i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Bleek dat vannacht mijn router/modem is herstart en de Deurbel een ander ip adres heeft gekregen.
In de app merk je daar niets van, maar al mijn reolink entiteiten / streams in HAS gaven een kruisje ;-)
Ik ga er maar een vast ip nummer inzetten.
charleyr
Dat is wel goed om te doen ja, dat is het probleem bij mij helaas niet...charleychui schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:47:
Hedenochtend had ik dezelfde problemen.
Bleek dat vannacht mijn router/modem is herstart en de Deurbel een ander ip adres heeft gekregen.
In de app merk je daar niets van, maar al mijn reolink entiteiten / streams in HAS gaven een kruisje ;-)
Ik ga er maar een vast ip nummer inzetten.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Helemaal geen last van. Gebruik Webrtc met reolink, foscam en dahua camera's en prima beeld.spokje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:18:
De live streaming in HA dashboard werkt sowieso nooit lekker. Zit altijd vertraging in en gestotter. Welke camera dan ook. Schijnt normaal te zijn omdat het anders veel cpu kost geloof ik.
HTTP of HTTPS?frye schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:29:
Stappenplan
Eerste vereiste is volgens mij de deurbel toe te voegen als Reolink product.
Denk dat de ondersteuning nog niet zo heel lang in Synology zit maar je kan nu de deurbel toevoegen in Synology als effectief apparaat ipv ONVIF stream etc.
Dan krijg je soort van intercom mogelijkheden erbij.
Dan kan je in dscam app bij meldingen > camera > "Intercom - Deurbelgebeurtenis gedecteerd" aanduiden.
Wanneer iemand drukt op de knop krijg je notificatie van dscam incl foto.
Geen idee als dat ook voor "Persoon gedecteerd" meldingen geldt. Zal het vanavond nog eens verder testen.
Is mij nog niet gelukt vandaag.
Vanavond eens rustig bekijken.
Staat nog nergens een 'tutorial' online of wel?
De notificatie op android werkte, maar deed het ook met ONVIF.
Dat als de bel ingedrukt wordt, zie ik wel in de access log intercom terug, maar nog niet als notification op android.
[ Voor 10% gewijzigd door Niel-z op 25-01-2024 14:08 ]
Hij past op de Reolink. Maar mooi is anders. Als ik proefondervindelijk straks weet wat de beste kijkhoek is, toch op zoek naar een mooiere.
Ik heb dezelfde met daarop de bijgeleverde wedge gemonteerd en dan de deurbel en het is perfect voor in de hoek op de steen rand en je ziet eigenlijk verder neits meer van de wedge.Rzaan schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:37:
Ik heb deze verstelbare wedge gekocht op Amazon.
Hij past op de Reolink. Maar mooi is anders. Als ik proefondervindelijk straks weet wat de beste kijkhoek is, toch op zoek naar een mooiere.
:strip_exif()/f/image/jvVwI5VqY6WCszaqBAl1kUCN.jpg?f=fotoalbum_large)
charleyr
3 D printer doet wonderen ....😉
Die is als ik het goed heb 15 graden...nonkeljos schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:49:
Wat is de standaard hoek van de meegeleverde wedge eigenlijk?
Ik vrees dat de kabel van reolink namelijk te groot is voor het gat in m;n muur?
Ik denk als je daar de voeding van Reolink op kan aansluiten wel.xlvg schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:15:
Kan ik de stroom kabels van de google nest gebruiken voor de reolink 2k?
Ik vrees dat de kabel van reolink namelijk te groot is voor het gat in m;n muur?
Bij mij gebruik ik de orginele dragen van de bel-trafo, aangesloten op de voeding van Reolink.
Edit: Ondanks dat er slechts 1,5 meter tussen de meterkast (waar de WiFi router in staat) en de Reolink deurbel zit, is de wifi verbinding slechts op 50%. Het betreft een nieuwbouwwoning met betonnen muren, welke manieren via WiFi zijn er dan nog over? 1) WiFi buiten de meterkast plaatsen 2) WiFi extender, maar ik weet niet of dit zo gek veel gaat uit maken aangezien het stopcontact aan het einde van de gang zit, dus wel ver weg.
[ Voor 44% gewijzigd door Autarky op 03-02-2024 18:48 ]
Controleer even of je deurbel op 5GHz of 2.4GHz verbinding maakt met je router. De betonnen muren zorgen mogelijk voor problemen op 5GHz.Autarky schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:39:
Zojuist de Reolink Doorbell Wifi aangesloten op de bijgeleverde stroomadapter (wel via bestaande bedrading). De chime gaat over, echter krijg ik via de app geen beeld. Er staat "Connecting" waarna er even later "Connection failed" staat. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Edit: Ondanks dat er slechts 1,5 meter tussen de meterkast (waar de WiFi router in staat) en de Reolink deurbel zit, is de wifi verbinding slechts op 50%. Het betreft een nieuwbouwwoning met betonnen muren, welke manieren via WiFi zijn er dan nog over? 1) WiFi buiten de meterkast plaatsen 2) WiFi extender, maar ik weet niet of dit zo gek veel gaat uit maken aangezien het stopcontact aan het einde van de gang zit, dus wel ver weg.
Desnoods even testen met een guest network op 2.4GHz om te kijken of de verbinding dan stabiel is.
[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 03-02-2024 22:31 ]
Zorg voor een stabiele 2.4 Ghz verbinding.crunchytail schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 22:30:
[...]
Controleer even of je deurbel op 5GHz of 2.4GHz verbinding maakt met je router. De betonnen muren zorgen mogelijk voor problemen op 5GHz.
