Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat vinden veel auto's niet leuk overigens.. Ik ben hier flink aan het experimenteren geweest met een eigen algoritme voor mijn laadpaal en zowel de Kuga, Peugeot 308e en Leapmotor T03 van de buren nokken ermee als je te vaak de stroom laat zakken onder 6A (onder de 6A stopt elke auto met laden).

Daarbij moet ik ook zeggen dat als ik gedonder had met mijn Kuga en opladen dat het heel vaak een Alfen laadpaal was :p Dat zijn volgens mij sowieso geen vriendjes van elkaar.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

NileZ_ schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:40:
[...]

Elektrisch bereik is voor ons net iets belangrijker omdat het betekent dat de dagelijkse ritten net wel/net niet elektrisch lukken bij de ene, en bij de andere sowieso wel.
Dat was, destijds in 2023, voor ons (één van) de reden(en) om te kiezen voor de Kuga PHEV.
Al mijn woon/werkverkeer (5x per week 47km v.v.) rijd ik in principe volledig EV. Ideaal en lekker goedkoop. Meeste dagen kost me dat zo'n 2 à 3 euro aan laadkosten (thuis aan m'n eigen laadpaal).
Aangezien ik nog steeds 23 cent/km als reiskostenvergoeding krijg, is dat prima zo. :)

En de langere ritten/vakanties uiteraard benzine verbruik. Maar zelfs voor zo'n grote zware auto valt me dat reuze mee.
Zie ook m'n eerdere link naar spritmonitor.

Maar eerlijk gezegd, anno 2026? Dan was de keuze waarschijnlijk op een echte EV gevallen.

Mooie Plaatjes   

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:34
stimpyrulez schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:19:
[...]

Ik soms wel last van een 'oplaadfout'.
Vaak wel alleen als ik mijn laadpaal in de stand zet dat deze alleen 'zonnestroom' mag gebruiken.
Als dan de zon effe achter een wolk verdwijnt, dan vind hij het gelijk niet leuk meer.

Heb ook een optie (die heb ik standaard aanstaan) dat hij zowel zonnestroom als net gebruikt (en dan voorkeur voor zonnestroom),
Als dan de zonnestroom dipt, dan haalt hij de rest van het net en dan heb ik dus (bijne) nooit een issue.
Dus ik gok dat de kuga het niet leuk vind als de geleverde stroom onder een bepaalde vermogen komt...

(gebruik trouwens een alfen laadpaal)

[ Voor 35% gewijzigd door ReneAP op 16-04-2026 08:24 ]

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:34
Hallo, de melding oplaad fout heb ik constant maar de oorzaak is mij duidelijk. Ik heb een slim stopcontact van HomeWizard en een dynamisch contract. Daar de Kuga in zo'n 5 en een half uur helemaal vol zit, bij 2000 watt laden (Granny) heb ik het zo ingesteld dat de auto kan laden in de goedkoopste periode van 6 uur. Als dat in de nacht is gaat de stekker er wel gewoon in de avond in en omdat er dan niet wordt geladen krijg je die fout melding. Niet erg want als de goedkope periode is aangebroken gaat de auto gewoon laden en negeer ik gewoon die melding. Dit is een erg goede manier om gebruikt te maken van een dynamisch contract. Let wel op dat het stopcontact van HomeWizard niet constant 3600 watt hoeft te leveren want dat vindt hij niet leuk maar de bijgeleverde thuislader doet toch niet meer dan 2000 watt.

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-04 16:05
stimpyrulez schreef op donderdag 16 april 2026 @ 07:19:
[...]

Ik soms wel last van een 'oplaadfout'.
Vaak wel alleen als ik mijn laadpaal in de stand zet dat deze alleen 'zonnestroom' mag gebruiken.
Als dan de zon effe achter een wolk verdwijnt, dan vind hij het gelijk niet leuk meer.

Heb ook een optie (die heb ik standaard aanstaan) dat hij zowel zonnestroom als net gebruikt (en dan voorkeur voor zonnestroom),
Als dan de zonnestroom dipt, dan haalt hij de rest van het net en dan heb ik dus (bijne) nooit een issue.
Dus ik gok dat de kuga het niet leuk vind als de geleverde stroom onder een bepaalde vermogen komt...

(gebruik trouwens een alfen laadpaal)
Je moet de laadpaal zo instellen dat deze altijd met tenminste 6A / 1,4Kw laadt. Dat is de in de norm vastgelegde drempelwaarde voor EV laden. Daaronder óf niet laden óf aanvullen vanuit het net.

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-04 16:05
sorted.bits schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:17:

Whataboutism lost de rammeltjes niet op. Sinds de beslissing is genomen om de auto te vervangen dit jaar, ergert het me alleen wat erger, maar dat lijkt me logisch.
Die van mij is gelukkig 100% rammelvrij.
Maar ben je in die twee jaar niet naar de garage geweest om dit onder garantie te laten verhelpen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lx6LMvMrdGVweLHQIO7-6fWeCzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gkxiediFIw8jarLZVjKokznK.png?f=fotoalbum_large
Niet zo sexy als een ST-Line X, maar we gaan zaterdag toch even kijken en proefrijden aangezien hij in ons dorp bij onze eigen garage staat. Zit in elk geval ruim in de opties.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Quad schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:26:
[Afbeelding]
Niet zo sexy als een ST-Line X, maar we gaan zaterdag toch even kijken en proefrijden aangezien hij in ons dorp bij onze eigen garage staat. Zit in elk geval ruim in de opties.
Titanium op ballonbanden is wel comfortabeler!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 11:59

conhen

Anti-Wappie

Quad schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:26:
[Afbeelding]
precies die heb ik zelf. maar heb wel een setje 19"op de kop getikt, daar knapt-ie wel van op. Eerlijk gezegd vind ik hem met de zwarte accenten stoerder uitzien, en lijkt die minder alsof hij een kleurspoeling heeft gehad. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVHOLUlBbCEzoLW4vS9Q1AewOcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9t1JTWJPXc2rMlyYDjb21NNZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

conhen schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:51:
[...]

precies die heb ik zelf. maar heb wel een setje 19"op de kop getikt, daar knapt-ie wel van op. Eerlijk gezegd vind ik hem met de zwarte accenten stoerder uitzien, en lijkt die minder alsof hij een kleurspoeling heeft gehad. ;-)
Ontzettend bedankt! Ja zo lijkt het wel meer een offroad dan een stadsauto. Ik zou het bespreekbaar kunnen maken zaterdag. Eerst eens aanzien, dan kijken wat er onder de streep aan euro's over blijft.

nggyu nglyd

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-04 16:46
Wij hebben onderstaande PHEV Sound Edition besteld. We zochten een opvolger voor onze Tiguan Allspace die we vooral kozen vanwege de enorme bagageruimte met 2 kinderen in of net uit babyfase. Voor het meenemen van bedjes, kinderwagens en eindeloos veel spullen vonden we die heel prettig. Voor onze 1.500 kg caravan was 'ie eigenlijk net te licht en verbruikt 'ie veel brandstof. In de bergen kwam de Tiguan met caravan ook qua trekkracht net wat tekort. De Kuga voelt als een kleine stap terug, vooral in afwerking. Daar krijgen we een hele fijne aandrijflijn voor terug, prachtige audio en een panoramadak.

Na het maken van een proefrit was het vinden van een beschikbaar voorraadmodel een opgave: ze gaan door de 4.000 korting nu als heel warme broodjes over de toonbank. Ik ben benieuwd hoe 'ie het gaat doen met de caravan erachter maar ook in hoeverre de bescheiden bagageruimte ons gaat bevallen. Ik begrijp trouwens écht niet waarom de Kuga geen skiluik heeft. Alsof ze die vergeten zijn. We hebben 'm daarom besteld met een stel dakdragers zodat de ski's op het dak kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byH9RHPRFjS8PgYDdyBorwiMp5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RuEJEJAG5pYADx1LrT1knKPP.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door emile op 17-04-2026 14:34 ]

• Groenrechts
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 18-04 14:10
Kijk ik er nu naast of is het niet mogelijk om de auto automatisch te laten vergrendelen na wegrijden? (Er probeerde een verdwaalde me uit mijn auto te trekken, slechte buurt.)

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:13
Groenrechts schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:34:
Kijk ik er nu naast of is het niet mogelijk om de auto automatisch te laten vergrendelen na wegrijden? (Er probeerde een verdwaalde me uit mijn auto te trekken, slechte buurt.)
Is wel mogelijk maar staat standaard niet aan. Kan alleen via Forscan en een dongel ingesteld worden.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mad Wally schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:14:
[...]
Dat is niet meer dan vanzelfsprekend als zij alle modules hebben geüpdatet. Je gaat weer naar de default waarden die horen bij jou auto.
Anno nu? Werkelijk?
Dus als je s/w update, dan fl*kkeren we gewoon alle gebruikersinstellingen weg?

