Maar ik kijk zelf vaak ook wel naar de 15m chart. Echter niet per definitie omdat het iets betekent. Voor mij betekent het in ieder geval niets. Je kunt vaak wel zien of de koers omhoog of omlaag beweegt. Maar, omdat het de 15m is, kun je daar echt niets mee.
Sommige timeframes betekenen simpelweg echt niets. Is ook wel kut, vooral als je denkt iets waar te nemen, maar dan ineens doorhebt dat je naar de 15m zit te staren als een fucking zielloos monster. Zit je dan met je goede intenties.
Ik ben zo mijn vorige vriendin verloren. Ik dacht dat ik iets waarnam op de 15m, en deelde die info. Ik had een trade op KuCoin die ruim 600% in de plus stond. Maar puur omdat ik dacht op de hourly te traden. Dus zij zegt ineens: 'Waar de fuck ben jij mee bezig.' Maar ik had het in eerste instantie niet door, en ontkende. Want als je mij kent dan weet je sowieso dat ik niet op de 15m trade.
Tot ik zag dat ik dus op de 15m zat. Ik moet zeggen dat het wel voelde als een dikke faal, meteen flinke zweethandjes en bleek. Voelde alsof mijn ziel in mijn schoenen zakte. Ik natuurlijk snel achter de laptop vandaan, maar toen was ze haar koffers al aan het inpakken. Kijk, ik wist toen al dat het over was. Was ook gewoon compleet mijn fout, eerlijk is eerlijk.
Wat dat betreft zijn er gewoon grenzen. Iedereen kan fouten maken maar sommige dingen draai je niet zomaar terug. Je hebt mensen dan echt beschadigd. Ik wist direct dat deze situatie zo'n situatie was. Heb ook gewoon gezegd: 'Weetje meid, ik kan hier mijn excuses aanbieden want ik wist het oprecht niet van die 15m. Maar, ik snap je gewoon.'
Dat vond ze dan wel tof. We wisten het gewoon allebei op dat moment, was ook wel weer een soort mooi.
Maargoed vriendin en auto weg, trade uiteindelijk ook compleet de puinpoeier in omdat ik direct daarna ook flink aan de drank ben geraakt.
Niet om het goed te praten, maar zulke dingen gebeuren gewoon soms.
Sindsdien kijk ik vaker op timeframes met een 3 erin en heb nu ook een vrouw die sowieso niet snapt hoe internet ongeveer werkt want heb me wel voorgenomen nooit weer in zo'n situatie terecht te willen komen.
Niet om persé te oordelen over anderen. Je moet altijd zelf weten naar welk timeframe je kijkt, zolang je maar wel realistisch blijft en kunt erkennen dat de 15m in geen enkel geval iets betekent.
Niet omdat het een mening is maar gewoon een feit. In Spanje is het zelfs uitgelopen tot protesten:
De 15 mei-beweging of Movimiento 15-M van de Indignados is een spontane en internationale protest- en actiebeweging, die ontstond in Spanje in 2011 die reageert tegen het kapitalisme, de economische situatie en de handelwijze van banken en beleggers. Indignados is Spaans voor 'verontwaardigden'. De beweging dijde in september en oktober 2011 uit naar andere Europese landen en kende samen met Occupy Wall Street haar eerste internationale actiedag op zaterdag 15 oktober 2011.
Bron:
Wikipedia: 15 mei-beweging
Uit eigen ervaring weet ik zelfs inmiddels dus beter maar ik vind wel dat je moet proberen het leven met een open geest te omarmen en uiteindelijk ook dingen te proberen. Dus; kijk gerust eens op die 15m maar pas op als je dingen waarneemt want voor je het weet ben je gescheiden en verslaafd aan de drank.