zwembroek schreef op woensdag 26 april 2023 @ 15:17:
[...]
We zitten nu echt op zo'n punt dat het beide kanten op kan. Qua timing kan het nog best dat we voor oktober / november de lows nog een keer gaan opzoeken en de recessie bullshit. Maar het kan ook dat we niet meer onder de 20K komen we blijven rangen tussen de 20k en 30k. Maar als we echt boven de 100k willen komen dan is nu rangen tussen de 30k en 40k tot na de halving ook echt niet gek. Met andere woorden je kan maar beter wat skin in de game hebben dan gokken op de lows. Ik zou het in ieder geval niet durven zeggen welke kant het op gaat. Ik denk dat je teveel naar Benjamin Cowen luisterd. Die verwacht nog een Eth voor $700.
Yep klopt, ik heb een bias. Voordeel van Ben is dat z'n risk metric ook nu weer goed heeft uitgespeeld: koop onder 0.4 en verkoop boven 0.5. Ik heb "te weinig" gekocht onder 0.4 maar sta nog steeds achter m'n strategie. Ben is inderdaad vrij deterministisch over ETH. Maarrr, vergeet niet dat ETH relatief verder overvalued is dan BTC. De downside is groter bij een sell off van risk assets als geheel.
Ik wil geen langspeelplaat worden, maar de yield curve blijft me verbazen. We zijn zo diep inverted, de economie is echt kapot in zekere zin (mocht je hier meer over willen weten, check m'n recente post in het beleggingstopic). Als macroeconoom kan ik me daar niet aan onttrekken

. Then again, ik ben de eerste die toegeeft dat economie eigenlijk geen echte academische studierichting is, het is een hoop gemodelleer en je zit er altijd naast. Maar dat er iets in de lucht hangt, is voor mij nog steeds een te sterk gevoel om cash te deployen naar een niveau van 2x zoveel als pak 'm beet een half jaar geleden.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990