Turia schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:48:
Ik heb een vraagje. Sinds vrijdag heb ik de Xtend. In eerste instantie wou de app alleen de ketel herkennen en niet de xtend. Nu ik de app weer open herkent de app enkel de xtend.
Is er een mogelijkheid om beide in de app te hebben?
[Afbeelding]
De app is sowieso ruk.
Heb ook sinds vrijdag 2x een Xtend hangen in combinatie met een HRE 36/30 A en een HRE 28/24.
Ik wilde beide binnenunits op één gateway hebben omdat de app aangaf dat het mogelijk is maximaal 8 toestellen te koppelen en ik niet meerdere accounts wilde hebben. Koppelen was één drama, de app was steeds de koppeling met één unit kwijt en als ie de verbinding wel hield werd de temperatuur niet doorgestuurd (Ondanks temperatuur aanpassing in app sprong ie steeds terug naar 20.0º)
Toen toen de installateur Intergas had gebeld voor hulp werd er doodleuk gezegd dat het niet mogelijk is om 2 units op één gateway in te stellen en er per unit een gateway moet worden gebruikt.
Ook dat bleek vervolgens een uitdaging omdat de unit aan de andere gateway was gekoppeld, zelfs met een fabriekreset vanuit de binnenunit bleef hij een koppeling met een gateway tonen. Na 2,5 uur leek alles uiteindelijk stabiel gekoppeld te zijn.
Nu is de ene unit met de Comfort Touch aangesloten en de andere via een bestaande Tado installatie. Mijn installateur gaf aan dat ze slechte ervaringen hebben met die laatste koppeling omdat die de WP niet goed (genoeg) aan kan sturen.
Dat lijkt hier ook het geval te zijn aangezien ik tegen een forse stijging in verbruik van gas in de nacht/ochtend aan zit te kijken de afgelopen dagen.
Er zijn 3 ruimtes die warmtevraag sturen:
- 1 ruimte met 2 radiatorknoppen en een draadloze thermostaat
- 1 ruimte met een draadloze thermostaat
- 1 slaapkamer met 1 radiatorknop
Ik heb deze thread even doorzocht en ben benieuwd of @
KMvrtr, @
Fullpower, @
RuudMb, @
TheBaldEagle, @
mick83 of @
haan101 zich in dit verhaal herkennen (Jullie accounts matchen op mijn "tado" zoekterm

)