Je hebt helemaal gelijk, zat bij Barcelona te kijken. 😂NeverSettle schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:57:
[...]
Uh je bedoeld bijna 850 km, Bahrein circuit is 5,412 km lang en Max had er 157 rondes gereden. Volgens F1 social media begint hij morgen ochtend weer, in de middag is Checo pas aan de beurt.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Word er nergens een verslag uitgezonden van vandaag? Zie niks op Viaplay of F1TV, beetje mager allemaal.
Je bedoelt een samenvatting? Het was wel een hele dag live vandaag op F1TV.werphengel schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:36:
Word er nergens een verslag uitgezonden van vandaag? Zie niks op Viaplay of F1TV, beetje mager allemaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Aidacra op 23-02-2023 18:59 ]
Ik ben F1 fan, maar om nou 8 uur terug te kijken op zoek naar de hoogtepunten gaat me toch wat ver.Aidacra schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:57:
[...]
Je bedoelt een samenvatting? Het was wel een hele dag live vandaag op F1TV.
Veel hoogte- en dieptepunten, vooral bij Ferrari vandaag
Serieus, wat stuitert deze nog aardig veel?
Testing, one, two ...
Vorig jaar had F1TV een dagelijkse 4 minuten hoogtepunten en een 10 minuten analyse. Ik neem aan dat dat dit jaar ook weer komt, later op de avond waarschijnlijk/hopelijk.werphengel schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:36:
erutangiS
Alstuwerphengel schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:08:
[...]
Ik ben F1 fan, maar om nou 8 uur terug te kijken op zoek naar de hoogtepunten gaat me toch wat ver.
[ Voor 13% gewijzigd door Gekkenhuis op 23-02-2023 21:10 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
reddit draadje van alle coureurs+ronde tijden.
Max... niet normaal, heel veel rondjes en heerlijk consistent, vele 36'rs achter elkaar(laatste stints heerlijke 35, waar de rest van de coureurs niet echt consistent zijn, alonso ook aardig conistent en Lewis ook, maar toch wel 2-3 secs langzamer.
https://www.reddit.com/r/...g_day_1_program_round_up/
Max... niet normaal, heel veel rondjes en heerlijk consistent, vele 36'rs achter elkaar(laatste stints heerlijke 35, waar de rest van de coureurs niet echt consistent zijn, alonso ook aardig conistent en Lewis ook, maar toch wel 2-3 secs langzamer.
https://www.reddit.com/r/...g_day_1_program_round_up/
Day 1 Highlights | 2023 F1 Pre-Season Test Bahrainwerphengel schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:36:
Wel bijzonder dat F1 die samenvattingen en reacties eerst op Youtube post, en niet op hun eigen betaalde platform...
Ondertussen ook een tech talk van Sam Collins
De highlights en techtalk staan ondertussen ook op F1tv
De highlights en techtalk staan ondertussen ook op F1tv
[ Voor 11% gewijzigd door MrOleo op 23-02-2023 22:10 ]
erutangiS
What We Learned On Day 1 In Bahrain | 2023 F1 Pre-Season Test
We zijn pas 1 dag onderweg maar volgens mij heeft Sam Collins nu al een zonnesteek opgelopen want die zegt dat Sainz wereldkampioen wordt
Nabeschouwing van de races zijn wel uitgebreider bij F1TV, dat was de voorgaande jaren wel zo.Wild Chocolate schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:12:
Wel bijzonder dat F1 die samenvattingen en reacties eerst op Youtube post, en niet op hun eigen betaalde platform...
YouTube: Drivers' Day 1 Reaction | 2023 F1 Pre-Season Test Bahrain
De testtijden zeggen geen drol. Maar dat gezicht van Max daarentegen, zo heb ik hem nog nooit gezien. Die heeft zo'n "Ik gaf nog maar half gas maar ben al de snelste, hoe dan?" grijns die hij amper kan onderdrukken.