Desnoods even testen met een guest network op 2.4GHz om te kijken of de verbinding dan stabiel is.
Kanaal handmatig zetten op 1 of 6 of 11
Daarnaast kanaalbreedte 20mhz houden, dan heb je de beste kans op een beter signaal
https://www.voys.nl/blog/...20bijvoorbeeld%2080%20MHz.
[ Voor 12% gewijzigd door charleychui op 04-02-2024 19:01 ]
charleyr
Nu heb ik dit topic al een beetje doorgespit en lees ik het ene moment dat je via synology wel een melding met foto kan krijgen als er gebeld word, op een andere pagina lijk ik te lezen dat je gebruik moet maken van de app Pushover.
Ik ben mischien wat te voorbarig geweest deze deurbel te bestellen, want moet ik nu echt 2 apps gaan installeren op mijn telefoon en die van mijn vrouw, die al zoiets had van waarom een nieuwe deurbel, en ik wil wel een foto zien als ik een melding krijg....
Hoe zit dit nu?
Nee, als je de DS Cam app op je telefoon installeert en bij meldingen > instellingen > push service aanvinkt en bij Camera > intercom - Deurbelgebeurtenis gedetecteerd aanvinkt heb je netjes een snapshot op je telefoon. Je moet uiteraard wel de camera aan Surveillance station hebben toegevoegd. Ik krijg op het moment 3 meldingen waarvan 2 met afbeelding van wie er voor de deur staat, 1 van HA en een van de DS Cam app.Kl4ploper schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:23:
Heren , ik heb gisteren deze deurbel wifi uitvoering ook besteld vanwege het opslaan van beelden op mijn NAS ipv een cloud abbo. We hebben nu een Ring.
Nu heb ik dit topic al een beetje doorgespit en lees ik het ene moment dat je via synology wel een melding met foto kan krijgen als er gebeld word, op een andere pagina lijk ik te lezen dat je gebruik moet maken van de app Pushover.
Ik ben mischien wat te voorbarig geweest deze deurbel te bestellen, want moet ik nu echt 2 apps gaan installeren op mijn telefoon en die van mijn vrouw, die al zoiets had van waarom een nieuwe deurbel, en ik wil wel een foto zien als ik een melding krijg....
Hoe zit dit nu?
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Maar als ik jou dus goed begrijp, heb je dan de DS cam app voor de melding met foto, en de reolink om het gesprek te beantwoorden?peppi_078 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:27:
[...]
Nee, als je de DS Cam app op je telefoon installeert en bij meldingen > instellingen > push service aanvinkt en bij Camera > intercom - Deurbelgebeurtenis gedetecteerd aanvinkt heb je netjes een snapshot op je telefoon. Je moet uiteraard wel de camera aan Surveillance station hebben toegevoegd. Ik krijg op het moment 3 meldingen waarvan 2 met afbeelding van wie er voor de deur staat, 1 van HA en een van de DS Cam app.
Yes, maar beantwoorden doe ik niet. Er zit ook een intercomfunctie binnen Surveillance station als je de camera goed toevoegt maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Voor nu werkt het zoals ik het wil.Kl4ploper schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:31:
[...]
Maar als ik jou dus goed begrijp, heb je dan de DS cam app voor de melding met foto, en de reolink om het gesprek te beantwoorden?
Of komt de melding van de reolink tegelijk binnen met die van de ds cam? Het word mogelijk te omslachtig zo voor mij vrouw.
Om deze reden hebben wij het cloudabonnementje genomen. Notificaties mét foto en alles in 1 app. De drie euro per maand voor ons waard.Kl4ploper schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:38:
Ok, thnx voor de info. Gaat nog wel een dingetje worden dan denk ik voor mijn vrouw, en mischien ik zelf ook, gezien we gewent zijn, een melding te krijgen met foto, waar je dan eventueel ook op klikt om de deur te beantwoorden.
Of komt de melding van de reolink tegelijk binnen met die van de ds cam? Het word mogelijk te omslachtig zo voor mij vrouw.
Ik wilde daar dus vanaf, ik heb nu de ring hangen! Zit nu te twijfelen of de ring laten hangen, of deze moet zoveel beter zijn, dat ik deze met een abbo neem. Het word mogelijk allemaal best omslachtig, of gewoon altijd de app openen om te kijken wie er voor de deur staat, gezien je zonder abbo geen beeld krijgt in de popupcrunchytail schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:04:
[...]
Om deze reden hebben wij het cloudabonnementje genomen. Notificaties mét foto en alles in 1 app. De drie euro per maand voor ons waard.
Als je geen abonnement meer wilt dan zou ik gewoon voor de Reolink deurbel gaan + de Pushover app. Dat werkt helemaal prima en is gebruiksvriendelijk.Kl4ploper schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:21:
[...]
Ik wilde daar dus vanaf, ik heb nu de ring hangen! Zit nu te twijfelen of de ring laten hangen, of deze moet zoveel beter zijn, dat ik deze met een abbo neem. Het word mogelijk allemaal best omslachtig, of gewoon altijd de app openen om te kijken wie er voor de deur staat, gezien je zonder abbo geen beeld krijgt in de popup
Pushover heb je in 1 minuut ingesteld. De uitleg voor je partner is ook simpel: ´je krijgt 2 notificaties, je klikt de notificatie zónder foto aan.´
Gaat hem niet worden voor mij ben ik bang, het moet gewoon met 1 app kunnen en 1 notificatie! Ik ga hem mogelijk wel even testen binnenhuis met de melding zonder foto, kijken hoe ons dat bevalt!crunchytail schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:57:
[...]
