[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.011 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
iceblack24 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:15:
[...]
Ik denk niet dat alle banken omvallen als we met 0,5 punt om hoog gaan (eerlijk gezegd ik heb geen idee wanneer dat precies het geval zou zijn). Daarom denk ik ook dat we in de VS nog steeds met 0,25 punten omhooggaan. Wel denk wel dat de huidige problemen bij de bank te maken hebben met de rente verhogingen van afgelopen jaar. Verder denk ik nog steeds dat als puntje bij paaltje komt de overheid veel liever kiest voor een hogere inflatie dan het omvallen van banken. Overigens hoeft er maar 1 grote bank te vallen en die trekt de rest mee.
Normaal gesproken kan een bank de hogere rente lasten door berekenen aan hun klanten en daarmee winst maken. Ze lenen bij de ECB voor x% en lenen het uit aan de klant voor x% + een beetje. Zelfde met spaargeld, jij krijgt x% en ze lenen het meerdere keren uit voor x% + een beetje. Dat beetje wordt bepaald door het risico dat je voor ze vormt (met of zonder NHG bijvoorbeeld, of hypotheek verhouding t.o.v. waarde van de woning).

Zolang iedereen netjes blijft betalen en niet iedereen tegelijk zijn geld terug wilt gaat dat allemaal prima.

Het probleem bij een bankrun is dat om welke reden dan ook het vertrouwen ineens weg is en iedereen tegelijk zijn of haar geld er weg wilt halen.

Cash reserve gaat er eerst doorheen en vervolgens moeten ze andere bezittingen gaan verkopen. Het probleem nu is dat staatsobligaties in de boeken een bepaalde waarde vertegenwoordigden, maar door de gestegen rentes in de praktijk minder waard zijn geworden. Gedurende de looptijd fluctueert de waarde en dat is prima. Onverwachts moeten liquideren is op de blaren zitten (niemand wilt die lagere rentes nu 1 op 1 overnemen als je ze ook met hogere rentes kunt krijgen) en direct geld afschrijven. Dan snijdt het mes aan 2 kanten en kun je je klanten niet meer uitbetalen.

De rente op zichzelf is niet handig voor de bestaande balans, maar het vertrouwensverlies is het grootste probleem en zorgt voor de kettingreactie. Ofwel zolang men de schijn kan ophouden, blijft het systeem draaien en kan de inflatie "bestreden" worden met de hogere rente. Lenen wordt duurder, investeringen lopen terug, economie koelt wat af en het loopt af met een sisser. Althans laten we het hopen, want daar zijn we allemaal mee geholpen.

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38
Coldcat schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:25:
[...]

Dan zit je met vergunningen denk ik. Een vliegtuig met spandoek is een paar honderd euro als ik zo rondkijk.

Zo’n QR code is van afstand lastig te zien, maar een middelvinger wel.

Wie doet er mee en wil er ook een flufje invliegen?

Poll: Bitcoin plane over de Zuidas!
Ja ik doe mee met een fluf
Leuk maar niet voor mij
Slecht idee
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Als er interesse is wil ik wel wat moeite doen prijzen op te vragen :+
Haha ik ben meer een roeper dan dat ik dingen ook echt doe maar jij pakt echt door. Als er genoeg zijn om de kosten wat te drukken ben ik de moeilijkste niet maar sluit niet uit dat dit idee niet verder dan dit topic komt ipv daadwerkelijk achter een vliegtuig;)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

twit schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:56:
[...]

Haha ik ben meer een roeper dan dat ik dingen ook echt doe maar jij pakt echt door. Als er genoeg zijn om de kosten wat te drukken ben ik de moeilijkste niet maar sluit niet uit dat dit idee niet verder dan dit topic komt ipv daadwerkelijk achter een vliegtuig;)
Moet je wel in style blijven: wel een aanbieder vinden die bitcoin accepteert.

Anders kan je net zo goed een crypotozakdoek laten ontwikkelen en drukken en samen met je omgekeerde Nederlandse vlag ophangen.

Dokkumer vlaggen centrale heeft tegenwoordig weer wat ruimte in de agenda, hoorde ik. Maar weer niet of je daar terecht kan met crypto.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Numbers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:48:
[...]
Normaal gesproken kan een bank de hogere rente lasten door berekenen aan hun klanten en daarmee winst maken. Ze lenen bij de ECB voor x% en lenen het uit aan de klant voor x% + een beetje. Zelfde met spaargeld, jij krijgt x% en ze lenen het meerdere keren uit voor x% + een beetje. Dat beetje wordt bepaald door het risico dat je voor ze vormt (met of zonder NHG bijvoorbeeld, of hypotheek verhouding t.o.v. waarde van de woning).

Zolang iedereen netjes blijft betalen en niet iedereen tegelijk zijn geld terug wilt gaat dat allemaal prima.

Het probleem bij een bankrun is dat om welke reden dan ook het vertrouwen ineens weg is en iedereen tegelijk zijn of haar geld er weg wilt halen.

Cash reserve gaat er eerst doorheen en vervolgens moeten ze andere bezittingen gaan verkopen. Het probleem nu is dat staatsobligaties in de boeken een bepaalde waarde vertegenwoordigden, maar door de gestegen rentes in de praktijk minder waard zijn geworden. Gedurende de looptijd fluctueert de waarde en dat is prima. Onverwachts moeten liquideren is op de blaren zitten (niemand wilt die lagere rentes nu 1 op 1 overnemen als je ze ook met hogere rentes kunt krijgen) en direct geld afschrijven. Dan snijdt het mes aan 2 kanten en kun je je klanten niet meer uitbetalen.

De rente op zichzelf is niet handig voor de bestaande balans, maar het vertrouwensverlies is het grootste probleem en zorgt voor de kettingreactie. Ofwel zolang men de schijn kan ophouden, blijft het systeem draaien en kan de inflatie "bestreden" worden met de hogere rente. Lenen wordt duurder, investeringen lopen terug, economie koelt wat af en het loopt af met een sisser. Althans laten we het hopen, want daar zijn we allemaal mee geholpen.
Een boel mooie woorden.

Waar het op neerkomt is dat het prima is dat banken speculeren met geld van hun klanten.

Gaat dat goed, dan verdient de bank een boel geld. Gaat dat fout, dan wordt de klant gedupeerd. Tenzij de overheid natuurlijk de bank zijn verliezen uitkoopt.

In dat geval wordt ook de belastingbetaler gedupeerd.

Niets aan fractioneel bankieren is goed of gezond.

Het is een fucking scam.

En het gebeurt alleen omdat:

1. De gewone burger niet geïnformeerd is en denkt dat de bank zijn of haar geld bewaakt.

2. Het hebben van een bankrekening een verplichting is om deel te kunnen nemen aan de maatschappij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f63qOULlh1OKY1NK2Zipm4MmyJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/do5VrGKNeXXMmPG4ZrfKQ400.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:43:
[...]
2. Het hebben van een bankrekening een verplichting is om deel te kunnen nemen aan de maatschappij.
Dit is leuk voor immigranten, je moet een inkomen hebben om een bankrekening te openen en een bankrekening om een baan te krijgen en andere dingen te kunnen.

En een soort van bewijs van de IND om ergens te kunnen werken. Een adres om een bankrekening aan te vragen. Weet niet meer exact meer hoe het ooit ging met m'n ex, maar je zat in een soort cirkeltje, overal was alles verplicht, maar voor het ene had je het andere nodig en andersom.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@JDx yep, helaas wereldwijd een bak poep. Kon in land A geen rekening openen want ik werk niet lokaal. Land B kon ik een rekening openen maar mag ik niet naar het buitenland overboeken en de rekening in NL wil stoppen omdat ik er niet woon. Nooit rood gestaan, voldoende saldo, betaal al extra maandelijkse kosten sinds hun witwas enquete. :')

Dus fuck fiat. :w Hello crypto O+

edit: on a different note...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FrsiMMzWcAIdMmN?format=jpg&name=medium

Benieuwd hoe deze corrupte dame zich hede ten dage voelt. Het pluche zit vast lekker.

[ Voor 22% gewijzigd door sh4d0wman op 21-03-2023 02:49 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:43:
Een boel mooie woorden.

Waar het op neerkomt is dat het prima is dat banken speculeren met geld van hun klanten.
Mooie woorden kunnen toch samen gaan met een goede uitleg van de situatie? De post die je quoot, vat precies samen hoe het nu zit. Kan geen kwaad om hier af en toe aan kennisdeling te doen lijkt me. In hoeverre banken boeven zijn en er totaal andere gedragingen op nahouden dan ze doen vermoeden, is een andere discussie :P

@sh4d0wman Lagarde is nu zelfs corrupt? Prima om kritisch te zijn, maar corrupt gaat wel erg ver. Bron?

[ Voor 8% gewijzigd door Jedi_Pimp op 21-03-2023 05:50 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 05:48:
[...]
@sh4d0wman Lagarde is nu zelfs corrupt? Prima om kritisch te zijn, maar corrupt gaat wel erg ver. Bron?
Technisch gezien niet corrupt en geeft men het beestje een andere naam: nalatig.... Fris is deze dame zeker niet. Hmm welke andere vrouw stond er recent ook weer in de krant?

https://www.bbc.com/news/world-europe-38369822

edit: hier relevante passages (dat was niet te doen op een smartphone)

Uitspraak:
A French court has found International Monetary Fund chief Christine Lagarde guilty of negligence but did not hand down any punishment.
Waarom dan geen straf?
Judge Martine Ract Madoux said: "The context of the global financial crisis in which Madame Lagarde found herself in should be taken into account."

She also cited Ms Lagarde's good reputation and international standing as reasons.
En dit ruikt naar vriendjespolitiek of op zijn minst een gedeeld belang:
The CJR is composed mostly of politicians rather than judges, and handles allegations of crimes committed by cabinet ministers in office.
If it quacks like a duck....

[ Voor 48% gewijzigd door sh4d0wman op 21-03-2023 06:29 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:34
Goedemorgen allemaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpxbwknT2bQlS9CMt0cVor0CT6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIw1VoUnQNPpomA6KILNAWMj.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 09:05
Morning :*) Und arbeitse !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
sh4d0wman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 06:01:
[...]

Technisch gezien niet corrupt en geeft men het beestje een andere naam: nalatig.... Fris is deze dame zeker niet. Hmm welke andere vrouw stond er recent ook weer in de krant?

https://www.bbc.com/news/world-europe-38369822

edit: hier relevante passages (dat was niet te doen op een smartphone)

Uitspraak:

[...]

Waarom dan geen straf?

[...]

En dit ruikt naar vriendjespolitiek of op zijn minst een gedeeld belang:

[...]

If it quacks like a duck....
Nalatigheid bepaald door een speciaal hof (i.e. buiten de gewone rechterlijke macht om). Sure, niet handig en misschien zelfs onfris. Het label corrupt is echter nogal stigmatiserend en is zeker in deze tijd niet zomaar overal op te plakken. Wij hebben in NL overigens een record aan eerder dan geplande vertrokken ministers en staatssecretarissen de afgelopen jaren, dus ook wij hebben te maken met ministeriële nalatigheden. Ik vind het persoonlijk veel valser als machtssystemen als collectieven onwaarheden verkondigen over crypto/Bitcoin. Bewust leugens verspreiden omdat het jouw narratief ten goede komt. Nee dank je.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 11:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnWOUTTDcdn2hgXRcRgYq9KhsN0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PDeVs2Qi3mZyd8kBVxjdK8Ec.jpg?f=user_large

Oké, alle vertrouwen DO NOT PANIC PEOPLE!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmVLhsWJJobzi9LYvsEMdkK0PpU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a9QkN7sWxSpHmrbLDLOBGdyR.jpg?f=user_large

Mmmmm

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:07
tijd is bijna op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9VEacpmlBzeBmeWyqdfVbnTYss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wpgE63T4g2sshzefiwnoJoGz.png?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:29
Opluchtingsrally gisteren, vandaag de terugkeer van het inflatie en recessie spook ? Rentes moeten verder omhoog maar kunnen niet omdat de banken verkeerd zitten met hun 'voorspellingen' en daar vol op hebben ingezet ?

Beide opties zijn lastig voor de verdere stijging van assets, het verlies van vertrouwen in banken is de lastigste van de 2 denk ik. Leuk voor BTC en wellicht definitief de ontkoppeling. Dan kom je op het punt dat veel meer mensen het moeten gaan gebruiken, als betaalmiddel of als veilige haven. Dat is nog best een stap.

In ieder geval, hopelijk moon !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:29
Waar kijk ik naar ? Uitbreken bij de kruising ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
CornermanNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:10:
[...]

Waar kijk ik naar ? Uitbreken bij de kruising ?
niets bijzonders een triangle. Kans op up is klein beetje groter dan down....maar scheelt niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
CornermanNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:09:
Opluchtingsrally gisteren, vandaag de terugkeer van het inflatie en recessie spook ? Rentes moeten verder omhoog maar kunnen niet omdat de banken verkeerd zitten met hun 'voorspellingen' en daar vol op hebben ingezet ?

Beide opties zijn lastig voor de verdere stijging van assets, het verlies van vertrouwen in banken is de lastigste van de 2 denk ik. Leuk voor BTC en wellicht definitief de ontkoppeling. Dan kom je op het punt dat veel meer mensen het moeten gaan gebruiken, als betaalmiddel of als veilige haven. Dat is nog best een stap.

In ieder geval, hopelijk moon !
futures zijn neutraal iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
anti elppa schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:11:
[...]

niets bijzonders een triangle. Kans op up is klein beetje groter dan down....maar scheelt niet veel
oke kapot........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Een mooi momentje om wat waardeloze euros om te wisselen voor schaarse satjes.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
When moon?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:55

Darrell

Fiat moonboy

Op de 1s heb ik al een nieuwe driehoek gezien. Komt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:22
fake-out imo

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 20:37

knakworst

Get more sats!

Alles om alts rekt te laten gaan en btc moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
denk ik ook. Ik trade er niet op ook. Nouja heb die ene long nog steeds lopen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 22:56
Morgen rond deze tijd launchpad niet vergeten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 20-09 22:47

resusaapje

h less

iBasch schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:34:
Wat soms beter werkt is om je BNB een dag vóór de lanchpad te verkopen, omdat het daarna gedumpt gaat worden en je dan goeiekoop kan terugkopen.

Oh, da's vandaag...

*

*

DAMP IET!!!!11!1!!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryderr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
iBasch schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:34:
Deze keer ga ik denk ik hodlen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 05:48:
[...]

Mooie woorden kunnen toch samen gaan met een goede uitleg van de situatie? De post die je quoot, vat precies samen hoe het nu zit. Kan geen kwaad om hier af en toe aan kennisdeling te doen lijkt me. In hoeverre banken boeven zijn en er totaal andere gedragingen op nahouden dan ze doen vermoeden, is een andere discussie :P

Ja dat is ook wel weer waar.

Sorry @Numbers voor mijn allergische houding richting het bankwezen.

Dit soort artikelen die dan boven komen helpen ook niet mee:

https://abcnews.go.com/Bu...ollapse/story?id=97937058
Less than two weeks before Silicon Valley Bank became the largest bank failure since the 2008 financial crisis, top executives at the company sold stock totaling several million dollars, according to federal disclosures obtained by ABC News.

Former SVB President and CEO Greg Becker sold over $3.5 million of his company stock holdings on Feb. 27, according to a disclosure made to the U.S. Securities and Exchange Commission filed on March 1.

Becker wasn't the only member of SVB's top brass to sell company common stocks. In a separate FEC disclosure, also filed March 1, SVB Chief Financial Officer Daniel Beck sold $575,180 in company common stocks on Feb. 27.
Speculatief risico nemen met klant tegoeden, dit verpesten, maar voordat de boel klapt nog wel even je eigen financiële hachje redden.

Dat geeft toch wel aan dat het bestuur van sommige banken hun onderneming gewoon zien als een melkkoe voor zelfverrijking.

Gaat het allemaal goed heb je mooie dikke bonussen, gaat het fout dan verkoop je het zinkende schip voordat de wereld het doorheeft.

Klanten zijn gedupeerd, komt er een bailout? Dan is de belastingbetaler gedupeerd. En de mensen die verantwoordelijk zijn? Die maken hoe dan ook winst en worden zo netjes beloond voor hun wangedrag.

Vandaar mijn allergische reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

keepitfrosty schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Deze keer ga ik denk ik hodlen
Ja? Jij ziet een mooie toekomst voor speesaidie?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 17:12
Mooie kerel die Jack

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:10
resusaapje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Wat soms beter werkt is om je BNB een dag vóór de lanchpad te verkopen, omdat het daarna gedumpt gaat worden en je dan goeiekoop kan terugkopen.

Oh, da's vandaag...

*

*

DAMP IET!!!!11!1!!
Works every time. Heb BNB paar dagen terug aan 343 gedumpt, verse stable om opnieuw in BTC te duwen.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
resusaapje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Ja? Jij ziet een mooie toekomst voor speesaidie?
Ja normaal insta dump ik wel maar dit is wel een van de grotere projecten die via de launchpad gaat en huidige markt condities zijn op het moment redelijk positief. Daarom wil ik bij deze wel even de gok nemen om het wat langer aan te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
keepitfrosty schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Ja normaal insta dump ik wel maar dit is wel een van de grotere projecten die via de launchpad gaat en huidige markt condities zijn op het moment redelijk positief. Daarom wil ik bij deze wel even de gok nemen om het wat langer aan te houden.
Ik heb een tijd lang ook iedere launchpad stipt op de eerste paar seconde dat trading open ging gedumpt. Totdat een van de laatste launchpads me tot op de dag van vandaag 4000 EUR en op enig moment zelfs 11000 EUR had opgeleverd en ik mijn 350 dollar gratis geld zat te vieren :F . Ik weet, garanties uit het verleden, fomo enz maar ik heb toch ook besloten geen blinde sell orders meer in te zetten maar iig eens even 72u aan te kijken wat er gebeurt.
Het is of-of wat mij betreft. Of je verkoopt echt in de allereerste seconden of je wacht echt een tijdje / enkele dagen. Als je na 5-10 minuten ofzo probeert te verkopen heb je bijna altijd de slechtste deal als je de laatste tig launchpad coins terugkijkt.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:18
Waarom niet gedeeltelijk verkopen?
Ik snap niet dat iemand meteen alles in 1 keer verkoopt. :?
Zeker als het gratiezz geld is, dan heb je toch niks te verliezen als je een deel bewaard.

Zoals Lark Davis zegt: Keep a moon bag 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Mr. Unexist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:34:
Zeker als het gratiezz geld is, dan heb je toch niks te verliezen als je een deel bewaard.

Hangt voor mij een beetje van de allocatie af na een launchpad. Als het peanuts is dan hoef ik niet nog een moonbagje te houden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g53eyejW4iE5HQTBil1epy-0Ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3IwUoecdj6sTdgoIrYXQ0wwt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Zojuist al even weer een moonshot naar 28k, dus vanmiddag gaan we weer pumpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Mr. Unexist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:34:

Omdat de geschiedenis laat zien dat slechts een handjevol alts op een lange termijn wint van Bitcoin, dus waarom zou je dit gokken? Ja, het is gratis geld maar dan nog is het zonde als het weer verdampt imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 05:22
De S&P500 futures is weer boven de 4000 punten. Kan een zeer groene beursopening brengen. BTC naar 29k?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twit
ScuL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:09:
De S&P500 futures is weer boven de 4000 punten. Kan een zeer groene beursopening brengen. BTC naar 29k?
Zou toch mooi zijn als we nu in de situatie komen dat als de beurzen omhoog gaan bitcoin omhoog gaat (die correlatie zien we al maanden) maar als de beurs slecht gaat ivm meer bank nieuws en andere economische ellende bitcoin OOK omhoog gaat omdat het dan wordt gezien als plek om je geld te buiten de gevestigde economie te beleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
twit schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:21:
[...]

Zou toch mooi zijn als we nu in de situatie komen dat als de beurzen omhoog gaan bitcoin omhoog gaat (die correlatie zien we al maanden) maar als de beurs slecht gaat ivm meer bank nieuws en andere economische ellende bitcoin OOK omhoog gaat omdat het dan wordt gezien als plek om je geld te buiten de gevestigde economie te beleggen :)
zou humor zijn ja. Ik vind alles prima

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRAVWsRIawxWYoRqtazNgyKx-qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UcNWU3LFxHk50PK0SrMeEAH.jpg?f=fotoalbum_large

First Republic Bank chart.

Insane... Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Don't trust, verify.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Vis schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]

First Republic Bank chart.

Insane... Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Don't trust, verify.
Wat is dit voor shitcoin dan? Rug pull? }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Voor de echte info kijk ik altijd dit programma. Hier zitten de echte specialisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Vis
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/f_-xcp9zksMAAAAC/helemaal-mooi-ik-vind-helemaal-mooi.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

resusaapje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Wat is dit voor shitcoin dan? Rug pull? }:|
FRC shares, ultieme shitcoin inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Vis schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:49:
[...]

FRC shares, ultieme shitcoin inderdaad.
FRC rekt, maar met Doge/SHIB gaat het best oke.

wat een mooie wereld leven we in d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Darrell schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Op de 1s heb ik al een nieuwe driehoek gezien. Komt goed.
@anti elppa zie je.

:(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqX2O8rP5aB4Lf-ZYqBYE5XmW0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdjY1e4foIVSqeCe5tOOSCfw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryderr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFTWPA610BAHi_vzg1SNmY5W6Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiAXrZD3rXWloLzxGuPplYRv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Hoe meer je leest, hoe verder je down the rabbithole gaat. Bitcoin is gewoon de shit. Totaal onderschat door de meeste mensen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/7fa0ah.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:05
Meer mensen waarbij Bitvavo opeens geen crypto valuta waarde meer laat zien? Ik heb het zowel in de app als in de browser..
Muntjes zijn er wel maar hebben geen waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 09:54
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:15:
Meer mensen waarbij Bitvavo opeens geen crypto valuta waarde meer laat zien? Ik heb het zowel in de app als in de browser..
Muntjes zijn er wel maar hebben geen waarde.
Hier ook idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• troje
  • Laatst online: 07-09 12:24

troje

was here!

Ja, zelfde probleem hier.

Laten we hopen dat bitvavo ingelegd geld niet overmatig heeft geinvesteerd in langlopende deposito’s. :-)

Te vroeg winst pakken is geen fout maar de enige manier on structureel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 10:05
Ik snap echt niet als je nu nog je funds op een Exchange heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:49
Gelukszoekr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:07:
Hoe meer je leest, hoe verder je down the rabbithole gaat. Bitcoin is gewoon de shit. Totaal onderschat door de meeste mensen.

[Afbeelding]
En een klein beetje ETH? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Check, toch maar eens opzoek gaan naar een nieuwe ingang om mn geld op Binance te krijgen..
Vond Bitvavo altijd wel fijn, niet om te handelen, veel te hoge fees maar wel om door te sluizen.. Maar laatste tijd steeds meer gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
iceblack24 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:18:
Ik snap echt niet als je nu nog je funds op een Exchange heb staan...
Ik ook niet.. echt het domste wat je kan doen.. Blind verkeerde aannames maken ook trouwens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 09:54
hij doet het al weer.

is er trouwens nieuws over xrp? in no time +8%

[ Voor 54% gewijzigd door Aartstyle op 21-03-2023 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:22

YES

Moderator General Chat
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:19:
[...]

Check, toch maar eens opzoek gaan naar een nieuwe ingang om mn geld op Binance te krijgen..
Vond Bitvavo altijd wel fijn, niet om te handelen, veel te hoge fees maar wel om door te sluizen.. Maar laatste tijd steeds meer gezeik.
Kraken is hier al vaker aangehaald volgens mij. Gebruik ik in ieder geval al een tijd, werkt perfect met Plaid als betaalmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
YES schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Kraken is hier al vaker aangehaald volgens mij. Gebruik ik in ieder geval al een tijd, werkt perfect met Plaid als betaalmethode.
Kraken heb ik, maar die heeft voor zover ik weet geen ideal ingang, Bitvavo wel. Is toch net wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceblack24
Numbers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:48:
[...]
Ja ik vraag mij dus af of dat zo is. Volgens mij is het echt een illusie dat op het moment wanneer je een hypotheek aangaat dit geld van spaarders komt. Maar ik zit niet in het bank wereldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceblack24
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Ik ook niet.. echt het domste wat je kan doen.. Blind verkeerde aannames maken ook trouwens..
Hey sorry he :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Kraken heb ik, maar die heeft voor zover ik weet geen ideal ingang, Bitvavo wel. Is toch net wat makkelijker.
Plaid linkt door naar iDeal, en werkt erg snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 16:44
YES schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Werkt alleen niet goed met ING helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
YES schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Plaid ken ik nog niet, gaan we googlen thanks!

Andere ingang is coinbase met ideal maar ik vind coinbase niet prettig werlen, zeker niet met munten doorsluizen. Vaak willekeurige munten in maintenance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
thierry1982 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:29:
[...]

Werkt alleen niet goed met ING helaas.
Oh echt? Dat wist ik niet, dat is wel jammer.
Met de crypto-liefhebbende Rabobank is het een makkie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
dikke ADAaaaaaaaa

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 10:50
Aartstyle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:22:
hij doet het al weer.

Zie niet zo snel nieuws over XRP, enige wat ik kan vinden is dit screenshot wat van twitter is geplukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBNJc0fjBSh399aQY-408wXdG4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEHuzeQRfN1grgd8MqBleh4h.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:29:
[...]
Andere ingang is coinbase met ideal maar ik vind coinbase niet prettig werlen, zeker niet met munten doorsluizen. Vaak willekeurige munten in maintenance.
Bitonic d:)b bij Coinbase ben je f*cked als je ooit support nodig hebt als niet-Amerikaan...
Been there, done that. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Aartstyle schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:22:
hij doet het al weer.

Die gossip poste ik gister al maar dat moest offline , 11% inmiddels ;) , vermoed dat het nog wel inkakt.

https://thecryptobasic.co...atest-filing-in-sec-case/

[ Voor 25% gewijzigd door Gipsy King op 21-03-2023 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
sh4d0wman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Bitonic d:)b bij Coinbase ben je f*cked als je ooit support nodig hebt als niet-Amerikaan...
Been there, done that. :O
Bitonic, die heb ik al 5 jaar niet meer aangeraakt :D Wist niet eens dat die nog bestond :D
Gaan we weer proberen. lol

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Bitonic, die heb ik al 5 jaar niet meer aangeraakt :D Wist niet eens dat die nog bestond :D
Ja dat is idd ook gewoon een optie, gebruikte ik voorheen ook regelmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 16:21
YES schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:53:
[...]

Ja dat is idd ook gewoon een optie, gebruikte ik voorheen ook regelmatig.
Ik gebruik al sinds 2017 BL3P en dat bevalt zeer goed :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
[...]

Dan zou ik https://bl3p.eu/ gebruiken, is ook van Bitonic. maar dan gewoon een echte exchange waar je kunt storten met iDeal kunt handelen tussen EUR/BTC en ook weer kan opnemen naar je IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
sjorremans schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Ik gebruik al sinds 2017 BL3P en dat bevalt zeer goed :)
Bl3p was toch invite only? Of was dat vroegah? Ik kan me de tijd nog herinneren dat hier Bl3p invites werden verloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 16:21
Acidrain schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Bl3p was toch invite only? Of was dat vroegah? Ik kan me de tijd nog herinneren dat hier Bl3p invites werden verloot.
Rond die periode was het inderdaad invite only, of dat nu nog zo is durf ik niet te zeggen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
sjorremans schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:00:
[...]

Rond die periode was het inderdaad invite only, of dat nu nog zo is durf ik niet te zeggen.
Nope, zojuist een account aangemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
hier Krakenfan, reden simpel: snel, gemakkelijk, verzenden van BTC ook zeer goedkoop 👍

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 10:50
BTC.D doet een stapje omlaag, (mini)alt-season incoming?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLvzNLabZZ37s5b1ugKrm9Z_3qI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66gnRKH58x2aHJGJ2XBPToZH.png?f=fotoalbum_large

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
DutchCrownNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:14:
BTC.D doet een stapje omlaag, (mini)alt-season incoming?

[Afbeelding]
Wellicht luidt dit de alt rally in die we altijd zien voordat er gedumpt wordt. Hopelijk morgen na het rentebesluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Alt rally? ha-ha-ha.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ryderr
Let the FOMO flow through you

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XpmdSHj3AiSUtdwZBun8ndetwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UFgUaUivUQTEeItfWzwum8Vt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kuO-uck7hWoVThVvt08xF4Z7vM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VaTEN1XUQ066wamIa9l4NCXX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Ja, jammer hé. Had er graag meer dan 10 gehad :+

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Numbers schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:42:
[...]
Ja, jammer hé. Had er graag meer dan 10 gehad :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0A4ckrfoa0r5LM1n7mLr-1p3Zw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eNuF89hejBjpBKtrp6wnCf0h.jpg?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ryderr
Wij maar denken dat ze niet meelezen en ons begrijpen(Buy High Sell Low). Fucking champions! Zetten ons weer mooi te kakken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRiFegOIjMn5v6ZEOOIi7MB7TxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SyU8jNqrfAjbIXArToDKMv81.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Gaat meer om het tweede deel van m'n post. Ik ben cash heavy en zie graag een BTC correctie.

ha-ha-ha

gr gr,
Dylano1998

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcITGvbBQItmBiyK3rw6IFWr534=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jq1pg2QTtoiP38z3ZHtdDWB4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King

Documenten here :
https://www.dropbox.com/s...yager%20Decision.pdf?dl=0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Nu Lazyke nog met zn HEX en het circus is weer compleet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Pumpje, is er wat boeiends naar buiten gekomen zojuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Moon(tje)!

Pagina: 1 ... 40 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!