De testtijden zeggen geen drol. Maar dat gezicht van Max daarentegen, zo heb ik hem nog nooit gezien. Die heeft zo'n "Ik gaf nog maar half gas maar ben al de snelste, hoe dan?" grijns die hij amper kan onderdrukken.
[ Voor 60% gewijzigd door Vuvuzela op 24-02-2023 00:18 ]
I served in a company of heroes.
Vuvuzela schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 00:13:
YouTube: Drivers' Day 1 Reaction | 2023 F1 Pre-Season Test Bahrain
[YouTube: Drivers' Day 1 Reaction | 2023 F1 Pre-Season Test Bahrain]
Mijn boefje is liev!
Gaan we weer
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Perez aan het kachelen. Heeft Red Bull de planning dus om gegooid.
Was al het idee toch?RobertMe schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:06:
Perez aan het kachelen. Heeft Red Bull de planning dus om gegooid.
Our #F1Testing line-up 📝 Max will drive the RB19 on Thursday and Friday afternoon, with Checo at the wheel on Friday morning and Saturday ⏱️ pic.twitter.com/cltdWDOyh5
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 22 februari 2023
22feb om 14.23 gepost
en stond hier ook zo in
Extigo in "[F1 2023] Testdagen"
[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 24-02-2023 08:24 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Volgens mij heb ik vaak genoeg gelezen en gehoord dat Verstappen vandaag de ochtend zou rijden.basvn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:22:
[...]
Was al het idee toch?
[Twitter]
22feb om 14.23 gepost
foutieve informatie die wordt herhaald op het internet?RobertMe schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:24:
[...]
Volgens mij heb ik vaak genoeg gelezen en gehoord dat Verstappen vandaag de ochtend zou rijden.
F1TV gaf ook al aan "change of plans"basvn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:22:
[...]
Was al het idee toch?
[Twitter]
22feb om 14.23 gepost
en stond hier ook zo in
Extigo in "[F1 2023] Testdagen"
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Palmer was net ook nog verbaasd dat Perez reed. En volgens mij hebben ze gisteren ook nog lopen grappen dat Verstappen aan het eind van de ochtend uit de auto stapt, "dropping the mic", en van het circuit vertrekt en niet meer naar de tijden kijkt zo van "succes ermee, probeer maar in de buurt te komen".Racing-Paradise schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:27:
[...]
foutieve informatie die wordt herhaald op het internet?was ook wat ik hier gisteren las hoor, maar ze zullen het bij RBR zelf wel weten.
Red Bull had dit duidelijk al gecommuniceerd.
Our #F1Testing line-up 📝 Max will drive the RB19 on Thursday and Friday afternoon, with Checo at the wheel on Friday morning and Saturday ⏱️ pic.twitter.com/cltdWDOyh5
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 22 februari 2023
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OqmhbcawZovI8S9ljkr1xLjW.jpg?f=user_large)
F1 zelf postte dan weer deze. woensdagavond rond 22.00
Naja Perez zit er in, mag even aanvoelen hoe de auto is, om morgen alles af te maken
[ Voor 55% gewijzigd door basvn op 24-02-2023 08:47 ]
MER staat ook lekker in de garage.
Klopt, maar Red Bull heeft zelf eerder gepost dat het VER/VER/PER/VER/PER/PER was, dus vond het eigenlijk al vreemd toen ik dit zag staan. Maar hadden planwijzigingen kunnen zijn natuurlijk.basvn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:42:
F1 zelf postte dan weer deze. woensdagavond rond 22.00
Gamertag: timmie271
Vast een nieuwe update voor de RB19 die pas vanmorgen aankomt op het circuit ipv gisteren avond. Dan heeft Max ook de gelegenheid om er mee te rijden (net zoals vorig jaar)
SAI zit alweer ruim 3 tienden onder te tijd van VER van gister, zelfde compound als ik het goed heb. Zelfs iets sneller dan de snelste FP3 tijd van het raceweekend van vorig jaar (vergelijkbare tijdstip/temperaturen). Uiteindelijk ging LEC in qualy nog 2 seconden sneller. Voorzichtige conclusie dat ondanks de ingreep van de FIA de auto's dit jaar nog weer sneller zijn geworden. Wellicht een 1.28-er voor pole volgend weekend.
