Het zegt verder nog niet zoveel. Pumpjes zie je ook in een dalende trend. Maar wel leuk.
[ Voor 9% gewijzigd door _Gast_ op 23-08-2023 22:32 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 9% gewijzigd door _Gast_ op 23-08-2023 22:32 ]
heeters konne heetsourcecode schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:31:
Zo dit topic maar eens gaan volgen naar jaar of 2
Mijn portfolio is wel klaar op moment.
Ben alleen wel benieuwd of hier XCH volgers zijn oftewel het chia network ?
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
resusaapje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
heeters konne heet![]()
Ja hoor, je bent niet alleen.
Toen Chia zo'n hype was, heb ik redelijk wat HDD's gevuld. Paar treffers gehad, XCH verkocht. Heb sindsdien op mijn pc een node draaien want ja, de kosten maak ik toch al door koersen te volgen, filmpjes te kijken en hier te tjettuh. Het meerverbruik van die node is verwaarloosbaar en sinds de crypto-crash gaat-ie 's avonds ook gewoon uit.
Ondertussen verzamel ik lekker extra Chiazaad, bijna gratis, voor als de bull komt. En aangezien er ook aan Chia wordt gewerkt, gaat die bull zeker en vast ook de Chiavelden oogsten
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
The FOMO is strong with this oneDJ-Promo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:37:
Pfff Astar strong! Nu twijfel ik of mijn bag groot genoeg is. Heb al een tijd de regel alleen BTC bijkopen.
[ Voor 18% gewijzigd door MrMrq op 24-08-2023 09:24 ]
Maktub
nothing stops this train
Bitcoin - A weapon of mass disruption
🐳🦈 #Bitcoin jumped back as high as $26.8K Wednesday as key whale & shark addresses are now collectively adding to their stacks once again. There are currently 156,660 wallets holding 10 to 10,000 $BTC, and they have accumulated $308.6M since August 17th. https://t.co/6vuJpHRTvD pic.twitter.com/vuNgEER2fZ
— Santiment (@santimentfeed) 23 augustus 2023
Wie er verantwoordelijk is durf ik niet te zeggen, maar door deze samenwerking is het nu wel mogelijk om via iDeal geld op Bybit te krijgen en door de samenwerken mogen ze NL klanten blijven bedienen (in tegenstelling tot Binance).LBV_038 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:33:
Het is hier vast al wel besproken maar ik ben al een tijdje niet actief geweest.
Onlangs toen ik inlogde op ByBit moest ik een deel van de verificatie opnieuw doen. Nadat ik dit had afgerond stond er bij mijn funds: "The custody of your depositis is provided and maintained by SATOS BV a Dutch licensed crypto service provicer". Betekend dit dat Bybit mijn assets heeft ondergebracht bij SATOS BV? En als dit het geval is wie is er dan verantwoordelijk, Bybit of Satos?
In principe kan ik mij daar in vinden alleen is Bybit een grotere speler dan SATOS (aanname die ik doe omdat ik nog nooit van SATOS gehoord heb) en lijkt het mij dat Bybit een betere liquiditeit heeft. SATOS zou dan een hoger risico voor je funds zijn. Uiteraard heb ik ook cold storage maar niet alles staat daarop.Acidrain schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:43:
[...]
Wie er verantwoordelijk is durf ik niet te zeggen, maar door deze samenwerking is het nu wel mogelijk om via iDeal geld op Bybit te krijgen en door de samenwerken mogen ze NL klanten blijven bedienen (in tegenstelling tot Binance).
Ik zie het als iets positiefs.
Je moet het niet zien in de vorm van wie de grootste is maar wie voet op Nederlandse bodem heeft. Satos heeft een licentie van de DNB en mag dus crypto verhandelen aan Nederlandse klanten en nu dus Bybit indirect ook. Zonder Satos mag Bybit niet in Nederland handelen.LBV_038 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:02:
[...]
In principe kan ik mij daar in vinden alleen is Bybit een grotere speler dan SATOS (aanname die ik doe omdat ik nog nooit van SATOS gehoord heb) en lijkt het mij dat Bybit een betere liquiditeit heeft. SATOS zou dan een hoger risico voor je funds zijn. Uiteraard heb ik ook cold storage maar niet alles staat daarop.
[ Voor 10% gewijzigd door Acidrain op 24-08-2023 16:13 ]
nothing stops this train
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
the fomo is strong in this one ^sh4d0wman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:37:
@Kol Nedra zo blijf je arm he? Als de AI een beetje versnelt dan hebben de nieuwe creaties straks bewustzijn. Het eerste waar ze zich bewust van worden is de geweldige techniek in hun "lichaam" van..... jawel!
Dus ik zeg, moon. Niet dat je er veel aan hebt want vlak daarna moorden ze ons uit
nothing stops this train
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
De airdrop van je baas 😀Vis schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 18:09:
Zak maar lekker door!
Morgen weer aalmoesje van de baas erin kieperen.
Meer sats voor dezelfde euries 👍🏼
Die je dan weer mooi door de plee spoelt. Wat een bodemloze put is het soms.. 26K gaat er weer eens aan, wen bullrun?
26K lijkt het zowaar te houden, heel even er onder. Wellicht hebben we het laagste punt gehadDon Guacamole schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Die je dan weer mooi door de plee spoelt. Wat een bodemloze put is het soms.. 26K gaat er weer eens aan, wen bullrun?
Dat ding is zo oud dat zelfs de bagholders uit 2017 hun bags al lang gedumpt hebben denk ik.Gipsy King schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:36:
Komodo is wild !
Wacht, er zijn meer? Wat leuk!resusaapje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
heeters konne heet![]()
Ja hoor, je bent niet alleen.
Toen Chia zo'n hype was, heb ik redelijk wat HDD's gevuld. Paar treffers gehad, XCH verkocht. Heb sindsdien op mijn pc een node draaien want ja, de kosten maak ik toch al door koersen te volgen, filmpjes te kijken en hier te tjettuh. Het meerverbruik van die node is verwaarloosbaar en sinds de crypto-crash gaat-ie 's avonds ook gewoon uit.
Ondertussen verzamel ik lekker extra Chiazaad, bijna gratis, voor als de bull komt. En aangezien er ook aan Chia wordt gewerkt, gaat die bull zeker en vast ook de Chiavelden oogsten
[ Voor 4% gewijzigd door WarsemaW op 25-08-2023 08:37 ]
Ik farm op positie 18.070 bij SpacePool, dus ja, er zijn minstens 18.071 gekkiesWarsemaW schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:35:
[...]
Wacht, er zijn meer? Wat leuk!
Ik hoop ooit ook dat mijn geoogste Chia de HDDs en SSds terug kan betalen
[ Voor 27% gewijzigd door resusaapje op 25-08-2023 09:04 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
hij zit er nu onderelektriekert schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:59:
Moet ik nou alwer bijkopen?
Als ie morgen onder de 26K is gooi ik er nog een vieze fluf fiat in.
[ Voor 29% gewijzigd door Kol Nedra op 25-08-2023 09:53 ]
nothing stops this train
sjorremans schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:09:
Zo, gaat de FED vandaag alles kapot maken met hun toespraak?
nothing stops this train
goed nieuws, hoor ook wat geruchten over een rug pull op pepe. Zou perfect zijn
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
My body is readyanti elppa schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:29:
[...]
goed nieuws, hoor ook wat geruchten over een rug pull op pepe. Zou perfect zijn
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Klopt, de developers hebben ff 16T Pepe gedumpt.
Another early buyer of $PEPE also dumped 932B $PEPE for 524 $ETH($870K) after the Pepe team deposited 16T $PEPE to exchanges.https://t.co/EiUQUrHWqc pic.twitter.com/CHWL7NeA5w
— Lookonchain (@lookonchain) 25 augustus 2023
Don Guacamole schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
[Twitter]
$PEPE account hasn't tweeted since August 11.
— Nebraskangooner (@Nebraskangooner) 24 augustus 2023
SBF was sent to jail on August 11th.
🧐🧐🧐🧐🧐 pic.twitter.com/XD0Rw1lqvS
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
als er geen support meer is met de huidige cards dan is er weinig redenen om BNB te hodlen,Gelukszoekr schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:52:
Mastercard and Visa stepped back from their card partnerships with Binance
https://www.bloomberg.com...ard-partnership#xj4y7vzkg
nothing stops this train
Wie weet. Dan hebben we altijd nog Plutus, CDC, Wirex en later Renegade of KuCoin. Altijd wel weer een nieuwe cryptoponzikaart te vindenKol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:55:
[...]
als er geen support meer is met de huidige cards dan is er weinig redenen om BNB te hodlen,
BNB naar 6 cent?
en ByBit, geen cashback maar wel voor off-rampen ideaal!Gelukszoekr schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:57:
[...]
Wie weet. Dan hebben we altijd nog Plutus, CDC, Wirex en later Renegade of KuCoin. Altijd wel weer een nieuwe cryptoponzikaart te vinden
[ Voor 39% gewijzigd door Kol Nedra op 25-08-2023 16:15 ]
nothing stops this train
Fair launchDon Guacamole schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
[Twitter]
En Nexo. Vanaf vandaag echt als debit kaart te gebruiken!Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
en ByBit, geen cashback maar wel voor off-rampen ideaal!
mooi kaartje ook vind ik![]()
[Afbeelding]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
niet rood genoeg, ik heb order staan en ik zie dat ze nog niet gevuld zijn
nothing stops this train
BREAKING: Jerome Powell starts his speech after Jackson Hole meeting pic.twitter.com/A6s6deNqdw
— Not Jerome Powell (@alifarhat79) 25 augustus 2023
nothing stops this train
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Yes, ik ben er bijColdcat schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:28:
Gaan er mensen naar het PLU event volgende week? Met deze koersen klinkt free food & beer wel aantrekkelijk!
Dank voor je lulverhaaltje met link, op dit forum, waar het vaak over crypto trading gaat.Ray_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:30:
Leuk om hier even te delen aangezien alle lezers hier targets zijn: deze week kwam een CVE voorbij die WinRAR betreft, maar op opvallende manier wordt uitgebuit, doorgaans via fora of andere communities waar het vaak over crypto trading gaat door een lulverhaaltje met een rar-bestandje er bij te posten.
https://www.bleepingcompu...to-hack-trading-accounts/
Maktub
Ze hebben verdomme een waitlist. Fuck that.. ik weet het adres
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Kol Nedra schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:14:
[...]
en ByBit, geen cashback maar wel voor off-rampen ideaal!
mooi kaartje ook vind ik![]()
[Afbeelding]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Lukt hier wel gewoonMicroWhale schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:09:
[...]
[Afbeelding]
Ehm... Niet in nederland verkrijgbaar?
(klopt dit?)
ik ben gewoon woonachtig in Nederland, werkt probleemloos hierMicroWhale schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:09:
[...]
[Afbeelding]
(klopt dit?)
nothing stops this train
Oh? Waar vind je dat? Op de blog vind ik er niets over.knakworst schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:48:
En Nexo. Vanaf vandaag echt als debit kaart te gebruiken!
In de app kon ik kiezen. En nu heb ik de optie om card mode op debit te zetten.Slonzo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Oh? Waar vind je dat? Op de blog vind ik er niets over.
KYC doorgelopen of...MicroWhale schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:09:
[...]
[Afbeelding]
(klopt dit?)
[ Voor 6% gewijzigd door BoulaMouzer op 25-08-2023 22:56 ]
Ah, op Reddit vond ik:knakworst schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:49:
In de app kon ik kiezen. En nu heb ik de optie om card mode op debit te zetten.
[Afbeelding]
Blijkbaar nog geen general access, komt binnenkortWe’ve handpicked a set of our most engaged and active card users for a special early-access product unveiling as a token of appreciation for the community’s loyalty to Nexo and our offering. Each and every Nexonian plays a pivotal role in our direction. Soon this major upgrade will be available to our whole community, so stay tuned for the official announcement.
Zero.
Ik heb de optie debit ook al, maar vind niet dat ik een groot verbruiker ben van die kaart. 😀Slonzo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:06:
[...]
Ah, op Reddit vond ik:
[...]
Blijkbaar nog geen general access, komt binnenkort
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Nope... ik meld me nergens meer 'zomaar' voor aan. In 2017 was ik lid van weet ik veel hoeveel exchanges... Sinds Binance mijn lidmaatschap opgezegd heeft van geen enkele. En dat vind ik wel prima zo.BoulaMouzer schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:53:
[...]
KYC doorgelopen of...
Heb de kaart ook mogen ontvangen als Nederlandse burger...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Off topic maar voor de duidelijkheid, je hoeft niet te "converteren", je kan vóór elke transactie wisselen als je dat wil. Het is gewoon een betaalmodus.zenith schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 05:46:
[...]
Denk dat ik de kaart niet ga converteren.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik heb die kaart één keer gebruikt bij de bakker om te proberen. Maar ik heb alle stables weggehaald bij Nexo, maar nog wel een fluf Nexo. 100% Nexo dus, dan ben ik in hun statistieken natuurlijk een uiterst loyale Nexo gebruikerzenith schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 05:46:
[...]
Ik heb de optie debit ook al, maar vind niet dat ik een groot verbruiker ben van die kaart. 😀
Soon!JDx schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:11:
Received Bitcoin
xxx BTC
≈ $xxx
Price
$26,049.82
Wen up
XRP = trash
De eerste groep (1000) was een geselecteerde 'grootverbruikersgroep' maar die vindt de functie onnodig omdat ze weten hoe ze maximale waarde uit credit halen, zo bleek in de Telegram groep. (/me incluis) Ik vermoed dat ze daarna een groep (10000) gekozen hebben die de kaart minder gebruikt, om te zien of de debit modus daar wel aanslaat. Of je zit in de controlegroep met het placeboknakworst schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Ik heb die kaart één keer gebruikt bij de bakker om te proberen. Maar ik heb alle stables weggehaald bij Nexo, maar nog wel een fluf Nexo. 100% Nexo dus, dan ben ik in hun statistieken natuurlijk een uiterst loyale Nexo gebruiker
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
[ Voor 95% gewijzigd door Kol Nedra op 26-08-2023 16:43 ]
nothing stops this train
Monsoon? Monsoon is associated with heavy rainfall. It usually happens between April and September.
Die QR code werkt niet, zit een plantje voor
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 26-08-2023 17:02 ]
Mooi, ik heb me toch ook maar aangemeld bij die kaart, want dit is imo wel een goede stap naar nexo als nieuwe bank... er zijn nog wat stappen te gaan, zoals het daadwerkelijk erkend worden als bank, maar ja... voorlopig maar even met niet al teveel risico gebruiken.knakworst schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Ik heb die kaart één keer gebruikt bij de bakker om te proberen. Maar ik heb alle stables weggehaald bij Nexo, maar nog wel een fluf Nexo. 100% Nexo dus, dan ben ik in hun statistieken natuurlijk een uiterst loyale Nexo gebruiker
Hier de laatste tijd ook de Nexo kaart gaan gebruiken. Werkt opzich prima, alleen zie ik dat het bedrag dat Nexo registreert hoger is dan het daadwerkelijke bedrag van de transactie.Wiley99 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:54:
[...]
De eerste groep (1000) was een geselecteerde 'grootverbruikersgroep' maar die vindt de functie onnodig omdat ze weten hoe ze maximale waarde uit credit halen, zo bleek in de Telegram groep. (/me incluis) Ik vermoed dat ze daarna een groep (10000) gekozen hebben die de kaart minder gebruikt, om te zien of de debit modus daar wel aanslaat. Of je zit in de controlegroep met het placebo
Kijk je niet naar dollarkoers en vergis je je dollar of 7? Ik gebruik Nexo met Curve al een paar jaar voor alles en ik heb nog nooit een afwijkend bedrag gezien.Antifon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:15:
[...]
Hier de laatste tijd ook de Nexo kaart gaan gebruiken. Werkt opzich prima, alleen zie ik dat het bedrag dat Nexo registreert hoger is dan het daadwerkelijke bedrag van de transactie.
Zo pinde ik vandaag een bedrag van €138,31 met de Curve kaart. Wordt ook netjes zo weergegeven in de Curve app. In de Nexo app staat vervolgens een bedrag van €140,38 vermeld. Waar komt die opslag vandaan? Kosten voor valutawissel of iets dergelijks?
[ Voor 12% gewijzigd door Wiley99 op 26-08-2023 22:37 ]
Nee, waarom zou dat zo zijn? Was ook nooit zo. Je betaalt gewoon met een EUR kaart, het uitgegeven bedrag wordt omgezet naar USD in je Nexo account als je de bestaande credit mode gebruikt. Je kan het terugbetalen met elke valuta of crypto die je bij Nexo hebt staan, dus ook EURx (hun administratieve Eurostable).exelletor schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:43:
Koopt het dat je in debit modus nog altijd geen "echte" euro's kunt uitgeven, maar moet kiezen voor crypto zoals USDC? Als ze nou EUROC toevoegen of betalingen met EURx zouden accepteren...
[ Voor 17% gewijzigd door Wiley99 op 26-08-2023 22:44 ]
Ik heb die debit mode nog niet, dus dat was nog een aanname, maar dat is dan goed om te weten. Als het inderdaad zo werkt, dan denk ik dat Nexo voor mij de vervanger van Plutus wordt. De aanname was gebaseerd op het feit dat EURx niet meetelt voor het bedrag/collateral dat ik kan lenen.Wiley99 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:40:
[...]
Nee, waarom zou dat zo zijn? Was ook nooit zo. Je betaalt gewoon met een EUR kaart, het uitgegeven bedrag wordt omgezet naar USD in je Nexo account als je de bestaande credit mode gebruikt. Je kan het terugbetalen met elke valuta of crypto die je bij Nexo hebt staan, dus ook EURx (hun administratieve Eurostable).
Als je EURx hebt staan (je 'stort' met instant sepa naar je eigen Maltezer IBAN (het eiland, niet het chocolaatje)) en je gebruikt je kaart voor 1 euro in debit mode, dan gaat er 1 euro van je euro-tegoed af.
Ik denk dus dat je je iets anders dan Nexo herinnert...
Nader onderzoek leert dat Curve in het weekend een toeslag rekent van 0.5% en bij niet-overeenstemmende valuta's zelfs 1,5%.Wiley99 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:35:
[...]
Kijk je niet naar dollarkoers en vergis je je dollar of 7? Ik gebruik Nexo met Curve al een paar jaar voor alles en ik heb nog nooit een afwijkend bedrag gezien.
Betaalde je met debit mode? Dan is er geen valutawisselrisico. Dat lijkt wel zo in de transactielog omdat het daar in USD getoond wordt maar het gebeurt instantaan dus zou geen verschil mogen geven.
📝 @LuganoPlanB nuovo sponsor della F.C. Lugano SA e Leading Partner delle competizioni UEFA per club.
— FC Lugano (@FCLugano1908) 24 augustus 2023
👉 Scopri tutti i dettagli della collaborazione, che coinvolge anche la Coppa Svizzera, Lugano U21, Academy e Lugano femminile: https://t.co/gIWPM66pW2#fclugano #LuganoPlanB pic.twitter.com/K6KqsYwQ94
2% cashback in NEXO klopt dat?exelletor schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:03:
[...]
Ik heb die debit mode nog niet, dus dat was nog een aanname, maar dat is dan goed om te weten. Als het inderdaad zo werkt, dan denk ik dat Nexo voor mij de vervanger van Plutus wordt. De aanname was gebaseerd op het feit dat EURx niet meetelt voor het bedrag/collateral dat ik kan lenen.
nothing stops this train
Voor 2% in Nexo moet je Platinum zijn, dus zo'n 10% van je holdings op het platform moeten uit Nexo bestaan.Kol Nedra schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 01:36:
[...]
2% cashback in NEXO klopt dat?
of 0.5% cashback in BTC?
geen limiet etc? geen instap begin prijs, niks nada?
[ Voor 11% gewijzigd door exelletor op 27-08-2023 08:25 ]
Volgens Reddit is er in debit mode geen cashback, enkel in credit mode.exelletor schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:03:
[...]
Ik heb die debit mode nog niet, dus dat was nog een aanname, maar dat is dan goed om te weten. Als het inderdaad zo werkt, dan denk ik dat Nexo voor mij de vervanger van Plutus wordt. De aanname was gebaseerd op het feit dat EURx niet meetelt voor het bedrag/collateral dat ik kan lenen.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Wat op zich wel logisch is... credit betekent doorgaans dat zij er wat aan verdienen. Debit is meteen betaald mbv de asset.Th1x4nG schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:34:
[...]
Volgens Reddit is er in debit mode geen cashback, enkel in credit mode.
Maar een debit betaling kost de ondernemer ook geld, er wordt een percentage per transactie gerekend.MicroWhale schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:02:
[...]
Wat op zich wel logisch is... credit betekent doorgaans dat zij er wat aan verdienen. Debit is meteen betaald mbv de asset.
Ondernemers betalen payment providers en die dragen een deel weer af aan de kaartuitgevers zoals Visa en Mastercard, die ook een belangrijk stuk van de infrastructuur beheren. Daarna komen pas Nexo, Plutus, Binance en alle andere tokos die gewoon diensten van de eerder genoemden afnemen. Hoe dat onderling verrekend wordt staat allemaal in onzichtbare onderlinge contracten, alleen over het eerste stuk zijn wat gemiddelden te vinden. Zou me niets verbazen als ze zelfs betalen voor kaartdiensten beneden bepaalde drempels.Mr. Unexist schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:41:
[...]
Maar een debit betaling kost de ondernemer ook geld, er wordt een percentage per transactie gerekend.
Dus een Nexo of CDC ontvangt geld voor elke transactie die jij met je card maakt.
Geen idee wat het percentage is eigenlijk.
Haha, nee. Je ziet het iets te rooskleurig. De ondernemer betaalt aan de payment provider. De payment provider betaalt weer aan o.a. bedrijven hogerop in de payment-provider keten (adyen).Mr. Unexist schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:41:
[...]
Maar een debit betaling kost de ondernemer ook geld, er wordt een percentage per transactie gerekend.
Dus een Nexo of CDC ontvangt geld voor elke transactie die jij met je card maakt.
Maar veel minder dan bij een credit betaling.Mr. Unexist schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:41:
[...]
Hier staat uitgelegd wie er allemaal aan credit card betalingen verdienen.MicroWhale schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:28:
[...]
Haha, nee. Je ziet het iets te rooskleurig. De ondernemer betaalt aan de payment provider. De payment provider betaalt weer aan o.a. bedrijven hogerop in de payment-provider keten (adyen).
Een bedrijf als Nexo ontvangt helemaal niks van die transactiekosten. Sterker nog, zo'n bedrijf neemt betaald diensten af bij een payment provider én bij een card-provider om dit aan te kunnen bieden aan klanten. Ze zullen op volume wel gunstige dingen af kunnen spreken.
Nexo moet zijn geld dus verdienen met het verstrekken van leningen tegen een hoog % en/of door het heffen van transactiekosten op de eigen 'exchange'. Dat ze dit doen/kunnen is dus puur te danken door mensen die leningen aangaan op het Nexo platform.
Als je platinum bent, dan kun je een bepaald bedrag tegen 0% lenen toch?Mr. Unexist schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:45:
Ik zit bij Nexo, ben platinum en heb de Nexo card sinds een paar maanden, maar nog niet gebruikt... Het houd me een beetje tegen een lening aan te gaan en rente te betalen als ik het ook gewoon direct kan betalen en dus gebruik ik de CDC card en krijg ik maar 1% cashback.
Een debit card optie met 2% cashback bij Nexo zou ik graag gebruiken.
Of zie ik iets over het hoofd en zie ik het verkeerd?
Staat je Nexo kaart toevallig nog op BGN (Bulgaarse Lev)? Ik heb gisteren mijn nieuwe Nexo kaart geregistreerd en standaard staat ie op BGN (dat zag ik in Curve en daar kun je dat ook aanpassen). Ik zag dus bij die BGN betalingen ook een verschil tussen afschrijving Curve en afschrijving Nexo. Nadat ik 'm op EUR heb gezet klopte het wel weer.Antifon schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:15:
[...]
Hier de laatste tijd ook de Nexo kaart gaan gebruiken. Werkt opzich prima, alleen zie ik dat het bedrag dat Nexo registreert hoger is dan het daadwerkelijke bedrag van de transactie.
Zo pinde ik vandaag een bedrag van €138,31 met de Curve kaart. Wordt ook netjes zo weergegeven in de Curve app. In de Nexo app staat vervolgens een bedrag van €140,38 vermeld. Waar komt die opslag vandaan? Kosten voor valutawissel of iets dergelijks?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq