Aha, sja.. Die gaan het seizoen zo te zien niet zo lekker van start.. Vorig jaar trokken ze halverwege de wintertest dit concept onder het doek vandaan maar nu hebben ze geen alternatieve surprise.JoteW schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:57:
[...]
Je zal het nog wel vaker gaan zien dus je hebt eigenlijk niks gemist haha. Achterkant van de auto breekt continu uit.
Moest ze wel praten. Toen Alex vrij letterlijk zei "ik krijg van regie / productie / ... te horen dat ik minder aan het woord moet zijn omdat jij hier bent" bleef het even stil, waarna Palmer maar het woord nam en afrondde met iets van "maar ik ben nu jou werk aan het doen", haar aankijkende.alienfruit schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:58:
Vond eigenlijk dat de winnares in de commentator box wel wat langer mocht praten was eigenlijk meteen een stuk vrolijker
Komop Redbull genoeg rondjes gereden op de gele band, zet de rode er maar onder en laat even zien dat de auto nog sneller is geworden dan vorig jaar. 😁
Dat is ie nu eigenlijk al op de gele band, vrijwel geen verschil met Verstappen 2022 dag 3?DoubleDutch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:46:
Komop Redbull genoeg rondjes gereden op de gele band, zet de rode er maar onder en laat even zien dat de auto nog sneller is geworden dan vorig jaar. 😁
Testing, one, two ...
Wel grappig dat Verstappen vandaag niet rijdt, je krijgt toch het gevoel dat je nu niet te zien krijgt hoe snel de Red Bull nu echt isDoubleDutch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:46:
Maar goed, dan nog is het de vraag met hoeveel brandstof ze nu rijden en hoeveel effect de iets hogere stand van de auto's echt heeft op de tijden. Vorig jaar reden Ferrari en Max in de kwalificatie mid 1.30.~
Verstappen gemiddeld een halve seconde sneller dan Perez met de vorige auto.
Nou, hij heeft je gehoord, daar gaat ie.DoubleDutch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:46:
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het komt wel goed, Max gaat gewoon voor z'n derde.DoubleDutch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:46:
Lekker ervoor rijden met je Ferrari
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Bezig met longrun, die hoeft nergens voor aan de kant.
Testing, one, two ...
Heb er even heen gebeld. 🤡Maverick schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:53:
[...]
Nou, hij heeft je gehoord, daar gaat ie.
tja beetje ongelukkige timing voor een hotlap voor PER, maar nog genoeg tijd
Overdriven, by Sergio Perez 😏
Testing, one, two ...
HAM zal nu wel wat blijer zijn. Onder de 1:31 gedoken.
kan niet wachten tot Q3 volgende week .
kan niet wachten tot Q3 volgende week .
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nou nog 2 tiende van de Q3 pole tijd van vorig jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Chefbierrr op 25-02-2023 16:19 ]
1:30:616 --- Nette ronde en de snelste tot nu toe.murphydrz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:18:
Perez lekker bezig!!!
HAM outlap
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mercedes zit er dit seizoen weer helemaal bij, zo te merken..
Wie weet, tijdens zeggen nog niks. Volgende week gaan ze nog hardermurphydrz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:22:
Edit: ik vergeet dat we volgende week geen C4 en C5 gaan zien. Tijden zullen denk ik niet veel sneller zijn denk ik dan.
[ Voor 19% gewijzigd door NeverSettle op 25-02-2023 16:44 ]
Ik hoop het, hoe meer auto's gelijkwaardig zijn des te beter het kampioenschap gaat worden! Ik hoop natuurlijk dat Max aan het langste eind trekt maar ik denk dat een echte fan F1 niet zit te wachten op een te dominant team.murphydrz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:22:
Geloof niet dat Ferrari hun snelste run al hebben laten zien als dat laten zien. Verstappen is normaal sneller dan Perez.murphydrz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:22:
Maar dat maakt ook helemaal niet uit, als de kwalificaties tussen die 3 teams gaan met een klein verschil dan heb ik er zin aan.
Niet dat het allemaal veel zegt hier, maar Ham heeft op de snellere band (C5) gereden en Perez, Sainz en Leclerc allemaal op de C4.
iemand iets leuks?
Het lijkt er ook op dat de C5 qua performance minder wordt tegen het einde van een rondje. Zijn S1 was sterk, S2 oke-ish, en in S3 zag je duidelijk dat het minder werd. Of hij ging van zijn gas afthealterego1 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:28:
Niet dat het allemaal veel zegt hier, maar Ham heeft op de snellere band (C5) gereden en Perez, Sainz en Leclerc allemaal op de C4.
Dat was een leuke hink-stap-horde loop, wie was dat?
Landofranssie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:38:
Dat was een leuke hink-stap-horde loop, wie was dat?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
1.30.558 was de pole tijd van vorig jaar.
Perez zit nu al op 1.30.305.
Ben benieuwd wat dit gaat brengen volgende week.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Nou dan pakken we de 2021 tijd er maar bij van Max ( 1:28.997 ).
Misschien niet voor vandaag , maar ik ben erg benieuwd in hoeverre deze nieuwe generatie auto's in de buurt gaan komen van de veel lichtere vorige generatie.
Misschien niet voor vandaag , maar ik ben erg benieuwd in hoeverre deze nieuwe generatie auto's in de buurt gaan komen van de veel lichtere vorige generatie.
[ Voor 57% gewijzigd door Chefbierrr op 25-02-2023 16:47 ]
Volgens mij rijden ze volgende week wel met een compound harder, als ik het gisteren goed had begrepen.MaD_co schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:44:
1.30.558 was de pole tijd van vorig jaar.
in de 2022 GP werden de C4 en C5 niet gebruikt.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dat is waar maar dit zijn weer heel andere (nieuw ontwerp) banden toch? Zijn sowieso moeilijk te vergelijken.Boeryepes schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:47:
in de 2022 GP werden de C4 en C5 niet gebruikt.
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 25-02-2023 16:49 ]
Ik wordt echt helemaal gek van die Alpha Tauri, elke keer als die van voren in beeld komt denk ik:
Ah een Alfa Romeo. En dan staat er Tsunoda of de Vries onder of komt hij van zijkant in beeld... Super irritant.
Ah een Alfa Romeo. En dan staat er Tsunoda of de Vries onder of komt hij van zijkant in beeld... Super irritant.
erutangiS
Pirelli heeft alleen nieuwe C1 banden geïntroduceerd, oude C1 zijn C0 geworden en de rest is het zelfde gebleven. Wel zijn de banden zwaarder geworden (sterkere structuur), maar grip is hetzelfde.Chefbierrr schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:49:
[...]
Dat is waar maar dit zijn weer heel andere (nieuw ontwerp) banden toch? Zijn sowieso moeilijk te vergelijken.
Edit: spelling
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nyck de Vries reed nog in een F2 auto?
De zijwieltjes zaten er nog op.CousinBoneless schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:44:
[...]
Nyck de Vries reed nog in een F2 auto?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Algemene conclusie is dat RB de beste auto heeft. Direct gevolgd door Ferrari en dan......... Tja dat zou best eens Aston Martin kunnen zijn. De achterkant van Mercedes glijdt alle kanten op. En McLaren heeft de boot gemist. Het middenveld zit erg dicht bij elkaar. Haas, Williams en Alpha Tauri zitten elkaar op de hielen.
De debutanten De Vries, Piastri, Drugovich en hoe heet ie ook al weer... Sargeant hebben een goede indruk gemaakt. Met name De Vries blonk uit.
Heb een groot deel van de testdagen kunnen kijken. Het beloofd erg spannend te worden.
Heb vreselijk veel zin in komend weekend.
De debutanten De Vries, Piastri, Drugovich en hoe heet ie ook al weer... Sargeant hebben een goede indruk gemaakt. Met name De Vries blonk uit.
Heb een groot deel van de testdagen kunnen kijken. Het beloofd erg spannend te worden.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Mooie samenvatting. Laten we hopen dat er een mooi seizoen komt zonder moddergooien en aandachttrekkerij maar wél met het mes tussen de tandenAvK schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:30:
Algemene conclusie is dat RB de beste auto heeft. Direct gevolgd door Ferrari. en dan......... Tja dat zou best eens Aston Martin kunnen zijn. De achterkant van Mercedes glijdt alle kanten op. En McLaren heeft de boot gemist. Het middenveld zit erg dicht bij elkaar. Haas, Williams en Alpha Tauri zitten elkaar op de hielen.
AlphaTauri en Alpha Romeo? De AR is volledig zwart van voren en donker rood van achter? De AT heeft een zwarte voorvleugel, witte neus, en rode achtervleugel? Ik denk dat je in de war bent met de Haas, die heeft een rode voor- en achtervleugel en witte neus.MrOleo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:50:
Ik wordt echt helemaal gek van die Alpha Tauri, elke keer als die van voren in beeld komt denk ik:
Vermoedelijk door de Orlen reclame. Dat went snel genoeg, ik heb de Alpine ook niet lang voor de Racing Point aangezien.
Nee, want ik ben gewend aan auto's van vorige jaren, niet aan auto's die ik nog nauwelijks heb gezien.
Het is de witte neus, met rode halo en rode staart met Orlen erop. Pas als dat kreng dichterbij komt zie ja alpha tauri op de voorvleugel. Sorry voor de slechte plaatjes, maar dit dus ongeveer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/e8W2JPr7Rf8Umg96RCYZdisk.png?f=user_large)
(En ja Alfa romeo zag er vorig jaar al anders uit uiteraard
, maar de auto van Raikkonen is nogal in het geheugen gegrift, want Raikkonen
(al is dit voorbeeld waarschijnlijk Giovanazzi
) )
Oh en bij de onboard van Alfa dacht ik de eerste paar keer dat het een Ferrari was, tot ik de halo las.
Het is de witte neus, met rode halo en rode staart met Orlen erop. Pas als dat kreng dichterbij komt zie ja alpha tauri op de voorvleugel. Sorry voor de slechte plaatjes, maar dit dus ongeveer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/e8W2JPr7Rf8Umg96RCYZdisk.png?f=user_large)
(En ja Alfa romeo zag er vorig jaar al anders uit uiteraard

Oh en bij de onboard van Alfa dacht ik de eerste paar keer dat het een Ferrari was, tot ik de halo las.
[ Voor 22% gewijzigd door MrOleo op 25-02-2023 18:58 ]
erutangiS
Testdagen zijn positief voor de RBR fans.
MER fans, ik weet het niet de W14 zag er erg glijerig uit aan de achterkant. En echt snel/stabiel was hij ook niet.
FER fans, lijkt weer een Q beest en we weten hoe dat eindigde vorig jaar
MCL misschien wel achter de WIL die het zeer netjes doet.
ALP/ALF/AT/HAAS lijken dicht op elkaar te zitten.
AM lijkt de lachende 3de/4de te worden.
Ik heb al zin in de eerste race, al is dat geen maatstaaf voor de rest van het seizoen.
MER fans, ik weet het niet de W14 zag er erg glijerig uit aan de achterkant. En echt snel/stabiel was hij ook niet.
Ik heb al zin in de eerste race, al is dat geen maatstaaf voor de rest van het seizoen.
Commentatoren gaan het wel lastig krijgen met Haas en AlphaTauri, allebei een witte neus en rode achtervleugel. Alleen de halo en voorvleugel is anders van kleur.TrekDr0p schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:56:
Testdagen zijn positief voor de RBR fans.
Norris was er blijkbaar even klaar mee...
McLaren are actually finished.
— lauren (@formula444_) 25 februari 2023
Buxton just said Lando punched the wall in his driver room, not hard but still out of frustration, after todays session..
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als McLaren dit jaar niet performed is Norris naar Audi wel bevestigd voor mijn gevoel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:55:
Norris was er blijkbaar klaar mee...
[Twitter]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Tja ik heb ze voorlopig achter RBR, Ferrari, Mercedes, Aston Martin en Alpine in mijn hoofd. En dat is mede omdat de volgorde daarachter onduidelijker is. Helpt ook niet dat McLaren veel minder gereden heeft en dat het daar al heel snel over updates ging. Nooit een goed begin.Gekkenhuis schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:56:
[...]
Als McLaren dit jaar niet performed is Norris naar Audi wel bevestigd voor mijn gevoel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Audi is natuurlijk ook nogal een groot vraagteken. Die kunnen wel veel praten maar hebben ook nog niks laten zien. En ja, hij gaat dan wel (terug) naar Seidl die die kent, maar dat betekend niet dat ze een goede auto bouwen (heeft Seidl nu ook niet gedaan bij McLarenGekkenhuis schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:56:
[...]
Als McLaren dit jaar niet performed is Norris naar Audi wel bevestigd voor mijn gevoel.
Don't judge. It's definitely a little bit colder here this year than it normally is 😉😅#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/yHWieIaNJr
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 24 februari 2023
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wel weinig VIP-plekken bij Haas
Hoe vaak het daar donderdag & gisteren wel niet over gegaan is, die kleine pitmuur van Haas. Er zijn ook teams geweest die beargumenteerden dat de pitmuur puur reclame is ("wat de sponsoren staan er groot op") en dus buiten de budget cap zou moeten vallen. Volgens mij was het Palmer die aangaf dat de pitmuur tegenwoordig sowieso niet meer nodig is en eigenlijk gewoon een VIP plek is om extra dicht op het spektakel te zitten.
In ieder geval beargumenteerd Haas dus dat deze verkleinde pitmuur hun 250.000 dollar aan transportkosten zou besparen op jaarbasis. Voor een team dat niet de budget cap haalde (met Money Gram als nieuwe sponsor potentieel een ander verhaal) is dat dus weer een leuk bedrag dat ze in de auto ontwikkeling kunnen steken. Overigens viel mij bij kijken van Drive to Survive dan wel op dat het er op lijkt dat de oude pitmuur voor 6 man was en uit 2 delen bestond. Mogelijk is het dus gewoon de oude pitmuur waarbij ze maar 1 zijde dicht hebben hoeven te maken (en mogelijk dat er zelfs al een zijkant in zat). Dan is er dus ook geen / niet veel budget op gegaan in de "nieuwe" pitmuur.
Ik vind dit geweldig mooi. En een voorbeeld voor andere teams. Haas haalt zich geen dingen in het hoofd. Zijn bewust bezig met hun imago. Kleine underdog maar stiekem kijkt iedereen naar hen en hoe ze de dingen aanpakken. De Günther way zal ik maar zeggen. En nu net na de test dagen zou het mij niet verbazen als ze aardig mee gaan doen dit seizoen. Disclaimer: vorig jaar begonnen ze ook erg goed maar na een race of 6 was het klaar helaas.
Merk bij mezelf dat ik er ongemerkt toch weer heeeel veel zin in heb komend weekend!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zo'n pitmuur heeft wel een belangrijke rol in communicatie en strategie. Ziet er niet echt uit als een comfortabele werkplek, terwijl die twee (of drie) in die pitmuur wel erg scherp moeten zijn gedurende een weekend. Als je het mij vraagt zijn ze te ver doorgeslagen in deze bezuiniging, maar wellicht konden ze niet anders..
[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 25-02-2023 22:16 ]
Maar de communicatie aan de pitmuur zal zeer vaak alsnog via radio plaatsvinden. Dus wat maakt het dan nog uit of ze aan de pitmuur, of zoals Mercedes in de garage zitten? En ook bij andere teams zie je dat bv tijdens de Q (strategie en communicatie ook belangrijk) de race engineers zich in de garage bevinden (bij Red Bull staan ze gewoon in de garage, Ferrari heeft twee individuele hoekjes achter de "parkeerplek", Haas had al een plekje voor de engineer naast de "parkeerplek", McLaren heeft ook zo'n blok in het midden zoals Mercedes ook heeft, ...).talkatoo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:13:
Zo'n pitmuur heeft wel een belangrijke rol in communicatie en strategie. Ziet er niet echt uit als een comfortabele werkplek, terwijl die twee in die pitmuur wel erg scherp moeten zijn gedurende een weekend. Als je het mij vraagt zijn ze te ver doorgeslagen in deze bezuiniging, maar wellicht konden ze niet anders..
En een race engineer is ook weer niet alleen. Die werkt ook veel samen met de performance engineer. Tijdens de FPs en Qs zal de performance engineer zich in de garage bevinden. Tijdens de race zal die eerder in een hokje zitten met andere data engineers en zit die dus ook al niet aan de pitmuur / bij de race engineer. Strategie zijn tientallen mensen, waarvan er zich een aantal op het circuit bevinden, en vervolgens tientallen op het hoofdkantoor. Welk verschil maakt die ene aan de pitmuur dan?
Nu blijft bij Haas wel Steiner zelf, en uhm, "die aziaat" (technische man), aan de pitmuur zitten. Ik weet alleen niet wie de derde is. Of dat de team manager (staat in contact met FIA etc) of strategist is. Maar naar mijn idee heeft Mercedes toch al lang duidelijk gemaakt dat de race engineers zich niet aan de pitmuur hoeven te bevinden, en de teambaas eigenlijk ook niet (blijft bij Haas dan wel).
Illegal_Alien schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:35:
[...]
Wanneer kijkt die wel blij eigenlijk?

spoiler:
DTS, season 5, episode 2.... While making fun of Toto and his crew
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik hoorde (in een interview met Steiner?) dat het juist Steiner is die een ander plekje gaat zoeken.RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:20:
Nu blijft bij Haas wel Steiner zelf, en uhm, "die aziaat" (technische man), aan de pitmuur zitten. Ik weet alleen niet wie de derde is. Of dat de team manager (staat in contact met FIA etc) of strategist is. Maar naar mijn idee heeft Mercedes toch al lang duidelijk gemaakt dat de race engineers zich niet aan de pitmuur hoeven te bevinden, en de teambaas eigenlijk ook niet (blijft bij Haas dan wel).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Met Verstappen achter het stuur kijkt Mercedes tegen een achterstand aan van rond de 0,75 seconden op Red Bull. Wel komt Mercedes nog met een nieuwe achtervleugel die voor minder luchtweerstand moet zorgen.
[YouTube: Formel 1: Mercedes kämpft, Red Bull der Favorit | Analyse 3. F1-Testtag in Bahrain]
[YouTube: Formel 1: Mercedes kämpft, Red Bull der Favorit | Analyse 3. F1-Testtag in Bahrain]
Is daar een pak melk overheen gegaan?Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
Bij het testen viel me de mooie lijn van flow vis bij RB me al op. Maar nu kwam ik onderstaande post tegen. Dit kan toch niet???
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Volgens Mercedes technical director Mike Elliot maakt het weinig verschil welke sidepod variant (downwash, inwash of zero pod) ze gebruiken.Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
Bij het testen viel me de mooie lijn van flow vis bij RB me al op. Maar nu kwam ik onderstaande post tegen. Dit kan toch niet???
[Afbeelding]
Toch merkt ex-technical director Gary Anderson op dat de nauwe sidepods voldoende lucht naar achteren laat stromen maar door de vormgeving van de sidepods sluiten de luchtstromen richting de diffuser en wingbeam niet netjes op elkaar aan.
