Vanmiddag CPI usa june. Heeft daar misschien mee te makentomtom901 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:36:
DXY nog steeds dalende.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Way-oooo! Voor het eerste in mijn crypto-leven deelgenomen aan governance.Slonzo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:44:
[...]
Het is nog maar een proposal he, er moet nog gestemd worden.
Maar de kans is groot ja
EDIT: Wat @resusaapje zegt dus.
0 stemmen tot nu toe, bizar
Straks ook even voten.
Uiteraard vóór gestemd, want alle andere schapen deden dat ook
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Tsja, als je zo rekent!resusaapje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
[...]
Nog 40 jaar te gaan dus![]()
28k netto is 60k bruto.
Dus €60k * 40 = €2,4mln
Rente op rente, maar ook inflatie en astr die over 20 jaar vast niet meer bestaat, dus
Zeg €1,5mln.
Zoals we allemaal weten wordt astr in 2025 €112 waard, dus
je hebt 14k astr nodig.
Kost je nu 14k * $0,0425 = $600
Joe aar welkom!
Ehm.... als ik 1 netto euro in BTC stop en ik haal er een paar jaar later, zeg, 1 miljoen euro's uit... dan zijn die ook gewoon netto. Minus wellicht nog een paar keer 5.3% belasting omdat je wat meer vermogen hebt dan de vrije voet voor vermogen. In ieder geval geen 53%.
Je hebt dus (netto) 960k nodig.
En dus (rente op rente, blablabla) maar 600k.
Hoef je dus maar 240 euro in te leggen!
Scheelt weer wat!
Welkom toe joe toe hè!
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
mijn bruto/netto ging over wat je beschikbaar wilt hebben om van te leven versus waar de fiscus van leeft,MicroWhale schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:55:
[...]
Tsja, als je zo rekent!![]()
Ehm.... als ik 1 netto euro in BTC stop en ik haal er een paar jaar later, zeg, 1 miljoen euro's uit... dan zijn die ook gewoon netto. Minus wellicht nog een paar keer 5.3% belasting omdat je wat meer vermogen hebt dan de vrije voet voor vermogen. In ieder geval geen 53%.
Je hebt dus (netto) 960k nodig.
En dus (rente op rente, blablabla) maar 600k.
Hoef je dus maar 240 euro in te leggen!![]()
Scheelt weer wat!![]()
Welkom toe joe toe hè!
maar hey, jouw berekening is nog positiever, dus ik klaag verder niet
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Verwacht wel volatiliteit rondom die cijfers. 14.30 people.anti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:19:
[...]
Vanmiddag CPI usa june. Heeft daar misschien mee te maken
gaat nu in een mooie opbouw ipv 1 paal. Gok dat we voor de middag er al door zijn (31k). En dan is het toch een beetje afhankelijk wat er op 14.30 naar buiten komt of die 31.5 kapot gaat vandaag of nietTominatie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:29:
WAKKER WORDEN BOYS, its happening!! 31k coming!!! 🚀🚀🚀🚀
De volatiliteit die wellicht ontstaat n.a.v. 14:30 kan ook perfect zijn voor een fake out, dat je denkt er door te zijn maar ineens alle lafbekken toch weer besluiten te verkopen. Ik zorg iig dat ik aan de knoppen zit voor het geval het niet lukt de 31.4k te breken.anti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:37:
[...]
gaat nu in een mooie opbouw ipv 1 paal. Gok dat we voor de middag er al door zijn (31k). En dan is het toch een beetje afhankelijk wat er op 14.30 naar buiten komt of die 31.5 kapot gaat vandaag of niet
Nou lekker dan. Om die tijd zit/lig ik bij de tandarts. Weinig kans om de boel in de gaten te houdenYES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:41:
[...]
De volatiliteit die wellicht ontstaat n.a.v. 14:30 kan ook perfect zijn voor een fake out, dat je denkt er door te zijn maar ineens alle lafbekken toch weer besluiten te verkopen. Ik zorg iig dat ik aan de knoppen zit voor het geval het niet lukt de 31.4k te breken.
Snel je positie op x84676 zetten, ben je geliquideerd of schathemeltje rijk voordat je bij de tandarts bentresusaapje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:46:
[...]
Nou lekker dan. Om die tijd zit/lig ik bij de tandarts. Weinig kans om de boel in de gaten te houden
SameYES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:41:
[...]
De volatiliteit die wellicht ontstaat n.a.v. 14:30 kan ook perfect zijn voor een fake out, dat je denkt er door te zijn maar ineens alle lafbekken toch weer besluiten te verkopen. Ik zorg iig dat ik aan de knoppen zit voor het geval het niet lukt de 31.4k te breken.
Als je leeft van vermogen betaal je geen inkomstenbelasting, het is geen loon als je maandelijks 2333,33 aan jezelf overmaakt.resusaapje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
[...]
28k netto is 60k bruto.
Je betaalt alleen vernogensbelasting.
Ik persoonlijk heb dus maar een ASTR koers van E 25 nodig om 10 jaar eerder te stoppen
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Laat je er gelijk een paar gouden tanden in zetten?resusaapje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:46:
[...]
Nou lekker dan. Om die tijd zit/lig ik bij de tandarts. Weinig kans om de boel in de gaten te houden
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Misschien via Bitonic? Al koop je dan direct BTC maar die kan je later nog omzetten als het op Kraken staat natuurlijk.JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
Mijn (enigszins gedwongen) overstap naar Kraken is vooralsnog een fiasco. Direct fiat overmaken (via ING, via Plaid) werkt niet en handmatig fiat overmaken lijkt meerdere dagen in beslag te nemen. Of zijn jullie ervaringen anders?
Yup, is klote. Maar in mijn herinnering was het geld dat je handmatig stortte wel binnen een dag op je account. Het duurde bij mij nooit dagen.JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
Mijn (enigszins gedwongen) overstap naar Kraken is vooralsnog een fiasco. Direct fiat overmaken (via ING, via Plaid) werkt niet en handmatig fiat overmaken lijkt meerdere dagen in beslag te nemen. Of zijn jullie ervaringen anders?
Bitvavo en coinbase zijn daarin wel een stuk fijner.
Ik zie dit op Bybit, geen idee of het daadwerkelijk werkt want om het te testen moet ik aanvullende verificatie doen en daar heb ik geen zin inJJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
[ Voor 7% gewijzigd door YES op 12-07-2023 10:23 ]
Bij mij is overmaken vanaf Revolut naar Kraken (via Plaid) altijd instant.JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Open een gratis Revolut account. Stort van ING naar Revolut en dan naar Kraken. Gaat niet instant, maar gehele route is wel binnen 1 dag meestal.JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
Hmm vervelend, heb je ook niet een klein gaatje dan ?resusaapje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:46:
[...]
Weinig kans om de boel in de gaten te houden
UberLurker Departement #GG.
Je hoeft gelukkig geen loonbelasting te betalen over de euros die je belegt. In welke vorm dan ook.resusaapje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:08:
[...]
mijn bruto/netto ging over wat je beschikbaar wilt hebben om van te leven versus waar de fiscus van leeft,
maar hey, jouw berekening is nog positiever, dus ik klaag verder niet
tenminste, ik niet. Misschien heeft de fiscus andere plannen met jou.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Tijdje geleden werkte de plaid route icm ING nog prima. Helaas niet instant, duurde een uurtje of twee.JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
Overigens ligt kraken er nu helemaal uit.
Maandag nog gedaan. Helaas wel via de site want de Plaid via de Kraken app werkt niet. Op de site kies ik dan niet voor instant sepa (werkt ook niet met ING) maar voor sepa en eigenlijk staat het dan ook altijd wel binnen een dag op je account...Domino schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:34:
[...]
Tijdje geleden werkte de plaid route icm ING nog prima. Helaas niet instant, duurde een uurtje of twee.
Overigens ligt kraken er nu helemaal uit.
Wel raar want Plaid heeft een aantal maanden perfect gewerkt in de app en nu echt al maanden niet meer...
ftfyNeoflexNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:03:
[...]
Laat je er gelijk een paar gouden tanden in staken?
HODL!
Yep, werkt primaYES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:22:
[...]
Ik zie dit op Bybit, geen idee of het daadwerkelijk werkt want om het te testen moet ik aanvullende verificatie doen en daar heb ik geen zin in![]()
[Afbeelding]
Ik zou voor Bybit gaan, heb je instant Sepa overboekingen. Staat er echt binnen 5 minuten op en gaat via een Nederlands bedrijf (Satos B.V.)JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
met ING mijn ervaring:JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
als je in de ochtend overmaakt (handmatig) staat het dezelfde dag erop rond 11:30-12:30
doe je in de middag dan rond 17:00
maar als je dit vrijdag doet dan grote kans dat het er maandagochtend erop staat.
nothing stops this train
wel transactiekosten.Mr Ronman schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:20:
[...]
Ik zou voor Bybit gaan, heb je instant Sepa overboekingen. Staat er echt binnen 5 minuten op en gaat via een Nederlands bedrijf (Satos B.V.)
+je moet die EUR traden tegen USDT
dan die USDT weer tegen BTC, dus 2x handelskosten. helaas geen optie om die EUR direct voor BTC te traden. daarom kies ik gewoon Kraken
nothing stops this train
Dit ziet er inderdaad een stuk gezonder uit dan die idiote pump en dump palen naar 31k van afgelopen week en eergisteren.anti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:37:
[...]
gaat nu in een mooie opbouw ipv 1 paal. Gok dat we voor de middag er al door zijn (31k). En dan is het toch een beetje afhankelijk wat er op 14.30 naar buiten komt of die 31.5 kapot gaat vandaag of niet
Tja, maar bij Kraken moet je dan weer een bewijs van woonadres leveren. Hmpf.Kol Nedra schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:25:
[...]
wel transactiekosten.
+je moet die EUR traden tegen USDT
dan die USDT weer tegen BTC, dus 2x handelskosten. helaas geen optie om die EUR direct voor BTC te traden. daarom kies ik gewoon Kraken
#Bitcoin approaching new all time high in 🇪🇬 Egypt 👀 😮 pic.twitter.com/fSFMDPkHOx
— Bitcoin News (@BitcoinNewsCom) 11 juli 2023
nothing stops this train
why in a hurry? Kraken snel genoeg en meer liquiditeit.Numbers schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:00:
Waarom dan niet via Bitvavo of andere Nederlandse partij? Wellicht iets hogere transactie kosten, maar via Ideal binnen 2min gestort. Versturen naar HW wallet en klaar
niks mis met Bitvavo hoor, ideaal voor dca
[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 12-07-2023 12:01 ]
nothing stops this train
Handmatig van Rabo naar Kraken is zo goed als instant, kan max 5 min duren voor het gearriveerd is.JJ1984 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
Zero.
Vraag me af of dit geen giga bulltraip wordtYES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:13:
Mooie bullish driehoek op de 4h, kan mooi uitgebroken worden vanmiddag
[Afbeelding]
Moeten we capo even vragen?tomtom901 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:13:
[...]
Vraag me af of dit geen giga bulltraip wordt
"The verification process is currently unavailable. Please contact support"
Support is tot nu toe geen enkele hulp, iemand hier enig idee wat dit kan zijn of hier ook tegenaan gelopen (en is het simpelweg een kwestie van 'probeer morgen nog eens'?)
App of website?m0ridin schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:17:
Hmmm, ik probeer mijn BTC van binance over te zetten naar mijn ledger (danwel bitvavo) maar krijg in beide gevallen de melding:
"The verification process is currently unavailable. Please contact support"
Support is tot nu toe geen enkele hulp, iemand hier enig idee wat dit kan zijn of hier ook tegenaan gelopen (en is het simpelweg een kwestie van 'probeer morgen nog eens'?)
Via de app had ik dat volgens mij ook en via de website is het me toen gelukt.
is een ascending triangle. Is niet bullish of bearish, is een continuation pattern.....maar aangezien we all sideways gingen zegt dit dus geen drolYES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:13:
Mooie bullish driehoek op de 4h, kan mooi uitgebroken worden vanmiddag
[Afbeelding]
Oh ja je hebt gelijk. Is wel een handig pattern voor korte termijn trades.anti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:22:
[...]
is een ascending triangle. Is niet bullish of bearish, is een continuation pattern.....maar aangezien we all sideways gingen zegt dit dus geen drol
Denk dat alle bullish posts van @Tominatie mijn bias wat bullish gemaakt heeft
hahhaaha ja zelf ik ben nu nog boelischerrrr dan voorheen.....(als dat al mogelijk was)YES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:24:
[...]
Oh ja je hebt gelijk. Is wel een handig pattern voor korte termijn trades.
Denk dat alle bullish posts van @Tominatie mijn bias wat bullish gemaakt heeft
Maar jij kunt ook niet sellen, dus met jou is sowieso iets misanti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:27:
[...]
hahhaaha ja zelf ik ben nu nog boelischerrrr dan voorheen.....(als dat al mogelijk was)
Ah, thanks! Was via de website, maar hier werkt de app nu weer wel...Darrell schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:20:
[...]
App of website?
Via de app had ik dat volgens mij ook en via de website is het me toen gelukt.
Even een testje gedaan met een kleiner bedrag, als alles gewoon normaal en vlot doorkomt zal ik de rest doen.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Probleem is dat wanneer iedereen dat verwacht...sjorremans schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:37:
keihard moonen over een uur?!
Ben benieuwd!tomtom901 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Probleem is dat wanneer iedereen dat verwacht...
Headline CPI forecast by bank
3.2% - JP Morgan Chase
3.1% - Barclays
3.1% - Bank of America
3.1% - Credit Suisse
3.1% - Goldman Sachs
3.1% - Morgan Stanley
3.1% - Wells Fargo
3.0% - Bloomberg Economics
3.0% - Citigroup
3.0% - HSBC
3.0% - UBS
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Laat die short liquidations maar komen!
Yup, bluf ik je net uit een grote pot?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
wie zitten er meer aan tafel? Cardano? Solana? Doge? Atom?
nothing stops this train
Haha nee ik speel al een hele tijd geen poker meer en heb het vrijwel niet online gedaan. Wilde het gewoon ff zeker weten. Ga je winnen?
Gaat mij niet zozeer om zo snel mogelijk (bij BTC versturen duurt het ook meerdere blokken voor de bevestiging er isKol Nedra schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:01:
[...]
why in a hurry? Kraken snel genoeg en meer liquiditeit.
niks mis met Bitvavo hoor, ideaal voor dca
Ik maak er voor de zekerheid 10k ASTR vanresusaapje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
[...]
Dus €28* 40 = €1,1mln
Rente op rente, maar ook inflatie en astr die over 20 jaar vast niet meer bestaat, dus
Zeg €1mln.
Zoals we allemaal weten wordt astr in 2025 €112 waard, dus
je hebt 9k astr nodig.
Kost je nu 9k * $0,0425 = $380
Joe aar welkom!
Tank joe fery mug!
Soms wel, soms niet haha. Ik speel eigenlijk alleen nog maar kleine toernooitjes. Meestal verlies je, je hoeft maar eens in de zoveel tournooien een finale tafel te halen om alsnog winst te maken. Het spelletje is in elk geval wel interessant vind ikYES schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:17:
[...]
Haha nee ik speel al een hele tijd geen poker meer en heb het vrijwel niet online gedaan. Wilde het gewoon ff zeker weten. Ga je winnen?
Patser!Mr. Unexist schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:27:
[...]
Ik maak er voor de zekerheid 10k ASTR van![]()
Tank joe fery mug!
En aangezien het een belegging voor je pensioen is en je er dus verder met je vingers vanaf blijft, gooi je het uiteraard hiernaar toe:
https://portal.astar.network/astar/dapp-staking/discover
Toch?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Moon, lambo.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Maak me wakker wen halving..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zelfs qua volatiliteit is er nauwelijks iets te merken idd, haha.Vis schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:45:
Haha wat een slap gedoe dit
Maak me wakker wen halving..
vorige maand deed btc ook volledig zijn eigen ding bij de CPI cijfers. Zie dit maar in het straatje dat er gewoon 0 correlatie is met stonks en de rest vd geiten bende---> positiefsjorremans schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:35:
BTC heeft er nog niet echt zin in nee..
Maar goed, misschien stabiliseert het zo weer.
valt toch wel mee nu? was ff een naaldje van 200 dollar, dat is te verwaarlozen allemaal. Dat zijn nog wat boomer traders die denken dat BTC een soort stonk is.Mr Ronman schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:58:
Echt wel irritant dat er ineens weer van die domme pump en dump spikes zijn, net nu Bitcoin rustig steady aan het doorkabbelen was naar 31k.
Maar goed, misschien stabiliseert het zo weer.
Maanden niet hoor. We zitten er pas 3,5 week in ook. Ik heb nog steeds wat lijnen getrokken op deze range en voor september begint zijn we er sowieso uit. Maar ik verwacht dat we voor het weekend start er al uit zijnJoebarRC schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:00:
Zolang iedereen en zijn moeder bij iedere pump verkoopt zoals net (flink sell volume) gaan we echt nog maanden in deze reeks zitten. Er is blijkbaar of heel weinig vertrouwen of iedereen is ineens daghandelaar
Lijkt inderdaad mee te vallen, we kabbelen weer voort zo te zien.anti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:01:
[...]
valt toch wel mee nu? was ff een naaldje van 200 dollar, dat is te verwaarlozen allemaal. Dat zijn nog wat boomer traders die denken dat BTC een soort stonk is.
In ieder geval lijkt 30,500 een soort nieuwe bodem te zijn, ipv de 30,000 die we dagen lang hebben gehad. Dus ik verwacht ook wel vrij snel gewoon op een normale manier door de 31k heen.anti elppa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Maanden niet hoor. We zitten er pas 3,5 week in ook. Ik heb nog steeds wat lijnen getrokken op deze range en voor september begint zijn we er sowieso uit. Maar ik verwacht dat we voor het weekend start er al uit zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Mr Ronman op 12-07-2023 15:05 ]
Vervroegd pensioen hè!resusaapje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:30:
[...]
Patser!![]()
En aangezien het een belegging voor je pensioen is en je er dus verder met je vingers vanaf blijft, gooi je het uiteraard hiernaar toe:
https://portal.astar.network/astar/dapp-staking/discover
Toch?
Ik moet me ff inlezen en een wallet aanmaken, maar ben wel te porren voor wat extra rendement.
Bedankt voor de link!
Ja er moet ook een dikke gouden stier uitgeperst worden, dat is nogal wat hè.Tominatie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:36:
De 31k is echt een complexe bevalling.
Verkopen mag ook helemaal nietSaturnus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:35:
Goh wat is Kraken bagger vandaag. Hangen, geen orders uitvoeren en nu is het raak, kon de BTC niet verkopen...
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Wilde altijd al iets over computers weten
Dit topic is gesloten.
![]()
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/hf8iiBLmOzlju73uGb5hOGlQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HNFhF0cEt7Tl9UPYglVSfDE1.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/ci1f97atDzxSlNgNOyVgjI0w.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R8kS4x1vs0rwazicvh7n4Ajx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/flUyFstZyYa3k0C1wdjwaI7y.png?f=fotoalbum_large)