[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.226.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik ontvang opeens spam op mijn Nexo mailadres... (100% zeker enkel op Nexo gebruikt)
Is dat een nieuw lek of iets van vroeger?
quote: Van info@afunabb.cl
Blockchain Update

Dear NEXOMAILADRES,

Due to high demand on our network, your wallet has failed to update on the Blockchain . Therefore, you will need to manually complete the update of your wallet before May 20.

What will happen if I don't complete the update?

If the update is not finalized by May 20th, your assets will be locked.

Any wallets that have not finished the update will be unable to use our service.

[ Voor 65% gewijzigd door Slonzo op 20-05-2023 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:19
bijna vakantieinvesteringsgeld binnen! *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 20-05-2023 15:13 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:14
UniMatrix schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:24:
[...]

True, maar dan moet je je seed phrase in metamask invoeren. Om met metamask & ledger te werken heb je de app op de Ledger nodig. Die signed de transactie.
Haha wat een bullshit verhaal zeg.
Het enige dat je in Metamask importeert is je wallet adres. Als je de seed phrase van de Ledger in moet voeren dan word je gescammed.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:33
Kol Nedra schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:13:
En een zak Vieze Rutte Geld Teruggave >:) gelijk onzichtbaar maken voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Gipsy King schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:18:
[...]

En een zak Vieze Rutte Geld Teruggave >:) gelijk onzichtbaar maken voor ze.
ook dat nog ja, direct gebruik van maken voordat de inflatie volgend jaar weer naar 12+% gaat ;(

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 07:04
zwembroek schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Haha wat een bullshit verhaal zeg.
Het enige dat je in Metamask importeert is je wallet adres. Als je de seed phrase van de Ledger in moet voeren dan word je gescammed.
Volgens mij snapt niemand de theoretische situatie die ik de hele tijd al bedoel, namelijk dat je de betreffende app niet meer zou kunnen installeren op de Ledger S omdat die te groot is geworden. Dan kun je de Ledger niet meer gebruiken icm Metamask.om transacties te signen voor dat adres.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:56
UniMatrix schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:29:
[...]

Volgens mij snapt niemand de theoretische situatie die ik de hele tijd al bedoel, namelijk dat je de betreffende app niet meer zou kunnen installeren op de Ledger S omdat die te groot is geworden. Dan kun je de Ledger niet meer gebruiken icm Metamask.om transacties te signen voor dat adres.
Het door jou geschetste theoretische scenario is alleen een issue als je erop staat om de Ledger Live software te gebruiken en dus voor elk crypto currency een aparte app moet installeren.

Dit issue heb je niet als je gebruik maakt van een ander wallet software als bijvoorbeeld Metamask of Rabby. En nee, je hoeft nooit je seed phrase in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
jvel92 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:42:
[...]

Het door jou geschetste theoretische scenario is alleen een issue als je erop staat om de Ledger Live software te gebruiken en dus voor elk crypto currency een aparte app moet installeren.

Dit issue heb je niet als je gebruik maakt van een ander wallet software als bijvoorbeeld Metamask of Rabby. En nee, je hoeft nooit je seed phrase in te voeren.
Je kunt ook prima een app verwijderen om 'm later weer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 10:45
Nopheros schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:43:
[...]

Je kunt ook prima een app verwijderen om 'm later weer te installeren.
Bij elke firmware update moet je apps idd opnieuw installeren. Maar kan je ook bv oudere versies van een app installeren? Maw als er een update komt die het dermate groot maakt dat hij niet meer backwards compatible is. Of is dit scenario niet van toepassing bij ledger met zijn apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
mannowlahn schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:54:
[...]

Bij elke firmware update moet je apps idd opnieuw installeren. Maar kan je ook bv oudere versies van een app installeren? Maw als er een update komt die het dermate groot maakt dat hij niet meer backwards compatible is. Of is dit scenario niet van toepassing bij ledger met zijn apps?
Je kunt op elk devices sowieso meerdere apps installeren. dus dat is niet van toepassing zolang ze niet x5 gaan oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Kol Nedra schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:13:
Gelijk voor de verdubbelaar gaan, long x2 O-)

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:13

Darrell

Fiat moonboy

Volumes zijn om te huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
fiat geld is helaas op hier.... nog 4 dagen :*)

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVRSsZL0wXh5y1P0yMSdFmzA2X8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2NpbS36gfrN4QDYw1yo0rYN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:13
Slonzo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:02:
Ik ontvang opeens spam op mijn Nexo mailadres... (100% zeker enkel op Nexo gebruikt)
Is dat een nieuw lek of iets van vroeger?
[...]
Hmm toeval bestaat niet? Ik ontving een paar dagen geleden voor het eerst een phishing mail voor Metamask vanaf dezelfde afzender op de alias die ik voor webwinkels gebruik en Nexo hoort daar toevallig ook bij omdat ze het zo moeilijk maken je e-mailadres te wijzigen. Had niet gedacht / verwacht dat het van hen zou komen. Kan er ook nog niets over vinden behalve een verwijderd bericht op reddit /nexo

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Wiley99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:20:
Hmm toeval bestaat niet? Ik ontving een paar dagen geleden voor het eerst een phishing mail voor Metamask vanaf dezelfde afzender op de alias die ik voor webwinkels gebruik en Nexo hoort daar toevallig ook bij omdat ze het zo moeilijk maken je e-mailadres te wijzigen. Had niet gedacht / verwacht dat het van hen zou komen. Kan er ook nog niets over vinden behalve een verwijderd bericht op reddit /nexo
Stinkend zaakje dus. Ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Pfoe. Dit kwam ik net tegen:

Interview met de Ledger CTO waarin hij bevestigt dat ze de shards effectief kunnen decrypten als 2 v/d 3 bedrijven een encrypted shard lekken/aanleveren/whatever: https://www.thebigwhale.i...-totalement-irrationnelle
Si la justice ordonne à deux fournisseurs (Ledger, Coin Cover ou Tessi) de fournir les morceaux qu’ils stockent, peut-elle prendre le contrôle du wallet d’un client ?

Si des États le demandaient, d’un point de vue cryptographique, oui, c’est possible.
Dus naar aanleiding van deze nieuwe info:
het is TEN STERKSTE AFGERADEN om de dienst ooit te gebruiken.

Waarschuwing:

Gebruik Ledger Recovery NIET. Elke Ledger die ooit van Recovery gebruik gemaakt heeft (of een gedeelde seed ervan) dient onmiddellijk als compromised beschouwd te worden. Heb je de dienst toch gebruikt, maak dan meteen een volledig nieuwe wallet aan en verhuis al je crypto naar de nieuwe wallet.

Q&A:

Maar is mijn Ledger/seed nog veilig als ik de dienst nooit gebruikt heb?
Ja, indien je nooit gebruik gemaak hebt van de dienst, kan je je Ledger blijven gebruiken as-is. Heb je de sharding echter ooit toegestaan op de Ledger, dan is het aangeraden om een nieuwe wallet aan te maken (lees: nieuwe seed) en alles daarheen te verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:17
Slonzo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:39:

Interview met de Ledger CTO waarin hij bevestigt dat ze de shards effectief kunnen decrypten als 2 v/d 3 bedrijven een encrypted shard lekken/aanleveren/whatever: https://www.thebigwhale.i...-totalement-irrationnelle

[...]

Dus naar aanleiding van deze nieuwe info:
het is TEN STERKSTE AFGERADEN om de dienst ooit te gebruiken.

Waarschuwing:

Gebruik Ledger Recovery NIET. Elke Ledger die ooit van Recovery gebruik gemaakt heeft (of een gedeelde seed ervan) dient onmiddellijk als compromised beschouwd te worden. Heb je de dienst toch gebruikt, maak dan meteen een volledig nieuwe wallet aan en verhuis al je crypto naar de nieuwe wallet.

Q&A:

Maar is mijn Ledger/seed nog veilig als ik de dienst nooit gebruikt heb?
Ja, indien je nooit gebruik gemaak hebt van de dienst, kan je je Ledger blijven gebruiken.
Heb je de sharding ooit toegestaan op de Ledger, dan is het aangeraden om een nieuwe wallet aan te maken en alles daarheen te verhuizen.
Nog even over de Trezor.
Al die hacks zijn toch pas als je de Trezor fysiek in handen hebt?
Zo kan ik het ook. Met genoeg tijd, geld en materiaal kun je elke kluis open krijgen bij wijze van spreken.

Even een voorbeeldje. Als snachts mijn Trezor wordt weg gehaald, kan ik de dag erop toch een nieuwe kopen, instellen en alles wegsluizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Alpina schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:50:
Nog even over de Trezor.
Al die hacks zijn toch pas als je de Trezor fysiek in handen hebt?
De meeste wel. Maar dat bewuste probleem heb je bij Ledger dus niet, zelfs niet met fysieke toegang.

De attack waarvan sprake in het artikel dat ik linkte, vereist helemaal geen fysieke toegang, want de chips in de Trezors waren frauduleus. De seeds waren op voorhand gekend. Dan moeten de scammers dus alleen maar funds oversluizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:13
Alpina schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:50:
[...]
Even een voorbeeldje. Als snachts mijn Trezor wordt weg gehaald, kan ik de dag erop toch een nieuwe kopen, instellen en alles wegsluizen?
Tenzij je ook een goede passphrase hebt (25e "woord") zou ik in dat geval waarschijnlijk de 24 woorden in een softwallet inlezen en dan alles meteen doorsturen naar een volledig nieuwe wallet, tijdelijke soft of meteen hard (met passphrase) als je aan die laatste zo snel kan komen. In elk geval niet te sentimenteel zijn met je oude 24 woorden.

Tenzij je zeker weet dat het een gelegenheidsinbraakje was. Die hebben die elektronica vast niet liggen voor de toevallige kans dat ze een trezortje op de kop tikken.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Wiley99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:06:
Tenzij je zeker weet dat het een gelegenheidsinbraakje was. Die hebben die elektronica vast niet liggen voor de toevallige kans dat ze een trezortje op de kop tikken.
Iemand die niet weet wat een Trezor of Ledger is, laat 'm waarschijnlijk ook gewoon liggen...
Ik zou in ieder geval alles inderdaad stante pede naar nieuwe soft wallets oversluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:22
Slonzo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:56:
[...]

De meeste wel. Maar dat bewuste probleem heb je bij Ledger dus niet, zelfs niet met fysieke toegang.

De attack waarvan sprake in het artikel dat ik linkte, vereist helemaal geen fysieke toegang, want de chips in de Trezors waren frauduleus. De seeds waren op voorhand gekend. Dan moeten de scammers dus alleen maar funds oversluizen.
Je weet zeker dat je het over Trezor hebt? Bij mijn weten zijn die idd prima te hacken, maar dan moet je het ding fysiek in handen hebben.

iig ben ik al 6 jaar erg blij met mijn trezors. Bij ledger toch vaak geneuzel geweest....en nu dus ook weer

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:04
Gelukszoekr schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:53:
Is er helemaal niks interessants te melden vanaf Bitcoin Miami 2023?
Blijkbaar heb je het zelf afgezet, dus dan zal het wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
anti elppa schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Je weet zeker dat je het over Trezor hebt? Bij mijn weten zijn die idd prima te hacken, maar dan moet je het ding fysiek in handen hebben.

iig ben ik al 6 jaar erg blij met mijn trezors. Bij ledger toch vaak geneuzel geweest....en nu dus ook weer
Idd dat lees ik ook. Fysiek in handen of een kloon gekocht. Maar dat is hetzelfde als je een Ledger via Marktplaats gaat kopen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• elektriekert
Slonzo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:39:

Si la justice ordonne à deux fournisseurs (Ledger, Coin Cover ou Tessi) de fournir les morceaux qu’ils stockent, peut-elle prendre le contrôle du wallet d’un client ?

Si des États le demandaient, d’un point de vue cryptographique, oui, c’est possible
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8SaWfL41p99NdrzUD7KRREEcEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gl9UdoAGuRWopULwgHxamLpX.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra

''My point is: We wanna compete with Binance, not just a Lightning wallet'' :o

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwYWk5HekK9YHlXUxns2NdjQfb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tHAQ3mrmky6rSKnJCyuUEgbB.jpg?f=user_large

Hij mag weer…🤡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

anti elppa schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:01:
[...]

Ja bij Trezor is het inderdaad fysiek in handen hebben om te hacken:

https://www.theverge.com/...lost-bitcoin-ethereum-nft

Maar er zijn natuurlijk ook veel verhalen van mensen die malafide smartcontracts toegang geven tot hun hardwarewallets. Een hardwarewallet moet je eigenlijk alleen gebruiken voor het signen van transacties, tenzij je echt verstand hebt van de onderliggende tech en goed weet wat je aan het doen bent.

Uiteindelijk ligt een groot deel van de veiligheid gewoon ook bij je eigen beheer. Je kunt een wallet nog zo goed versleutelen met encryptie, ga je er slordig mee om is de kans op falen gewoon groter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:41:
[...]

Ja bij Trezor is het inderdaad fysiek in handen hebben om te hacken:

https://www.theverge.com/...lost-bitcoin-ethereum-nft

Maar er zijn natuurlijk ook veel verhalen van mensen die malafide smartcontracts toegang geven tot hun hardwarewallets. Een hardwarewallet moet je eigenlijk alleen gebruiken voor het signen van transacties, tenzij je echt verstand hebt van de onderliggende tech en goed weet wat je aan het doen bent.

Uiteindelijk ligt een groot deel van de veiligheid gewoon ook bij je eigen beheer. Je kunt een wallet nog zo goed versleutelen met encryptie, ga je er slordig mee om is de kans op falen gewoon groter.
Jij blaast wel eens nieuw leven in gameboys toch?

Binnenkort kun je hier een hw wallet van maken: https://news.bitcoin.com/...-secure-hardware-wallets/

Gat in de markt! 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenith schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:30:
[...]

Jij blaast wel eens nieuw leven in gameboys toch?

Binnenkort kun je hier een hw wallet van maken: https://news.bitcoin.com/...-secure-hardware-wallets/

Gat in de markt! 😜
Haha nice, eens kijken wat zo'n cartridge gaat kosten met de tijd. Wil ik best eens proberen dit _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999

knakworst

Get more sats!

Goedemorgen allemaal!

Zijn de mining rigs al in de startblokken :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9G_paci2C3wdWqRdOHMqtohQvHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4k7F5Y26d9H3fCOj4A4b5Yt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
Dat is exclusief energiebelasting @knakworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Na een lange tijd staking kan ik vandaag eindelijk mijn NEXO withdrawen :7 Vind de BTC koers er echter niet zo rooskleurig uitzien, dus twijfel om het om te zetten in TUSD, BTC of ETH. TUSD it is...
knakworst schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:11:
Goedemorgen allemaal!

[Afbeelding]
Inderdaad wel even rekening houden met 15 cent belasting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDGcGdA5iqGlGK5_tV8wY1-m7B0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PsLHuYr1LBs0gXmAWw2nppR6.png?f=user_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
knakworst schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:11:
Goedemorgen allemaal!

[Afbeelding]
69% batterij :9~

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Vaatwasser aan, wasmachine aan. Maar we hebben zonnepanelen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 03-10 14:21

Is er al een DutchFarm token met hoge yield?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Gelukszoekr schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:05:
[Twitter]
Is er al een DutchFarm token met hoge yield?
En in plaats van deze parel koesteren worden ze het land uitgejaagd. Zoveel politieke incompetentie en stellen van verkeerde prioriteiten doet echt pijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
Darrell schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:06:
[...]

En in plaats van deze parel koesteren worden ze het land uitgejaagd. Zoveel politieke incompetentie en stellen van verkeerde prioriteiten doet echt pijn.
Een parel is het zeker alleen voor onze nakomelingen zullen we toch vervelende maatregelen moeten nemen. Dat heeft weinig met verkeerde prioriteiten te maken maar de feiten onder ogen komen. Met dat betreft is Elon weer op en top Elon, lekker de boel opnaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Darrell schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi altijd de kattenschijt over de shutting. Zo heb ik er zelf geen last meer van en is het lokale probleem opgelost.

De schijt echter, die blijft.

Juist daarom ben ik zo blij en dankbaar dat Nederland zijn eigen dampkring en individuele ecosysteem heeft.

Het zou namelijk echt niet best zijn wanneer alles op deze planeet afhankelijk was van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
2 maand lang op een BTC.D van 47%.

Saaie tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
BTC100K2021 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:27:
2 maand lang op een BTC.D van 47%.

Saaie tijden.
van mij mag dit zo blijven tot zelfs na de halving :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Laatst online: 01-10 09:15
Don Guacamole schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:43:
Rndr gaat de laatste tijd ook lekker moon
Klapper vd dag meegepikt?
Ging heel snel zo’n 25% de lucht in, binnen de 5 minuten wel weer bijna alles prijs gegeven. Toch 75% van m’n positie kunnen wegdoen op 2.8.
Terug instappen onder de 2.35 lijkt me fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Masstje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:34:
[...]

Ging heel snel zo’n 25% de lucht in, binnen de 5 minuten wel weer bijna alles prijs gegeven. Toch 75% van m’n positie kunnen wegdoen op 2.8.
Ik zag m te laat, maar bag staat lekker te rijpen voor komende maanden. Gak van $1,10 dus je hoort me niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masstje
  • Laatst online: 01-10 09:15
Don Guacamole schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:55:
[...]

Ik zag m te laat, maar bag staat lekker te rijpen voor komende maanden. Gak van $1,10 dus je hoort me niet klagen.
Ik heb er maar n flufje van die staat te rijpen.
Is wel n heerlijke om mee te traden, volgt niet steeds king BTC, komt meestal wat achter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wouter79
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Zou het universum een simulatie zijn die cryptocurrency beveiligt voor onze Makers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter79
Jointje gerookt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:14
Kol Nedra schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:35:
[...]

van mij mag dit zo blijven tot zelfs na de halving :)
Van mij ook maar reken er maar niet op. We krijgen nog wel een laatste shake out voor de halving.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
zwembroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:05:
[...]

Van mij ook maar reken er maar niet op. We krijgen nog wel een laatste shake out voor de halving.
ik hoop het, maar durf hier niet op te gokken.
zodra ik fiat heb gaat dit zeer snel weg.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Wouter79 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:27:
Zou het universum een simulatie zijn die cryptocurrency beveiligt voor onze Makers?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZEGRpCm3AImlUsIr3p1Ty_exoA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/tcOXEhd9mXIYRBLRBqUdbpeM.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wouter79 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:27:
Market Makers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter79
De makers van de simulatie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Wouter79 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:03:
[...]

De makers van de simulatie..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo-0gTuPPSte8Igy_6cH7RrvmO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2tQ7qoQVG1SVh0U9se0qbqa7.jpg?f=user_large

RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:51
Masstje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:34:
[...]

Hier Pepe geshort met 5x leverage. Op 185 er in en op 161,5 er uit. Ook niet geheel onverdienstelijk :9

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:07

YES

Moderator General Chat
mbt voorgaande posts wil zeggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UD8yLEi0nFkLjSZYUeWDcZvrccM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0q0bSWeK7eTiIGAcqQFJvuwn.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Let's go!

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Gaat er een stier mee omhoog toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:29:
[...]

Gaat er een stier mee omhoog toevallig?
Nee, (maakt het snel ontopic) ze gaan richting het sterrenbeeld van de stier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:32:
[...]

Nee, (maakt het snel ontopic) ze gaan richting het sterrenbeeld van de stier.
Oh dat is goed genoeg. Lambo soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
TRX: +10% in 1 week
Je verwacht het niet ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Hier een stukje over GLMR:

tot snel op Glimmer Island? ;)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
D_Jeff schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:30:
TRX: +10% in 1 week
Je verwacht het niet ;)
Niet? Volgens mij doet TRX het veel beter dan de meeste coins over de afgelopen jaren.

[ Voor 47% gewijzigd door Gelukszoekr op 21-05-2023 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Let's go!

25.3k of lager incoming?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRB3BUcu5yUL92ZngzN6r5u-TaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IRY2mE9G5SGdeNK0Lo0xLg5u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 21-05-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 00:55

Vis

Op t randje van de afgrond die ouwe Bitcoin.. wat gaat ie doen?

Ik dca er nog eentje in zometeen voor het slapen gaan. Rekt of de gladiolen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Vis schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:16:
Op t randje van de afgrond die ouwe Bitcoin.. wat gaat ie doen?

Ik dca er nog eentje in zometeen voor het slapen gaan. Rekt of de gladiolen.
Bouncen denk en hoop ik.

Goed geplande DCA man, laat de DCA-puristen het niet horen verder, voor je het weet bouwen ze een backdoor in je Ledger en DCA-en ze je helemaal de moeder zonder dat je dat wilt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vis

Vis

YES schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:20:
[...]

Bouncen denk en hoop ik.

Goed geplande DCA man, laat de DCA-puristen het niet horen verder, voor je het weet bouwen ze een backdoor in je Ledger en DCA-en ze je helemaal de moeder zonder dat je dat wilt.
Zondagavond is serieus mijn vaste DCA tijd, en maandagmiddag nadat de yankies weer op de sell knop geduwd hebben bij het openen van die wall street bende. Gewoon om de week lekker af te sluiten en daarna nog eens om de week met volle moed te starten. Je moet iets met het aalmoesje van de baas hè..

Wen ontslagbrief schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Vis schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:29:
[...]

Zondagavond is serieus mijn vaste DCA tijd, en maandagmiddag nadat de yankies weer op de sell knop geduwd hebben bij het openen van die wall street bende. Gewoon om de week lekker af te sluiten en daarna nog eens om de week met volle moed te starten. Je moet iets met het aalmoesje van de baas hè..

Wen ontslagbrief schrijven?
Prima, ik DCA wanneer het uitkomt en daarnaast leg ik maandelijks een vast bedrag in, mega saai, kan je de term DCA niet mee vervuilen.

Ik heb een jaar of vijf geleden een ontslagbrief geschreven, momenteel pijns ik er niet over. Vermaak me heel erg op mijn werk en krijg er nog leuk voor betaald ook. Wel mooi om af en toe aan te dringen op een betere beloning en die vrijwel elke tweede of derde keer te krijgen :) Meer fiat voor BTC :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vis

Vis

YES schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:33:
[...]

Prima, ik DCA wanneer het uitkomt en daarnaast leg ik maandelijks een vast bedrag in, mega saai, kan je de term DCA niet mee vervuilen.

Ik heb een jaar of vijf geleden een ontslagbrief geschreven, momenteel pijns ik er niet over. Vermaak me heel erg op mijn werk en krijg er nog leuk voor betaald ook. Wel mooi om af en toe aan te dringen op een betere beloning en die vrijwel elke tweede of derde keer te krijgen :) Meer fiat voor BTC :+
Mooi man, met zo'n werkgever die uiteindelijk wel toegeeft met meer salaris moet je zeker koesteren. Als het ook nog eens werk is wat leuk is al helemaal.
Werken voor een baas is vaak afleiding, bezigheidstherapie en socializen. Zo zie ik het althans. Ik doe ook leuk werk maar zodra ik een kans heb om weg te gaan of voor mezelf te beginnen (met startkapitaal) twijfel ik er niet aan om weg te gaan, want uiteindelijk ben jij gewoon een nummertje voor de baas. En ja ik heb zo'n werkgever die 0.0 extra inflatiecorrectie heeft toegekend aan hun werknemers afgelopen tijd en iedere keer met een smoesje komt dat alles duurder is blah blah, maar ondertussen ook hun prijzen verhoogd aan hun klanten dus alsnog dikke winsten behaalt 🤮

Ik word jaarlijks dus een stukje armer als ik bij deze werkgever blijf. En als je dan overal leest dat de lonen in geen jaren zoveel gestegen zijn als nu, denk je meteen: waar dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Vis schreef op zondag 21 mei 2023 @ 23:51:
[...]

Mooi man, met zo'n werkgever die uiteindelijk wel toegeeft met meer salaris moet je zeker koesteren. Als het ook nog eens werk is wat leuk is al helemaal.
Werken voor een baas is vaak afleiding, bezigheidstherapie en socializen. Zo zie ik het althans. Ik doe ook leuk werk maar zodra ik een kans heb om weg te gaan of voor mezelf te beginnen (met startkapitaal) twijfel ik er niet aan om weg te gaan, want uiteindelijk ben jij gewoon een nummertje voor de baas. En ja ik heb zo'n werkgever die 0.0 extra inflatiecorrectie heeft toegekend aan hun werknemers afgelopen tijd en iedere keer met een smoesje komt dat alles duurder is blah blah, maar ondertussen ook hun prijzen verhoogd aan hun klanten dus alsnog dikke winsten behaalt 🤮

Ik word jaarlijks dus een stukje armer als ik bij deze werkgever blijf. En als je dan overal leest dat de lonen in geen jaren zoveel gestegen zijn als nu, denk je meteen: waar dan?
Ik werk voor veel mensen in dit topic nog voor 'de vijand' ook, de overheid :P Ik herken die drang om voor mezelf te beginnen niet eigenlijk, maar ik ben zelf ook niet zozeer ondernemend, eerder creatief en wat minder gestructureerd waardoor ik beter ben in verzinnen van (IT) oplossingen of andere dingen. Ik krijg van mijn werkgever volop de ruimte om mijn kennis te verbreden en verdiepen en heb inmiddels een zelf betaalde server draaien met licenties uit een opleiding die mijn werkgever betaald. Daar kan ik uren en uren van mijn vrije tijd in kan lopen rommelen, terwijl het van mijn manager ook een deel in de tijd van de baas zou mogen. Mijn werk en hobby zijn oprecht bijna gelijk geworden :)
Mijn vriendin heeft een baas gehad die jij omschrijft. Ze is daar bijna overwerkt geraakt en toen ze er echt klaar mee was keihard genaaid voor een hele bult openstaande overuren. Maar gelukkig is ze overgestapt en heeft ze nu een hele leuke baan. Ze heeft er lang over gedaan in te zien dat ze daar weg moest maar is er achteraf heel erg blij mee.
Jij bent volgens mij best cynisch over het werken onder een baas, heeft je huidige baan daar veel aan bijgedragen of ben je altijd al een meer vrije vogel geweest om het zo te noemen? (oprecht benieuwd naar, je lijkt nl. sowieso graag onafhankelijk/op jezelf te willen werken).

Die laatste zin van je vind ik tekenend, je moet daar weg :)
(toen ik me hetzelfde bedacht en mijn ontslagbrief schreef 5 jaar geleden, kon er daarna ineens gepraat worden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Toen waren ze alleen wel net ff te laat, ik kon er bij nota bene de overheid in één klap 50% salaris bij krijgen namelijk)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 07:41

filthy rich

löp wa los

[...]

gewoon 10% minder uitvoeren ter compensatie

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis

Vis

YES schreef op maandag 22 mei 2023 @ 00:00:
[...]

Ik werk voor veel mensen in dit topic nog voor 'de vijand' ook, de overheid :P Ik herken die drang om voor mezelf te beginnen niet eigenlijk, maar ik ben zelf ook niet zozeer ondernemend, eerder creatief en wat minder gestructureerd waardoor ik beter ben in verzinnen van (IT) oplossingen of andere dingen. Ik krijg van mijn werkgever volop de ruimte om mijn kennis te verbreden en verdiepen en heb inmiddels een zelf betaalde server draaien met licenties uit een opleiding die mijn werkgever betaald. Daar kan ik uren en uren van mijn vrije tijd in kan lopen rommelen, terwijl het van mijn manager ook een deel in de tijd van de baas zou mogen. Mijn werk en hobby zijn oprecht bijna gelijk geworden :)
Mijn vriendin heeft een baas gehad die jij omschrijft. Ze is daar bijna overwerkt geraakt en toen ze er echt klaar mee was keihard genaaid voor een hele bult openstaande overuren. Maar gelukkig is ze overgestapt en heeft ze nu een hele leuke baan. Ze heeft er lang over gedaan in te zien dat ze daar weg moest maar is er achteraf heel erg blij mee.
Jij bent volgens mij best cynisch over het werken onder een baas, heeft je huidige baan daar veel aan bijgedragen of ben je altijd al een meer vrije vogel geweest om het zo te noemen? (oprecht benieuwd naar, je lijkt nl. sowieso graag onafhankelijk/op jezelf te willen werken).

Die laatste zin van je vind ik tekenend, je moet daar weg :)
(toen ik me hetzelfde bedacht en mijn ontslagbrief schreef 5 jaar geleden, kon er daarna ineens gepraat worden over nieuwe arbeidsvoorwaarden. Toen waren ze alleen wel net ff te laat, ik kon er bij nota bene de overheid in één klap 50% salaris bij krijgen namelijk)
Jep, ik werk in de creatieve sector, als fotograaf en beeldbewerker.
Die branche is een moeilijke aangezien het afhankelijk is van bepaalde factoren en constant aan concurrentie onderhevig is.
Het feit dat ik in loondienst zit heeft fijne kanten, zoals het stukje vast inkomen, en doorbetaling bij ziekte en vakantiegeld/dagen etc.
Maar daarnaast doe ik voor mezelf ook nog andere fotografie opdrachten uiteraard waarmee ik dus soort van extra inkomstenbron creëer. Als ik dit niet er naast doe ga ik me sowieso al creatief vervelen, en dat doe ik dus eigenlijk niet vanwege het extra geld, maar meer vanwege het plezier wat ik eruit haal, en wat ik dus niet meer krijg bij mijn werkgever. Al mijn extra inkomsten kan ik gelukkig tot dusverre investeren in Bitcoin en andere crypto wat dan wel heel mooi is vind ik zelf :)

Heb wel voldoende vrijheid bij mijn loondienst job, maar het blijft toch werken voor de baas en het stukje beloning mist gewoon en in dat opzicht ga ik sowieso een keer weg daar als de tijd rijp is :)

Stay humble stack sats om ontopic te blijven 💪🏼

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Over werk gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn8t8aOAeb89PQrhq2SLa7_opfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yt8OEXAVn8JiCZpJcH4mzQxF.jpg?f=user_large

Ik damp tegenwoordig gewoon ruwe hopium op de zaak, maakt mij allemaal geen fuck meer uit.

En ja, dat is een broodbakje van Takkie uit Jip en Janneke.

Vannacht en morgennacht nog ff knallen en dan weer lekker 4 dagen vrij. oOo

Maarja, als ze de uitkeringen wat hoger maakten... Dan hoef je ook niet zoveel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

lol, van onze gele vrienden..

Worldcoin is een cryptocurrency welke een irisscan vraagt. What could possibly go wrong? :')

https://www.khmertimeskh....iris-scans-from-cambodia/

Zal bij launch wel weer een Onecoin blijken te zijn waar men naast je geld er ook vandoor is met je irisscan. Eens kijken wanneer de eerste coin komt welke DNA gebruikt als proof-of-identity. Lekker cashen...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 10:45
[...]

Hoeveel start kapitaal heb jij nodig om voor jezelf te beginnen? Als freelancer hoe die in principe maar twee maanden te overbruggen tot je eerste factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15
mannowlahn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:24:
[...]

Hoeveel start kapitaal heb jij nodig om voor jezelf te beginnen? Als freelancer hoe die in principe maar twee maanden te overbruggen tot je eerste factuur.
Mits ze zich aan de betalingstermijn houden, wat zelden voorkomt..

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 16:27
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 02:31:
Over werk gesproken:
[Afbeelding]

Ik damp tegenwoordig gewoon ruwe hopium op de zaak, maakt mij allemaal geen fuck meer uit.

Maarja, als ze de uitkeringen wat hoger maakten... Dan hoef je ook niet zoveel te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0T1lfvi9FODh5DoklhSfs3ZILwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUkWUJCQeGXFv5uc7NPHM5fc.jpg?f=fotoalbum_large
Da's pas genieten van de goede dingen in t leven!
Uiteraard gekocht van m'n vette crypto gains

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 02:31:
Over werk gesproken:
[Afbeelding]

Die "30" op het apparaat is het aantal jaar dat je minder leeft door het inhaleren van die rommel? Slim, ben je een stuk sneller financieel onafhankelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
BTC100K2021 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Die "30" op het apparaat is het aantal jaar dat je minder leeft door het inhaleren van die rommel? Slim, ben je een stuk sneller financieel onafhankelijk. :+
Nee joh, hij jaagt 30 Ampère door die mannenpap heen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Voordat Bitcoin bestond was ik druk met pokeren. Een machtig interessant spelletje waarin je eigenlijk ook continu nieuwe dingen leert. In die poker hoogtijdagen heb ik duizenden toernooien gespeeld. Het mooie aan het spelen van tournooien in poker is dat je een vast bedrag inlegt. Je kan 100x verliezen, als je 1x hoog finished dag heb je onder aan de streep alsnog winst.

Wat mij opvalt is dat er veel mensen uit de pokerwereld zich aardig goed kunnen vinden in de crypto space. Zo kwam ik vanmorgen onderstaande post tegen. Nu ben ik zelf niet zo'n trader, maar misschien zijn er mensen die zich wel in onderstaand verhaal kunnen vinden.

"You might not know that, but I was a professional poker player for 17 years before getting into crypto.

There are a lot of professional poker players that make the transition. It’s no surprise. There are so many parallels between the two worlds, and the experience garnered from succeeding at poker is extremely useful for succeeding as a trader in the crypto space too.

1. Bankroll Management

The only thing you need to do to thrive in this space is survive this space. Effective Bankroll Management is the strategy you need to understand and employ to ensure that you survive. Let’s assume you have $5,000 or 3 ETH to play with. The LAST thing you want to do is go and put all of it into one coin or NFT.

2. Probabilistic Thinking

This is thinking in terms of odds and probabilities. Ever read a weather forecast that says it’s gonna rain tomorrow, and then it doesn’t? That’s just meteorologists using probabilistic thinking. It’s not an exact science. Poker was EXCELLENT at teaching me about this. Every single decision you have to make at every point in a hand is an exercise in probabilistic thinking. When it comes to Crypto and NFTs, it’s the same. Nobody knows what’s gonna happen with the market, let alone an individual project.

3. Tracking Results

This is an easy one but SO important.In poker it is commonplace to track not only your general results (P&L per session/day/month/year) but also to track every individual hand. The important part about hand histories is not necessarily the collective metrics they provide, but the ability to look at an individual hand and break down every decision you made, and evaluate whether you could have done something different/better. The same applies to tracking your trades.

4. Using Tools

Tools can mean various things. In poker, there are things like PokerTracker and HoldemManager which not only track your history/results, but provide real-time info on your opponent’s stats which you can use to influence your decisions.Invest some time and money into learning about the best tools in the space, you won’t regret it.

5. Minimizing Tilt

Last but certainly not least.Tilt is a poker term for a state of mental or emotional confusion or frustration in which a player adopts a suboptimal strategy. Most people do not currently have the temperament to be able to stay rational and make good decisions when they’re being battered by the elements of an irrational market.

It’s pretty normal.

It’s also pretty disastrous to make important financial decisions when you’re in such a state.

Fortunately, it’s possible to train your mind to get better at staying emotionally stable.

With time and experience, a bit of reflection and conscientiousness, and a solid dose of logic, anyone can significantly improve their mental game and reduce the frequency and severity of their tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer gaat die klote shitcoin van een XRP nou eens stijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:15:
Voordat Bitcoin bestond was ik druk met pokeren. Een machtig interessant spelletje waarin je eigenlijk ook continu nieuwe dingen leert. In die poker hoogtijdagen heb ik duizenden toernooien gespeeld. Het mooie aan het spelen van tournooien in poker is dat je een vast bedrag inlegt. Je kan 100x verliezen, als je 1x hoog finished dag heb je onder aan de streep alsnog winst.

Wat mij opvalt is dat er veel mensen uit de pokerwereld zich aardig goed kunnen vinden in de crypto space. Zo kwam ik vanmorgen onderstaande post tegen. Nu ben ik zelf niet zo'n trader, maar misschien zijn er mensen die zich wel in onderstaand verhaal kunnen vinden.

"You might not know that, but I was a professional poker player for 17 years before getting into crypto.

There are a lot of professional poker players that make the transition. It’s no surprise. There are so many parallels between the two worlds, and the experience garnered from succeeding at poker is extremely useful for succeeding as a trader in the crypto space too.

1. Bankroll Management

The only thing you need to do to thrive in this space is survive this space. Effective Bankroll Management is the strategy you need to understand and employ to ensure that you survive. Let’s assume you have $5,000 or 3 ETH to play with. The LAST thing you want to do is go and put all of it into one coin or NFT.

2. Probabilistic Thinking

This is thinking in terms of odds and probabilities. Ever read a weather forecast that says it’s gonna rain tomorrow, and then it doesn’t? That’s just meteorologists using probabilistic thinking. It’s not an exact science. Poker was EXCELLENT at teaching me about this. Every single decision you have to make at every point in a hand is an exercise in probabilistic thinking. When it comes to Crypto and NFTs, it’s the same. Nobody knows what’s gonna happen with the market, let alone an individual project.

3. Tracking Results

This is an easy one but SO important.In poker it is commonplace to track not only your general results (P&L per session/day/month/year) but also to track every individual hand. The important part about hand histories is not necessarily the collective metrics they provide, but the ability to look at an individual hand and break down every decision you made, and evaluate whether you could have done something different/better. The same applies to tracking your trades.

4. Using Tools

Tools can mean various things. In poker, there are things like PokerTracker and HoldemManager which not only track your history/results, but provide real-time info on your opponent’s stats which you can use to influence your decisions.Invest some time and money into learning about the best tools in the space, you won’t regret it.

5. Minimizing Tilt

Last but certainly not least.Tilt is a poker term for a state of mental or emotional confusion or frustration in which a player adopts a suboptimal strategy. Most people do not currently have the temperament to be able to stay rational and make good decisions when they’re being battered by the elements of an irrational market.

It’s pretty normal.

It’s also pretty disastrous to make important financial decisions when you’re in such a state.

Fortunately, it’s possible to train your mind to get better at staying emotionally stable.

With time and experience, a bit of reflection and conscientiousness, and a solid dose of logic, anyone can significantly improve their mental game and reduce the frequency and severity of their tilt.
TL:DR maar ik ben vet slecht in poker (veel te snel all-in, onverantwoorde risico's nemen en zo) dus dat verklaard ook wel mijn bijzonder slechte trade resultaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:26:
wanneer gaat die klote shitcoin van een XRP nou eens stijgen
Sorry? XRP heeft het de afgelopen week uitzonderling goed gedaan in vergelijking met de rest van de top100 coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Sorry? XRP heeft het de afgelopen week uitzonderling goed gedaan in vergelijking met de rest van de top100 coins.
Ja is verdorie ook gezakt naar 0,41 een beetje correctie was wel op zn plaats, alsnog is 0,46 te laag, maarja lekkere entry weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
YES schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:33:
[...]

TL:DR maar ik ben vet slecht in poker (veel te snel all-in, onverantwoorde risico's nemen en zo) dus dat verklaard ook wel mijn bijzonder slechte trade resultaten :P
Ben je met traden dan ook te ongeduldig? Tournooipoker is in elk geval een "game of endurance". Dat is voor mij wel erg vergelijkbaar met hoe ik met crypto omga. Proberen de grote swings te pakken, en dat kost vooral heel veel geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Nieuwe ico sale @ coinlist

https://icodrops.com/neon-labs/

Wat zijn jullie gedachten over deze ico, aangezien Solana zijn hoogtij dagen gehad lijkt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Pinsa schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:40:
Nieuwe ico sale @ coinlist

https://icodrops.com/neon-labs/

Wat zijn jullie gedachten over deze ico, aangezien Solana zijn hoogtij dagen gehad lijkt te hebben.
Zoals ik het lees is het geen concurrent van Solana, maar een tool om Solana toegankelijker te maken via de EVM. Los van de tech, het is zo te zien een ERC-20 token, dat kan mij als Ethereum hodler alleen maar tevreden stemmen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Gelukszoekr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Ben je met traden dan ook te ongeduldig? Tournooipoker is in elk geval een "game of endurance". Dat is voor mij wel erg vergelijkbaar met hoe ik met crypto omga. Proberen de grote swings te pakken, en dat kost vooral heel veel geduld
Ja een beetje wel. Te wispelturig, niet houden aan je plan, dat soort ongein :)
Heb nu wel een x5 long openstaan, met als idee die gewoon een hele lang tijd open te houden, dus niet echt traden maar meer hopende dat we de zwaarste dips al gehad hebben en de MA200 niet nog voor langere tijd negatief doorkruisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
Geen toevoeging nodig..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtM8_0K_jOhcqJtxyOSswURZDWI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U2nhzmeIJrPAVGPWRz02cEwG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ik heb hetzelfde, zit er ook al sinds 2017 in en heb er geen donder mee verdiend, sta nog steeds behoorlijk veel verlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:10:
[...]

lol ik heb hetzelfde, zit er ook al sinds 2017 in en heb er geen donder mee verdiend, sta nog steeds behoorlijk veel verlies
Hoe dan?!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

10k inleg in 2017, wat rond 2021 rond de 120k waard was, maar waar ik niet meer bij kon. dus 10k verlies,
sinds 2021 oct weer aan het investeren geslagen maar dat is ook van 30k > 1k gegaan door heerlijke coins die /100 doen. Ja casino levert je nog minder verlies op, maar niet getreurd hoor, Crypto zal vast en zeker ooit wat moois brengen. momenteel zit ik in XRP, ARB en SOL als je wil weten waar je op moet shorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:17:
[...]

10k inleg in 2017, wat rond 2021 rond de 120k waard was, maar waar ik niet meer bij kon. dus 10k verlies,
sinds 2021 oct weer aan het investeren geslagen maar dat is ook van 30k > 1k gegaan door heerlijke coins die /100 doen. Ja casino levert je nog minder verlies op, maar niet getreurd hoor, Crypto zal vast en zeker ooit wat moois brengen. momenteel zit ik in XRP, ARB en SOL als je wil weten waar je op moet shorten
Wut.

Als mij een 2017 gevalletje zou overkomen zoals jij hier beschrijft had ik crypto de rug toegekeerd en echt nóóit meer aangeraakt. Knap dat je het nog steeds volhoudt, ik zou het niet kunnen.

Trouwens, niet meer bij kunnen als in seedphrase kwijt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mn eerste ledger was compromised dus alles was weggesluisd

Meest klote eraan is dat het allemaal spaargeld is geen cryptowinst wat verloren is, na die ledger incident dus weer vol gaan investeren maar dat werd ook niks, ik ben wel beetje klaar dus met crypto maar het is een haat liefde relatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik ken meer van die verhalen, zuur man. Dat vergeet je niet zomaar.

Is er nog iets wat wij kunnen leren van jouw gecompromitteerde Ledger verhaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukszoekr schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:27:
Ik ken meer van die verhalen, zuur man. Dat vergeet je niet zomaar.

Is er nog iets wat wij kunnen leren van jouw gecompromitteerde Ledger verhaal?
De seedphrase niet in je wachtwoord kluis zetten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:17:
[...]

Zo dan, das niet best.
Sta niet veel in de plus maar zeker niet in de min. In de bear veel gak kunnen verlagen, die nu het weer ging stijgen de verliezen goed maakte.
Het shitcoin casino kost mij gemiddeld ook geld, heb wel altijd meer dan 50% in btc en eth gehouden om grote verliezen te voorkomen.
Heb een giga portfolio shitcoins welke mij vies rijk gaan maken in de komende bull.
Tenminste dat is mij beloofd door @Alpina en @zwembroek . Ook heb ik wat Casper gekocht door de shills van @Mooody .
Op rmrk na staan die allemaal in de plus.
Memecoins raak ik niet meer aan, ik heb de gave die te kopen om ze de volgende dag -85% te zien gaan.
Als 1 van mijn shitcoin bags komende bull x50 gaat maakt dat alle rommel wel weer goed.
Niet geheel ondenkbaar, al zou alleen een goede stijging van btc en eth mij ook tevreden maken.
Wen moon..

Edit: een giga shitcoin pf bedoel ik mee heel veel verschillende. Zeker geen groot bedrag.
Dat heb ik sowieso niet, al is dat voor iedereen weer anders wat daar de definitie van is.
Het moet wel een beetje leuk blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Don Guacamole op 22-05-2023 11:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
Jammer om te horen, de donkere kant van crypto die je (hier) weinig leest maar die er wel is want ook crypto is een zero sum game.

Maar zit je nu vol in alts omdat je daarin gelooft of omdat je dat als enige optie ziet om je verliezen uit het verleden goed te maken?

Probeer rationeel te blijven. Je geeft aan dat je een haat-liefde verhouding hebt met crypto, is het dan niet verstandig om het te zien als een hele dure les en om gewoon uit te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTC100K2021 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:36:
Jammer om te horen, de donkere kant van crypto die je (hier) weinig leest maar die er wel is want ook crypto is een zero sum game.

Maar zit je nu vol in alts omdat je daarin gelooft of omdat je dat als enige optie ziet om je verliezen uit het verleden goed te maken?

Probeer rationeel te blijven. Je geeft aan dat je een haat-liefde verhouding hebt met crypto, is het dan niet verstandig om het te zien als een hele dure les en om gewoon uit te stappen?
ik zit in deze alts, omdat bitcoin season bijna voorbij is, en ik dus weer een stijging verwacht bij de alts komende maanden.Einde van alt season weer richting de stomme btc, sol 10%, arb 20% en dus 70% xrp,, De verliezen ga ik nooit meer goedmaken, en winst geloof ik al helemaal niet in, maar hoop wel een deel van mn verlies goed te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:30:
[...]

De seedphrase niet in je wachtwoord kluis zetten 8)7
Maar hoe is diegene dan bij jouw wachtwoordkluis gekomen?
Pagina: 1 ... 115 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!