[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlH-TdoPIw-js5F1r0S_yTxuISc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GC0AskDdsigyptB0W4XjI1jF.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn altijd ergens kansen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzvEIvzodhmq2bUvdAIkiu_efgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sVb4kiBt8zETBAhLnMWAoDIO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Micro strategy aan het verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:44
Ik heb vanmorgen ook nog braaf een flufke BTC gekocht
o<:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:34
Nee kopen waarschijnlijk op dit moment

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 08:53
Net een nieuwe vouwwagen en een lichtstraat voor in de uitbouw gekocht. Spaarrekening heeft wel weer even genoeg klappen gehad. Belabberde timing zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

HollovVpo1nt

I like gadgets

Rekteroni zet gewoon door…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:37
Burger flipping continues

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:22
Speciaal voor @Skrunsies ondat de koersen maar beroerd zijn: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXqZzQeCl_0sU4xhtekAyLf-oJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWHenpeecSYfUHStntmCI6BR.jpg?f=fotoalbum_large

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:29

Darrell

Fiat moonboy

anti elppa schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Nee kopen waarschijnlijk op dit moment
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExMJtHs2uT0HaJWPrPGwD5LWxdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fQCRZqJmKamHAcsP41bAwqdA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
zo is het

muren naar boven volledig plat tot iets van 30k. toch maar ff een long geopend nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
anti elppa schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:41:
[...]

zo is het

muren naar boven volledig plat tot iets van 30k. toch maar ff een long geopend nu
Loopt hier ook, hopelijk volgt er een poging om de 1D & 1W MA100 te reclaimen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XyLC64ZKcCOqyNxthleKS7Vb4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0A25RxqDdIA0ZbC81gmkeh6v.png?f=user_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:35
Stovirpi schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:31:
Speciaal voor @Skrunsies ondat de koersen maar beroerd zijn: [Afbeelding]
ik wil ook wel jarig zijn :7

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:12
Net een X space met mario nawfal, ben cowen, wolf of all streets en meer "kenners" beluisterd. Overall bearish sentiment met name de gedachte over het macro economische negatieve sentiment wat vermoedelijk een recessie en lagere btc gaat bepalen.
Ik weet het nog niet of er een double bottom gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
keanu_ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:00:
Net een X space met mario nawfal, ben cowen, wolf of all streets en meer "kenners" beluisterd. Overall bearish sentiment met name de gedachte over het macro economische negatieve sentiment wat vermoedelijk een recessie en lagere btc gaat bepalen.
Ik weet het nog niet of er een double bottom gaat komen..
heb cowen abbo eruit gedonderd in joetoep. Die gast zit er 99% vd tijd naast sinds nov 2022. Ik was echt fan, en niet iedereen zit altijd goed. Maar stuur dan bij. Hij blijft maar in de beren case hangen. Zelfde voor die droeftoeter van datadash.

ik verwacht juist dat, net als voorjaar met die vallende banken, dat btc volledig zijn eigen ding doet. Sowieso is correlatie stonk markten op een absoluut dieptepunt in 2023.

[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 18-08-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
kennen we deze joetoeber nog? :P

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
anti elppa schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

heb cowen abbo eruit gedonderd in joetoep. Die gast zit er 99% vd tijd naast sinds nov 2022. Ik was echt fan, en niet iedereen zit altijd goed. Maar stuur dan bij. Hij blijft maar in de beren case hangen. Zelfde voor die droeftoeter van datadash.

ik verwacht juist dat, net als voorjaar met die vallende banken, dat btc volledig zijn eigen ding doet. Sowieso is correlatie stonk markten op een absoluut dieptepunt in 2023.
Oja, datadash vond ik vroeger erg informatief.
Maar sinds het parttime klussen naast het werk al die jaren geen tijd meer om die troep te kijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
elektriekert schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:15:
[...]

Oja, datadash vond ik vroeger erg informatief.
Maar sinds het parttime klussen naast het werk al die jaren geen tijd meer om die troep te kijken :+
mis je ook niet aan nu hoor. Die word net als cowen hard genomen door een elftal beren de laatste 10 maanden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlW5pLx_i-aHs7WpYv1HNdr4g_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CV7uKAQhqFN7MNK8GTYDaGl.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmS1CDjeqn-rgwWYxBHlj_EPkP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOe27Z7WQuzevgJ2u9Eec36Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
Niks aan de hand dus, dit is gewoon een bullrun:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4CV5GYKB66gT2AQsxj_N7FHC_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wjiO8FhOD6oTTMZr2I2ChERT.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Don Guacamole schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:07:
Niks aan de hand dus, dit is gewoon een bullrun:
[Afbeelding]
Hahaha ja dat was de bullrun van de 21wma bounces

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:58
Niets is zeker in deze markt… Maar we weten nu dat Skrunsies Madelon Vos is.

Mooi.

Maktub

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Obligatory:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1-_N2QlKsNcldHosQfunBYSxDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDeukepDHNjT5hCWEcVeTl1C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

MrMrq schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:40:
[...]