Als je geen abonnement meer wilt dan zou ik gewoon voor de Reolink deurbel gaan + de Pushover app. Dat werkt helemaal prima en is gebruiksvriendelijk.
Pushover heb je in 1 minuut ingesteld. De uitleg voor je partner is ook simpel: ´je krijgt 2 notificaties, je klikt de notificatie zónder foto aan.´
Mogelijk dat het met de tijd nog wel eens gaat werken net zoals een abbo zonder omwegen!
Dan moet je nog steeds een tweede app installeren, om HA zelf nog maar even buiten beschouwing te latenSp33dFr34k schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:39:
Hoezo? Ik heb gewoon een HA notificatie gemaakt met foto, als je erop klikt opent de Reolink app. De Reolink app heb ik ingesteld dat ik er geen notificaties van krijg. Werkt toch prima dan zo? Althans, voor mijn vrouw wel iig
Het gemis van een screenshot valt op zich nog mee. De reolink app opent vrij snel, als je op de notificatie klikt.
Jammer dat de taal van de meldingen in het engels zijn ipv nederlands. Kon zo ver nog geen optie vinden dit om te zetten naar het nederlands.
Beeld en geluid zijn een stuk beter dan de ring. Zoals hierboven gezegd het lijkt allemaal wat minder lag te hebben dan een ring, ondanks dat de verbinding van mijn ring volgens de app goed is!
Tot op heden lijkt het dat de synology nas 24/7 beeld op neemt. De deurbel staat ingesteld alleen motion op te nemen maar dit zal waarschijnlijk enkel voor de SD kaart zijn of het cloudabbonement. Ik heb me nog niet geheel verdiept in de synology surveilance station, mogelijk dat hier een optie alleen op te nemen bij motion en als er gebeld word!
Iemand meer info over het 24/7 opnemen, of moet ik de deurbel anders instellen op de synology NAS?
Op Surveillance Station zet je de planning van de opnames op bewegingsdetectie (lees: alles groen). Bij de instelling Gebeurtenisdetectie zet je het algoritme op ‘door camera’.Kl4ploper schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:15:Iemand meer info over het 24/7 opnemen, of moet ik de deurbel anders instellen op de synology NAS?
Vervolgens pas je de Reolink-instellingen aan volgens wens: Camera - Alarm Settings.
Bij mij staat Motion Detection op 41 en Smart Detection op 20.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
De DS Cam app kan bij de notificatie meteen een snapshot weergeven. Voordeel van de Reolink is dat (op de iPhone) de notificatie hogere prio kan krijgen.Kl4ploper schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:15:
Gisteren de deurbel binnen gekregen! Situatie zonder abbo, beeld lokaal op synology NAS
Het gemis van een screenshot valt op zich nog mee. De reolink app opent vrij snel, als je op de notificatie klikt.
Jammer dat de taal van de meldingen in het engels zijn ipv nederlands. Kon zo ver nog geen optie vinden dit om te zetten naar het nederlands.
Beeld en geluid zijn een stuk beter dan de ring. Zoals hierboven gezegd het lijkt allemaal wat minder lag te hebben dan een ring, ondanks dat de verbinding van mijn ring volgens de app goed is!
Tot op heden lijkt het dat de synology nas 24/7 beeld op neemt. De deurbel staat ingesteld alleen motion op te nemen maar dit zal waarschijnlijk enkel voor de SD kaart zijn of het cloudabbonement. Ik heb me nog niet geheel verdiept in de synology surveilance station, mogelijk dat hier een optie alleen op te nemen bij motion en als er gebeld word!
Iemand meer info over het 24/7 opnemen, of moet ik de deurbel anders instellen op de synology NAS?
Ik heb de microfoon via de ds cam app nog niet geprobeerd. Als die goed werkt heb je de Reolink app niet nodig.
Integreren met Frigate. Dan heb je alleen HA nodig-Casper schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:43:
[...]
Dan moet je nog steeds een tweede app installeren, om HA zelf nog maar even buiten beschouwing te laten
Hoe bevalt dat enkel met Frigate?ViezeVis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:34:
[...]
Integreren met Frigate. Dan heb je alleen HA nodig
Uitstekend, eigenlijk. Ik heb nu een Coral USB Accelerator, maar zonde Coral werkte hij in mijn situatie eigenlijk ook al prima.
Ik heb naast Frigate ook de Reolink addon in Home Assistant staan. De Reolink addon gebruik ik alleen maar voor de trigger-button van de deurbel. Die staat niet in Frigate.
Trigger button? Om de deurbel handmatig af te laten gaan? Die optie zag ik nog niet in de integratie. Wat van addon bedoel je?ViezeVis schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:20:
[...]
Uitstekend, eigenlijk. Ik heb nu een Coral USB Accelerator, maar zonde Coral werkte hij in mijn situatie eigenlijk ook al prima.
Ik heb naast Frigate ook de Reolink addon in Home Assistant staan. De Reolink addon gebruik ik alleen maar voor de trigger-button van de deurbel. Die staat niet in Frigate.
De trigger-button heet [naam deurbel] visitor. Dat is de trigger waarmee je je automation kan aftrappen.-Casper schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:07:
[...]
Trigger button? Om de deurbel handmatig af te laten gaan? Die optie zag ik nog niet in de integratie. Wat van addon bedoel je?
