“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Maandelijks 2000euro?! Gaat mij verder niks aan maar gaat het dan alleen over boodschappen enz?Skrunsies schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:56:
[...]
Het valt en staat met je uitgaven patroon. Ik geef maandelijks wel 2000 euro uit met de kaart plus 3 perks is iig 90 euro minus 15 euro voor de ‘extra opties’ is iig al 75 euro
Dan heb ik het nog geen eens over de extra’s die ik uitgeef, vakanties, een nieuwe wasmachine etc..
Als je de boodschappen/kapper/vakanties/dieren/drogist/uit eten/Hema/bedden/kleren/Netflix/Spotify/gemeentelijke belasting/cadeaus/babyspul/gadgets allemaal er van betaald en dat met curve ook nog eens in de juiste maanden zet om te balanceren dan zit je zo richting zulke bedragen.roflexx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 06:12:
[...]
Maandelijks 2000euro?! Gaat mij verder niks aan maar gaat het dan alleen over boodschappen enz?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Is geen geheim hoorroflexx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 06:12:
[...]
Maandelijks 2000euro?! Gaat mij verder niks aan maar gaat het dan alleen over boodschappen enz?
Ik rij 2 dagen in de week naar Brabant, betaal mijn energie rekening ook met de creditcard en boodschappen etc. Geloof me 2k is weg
UberLurker Departement #GG.
onze maandelijkse kosten zijn aanzienlijk lager.
gelukkig maar want ik moet sats kopen😉
nothing stops this train
De reden is gewoon klote inderdaad.Skrunsies schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:36:
[...]
Is geen geheim hoor![]()
Ik rij 2 dagen in de week naar Brabant, betaal mijn energie rekening ook met de creditcard en boodschappen etc. Geloof me 2k is weg
Jammer dat medicijnen nog niet via de blockchain gaan. Dan maar op de ouderwetse manier gaan halen maar ik zou precies hetzelfde doen. Respect!
Welke energieleverancier?Skrunsies schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:36:
[...]
Is geen geheim hoor![]()
Maandelijks 2k uitgeven is helemaal niet zo moeilijk, behalve als de inkomstenkant het niet dekt uiteraard.roflexx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 06:12:
[...]
Via curve kun je een (of meerdere) cryptokaart(en) echt vrijwel overal gebruiken.
En hoe gemeentelijke belastingen
Vattenfall
Al moet gezegd, dat ik daar nu weg ga.. kwa contract prijzen kan het niet meer uit. Maar heb daar aardig wat cashback weg gehaald.
Hm ok en dan kan je elke maand gewoon met cc betalen ipv auto incasso ofzo?Skrunsies schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:49:
[...]
Vattenfall
Al moet gezegd, dat ik daar nu weg ga.. kwa contract prijzen kan het niet meer uit. Maar heb daar aardig wat cashback weg gehaald.
Ja je moet even met klantenservice bellen, aangeven dat je ‘acceptgiro’ wilt. En je kan maandelijks dmv een link over maken met iDeal of creditcard.keepitfrosty schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:56:
[...]
Hm ok en dan kan je elke maand gewoon met cc betalen ipv auto incasso ofzo?
[ Voor 199% gewijzigd door Skrunsies op 18-06-2023 10:06 ]
Maar goed voor tips en tricks is er het Plutus topic.
Dus zal nu weer on topic gaan:
[ Voor 26% gewijzigd door Skrunsies op 18-06-2023 10:05 ]
Ah nice ben benieuwd of andere leveranciers dat ook kunnen doen. Meestal alleen iDeal. Ik zit bij greenchoice op het moment. Ik ga eens informeren bij die toko.Skrunsies schreef op zondag 18 juni 2023 @ 09:59:
[...]
Ja je moet even met klantenservice bellen, aangeven dat je ‘acceptgiro’ wilt. En je kan maandelijks dmv een link over maken met iDeal of creditcard.
[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 18-06-2023 10:33 ]
Pro tip: als je een kaart wil vernietigen, moet je zorgen dat je de chip doormidden knipt. Nu heb je enkel de antenne onklaar gemaakt, maar de chip blijft perfect bruikbaar, Zorg er ook voor dat je de kaart in meerdere stukken knipt zodat het niet te makkelijk is om het kaartnummer weer samen te puzzelen.BTFD schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:55:
Inmiddels alles weg gehaald bij Binance, dus laatste stap was:
[Afbeelding]
Als er niks op staat valt er weinig te puzzelen denk ikSlonzo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:33:
[...]
Pro tip: als je een kaart wil vernietigen, moet je zorgen dat je de chip doormidden knipt. Nu heb je enkel de antenne onklaar gemaakt, maar de chip blijft perfect bruikbaar, Zorg er ook voor dat je de kaart in meerdere stukken knipt zodat het niet te makkelijk is om het kaartnummer weer samen te puzzelen.
Maargoed, je wil inderdaad alles met die kaart betalen. Ik zit bijvoorbeeld bij de Univé, ik heb de verzekeringen omgezet naar een jaarfactuur en betaal deze op hun kantoor met de kaart.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Je kan bij een kantoor van verzekering je factuur betalen?Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:35:
Nog steeds is het onderwep Plutus? Er is ook geen reet gaande in crypto hè. Boring ...
Maargoed, je wil inderdaad alles met die kaart betalen. Ik zit bijvoorbeeld bij de Univé, ik heb de verzekeringen omgezet naar een jaarfactuur en betaal deze op hun kantoor met de kaart.
Ja. Vaak hebben grote bedrijven op hun kantoor bij de receptie ook nog wel de mogelijkheid voor klanten om een rekening te betalen.roflexx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:44:
[...]
Je kan bij een kantoor van verzekering je factuur betalen?
Het is dat ik te ver van Rotterdam af woon, anders was ik daar ook wel elke maand naar het kantoor van Nationale Nederlanden gegaan om de hypotheek met de kaart te betalen
Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:49:
[...]
Ja. Vaak hebben grote bedrijven op hun kantoor bij de receptie ook nog wel de mogelijkheid voor klanten om een rekening te betalen.
Het is dat ik te ver van Rotterdam af woon, anders was ik daar ook wel elke maand naar het kantoor van Nationale Nederlanden gegaan om de hypotheek met de kaart te betalen
Mijn vriendin zegt na dit verhaal: “haha, daar zou je goede vrienden mee kunnen worden!”Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:49:
[...]
Ja. Vaak hebben grote bedrijven op hun kantoor bij de receptie ook nog wel de mogelijkheid voor klanten om een rekening te betalen.
Tweede protip: blokkeer ook je fysieke en digitale kaart in de Binance app.Slonzo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:33:
[...]
Pro tip: als je een kaart wil vernietigen, moet je zorgen dat je de chip doormidden knipt. Nu heb je enkel de antenne onklaar gemaakt, maar de chip blijft perfect bruikbaar, Zorg er ook voor dat je de kaart in meerdere stukken knipt zodat het niet te makkelijk is om het kaartnummer weer samen te puzzelen.
De tijd leert of het tij keert
Krijg je dan geen nieuwe?raq schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:06:
Tweede protip: blokkeer ook je fysieke en digitale kaart in de Binance app.
idd ik zag zijn level, iets minder koersen en op dit forum komen, hup lvlen.Slonzo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:39:
[...]
Zo dus.
En nu verder levelen in Diablo 4, @Khaelos.
gisteren lvl 70 aangetikt op druid
nothing stops this train
ik heb 0 glimmers meer, het stond op Binance maar darlt is naar BTC gegaan
nothing stops this train
Ah oké, duidelijk thanksKol Nedra schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:35:
[...]
oke zie het zo:
de druid class kun je vergelijken met BTC, het is gewoon de beste class
dan heb je barbarian, dat is dan Ethereum
sorcerer, rogue en Necromancer zijn de echte altcoins, high risk!
Een tijdje geleden alweer werd ik hier een "schrale atser" genoemd. Ik draag deze titel met trots
Ik doe blijkbaar rare dingen, Ik ben bereid moeite te doen, of luxe in te leveren voor minder kosten. Het draait allemaal om verhoudingen. En waar je persoonlijk waarde aan hecht. Blijkbaar ben ik wel een rare wat dit betreft.
Genoeg mensen om mij heen die hard werken, veel geld verdienen en veel geld uitgeven. Een dikke auto, 4x per jaar op een luxe vakantie. Maar dan ook 50 uur in de week knallen voor ~30 dagen verlof per jaar. En dan moet het geld ook maximaal rollen.
Ik vind het wel een hobby om een beetje zuinig te leven. Mijn voornaamste doel is de vaste laste zo laag mogelijk te krijgen in ruil voor vrije tijd. Ik heb plezier in m'n werk, maar heb geen behoefte om te knallen. Ik werk nooit langer dan 2 dagen achter elkaar, en heb daarnaast ruim 11 weken vakantie per jaar.
Sinds ik crypto heb leren kennen in 2017 ben ik overtuigd van de kansen. En op mijn manier heb ik hier ook gewoon veel geld aan overgehouden. Met dat geld doe ik dat truckje opnieuw, lagere lasten creëren zodat er weer meer overblijft om te investeren.
Zo was ik laatst op een BBQ in gesprek met een oude schoolvriend. Meneer had een nieuwe EV6 gekocht. Een auto van €50k. Gefinancierd uiteraard, want wie heeft er nou €50k over? Dan denk ik, goed verhaal. Ik heb door slim met geld om te gaan wel die €50k over. En ben helemaal blij met m'n Ethereum node. Misschien klapt het ding, jammer dan. Dan beginnen we weer opnieuw. Maar ik denk dat het een heel realistisch scenario is als ik over een kleine 2 jaar er 2 ton uithaal.
Daarnaast, een ETH node op een BBQ/verjaardag is een hardere flex dan een nieuwe EV, laten we eerlijk zijnGelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:53:
[...]
Een tijdje geleden alweer werd ik hier een "schrale atser" genoemd. Ik draag deze titel met trots![]()
Ik doe blijkbaar rare dingen, Ik ben bereid moeite te doen, of luxe in te leveren voor minder kosten. Het draait allemaal om verhoudingen. En waar je persoonlijk waarde aan hecht. Blijkbaar ben ik wel een rare wat dit betreft.
Genoeg mensen om mij heen die hard werken, veel geld verdienen en veel geld uitgeven. Een dikke auto, 4x per jaar op een luxe vakantie. Maar dan ook 50 uur in de week knallen voor ~30 dagen verlof per jaar. En dan moet het geld ook maximaal rollen.
Ik vind het wel een hobby om een beetje zuinig te leven. Mijn voornaamste doel is de vaste laste zo laag mogelijk te krijgen in ruil voor vrije tijd. Ik heb plezier in m'n werk, maar heb geen behoefte om te knallen. Ik werk nooit langer dan 2 dagen achter elkaar, en heb daarnaast ruim 11 weken vakantie per jaar.
Sinds ik crypto heb leren kennen in 2017 ben ik overtuigd van de kansen. En op mijn manier heb ik hier ook gewoon veel geld aan overgehouden. Met dat geld doe ik dat truckje opnieuw, lagere lasten creëren zodat er weer meer overblijft om te investeren.
Zo was ik laatst op een BBQ in gesprek met een oude schoolvriend. Meneer had een nieuwe EV6 gekocht. Een auto van €50k. Gefinancierd uiteraard, want wie heeft er nou €50k over? Dan denk ik, goed verhaal. Ik heb door slim met geld om te gaan wel die €50k over. En ben helemaal blij met m'n Ethereum node. Misschien klapt het ding, jammer dan. Dan beginnen we weer opnieuw. Maar ik denk dat het een heel realistisch scenario is als ik over een kleine 2 jaar er 2 ton uithaal.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Lol heb me geprobeerd level 2 te verifiëren daar. Omdat ze nu dus samenwerken met Satos vragen ze na het sturen van proof of residence en proof of wealth, een online video call te doen.sjorremans schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 20:29:
[...]
Zit ik ook naar te kijken ter vervanging van de Binance kaart..
binnenkort maar eens aanvragen
Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:53:
[...]
Een tijdje geleden alweer werd ik hier een "schrale atser" genoemd. Ik draag deze titel met trots
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tYoU3Pwt0B7dwK6esj4QlctW.jpg?f=user_large)
Geintje natuurlijk. Ik vind het mooi. Sowieso moet je je quirks met flair dragen.
Ik werd bij een vorige werkgever De Koning Van de Kutvragen genoemd, omdat ik de vinger telkens op een zere plek legde. Die naam heb ik ook echt uitgemolken.
Maktub
Dat is bij een Ethereum 6-7K?Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:53:
[...]
Een tijdje geleden alweer werd ik hier een "schrale atser" genoemd. Ik draag deze titel met trots![]()
Moet wel lukken toch, heb het ETH ritje 200 dollar naar 4,5K ongeveer meegepakt.
Mag nog wel een keer.
Ik hoop het met je mee, zou mooi zijn. Lelijk ding ook overigens die EV6, dan had ik ook liever de ETH node.Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:53:
[...]
Gefinancierd uiteraard, want wie heeft er nou €50k over? Dan denk ik, goed verhaal. Ik heb door slim met geld om te gaan wel die €50k over. En ben helemaal blij met m'n Ethereum node. Misschien klapt het ding, jammer dan. Dan beginnen we weer opnieuw. Maar ik denk dat het een heel realistisch scenario is als ik over een kleine 2 jaar er 2 ton uithaal.
In antwoord op de vraag van @tomtom901 . Wilde het zelf toevallig ook even teruglezen.Gelukszoekr schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:43:
Na een paar dagen wikken en wegen heb ik gisteren een grote aanpassing gedaan aan mijn portfolio.
Een oude wens kwam na wat succesjes ineens tot de mogelijkheden, en heb deze gepakt.
Ik draai (zodra ik door de wachtrij ben over 22 dagen) m'n eigen Ethereum validator-node!
Ik heb ervoor gekozen om via Allnodes.com een node te huren. Dit kan vanaf $5 per maand, ik heb gekozen voor een wat uitgebreider pakket. De site gaat al een tijdje mee, heeft goede reviews, en je blijft zelf de controle houden over je keys. De installatie is wel even goed opletten. Je moet wat bestanden maken, uploaden en op een gegeven moment 32 ETH naar een speciaal adres sturen. Dat is wel even billenknijpen. Maar het is goed gekomen
Voor de boormachinetouristen onder ons, de private keys heb ik middels opgesplitst in delen en verspreid binnen de familie.
Maar dan heb je ook wat. Geen afhankelijkheid van een smart contract zoals LIDO. Geen afhankelijkheid van een shitcoin zoals bij Rocketpool. En geen percentage van de staking rewards afstaan, zoals bij enkele andere oplossingen.