Zelfs Microsoft heeft dat al redelijk goed onder de knie. Bij een complete Windows update blijven de instellingen gewoon intact.
Of als ik Photoshop weer eens update, of een Android telefoon, of een of meerdere apps; de vorige instellingen worden keurig meegenomen.
En de auto software piepeltjes kunnen dat niet? Vreemd en zeer klantonvriendelijk. :|

Dus nee, ik vind dat zeer zeker NIET vanzelfsprekend. En al helemaal niet als men niks zegt daarover.

Mooie Plaatjes   

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Morgen dus kijken naar 2 Kuga's, 2020 (ST-Line X) en 2021 (Titanium X), resp. 85k en 89k gelopen.
Zijn er voor de Kuga speciale zaken waar ik even op moet letten bij het kijken en rijden?
Modellen voor 2022 hebben een nieuwe accu gekregen als het goed is, heb ik begrepen. En er loopt een nieuwe terugroepactie voor de accu's. Verder de state of health uitzoeken, kan dat ook via de menu's?
Voor de rest kijk ik zelf vooral op gevoel, aangezien ik qua technische kennis van auto;s niet heel erg veel weet.

nggyu nglyd

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[het vervolg op de achterklep soap]
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

Vandaag heeft Kuga weer de hele dag bij de Ford garage gestaan. En ze hadden er maar liefst bijna vier (!) uur aan besteed, volgens eigen zeggen.
Is het probleem nu opgelost?

Welnee! Ze weten het nog steeds niet. Ze gaan nu een onderdeel bestellen, levertijd was nog onbekend. En dan zouden ze terugbellen om wederom een afspraak te maken om te kijken of dat dan het probleem zou oplossen. Dat wordt dan voor de vierde keer een garagebezoek. :-(
Terwijl ze notabene bij bezoek nummer twee al hadden gezegd dat ze bij poging drie een onderdeel zouden ombouwen uit een andere auto om te testen of dat het probleem mogelijk zou oplossen. Dat had men dus niet gedaan. Op de vraag waarom niet, hadden ze geen antwoord. :X

Oh ja, en op de vraag of de deurvergendelingsoptie en de achterlichten + DRL weer ingeschakeld waren, werd ook ontkennend geantwoord.
Eerst kreeg ik een heel blabla verhaal dat dat geen standaardopties van deze auto waren. En dat dat niet mogelijk was. 8)7
Toen ik voor de zoveelste keer aangaf, dat de Ford garage dat ZELF had uitgevoerd, op mijn verzoek, werd het verhaal al weer wat voorzichtiger.
Heb, ondertussen probeerde ik vriendelijk te blijven, aangegeven dat ik nou niet bepaald vrolijk werd van deze non-service. En van het feit dat ze wederom niet luisterden naar mijn vraag. :X

Uiteindelijk, wederom (!) werd er een notitie gemaakt dat ze dat de volgende keer zouden instellen.
Maar dan moesten ze wel doorgeven dat de monteur z'n eigen laptop met FORScan moest meenemen. Goh, echt?

Serieus, maar dit is toch geen professionele manier van service verlenen?

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 17-04-2026 20:25 ]

Mooie Plaatjes   

• Fiesta1958
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-04 20:26
Quad schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:14:
Morgen dus kijken naar 2 Kuga's, 2020 (ST-Line X) en 2021 (Titanium X), resp. 85k en 89k gelopen.
Zijn er voor de Kuga speciale zaken waar ik even op moet letten bij het kijken en rijden?
Modellen voor 2022 hebben een nieuwe accu gekregen als het goed is, heb ik begrepen. En er loopt een nieuwe terugroepactie voor de accu's. Verder de state of health uitzoeken, kan dat ook via de menu's?
Voor de rest kijk ik zelf vooral op gevoel, aangezien ik qua technische kennis van auto;s niet heel erg veel weet.
Als je de kentekens van de auto's door de RDW app haalt, kun je zien of er nog bestaande terugroepacties lopen. Zo ja, dan zou ik nog wat extra korting vragen. :9

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Quad schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:14:
Volgens mij zijn er helemaal geen accu’s vervangen toch? Alleen een software update voor de 1e terugroep actie en het wachten is op de update voor de 2e…

Ik rij een Vignale uit november ‘21 en alles werkt al die tijd perfect, dus vanuit mijn ervaring geen tips om op te letten…

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jawel van de eerste generatie MK3 zijn toch alle accu’s vervangen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:46
Glashelder schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:11:
Jawel van de eerste generatie MK3 zijn toch alle accu’s vervangen?
Niet dat ik weet (van m'n eigen auto).
Ik heb alleen een softwareupdate gehad die problemen zou moeten detecteren.

Dat werkt nu blijkbaar toch niet ok en dus de nieuwe terugroepactie die pas einde van de zomer wordt uitgevoerd. Geruchten zijn dat dat een nieuwe accu is.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Terug van auto's kijken en rijden. Twee types die toch heel anders zijn.
Witte 2021 Titanium X vs rode 2020 St-Line X.
De witte heeft 89k gelopen, de rode 85k.
De witte is nu geïmporteerd met 1 vorige eigenaar en Ford dealer onderhoud, de rode is bij 0KM geïmporteerd met 1 eigenaar en bij Ford dealer in de buurt onderhouden.
Ik denk dat het geen Titanium X maar een gewone Titanium betreft, zo heeft de achterbank geen verwarming en is de achterklep niet elektronisch.
De rode zit dus meer features op, en de stoelen lijken iets meer zijdelingse steun te bieden.
Prijsverschil is 1900 euro, maar onze garage biedt 1000 euro meer voor onze auto dan de verkoper van de rode.
Stof tot nadenken, maar emotioneel is de keuze al gemaakt, nu rationeel nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fe35q5SbkPrgtCn_gcc8tuOSNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAck52Kb8IDcMSS2piMz9srk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IKdG12YoW7W2rsea9il7ectAPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9uHVuaKCCt7TKSEfA9OsYLt.jpg?f=fotoalbum_tile

nggyu nglyd

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:48
Mooie auto. Team rood hier.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Quad schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:04:
Terug van auto's kijken en rijden. Twee types die toch heel anders zijn.
Witte 2021 Titanium X vs rode 2020 St-Line X.
De witte heeft 89k gelopen, de rode 85k.
De witte is nu geïmporteerd met 1 vorige eigenaar en Ford dealer onderhoud, de rode is bij 0KM geïmporteerd met 1 eigenaar en bij Ford dealer in de buurt onderhouden.
Ik denk dat het geen Titanium X maar een gewone Titanium betreft, zo heeft de achterbank geen verwarming en is de achterklep niet elektronisch.
De rode zit dus meer features op, en de stoelen lijken iets meer zijdelingse steun te bieden.
Prijsverschil is 1900 euro, maar onze garage biedt 1000 euro meer voor onze auto dan de verkoper van de rode.
Stof tot nadenken, maar emotioneel is de keuze al gemaakt, nu rationeel nog.
[Afbeelding][Afbeelding]
Geen idee wat je budget is en wat die occasions kosten, maar wellicht is een Vignale iets :
https://www.hedinautomoti...al&utm_campaign=gaspedaal

Heb je bijna alle opties en het comfort van een titanium.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Sport_Life schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:44:
[...]

Geen idee wat je budget is en wat die occasions kosten, maar wellicht is een Vignale iets :
https://www.hedinautomoti...al&utm_campaign=gaspedaal

Heb je bijna alle opties en het comfort van een titanium.
Nou, de St-Line voelde comfortabeler aan dan de Titanium. En die auto kost dus nog 2k meer dan de rode, dan wordt het gat 4k met de witte, dan is de keuze rationeel gezien al snel gemaakt. :)
We laten het even bezinken!

nggyu nglyd

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:55
Ik ben vandaag nog even bij een bevriende ford verkoper geweest en een zoekopdracht uitgezet. Met de eerlijke kanttekening dat ik sterk twijfel tussen een Kuga en een L&C.

Maar ik heb al gemerkt dat de uitvoering en kleur dermate veel doet met de uitstraling van de auto dat die boxjes wel afgetikt mogen/moeten worden.

Rationeel is de keuze voor de kuga prima te verdedigen. Zuiniger, vertrouwd en gewoon prima in orde. Maar qua gevoel en wowfactor heeft de concurrent nog steeds een streepje voor.

Het elektrische bereik van de kuga is wel echt teleurstellend, zeker in combinatie met de max 80% lading. Nou is dat wel precies een punt waar de Ford verkopers tot nu toe stelselmatig omheen proberen te lullen maarja 😜.

Mooiste was nog tijdens een proefritje paar weken terug waar de verkoper het bereik van de L&C afdeed als 'dat is onder lab omstandigheden' maar dan vervolgens het labbereik van de kuga als realistisch wilde verkopen haha.

Iets met een korreltje zout, of een kruiwagen zout misschien..

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

NileZ_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:11:
Ik ben vandaag nog even bij een bevriende ford verkoper geweest en een zoekopdracht uitgezet. Met de eerlijke kanttekening dat ik sterk twijfel tussen een Kuga en een L&C.

Maar ik heb al gemerkt dat de uitvoering en kleur dermate veel doet met de uitstraling van de auto dat die boxjes wel afgetikt mogen/moeten worden.

Rationeel is de keuze voor de kuga prima te verdedigen. Zuiniger, vertrouwd en gewoon prima in orde. Maar qua gevoel en wowfactor heeft de concurrent nog steeds een streepje voor.

Het elektrische bereik van de kuga is wel echt teleurstellend, zeker in combinatie met de max 80% lading. Nou is dat wel precies een punt waar de Ford verkopers tot nu toe stelselmatig omheen proberen te lullen maarja 😜.

Mooiste was nog tijdens een proefritje paar weken terug waar de verkoper het bereik van de L&C afdeed als 'dat is onder lab omstandigheden' maar dan vervolgens het labbereik van de kuga als realistisch wilde verkopen haha.

Iets met een korreltje zout, of een kruiwagen zout misschien..
Toch zou ik ook een volledige electrische auto meenemen in je overwegingen en dan geen EV3 zoals recent werd geopperd maar een volwaardig alternatief, Volvo komt met een EX60 en Bmw nieuwe iX serie.
Die zijn over een paar jaar betaalbaar als occasion en dan heb je een auto die ook echt ontwikkelt is in 2026 ipv 2019.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:55
Sport_Life schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 23:41:
[...]

Toch zou ik ook een volledige electrische auto meenemen in je overwegingen en dan geen EV3 zoals recent werd geopperd maar een volwaardig alternatief, Volvo komt met een EX60 en Bmw nieuwe iX serie.
Die zijn over een paar jaar betaalbaar als occasion en dan heb je een auto die ook echt ontwikkelt is in 2026 ipv 2019.
Ja dat ben ik met je eens. En ik speel zeker met de gedachte maar ik heb daarin nog geen shortlist in mijn hoofd. En ik wil als het even meezit een andere auto kopen voor deze zomer. Ik houd ook rekening met het scenario dat ik daarna tot de conclusie kom dat EV toch de betere optie is.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
@NileZ_ mijn, inmiddels bijna 5 jaar oude, Kuga redt 60km op de accu. Ik weet dat 100% zeker, want dat is heen en terug naar de golfbaan :), dat ritje doe ik vaak. Wel in eco mode, 80km weg, met wat hoogteverschil. Vaak wel de muziek goed aan.

En ik hoor bij die 99% die zijn auto wel gewoon tot 100% laat laden. Met 80% red ik het natuurlijk niet, als het echt koud is ook niet.

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:43
Quad schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:49:

Ik heb naar een FHEV gekeken, maar dit betreft in alle gevallen een geïmporteerde auto, en daar voel ik dan weer niet veel voor. Een PHEV in de vorm van een Kuga voelt als zowel een compromis als best of all worlds. Maar een Nissan Qashqai mhev en een Tucson HEV staan zeker ook nog op de lijst. Is maar net wat er in de buurt de komende tijd beschikbaar geraakt.
uiteraard geimporteerd. Ford verkocht de hev niet in Nederland.

En wat is er mis met een geimporteerde auto. Ik heb mijn kuga zelf nieuw uit Duitsland gehaald. Scheelde ruim 10k....

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

jerh schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:17:
[...]

uiteraard geimporteerd. Ford verkocht de hev niet in Nederland.

En wat is er mis met een geimporteerde auto. Ik heb mijn kuga zelf nieuw uit Duitsland gehaald. Scheelde ruim 10k....
Ik ben een paar jaar geleden voor wat euro's het schip in gegaan door te snel en zonder goed nadenken een auto te kopen die geïmporteerd was en waar na aankoop van alles mis bleek.

Dus nu denk ik wel 3x na. De rode is ook nieuw geïmporteerd met enkel en alleen dealeronderhoud volgens de schema's. Alles tot in detail meegeleverd door de verkoper. De witte is nu met 89k geïmporteerd, wel dealeronderhoud maar minder gedetailleerd boekje.
Maar het gevoel gaat voor de rode, meerprijs is het ons wel waard, dus morgen even wat bellen.

nggyu nglyd

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste