Bizar verhaal, dat het hem nog gelukt is ook. Ergens vraag ik me dan af: kun je het niet beter voor je houden zodat anderen dit ook kunnen gebruiken als handvat.
Ik wil niet stoer beweren dat ik hetzelfde zou hebben gedaan maar genetisch gezien is het de meest verstandige keuze. In ieder geval voor een vrouw wel (gezien mannen langer vruchtbaar blijven dan vrouwen).
Wat betreft het contract (zie deze quote):
In Nederland is een contract dat een minderjarige tekent niet rechtsgeldig. Het is hoogstens een papieren tijger. Het zijn altijd de ouders die eventueel een contract ondertekenen (en dan is daar voor een autoriteit uiteraard redelijk eenvoudig mee te sjoemelen dmv middelen als dwang, deceptie, enz). Om nog maar te zwijgen over de banaliteit dat de oudste, 13 jaar, over het gezag van zijn jongere zusjes zou gaan.[...]
Mezhevyi managed to cross into Latvia with his children with the help of volunteers, from where he still struggles to understand how, among the documents that the Russians forced his son to sign, there was also a certificate asking the child to transfer the custody of himself and his sister back to their father.
“A thirteen-year-old boy had to write this nonsense,” he said. “Can you imagine? He had to sign it. A 13-year-old kid signing a custody request for himself and his sisters. Absolutely absurd. [...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.