Ik heb niet perse meer geloof in Ethereum dan in Bitcoin, maar elke dag dat Ethereum ongeveer gelijk blijft aan Bitcoin is winst. Ongeveer €15 per dag aan staking rewards bij de huidge prijs. En die ben ik dan voorlopig weer van plan met enige regelmaat om te zetten in Bitcoin.
Leuk, spannend en even wat afleiding van die klote kies
Maktub
MrMrq schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:09:
[...]
[Afbeelding]
Geintje natuurlijk. Ik vind het mooi. Sowieso moet je je quirks met flair dragen.
Ik werd bij een vorige werkgever De Koning Van de Kutvragen genoemd, omdat ik de vinger telkens op een zere plek legde. Die naam heb ik ook echt uitgemolken.
Koning van de Kutvragen. Dat is oprecht wel een ere titel. Dan stel je blijkbaar de échte vragen. De dingen die er echt toe doen.
https://www.allnodes.com/tomtom901 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:17:
[...]
Ik hoop het met je mee, zou mooi zijn. Lelijk ding ook overigens die EV6, dan had ik ook liever de ETH node.. Host je dat ding thuis of ergens op een vps?
Waar je geld kunt besparen moet je dat vooral doen en waar je het (extra) kunt verdienen moet je die kans ook vooral grijpen. Ik sta er ook zo in.Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:53:
[...]
Mijn vrouw had haar tas in onze (lees: mijn auto) laten liggen. De auto is nu aan het laden omdat het de goedkoopste uren zijn
Denk dat het heel gezond is om hier bewust mee bezig te zijn, zolang het maar niet de overhand gaat voeren.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
En wat betaal je er voor per maand? Prijzen met from ben ik altijd beetje sceptisch
Prachtig en heel herkenbaar, ik sta er precies net zo in. Heus niet bang om wat geld uit te geven, maar elke euro gaat er wel heel bewust uit. Het is idd een soort levensstijl. M'n vrouw vindt het soms wat vermoeiend, maar het zit in mijn natuur en krijg er eerder extra energie van, dan dat het me energie kost..Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:30:
[...]
Waar je geld kunt besparen moet je dat vooral doen en waar je het (extra) kunt verdienen moet je die kans ook vooral grijpen. Ik sta er ook zo in.
Mijn vrouw had haar tas in onze (lees: mijn auto) laten liggen. De auto is nu aan het laden omdat het de goedkoopste uren zijn. Maar ik denk: Ik haal haar tas er nu even uit en leg er alvast wat in voor morgen, omdat de auto toch al "wakker is", anders doet ze dat vanavond als die in slaapstand staat en dan kost dat weer een kWh'tje extra omdat alles uit slaapstand wordt gehaald. Zegt ze: Sinds wanneer ben jij zo op de centen gaan letten, is er vroeger iets gebeurd? Maar voor mij is dat een sport, die auto zo goedkoop mogelijk opladen. Net als de afzuigkap uitzetten of lampen direct uitdoen als de noodzaak weg is waarom je ze aan hebt gezet. Moet het? Nee, de kosten voor energie en hypotheek betreffen hier nog geen 15% van de maandelijkse inkomsten. Maar het kost mij ook gewoon geen extra aandacht, ik leg dat verband op dat moment direct en handel daarnaar. En aan de andere kant kan ik zo 5x per dag een paar Euro inzetten voor een paar potjes pokeren of boek ik zonder problemen een vakantie die honderden of duizenden Euro's duurder is. Krom he? Maar het ene betreft plezier en dat mag wat kosten, het andere betreft lasten/kosten en die wil ik altijd zoveel mogelijk beperken.
Denk dat het heel gezond is om hier bewust mee bezig te zijn, zolang het maar niet de overhand gaat voeren.
Aan de andere kant profiteert ze er ook van :-)
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik denk ook dat iedereen die een beetje doelbewust is met investeren, of dat nou aandelen, crypto of iets anders is, in basis zo'n mindset deelt. Zeker als je ziet wat het je op kan leveren om je geld voor je te laten werken denk je wel beter na over een beslissing.NeoflexNL schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:36:
[...]
Prachtig en heel herkenbaar, ik sta er precies net zo in. Heus niet bang om wat geld uit te geven, maar elke euro gaat er wel heel bewust uit. Het is idd een soort levensstijl. M'n vrouw vindt het soms wat vermoeiend, maar het zit in mijn natuur en krijg er eerder extra energie van, dan dat het me energie kost..
Ben persoonlijk ook blij dat in mijn relatie die eigenschap aan 2 kanten aanwezig is, ik ben juist trots op d'r als ze weer een vers=vers garantie (gratis product) meeneemt bij de Jumbo omdat ze de schappen niet goed op orde houden
Dit is hier ook zo herkenbaar. De vrouw vind het vaak vooral gedoe en betaald graag wat meer voor gemak.NeoflexNL schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:36:
[...]
M'n vrouw vindt het soms wat vermoeiend, maar het zit in mijn natuur en krijg er eerder extra energie van, dan dat het me energie kost..
Ik heb hier een "Advanced hosting plan". Dat kost $0.0148 per uur.tomtom901 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:32:
[...]
En wat betaal je er voor per maand? Prijzen met from ben ik altijd beetje sceptisch
Als je een Ethereum node zou willen, dan wil je eerst kijken naar de verschillende manieren hier https://ethereum.org/en/staking/
Valt inderdaad wel mee. Ik heb mijn nodes al 2 jaar meegedraaid, ben er nu recentelijk uit. Had 2 VPSjes bij Netcup in DE, maar dat was wel alles zelf doen, van Ubuntu bijhouden tot de geth (ethv1) en prysm (ethv2) clients updaten. Wel erg leuk om te doen, zeker toen er nog niet zoveel validators (<100k) waren.Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:46:
[...]
Dit is hier ook zo herkenbaar. De vrouw vind het vaak vooral gedoe en betaald graag wat meer voor gemak.
[...]
Ik heb hier een "Advanced hosting plan". Dat kost $0.0148 per uur.
Als je een Ethereum node zou willen, dan wil je eerst kijken naar de verschillende manieren hier https://ethereum.org/en/staking/
Netjes man. Ondanks dat ik werk als ICTer ben ik niet (meer) zo technisch. Ik had geen zin in dat gekloot met ook nog het risico van slashingtomtom901 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:53:
[...]
Valt inderdaad wel mee. Ik heb mijn nodes al 2 jaar meegedraaid, ben er nu recentelijk uit. Had 2 VPSjes bij Netcup in DE, maar dat was wel alles zelf doen, van Ubuntu bijhouden tot de geth (ethv1) en prysm (ethv2) clients updaten. Wel erg leuk om te doen, zeker toen er nog niet zoveel validators (<100k) waren.
Daarom verbaast het me dat die allnodes zo goedkoop is. Voor een eth v1 chain heb je al zo'n 800GB disk space nodig. Daar kun je dan wel weer meerdere execution en consensus clients voor eth2 aanhangen, waardoor die servers kleiner kunnen zijn, of zelfs containers.Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:54:
[...]
Netjes man. Ondanks dat ik werk als ICTer ben ik niet (meer) zo technisch. Ik had geen zin in dat gekloot met ook nog het risico van slashing
Maar idd, wel paar keer geslashed door een foutje, maar nooit meer dan 3-4 attestations.
En wat kost zo'n slashing dan?tomtom901 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:58:
[...]
Daarom verbaast het me dat die allnodes zo goedkoop is. Voor een eth v1 chain heb je al zo'n 800GB disk space nodig. Daar kun je dan wel weer meerdere execution en consensus clients voor eth2 aanhangen, waardoor die servers kleiner kunnen zijn, of zelfs containers.
Maar idd, wel paar keer geslashed door een foutje, maar nooit meer dan 3-4 attestations.
Mn node, via Allnodes draait fysiek in India. Misschien dat dat nog wat scheelt in de kosten. Ik heb deze partij meer gekozen vanwege de reviews en het aantal nodes dat er actief is
[ Voor 15% gewijzigd door Gelukszoekr op 18-06-2023 13:01 ]
Echt hè!Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:30:
[...]
Waar je geld kunt besparen moet je dat vooral doen en waar je het (extra) kunt verdienen moet je die kans ook vooral grijpen. Ik sta er ook zo in.
Mijn vrouw had haar tas in onze (lees: mijn auto) laten liggen. De auto is nu aan het laden omdat het de goedkoopste uren zijn. Maar ik denk: Ik haal haar tas er nu even uit en leg er alvast wat in voor morgen, omdat de auto toch al "wakker is", anders doet ze dat vanavond als die in slaapstand staat en dan kost dat weer een kWh'tje extra omdat alles uit slaapstand wordt gehaald. Zegt ze: Sinds wanneer ben jij zo op de centen gaan letten, is er vroeger iets gebeurd? Maar voor mij is dat een sport, die auto zo goedkoop mogelijk opladen. Net als de afzuigkap uitzetten of lampen direct uitdoen als de noodzaak weg is waarom je ze aan hebt gezet. Moet het? Nee, de kosten voor energie en hypotheek betreffen hier nog geen 15% van de maandelijkse inkomsten. Maar het kost mij ook gewoon geen extra aandacht, ik leg dat verband op dat moment direct en handel daarnaar. En aan de andere kant kan ik zo 5x per dag een paar Euro inzetten voor een paar potjes pokeren of boek ik zonder problemen een vakantie die honderden of duizenden Euro's duurder is. Krom he? Maar het ene betreft plezier en dat mag wat kosten, het andere betreft lasten/kosten en die wil ik altijd zoveel mogelijk beperken.
Ik kijk gewoon uit naar onze SC BBQ, puur omdat ik wat soulmates heb gevonden..
Mijn jongste dochter vind het gewoon irritant, doe de deur dicht, doe je licht uit.. afzuigkap is ook een bekend verhaal.. Heb hier een homey pro in huis die allemaal dingetjes ‘automatisch’ doet, zodat het mij geen geld kost..
Maar van de andere kant tyf ik allemaal euro’s in magische internet muntjes
Valt wel mee, een slashing kost wat een succesvolle attestation op zou leveren, mits je niet langer dan 24 uur offline bent. Dus dan heb je het als voorbeeld over 12.536 Gwei of 0,000012536 ETH. Slaat er dus niet echt een deuk in als het even fout gaat.
Verwaarloosbaar inderdaad.tomtom901 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:04:
[...]
Valt wel mee, een slashing kost wat een succesvolle attestation op zou leveren, mits je niet langer dan 24 uur offline bent. Dus dan heb je het als voorbeeld over 12.536 Gwei of 0,000012536 ETH. Slaat er dus niet echt een deuk in als het even fout gaat.
Waarom ben je ermee gestopt? De rewards die lager worden? Minder vertrouwen in de toekomst van Ethereum? Of had je simpelweg geld nodig?
Jullie kopen zeker ook van dat goedkope wcpapier ?
Geen van allen, ik heb de ETH's nog gewoon op de Ledger, maar beetje gedoe met die prysm client. Ze hadden per ongeluk een bug geintroduceerd met een memory leak, waardoor die nodes er na zoveel uur uit begonnen te knallen. Uiteindelijk toen van vrijdagavond tot zondagochtend (af en aan) mee bezig geweest om in de discord chat van Prysm te stacktracen met developers tot de hotfix er was. Was allemaal wel leuk en aardig, maar kostte een hoop tijd en heb er prive afspraken voor af moeten zeggen (tot ongenoegen van de mrs). Dus toen maar besloten te stoppen met zelf staken.Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:06:
[...]
Verwaarloosbaar inderdaad.
Waarom ben je ermee gestopt? De rewards die lager worden? Minder vertrouwen in de toekomst van Ethereum? Of had je simpelweg geld nodig?
Ja, daar zit ik dus echt niet op te wachten. In dit geval betaal ik dus graag voor een hosted oplossing. Vanaf de Ledger kan je zoals je ongetwijfeld weet er ook steth van makentomtom901 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:11:
[...]
Geen van allen, ik heb de ETH's nog gewoon op de Ledger, maar beetje gedoe met die prysm client. Ze hadden per ongeluk een bug geintroduceerd met een memory leak, waardoor die nodes er na zoveel uur uit begonnen te knallen. Uiteindelijk toen van vrijdagavond tot zondagochtend (af en aan) mee bezig geweest om in de discord chat van Prysm te stacktracen met developers tot de hotfix er was. Was allemaal wel leuk en aardig, maar kostte een hoop tijd en heb er prive afspraken voor af moeten zeggen (tot ongenoegen van de mrs). Dus toen maar besloten te stoppen met zelf staken.
Wc papier..?Slux schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:08:
Kan wel zien dat we nog een een bearmarkt zit met al die zuinige tweakerts hier.
Wat bedoel je? Je kunt je saldo gewoon maskeren ja.
(klik op dat oogje)
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Nee. Gewoon een A merk.Slux schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:08:
Maar die bestel ik dan wel als grootverpakking, halve pallet waardoor de prijs per rol lager is. Dat bestel je uiteraard online via Satsback (Bitcoin cashback) en met de Plutuskaart.
Zo heb ik hetzelfde schijtgenot, maar dan veel goedkoper. En hoef ik ook nog eens niet te slepen met zo'n grote verpakking
Haha ik zie het nu ja. Ik dacht dat er technische problemen waren.MicroWhale schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:31:
[...]
Wat bedoel je? Je kunt je saldo gewoon maskeren ja.
(klik op dat oogje)
Vervolgens koppel je een LN wallet aan je account, dan kan je je sats automatisch laten binnenkomen op je eigen wallet. Je gaat er niet rijk van worden, maar je gaat een keer in de situatie komen waar je ergens je kopje koffie met je gratis sats gaat betalen
Ik poker al jarenAlterBridge schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:37:
Oh oh @Taro heeft Binance ingeruld voor 15 tabbladen online poker?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Hoeveel procent cashback?Gelukszoekr schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:41:
Satsback verdient trouwens nog wel een extra shoutout. Het is een Nederlandse bedrijf. Je meld je aan, installeert de plugin in je krijgt automatisch sats terug bij al je online aankopen.
Vervolgens koppel je een LN wallet aan je account, dan kan je je sats automatisch laten binnenkomen op je eigen wallet. Je gaat er niet rijk van worden, maar je gaat een keer in de situatie komen waar je ergens je kopje koffie met je gratis sats gaat betalen
Ik ook, blijft een machtig interessant spelletje. Ik kan je ook zeker de ONK wel aanraden. Er valt dan weer niks te winnen maar de organisatie is prima. Ik heb een ticket voor de finale volgende maand. Ook dan zal er weer een feature table met holecams. Lijkt me leuk daar ingedeeld te worden
Van Plutus maar net welke kaart je hebt, Bij Satsback is dit afhankelijk van waar je besteld
https://satsback.com/stores-list
Slux schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:17:
Vond die VET shills toch wel fijner dan dat plu de hele tijd
Had het niet beter kunnen verwoorden.Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:30:
[...]
Wat er niet uit gaat, hoeft er ook niet in (en hoef je ook niet voor te werken).
Een variant op de afvalquote wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.
Iedereen in het leven lijkt eeuwig bezig met hogerop komen, meer verdienen, gavere auto etc. terwijl het lastig of zelfs slopend is om meer inkomsten te genereren versus besparen en letten op je uitgaven. Dat laatste is alleen minder sexy, en vergt een mindset ja. Bovendien is het een enigszins onomkeerbaar wurgproces.
Topvoorbeeld is dat ik ieder jaar overstap(te) van energieleverancier voor een bonus (120 tot 380 euro), en mijn vrienden dat 'vergeten' of 'gedoe vinden'. Zonde. (Wellicht toch naar Plutus?)
Edit: Schokkend bijv ook als ik merk dat vrienden geen idee hebben wat een pak melk kost, en hoe ze alle merken op ooghoogte in hun karretje donderen (en daarmee enkele dagen extra werken).
Ik leef (zeer) licht, en ben daardoor ook zeer vrij (en gelukkig).
Wel krom idd: Ik bespaar (op euroniveau), maar geef soms geld uit aan leuke ervaringen, en let dan echt niet op (tientjesniveau).
/end amateurfilosofiemode
[ Voor 4% gewijzigd door Stan op 18-06-2023 14:57 . Reden: Kosten pak melk ]
Dat dus!Taro schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:30:
Maar het kost mij ook gewoon geen extra aandacht, ik leg dat verband op dat moment direct en handel daarnaar. En aan de andere kant kan ik zo 5x per dag een paar Euro inzetten voor een paar potjes pokeren of boek ik zonder problemen een vakantie die honderden of duizenden Euro's duurder is. Krom he? Maar het ene betreft plezier en dat mag wat kosten, het andere betreft lasten/kosten en die wil ik altijd zoveel mogelijk beperken.
Het is gewoon een mindset die je van nature uit meehebt of niet, denk ik. Hier ook een wederhelft die het eigenlijk allemaal kan verdommen, en enkel door mijn meedogenloos gezanik een beetje rekening houdt met zo'n dingen. Hetzelfde met klusjes en [regelmatig/preventief] onderhoud van zaken in/aan/rond huis, om later grotere kosten te besparen. Maar uiteindelijk wel de vruchten meedragen van de vele honderden uren die ik (deels voor de lol) 'investeer' in klusjes, sensoren, dashboards, Home Assistant automations & dergelijke om zo zuinig mogelijk om te gaan met alles.
En als je dan zo fier als een gieter toont dat we dit jaar minstens 14 euro (
Alles wat ik bespaar + de card cashbacks kan ik weer in BTC & ETH duwen. Met uitzondering van een stukje waarmee ik o.a. mijn nieuwe beste vriendin* enkele maanden geleden in huis gehaald heb
*Dog tax:
Koop je ze toch weer? Buy high sell low, je weet toch?roflexx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:09:
Pff ik heb helft van mn glmr vanmorgen al omgezet naar btc.
Perfect, dus nu ook de andere helft omzetten naar BTC. Het was nog beter geweest om vanochtend niets te verkopen, dat voelen wij allemaal, maar shit happens.roflexx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:09:
Pff ik heb helft van mn glmr vanmorgen al omgezet naar btc.
/f/image/R0JTRQodQ1ILVRNb2CXwf6qN.png?f=fotoalbum_large)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Hier nog een. Platinum amex flying blue. Alles voor de vliegmiles. Daardoor laat ik crypto creditcards ook links liggen..Jedi_Pimp schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:52:
Als je de laatste pagina leest maar alles met je airmiles credit card betaalt omdat je business class upgrades wilt hebben
[Afbeelding]
spoiler:.Nog erger, als je een Amex Plat overweegt vanwege lounge access. Ik ben nog niet over de streep, maar wel erg tempting.
Heb me daar ook een tijdje mee bezig gehouden, maar toen kwam corona en daarna nooit meer opgepakt. Totaal onlogische routes vliegen om maar meer punten bij elkaar te sprokkelen of omdat je een bepaalde airline wilt vliegen. Zeker een leuke hobbyJedi_Pimp schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:52:
Als je de laatste pagina leest maar alles met je airmiles credit card betaalt omdat je business class upgrades wilt hebben
[Afbeelding]
spoiler:.Nog erger, als je een Amex Plat overweegt vanwege lounge access. Ik ben nog niet over de streep, maar wel erg tempting.
Ik deed een sell limit order in de groene deel van orderbook. En werd gewoon niet gefilled?
Werkt die limit order bij bitvavo zo anders dan Binance en andere exchanges? Wat ruk man. Hoe kan je zo traden. Absurd.
Dikke rant, majha iemand begrijpt hoe dat kan? Of werken limit orders niet ofzo?
EDIT: Nevermind, hij doet het nu ineens wel. Weird.......
[ Voor 16% gewijzigd door Immutable op 18-06-2023 18:57 ]
Voor traden zou ik gebruik maken van Bybit. Vergelijkbare functionaliteiten als Binance. Je kunt er zelfs gebruik maken van futures.Immutable schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:54:
Voor het eerst gebruik makend van Bitvavo, sjonge jonge wat ruk. Hoe lang duurt het wel voordat je limit order gevuld worden zeg. Sjonge jonge jonge.
Ik deed een sell limit order in de groene deel van orderbook. En werd gewoon niet gefilled?
Werkt die limit order bij bitvavo zo anders dan Binance en andere exchanges? Wat ruk man. Hoe kan je zo traden. Absurd.
Dikke rant, majha iemand begrijpt hoe dat kan? Of werken limit orders niet ofzo?
Voor DCA gebruik ik Coinbase.
Ik vind het maar raar, het stijgt bijna 2K na je koop, maar je wil meer kopen, maar eigenlijk weer tegen 24,9 en niet tegen 26,6... maar als het naar 30 gaat boeit het niet, lastige shizzle
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Als Bitcoin over 3 jaar op 200k staat dan is alles wat je nu aan het doen bent gepruts in de margeJDx schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:19:
Behoorlijke hap uit BTC gehaald, komt ook weer nieuwe BTC aan volgende week, dus hoop stiekem weer dat het omlaag gaat. En als je nog BTC hebt wil je natuurlijk dat het zakt, dus wist niet wat ik nu wilde.
Ik vind het maar raar, het stijgt bijna 2K na je koop, maar je wil meer kopen, maar eigenlijk weer tegen 24,9 en niet tegen 26,6... maar als het naar 30 gaat boeit het niet, lastige shizzle
Dat zit wel Schnorr.
Het blijft sowieso een beetje aanklooien in de margeStukfruit schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:25:
[...]
Als Bitcoin over 3 jaar op 200k staat dan is alles wat je nu aan het doen bent gepruts in de marge
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
200k maar? ja in een bearmarket maybeStukfruit schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:25:
[...]
Als Bitcoin over 3 jaar op 200k staat dan is alles wat je nu aan het doen bent gepruts in de marge
nothing stops this train
Het is een feit dat de stijgingen steeds minder schokkend zijn, dus zo vreemd is de gedachte niet. We zijn hier geen Plan B hé
Dat is bijna 8 keer hoger dan het nu is. Als dat het nieuwe gemiddelde wordt (hij stond in de afgelopen paar jaar ook niet constant op 69k) dan ben ik er niet ontevreden mee.
Dat zit wel Schnorr.
Oh nee,
Slaapt iedereen al?
Lokaal probleempje?Slux schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:45:
Wat is er met bifi gebeurt? stond in mijn tabtrader maar sinds 13-6 geen update meer
-> https://coinmarketcap.com/currencies/beefy-finance/.
Nee. Als je nu door slim traden je BTC verdubbelt van, zeg, 0.5 naar 1 dan ben je over 3 jaar in plaats van 12k, 100k rijker.Stukfruit schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:25:
[...]
Ik weet niet hoe jij denkt, maar het is geen gepruts in de marge.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Zoals ik al eerder zei was ik altijd megablij met Binance. Veel blijer dan kennissen bij Coinbase, Kraken en NL exchanges.Immutable schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:30:
Andere mensen die ook via CCXT traden? Naar welke exchange(s) ben je verhuist? Heb hier even wat op een rij gezet. En dan komt Bybit relatief hoog. Kraken is ook wel interessant maar geen certified api, maar dat hoeft niet zo erg te zijn.
[Afbeelding]ijn jullie gegaan?
Dat stopte toen storten en opnemen werd bemoeilijkt, en daarna het overige gedonder inzake NL.
Nu al enige tijd misschien wel blijer nog met OKx, maar die gaan er nu dus wellicht ook al mee kappen in NL (zie vorige posts).
Ik ben daarom nu verhuisd naar CDC (CryptoDotCom), en heb dan ook weer een credcard.
Rond de jaarwisseling (dus wellicht te oud) heb ik onderstaand overzicht gemaakt met voor mij belangrijke factoren, en in het rood waarden die niet aan de eisen voldoen.
Ik hield (na Binance) eigenlijk alleen OKx en eventueel CDC en KuCoin over.
De Nederlandse exchanges staan op rij 50 of zo, dus helemaal buiten beeld van dit overzicht onderaan
Dit topic is gesloten.
![]()
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/fD7ybS8uajHasDbtrcRxjgab.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vwEh9cw88J4l6I1KQnkOA75S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MIaXZX16SEf37EfSGhcvjuLw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R4vMGPz2mHPnL77ixOOYvOnL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WaGnSMF49v32u3f6Ka0QIYl3.png?f=fotoalbum_large)