht oprichting om die 50% weer in de gevangenis te krijgen...

Als er daadwerkelijk zoveel lui terugkeren dan moet dit voor problemen gaan zorgen. Wellicht geen probleem voor de Rus welke 6 maanden gevochten heeft voor een gestolen brood, maar als hier daadwerkelijk moordenaars, verkrachters en ander zwaar spul tussenzit moet dit serieus gevolgen gaan krijgen.

Je zou maar naast een seriemoordenaar komen te wonen, welke ook nog eens PTSD heeft omdat hij 6 maanden lang met een schep UA soldaten te lijf moest gaan 8)7 :X

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
De UK stuurt 'the good stuff' met de Challengers mee :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:54

[Twitter]
Ik was in de veronderstelling dat al die Wagner recruits als kanonnenvoer de meatgrinder ingegaan waren? En nu lees ik dat de helft gewoon zonder kleerscheuren naar huis komt? Huh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

Rene schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Wellicht kunnen ze een prive politiemacht oprichting om die 50% weer in de gevangenis te krijgen...

Als er daadwerkelijk zoveel lui terugkeren dan moet dit voor problemen gaan zorgen. Wellicht geen probleem voor de Rus welke 6 maanden gevochten heeft voor een gestolen brood, maar als hier daadwerkelijk moordenaars, verkrachters en ander zwaar spul tussenzit moet dit serieus gevolgen gaan krijgen.

Je zou maar naast een seriemoordenaar komen te wonen, welke ook nog eens PTSD heeft omdat hij 6 maanden lang met een schep UA soldaten te lijf moest gaan 8)7 :X
Dit is iets wat Perun ook al aangaf. Je hebt nu serieuze criminelen met gevechtservaring en mogelijk PTSD die de samenleving in gaan. Dat is inderdaad een gevaar maar eentje waar ze in het Kremlin niet minder om slapen.
Ik zou niet verbaasd zijn als ze direct worden opgeroepen door het Russische leger want Wagner is geen dienstplichtig orgaan. Dus je komt uit de bak, vecht voor Wagner, krijgt pardon en gaat naar huis. Wordt geronseld door het Russische leger en moet weer vechten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
olafmol schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:31:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat al die Wagner recruits als kanonnenvoer de meatgrinder ingegaan waren? En nu lees ik dat de helft gewoon zonder kleerscheuren naar huis komt? Huh?
Met 50% dood binnen een half jaar vind ik dat toch een aardige meatgrinder. Schattingen waren dat er zo'n 40k gerecruteerd waren, oftewel dat is dus zo'n 20k die binnen een half jaar afgeschreven zijn.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[Twitter]
Rusland is daar niet zo enthousiast over:
Now Konstantin Gavrilov said that the use of this type of projectiles would be treated as a use of nuclear weapons and that they would react accordingly.

During the conflict in Yugoslavia, NATO used such radioactive shells. Due to the enormous heat that is generated during the impact, uranium oxides are formed that can contaminate large areas.

Konstantin Gavrilov: ‘We warn the Western sponsors of the Kiev military machine against encouraging nuclear provocations and blackmail. We know that Leopard 2 tanks, as well as the Bradley and Marder armored infantry carriers are armed with armor-piercing projectiles with uranium warheads. Their use leads to the contamination of the area, like it was in former Yugoslavia and Iraq.

‘In case such munitions for NATO-made heavy weapons are supplied to Kiev, we will consider that as the use of dirty nuclear bombs against Russia with all the consequences that come with it.‘
Overigens meldt de bron er zelf al bij dat verarmd uranium ongezond is voor mensen die de deeltjes na inslag inademen. Ik denk dat in de tank zitten waar de inslag plaats vindt al ongezond is dus of dit zo’n verschil gaat maken. Het laat in ieder geval wel rotzooi achter. Ben benieuwd wat Rusland er verder van maakt: de UK trekt zich er in ieder geval geen reet van aan.

Met die munitie kunnen de Challengers volgens mij door vrijwel alle frontale pantser van momenteel beschikbare Russische tanks schieten.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 16:26
YakuzA schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:29:
De UK stuurt 'the good stuff' met de Challengers mee :)
[Twitter]
Ik zou er niet blij mee zijn, het beperkte onderzoek dat er gedaan is suggereert allemaal dat dit zéér giftig en carcinogeen is. Bovendien vervuil je de omgeving potentieel voor jaren...

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7903104/

https://hir.harvard.edu/d...water%20and%20agriculture.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

The US will dramatically accelerate the time it takes to ship Abrams tanks to Ukraine by sending older M1-A1 models of America’s main battle tank instead of the more modern version of the tank, according to two US officials.

The switch will allow the tanks to arrive as early as fall of this year, one of the officials said, shaving months off the previous timeline that could have taken a year or longer.
De M1-A2's zijn hierdoor wel geannuleerd?

https://edition.cnn.com/2...lerate-ukraine/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 21-03-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08

Seraphin

Meep?

redwing schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Met 50% dood binnen een half jaar vind ik dat toch een aardige meatgrinder. Schattingen waren dat er zo'n 40k gerecruteerd waren, oftewel dat is dus zo'n 20k die binnen een half jaar afgeschreven zijn.
Ik vind 50% KIA in een half jaar zelfs extreem hoog (zelfs met de context van de "human wave" tactics).

Ter vergelijking; als mijn herinnering me niet in de steek laat, zat de 101st airborne op +/- 25% KIA na een jaar vechten (incl. befaamde high intensity operations als Normandië en Bastenaken).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Seraphin schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Ik vind 50% KIA in een half jaar zelfs extreem hoog (zelfs met de context van de "human wave" tactics).

Ter vergelijking; als mijn herinnering me niet in de steek laat, zat de 101st airborne op +/- 25% KIA na een jaar vechten (incl. befaamde high intensity operations als Normandië en Bastenaken).
Nee, de schatting is de helft zonder kleerscheuren. De andere helft dood of gewond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04

Indoubt

Always be indoubt until sure

-AzErTy- schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Ik zou er niet blij mee zijn, het beperkte onderzoek dat er gedaan is suggereert allemaal dat dit zéér giftig en carcinogeen is. Bovendien vervuil je de omgeving potentieel voor jaren...

Liever niet dan wel natuurlijk het blijft geen fijn spul maar je moet even de disclaimers lezen bij die onderzoeken en tevens de gelinkte onderzoeken naar de toxiciteit.

De straling is lager dan die van natuurlijk uranium en vaak zelfs lager dan de achtergrondstraling en de halfwaarde tijd is meer dan 4,5 miljard jaar.

Dit is echt niet het grootste probleem in de regio om het zo maar te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
-AzErTy- schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:49:
[...]

Ben wel benieuwd of die hoeveelheid significant is ten opzichte van de rest straling van Tsjernobil?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Auredium schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:34:
[...]
Dit is iets wat Perun ook al aangaf. Je hebt nu serieuze criminelen met gevechtservaring en mogelijk PTSD die de samenleving in gaan. Dat is inderdaad een gevaar maar eentje waar ze in het Kremlin niet minder om slapen.
Ik zou niet verbaasd zijn als ze direct worden opgeroepen door het Russische leger want Wagner is geen dienstplichtig orgaan. Dus je komt uit de bak, vecht voor Wagner, krijgt pardon en gaat naar huis. Wordt geronseld door het Russische leger en moet weer vechten.
Ik zou ook wel verwachten dat er wel een substantieel deel is die (niet of wel gedwongen) weer direct voor 6 maanden bijtekent.
net zoals voor het russische leger alle contracten ad infinitum zijn gedaan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:18

BeaM-R

Powerrrrr

redwing schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:43:
[...]

En van die andere 50% is waarschijnlijk 75% gewond geraakt.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Het is Russische trol 101. Het werkt als volgt: verkondig zoveel mogelijk bullshit en kijk dan wat aan de muur blijft plakken. Alles dat controversieel is zal men delen, wat reach/exposure veroorzaalt. Dan heb je nog parrots (useful idiots) en herhalen herhalen herhalen. Het gaat niet om waarheidsvinding maar om zand in de ogen. Mensen zijn vooringenomen, om andere redenen boos, en men kan het nooit allemaal debunken. Als de methode je bekend voorkomt bij bepaald rechts-populisme berust dat niet op toeval (al kun je het bij links-extremisme ook tegenkomen, is die groep tegenwoordig marginaal).

Om het te bestrijden heb je meerdere lagen (defense in depth). Gevaarlijk ivm glijdende schaal: dan toorn je mogelijk aan hoe het internet werkt. Zo is spam aardig makkelijk te bestrijden tegenwoordig maar daardoor minder federated (meer centralized). Plus je moet oppassen voor false positives. Persoonlijk ben ik meest enthusiast over tarpitting, de equivalent van de shadowban. Iemand heeft dan niet door dat hij of zij minder ofwel niet gelezen wordt. Het is een vertragingstactiek. Maar dan moet Twitter et al wel meewerken. En trol Trump is een jaar na een couppoging al weer welkom. Als dat de straf is voor instigatie coup dan komt er een vervolg.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 16:12
[Twitter: https://twitter.com/rammstein_fella/status/1638179154565767169]

Even testen of de modder al ver genoeg weg is?

Zodra dan het resterende materieel wat onderweg is arriveert kunnen ze gelijk aan de slag!

Volgens de comments eronder waarschijnlijk modified tu-143 drones als soort kruiraket met 150-200km range. Zouden dit de wapens zijn geweest waarmee ze mariupol en gisteren de krim mee geraakt hebben?

[ Voor 38% gewijzigd door saikol op 21-03-2023 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:34
saikol schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:36:
[Twitter]

Even testen of de modder al ver genoeg weg is?

Zodra dan het resterende materieel wat onderweg is arriveert kunnen ze gelijk aan de slag!

[Twitter]

Volgens de comments eronder waarschijnlijk modified tu-143 drones als soort kruiraket met 150-200km range. Zouden dit de wapens zijn geweest waarmee ze mariupol en gisteren de krim mee geraakt hebben?
Volgens mij is het gewoon beeld vanaf het trainingscentrum op de Luneburger heide bij Munster.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
https://edition.cnn.com/2...triots-ukraine/index.html
US to send Patriot missile systems and tanks to Ukraine faster than originally planned
Patriots *O*

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dan heb je het wel over een groep getrainde en gemotiveerde special forces.

Das wat anders dan een stel mobiks die tegen wil en dank aan de beurt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Prosac schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Volgens mij is het gewoon beeld vanaf het trainingscentrum op de Luneburger heide bij Munster.
Lijkt me raar als dat Duitsland is. In Duitsland trainen ze alleen op de A6 dacht ik :?

PSN

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Frankrijk gaat alle componenten van artilleriegranaten in eigen land produceren.

Dus ook geen afhankelijkheid van Zweden.

Leveringstermijn van 6 maanden naar 3 maanden verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
rapture schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:40:
Frankrijk gaat alle componenten van artilleriegranaten in eigen land produceren.