Mooi.
Een scharende Madelon en Gal Gadot?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7djAxoK4am9jfLm041XLVOKMYw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vsYWoHEZXvLA1V9IAXwRbCil.gif?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
MrMrq schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:40:
[...]

Mooi.
Darrell schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:44:
[...]

Een scharende Madelon en Gal Gadot?
[Afbeelding]
Wast maar zo’n feest allemaal. Daarnet mijn kids meegenomen uit eten. Gelukkig dat dochterlief erbij kon zijn. Voor de rest vandaag ‘gewoon’ gewerkt.

Zo even een plan maken. En van t weekend maar aan de klus met de airco’s.

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavemees
  • Laatst online: 22:17
anti elppa schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

dit idd. mensen die nu om dat soort waarden vragen hebben geen idee waar ze voor wensen en wat de consequenties zijn.....
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Laatst online: 23:18
Ben benieuwd of er nog weer wat gekkigheid komt qua dumps tussen 0:00 en 2:00 uur ofzo, anders kon het best nog wel eens een groen weekend worden. Alle getalletjes van 24 uur in het groen, fomo buys. #hopium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
Nog een BNB long geopend, staat nog wel echt laag. Lijkt goeie entry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Dit zei ik al eerder, RSI was voor deze crash al op het laagste niveau sinds maart. Ik zie niet veel ruimte om nóg dieper te gaan.

Long long long long long long :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Goedemorgen rakkers!
Werkendag vandaag!

Succes @Skrunsies , airco ftw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@ScuL

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/GtTrZLAJJc4AAAAC/rapper-sjors.gif

:P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
ScuL schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 05:49:
[...]

Dit zei ik al eerder, RSI was voor deze crash al op het laagste niveau sinds maart. Ik zie niet veel ruimte om nóg dieper te gaan.

Long long long long long long :)
Heb nog een klein stukje btc long geopend, gewacht tot een nieuw moment onder 26k. Ik zie het ook niet heel veel verder zakken O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIr6OfXcO8pNi3rpGoFjodtD07U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wec8leSSf2WGmYZS5IqDnVYp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Daily RSI. Beetje vaag plaatje idd maar punt lijkt me wel duidelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 10:37
Dit is wel weer lekker wakker worden 8)
Soms komen er van die nieuwsberichten naar buiten waarop je zo'n gevoel heb, ja. Dit is goed nieuws. Het inschatten van wat voor nieuws werkelijk effect heeft op de prijs ligt mij een stuk beter dan lijntjes trekken. In dit geval met een aardige tas ingestapt op 6.2 en werd wakker met deze pumperino.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tLPTzDs/plu.png
Het doel is om deze tas op 30 september weer te dumpen, omdat vanaf 1 oktober de prijs weer naar beneden zal gaan.

-edit @knakworst Heeft dus hetzelfde gedaan, gratz pik!

[ Voor 5% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-08-2023 10:37 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

De belangrijkste crypto influencer van de aarde en omstreken heeft weer eens goede tips:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:28:
Soms komen er van die nieuwsberichten naar buiten waarop je zo'n gevoel heb, ja. Dit is goed nieuws. Het inschatten van wat voor nieuws werkelijk effect heeft op de prijs ligt mij een stuk beter dan lijntjes trekken. In dit geval met een aardige tas ingestapt op 6.2 en werd wakker met deze pumperino.
[Afbeelding]
Het doel is om deze tas op 30 september weer te dumpen, omdat vanaf 1 oktober de prijs weer naar beneden zal gaan.

Welke coin is dit?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Nice!

Ik ben dus op het dak bezig met de airco’s.

Ja Skrunsies, beetje on topic blijven he…

Oke dan, let op… signs everywhere *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_gBYb5Xuuj1BiL_GwggUAA1las=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sclXvwgijVJvNjR7po2b6lZu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
anti elppa schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

In welke zin zat hij er naast dan? De BC narratief van 2023 was, grof samengevat, als volgt:

- BTC en cash heavy
- Geen tijd voor alts, pas als ETH/BTC gecapituleerd is en BTC.D boven de 55% is
- Eerste helft van het jaar kan positief zijn, tweede helft waarschijnlijk niet
- DCA onder 0.4 risk

Hij heeft zelf gekocht onder 0.4 risk, alleen niet heel veel, in termen van % allocatie.

Ik denk dat hij nu juist "juister" is dan eind 2021, waar hij de top duidelijk heeft gemist. Zijn video's, zeker de publieke, zijn vaak overheersend bearish omdat hij een tegengeluid probeert te geven tegen de Michael van der Poppes van deze wereld, volgens wie het altijd altseason is en alles moont. Ik snap je indruk dus wel, maar wmb is hij dit jaar vrij goed bezig. In de private TG wordt hij door veel mensen afgerekend op het niet genoeg gepusht te hebben toen we sub-20k zaten, maar veel van die mensen verachten met alles aan het handje genomen te worden. Vind zijn reacties daarop overigens niet altijd even professioneel, hij heeft mij ook een keer een DM gestuurd omdat ik te negatief was, lol.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

knakworst

Get more sats!

Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:28:
[Afbeelding]

Ik ga rond 30 september 970 verkopen zodat ik Hero blijf. Met een beetje geluk maak ik daar winst op en houd ik ook nog eens 75 PLU extra in de pocket, wat sowieso nodig is om Hero te blijven vanwege die vermaledijde difficulty adjustments.

Tegen de huidige koers zou dat goedkomen, maar ik hoop op 8 dollar of hoger :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

In welke zin zat hij er naast dan? De BC narratief van 2023 was, grof samengevat, als volgt:

- BTC en cash heavy
- Geen tijd voor alts, pas als ETH/BTC gecapituleerd is en BTC.D boven de 55% is
- DCA onder 0.4 risk

Hij heeft zelf gekocht onder 0.4 risk, alleen niet heel veel, in termen van % allocatie.

Ik denk dat hij nu juist "juister" is dan eind 2021, waar hij de top duidelijk heeft gemist. Zijn video's, zeker de publieke, zijn vaak overheersend bearish omdat hij een tegengeluid probeert te geven tegen de Michael van der Poppes van deze wereld, volgens wie het altijd altseason is en alles moont. Ik snap je indruk dus wel, maar wmb is hij dit jaar vrij goed bezig. In de private TG wordt hij door veel mensen afgerekend op het niet genoeg gepusht te hebben toen we sub-20k zaten, maar veel van die mensen verachten met alles aan het handje genomen te worden. Vind zijn reacties daarop overigens niet altijd even professioneel, hij heeft mij ook een keer een DM gestuurd omdat ik te negatief was, lol.
Hoi Jedi_Pimp,

Ik stuur je deze PB ff omdat je wederom erg negatief overkomt in de slowchat.

Tevens zit je altijd zo serieus te doen met termen als risk percentages en allocaties enzo. Dat jij de intellectueel wilt uithangen is natuurlijk je goed recht, maar doe gewoon liever even fucking normaal man.

Als je deze houding blijft aanhouden dan licht ik @Taro daarover in en krijg je 69 permabans.

Fijne dag verder.

Groetjes,

Jaapio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:52
[...]

- BTC en cash heavy
- DCA onder 0.4 risk

Ah Van der Poppe... Volgde hem ook een tijdje tijdens de bull van 2021, maar op een gegeven moment maar ontvolgd nadat hij de zoveelste publieke mentale meltdown had :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
Overigens gaan we op basis van mijn TA op de BTCUSD chart sowieso nog onder de 16,5K duiken dit jaar. De kaars van dit jaar is namelijk anders, dan alle andere kaarsen in voorgaande jaren. Voordat we goed aan de bull kunnen beginnen, moeten we dit corrigeren.

Maar... maybe this time is different...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1N25XZaVkTj-Fn16jsvSBNXOGg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RzIO0d4pk30yDMs1Hgpi0jXK.png?f=fotoalbum_large

Duidelijker te zien op de log chart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNFOIkru20x_sL7nFNAj1Q5H2dQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLgwZY2JXwrluARvJLkw6Uxf.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Nog geen wick aan de onderkant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Guacamole
Grappig, als je de chart omdraait ziet het eigenlijk best goed uit!
Wen reversed chart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-sNEuy6TI3bAr2dIH2Zz3xZAFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3agucQCTrhTfUUvFpkhswnEL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:57
jvel92 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:33:
Overigens gaan we op basis van mijn TA op de BTCUSD chart sowieso nog onder de 16,5K duiken dit jaar. De kaars van dit jaar is namelijk anders, dan alle andere kaarsen in voorgaande jaren. Voordat we goed aan de bull kunnen beginnen, moeten we dit corrigeren.

[Afbeelding]
De kaars van 2020, 2021 en 2022 waren ook nogal anders..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

- BTC en cash heavy
- DCA onder 0.4 risk

wat hij in de private groepen doet weet ik niet. betalen voor dat soort diensten gaat me echt 100mijlen te ver. Van der poppe ooit paar jaar geleden wat van gezien, als ik er aan terug denk moet ik haast weer naar de pot rennen, wat een drama die vent. Dan zit cowen daar echt 10000 plekken boven.
Dat bearish gezeur van hem, vooral in de 1e 6 maanden gingen mij enorm tegen staan. En ik ben van mening dat hij toch wel echt heel erg fout zat mbt bitcoin.
mbt 2e helft jaar. Wie het weet mag het zeggen. Cowen zal wel bearish blijven, want dat is hij nu al sinds begin 2022, dat zal wel niet veranderen. Ik denk zelf dat 2e helft mooi groen gaat worden, of anders neutraal in de zone 22 tot 30. Dip richting 15k of lager zie ik niet gebeuren. Maargoed, ik heb ook geen glazen bol helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jvel92 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:33:

[Afbeelding]

Duidelijker te zien op de log chart
[Afbeelding]

spoiler:
Nog geen wick aan de onderkant
De Ledger dan maar weer leegtrekken en alles verkopen? Zat ik trouwens ook nog over te twijfelen, nu ik niet meer bij Binance terecht kan, Bitvavo niet meer toevertrouw dan de (on)regelmatige DCA, Coinmerce mij op geen enkele manier aantrekt, KuCoin mij te duister is, Crypto.com mij ook nooit echt heeft aangetrokken, blijven dan Kraken en Coinbase over om grotere bedragen om te wisselen en tijdelijk te parkeren (of als fiat terug naar de Ledger te sturen)?

Ik vertrouw toch Kraken en Coinbase het meeste van alle exchanges voor BTC. Waar zijn jullie van plan om grotere hoeveelheden om te wisselen als dat nodig is?

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
Taro schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

De Ledger dan maar weer leegtrekken en alles verkopen? Zat ik trouwens ook nog over te twijfelen, nu ik niet meer bij Binance terecht kan, Bitvavo niet meer toevertrouw dan de (on)regelmatige DCA, Coinmerce mij op geen enkele manier aantrekt, KuCoin mij te duister is, Crypto.com mij ook nooit echt heeft aangetrokken, blijven dan Kraken en Coinbase over om grotere bedragen om te wisselen en tijdelijk te parkeren (of als fiat terug naar de Ledger te sturen)?

Ik vertrouw toch Kraken en Coinbase het meeste van alle exchanges voor BTC. Waar zijn jullie van plan om grotere hoeveelheden om te wisselen als dat nodig is?
ik blijf dat gewoon (sinds 2013) doen bij bitonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Mijn TA was niet echt heel serieus bedoelt overigens :P Meer een leuke wetenswaardigheid, maar wie weet.

Denk zelf niet aan verkopen. Zit zelf ongeveer 70% ETH en dat is voor de langere termijn. De rest is op volgorde van grote ARB, BTC en SOL.

Coinbase is eigenlijk altijd mijn fiat on/off-ramp geweest. Hun interface is niet echt ideaal, maar prima voor DCA en grote aan/verkopen. Voor het aanhouden van USDC krijg 4,60 APY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

tomtom901

Moderator General Chat
[...]
Ik doe dat idd op Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
Wisselen heb ik niet zoveel moeite mee, want dan staat het geld er maar een korte tijd op. Vind Nexo, Bitvavo en Coinbase wel fijn werken vanwege de bankoverboekingen die snel gaan. Bl3p van Bitonic kan ook, maar de laatste keer dat ik erop keek was ik niet overtuigd van het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

mbt 2e helft jaar. Wie het weet mag het zeggen. Cowen zal wel bearish blijven, want dat is hij nu al sinds begin 2022, dat zal wel niet veranderen.
Dat is inderdaad wel wat hij nu roept ja. Ik weet het ook niet, maar verwacht op de korte termijn nog bearish actie (zeker gezien de SP500 ook nog in een neerwaartse trend zit en bitcoin verder op de risk matrix zit). Denk zelf eigenlijk dat het vanaf Q4 weer omhoog krabbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dat Tron blijft ook gewoon goed presteren. Ik kom bijna nooit iets van nieuws van hun tegen. Het is echt een eigen eilandje binnen de cryptospace, maar draait al jaren heel goed qua prijs. Ook nu weer, bovengemiddeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Skrunsies schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:17:
Nice!

Ik ben dus op het dak bezig met de airco’s.

Ja Skrunsies, beetje on topic blijven he…

Oke dan, let op… signs everywhere *O*

[Afbeelding]
Kijk werkschakelaar erbij, mooi man.

Ik heb voor mijn multisplit een Shelley p1 in de groepenkast erbij gehangen zodat ik het verbruik van de aircoser kan uitlezen.
Was ik erg benieuwd naar.
De ingebouwde meting wijkt wat af in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:00
[...]
Kraken en Bitstamp bevallen mij heel erg goed

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
elektriekert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Kijk werkschakelaar erbij, mooi man.

Ik heb voor mijn multisplit een Shelley p1 in de groepenkast erbij gehangen zodat ik het verbruik van de aircoser kan uitlezen.
Was ik erg benieuwd naar.
De ingebouwde meting wijkt wat af in de app
Die wijkt zeker af.

Heb op alle 3 de airco’s eigen meters ( van HomeWizard ), deze kunnen dan weer samen werken met mijn Homey Pro, mocht het salderen afvallen.

3 werkschakelaars geplaatst en meterkast daarnet geïnstalleerd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2o8f20q_3dGd0mEG3YnAr8vUBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4L1vAHTzB4UMCVU5VuYfoCN9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkf2EJYMKwpbqdnvzuc9pGyQ1RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dW2cQyG4J21JZ5hOUrJ9QRDD.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien ook wel even goed wat anders te doen, anders blijf ik volcontinue naar de charts kijken, terwijl ik nog nooit verkocht heb, of getrade _O-

Mocht het moment van uitbetalen aankomen @Taro, dan heb ik besloten dit bij Kraken te doen. Gevoel van betrouwbaarheid is net wat groter, ze doen al wat jaren mee. En de testen die ik gedaan heb waren instant d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
shovelhead1340 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Kraken en Bitstamp bevallen mij heel erg goed
Iedere keer als jij iets serieus zegt, dan moet ik in combinatie met je signature toch even gniffelen 🤭

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IB3NF0sY3QEA2082PuTf7lpofhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5chBIDpi1PExRfrqx3nTW161.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
anti elppa schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

ik blijf dat gewoon (sinds 2013) doen bij bitonic.
Ja of eigenlijk kun je dan beter via bl3p.eu doen, is ook van bitonic. Supersaaie exchange, maar degelijk en betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyj2DySWxvUdhFhW70dZ1kQQ_Gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hEa3FSVMmR1liEHsWk74zjk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Dat was @Skrunsies. Iets met moerbouten die de ANWB niet standaard bij zich heeft. Dan moet je wat...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Dat was @Skrunsies. Iets met moerbouten die de ANWB niet standaard bij zich heeft. Dan moet je wat...
Ja dat dus!!

@Gipsy King, ipv dat je me even kwam helpen…

Beetje stom foto’s maken vanuit je auto :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsRbWQp1h6V4v3XqDUvdB5XxIxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/jkTLNuhuZhfCwV2L0dRg58ru.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:24
[...]

Vorige run uitbetaald via Binance (toen dat nog via euro kon)

Volgende keer zal Kraken zijn, werkt ook prima.

Zelfs ergens een keer via Trezor suite uitbetaald dacht ik, werken samen met BTCdirect. Zal wel wat duurder zijn geweest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:24
Mbt tot Trezor, zie dat ze nu wel een app hebben. Gebruikt iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
-edit nevermind

[ Voor 88% gewijzigd door Gelukszoekr op 19-08-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:39
[...]

Waar zijn jullie van plan om grotere hoeveelheden om te wisselen als dat nodig is?
Is er een reden waarom je Bybit niet noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
iceblack24 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Is er een reden waarom je Bybit niet noemt?
Nee, goed punt. Ik dacht bij ByBit niet direct aan SEPA stortingen & withdrawals, maar dat blijkt te kunnen. Dus die neem ik zeker mee, thx.

Edit: Zie zelfs dat je bij ByBit via iDeal kunt storten.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 19-08-2023 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kopen jullie geen huizen, autos, goud en vrouwen met Bitcoin? Tijdens de ath gekte komt er genoeg op de markt om niet verplicht naar gure muntjes als USD of EUR te gaan. :>

@Skrunsies aha, dat was het gele vlekje wat ik zag vanuit mijn vliegtuig. @Verwijderd was al weer in slaap gevallen. Is de leeftijd he? :7

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Skrunsies schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Die wijkt zeker af.

Heb op alle 3 de airco’s eigen meters ( van HomeWizard ), deze kunnen dan weer samen werken met mijn Homey Pro, mocht het salderen afvallen.

3 werkschakelaars geplaatst en meterkast daarnet geïnstalleerd..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien ook wel even goed wat anders te doen, anders blijf ik volcontinue naar de charts kijken, terwijl ik nog nooit verkocht heb, of getrade _O-

Mocht het moment van uitbetalen aankomen @Taro, dan heb ik besloten dit bij Kraken te doen. Gevoel van betrouwbaarheid is net wat groter, ze doen al wat jaren mee. En de testen die ik gedaan heb waren instant d:)b
Mooi spul dat van eaton, ik heb 2,5 jaar terug een “ruime” configuratie gekocht via Elektramat.

Zit nu op 14 groepen (waren er 10) dan nog een aparte kracht stroom groep en een Alamat voor de zonnepanelen en hij zit bijna vol 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
elektriekert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Mooi spul dat van eaton, ik heb 2,5 jaar terug een “ruime” configuratie gekocht via Elektramat.

Zit nu op 14 groepen (waren er 10) dan nog een aparte kracht stroom groep en een Alamat voor de zonnepanelen en hij zit bijna vol 7(8)7
Tsja dat is het nadeel met het apparatuur hedendaags. En alles wat een aparte groep nodig heeft. Ik kan er nog 15 bij indrukken. Dus ben eerst wel safe..

Maar goed zal weer on topic gaan.

Wen moon :? Wen Skrunsies zijn verbouwingskosten gratis :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:19

NeoflexNL

Forever young

26k babe? Iemand?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
U vraagt, wij draaien d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYjhQIw_hXPDvifKJKt7bmz13hA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0iny8QqrvqQvOLsnggjj7lYU.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-c-2b7uGBy1MFW1zFSNrMkA8VI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZZJQCHCyfSaza5wu5If9We3O.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Guacamole

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMrq

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:00
[...]

Ik heb best een redelijk bedrag op kraken staan (in staking). Dit gaat volgens mij wel ok.
1: natuurlijk standaard inlog + stevig wachtwoord
2: authenticatie via authenticator google op mn mobiel
3: inloggen via een nieuw device levert een mail op waarop je het apparaat moet goedkeuren
4: unstaken is niet instant, grootste gedeelte staat op 28 dagen dus dan moeten ze flink geduld hebben (unstaten levert ook een mail op, dus al komen ze overal in krijg je mails en kan je contact opnemen met kraken
5: alleen mijn eigen bank is mogelijk om geld op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ybos schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb best een redelijk bedrag op kraken staan (in staking). Dit gaat volgens mij wel ok.
1: natuurlijk standaard inlog + stevig wachtwoord
2: authenticatie via authenticator google op mn mobiel
3: inloggen via een nieuw device levert een mail op waarop je het apparaat moet goedkeuren
4: unstaken is niet instant, grootste gedeelte staat op 28 dagen dus dan moeten ze flink geduld hebben (unstaten levert ook een mail op, dus al komen ze overal in krijg je mails en kan je contact opnemen met kraken
5: alleen mijn eigen bank is mogelijk om geld op te nemen
Ze hebben bij Kraken de voorkant netjes op orde, bestaan al lang en geven ook publiekelijk veel aandacht aan beveiliging door mensen actief te informeren en trainen.

Aan de andere kant weet ik ook dat je de voorkant mooi kunt optuigen, maar als je de achterkant slecht op orde hebt dat je zo binnen bent. Nou heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat men bij Kraken de achterkant niet op orde heeft, maar als bijv. een database of private key slecht beveiligd is, dan heb je niets aan sterke wachtwoorden of 2FA codes omdat je daar niet door tegen wordt gehouden.

Afijn, ik vertrouw op dit moment Kraken, Coinbase en ByBit voldoende om met grotere bedragen aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Taro schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Ze hebben bij Kraken de voorkant netjes op orde, bestaan al lang en geven ook publiekelijk veel aandacht aan beveiliging door mensen actief te informeren en trainen.

Aan de andere kant weet ik ook dat je de voorkant mooi kunt optuigen, maar als je de achterkant slecht op orde hebt dat je zo binnen bent. Nou heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat men bij Kraken de achterkant niet op orde heeft, maar als bijv. een database of private key slecht beveiligd is, dan heb je niets aan sterke wachtwoorden of 2FA codes omdat je daar niet door tegen wordt gehouden.

Afijn, ik vertrouw op dit moment Kraken, Coinbase en ByBit voldoende om met grotere bedragen aan de slag te gaan.
Volgens mij laten ze zich ook periodiek auditen. Ik heb geen idee eig op wat voor zaken maar wat je zegt klopt wel, ze zijn redelijk open over stand van zaken enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMrq
ybos schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

Volgens mij laten ze zich ook periodiek auditen.
Als iemand die veel met IT audits te maken heeft durf ik te zeggen dat dat geen enkele jota wil zeggen…
De mensen die ze uitvoeren kunnen zelden de goede vragen stellen, de andere kant beantwoordt zelden de vraag achter de vraag, en er is altijd te weinig tijd om de echte naad van de kous te achterhalen.

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
MrMrq schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Als iemand die veel met IT audits te maken heeft durf ik te zeggen dat dat geen enkele jota wil zeggen…
De mensen die ze uitvoeren kunnen zelden de goede vragen stellen, de andere kant beantwoordt zelden de vraag achter de vraag, en er is altijd te weinig tijd om de echte naad van de kous te achterhalen.
beste zou zijn om "goeie" hackers de vrije hand te geven en hen inhuren om in te breken oid om zo de systemen te testen op veiligheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
MrMrq schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:12:
[...]

Eens, heb dezelfde ervaring.

Ik verwacht echter wel dat ze bij Kraken zelf mensen in dienst hebben die hier dagelijks actief aandacht aan besteden. Met dergelijke funds onder je hoede kan je bij problemen niet naar externen gaan wijzen, dat wil je zelf in de hand houden. Daarnaast zie ik Kraken regelmatig op bijv. Twitter advies rondom beveiliging delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
Ander relevante nieuws:

https://nos.nl/artikel/24...nd-van-vele-memes-is-dood

Ik moet nog kijken, maar vast een oprisping van Shib van een paar procent

Maktub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12

resusaapje

h less

Taro schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:47:
[...]

Nee, goed punt. Ik dacht bij ByBit niet direct aan SEPA stortingen & withdrawals, maar dat blijkt te kunnen. Dus die neem ik zeker mee, thx.

Edit: Zie zelfs dat je bij ByBit via iDeal kunt storten.
Enter "No shit sherlock!" meme 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
resusaapje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Enter "No shit sherlock!" meme 8)
-O-

Heb het denk ik nooit opgemerkt omdat ik er al heel erg lang vertoef voor alleen leverage trades. Vroeger was het een BitMEX kloon en kende men daar SEPA & iDeal niet. Tegenwoordig is het een volwaardige exchange, maar ik heb er dus nooit iets anders gedaan dan BIT launchpad's en BTC & ETH traden. Heb je later een account aangemaakt en er funds gestort, dan lijkt het idd logischer :)

[ Voor 54% gewijzigd door Taro op 20-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 16:36

MicroWhale

The problem is choice

Gelukszoekr schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Dat lijkt heel erg op mijn plan. Wat je in de eerste alinea beschrijft is nog wel iets wat ik ne afvroeg. Kan je veilig €250k naar DeGiro overmaken en aandelen kopen? Je bent toch maar tot €100k verzekerd? Hoe doen mensen met veel geld dat? Haha
Het punt is dat je tot 100k op een bankrekening vergoed krijgt. Aandelen horen daar niet bij. Aandelen of andere assets zijn zgn. "waardepapieren op naam" waarvan het eigenaarschap bijgehouden wordt... en dat wordt volgens mij niet door de broker gedaan, maar door de beurs zelf. Als de broker dus failliet gaat (wat door de technische inrichting niet mogelijk zou moeten zijn) dan kun je bij een andere broker (na een lang, traag proces van verificatie) je aandelen claimen.

Je kunt dus miljoenen aan aandelen hebben en daar je dividend van krijgen, zonder dat je gevaar loopt dat je deze kwijtraakt door een faillissement. Je hebt wel een broker nodig als on- en offramp. En de belastingdienst + bank zullen ook nieuwsgierig worden als je transacties van 10k+ gaat maken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
MicroWhale schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Het punt is dat je tot 100k op een bankrekening vergoed krijgt. Aandelen horen daar niet bij. Aandelen of andere assets zijn zgn. "waardepapieren op naam" waarvan het eigenaarschap bijgehouden wordt... en dat wordt volgens mij niet door de broker gedaan, maar door de beurs zelf. Als de broker dus failliet gaat (wat door de technische inrichting niet mogelijk zou moeten zijn) dan kun je bij een andere broker (na een lang, traag proces van verificatie) je aandelen claimen.

Je kunt dus miljoenen aan aandelen hebben en daar je dividend van krijgen, zonder dat je gevaar loopt dat je deze kwijtraakt door een faillissement. Je hebt wel een broker nodig als on- en offramp. En de belastingdienst + bank zullen ook nieuwsgierig worden als je transacties van 10k+ gaat maken.
Ja, ik had zoiets inderdaad ook al gelezen. Ik was ook al even in het aandelentopic geweest.

Het punt blijft wel een beetje dat brokers aan strikte regels gehouden worden voor het scheiden van deze vermogens. En dit weet je nooit helemaal zeker. DeGiro is een hele populaire broker maar deze is eerder al door de AFM op de vingers getikt dat ze dit niet goed op orde hadden. Ik heb al wel gelezen dat er onder de aandelenexperts nog wel onenigheid bestaat over hoe veilig zo'n broker is. En als het mis gaat, dan is een aandelenportefeuille tot slechts €20k gegarandeerd.

Dus hoe veilig en gereguleerd die hele aandelenmarkt lijkt. De meeste zekerheid heb je in theorie door het toch te stallen bij een grootbank in plaats van bij een hippe/goedkope online broker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@Gelukszoekr Ik DCA naast crypto de laatste maanden ook steeds meer in de volgende soorten "aandelen" omdat ik minder van crypto afhankelijk wil zijn:
  • Dividend Aristocrats ETF
  • Accumulerende ETF
  • Distribuerende ETF
Ook via DeGiro overigens. Had nog geen onderzoek gedaan naar garanties op tegoeden, dus goed om te weten.

Zolang de broker geen Robinhood heet zal het allemaal vast wel goedkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Taro schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:07:
@Gelukszoekr Ik DCA naast crypto de laatste maanden ook steeds meer in de volgende soorten "aandelen" omdat ik minder van crypto afhankelijk wil zijn:
  • Dividend Aristocrats ETF
  • Accumulerende ETF
  • Distribuerende ETF
Ook via DeGiro overigens. Had nog geen onderzoek gedaan naar garanties op tegoeden, dus goed om te weten.

Zolang de broker geen Robinhood heet zal het allemaal vast wel goedkomen.
De AFM heeft in 2020 DeGiro beboet voor het overtreden van regels op het gebied van vermogenscheiding. Hier lees je er alles over. https://www.financieelonafhankelijkblog.nl/degiro-en-de-afm/

Niet om ons angst aan te praten, of dat je meteen weg moet bij DeGiro. Het is maar een voorbeeld waaruit blijkt dat ondanks dat deze aandelenmarkt sterk gereguleerd is er ook hier dingen mis kunnen gaan. En omdat hier veel meer vermogen geparkeerd staat ten opzichte van de gemiddelde crypto exchange is het wel iets om extra rekening mee te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37
Gelukszoekr schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:55:
[...]

Ja, ik had zoiets inderdaad ook al gelezen. Ik was ook al even in het aandelentopic geweest.

Het punt blijft wel een beetje dat brokers aan strikte regels gehouden worden voor het scheiden van deze vermogens. En dit weet je nooit helemaal zeker. DeGiro is een hele populaire broker maar deze is eerder al door de AFM op de vingers getikt dat ze dit niet goed op orde hadden. Ik heb al wel gelezen dat er onder de aandelenexperts nog wel onenigheid bestaat over hoe veilig zo'n broker is. En als het mis gaat, dan is een aandelenportefeuille tot slechts €20k gegarandeerd.

Dus hoe veilig en gereguleerd die hele aandelenmarkt lijkt. De meeste zekerheid heb je in theorie door het toch te stallen bij een grootbank in plaats van bij een hippe/goedkope online broker
Is de giro tegenwoordig niet onderdeel van een groot duits bedrijf? Als dat bedrijf toevallig in Duitsland ook op de beurs staat dan kun je in iedergeval nog nagaan of ze winst draaien of niet.

Daarnaast was het vroeger zo, gebruik de giro zelf niet, dat de giro ook speculeerde met je aandelen als je het goedkoopste abonnement nam. Het risico is klein maar ook daar kleefde toen in iedergeval een risico aan.

Zou me persoonlijk niet druk maken om geld te stallen bij bekende brokers.

Verder is dit behoorlijk offtopic lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 16:36

MicroWhale

The problem is choice

:/

die 20k voelt toch anders aan dan die miljoenen die ik net noemde...

had niet verwacht dat t zo triest gesteld zou zijn met zo'n oud systeem als de beurs.

Stelletje criminelen zijn het! })

(dan voelen die cryptomuntjes in de eigen portemonnee opeens wel heel veilig hoor!)

[ Voor 17% gewijzigd door MicroWhale op 20-08-2023 13:34 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
enige echte veiligheid (maar ook dat heeft grote risico) is je keys in eigen handen hebben.
maar ook daarbij, zet niet alles op 1 plek. verspreiden is zeer belangrijk.
of je het op meerdere keys hebt, vermogen op meerdere echanges/brokers hebt staan, het beste blijft verspreiden

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JhW2HXUZpxANCioRR9do1-kkf4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kfwVjgQfwvDZfTUbZDH5hjy4.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

The world's safest securities. US government bonds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lNq3Dc2HzV91lixKO_o0LAh-6g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/r1F1st6Pss0HBJ1HXKgFVEKI.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
Gelukszoekr schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:55:
[...]

Bij een (groot)bank vallen alleen de lopende rekening, spaarrekening en termijn deposito’s onder het depositogarantiestelsel. Je beleggingsportefeuille met ETF’s, aandelen, obligaties etc valt daar dus niet onder. Je aandelen om die reden bij een bank stallen heeft dus geen zin.

DEGIRO overigens ook niet meer in alle situaties de goedkoopste. Een en ander is ook echt wel afhankelijk van wat je koopt, frequentie en hoeveelheid je investeert. Daarnaast heb je ook te maken met dividendbelasting, ESG of non-ESG (beter rendement) etc. Dan crypto zo lastig nog niet.

Overigens hebben de echt rijken toegang tot persoonlijke vermogensbeheerders, die dergelijke zaken uitzoekt voor ze en zo gunstig mogelijke constructies weet op te zetten (trust funds, stichtingen etc).

Via deze website kun je ook wel een en ander vergelijken: https://www.indexfondsenvergelijken.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

De AFM heeft in 2020 DeGiro beboet voor het overtreden van regels op het gebied van vermogenscheiding. Hier lees je er alles over. https://www.financieelonafhankelijkblog.nl/degiro-en-de-afm/

Niet om ons angst aan te praten, of dat je meteen weg moet bij DeGiro. Het is maar een voorbeeld waaruit blijkt dat ondanks dat deze aandelenmarkt sterk gereguleerd is er ook hier dingen mis kunnen gaan. En omdat hier veel meer vermogen geparkeerd staat ten opzichte van de gemiddelde crypto exchange is het wel iets om extra rekening mee te houden
De DeGiro heeft wellicht de naam als de goedkoopste, maar verrassend genoeg staan de grootbanken, op basis van de kosten die worden gerekend, erboven qua verwacht rendement.

https://www.indexfondsenvergelijken.nl/

Edit, jvel92 was me net voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:38
Zeker als je DCA toepast met bedragen onder de duizend euro per maand (verspreid over een drietal ETF’s). Dan zal ABNA bijvoorbeeld goedkoper zijn sinds DEGIRO per 1 mei ook op de ‘gratis’ ETF’s €1 ‘handelingskosten’ in rekening brengt.

Meer ontopic: Wat betreft Crypto sta ik wat minder negatief tegenover Bitvavo dan sommigen hier. Voor aan- en verkoop een prima Exchange. Dat ze die klapper van een tegenslag niet doorrekenden naar de klanten gaf mij ook wel meer vertrouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door AlterBridge op 20-08-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
jvel92 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:04:
Bij een (groot)bank vallen alleen de lopende rekening, spaarrekening en termijn deposito’s onder het depositogarantiestelsel. Je beleggingsportefeuille met ETF’s, aandelen, obligaties etc valt daar dus niet onder. Je aandelen om die reden bij een bank stallen heeft dus geen zin.
Ja. De regels voor DeGiro vs een grootbank zijn hetzelfde. De aandelen zijn gescheiden en vallen niet onder het DGS.

Ik bedoel meer dat ik het risico kleiner acht dat een grootbank niet netjes aan vermogensscheiding doet. En de kans dat een grootbankt omvalt is helemaal verwaarloosbaar

Pagina: 1 ... 209 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!