Dan begreep ik m verkeerd want die gebruik ik inderdaad al. Dacht even met een button dat het mogelijk was de deurbel gong af te laten gaan zonder dat er fysiek op de deurbel gedrukt werd.peppi_078 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:08:
[...]
De trigger-button heet [naam deurbel] visitor. Dat is de trigger waarmee je je automation kan aftrappen.
Schroeven in de post is een nogo uiteraard, en de houder er simpelweg opplakken zie ik ook niet zitten, dus dan zou ik een bevestigingsplaat moeten hebben welke ik op de kopse kant in de muur naast het kozijn schroef. Iemand een idee of tips in deze situatie?
![]() | ![]() |
Alternatief is monteren op dezelfde plek als de bel met een 90° 3d geprinte mount. Of stukje hout zelf fabriceren waar de bel op gemonteerd kan worden (en dan in de muur). Zoiets.
[ Voor 16% gewijzigd door spokje op 14-02-2024 12:40 ]
Maar ik ben binnenshuis en mijn telefoon is verbonden met wifi. En de Reolink is ook alleen via wifi. Dus ik snap de melding niet helemaal -- welke mobiele data?
Dit heb ik ook! Maar dan altijd met wi-fi. Eerste keer verbindt die standaard niet. Dan moet ik nog een keer op de 'play' knop drukken om vervolgens de stream aan de praat te krijgen. Bloedirritant.kleneman schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:09:
Ik heb de wifi-variant, en heel af en toe blijft de stream hangen. Dan staat er een melding in de trant van "Streamen over mobiele data", en pas als ik dat aanklik geeft hij de stream door.
Maar ik ben binnenshuis en mijn telefoon is verbonden met wifi. En de Reolink is ook alleen via wifi. Dus ik snap de melding niet helemaal -- welke mobiele data?
Oplossing is al vaker hier gepost!GVR schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:21:
Ik sta op het punt om de WiFi variant aan te schaffen maar zoek nog naar de beste manier om de deurbel te monteren. Het gaat om een kunststof deurpost, de voeding van de bestaand bel komt rechts naast de post uit de muur, ik wil de bel ook op die plek monteren, zonder dat ik de bel in een extra hoek plaats.
Schroeven in de post is een nogo uiteraard, en de houder er simpelweg opplakken zie ik ook niet zitten, dus dan zou ik een bevestigingsplaat moeten hebben welke ik op de kopse kant in de muur naast het kozijn schroef. Iemand een idee of tips in deze situatie?
https://www.amazon.com/Wa...le-Doorbell/dp/B08C2YY1YZ
Zie verder:
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie
post van mijzelf op: maandag 6 november 2023 14:32
charleyr
Ik ga de bel er even afhalen om te kijken of het routeren van kabels gaat werken. Dank voor de tipspokje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:38:
Ik zou 'm op de muur monteren waar de bel nu zit, maar dan om het hoekje. Dus dat ie naar de container kijkt qua richting. Je moet de kabels wel beetje routeren.
Alternatief is monteren op dezelfde plek als de bel met een 90° 3d geprinte mount. Of stukje hout zelf fabriceren waar de bel op gemonteerd kan worden (en dan in de muur). Zoiets.
Ah thanks gevonden: charleychui in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"charleychui schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:53:
[...]
Oplossing is al vaker hier gepost!
https://www.amazon.com/Wa...le-Doorbell/dp/B08C2YY1YZ
Zie verder:
[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie
post van mijzelf op: maandag 6 november 2023 14:32
Ik ga even zoeken, deze kan ik tot nu toe alleen via USA vinden en dan kost het 10 euro voor verzenden.
Heb al een reset gegeven, AP verplaatst tot op een meter maar dat maakt geen verschil, op de 2.4 ghz band gezet maar niks lijkt echt te werken behalve een netwerkkabel erin maar dat is op dit moment geen doen want dan heb ik geen deurbel. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn.
Als 2.4 Ghz geen beter resultaat geeft, dan wellicht even met WiFI analyzer checken hoe de kanaalbezetting in de buurt is.peppi_078 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:35:
Ik heb ineens het probleem dat de deurbel de connectie met de wifi om de 7 minuten verliest.
Heb al een reset gegeven, AP verplaatst tot op een meter maar dat maakt geen verschil, op de 2.4 ghz band gezet maar niks lijkt echt te werken behalve een netwerkkabel erin maar dat is op dit moment geen doen want dan heb ik geen deurbel. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn.
Kies voor 2.4 Ghz een vast kanaal en dan bij voorkeur alleen 1, 6 of 11
Helpt dat niet, dan eens checken of de voeding wel stabiel is en niet fluctueert.
charleyr
Allemaal al uitgesloten, kanaal 1, 6 en 11 maakt geen verschil, 2.4 ghz of 5 ghz ook niet, Op hetzelfde VLAN als mijn Synology, het maakt allemaal niet uit, de verbinding verbreekt. Heb ook nog een andere adapter van dezelfde voltage en kabel geprobeerd en ook dan blijft de deurbel wegvallen. Enige keer wanneer dat niet gebeurt is als ik er een netwerkkabel in stop. Maar daar heb ik de wifi variant niet voor gekocht. Ik heb inmiddels ook een melding gemaakt bij Reolink.charleychui schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:58:
[...]
Als 2.4 Ghz geen beter resultaat geeft, dan wellicht even met WiFI analyzer checken hoe de kanaalbezetting in de buurt is.
Kies voor 2.4 Ghz een vast kanaal en dan bij voorkeur alleen 1, 6 of 11
Helpt dat niet, dan eens checken of de voeding wel stabiel is en niet fluctueert.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Is dit inmiddels gelukt?renzo4000 schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:33:
Zijn hier Homey gebruikers die de Reolink deurbel goed hebben geïntegreerd? Ik heb hem gekoppeld middels de ONVIF app en werkt verder binnen homey. Echter kan ik geen deurbelactie toevoegen (als er daadwerkelijk op de knop gedrukt wordt) maar alleen op basis van beweging. Dit is niet heel erg zuiver en kan dan valse meldingen geven of juist missen. Iemand ideeën?
XXXVI
Jazeker, ik had de trigger "visitor detected" over het hoofd gezien. Dat is de trigger wanneer iemand daadwerkelijk op de bel drukt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Fijn, ik zie alleen the visitor detected alarm turned on. Maar als ik aanbel krijg ik geen snapshot (in Whatsapp). Wel als ik de flow handmatig start. Hoe heet ie bij jou exact?renzo4000 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:22:
[...]
Jazeker, ik had de trigger "visitor detected" over het hoofd gezien. Dat is de trigger wanneer iemand daadwerkelijk op de bel drukt.
/edit
Inmiddels bij de instelling bij status indicator visitor detected gevonden en geselecteerd. Hoe ziet jouw flow eruit?
[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 18-02-2024 10:12 ]
XXXVI
:strip_exif()/f/image/3HgHEjK0Qsj806YQ1qFQeCm8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 99% gewijzigd door renzo4000 op 18-02-2024 11:22 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Zie je dan beschadigingen op de lens? Zo'n deurbel lens is natuurlijk kwetsbaarder dan een ipcamera die hoger hangt, maar minder scherpe beelden is vreemd. Neemt hij wel in de hoogste kwaliteit op?Zuluman schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:43:
Ik heb de Reolink nu sinds juni vorig jaar en wat me is gaan opvallen is dat de beelden veel minder scherp zijn dan in t begin. Ik heb m nog proberen poetsen maar zo is bv het kenteken van mijn auto op 5m afstand nauwelijks nog te lezen.
Ja hij staat op de hoogste kwaliteit. Zowel fotos als video opnames zijn slechter geworden. Bij nachtopnames kon ik voorheen wel t kenteken lezen maar nu niet eens meer bij dagopnames.GVR schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:50:
[...]
Zie je dan beschadigingen op de lens? Zo'n deurbel lens is natuurlijk kwetsbaarder dan een ipcamera die hoger hangt, maar minder scherpe beelden is vreemd. Neemt hij wel in de hoogste kwaliteit op?
Een voorbeeld.
:strip_exif()/f/image/Asd0KHTrESOFkZZFII9Hi9HQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gBTyxmLrMsnp6QzkhwYdjaWI.jpg?f=fotoalbum_large)
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Ligt dit niet aan de focus?Zuluman schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:04:
[...]
Ja hij staat op de hoogste kwaliteit. Zowel fotos als video opnames zijn slechter geworden. Bij nachtopnames kon ik voorheen wel t kenteken lezen maar nu niet eens meer bij dagopnames.
charleyr
Nee, ik heb ook losse fotos proberen te maken zonder bewegende personen.
Ga ik proberen.charleychui schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:03:
Probeer eens een fabrieksreset
[ Voor 12% gewijzigd door gizimodo op 21-02-2024 13:56 ]
Ik heb (toevallig?) sinds een paar dagen ook dat de verbinding steeds wegvalt. Hiervoor bijna vier maanden geen enkel probleem. Ik krijg nu erg veel mailtjes van Synology dat de verbinding met de deurbel wegvalt en later weer hersteld is. Zal ook nog even wat andere Wifi-instellingen proberen. Ben benieuwd naar de reactie die je van Reolink krijgt.peppi_078 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:41:
[...]
Allemaal al uitgesloten, kanaal 1, 6 en 11 maakt geen verschil, 2.4 ghz of 5 ghz ook niet, Op hetzelfde VLAN als mijn Synology, het maakt allemaal niet uit, de verbinding verbreekt. Heb ook nog een andere adapter van dezelfde voltage en kabel geprobeerd en ook dan blijft de deurbel wegvallen. Enige keer wanneer dat niet gebeurt is als ik er een netwerkkabel in stop. Maar daar heb ik de wifi variant niet voor gekocht. Ik heb inmiddels ook een melding gemaakt bij Reolink.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Die van mij kan het niet meer aan als ik 3 apparaten naar de stream laat kijken. Heb nu mijn Surveillance station uitgezet en Frigate verder en beter ingericht en de deurbel blijft nu netjes verbonden. Heb wel een nieuwere firmware gekregen maar dat haalde niks uit.Gallus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Ik heb (toevallig?) sinds een paar dagen ook dat de verbinding steeds wegvalt. Hiervoor bijna vier maanden geen enkel probleem. Ik krijg nu erg veel mailtjes van Synology dat de verbinding met de deurbel wegvalt en later weer hersteld is. Zal ook nog even wat andere Wifi-instellingen proberen. Ben benieuwd naar de reactie die je van Reolink krijgt.
Een kleine tippeppi_078 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:16:
[...]
Die van mij kan het niet meer aan als ik 3 apparaten naar de stream laat kijken. Heb nu mijn Surveillance station uitgezet en Frigate verder en beter ingericht en de deurbel blijft nu netjes verbonden. Heb wel een nieuwere firmware gekregen maar dat haalde niks uit.
je kan surveillance station naar de frigate stream laten kijken (of andersom): voor je deurbel is dat dan maar 1 client, en ik heb een vermoeden dat er tussen frigate & surveillance station een (virtuele) kabel loopt bij jou
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ja, dat zou best kunnen. Het is alleen niet meer nodig. Ben helemaal over naar Frigate en doet wat Surveillance station deed, beelden opnemen. Meer hoeft ie ook niet te doen.roeleboel schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:45:
[...]
Een kleine tip
je kan surveillance station naar de frigate stream laten kijken (of andersom): voor je deurbel is dat dan maar 1 client, en ik heb een vermoeden dat er tussen frigate & surveillance station een (virtuele) kabel loopt bij jou(hier lopen surveillance station en motioneye op dezelfde nas, waarbij motioneye naar de stream van surveillance station 'kijkt')
Ik heb slechts één Synology NAS die de stream ophaalt (en soms eventjes de app van Reolink). Je geeft aan dat je Synology nu helemaal niet meer verbonden hebt. Zou het dan ook niet kunnen dat Synology de veroorzaker was?peppi_078 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:16:
[...]
Die van mij kan het niet meer aan als ik 3 apparaten naar de stream laat kijken. Heb nu mijn Surveillance station uitgezet en Frigate verder en beter ingericht en de deurbel blijft nu netjes verbonden. Heb wel een nieuwere firmware gekregen maar dat haalde niks uit.
Het maakte niet uit of ik Surveillance station of Frigate stopte, zodra een van de 2 NVR's niet meer verbonden was en ik de deurbel nog een keer herstart had, was het probleem van iedere 3 minuten disconnecten van de wifi en connection refused meldingen verdwenen.Gallus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:01:
[...]
Ik heb slechts één Synology NAS die de stream ophaalt (en soms eventjes de app van Reolink). Je geeft aan dat je Synology nu helemaal niet meer verbonden hebt. Zou het dan ook niet kunnen dat Synology de veroorzaker was?
Ik heb GEEN NVR oid, wel een rtsp verbinding lopen voor HAS. (Home Assistant)
Ik heb in eerste instantie gekeken hoe het WiFi signaal was en of het evt. te verbeteren was door te switchen naar een vast 2.4 Ghz kanaal (1/6/11).
Nadat het geen verbetering opleverde, heb ik vervolgens natuurlijk een reset uitgevoerd, ander ip adres genomen (vast) en zag vervolgens dat er 2 RTSP streams via rtsptoweb in HAS liepen.
Ik heb vervolgens 1 rtsp stream verwijderd, tevens mail instellingen vanuit de deurbel verwijderd. (o.a visitor meldingen naar Pushover en nnaar mijn eigen mailadres
Wat heb ik nu nog lopen?
1 RTSP stream in Home Assistant.
1 Automatisering die als er op de bel wordt gedrukt, een rich-text melding naar mijn telefoon stuurt, incl een eigen sound
1 Automatisering die een lbuitenlamp aanstuurt door beweging persoon via deurbel. (bewegingsdetectie is aangepast)
WiFi deurbel weer teruggezet naar 5Ghz
Het is daarna nog niet teruggekomen, maar ik vermoed, dat de deurbel maar een bepaalde "load" aan kan en dat de WiFi module wellicht al erg veel vraagt van de beschikbare resources van de deurbel.
Als het niet helpt, dan ga ik toch maar een utp uitrollen!
charleyr
Bij mij was het ook ineens dat het raar begon te doen, het heeft namelijk vlekkeloos gewerkt, 2 nvr's en via de reolink integratie binnen HA. Het zou me ook niets verbazen dat de deurbel maar een bepaalde load aan kan en dat is ook niet erg, als ze het maar ergens neerzetten. Van de overige camera's van reolink kun je het wel vinden wat ze aankunnen qua gelijktijdige streams. Die van de deurbel is niet te vinden of ik kijk er overheen. Ik heb het nu in ieder geval weer werkend zoals ik het wil hebben.charleychui schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:24:
Ik heb identieke problemen gehad met wegvallen WiFi verbinding.
Ik heb GEEN NVR oid, wel een rtsp verbinding lopen voor HAS. (Home Assistant)
Ik heb in eerste instantie gekeken hoe het WiFi signaal was en of het evt. te verbeteren was door te switchen naar een vast 2.4 Ghz kanaal (1/6/11).
Nadat het geen verbetering opleverde, heb ik vervolgens natuurlijk een reset uitgevoerd, ander ip adres genomen (vast) en zag vervolgens dat er 2 RTSP streams via rtsptoweb in HAS liepen.
Ik heb vervolgens 1 rtsp stream verwijderd, tevens mail instellingen vanuit de deurbel verwijderd. (o.a visitor meldingen naar Pushover en nnaar mijn eigen mailadres
Wat heb ik nu nog lopen?
1 RTSP stream in Home Assistant.
1 Automatisering die als er op de bel wordt gedrukt, een rich-text melding naar mijn telefoon stuurt, incl een eigen sound
1 Automatisering die een lbuitenlamp aanstuurt door beweging persoon via deurbel. (bewegingsdetectie is aangepast)
WiFi deurbel weer teruggezet naar 5Ghz
Het is daarna nog niet teruggekomen, maar ik vermoed, dat de deurbel maar een bepaalde "load" aan kan en dat de WiFi module wellicht al erg veel vraagt van de beschikbare resources van de deurbel.
Als het niet helpt, dan ga ik toch maar een utp uitrollen!
Bij het openen van de foto vanuit android gmail app krijg ik altijd deze melding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XkPJFAe06SZrB0eie8qWQ2kD.png?f=user_large)
Verder heb ik deze medling nog nooit gezien. Als ik mijn alu-hoedje opzet, zeg ik dat er iets geks aan de hand is met de JPG file zelf.
Iemand die dit herkent?
Hoe wordt deze mail vestuurd?djiedjee schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:02:
Wanneer er aangebeld wordt, stuur ik een mail met JPG-file.
Bij het openen van de foto vanuit android gmail app krijg ik altijd deze melding:
[Afbeelding]
Verder heb ik deze medling nog nooit gezien. Als ik mijn alu-hoedje opzet, zeg ik dat er iets geks aan de hand is met de JPG file zelf.
Iemand die dit herkent?
Via HAS of een andere methode
charleyr
probeer eens om te mailen naar een niet Gmail adres
[ Voor 91% gewijzigd door charleychui op 25-02-2024 13:22 ]
charleyr
In de browser-gmail krijg ik geen rare melding.
[ Voor 164% gewijzigd door Dacuuu op 27-02-2024 20:06 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hINuHkyC8Xu4tThGBgDybOlc.jpg?f=user_large)
Dankzij dit topic uiteindelijk de keuze gemaakt voor Reolink.
Ga vandaag of morgen nog wel even een nieuwe beltrafo kopen, want 8V is inderdaad niet heel stabiel als je met mekaar gaat praten. Dan begint ie op gegeven moment te rebooten.
Edit:
Ja, het schilderwerk is binnenkort aan de beurt
[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 28-02-2024 11:07 ]
En als je de mail opent in de Outlook app i.p.v. in de Gmail app. Gaat het daar wel goed?djiedjee schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:54:
Okay, een mail naar hotmail, ingelezen in gmail, geeft dezelfde melding. Toch iets geks met het plaatje dus.
Waarom een nieuwe trafo kopen? Er zit een adapter bij die je kan gebruiken.InZane schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:01:
Zo, die hangt
[Afbeelding]
Dankzij dit topic uiteindelijke de kezue gemaakt voor Reolink.
Ga vanddaag of morgen nog wel even een nieuwe beltrafo kopen, want 8V is inderdaad niet heel stabiel als je met mekaar gaat praten. Dan begint ie op gegeven moment te rebooten.
Edit:
Ja, het schilderwerk is binnenkort aan de beurt
Reolink adviseert zelf 1.2m.olovv100 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:10:
Welke ophanghoogte is ideaal voor de deurbel, van grond tot onderkant bel
Het is handig om alvorens de montage even de live view aan te zetten van de deurbel om zelf te kijken wat je een goede hoogte vindt.
[ Voor 13% gewijzigd door crunchytail op 28-02-2024 13:42 ]
Thanks!crunchytail schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Reolink adviseert zelf 1.2m.
Het is handig om alvorens de montage even de live view aan te zetten van de deurbel om zelf te kijken wat je een goede hoogte vindt.
Klopt, maar heb 't al helemaal netjes aangesloten en weggewerkt en 't scheelt weer een adapter in de toch al volle meterkast.renzo4000 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:04:
[...]
Waarom een nieuwe trafo kopen? Er zit een adapter bij die je kan gebruiken.
Ik ga het verder niet meer uitzoeken, maar het blijft gek.
peppi_078 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:03:
[...]
En als je de mail opent in de Outlook app i.p.v. in de Gmail app. Gaat het daar wel goed?
1. Optimize the status light illumination logic of the Doorbell to indicate network connectivity status.mregeling schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:12:
Nieuwe Firmware voor de deurbel staat online op de Reolink site
2. Support more options for Overwrite Recordings, like 1 Day(s).
3. Fix the bug that there are continuous visitor push triggers during two-way audio usage.
4. Support showing Motion Mark on the Playback page.
5. Support Cloud encryption.
6. Support calling via Doorbell ring.
7. Fixed some bugs.
Vooral nr. 6 lijkt mij interessant. Zal deze vandaag eens testen.
Ik heb nummer 6 veel voorbij zien komen maar snap nog steeds niet wat de bedoeling er van is.EJanus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:28:
[...]
1. Optimize the status light illumination logic of the Doorbell to indicate network connectivity status.
2. Support more options for Overwrite Recordings, like 1 Day(s).
3. Fix the bug that there are continuous visitor push triggers during two-way audio usage.
4. Support showing Motion Mark on the Playback page.
5. Support Cloud encryption.
6. Support calling via Doorbell ring.
7. Fixed some bugs.
Vooral nr. 6 lijkt mij interessant. Zal deze vandaag eens testen.
Als ik er op google, lijkt het alsof het een functie is die je "opbelt" als er iemand op de deurbel drukt.peppi_078 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:44:
[...]
Ik heb nummer 6 veel voorbij zien komen maar snap nog steeds niet wat de bedoeling er van is.
https://community.reolink...-calls-from-your-doorbell
Fw upgrade verliep hier soepel op de POE versie.
Wat ik wel jammer blijf vinden is dat je het volume van de chime niet kan instellen via de app.
De Camera werkt erg mooi met home-assistant, maar had graag bijv 'savonds het volume van de chime wat zachter gezet, automatisch.
[ Voor 23% gewijzigd door Dacuuu op 01-03-2024 09:10 ]
Ik heb geopteerd voor de chime stil genoeg te zetten en de announce te laten gebeuren via de Amazon Echo's. Afhankelijk van het uur kiest deze de juiste Echo's en het juiste volume. Ugly but it works...Dacuuu schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:07:
[...]
Als ik er op google, lijkt het alsof het een functie is die je "opbelt" als er iemand op de deurbel drukt.
https://community.reolink...-calls-from-your-doorbell
Fw upgrade verliep hier soepel op de POE versie.
Wat ik wel jammer blijf vinden is dat je het volume van de chime niet kan instellen via de app.
De Camera werkt erg mooi met home-assistant, maar had graag bijv 'savonds het volume van de chime wat zachter gezet, automatisch.
Ik merkte al dat een SD kaart makkelijk kan zijn om ook in de Reolink app zelf de bewegende beelden te kunnen zien nadat er aangebeld is dus misschien moet ik die ook nog eentje plaatsen.
Dit weekend begin ik met de montage, ga hem waarschijnlijk toch ophangen aan de andere kant van de deur dus even kijken of ik de bestaande bedrading via het rubber rondom het kunststof kozijn kan wegwerken.
Ja hier zat ik ook aan te denken. Ik heb een paar Google speakers, ik kan daar via home assistant wel een melding van doorsturen, maar ik moet nog even uitzoeken hoe het werkt dat de muziek die je aan het afspelen was, weer verder gaat na de notificatie.sammyke007 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:12:
[...]
Ik heb geopteerd voor de chime stil genoeg te zetten en de announce te laten gebeuren via de Amazon Echo's. Afhankelijk van het uur kiest deze de juiste Echo's en het juiste volume. Ugly but it works...
Heb je misschien een link? Ik kan het nergens vinden in het downloadcenter, ik kan alleen camera's en nvr's kiezen, er staat geen deurbel tussen.mregeling schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:12:
Nieuwe Firmware voor de deurbel staat online op de Reolink site
Dit is een zip bestand, bestaande uit een pdf en de firmware
uitpakken en dan installeren evt. via de windows reolink app of Home Assistant
https://home-cdn.reolink....0156211709258181.3009.zip
Reolink app:
https://reolink.com/softw...-5zuPlk-UQVRoCKHoQAvD_BwE
[ Voor 3% gewijzigd door charleychui op 01-03-2024 16:22 ]
charleyr
Mooi, thanks, deze is nu aan het upgraden.charleychui schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:21:
Ik krijg ook geen FW update te zien, behalve via Home Assistant
Dit is een zip bestand, bestaande uit een pdf en de firmware
uitpakken en dan installeren evt. via de windows reolink app of Home Assistant
https://home-cdn.reolink....0156211709258181.3009.zip
Reolink app:
https://reolink.com/softw...-5zuPlk-UQVRoCKHoQAvD_BwE
Ik heb ook nog een poe variant, is daar ook nieuwe firmware voor?
Ik weet niet of de POE variant een andere Firmware versie heeft dan de WiFi variant.Behoorlijk Leek schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:53:
[...]
Mooi, thanks, deze is nu aan het upgraden.
Ik heb ook nog een poe variant, is daar ook nieuwe firmware voor?
Wellicht is hier wel iemand die een POE versie heeft en de firmware via HAS kan downloaden en een link kan plaatsen
charleyr
https://home-cdn.reolink....0147201709257640.8976.zip
Thanks again. Wel verschillende versies dus, en deze is inmiddels ook bezig met zn upgrade.S-1-5-7 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:50:
Firmware voor de PoE versie:
https://home-cdn.reolink....0147201709257640.8976.zip
Ja, ik heb ook geen melding meer in HAS, de FW update heb ik btw nog niet geinstalleerd.sammyke007 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:43:
Update is terug gepulled op de Reolink site, dus toch even opletten...
Uit opgedane ervaringen, wacht ik altijd even met een update
charleyr
Waar lees je dit op de Reolink website? Zoals andere ook al aangaven de doorbell is niet meer te vinden bij het firmware overzicht. Iemand enig idee waarom dit is?sammyke007 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:43:
Update is terug gepulled op de Reolink site, dus toch even opletten...
_
Bij mij draaien ze zonder problemen sinds de updates gisteren, maar ik gebruik enkel de reolink ap en niks geen intregaties in andere software's.charleychui schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:49:
[...]
Ja, ik heb ook geen melding meer in HAS, de FW update heb ik btw nog niet geinstalleerd.
Uit opgedane ervaringen, wacht ik altijd even met een update
Ik ondervind wel iets vreemds om de rest te updaten op 2 locaties met totaal nog 11 bedrade camera's die aangesloten zitten op nvr's. Ik kan nergens de info button vinden die je de versie en firmware gegevens laat zien. Alleen van de nvr.
Wat aangesloten is via wifi of eigen switch lukt wel, deze zijn ook al geupdate incl de nvr's, app op telefoon en browser w11.
Het enigste wat ik als oplossing nu nog kan bedenken en gelezen heb, is dat ik een scherm aan de nvr moet koppelen?
Weet iemand dit hoe dat zit?
Ik had in dit topic al het e.e.a gelezen over "spontaan" vrijgeven van beta versies ed.
Persoonlijk wacht ik gewoon totdat een FW update formeel gereleased is.
charleyr
Zijn er nog meer mensen die ook gebruik maken van een NVR? Je kunt in de Windows client en de app dus niet de hardware en firmware versie zien om de juiste software te selecteren bij Reolink.
Deze gegevens kun je alleen vinden in de NVR met een beeldscherm en muis eraan.
Nadat ik de info had heb ik voor mijn D1200's firmware van mei 23 gedownload.
Het installeren vanaf de laptop ging ook niet. Alleen met de firmware op een usb stick in de NVR ging het goed.
Ik vind dat maar zeer omslachtig.