[YouTube: At a French munitions factory, the race is on to send shells to Ukraine • FRANCE 24 English]

Kijk dat zijn de stappen, we moeten er zelf nu ook collectief klaar voor zijn.

Budget en tijd mag geen issue zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 20:12

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:44:
[...]
Rusland is daar niet zo enthousiast over:
[...]
Overigens meldt de bron er zelf al bij dat verarmd uranium ongezond is voor mensen die de deeltjes na inslag inademen. Ik denk dat in de tank zitten waar de inslag plaats vindt al ongezond is dus of dit zo’n verschil gaat maken. Het laat in ieder geval wel rotzooi achter. Ben benieuwd wat Rusland er verder van maakt: de UK trekt zich er in ieder geval geen reet van aan.

Met die munitie kunnen de Challengers volgens mij door vrijwel alle frontale pantser van momenteel beschikbare Russische tanks schieten.
Zag dit net ook in The Moskow Times langskomen.

Russia will react if UK supplies uranium ammo to Kyiv Putin

Qoute van Poetin:
"The United Kingdom... announced not only the supply of tanks to Ukraine, but also shells with depleted uranium. If this happens, Russia will be forced to react," Putin told reporters after talks at the Kremlin with his Chinese counterpart Xi Jinping.
Even los van het legitiem zijn van die discussie krijg ik toch de indruk dat de Russische overheid nu vooral handig meelift op de argumentatie. De Russische overheid heeft eigelijk niet laten zien veel fiducie te hebben in de gezondheid van haar militairen. Dit gaat dus meer over de kwetsbaarheid van de Russische eenheden. Of het is toch een talking point omdat Rusland weet dat velen in het westen kritisch zijn op dat gebruik van Uranium.

Het opruimen zal trouwens straks meer een ding worden voor Oekraïne zelf, zodra het haar gebieden heeft terugveroverd. Het westen moet dan wel ruimhartig hulp bieden de resten weer opgeruimd te krijgen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:35

ManiacsHouse

Scheisse!

teacup schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Qoute van Poetin:

[...]

Even los van het legitiem zijn van die discussie krijg ik toch de indruk dat de Russische overheid nu vooral handig meelift op de argumentatie. De Russische overheid heeft eigelijk niet laten zien veel fiducie te hebben in de gezondheid van haar militairen. Dit gaat dus meer over de kwetsbaarheid van de Russische eenheden. Of het is toch een talking point omdat Rusland weet dat velen in het westen kritisch zijn op dat gebruik van Uranium.

Het opruimen zal trouwens straks meer een ding worden voor Oekraïne zelf, zodra het haar gebieden heeft terugveroverd. Het westen moet dan wel Ruimhartig hulp bieden de resten weer opgeruimd te krijgen.
Wat wil hij doen dan? Oh jullie hebben iets geleverd dat uranium bevat dus wij nuken Londen als straf :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Of het is toch een talking point omdat Rusland weet dat velen in het westen kritisch zijn op dat gebruik van Uranium.
Dat dus. Dat is gewoon hoe Putin denkt. Altijd zijn vinger op de gevoelige plek leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Wat wil hij doen dan? Oh jullie hebben iets geleverd dat uranium bevat dus wij nuken Londen als straf :?
Nee, dat gaat ook nergens over, wat schudden aan de ketenen.

Dit is vooral het bespelen van de publieke opinie, een talking point maken, er is iets waarmee het westen in "een" negatief daglicht is te plaatsen. Framing.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 12-05 06:19

bloody

0.000 KB!!

ManiacsHouse schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Nee, want:

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

En wat is er gebeurt met de consensus dat als Putin “A” zegt, hij “Z” bedoelt?

En dan bedoel ik niet dat hij london “nuked” maar meteen alles voor zoete koek slikken is het andrre uiterste. Ik geloof niks meer wat uit de RU-hoek komt. Ik kijk nergens meer van op

[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 21-03-2023 23:04 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:35
[...]

Qoute van Poetin:

[...]

Het opruimen zal trouwens straks meer een ding worden voor Oekraïne zelf, zodra het haar gebieden heeft terugveroverd. Het westen moet dan wel ruimhartig hulp bieden de resten weer opgeruimd te krijgen.
De pot verwijt de ketel logica.
Welke wapens zijn verboden en gebruikt RU toch??

Zelfs de (wereld) voeding /productie is niet heilig voor hem,

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqJ5707JtSfuZ2UmTPhtL0fv2j4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DiVJkmH8LUlKXRPnIoEsRIi.jpg?f=fotoalbum_large

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Weet iemand waar en of er ergens grafieken zijn van deze verliezen. Er is een stijgende lijn met hardware verliezen volgens mij maar zou dat graag in een grafiek zien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

TrailBlazer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:29:
Weet iemand waar en of er ergens grafieken zijn van deze verliezen. Er is een stijgende lijn met hardware verliezen volgens mij maar zou dat graag in een grafiek zien?
Er zijn er meerdere, dit is er eentje: https://war-bi.prozorro.sale/

- switch naar ENgels
- voor elke categorie kun je ook naar een 'Today' grafiekje klikken die de losses per dag laten zien.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:17
rapture schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:40:

[YouTube: At a French munitions factory, the race is on to send shells to Ukraine • FRANCE 24 English]

Frankrijk komt tot de conclusie dat elders inkopen makkelijk is maar in tijden van nood is het toch beter om alles in eigen hand te houden.

