Op Youtube staat een filmpje van een Focus waar je ziet dat de shutters openstaan voor starten en na stoppen van de motor. Het zal misschien soms net anders werken.
Was dat bij niet terugroepactie 22S47 uitgevoerd? https://www.kugaownersclub.co.uk/threads/22s47-2-5l-hev-underhood-fires.23273/page-2?tl=nlDraakje5 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 18:53:
Auto is terug van reparatie. Alles weer spik en span.
Nu gaf de garagehouder aan dat de lamellen vooraan achter de grill, door Ford 1 of 2 uitgehaald worden ten behoeve van de motor (tijdens de zomer). Ik ben wel benieuwd of dat zo is en of jullie ook lamellen hebben die er tussen uit gehaald zijn? Volgens hen zou dit standaard zijn bij nieuwere Fords. Onze is van 2020.
Hier zie je dat 1 lamel er uit is.
[Afbeelding]
Hier zie je de lamellen volgens mij niet, volgens mij staan ze hier open (dit was na het parkeren) om de motor te koelen.
[Afbeelding]
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
Er is een terugroepactie geweest in verband met een mogelijk krukaslager probleem. Hierdoor werd in eerste instantie de motor te warm en zijn er 2 lamellen verwijderd (hierdoor zou de motor niet te warm worden). Gelijktijdig zijn er gaten gemaakt in de bodemplaat. Dit omdat als de krukas bij breken de carterpan lek zou slaan, de olie weg kom lopen en er geen brand zou ontstaan. Later is hiervoor nog een terugroepactie geweest, een software matige bewaking.EiT schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:24:
Dat heet product eigenschap
De Kuga kan drie sluimerende gebreken hebben. 1, krukaslager. 2, hv accu en 3, niet zo bekend, een ratelende versnellingsbak bij koud stationair draaien, te constateren als je de kuga met koude motor in de sportstand zet.
Dus dat krukslagader probleem is nooit opgelost, alleen zijn de gevolgen ervan gemitigeerd.
Volgens mij hebben ze bij ons nu maar 1 lamel verwijderd ( de onderste ).
Moet zeggen dat ik die ratelende bak in de winter niet kan heugen , maar misschien ben ik het al weer vergeten.
Volgens mij hebben ze bij ons nu maar 1 lamel verwijderd ( de onderste ).
Moet zeggen dat ik die ratelende bak in de winter niet kan heugen , maar misschien ben ik het al weer vergeten.