Muchos rumores en el paddock apuntan a que Lance Stroll no estaría recuperado 100% para correr en el GP de Barein.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 24 februari 2023
Multiple rumors in the paddock say that Stroll wouldn't be fit for race the Bahrain GP. #F1Testing
Ik snap t wel. Na 157 rondes gister ben je kapot. Ff uitslapen bakkie koffie en vanmiddag weer instappen
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Weet iemand trouwens of ze ook beide rijders in 1 sessie mogen inzetten? Ik kan me voorstellen dat AM Drugovich nog wel wat tijd in de auto wil geven, maar misschien niet ten koste van een hele sessie.
Ik begreep dat Alonso gisteren flink wat feedback had na zijn sessie, wat er wellicht op duidt dat de feedback van Drugovich minder waardevol was. (Wat je eigenlijk ook mag hopen van de meest ervaren rijder op de grid versus de minst ervaren rijder...)
Ik begreep dat Alonso gisteren flink wat feedback had na zijn sessie, wat er wellicht op duidt dat de feedback van Drugovich minder waardevol was. (Wat je eigenlijk ook mag hopen van de meest ervaren rijder op de grid versus de minst ervaren rijder...)
Bij de races nooit gekeken, maar ik mag ergens hopen dat dat zo is, inderdaad. Wat er nu staat is gewoon hetzelfde als op youtube, afgezien van de livesessies.NeverSettle schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:43:
[...]
Nabeschouwing van de races zijn wel uitgebreider bij F1TV, dat was de voorgaande jaren wel zo.
[ Voor 37% gewijzigd door Wild Chocolate op 24-02-2023 10:21 ]
Misschien mijn idiote humor, maar ik moest hier behoorlijk om gniffelen toen ik het probeerde hardop te lezen..

Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ik moet toch zeggen dat die Honda lekker gaat. Zowel Perez als Tsunoda tegen de 70 rondes gereden.
De RB19 ziet er half zo goed uit in de handen van Perez. Gaat weer een complete desillusie worden voor Mexico dit jaar.
ALO gaat ook vandaag weer lekker lijkt het.
Maar waarom heb ik maar 17 rijders in de live timing? Zijn er drie niet aangemeld?
Maar waarom heb ik maar 17 rijders in de live timing? Zijn er drie niet aangemeld?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Alonso bijvoorbeeld rijd de hele dag, dus zijn teamgenoot(of DRU in dit geval) staat er niet tussen.franssie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:30:
ALO gaat ook vandaag weer lekker lijkt het.
Gaan vandaag 17 rijders de baan op
Logisch, zag er gisteren 19 inderdaad.basvn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:31:
[...]
Alonso bijvoorbeeld rijd de hele dag, dus zijn teamgenoot(of DRU in dit geval) staat er niet tussen.
Gaan vandaag 17 rijders de baan op
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Perez deed het redelijk rustig aan vanochtend, maar de auto lijkt stabiel op de meeste momenten. Betrouwbaarheid is trouwens iets wat breed opvalt, weinig gedoe met uitvallende/uitfikkende motoren! Ben benieuwd wat Max vanmiddag laat zien
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Het zou best een desillusie kunnen worden voor Perez maar niet op basis van zijn test deze morgen. Deze bestond vooral uit het grinden van rondes op wit en de testband.Pauillac schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:17:
De RB19 ziet er half zo goed uit in de handen van Perez. Gaat weer een complete desillusie worden voor Mexico dit jaar.
Wat een lol op F1TV Pro.
"When you grow up your heart dies"
Lekker gecommuniceerd door race control. Het zijn gelukkig testdagen
Doen ze dit vaker bij de wintertest? Zag er nu niet echt gelikt uit met die proefstart (hoewel erg grappig dat commentaar).
Schijnbaar was er een afspraak gemaakt dat ze een echte racestart zouden doen met meerdere wagens. Deze dagen zijn niet alleen voor het testen van de wagens maar ook voor het testen van alle apparatuur en protocollen van de organisatie.
Aha, nog nooit (bewust) gezien eigenlijk.. Best een risico als ik het zo zag.. Hamilton koos eieren voor z'n geld en wacht geduldig tot de baan vrij was voor hij verder gingsjaool schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:22:
Schijnbaar was er een afspraak gemaakt dat ze een echte racestart zouden doen met meerdere wagens. Deze dagen zijn niet alleen voor het testen van de wagens maar ook voor het testen van alle apparatuur en protocollen van de organisatie.
Alleen waren sommige teams blijkbaar vergeten de coureurs in te lichtensjaool schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:22:
Schijnbaar was er een afspraak gemaakt dat ze een echte racestart zouden doen met meerdere wagens.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Aan de teams zal t niet liggen. De communicatie naar de teams toe zal wel weer onduidelijk zijn geweest..oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:27:
[...]
Alleen waren sommige teams blijkbaar vergeten de coureurs in te lichten
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Er mag maar 1 auto aanwezig zijn en ook maar met 1 auto gereden worden. Beide rijders in dezelfde sessie inzetten betekent dat je terwijl de klok doortikt de auto om moet gaan bouwen (stoeltje, pedalen, posities, bestickering) om van rijder te wisselen en dat is zonde van de tijd. Daarom gebeurt dat wisselen alleen tussen de sessies door.Wild Chocolate schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:15:
Weet iemand trouwens of ze ook beide rijders in 1 sessie mogen inzetten? Ik kan me voorstellen dat AM Drugovich nog wel wat tijd in de auto wil geven, maar misschien niet ten koste van een hele sessie.
Tegelijkertijd moet Drugovich wel comfortabel worden met de auto, zeker als hij straks direct de eerste race moet gaan doen. Dus Alonso alle sessies laten rijden is niet per se voordeliger.Ik begreep dat Alonso gisteren flink wat feedback had na zijn sessie, wat er wellicht op duidt dat de feedback van Drugovich minder waardevol was. (Wat je eigenlijk ook mag hopen van de meest ervaren rijder op de grid versus de minst ervaren rijder...)
Die williams ging toch ook niet slecht
Uitzending 13:15, auto's kwamen gisteren wat later op de baan.
Wel netjes van VER. Maas sowieso lijken de meeste auto's best competitief.Holk schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:23:
Even iedereen wakker maken door direct naar buiten te gaan en P3 rijden op de meest harde band...
Elke sessie is een kwartier langer, waarbij in het laatste kwartier racecontrol procedures getest worden. Gisteren waren dat gele vlag en virtual safetycar. Vandaag kennelijk startprocedure. Die 15 minuten is dus extra voor de rijders, en zal bijvoorbeeld Sargeant de kans hebben gegeven om ook te wennen aan procedures en knoppenvolgordes in de auto. Kennelijk waren er een paar rijders niet snel genoeg klaar, al dan niet gepland.D-Ed schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:17:
Doen ze dit vaker bij de wintertest? Zag er nu niet echt gelikt uit met die proefstart (hoewel erg grappig dat commentaar).
Normaal gesproken doen ze aan het eind van de sessie een proefstart waarbij ze (moeten) wachten totdat de auto voor hun weg is. Alleen had Norris niet helemaal in de gaten dat het een simulatie van volledige start was en het dus de bedoeling was dat iedereen bij lights out zou wegrijden. Norris zag je op de onboard de auto pas in de versnelling zetten op het moment dat Magnussen weg reed.Wild Chocolate schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:25:
[...]
Elke sessie is een kwartier langer, waarbij in het laatste kwartier racecontrol procedures getest worden. Gisteren waren dat gele vlag en virtual safetycar. Vandaag kennelijk startprocedure. Die 15 minuten is dus extra voor de rijders, en zal bijvoorbeeld Sargeant de kans hebben gegeven om ook te wennen aan procedures en knoppenvolgordes in de auto. Kennelijk waren er een paar rijders niet snel genoeg klaar, al dan niet gepland.
VER zet even tweede tijd neer, +0,033 
Een zien wat LEC gaat doen
Vergelijkbaar qua banden met Sainz?franssie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:29:
VER zet even tweede tijd neer, +0,033
VER rijdt op de (T) band, kan het overzicht even niet vinden. SAI op (M)
Ik begrijp het even niet. In de overview staat een U bij de band van Max, maar de band op de auto heeft de markering van de C0?
[ Voor 61% gewijzigd door MailMan op 24-02-2023 13:35 ]
Verstappen rijd op de Test/Prototype band, volgens mij moet er iedere dag/sessie (of iedere driver) een bepaald aantal ronden op die band gereden worden.MailMan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:33:
Ik begrijp het even niet. In de overview staat een U bij de band van Max, maar de band op de auto heeft de markering van de C0?
[imghttps://tweakers.net/camo/ca49f96f01c8766917c0647bc5fd597f0adf4609/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FFpqsOrfXgAYjQ1Q%3Fformat%3Djpg%26name%3D4096x4096][/img]
Die "markering" (rode lijn) is volgens mij gewoon het wiel/velg van RB zelf
[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 24-02-2023 13:36 ]
Waar blijkt uit dat het de Test/Prototype band is dan? De C3 Prototype heeft geen markering. De C0 heeft wel markering, zoals de band waarmee hij net de tweede tijd reed.Puc van S. schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:35:
[...]
Verstappen rijd op de Test/Prototype band, volgens mij moet er iedere dag/sessie (of iedere driver) een bepaald aantal ronden op die band gereden worden.
[ Voor 14% gewijzigd door MailMan op 24-02-2023 13:36 ]
deze band heeft een zwarte wang inplaats van rood, geel of wit
De band heeft een klein beetje markering. Lijkt op Pirelli C0, zoals in mijn post hierboven.tinustussengas1 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:38:
deze band heeft een zwarte wang inplaats van rood, geel of wit
idd. mijn reactie was nog op je ongewijzigde bericht
Dit is het overzicht van gisteren.MailMan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:33:
[Afbeelding]
Hij doelt ook op de banden onderin, niet op alle cijfertjes die 90% van het overzicht beslaat
Gamertag: timmie271
Waarom zouden ze vandaag ineens met andere bandenmarkeringen gaan rijden?
Maar ik twijfel toch of het de C0 is. Als de auto de pits in wordt gereden zie je voornamelijk een zwarte wang, met een klein beetje markering. Maar niet duidelijk PIRELLI. Dus ik vermoed ook dat de commentatoren ernaast zitten en het de testband is.
lol @ verstappen rondje op C3, braap braap, 6 tienden sneller dan Sainz
"doe maar een rondje"
"doe maar een rondje"
[ Voor 46% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 24-02-2023 13:47 ]
Ik dacht dat je op de cijfertjes doelde. Maar volgens de Live Timing van F1 Multiviewer was het inderdaad de testband.MailMan schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:43:
[...]
Waarom zouden ze vandaag ineens met andere bandenmarkeringen gaan rijden?
Maar ik twijfel toch of het de C0 is. Als de auto de pits in wordt gereden zie je voornamelijk een zwarte wang, met een klein beetje markering. Maar niet duidelijk PIRELLI. Dus ik vermoed ook dat de commentatoren ernaast zitten en het de testband is.
/f/image/Ev9xBpLlvR7z6HSHT6hLxQI1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door noo op 24-02-2023 13:46 ]
Wellicht al ergens genoemd, maar is er een reden waarom er geen radioverkeer gedeeld wordt? Zodat ze vrijuit kunnen praten zonder afgeluisterd te worden?
Lijkt me aannemelijk voor testdagen, maar eerlijk gezegd geen idee.Blik1984 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:47:
Wellicht al ergens genoemd, maar is er een reden waarom er geen radioverkeer gedeeld wordt? Zodat ze vrijuit kunnen praten zonder afgeluisterd te worden?
[ Voor 4% gewijzigd door Chefbierrr op 24-02-2023 13:57 ]
Waarschijnlijk omdat er niemand is om het gevloek eruit te halenBlik1984 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:47:
Mag ik vragen waarom (ook mensen hier) zo gefocust zijn op de rondetijden? We hebben geen idee wat engine modes ze gebruiken, welke fuel levels en wat allemaal nog meer.
Ik gooi er nog maar eens een cliché in. De testdagen zijn zoals ik het zie, vooral om te kijken of je interne systemen werken. Of de data die je ophaalt correleert met de data uit je windtunnel en CFD modellen. En voor de mindere teams om zo licht mogelijk rond te rijden om nog wat sponsordeals te sluiten.
Verder gaat het een vervelend seizoen worden qua liveries. Al die middenveld teams die met rood wit zwart werken. Afschuwelijk voor de commentatoren, die het toch al zovaak fout hebben.
Ik gooi er nog maar eens een cliché in. De testdagen zijn zoals ik het zie, vooral om te kijken of je interne systemen werken. Of de data die je ophaalt correleert met de data uit je windtunnel en CFD modellen. En voor de mindere teams om zo licht mogelijk rond te rijden om nog wat sponsordeals te sluiten.
Verder gaat het een vervelend seizoen worden qua liveries. Al die middenveld teams die met rood wit zwart werken. Afschuwelijk voor de commentatoren, die het toch al zovaak fout hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Turralyon op 24-02-2023 14:07 ]
Zelfde reden dat mensen fantaseren over het winnen van de loterij denk ik: het is leuk. Alonso 2023 world champignons wooooo!Turralyon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:04:
Mag ik vragen waarom (ook mensen hier) zo gefocust zijn op de rondetijden? We hebben geen idee wat engine modes ze gebruiken, welke fuel levels en wat allemaal nog meer.
Omdat dat het enige/duidelijkste is waarop we ze als kijker met elkaar kunnen vergelijken. Het zegt inderdaad weinig en het geeft garantie tot precies 1 week na vandaag.Turralyon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:04:
Mag ik vragen waarom (ook mensen hier) zo gefocust zijn op de rondetijden?
Wie heeft toevallig een foto van de voorkant zonder de neus erop, zoals zojuist gezien tijdens testen.
Bizar te zien hoe die tunnels beginnen onder de auto..
Zoals F1tv commentaar al zei, de Redd Bull is een "Peace of Art"dit jaar..
Deels eens, maar ik verwacht dat er tijdens de testdagen ook wel gekeken wordt hoe snel de auto echt is.Turralyon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:04:
Zou een beetje jammer zijn om er volgende week achter te komen dat alle systemen goed werken, maar dat je te langzaam bent.
ergens deze dagen zullen ze toch allemaal wel een keer geprobeerd hebben hoe snel ze echt kunnen zowel vol als leeg.
op welke banden ze dit doen zal het grootste verschil maken.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Maar dat zal waarschijnlijk meer op (mini)sector niveau gaan. Je hoort toch vrij vaak dat zeker op het rechte stuk coureurs niet vol gas gaan, om maar niet het achterste van hun tong te laten zien.MaD_co schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:10:
[...]
Deels eens, maar ik verwacht dat er tijdens de testdagen ook wel gekeken wordt hoe snel de auto echt is.
Zou een beetje jammer zijn om er volgende week achter te komen dat alle systemen goed werken, maar dat je te langzaam bent.
ergens deze dagen zullen ze toch allemaal wel een keer geprobeerd hebben hoe snel ze echt kunnen zowel vol als leeg.
op welke banden ze dit doen zal het grootste verschil maken.
Zojuist konden de commentatoren vertellen dat max naar binnen ging komen omdat er iets los zat. Het is dus wel mogelijk om mee te luisteren met de coureurs. Alleen voor ons TV kijkers niet.Blik1984 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:47:
Track limits doen ze nu niet aan.
Bij deze snelle zat VER er in sector 1 toch echt buiten.
Maar goed tijden zijn leuk, maar stabiel behoorlijke tijden rijden over meerdere rondes is belangrijker. Naast gewoon kijken of alles het doet en een beetje wennen.
Maar goed tijden zijn leuk, maar stabiel behoorlijke tijden rijden over meerdere rondes is belangrijker. Naast gewoon kijken of alles het doet en een beetje wennen.
Gisteren ook met zijn snelste ronde (track limits bocht 4, 10 en 15). Bij een kwalificatie had die niet geteld.sambalbaj schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:16:
[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 24-02-2023 14:20 ]
Tsunoda destijds met de DRS het hele rechte stuk open ipv alleen de DRS zone.
Volgens mij is het pas recent(*) ingevoerd dat er met een auto gereden moet worden die binnen de regels past.
(*)recent, zijnde rond het jaar 2000. Was dat toen met het Honda project met pa Verstappen?
Volgens mij is het pas recent(*) ingevoerd dat er met een auto gereden moet worden die binnen de regels past.
(*)recent, zijnde rond het jaar 2000. Was dat toen met het Honda project met pa Verstappen?
Tot nu toe bij al z'n snelste rondes was het een tracklimit violation volgens mij. Het lijkt wel als hij gaat pushen die specifieke bocht gewoon te veel onderstuur geeft. Ik denk dat je per bocht waar je daadwerkelijk voordeel haalt uit te wijd gaan het je tussen .15s en .3s oplevert.sambalbaj schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:16:
[ Voor 19% gewijzigd door Chefbierrr op 24-02-2023 14:27 ]
Het is een beetje van beiden.Turralyon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:04:
- Om je aerodynamica te testen heb je gelijkmatige rondes nodig.
- Om je interne componenten te testen en brandstofverbruik geld hetzelfde
- Bandenslijtage idealiter hetzelfde
- Voor de race en setups is het anders.
- Om te bepalen of een setup te agressief is en wat de randen zijn moet je die opzoeken.
- Brandstofverbruik wil je niet alleen monitoren bij een constante rondetijd maar ook op verschillende
hoeveelheden gas. Hoef je niet voluit te gaan maar een keertje 80 a 90% wel.
- Hoe gedraagt de auto zich op het rechte stuk bij hoge snelheid ook. Porpoising moet wel verminderd zijn
maar nog steeds mogelijk.
En bedenk. er zijn nu maar 3 dagen om te testen in plaats van 6.
Albon mag wel vaker commentaar geven. Prettige stem om naar te luisteren, rustig, weet waar hij het over heeft. Na z'n F1 carrière mogen ze 'm wat mij betreft direct inhuren 
offtopic:
Sowieso wel een verademing met F1TV, maar dat terzijde
Sowieso wel een verademing met F1TV, maar dat terzijde
Dat zou ook getest moeten worden lijkt mij.Holk schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:03:
[...]
Waarschijnlijk omdat er niemand is om het gevloek eruit te halen
De RB met Ver ziet er uit als een mid-season auto. Snaarstrak, alles onder controle.
Our driver line-up for day three of #F1Testing will be as follows.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) 24 februari 2023
AM - @FelipeDrugovich
PM - @alo_oficial pic.twitter.com/gtJF6BWhyb
Zit er dus denk wel in dat DRU de eerste race(s) gaat rijden
Max en de Hulk op 1 en 2. Mooi dat Nico terug is… sympathieke gozer.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit topic is gesloten.