Wat mij ook opvalt is hoeveel handwerk het is om die dingen te maken. Dan snap je ook dat de aantallen laag zijn en dat "ramping up" niet zo makkelijk is als dat het lijkt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:29:
Ik vind deze altijd handig:
https://lookerstudio.goog..._7dzdtruetc?s=rMOfNWpFEGk

Met de 7day averages etc kun je veel beter trends zien.

(en heeft veel meer info, inclusief vergelijkingen met Oryx, dan die prozorro website)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2023 10:56 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

eerst zeg je ...
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1600154155389026304]
en dan :)
[Twitter: https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1638472120534458368]

Hoezo eigenlijk depleted uranium discussie :?.. schiet je met een redelijk kaliber al niet door alles pre t-72 oid door de tank heen ... en de tank die er achter staat :?

kijk meer en beter .. geen tegenargument van mij dat betreft, of het nu de afstand of de slagkracht verbeterd hoe eerder uitgeschakeld hoe beter .. affijn .. jullie snappen me wel denk ik

Tja vanalles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Dit was natuurlijk te verwachten. #failedstate
En nog steeds gaat niemand in Rusland mopperen hierover.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
vso schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:07:
eerst zeg je ...
[Twitter]
[Twitter]

Hoezo eigenlijk depleted uranium discussie :?.. schiet je met een redelijk kaliber al niet door alles pre t-72 oid door de tank heen ... en de tank die er achter staat :?

kijk meer en beter .. geen tegenargument van mij dat betreft, of het nu de afstand of de slagkracht verbeterd hoe eerder uitgeschakeld hoe beter .. affijn .. jullie snappen me wel denk ik
en met bewegend beeld:

@SpelFaut Zie filmpje ^^ zonder gepoets

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 10:19
Vraag me dan gelijk af waarom die achtergrond zo perfect is weggepoetst?
Waarom zou je dat doen als je de Russen te kakken wilt zetten? Dan is een geolocatie ergens in rusland toch juist gewenst?

ook Russen gaan we niet dehumanificeren

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 22-03-2023 12:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Verschil is dat US Army - ook toen - een no man left behind beleid voerde. 101 moest keihard vechten, er gingen veel mensen neer, maar die werden koste wat kost teruggehaald, in plaats van laten liggen om te rotten. Dat zal overlevingskansen van gewonden enorm geholpen hebben, zelfs met stand medische wetenschap 80 jaar terug. Ze werden ook allesbehalve als hersendood kanonnenvoer ingezet, en werden stukken effectiever geleid ("NUTS!" in plaats van "we hebben geen munitie en maken dan filmpje om te klagen").
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:44:
[...]

Ben benieuwd wat Rusland er verder van maakt: de UK trekt zich er in ieder geval geen reet van aan.
En terecht. Heb ook m'n twijfels over de wenselijkheid van DU munitie, maar de laatste wiens mening ik bij evt gebruik mee zou nemen is de perswoordvooerder van de Kremlin. Kan geen kwaad om eens salami-tactics om te draaien. Gaat RU een ICBM afschieten in vergelding voor een tank dat door DU vernietigd is? Nee. Zeker niet nu Xi nog eens benadrukt heeft dat er geen kernoorlog mag komen. Door ons druk te maken om RU geblaat op dit vlak, versterken we RU boodschap, door ons er (iig publiekelijk) niets van aan te trekken verzwakken we het.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
vso schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:07:
eerst zeg je ...
[Twitter]
[Twitter]

Ja, daar is natuurlijk geen depoleted uranium voor nodig, ik denk dat de 25mm op de Braley hier al gehakt van maakt, maar je moet wel een dergelijk wapen bij de hand hebben, je 5.56 of 7.62 gaat hier niet doorheen. En er zijn HE frag shells voor deze oude tanks wat ze heel naar maakt tegen infanterie. We lachen er snel om en het is natuurlijk triest (dat ze deze inzetten) maar tegelijk zijn dit wapens waarbij als je ze in het echt ziet denkt "die wil ik niet tegen mij hebben".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
R3m3d7 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Ja, daar is natuurlijk geen depoleted uranium voor nodig, ik denk dat de 25mm op de Braley hier al gehakt van maakt, maar je moet wel een dergelijk wapen bij de hand hebben, je 5.56 of 7.62 gaat hier niet doorheen. En er zijn HE frag shells voor deze oude tanks wat ze heel naar maakt tegen infanterie. We lachen er snel om en het is natuurlijk triest (dat ze deze inzetten) maar tegelijk zijn dit wapens waarbij als je ze in het echt ziet denkt "die wil ik niet tegen mij hebben".
Onderschat frontale T-72 pantser niet, zeker niet als er werkende ERA op zit. Genoeg beelden gezien waarbij een ATGM of directe hit op de turret of frontale pantser niet doorslaat. Kans dat er een DU staaf er wel door komt is simpelweg groter.

Iemand bedacht dat VK het stuurt omdat ze niet anders hebben? En DU ammo toch al omstreden is? De reden is soms gewoon.. simpeler.

Ondertussen brengt het tweede leger op aarde in UA eindelijk het beste wat ze hebben in stelling. Ik presenteer u, de..

Edit: Oryx schreef een artikel over alle museumstukken uit Rusland. De T-54 is maar een topje van de ijsberg qua oude meuk.

Edit en er is weer een appartementen complex geraakt: zie hier de beelden:

In Zaporizhzia.

[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-03-2023 11:51 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
NiGeLaToR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:47:
Edit en er is weer een appartementen complex geraakt: zie hier de beelden:

[Embed]

In Zaporizhzia.
Blijft erg triest, gisteren ook bij de raketaanval op Odesa, daar was buiten de stad een slaapverblijf van nonnen/priesters bij een kerk geraakt.

In de wijde omgeving geen militair doel te zien.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 17:02
YakuzA schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Blijft erg triest, gisteren ook bij de raketaanval op Odesa, daar was buiten de stad een slaapverblijf van nonnen bij een kerk geraakt.

Steeds maar weer redenen voor het 'westen' naar mijn mening om te escaleren. Kom maar op met rakketen met een groter bereik.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SpelFaut schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Vraag me dan gelijk af waarom die achtergrond zo perfect is weggepoetst?
Waarom zou je dat doen als je de Russen te kakken wilt zetten? Dan is een geolocatie ergens in rusland toch juist gewenst?
Ik vermoed dat de fotograaf liever niet wil dat de FSB zijn verblijfplaats achterhaalt. Misschien loopt dat spoor wel langs zijn huis ofzo.

[ Voor 1% gewijzigd door polthemol op 22-03-2023 12:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Zelensky is weer even op bezoek in de 'omgeving van Bakhmut':

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
bloody schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:16:

[Twitter]
Jammer, wel een reactie 'ik heb het compleet bestudeerd met xx als conclusie' maar dan niet uitweiden over wat er dan in staat? wat ze dan specifiek weg geven etc.
Xi and Putin didn't discuss Ukraine's proposed peace plan during their meetings, Kremlin says
https://edition.cnn.com/e...76300dea76aec36309855bdad
Here's five takeaways:

No meaningful path forward on Ukraine:
New world order and alignment against the US:
"Military mutual trust" and defense ties:
Economic and energy boost:
Divided world:
https://edition.cnn.com/e...df23d34a5656c3e5721069592

[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 22-03-2023 12:49 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 01-04 13:56

[Twitter]
Is dat al ergens leesbaar verwoord voor niet-Russische rechtsgeleerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

YakuzA schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Jammer, wel een reactie 'ik heb het compleet bestudeerd met xx als conclusie' maar dan niet uitweiden over wat er dan in staat? wat ze dan specifiek weg geven etc.
Yep... ik ga/ging er even van uit dat Isa zijn huiswerk gedaan had. Hopelijk komt hier de komende dagen meer over naar buiten.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-04 12:54
NiGeLaToR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:47:
[...]

Onderschat frontale T-72 pantser niet, zeker niet als er werkende ERA op zit. Genoeg beelden gezien waarbij een ATGM of directe hit op de turret of frontale pantser niet doorslaat. Kans dat er een DU staaf er wel door komt is simpelweg groter.
Mijn reactie ging over oudere tanks, niet over de T-72. Dat is een veel modernere tank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
YakuzA schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Blijft erg triest, gisteren ook bij de raketaanval op Odesa, daar was buiten de stad een slaapverblijf van nonnen bij een kerk geraakt.

Pffft Russische leugens houden niet op:

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
En speciaal voor de Russische, 'gebruik van DU munitie is escalatie':

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
en nog een aardappel kwaliteit filmpje van sebastopol haven afgelopen nacht:

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Sjongejonge, ik dacht dat met DU munitie, Duitse munitie bedoeld wordt. Blijkt het depleted-uranium te zijn.

Kunnen mensen misschien minder afkortingen gebruiken of die afkortingen verduidelijken?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-05 18:05
Interessante docu.

Vanaf 2014 word Bulgarije geplaagd met munitiedepot explosies. Waarschijnlijk zit het Kremlin achter deze daden omdat de munitie voor een deel bedoeld was voor Oekraïne.

https://www.rferl.org/a/b...vestigation/32322902.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
pjot1 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:18:
Sjongejonge, ik dacht dat met DU munitie, Duitse munitie bedoeld wordt. Blijkt het depleted-uranium te zijn.

Kunnen mensen misschien minder afkortingen gebruiken of die afkortingen verduidelijken?
DU voor Duitsland zou ook niet logisch zijn. Dat is DE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:54:
[...]

DU voor Duitsland zou ook niet logisch zijn. Dat is DE.
Ik zie vanalles voorbij komen dus kijk nergens meer van op.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Afkortingen zit ik ook een beetje mee, in dit geval was er wel een bericht waar deze afkorting zijn oorsprong vond;
YakuzA in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M3"
Ik volg dit topic al maanden, probeer het bij te houden want woest interessant.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Redelijk brekend denk ik (?): Oekraiense piloten zijn intensief aan het trainen op de Mirage 2000 (Franse gevechtsvliegtuigen). Ongeveer 30 piloten zijn stiekem al een maand aan het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
mir4dor schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Afkortingen zit ik ook een beetje mee, in dit geval was er wel een bericht waar deze afkorting zijn oorsprong vond;
YakuzA in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2023-M3"
Ik volg dit topic al maanden, probeer het bij te houden want woest interessant.
Als je een stuk gemist hebt, of hebt overgeslagen, waarin de ammo met Depleted Uranium is beproken waarna iedereen het DU gaat noemen... Dan kan ik me voorstellen dat het onbegrijpbaar is. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
asing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Als je een stuk gemist hebt, of hebt overgeslagen, waarin de ammo met Depleted Uranium is beproken waarna iedereen het DU gaat noemen... Dan kan ik me voorstellen dat het onbegrijpbaar is. ;)
Precies. Daarom mijn dagelijks inlezen met een espresso om 6:00 uur :*)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
bulle bas schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:17:
Redelijk brekend denk ik (?): Oekraiense piloten zijn intensief aan het trainen op de Mirage 2000 (Franse gevechtsvliegtuigen). Ongeveer 30 piloten zijn stiekem al een maand aan het trainen.
Ik las ergens dat ze 6 maanden training nodig hadden om een UA piloot een F16 te laten vliegen.

Bron : https://www.thedrive.com/...ilots-to-convert-to-f-16s
Yuri Ignat recently told Air Force Magazine that Ukraine has at least 30 pilots with sufficient English-language skills, as well as maintainers, ready to travel to the United States for training if an F-16 deal can be agreed upon.

“To learn the first stage of takeoff and landing and flying from point A to point B, it will take a few weeks, but to learn how to fight on it, to learn how to use missiles, we will take around six months,” Ignat said.
Dan hebben de Amerikanen er 2 op proef : https://edition.cnn.com/2...ilots-intl-hnk/index.html
On Tuesday, Under Secretary of Defense for Policy Colin Kahl told the House Armed Services Committee that it would take 18 months to train Ukrainian pilots to fly F-16s and argued training pilots for that amount of time would be prohibitively expensive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
asing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Ik las ergens dat ze 6 maanden training nodig hadden om een UA piloot een F16 te laten vliegen.
Volgens mij heb ik zelfs 3 maanden voorbij zien komen. maar goed, laat ze 6 maanden trainen. Men is vaak toch eerder klaar.

Die F-16s moeten toch een keer uit de vaart. Maar F-35 is ook goed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

YakuzA schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:03:
en nog een aardappel kwaliteit filmpje van sebastopol haven afgelopen nacht:
[Twitter]
Geen secundaire explosies of grote brand, lijkt er op dat de Russische berichten over beperkte schade kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Not sure if juist topic, maar dit vind ik te hilarisch om niet te delen:
I am glad to see every Indian analyst now agrees India has not played its cards well during this war
Well, well, well.

Zelfs zonder ethisch kompas kon je van tevoren zien dat de kant van Rusland kiezen een heel domme zet was. En aartsrivaal China heeft al de vingers op de olie uit Iran, Saudi Arabië en Rusland.

Let qua dagelijkse ontwikkelingen dus ook op India, die hebben huiswerk daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Tens schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Geen secundaire explosies of grote brand, lijkt er op dat de Russische berichten over beperkte schade kloppen.
Ah, er was schade? :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Zou wel een mooie verrassing zijn.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 01-04 13:56
bulle bas schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:50:
Not sure if juist topic, maar dit vind ik te hilarisch om niet te delen:

[...]

Well, well, well.

Zelfs zonder ethisch kompas kon je van tevoren zien dat de kant van Rusland kiezen een heel domme zet was. En aartsrivaal China heeft al de vingers op de olie uit Iran, Saudi Arabië en Rusland.

Let qua dagelijkse ontwikkelingen dus ook op India, die hebben huiswerk daar.
Ik zie niet waar dit bericht op gebaseerd is en kan dus ook niet beoordelen wat hij bedoelt. Kun jij het uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Ossi schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Ik zie niet waar dit bericht op gebaseerd is en kan dus ook niet beoordelen wat hij bedoelt. Kun jij het uitleggen?
offtopic:
Mss ot, maar er is geen India topic.

Hij zet inderdaad zijn bronnen er niet bij, hij werkt in het wereldje, dus wie weet is het vooral gebaseerd op contacten.
De Modi-fans zullen eea blijven verdedigen als genuanceerd beleid, maar China heeft nu grote vinger in de pap, als het gaat om grondstoffen en energie. Ik zie China ook nog wel bepalen hoeveel handelingsvrijheid Rusland nog heeft. Als in: China heeft zo wat grensconflictjes met India. Dus ja, het is m.i. dan voor een analist niet moeilijk om te zien dat als India zich niet laat zien als onderdeel van de vrije wereld en zelfs een invasie niet weet te veroordelen, dat het dan niet handig is om alleen te staan.

Ook qua defensie heeft India toch best stevig op het Russische paard gegokt. En laat ik het zo zeggen: ik acht de kans dat groter dat de Chinezen met betere gear komen dan de Russen in de komende jaren. De veranderende verhoudingen in capaciteit kunnen al genoeg zijn, zeker als je bedenkt dat de overige potentiële partners voor India al met China aan het dansen zijn. Degenen in de regio die dat niet doen hebben hun band met het Westen versterkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Na de t-54 uit de jaren wordt het nog mooier daar in Rusland. Aanschouw .. de is-3 uit ww2 op transport naar het westen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEPpVU46eseyKcijIzeI_vxY45w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rmWzAt0esIhYAOuPEBDtF92U.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
En UA zou dat weer ontkennen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Worden leuke BRICS meetings ;)
Minister of Foreign Affairs Mauro Vieira of Brazil says Russian President Vladimir Putin will face the risk of being arrested in view of the warrant issued by the International Criminal Court, should he enter the country.
https://www.ukrinform.net...n-should-he-cross-in.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1511336

AndereKoekoek schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:38:
Na de t-54 uit de jaren wordt het nog mooier daar in Rusland. Aanschouw .. de is-3 uit ww2 op transport naar het westen.
[Afbeelding]
Ze halen alles uit de kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

AndereKoekoek schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:38:
[Afbeelding]
Sorry, ik twijfel een beetje over de echtheid van dit bericht.
Oorspronkelijke plek lijkt reddit te zijn.
OP mist context en een bron, de comments zijn ook erg twijfelend.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Gerelateerd aan de oude tanks:

Chuck post ook weer eens fantasienieuws, nu over dat Rusland de T-34 gaat inzetten in Oekraine.
Het gerefereerde bericht gaat echter over 5 jaar geleden en niet over Oekraine...

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bulle bas schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:26:
[...]

De Modi-fans zullen eea blijven verdedigen als genuanceerd beleid, maar China heeft nu grote vinger in de pap, als het gaat om grondstoffen en energie. Ik zie China ook nog wel bepalen hoeveel handelingsvrijheid Rusland nog heeft. Als in: China heeft zo wat grensconflictjes met India. Dus ja, het is m.i. dan voor een analist niet moeilijk om te zien dat als India zich niet laat zien als onderdeel van de vrije wereld en zelfs een invasie niet weet te veroordelen, dat het dan niet handig is om alleen te staan.

Ook qua defensie heeft India toch best stevig op het Russische paard gegokt. En laat ik het zo zeggen: ik acht de kans dat groter dat de Chinezen met betere gear komen dan de Russen in de komende jaren. De veranderende verhoudingen in capaciteit kunnen al genoeg zijn, zeker als je bedenkt dat de overige potentiële partners voor India al met China aan het dansen zijn. Degenen in de regio die dat niet doen hebben hun band met het Westen versterkt.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. India heeft best goede relaties met het westen. Nog niet zo lang geleden nog Rafale vliegtuigen in Frankrijk gekocht en er loopt nog steeds een competitie om de oude MiG-21's te vervangen en meerdere westerse vliegtuigen, waaronder de F-16, dingen mee.
Dat laatste is niet alleen maar een naam op een lijstje. Het betekent dat die regeringen concreet met New Delhi onderhandelen. De Amerikanen hebben zelfs aangeboden om wereldwijde productie van F-16's naar India te verhuizen als New Delhi de F-16 koopt.

Voor New Delhi is er eigenlijk weinig keuze. Ze houden zich op de vlakte of ze kiezen het westerse kamp. Dat laatste durven ze nog niet aan en dus houden ze zich op de vlakte. Dat New Delhi niet profiteert van de oorlog omdat hun grootste vrienden nu met elkaar vechten staat buiten kijf maar het betekent niet dat ze daardoor alleen staan. Ik geloof dat ze nog altijd in gesprek zijn met Japan, VS en Australie om een coalitie tegen China te vormen. Wikipedia: Quadrilateral Security Dialogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. India heeft best goede relaties met het westen. Nog niet zo lang geleden nog Rafale vliegtuigen in Frankrijk gekocht en er loopt nog steeds een competitie om de oude MiG-21's te vervangen en meerdere westerse vliegtuigen, waaronder de F-16, dingen mee.
Dat laatste is niet alleen maar een naam op een lijstje. Het betekent dat die regeringen concreet met New Delhi onderhandelen. De Amerikanen hebben zelfs aangeboden om wereldwijde productie van F-16's naar India te verhuizen als New Delhi de F-16 koopt.

Voor New Delhi is er eigenlijk weinig keuze. Ze houden zich op de vlakte of ze kiezen het westerse kamp. Dat laatste durven ze nog niet aan en dus houden ze zich op de vlakte. Dat New Delhi niet profiteert van de oorlog omdat hun grootste vrienden nu met elkaar vechten staat buiten kijf maar het betekent niet dat ze daardoor alleen staan. Ik geloof dat ze nog altijd in gesprek zijn met Japan, VS en Australie om een coalitie tegen China te vormen. Wikipedia: Quadrilateral Security Dialogue
Goede toevoeging. Ik sprak overigens van "best stevig" op het Russische paard gewed, vziw houdt India wel een mix aan van leveranciers. Qua militaire leveringen nu is het mi niet meer dan logisch om zich afhankelijker te maken van het westen, want dan zijn ze al als ze een beetje zouden nadenken.

Wat ik buitengewoon kwalijk vind is de hoeveelheid russische disinfo die onder en door de Indiers wordt verspreidt.
Ik heb inmiddels de indruk dat India een belangrijke poot vormt van Russische desinfo. Zou ook wel logisch zijn, gezien beheersing Engels + lage kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Artikel van Ria novosti, waarom de T62M beter is dan de Abrams :+
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1638637618421276674]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:18

BeaM-R

Powerrrrr

bloody schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Sorry, ik twijfel een beetje over de echtheid van dit bericht.
Oorspronkelijke plek lijkt reddit te zijn.
OP mist context en een bron, de comments zijn ook erg twijfelend.
In 2014 heeft Oekraïne er nog een weten te veroveren van pro russische rebellen in Donetsk, dus zou me niets verbazen.
Wikipedia: IS-3

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 13:25
vso schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:23:
[...]

las ergens dat de enige klacht die de oekrainiers hadden is dat ze de soep missen .. (iets met voorliefde voor soep oid) .. dus zit nu in het menu. (of dat hierbij past ..punt 2)
Dat waren lieden die op Patriot trainden. Die pikten het zo snel op dat ze nog aanvullende cursussen en oefeningen konden doen waar Amerikaanse troepen zelden aan toekwamen: Politico

[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 23-03-2023 00:48 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8oqaFnCgWQy3ug5GpOVxgHmXvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJ2IBQfr9q7KcidQWE9YmN5w.jpg?f=fotoalbum_large

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 14:35

flessuh

Set sail for fail!

Wel interessant om te zien hoe het de afgelopen dagen wat om en om is met grotere getallen mensenlevens en de andere dag weer meer aan materieel.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Volkskrant Liveblog

EU levert een miljoen artilleriegranaten aan Oekraïne
08:49
De Europese Unie zal vandaag tijdens een top in Brussel nieuwe munitieleveringen aan Oekraïne toezeggen. Naast Europese regeringsleiders is ook VN-chef António Guterres bij de top aanwezig. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zal de Europese leiders via een videoverbinding bijpraten over de oorlog in Oekraïne.

Volgens Charles Michel, voorzitter van de Europese Raad, zal de EU vandaag nogmaals zijn ‘niet aflatende toewijding’ aan Oekraïne bekrachtigen. Hoogstwaarschijnlijk worden vandaag nieuwe Europese wapenleveranties aan Oekraïne aangekondigd. Maandag werden de Europese ministers van Buitenlandse Zaken het eens over de levering van een miljoen artilleriegranaten.
Als EU dit voor elkaar krijgt dan is dat goed nieuws. Dit is een van de meest urgente zaken die Oekraïne nodig heeft. Ik neem aan dat die granaten worden gefinancierd uit de eerder aangekondigde 2 Miljard die de EU voor Oekraïne heeft vrijgemaakt.
Europese landen zullen de munitie gezamenlijk aankopen en in de loop van dit jaar naar Oekraïne sturen. De aankoop wordt bekostigd uit een Europees vredesfonds, dat de regeringsleiders tijdens de EU-top mogelijk zullen aanvullen met meer geld.
Twijfel bij mij is er nog wel of op dit moment in de tijd die miljoen artilleriegranaten makkelijk te vinden zullen zijn. Dit bericht moeten we wat dat betreft nog iets anders lezen dan een bericht dat een miljoen granaten op transport naar Oekraïne zijn gezet. Zover zijn we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-05 11:39

[Twitter]
Hier zou ik wel graag wat meer verduidelijking zien over die conclusie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:32

Sebje

Makelaartje

De weerstand tegen de bezetter op de Krim bereikt grote hoogte. Heldenactie :D

[ Voor 9% gewijzigd door Sebje op 23-03-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Wolfp4ck schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Hier zou ik wel graag wat meer verduidelijking zien over die conclusie
Ik was ook aan het zoeken, maar kon weinig vinden. Dit topic is sowieso niet de juiste, dus als er al iets te vinden is dan staat het in een ander topic. Ik zou alleen niet weten welke. Dus check de topic lijst even :) .

Het enige wat wel opvalt is dat na Xi zijn bezoek spotprenten zijn verschenen waarbij Putin als een soort onderdanig schoothondje wordt weergegeven.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• asing
Dit is toch wel een nieuwtje:

[Twitter: https://twitter.com/pmakela1/status/1638845149064343555]

Stukje duiding : https://eastwest.eu/en/ka...n-territories-for-russia/

[ Voor 37% gewijzigd door asing op 23-03-2023 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
noo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:30:
[...]

En er vliegt momenteel al een Amerikaanse RC-135W Rivet Joint boven Finland (https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae01cc)
Die gaat vast even kijken hoeveel tanks Rusland nog over heeft op hun basissen in de buurt van Finland :P

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Roken is schadelijk voor de Russische gezondheid .. maar dat is een les die ze moeten leren de harde manier

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online

Afkortingen ontkom je niet aan. Kom je overal tegen, onderdeel van expertise en scheelt veel tijd/moeite. Apple's substitutie op macOS voor omw is ook meteen enig in de soort. Dus geen waslijst, of verschillende waslijsten.

Ik zou zeggen: durf te vragen. Verifieer je aannames. Durf het niet zeker te weten. Iemand die vraagt kan geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Topicstarter
Jerie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:26:
[...]
Afkortingen ontkom je niet aan. Kom je overal tegen, onderdeel van expertise en scheelt veel tijd/moeite. Apple's substitutie op macOS voor omw is ook meteen enig in de soort. Dus geen waslijst, of verschillende waslijsten.

Ik zou zeggen: durf te vragen. Verifieer je aannames. Durf het niet zeker te weten. Iemand die vraagt kan geholpen worden.
Tssk en direct weer afkortingen erin gooien. ;)
Macintosh Operating System :+

PSN

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

De eerste MiG's zijn gearriveerd!

nope

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 08:32
teacup schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:54:
Volkskrant Liveblog

EU levert een miljoen artilleriegranaten aan Oekraïne

[...]

Als EU dit voor elkaar krijgt dan is dat goed nieuws. Dit is een van de meest urgente zaken die Oekraïne nodig heeft. Ik neem aan dat die granaten worden gefinancierd uit de eerder aangekondigde 2 Miljard die de EU voor Oekraïne heeft vrijgemaakt.

[...]

Twijfel bij mij is er nog wel of op dit moment in de tijd die miljoen artilleriegranaten makkelijk te vinden zullen zijn. Dit bericht moeten we wat dat betreft nog iets anders lezen dan een bericht dat een miljoen granaten op transport naar Oekraïne zijn gezet. Zover zijn we nog niet.
Misschien een kleine side-step, maar het is toch echt bijzonder dat de EU dit zo gaat doen. Als je een 1.5/2 jaar geleden had gezegd dat de EU gezamelijk munitie zou inkopen, zou je uitgelachen worden. Ik denk dat in die zin corona de geesten rijp heeft gemaakt. Daarmee bedoel ik dat er destijds gezamelijke inkoop van vaccins is opgestart, waarmee nog maar eens onderstreept werd hoe belangrijk gezamelijk optreden is. Om nog maar te zwijgen van de euro-bonds. Ik ben in ieder geval zeer blij met deze ontwikkeling.
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid