Absoluut, alles kan.
Westerse overheden gaan speculatie op Bitcoin echt nog wel compleet door de mangel halen. En misschien niet eens heel onterecht gezien het energieverbruik van het netwerk.
/me schenkt nog wat schaaltjes water vol in de voor- en achtertuin voor de vogels, katten en egels
Echter blijft het voorlopig onze beste hedge tegen een betere vorm van geld. Energie is macht. Het Bitcoin netwerk is machtig, het is niet een kwestie van de stekker eruit en klaar. Anders had uncle Joe daar allang een stokje voor gestoken.
Maar ach, we zien het allemaal wel.
Weetje, ik kan me er niet echt druk om maken. We leven hier al in zo'n godsgruwelijke welvaart dat het eigenlijk ronduit belachelijk is. Wanneer je kijkt naar de wereld zijn we stuk voor stuk geluksvogels. Je had ook een rus in een loopgraaf kunnen zijn, of een weeskind in Afrika wiens familie is uitgemoord door een lokale warlord. Iemand die wegkwijnt in India aan een aandoening waar geen gezondheidszorg beschikbaar voor is.
Want wat is uiteindelijk genoeg? Voor mij persoonlijk; een comfortabel leven in vrede. Dat gun ik oprecht ieder mens. En als de prijs daarvoor een deel van mijn aardse tijd in maatschappelijke participatie middels arbeid moet zijn, dan teken ik daar voor.
Ik denk dat wij Westerlingen al best veel geluk hebben gehad met onze portie.
Voor de rest: pluk de dag