[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.148 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 19:50
Nee, ik denk het niet... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:56

tomtom901

Moderator General Chat
elpee schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:47:
[...]

Nee, ik denk het niet... :)
Het zou me niet verbazen als we er kort dichterbij komen, maar ik denk ook van niet :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 09:49

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRhQHlRUWC1w3xNRhT6U6co2b-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kgo27LjNaa2SNpLoRCuUyYn7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
Ach, zie jij een probleem? Ik niet. Niks aan de hand! Veeeeeel zorgelijker als er een of ander random twitter account suggereert dat er wat crypto muntjes in beweging zijn gekomen, dan is het pas echt tijd om met zijn allen in paniek te raken. Eigenlijk te gek voor woorden dat dit niet de meest dronken uitspraak van de dag is maar verdomd dicht tegen de huidige werkelijkheid lijkt aan te zitten :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Nou, voor die paar honderd piek heb ik niet lang hoeven wachten. Weekendje weg met de echte baas ook weer terugverdiend. Stop er mee voor vandaag, fijne avond gents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:23
cat bounce?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Voor de gasten die hier al wat langer zitten, dit is toch die dezelfde dude als uit de avatar van zo'n gast die hier ook kwam. Ging continu rekt en werd "gehunt" enzo? Hoe is het met hem afgelopen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 16:02
tomtom901 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:15:
[...]

Voor de gasten die hier al wat langer zitten, dit is toch die dezelfde dude als uit de avatar van zo'n gast die hier ook kwam. Ging continu rekt en werd "gehunt" enzo? Hoe is het met hem afgelopen?
Hij heeft van een handvol DOT's een microfoon gekocht en spreekt sindsdien in vloeiend Engels Youtube-filmpjes in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWVOQ4Ehlg6gAWs2vtvR-8gvJAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zUoAna4tSGyvkKfhESVLl11L.jpg?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
tomtom901 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:15:
[...]

Je bedoelt denk ik idd 1 van de iconische karakters die dit SC topic door de jaren heeft voorgebracht. Mister A87 . Maar na een ban en wat andere voor mij niet 100% heldere zaken is hij volgens mij nooit meer actief op tweakers terug gekomen. Al dacht ik wel begrepen te hebben dat hij unbanned is.

Je kan hem op youtube volgen tegenwoordig maar ik heb (itt tot sommigen hier) zijn profiel niet gebookmarked op YT :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Moet je nagaan dat ze de achterliggende hoeveelheid goud ( ;) ) ook nog met veel diesel, smerige en onderhoudsintensieve apparaten en landschapsvernietiging uit de grond hebben gehaald. Wat een smerige industrie.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:41
Taro schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:37:
[...]

Moet je nagaan dat ze de achterliggende hoeveelheid goud ( ;) ) ook nog met veel diesel, smerige en onderhoudsintensieve apparaten en landschapsvernietiging uit de grond hebben gehaald. Wat een smerige industrie.
Of deze?

[YouTube: Orion by Dione]

:')

Ik snap nog steeds helemaal niets van dit project maar vind de marketing wel legendarisch.

Blijft nog aardig sterk trouwens, holdn maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Alpina schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:49:
[...]
Ik snap nog steeds helemaal niets van dit project maar vind de marketing wel legendarisch.

Blijft nog aardig sterk trouwens, holdn maar.
Het is in ieder geval meer dan een werkende website met blauw logo, HODL.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-09 09:49
Mooie bullflag aan het vormen op de 5m chart. Wilt niet zo heel veel zeggen, maar ik geef het maar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPiW0H7Ce3wKDyVkGfyaUuORUTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mC8sPkgQhEqkwEFi3OTFhr9R.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi geel is niet lelijk. Wenn Lambo? Groetjes van down under.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Down under?

Als de koers in Australië stijgt, krijgen we hier dan rood?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Joosie200 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:58:
[Afbeelding]

Mooi geel is niet lelijk. Wenn Lambo? Groetjes van down under.
Hé dat ziet er vertrouwd uit

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 01:08:
Down under?

Als de koers in Australië stijgt, krijgen we hier dan rood?
Iets naast Australië. Maarja kun je wel hey hij is groen, hey het is nu weer rood posten.
ScuL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 01:31:
[...]

Hé dat ziet er vertrouwd uit
:w
Eerste dag Auckland, morgen huurauto ophalen en lekker een vier weken rondtoeren. Begin in week 1 meteen goed. Nu lekker zonnig, vanaf morgen tot volgende week regen, regen, regen. Maar dan wel 20 graden. Is het qua temperatuur iig een upgrade tov Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53

knakworst

Get more sats!

Joosie200 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 01:58:
[...]

Iets naast Australië. Maarja kun je wel hey hij is groen, hey het is nu weer rood posten.

[...]

Eerste dag Auckland, morgen huurauto ophalen en lekker een vier weken rondtoeren. Begin in week 1 meteen goed. Nu lekker zonnig, vanaf morgen tot volgende week regen, regen, regen. Maar dan wel 20 graden. Is het qua temperatuur iig een upgrade tov Nederland.
Hier in Bali is ook iedere dag 90% regen maar heb in twee weken nog geen druppel gezien.

Tip als je zo'n gele Lambo wilt. Wissel die dikke CRO om voor btc. Btc dominance gaat weer lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoMY4F0xdW3bFq1ZRjh0dzmQrXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HEDmmp2L8F267KVHcuWKNUOO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 28-04-2023 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Bali, Auckland, wat zitten jullie allemaal ver weg :+

Ik wacht nog geduldig met mijn BTC zakje. De buurman (zijn personeel) stond de Ferrari te wassen. De Lambos waren al gedaan, de Bentley was weg. Waarschijnlijk boodschappen doen.

#teamskeer

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
[...]

[...]