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat na een ronde rijden de airflow op de Mercedes zo beroerd is. Het oogt namelijk of de airflow rondom de auto abrupt afgebroken wordt. Dit zou bij een windtunneltest en computersimulatie van het ontwerp al naar voren moeten komen.Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
[Afbeelding]
In hoeverre heeft RBR alleen maar flow vis aangebracht ter hoogte van de sidepods zoals MER? Of hebben ze het over de hele lengte van de vloer aangebracht om specifiek op die plekken de flow inzichtelijk te krijgen?Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
[Afbeelding]
Lijkt me stug dat bij een goede aero-design de hele auto geel kleurt na rondje, als je alleen over de voorvleugel flow vis giet.
Verkeerde vergelijking.Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
[Afbeelding]
Als je die wil vergelijken moet je ook de flowviz foto van RB pakken waar ze de flowviz op de voorwielophanging hebben.
Anders is het appels en peren.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het gaat erom waar de flow-viz terecht komt.dreester schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:40:
[...]
In hoeverre heeft RBR alleen maar flow vis aangebracht ter hoogte van de sidepods zoals MER? Of hebben ze het over de hele lengte van de vloer aangebracht om specifiek op die plekken de flow inzichtelijk te krijgen?
Lijkt me stug dat bij een goede aero-design de hele auto geel kleurt na rondje, als je alleen over de voorvleugel flow vis giet.
Op de bovenkant = downforce. Op de zijkant = turbulentie.
Flow vis verf moet je alleen vergelijken als een auto een rondje heeft gereden. Aan de spetters te zien was dat nog niet het geval bij de Mercedes foto. Kyle van Kyle.Engineers (ex Mercedes engineer) had daar ook al voor gewaarschuwd.Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
[Afbeelding]
Zou de data vd testdagen misschien nog geanalyseerd worden door @f1bythenumbers ?
Ik vind zijn website https://f1pace.com/ altijd erg fijn.
Misschien al langs gekomen, kon het niet vinden in de search
Ik vind zijn website https://f1pace.com/ altijd erg fijn.
Misschien al langs gekomen, kon het niet vinden in de search
[ Voor 8% gewijzigd door ricardo246 op 26-02-2023 17:17 ]
I have no special talent. I am only passionately curious.
Je kunt de data analyse ook vinden, F1Data Analysis, op twitter eventueel.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Every 2023 Team Onboard In Bahrain | F1 Pre-Season Testing
YouTube: Every 2023 Team Onboard In Bahrain | F1 Pre-Season Testing
Jolyon Palmer's Testing Takeaways | F1 Pre-Season Testing
YouTube: Jolyon Palmer's Testing Takeaways | F1 Pre-Season Testing
-
Waren wel de saaiste testdagen ooit, of lag dat aan mij?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bij deze een antwoord om over na te denken:Damian schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:52:
"Ja...."
Met name de performance van de geupdate auto's vond ik persoonlijk spannend.
De mercedes laat de flowviz zien voordat ermee is gereden. Deze vergelijking slaat als een lul om een slachroomtaart.Kenny_026 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:59:
[Afbeelding]
Is het ooit leuk geweest buiten dat het feit dat we blij zijn dat er weer wat F1 actie is?Damian schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:52:
- Je hebt er qua voorspellingen he-le-maal niks aan
- Elk jaar weer die discussies of je wel of geen conclusies mag/kan trekken uit de wintertests.
- Ze rijden op een baan die qua beleving en omgeving om te janken is, vooral overdag.
- Quasi techneuten die aan de voorvleugel van team X kunnen zien of deze wagen snel gaat zijn of niet.
- Het was dit jaar maar drie dagen
Het kan mij echt gestolen worden.
Nu kan dit de naam data analyse eigenlijk niet dragen. Het zijn publieke datasets, maar er zitten enorme gaten in. Daar kun je niet de conclusies aan verbinden die F1DataAnalysis doet. Het is eigenlijk meer F1DataBestGuesses.Sepp14 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:09:
Je kunt de data analyse ook vinden, F1Data Analysis, op twitter eventueel.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Bijna altijd zijn testdagen saai daarom zijn het testdagen.Damian schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:52:
Alleen vorig jaar met de nieuwe aero reglementen was het wat leuker omdat iedereen nieuwsgierig was wat er is ontworpen en hoe dit op de baan tot uiting komt.
tot 2026 is het allemaal saai en dan komen de nieuwe motor reglementen misschien valt er dan weer wat meer te beleven.
@FirePuma142
Dit account kwam in mijn tijdlijn. Soms kijk ik er even naar, maar ga niet iedere byte analyseren.
Dit account kwam in mijn tijdlijn. Soms kijk ik er even naar, maar ga niet iedere byte analyseren.
[ Voor 7% gewijzigd door Sepp14 op 27-02-2023 10:06 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Bij de vorige testdagen was het verschil in topsnelheid tot wel 15 km/u. Bij deze testdagen zijn de verschillen kleiner geworden en zit er tussen de nummer 1 en nummer 10 scheelt nog maar 5,8 km/u verschil. Aan kop gaat Red Bull met 326,9 km/u daarachter Ferrari 326,6 km/u (- 0,3 km/u) en Williams 224,8 km/u (- 2,1 km/u). Hekkensluiters zijn McLaren met 322,0 km/u en Mercedes met 321,1 km/u. Mercedes geeft daarbij aan dat ze met een oude specificatie van de achtervleugel reden die meer luchtweerstand veroorzaakt. Bij de race komende week komt er een nieuwe achtervleugel.
Team | Snelheid km/u | Testdag |
Red Bull | 326,9 | 1 |
Ferrari | 326,6 | 2 |
Williams | 324,8 | 2 |
Haas | 324,3 | 2 |
Alpine | 323,6 | 3 |
Aston Martin | 323,3 | 2 |
Alfa Romeo | 322,8 | 3 |
AlphaTauri | 322,2 | 1 |
McLaren | 322,0 | 1 |
Mercedes | 321,1 | 1 |
Topsnelheden zijn natuurlijk ook afhankelijk van de afstelling, brandstof aan boord, banden, temperatuur en tijdstip op de baan o.a.. Komend weekend weten we welk team de zandzakken waren vergeten weg te halen en of het inderdaad dichter bij elkaar zit zoals dit rijtje laat zien.
https://www.auto-motor-un...n-bahrain-2023-topspeeds/
@Chocoball enig idee waarom MER dan nog niet met die nieuwe vleugel getest heeft?
Mijn boefje is liev!
Nee, alleen dat het een eerdere specificatie was.JB schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:28:
@Chocoball enig idee waarom MER dan nog niet met die nieuwe vleugel getest heeft?
Toch wel weer leuk dat het begint!! Ik zou het wel leuk vinden als Aston Martin meedoet en een goed gevecht met Mercedes aangaat
Er rijdt in ieder geval 1 coureur die dat gevecht met alles wat hij heeft aan zal gaan. Goooo Fernando!alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:49:
Toch wel weer leuk dat het begint!! Ik zou het wel leuk vinden als Aston Martin meedoet en een goed gevecht met Mercedes aangaat
https://untappd.com/user/OzzBier
Voelt wel alsof ze plots iets uit de hoge hoed gaan toveren tijdens de race en dat niet wilden laten zien tijdens de testen. En dat er eerst vele races lang over gesteggeld gaat worden of het mag of niet, maar dan is het voordeel al behaald...Chocoball schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:39:
[...]
Nee, alleen dat het een eerdere specificatie was.
Dit dus.
Volgens mij zeiden ze op F1TV dat de nieuwe vleugel niet op tijd klaar was voor de testdagen.JB schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:28:
Wat heeft Red Bull eigenlijk in de pipeline voor de komende races? Ik neem aan dat ze ook wel wat kleine veranderingen hebben?
@Help!!!! Je linkt werkt niet video niet beschikbaar
@Help!!!! Je linkt werkt niet video niet beschikbaar
[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 27-02-2023 12:46 ]
Max heeft daar wat over gezegd.alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:45:
Wat heeft Red Bull eigenlijk in de pipeline voor de komende races? Ik neem aan dat ze ook wel wat kleine veranderingen hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door hansvk op 27-02-2023 12:48 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dank je wel @hansvk
Blijven de F1 teams eigenlijk in Bahrain? Lijkt mij een gedoe om heen en weer te vliegen
Blijven de F1 teams eigenlijk in Bahrain? Lijkt mij een gedoe om heen en weer te vliegen
@alienfruit Uitleg staat erbij, FOM blokt weergave op 3rd party apps/sites. Je moet op de link klikken....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Sommige blijven, sommigen gaan terug. Er moet ook een hoop data verwerkt worden in de fabriek, dus die gaan weer terug.alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:52:
Dank je wel @hansvk![]()
Las een tweet van een journalist die in het vliegtuig terug zat naar de UK met een hoop medewerkers van Red Bull, Aston Martin en Mercedes. Die gingen alle data verwerken en vliegen dan donderdag weer terug naar Bahrein.
Ik denk dat het verplaatsen van de mensen het minste "gedoe" is, bij de verplaatsing van circuit naar circuit. Ik neem aan dat de pitboxen gewoon ingericht blijven, dus is het "alleen" een kwestie van in een vliegtuig stappen met je koffer. En ik kan me zo voorstellen dat veel mensen productiever kunnen zijn op de thuisbasis dan in Bahrein.alienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:52:
Dank je wel @hansvk![]()
Ja, daar hebben jullie helemaal gelijk in. Lijkt mij wel vervelend qua jet lags. Zouden ze nu gewoon op de Bahrein tijdzone blijven?
Het is in Bahrain 2u later dan in Nederland en 3u later dan in Engeland. Die jetlag valt wel meealienfruit schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:01:
Ja, daar hebben jullie helemaal gelijk in. Lijkt mij wel vervelend qua jet lags. Zouden ze nu gewoon op de Bahrein tijdzone blijven?
Oh haha, helemaal niet aan gedacht. Ik ben zelf gewend aan een verschil van 8 of 12 uur. Maar ja, 2/3 valt dan wel mee.
Maar goed, ik heb er wel weer zin in!
Maar goed, ik heb er wel weer zin in!
Ik ben met je eens dat deze foto makkelijk scoren is zonder het hele verhaal. Je weet niet hoeveel ronden er gereden is, hoe het aangebracht is etc…DRaakje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:32:
[...]
De mercedes laat de flowviz zien voordat ermee is gereden. Deze vergelijking slaat als een lul om een slachroomtaart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K3GdCUA41OAkCWooYidbFt9q.jpg?f=user_large)
….maar een engineer zal hier niet met een kwastje langs de baan aan de slag gegaan zijn.
Populaire gel*l van Ted. Heerlijk, hoe nuchter Lando hier is.
[YouTube: Ted’s Notebook Part 1 | Pre-Season Testing Day 3 | 2023]
Was dat voor of nadat die de muur een klap gegeven had?werphengel schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:26:
Populaire gel*l van Ted. Heerlijk, hoe nuchter Lando hier is.![]()
Vandaag eindelijk eens het "uur" durende item van F1TV op de achtergrond op gezet. En daarin verteld Will dus dat hij zag dat Norris de "muur" (/wandje) voor zijn prive kamer een "klap" gaf. En bij McLaren liep het natuurlijk ook helemaal niet. Niet perse betrouwbaarheidsissues, maar wel heel veel in de pits gestaan (o.a. door het "wheelbrow" verhaal). Dus ook al werkt de auto wel gewoon goed/betrouwbaar hebben ze al een 1-0 achterstand op de rest puur omdat de rest wel veel ronden heeft gereden en bv veel meer informatie heeft over de banden en slijtage daarvan.
Met nadruk op Norris die slechte testdagen heeft gekend. Zag je ook wel terug bij Piastri.werphengel schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:26:
Populaire gel*l van Ted. Heerlijk, hoe nuchter Lando hier is.![]()
Testdagen zijn voorbij, nu gaan we kijken hoe de prestaties echt zijn in het race weekend
[F1 2023] Race 1 GP van Bahrein
Dit topic is gesloten.