Had je niet een maand eerder kunnen gaan? Ik heb vorige maand in 3weken tijd 1dag regen gehad in nieuw zealand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Eerste BNB dump geweest, vannacht was einde voor BNB calculatie. Straks kun je inschrijven op EDU daarna krijg je daadwerkelijk die shitcoin. Daarna volgende dump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

sh4d0wman schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:47:
Je moet toch profiteren zolang het kan niet te veel sats kost #geenvliegschaamte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
[...]
Je zult het in het zuiden een stuk kouder krijgen, flinke jas en ijsmuts aanbevolen :+
Maar ja in deze regio is het normaal gesproken korte broeken tot aan juni en eind september is de winter weer voorbij :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
roflexx schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 03:26:
[...]

Had je niet een maand eerder kunnen gaan? Ik heb vorige maand in 3weken tijd 1dag regen gehad in nieuw zealand.
Had altijd gekund maar ik kan nu vijf weken vrij vragen en maar vier weken inzetten door koningsdag, 5 mei, Hemelvaart en Pinksteren te combineren. En het scheelt een boel satjes als je een camper in het hoogseizoen Jan - april wil huren of vanaf mei. Factor 2 verschil, nu korting gekregen want winter sale :+

Dus hoe meer ik bespaar hoe meer ik voor crypto overhoud.
knakworst schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 04:30:
[...]

Je moet toch profiteren zolang het kan niet te veel sats kost #geenvliegschaamte
Dat. Plus gewoon cashback claimen op je tickets / aankopen met CC. Winwin.
ScuL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 04:44:
[...]
Je zult het in het zuiden een stuk kouder krijgen, flinke jas en ijsmuts aanbevolen :+
Maar ja in deze regio is het normaal gesproken korte broeken tot aan juni en eind september is de winter weer voorbij :)
Dat weet ik. Was ook de enige in het vliegtuig naar SFO (mijn overstap) die niet zomers gekleed aan/van boord ging. Muts, fleece, windbreaker, setje goede schoenen voor Mount Ngaharou, Cook en de gletsjers op zuid.

Bitcoin heeft ook nog de nodige gear nodig om voorbij de 30k te pushen. Lekkere jojo gebeuren tussen 27-30k. Als de 30k nu al weerstand bied en die 30,9k van 14 april niet geretest wordt ziet het er niet echt je van het uit. Benjamin hoorde ik al over een lull 2.0 klinkt als go away in May and be back in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Boellies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvFQqlrdywqZ9KHa1gmT2XEdib8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cf2WN8fkY05wNejXc4S12K6p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ray_ schreef op donderdag 27 april 2023 @ 21:18:
[...]

Hij heeft van een handvol DOT's een microfoon gekocht en spreekt sindsdien in vloeiend Engels Youtube-filmpjes in.
Slimmer dan de meeste van ons in dit topic die Dot blijven hodl'en tot de 0 sats.

Ik zie wel een enorme bull-flag. Btc 31k s00n en alts rekter dan rekt.

[ Voor 10% gewijzigd door knakworst op 28-04-2023 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:47
sh4d0wman schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 02:47:
Wie zijn er weg, en hebben ze de Ledgers thuis gelaten? :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Richh schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:27:
[...]

Je hebt meer aan 24 woorden dan een ledger zonder pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
knakworst schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 04:27:
Eerste BNB dump geweest, vannacht was einde voor BNB calculatie. Straks kun je inschrijven op EDU daarna krijg je daadwerkelijk die shitcoin. Daarna volgende dump.
Sst. Gun mij straks nou weer mn wooow kijk eens hoeveel gratis geld ik weer gehad heb momentje :+

Heb omdat je dit vorige maand ook al zei (en het mij ook opvalt natuurlijk) eens een delta screenshotje gemaakt van bnb value in eur op moment aankondiging, gisteravond einde meet periode en zal dat doen als de edu in mn spot staat. Eens kijken of het überhaupt netto wel een plus is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

twit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:00:
[...]

Sst. Gun mij straks nou weer mn wooow kijk eens hoeveel gratis geld ik weer gehad heb momentje :+

Heb omdat je dit vorige maand ook al zei (en het mij ook opvalt natuurlijk) eens een delta screenshotje gemaakt van bnb value in eur op moment aankondiging, gisteravond einde meet periode en zal dat doen als de edu in mn spot staat. Eens kijken of het überhaupt netto wel een plus is.. :)
Vergelijk wel bnb/btc, niet met stablecoin of euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ray_
  • Laatst online: 25-09 16:02
knakworst schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:17:
[...]

Slimmer dan de meeste van ons in dit topic die Dot blijven hodl'en tot de 0 sats.
Fuck. Die doet pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
knakworst schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:17:
[...]

Vergelijk wel bnb/btc, niet met stablecoin of euro.
Yup dat was het plan. Maar van bijna 0.012 naar 0,011 heeft bnb daar ook alweer best wat ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

twit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:30:
[...]

Yup dat was het plan. Maar van bijna 0.012 naar 0,011 heeft bnb daar ook alweer best wat ingeleverd.
Ten opzichte van btc zit bnb al maanden in een downtrend en is bijna gehalveerd. Ik denk wel dat we aan het bodemen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG6pKXBEMgo4pNRR-9KjlAavT-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3NhHjXMmbZhMUAqJWgPjNJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
knakworst schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:33:
[...]

Ten opzichte van btc zit bnb al maanden in een downtrend en is bijna gehalveerd. Ik denk wel dat we aan het bodemen zijn.

[Afbeelding]
Ik weet het. Knap dure 5% cashback card op deze manier :| . Hopelijk start er nu weer een patroon van regelmatige launchpads waarvan er 1 op de 10 ofzo nog eens echt moon gaat. Dat, of hi en plu die omvallen :+ , zou helpen. Had verwacht dat binance zijn aankondiging dat btc/eur en andere veelgebruikte pairs weer transactiekosten genereren bnb zou helpen maar daar is nog weinig van te zien. ‘Vroegah’ traden mensen soms meerdere bnb per dag aan fees weg, daar kwam een mooi stukje bnb demand vandaan.

Overigens nog steeds helemaal geen slechte investering geweest sinds m’n eerste 2018-2019 aankopen, zelfs niet tov btc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:10

Coldcat

HODL

Allemaal niet zo vies over BNB… gratis geld dag!

Zo voelt het dus om van die subsidies / overheidsgeld te krijgen! Weer mooie coins in de portefeuille erbij voor een scheut emoties later. En iedereen die je het geld misgunt.

Zo naar de Aldi voor een blik bier!

BNB is een vieze coin, maar wel een mooie. Vergeleken met de meeste shit houdt die goed stand.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Coldcat schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:55:
Allemaal niet zo vies over BNB… gratis geld dag!

Zo voelt het dus om van die subsidies / overheidsgeld te krijgen! Weer mooie coins in de portefeuille erbij voor een scheut emoties later. En iedereen die je het geld misgunt.

Zo naar de Aldi voor een blik bier!

BNB is een vieze coin, maar wel een mooie. Vergeleken met de meeste shit houdt die goed stand.
Ik hoop eigenlijk tm september m’n bier wel van deze launchpad te kunnen betalen. Minimaal zelfde resultaat in eur als ID moet toch kunnen. Supply is ook wat lager.

Het blijft sowieso mooi stukje gokken en entertainment die launchpads, ik vind t ook iedere keer weer mooi :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 14:12
Deze week heeft google authenticator een nieuwe feature, syncen van 2fa codes naar meerdere devices.

Niet aanzetten! het verkeer in niet encrypted, maw de seed is exposed en google kan zelf deze ook zien. Meesten zullen google vertrouwen maar als je straks ineens 'gehacked' wordt, is dit dus een potentiele open deur geweest.

Nooit je 2fa syncen naar cloud met bv authy etc als je echt veilig wilt zijn. nog beter, schaf yubikey aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:44
RNDR is deze maand ook al x2.
Dikke rendier!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j5mHkU476iUrugeAVnt__7mTtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9upBUrCVLmmlWK3KOQsY2CnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

twit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:58:
[...]

Ik hoop eigenlijk tm september m’n bier wel van deze launchpad te kunnen betalen. Minimaal zelfde resultaat in eur als ID moet toch kunnen. Supply is ook wat lager.

Het blijft sowieso mooi stukje gokken en entertainment die launchpads, ik vind t ook iedere keer weer mooi :)
Als je vandaag gaat krijg je er 2 maanden gratis bij, dan zit je goed tot november.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6neCAXP27lO6fTRN70zwHBJHmw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SsfJyezHEzQOA7ZDLxCPk1BT.png?f=user_large
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:27:
Deze week heeft google authenticator een nieuwe feature, syncen van 2fa codes naar meerdere devices.

Niet aanzetten! het verkeer in niet encrypted, maw de seed is exposed en google kan zelf deze ook zien. Meesten zullen google vertrouwen maar als je straks ineens 'gehacked' wordt, is dit dus een potentiele open deur geweest.

Nooit je 2fa syncen naar cloud met bv authy etc als je echt veilig wilt zijn. nog beter, schaf yubikey aan.
[Twitter]
Hoe doe jij het dan met de recovery keys? Als je in een dronken bui je telefoon kwijtraakt, of hij toevallig kapot gaat dan heb je de toegangscodes niet meer.

Of je zou er een aparte telefoon voor moeten gebruiken.

Zo'n YubiKey, dat werkt toch alleen als het ondersteund wordt? Volgens mij is dat eerder uitzondering bij de meeste crypto websites. Of is dat dan ook veilig met de Yubico App?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40

Wom

Gedeelde smart is halve smart? Want ik zit er ook nog balls deep in vrees ik :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit

[Twitter]
Dank voor de tip ! :)Zou fijn zijn als de ondersteuning voor Yubikey (via NFC) bijv in Iphone apps nog wat beter wordt. Ik zweer bij die dingen inmiddels maar kom er steeds vaker achter dat hoe meer ik dingen met yubikey dichttimmer hoe slechter ik er bij kan als ik een keer op mijn telefoon iets wil doen (Binance app, password manager etc). Goed nu kun je natuurlijk zeggen dat is een mooie reminder om nog eens kritisch te kijken wat je uberhaupt op je telefoon bij je wilt hebben, en zo zie ik het tegenwoordig dan ook maar, maar toch zou het mooi zijn als die ontwikkeling nog wat verder gaat. Liever af en toe op mijn yubikey drukken dan die gekke 2FA codes overtypen en dan weer ergens TOTP recovery seeds opslaan enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:13

[Twitter]
wat is daar nieuw aan? Ik heb het al 3 jaar draaien op 3 devices. Moet niet hebben dat ik het hele recovery traject door moet als 1 telefoon naar de klote gaat.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Coldcat schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:40:
[...]

Als je vandaag gaat krijg je er 2 maanden gratis bij, dan zit je goed tot november.

[Afbeelding]

[...]

Hoe doe jij het dan met de recovery keys? Als je in een dronken bui je telefoon kwijtraakt, of hij toevallig kapot gaat dan heb je de toegangscodes niet meer.

Of je zou er een aparte telefoon voor moeten gebruiken.

Zo'n YubiKey, dat werkt toch alleen als het ondersteund wordt? Volgens mij is dat eerder uitzondering bij de meeste crypto websites. Of is dat dan ook veilig met de Yubico App?
2fa veiligheid is bedoelt om password verlies gevolgen te beperken. Indien je 2fa synchroniseerd naar de cloud heb je al een zwakke schakel gecreeerd. Dus al die cloud 2fa diensten zijn per definitie NIET veilig.

Ik heb twee telefoons, scan 2fa op beide. Een ligt thuis. Net zoals ik drie ledgers heb en 2 yubikeys. Ik heb mijn gmail met yubikey beveiligd net zoals Binance. Binance heeft sinds kort zelf yubikey support voor de ios app :) En als de app niet beveiligd kan worden met yubikey neem ik dat voor lief. Security zou altijd voor gemak moeten gaan. maar goed, dit is ook mijn vakgebied dus moet het wel een beetje preken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
anti elppa schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:52:
[...]

wat is daar nieuw aan? Ik heb het al 3 jaar draaien op 3 devices. Moet niet hebben dat ik het hele recovery traject door moet als 1 telefoon naar de klote gaat.
Het automatisch syncen naar je cloud account is nieuw. Dit verkeerd wordt unecrypted verstuurd, een enorme amateuristische fuck up van google. En darom twee devices, jouw keuze zorgt al voor een zwakke schakel. Mocht je ooit gehacked worden ondanks je 2fa, kan je dus niet uitsluiten dat dit een reden is. 2fa dient offline te zijn, anders is het een schijn veiligheid.
"We analyzed the network traffic when the app syncs the secrets, and it turns out the traffic is not end-to-end encrypted," said Mysk via Twitter. "This means that Google can see the secrets, likely even while they're stored on their servers. There is no option to add a passphrase to protect the secrets, to make them accessible only by the user."
Je zou bijna een kwade intentie er achter te zoeken. Meestal zijn het chinese apps die altijd maar http gebruiken ipv https. De seed wordt mee gestuurd, maw hoe die keys gemaakt worden, is dat uit handen dan kan je meteen al je 2fa shit in de prullenbak gooien.

[/quote]
Mysk said that its tests found the unencrypted traffic contains a "seed" that's used to generate the 2FA codes. According to the researchers, anyone with access to that seed can generate their own codes for the same accounts and break in to them.
[quote]
"If Google servers were compromised, secrets would leak," Mysk told Gizmodo. Since the QR codes involved with setting up two-factor authentication contain the name of the account or service, the attacker can also identify the accounts. "This is particularly risky if you're an activist and run other Twitter accounts anonymously," added the researchers.

[ Voor 6% gewijzigd door mannowlahn op 28-04-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
twit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:51:
[...]

Dank voor de tip ! :)Zou fijn zijn als de ondersteuning voor Yubikey (via NFC) bijv in Iphone apps nog wat beter wordt. Ik zweer bij die dingen inmiddels maar kom er steeds vaker achter dat hoe meer ik dingen met yubikey dichttimmer hoe slechter ik er bij kan als ik een keer op mijn telefoon iets wil doen (Binance app, password manager etc). Goed nu kun je natuurlijk zeggen dat is een mooie reminder om nog eens kritisch te kijken wat je uberhaupt op je telefoon bij je wilt hebben, en zo zie ik het tegenwoordig dan ook maar, maar toch zou het mooi zijn als die ontwikkeling nog wat verder gaat. Liever af en toe op mijn yubikey drukken dan die gekke 2FA codes overtypen en dan weer ergens TOTP recovery seeds opslaan enz.
binance app op ios ondersteund Yubikey via NFC, je houdt de key aan de bovenkant van je telefoon en je kan dan je pincode van je yubikey invullen terwijl je je vinger op de yubikey knop houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:00:
[...]

Het automatisch syncen naar je cloud account is nieuw. Dit verkeerd wordt unecrypted verstuurd, een enorme amateuristische fuck up van google.

[...]

Je zou bijna een kwade intentie er achter te zoeken. Meestal zijn het chinese apps die altijd maar http gebruiken ipv https. De seed wordt mee gestuurd, maw hoe die keys gemaakt worden, is dat uit handen dan kan je meteen al je 2fa shit in de prullenbak gooien.

[/quote]
Mysk said that its tests found the unencrypted traffic contains a "seed" that's used to generate the 2FA codes. According to the researchers, anyone with access to that seed can generate their own codes for the same accounts and break in to them.
[quote]

[...]
ah ik zie het ja. Maar dat is zoals jij ook al schrijft enorm dom. Gewoon exact doen wat jij ook beschrijft. Ik google 2fa op 3 devices draaien. FF scannen en hoppa. 1 idd altijd thuis laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:54
https://porterenee.nl/kasboekjevanedwin/

Wie van jullie heet Edwin? :+

Klinkt precies als de verhalen die ik hier weleens voorbij zie komen

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:01:
[...]

binance app op ios ondersteund Yubikey via NFC, je houdt de key aan de bovenkant van je telefoon en je kan dan je pincode van je yubikey invullen terwijl je je vinger op de yubikey knop houdt. :)
Oh verrek ze ondersteunen het eindelijk zie ik idd. Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:48
Meesten zullen google vertrouwen
Ehhh, gewoon nee dus. Ik mag hopen dat de meesten hier weten dat Google (en Apple en MSFT) gewoon niet te vertrouwen zijn met je data. Not your keys, not your data.
[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxxGfBSdJHQOYp-d451MyhL5Oaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YH5WZ3F6L3sIlesWkLD20OFw.jpg?f=user_large

:Y

Enige nadeel van de NFC yubi's is dat ze niet werken op een iPad. Maar dat ligt aan de iPad want geen NFC chip. Wil je geen yubi aanschaffen, stop dan de tfa seed (of qr code) in een aparte wachtwoordkluis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Domino schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:03:
[...]

Ehhh, gewoon nee dus. Ik mag hopen dat de meesten hier weten dat Google (en Apple en MSFT) gewoon niet te vertrouwen zijn met je data. Not your keys, not your data.

[...]

[Afbeelding]

:Y

Enige nadeel van de NFC yubi's is dat ze niet werken op een iPad. Maar dat ligt aan de iPad want geen NFC chip. Wil je geen yubi aanschaffen, stop dan de tfa seed (of qr code) in een aparte wachtwoordkluis.
Geintje toch? of doe jedat ook met je 24 woorden van je ledger, ergens online storen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]

Ze zijn in ieder geval niet thuis.....

* sh4d0wman gooit de computers, kunst en sieraden in de auto. Even starten via de *Nokia3310 en hoppa alles weg, dat is pech... Ook geen spoortje op de blockchain om te tracen :P

*Src
https://cybersecuritynews...-phone-to-steal-cars/?amp

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 28-04-2023 10:16 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:07:
[...]

Geintje toch? of doe jedat ook met je 24 woorden van je ledger, ergens online storen?
Wie zegt dat het online staat?

Als je de keepass db al te pakken krijgt moet je én het ww weten, én de keyfile in bezit hebben én mijn yubi gejat hebben. En dan heb je één of meerdere tfa seed(s) waarvan je niet weet bij welk account dat deze hoort (want ik sla alleen de seed op).

Dit is mijn seed van een bepaalde cex: JQCE2L2AHE7WGH47. Succes ermee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Domino schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:13:
[...]

Wie zegt dat het online staat?

Als je de keepass db al te pakken krijgt moet je én het ww weten, én de keyfile in bezit hebben én mijn yubi gejat hebben. En dan heb je één of meerdere tfa seed(s) waarvan je niet weet bij welk account dat deze hoort (want ik sla alleen de seed op).

Dit is mijn seed van een bepaalde cex: JQCE2L2AHE7WGH47. Succes ermee :Y)
Alleen als het uitprinten is een security breach als je doelt op offline bewaren op een A4. Als je yubikey er op zit waarom dan nog je seed uitprinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:14:
[...]

Alleen het uitprinten is een security breach als je doelt op offline bewaren op een A4. Als je yubikey er op zit waarom dan nog je seed uitprinten?
Nee, dan begrijp je het verkeerd (of ik leg het niet goed uit). Niet online in deze zin: niet op een cloud platform (dropbox, google drive ed). Wel op de laptop uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 25-09 16:08

resusaapje

h less

Don Guacamole schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:40:
RNDR is deze maand ook al x2.
Dikke rendier!
[Afbeelding]
Lekker man! Maareh, dude, da's een edelhert :|

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.pngitem.com%2Fpimgs%2Fm%2F37-371805_rudolph-reindeer-hd-png-download.png&f=1&nofb=1&ipt=976b5cab0b75d6539e3b55978dc090d8d7c45e0721f943470d67f9f0155d3807&ipo=images

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Nou dat is best een interessante kwestie eigenlijk. Ik zie soms wat politie beelden op youtube, en je leest soms wat op een nieuws site her en der. En dan kom je soms berichten tegen dat de politie bv 20k euro cash in beslag genomen heeft bij een snelheids controle of op een luchthaven etc. Hoe zit dat nu als je met je ledger staande gehouden word. Sowieso gok ik dat de politie niet weet wat een trezor is. Maar in basis zou je toch net zoveel gezeur moeten hebben met crypto in je auto/ koffer als dat je met cash of balen goud hebt?
Nu kan je een uitleg starten dat de coins niet op dat kastje staan maar in de blockchain.....kans is alleen 0 dat ze het snappen.

Ik ben iig vele malen onderweg geweest met 1 of meerder trezors met het veelvoud van bovenstaand bedrag. Vroeg me dit dus serieus af toen ik gisteren vanuit zuid frankrijk onderweg naar huis was.

[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 28-04-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Domino schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:17:
[...]

Nee, dan begrijp je het verkeerd (of ik leg het niet goed uit). Niet online in deze zin: niet op een cloud platform (dropbox, google drive ed). Wel op de laptop uiteraard.
okay, dat is wat mij betreft hetzelfde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:06

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
anti elppa schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:21:
[...]

Nou dat is best een interessante kwestie eigenlijk. Ik zie soms wat politie beelden op youtube, en je leest soms wat op een nieuws site her en der. En dan kom je soms berichten tegen dat de politie bv 20k euro cash in beslag genomen heeft bij een snelheids controle of op een luchthaven etc. Hoe zit dat nu als je met je ledger staande gehouden word. Sowieso gok ik dat de politie niet weet wat een trezor is. Maar in basis zou je toch net zoveel gezeur moeten hebben met crypto in je auto/ koffer als dat je met cash of balen goud hebt?
Nu kan je een uitleg starten dat de coins niet op dat kastje staan maar in de blockchain.....kans is alleen 0 dat ze het snappen.
Dat was toch een verhaal niet zo lang geleden. Politie had wat ledgers in beslag genomen bij een inval. Uiteindelijk had een familielid van de verdachte alles er vanaf getrokken haha :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

[...]

Met je bankpas rondrijden mag toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
@mannowlahn Ik ben echt een leek op dit gebied maar had toch een vraagje. Bij mijn vorige Iphone heb ik via google auth al de sleutels handmatig overgenomen naar de nieuwe telefoon, dan wel via een screenshot van de herstelcode of qr code op laptop.

Bij de laatste iphone gewoon gebruikt van de optie om alles 1 op 1 over te zetten.

Die 2fa gaat bij mij echt alleen om exchanges waar geen coins op staan dus aankoop en verkoop.

Daarna altijd alles naar Trezor en Ledger die ik gebruik zoals ze bedoeld zijn.

Waar zit dan precies het gevaar met de google auth? Ik maak geen gebruik van cloud, of onbewust wel met het overzetten van Iphone naar Iphone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
[...]

Als je regelmatig reist en je je Ledger meeneemt, is het sowieso aan te raden vanuit op-sec om het ijzeren ding dat om je Ledger zit te verwijderen. Zonder het ijzeren ding wordt het minder herkenbaar en lijkt het op een goedkope USB stick. Zeker als je veel vliegt en je moet je handbagage uitstallen bij de security.

Sowieso ook geen BTC stickers of wat dan ook op je Ledger plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

jvel92 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:28:
[...]

Als je regelmatig reist en je je Ledger meeneemt, is het sowieso aan te raden vanuit op-sec om het ijzeren ding dat om je Ledger zit te verwijderen. Zonder het ijzeren ding wordt het minder herkenbaar en lijkt het op een goedkope USB stick. Zeker als je veel vliegt en je moet je handbagage uitstallen bij de security.

Je kan dan ook nog een 25e woord toevoegen: https://www.ledger.com/ac...advanced-security-feature

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alpina
[...]
Goede tip, ik haal ik ze even van de Ledger af om in mijn koffertje te doen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lDeOUZxBJumc8ahqjYrfWDkQq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZcQPdSSsDPdRRZsiVvJy9KD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
Alpina schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:26:
@mannowlahn Ik ben echt een leek op dit gebied maar had toch een vraagje. Bij mijn vorige Iphone heb ik via google auth al de sleutels handmatig overgenomen naar de nieuwe telefoon, dan wel via een screenshot van de herstelcode of qr code op laptop.

Bij de laatste iphone gewoon gebruikt van de optie om alles 1 op 1 over te zetten.

Die 2fa gaat bij mij echt alleen om exchanges waar geen coins op staan dus aankoop en verkoop.

Daarna altijd alles naar Trezor en Ledger die ik gebruik zoals ze bedoeld zijn.

Waar zit dan precies het gevaar met de google auth? Ik maak geen gebruik van cloud, of onbewust wel met het overzetten van Iphone naar Iphone?
Google Authenticator is een lokale app, dus alles is lokaal opgeslagen en ge-encrypt. Een tijdelijk qr code die je scanned met de app is geen probleem, tenzij er een malware op je device zit die een screencapture kan maken.

Google auth ansich is gewoon veilig lokaal. maar de nieuwe optie om het te synchroniseren naar de cloud is wel een issue. Ineens staan die keys buiten je macht, tevens zijn ze niet encrypted dus google kan ze lezen (lees fbi doet verzoek bv om toegang te krijgen) of google server wordt gehacked en dan staat ook alles op straat.

2fa is bedoelt om lokaal een controle mechanisme te hebben. Alles staat in de cloud, maar door een device only lokale check toe te voegen creëer je een sterke schakel.

Mijn google authenticator was nog niet geupdate dus kan niet zeggen of die koppeling met je account automatisch gebeurt maar volgens mij moet je dat eerst zelf activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:33:
[...]

Mijn google authenticator was nog niet geupdate dus kan niet zeggen of die koppeling met je account automatisch gebeurt maar volgens mij moet je dat eerst zelf activeren.
Je moet met je google account inloggen om de sync te activeren. Zonder die koppeling blijft het lokaal.

Overigens best een naaistreek om hiervoor de google services te gebruiken. Sync het dan via het native cloudprotocol (icloud op apple), uiteraard opt-in.

[ Voor 65% gewijzigd door Domino op 28-04-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Coldcat schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:24:
[...]

Met je bankpas rondrijden mag toch ook?
jazeker, maar juist omdat de politie hier zich geen raad mee weet, zie ik het zo gebeuren dat ze het in beslag nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

heb trezors, die vallen sowieso al minder op doordat ze van plastic zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:33:
[...]

Google Authenticator is een lokale app, dus alles is lokaal opgeslagen en ge-encrypt. Een tijdelijk qr code die je scanned met de app is geen probleem, tenzij er een malware op je device zit die een screencapture kan maken.

Google auth ansich is gewoon veilig lokaal. maar de nieuwe optie om het te synchroniseren naar de cloud is wel een issue. Ineens staan die keys buiten je macht, tevens zijn ze niet encrypted dus google kan ze lezen (lees fbi doet verzoek bv om toegang te krijgen) of google server wordt gehacked en dan staat ook alles op straat.

2fa is bedoelt om lokaal een controle mechanisme te hebben. Alles staat in de cloud, maar door een device only lokale check toe te voegen creëer je een sterke schakel.

Bedankt voor de snelle reactie, ik hou het in de gaten bij een nieuwe telefoon. Die Yubikey vind ik ook wel interessant maar ik ga dan wel ergens de afweging maken of de kans groter is dat ik gehackt wordt of dat ik door eigen onkunde niet meer bij mijn coins kan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
Alpina schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:39:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie, ik hou het in de gaten bij een nieuwe telefoon. Die Yubikey vind ik ook wel interessant maar ik ga dan wel ergens de afweging maken of de kans groter is dat ik gehackt wordt of dat ik door eigen onkunde niet meer bij mijn coins kan :')
Je moet sowieso zorgen voor extra keys. Een is geen, twee is een zeggen wij altijd.

Als je een yubi kwijtraakt ben je gelijk de sjaak als dat je enige is. Is wel een prijzige optie als je het goed wil doen. Een losse yubi kost €45~50, aanbiedingen zijn dungezaaid. De blauwe security key was goedkoper maar inmiddels end-of-life dacht ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Domino op 28-04-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Alpina schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:39:
[...]

Ik neem aan dat je hoofd email adres heel veel toegang geeft tot van alles. Dat zou je prio 1 moeten zijn voor de yubikey. Dan zouden ze bv in je binance kunnen inloggen en als ze dan 2fa willen uitzetten komen ze in ieder geval niet je mail in om op de bevestigingsmail te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Domino schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:40:
[...]

Je moet sowieso zorgen voor extra keys. Een is geen, twee is een zeggen wij altijd.

Als je een yubi kwijtraakt ben je gelijk de sjaak als dat je enige is. Is wel een prijzige optie als je het goed wil doen. Een losse yubi kost €45~50, aanbiedingen zijn dungezaaid. De blauwe security key was goedkoper maar inmiddels end-of-life dacht ik.
Tja, 100 euro voor twee is prima prijs als je nagaat hoeveel gezeik je kan hebben als bv je hoofd email adres gehacked is. Ga er maar aanstaan wat je dan allemaal moet nalopen, al je gegevens, paspoort info en what not wat er allemaal een keer is langs gekomen. ooit gesolliciteerd en ze willen copy paspoort, waarschijnlijk via je mail gegaan. Copy in je email bewaard voor vakantie? Al die zaken kunnen het een enorme stresvolle situatie maken als dat open en bloot igt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:59
Domino schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:40:
[...]

De blauwe NFC is ca 30,-

Daar heb ik er twee van (1 backup) en in elk geval op mijn MS en Google accounts die weer elkaars alternatieve email zijn en mijn privemail en verder waar ze maar ondersteund worden. SMS / telefoonnummer heb ik weggehaald als 2FA authenticatiemethode.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
mannowlahn schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:46:
[...]

Tja, 100 euro voor twee is prima prijs als je nagaat hoeveel gezeik je kan hebben als bv je hoofd email adres gehacked is. Ga er maar aanstaan wat je dan allemaal moet nalopen, al je gegevens, paspoort info en what not wat er allemaal een keer is langs gekomen. ooit gesolliciteerd en ze willen copy paspoort, waarschijnlijk via je mail gegaan. Copy in je email bewaard voor vakantie? Al die zaken kunnen het een enorme stresvolle situatie maken als dat open en bloot igt.
Eens. Echter hecht niet iedereen dezelfde waarde aan security en privacy. En niet tegen elke prijs.

Ik had geluk, mocht via CF vier yubi’s kopen voor €60 in december. Dat zijn de leuke acties.
UniMatrix schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:49:
[...]

De blauwe NFC is ca 30,-

Daar heb ik er twee van (1 backup) en in elk geval op mijn MS en Google accounts die weer elkaars alternatieve email zijn en mijn privemail en verder waar ze maar ondersteund worden. SMS / telefoonnummer heb ik weggehaald als 2FA authenticatiemethode.
Die security key staat inmiddels niet meer op de website van yubico. Daarnaast is dat een uitgeklede versie van de ‘echte’ yubi’s. Alleen otp, geen fido2.

Beter dan niets, begrijp me niet verkeerd. Maar dan liever toch wat extra uitgeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Domino op 28-04-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:59
Domino schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:49:
[...]

Eens. Echter hecht niet iedereen dezelfde waarde aan security en privacy. En niet tegen elke prijs.

Ik had geluk, mocht via CF vier yubi’s kopen voor €60 in december. Dat zijn de leuke acties.

[...]

Die security key staat inmiddels niet meer op de website van yubico. Daarnaast is dat een uitgeklede versie van de ‘echte’ yubi’s. Alleen otp, geen fido2.

Beter dan niets, begrijp me niet verkeerd. Maar dan liever toch wat extra uitgeven.
Volgens mij is dat niet helemaal waar, https://www.kommago.nl/yubico-security-key-nfc

"Ondersteunt Universal 2-factor authenticatie (FIDO U2F) & FIDO2"

EDIT: https://www.yubico.com/nl...-key-nfc-by-yubico-black/ ze zijn nu zwart :)

Maar goed, een tientje meer uitgeven is inderdaad aan te raden, maar ik zou er sowieso twee kopen en allebei koppelen en eentje 'in de kluis'.

[ Voor 15% gewijzigd door UniMatrix op 28-04-2023 11:00 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Nu we toch bezig zijn, hoe veilig is Metamask?

Voelt in ieder geval veiliger dan een vage exchange voor mijn shitcoin.

[ Voor 44% gewijzigd door Alpina op 28-04-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Alpina schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:12:

Metamask is een Hot wallet, dus connected met internet. De privatekeys worden in je broswer bewaard via de extension.

Metamask als extension voor je ledger is een ander verhaal.

Maar via een phishing mail of nep website kan je denken dat je ingelogged ben en eventueel je metamask authentiseren voor de site.

In principe zou ik metamask alleen gebruiken ter koppeling van een ledger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino

Lastig te zeggen. Wat jij veilig vind is voor mij wellicht anders. Ik gebruik metamask alleen om cb (plu en hi) om te zetten naar usdt. Die stuur ik daarna gelijk weer door. Ik laat er dus niks lang opstaan.

Sowieso is het non-custodial, dus wat dat betreft ‘veiliger’ dan een vage cex. Tegelijk is het ook gewoon een browser extensie, met alle risico’s vandien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pITpjwETXDYZQbMombNsW9ga--Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E848S7WOxmlV9yedkGHeuav.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online

Afhankelijk van hoe je het gebruikt en de gebruiker. Het is een wallet die al een tijdje meegaat, maar is naar mijn mening niet echt gebruiksvriendelijk. Tenzij je bovengemiddelde kennis hebt van crypto is het vaak onduidelijk wat voor transactie je nou precies tekent. Een wallet als Rabby is dan een betere optie. Laatst genoemde heeft ook betere Ledger integratie.

Metamask en andere wallet's altijd gebruiken met een Ledger wallet.

Zelf heb ik meerdere wallet's met verschillende doeleinden:
  1. Wallet om dingen mee uit te proberen (nooit verbonden met mijn andere wallet's)
  2. Wallet die ik gebruik voor DeFi protocollen (lending, borrowing, liquidity pool's etc)
  3. Een multi-sig wallet voor mijn lange termijn ETH. Deze verbind ik nooit met smart contract's en heeft alleen van en naar transacties.
Voorbeelden van multi-sig wallet's: Gnosis safe en Argent (Ethereum wallet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra

MetaMask is redelijk veilig, evenals Trustwallet
het gevaar zit bij jezelf; klikken op verkeerde links en het kan verkeerd aflopen

nothing stops this train

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Maan of geen maan.. Jachtseizoen is weer van start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSP5Fl9wdIO1EKf3DSdADAC_TLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2fdtNyVZcHzNmpTMjDBxtFz.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
Kol Nedra schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:33:
[...]

MetaMask is redelijk veilig, evenals Trustwallet
het gevaar zit bij jezelf; klikken op verkeerde links en het kan verkeerd aflopen
Trustwallet had onlangs wel een security issue. Nuttig draadje om te lezen, wel beetje technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Samhallsbyggnadsbolaget i Norden AB heeft vers kapitaal nodig. Geitenbende.

Dat is trouwens de grootste Zweedse vastgoedbelegger.

En institutionele beleggers bitcoin mijden vanwege volatiliteit :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TR-rer-F0rj8fgtJDAM3Lf_xA-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IysCahx3gBnQixvmje83U3Z2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door knakworst op 28-04-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Zo mijn EDU's zijn gestort. Uit interesse een kleine poll :)

Poll: EDU Launchpad - Mijn plan is:
Hold een tijdje wat launch prijs ook is
Ik probeer een limit sell op X, anders hold
Probeer om exact 13:00 (correctie het is 14:00) market sell te timen
EDU!? Ik heb al tijden geen BNB meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405528&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Optie 5. Ik wist niet dat er weer een launch was..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:00
Die paar euro.. heef toch eigenlijk geen nut om direct te verkopen? Of het wordt meer waard of het gaat richting BNB d.m.v. de convert kleingeld optie.

[EDIT]
Wanneer krijgen we de BNB terug? Zou dacht ik om 12:00 zijn maar zie geen BNB...

[ Voor 22% gewijzigd door Nopheros op 28-04-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Nopheros schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:25:
Die paar euro.. heef toch eigenlijk geen nut om direct te verkopen? Of het wordt meer waard of het gaat richting BNB d.m.v. de convert kleingeld optie.
Ik haal denk ik gemiddeld tussen de 200 en 500 EUR uit die launchpads. Dan is het toch wel de moeite om even voor te gaan zitten hoor. (Ja tuurlijk, dan commit je ook een hoop BNB).

Edit: @Nopheros bij mij is BNB zojuist teruggestort. 0,05 BNB van mn inleg af zo te zien dus dat moet er toch minimaal aan EDU value terug gaan komen :)

[ Voor 15% gewijzigd door twit op 28-04-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
twit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:26:
[...]

Ik haal denk ik gemiddeld tussen de 200 en 500 EUR uit die launchpads. Dan is het toch wel de moeite om even voor te gaan zitten hoor. (Ja tuurlijk, dan commit je ook een hoop BNB).

Edit: @Nopheros bij mij is BNB zojuist teruggestort. 0,05 BNB van mn inleg af zo te zien dus dat moet er toch minimaal aan EDU value terug gaan komen :)
Letterlijk enkele minuten geleden gestort idd...

0.00144921 BNB Deducted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

twit schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:26:
[...]

Da's een mooie berg BNB die je dan nodig hebt. Pakweg 1000 BNB? Ik heb nog zitten zoeken, maar ik heb ze niet liggen O-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
O.b.v. deduced amount kan je natuurlijk terug rekenen hoeveel je hebt ge-commit.

En de start van EDU market is om 14:00 CEST.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Gondor schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:42:
O.b.v. deduced amount kan je natuurlijk terug rekenen hoeveel je hebt ge-commit.

En de start van EDU market is om 14:00 CEST.
Waarschijnlijk zit er een minimum aan het aantal te verkopen EDU's. Typisch iets van 10 stuks. Dus iedereen met minder dan dat is al bagholder, tenzij je het via dust-to-bnb speelt.

Ach ja, kruimels. Maar wellicht genoeg opbrengst voor een blikje dikke schuldenbrau :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
resusaapje schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:45:
[...]

Waarschijnlijk zit er een minimum aan het aantal te verkopen EDU's. Typisch iets van 10 stuks. Dus iedereen met minder dan dat is al bagholder, tenzij je het via dust-to-bnb speelt.

Ach ja, kruimels. Maar wellicht genoeg opbrengst voor een blikje dikke schuldenbrau :*)
Volgens mij is het minimum dat het waarde van 10usd of meer moet hebben.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Solana staat op 11, kan ieder moment weer de top 10 binnenstormen.

#onkruidvergaatniet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
resusaapje schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:42:
[...]

Da's een mooie berg BNB die je dan nodig hebt. Pakweg 1000 BNB? Ik heb nog zitten zoeken, maar ik heb ze niet liggen O-)
Haha nee joh ik heb er best een leuk aantal (5% cashback haal ik) maar ergens ben je een factor 10 of meer in je berekening mis gegaan. OF ik ben veel te optimistisch in mijn herinnering over mijn gemiddelde launchpad beloning natuurlijk.We hebben het hier ook weer niet over halve huizen of tesla's aan BTC value dus hier kani k nog wel vrij open over zijn denk ik. De vorige leverde me 400 zoveel ID op en nu heb ik 285 EDU gekregen. Kan met wat geluk dus best weer tussen de 200 en 500 EUR worden lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Vanaf wanneer kunnen we deze shitcoin traden? Is dat een vast moment na de launchpad of verschilt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
Nopheros schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:06:
Vanaf wanneer kunnen we deze shitcoin traden? Is dat een vast moment na de launchpad of verschilt dat?
https://www.binance.com/e...USDT?theme=dark&type=spot :) De URL bestaat altijd al nadat je je muntjes krijgt.

Ik deel deze overigens alleen maar zodat jullie extra EDU in kunnen kopen he. Sell orders zijn verboden tot 1 juni :P

[ Voor 15% gewijzigd door twit op 28-04-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Fack........launchpad vergeten op Binance..... dit gebeurd mij te vaak!
was weer te druk bezig om mijn kinderen in leven te houden....

nothing stops this train

Pagina: 1 ... 87 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!