• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:52
Zojuist onderstaande vraag in het Ubiquiti-topic gesteld, maar mogelijk past die hier ook.

Zijn er mensen die de UniFi Doorbell Lite gebruiken en ook ervaring hebben met Reolink-deurbellen? We twijfelen tussen deze twee opties en zijn benieuwd naar jullie ervaringen en hoe ze zich ten opzichte van elkaar verhouden qua prestaties en gebruiksgemak.

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:56
Ik krijg steeds meer de indruk dat de Reolink WiFi-deurbel niet goed functioneert.
Verbinden met wifi lukte niet, terwijl dit met andere apps (zoals HEU, en Blink) wel werkt.
Daarom heb ik alsnog een LAN-verbinding gemaakt; daarmee is er verbinding met de bel.

Vervolgens werd de SD-kaart niet herkend (melding: niet geformatteerd en later melding er geen kaart aanwezig is. Na veel pogingen, bleek een herstart de oplossing te zijn.

Nu ontvang ik echter geen pushmeldingen op beide telefoons (Samsung S24 Ultra), terwijl alle instellingen correct lijken te staan.
Bij het testen verschijnt wel de melding “Dit is een testbericht….”. Het detectieschema staat aan, de instellingen in de app en op de telefoon kloppen en de chime werkt.
Herstarten lost het probleem ook niet op.

Feitelijk heb ik nu een “ouderwetse” deurbel en ik kan de camerabeelden bekijken, maar krijg geen melding wanneer er wordt aangebeld.

Het zogenaamd eenvoudige installeren is inmiddels een heel gedoe geworden.
Mijn vraag is of te testen valt of de deurbel mogelijk defect is, of dat er nog andere adviezen zijn?

Adviezen zijn meer dan welkom…

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Repro schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:00:
Ik krijg steeds meer de indruk dat de Reolink WiFi-deurbel niet goed functioneert.
Verbinden met wifi lukte niet, terwijl dit met andere apps (zoals HEU, en Blink) wel werkt.
Daarom heb ik alsnog een LAN-verbinding gemaakt; daarmee is er verbinding met de bel.

Vervolgens werd de SD-kaart niet herkend (melding: niet geformatteerd en later melding er geen kaart aanwezig is. Na veel pogingen, bleek een herstart de oplossing te zijn.

Nu ontvang ik echter geen pushmeldingen op beide telefoons (Samsung S24 Ultra), terwijl alle instellingen correct lijken te staan.
Bij het testen verschijnt wel de melding “Dit is een testbericht….”. Het detectieschema staat aan, de instellingen in de app en op de telefoon kloppen en de chime werkt.
Herstarten lost het probleem ook niet op.

Feitelijk heb ik nu een “ouderwetse” deurbel en ik kan de camerabeelden bekijken, maar krijg geen melding wanneer er wordt aangebeld.

Het zogenaamd eenvoudige installeren is inmiddels een heel gedoe geworden.
Mijn vraag is of te testen valt of de deurbel mogelijk defect is, of dat er nog andere adviezen zijn?

Adviezen zijn meer dan welkom…
Ik heb een soort gelijk probleem, in combinatie met mijn telefoon (s21).
Vroeger werkte het goed, deurbel ging en vervolgens ging mijn telefoon.
Nu gaat de deurbel en vervolgens mijn telefoon voor een kleine 2sec, en dan stopt hij. Ik heb verder nog niet geprobeert om het probleem op te lossen met mijn telefoon.
Maar komt denk ik door de update van samsung de laatste keer.

Pijnacker Oost/West

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen dat ik geen live-notificatie meer krijg als er wordt aangebeld. Tot een paar dagen geleden werkte dit prima.
Zowel bij mijn vrouw, die thuis op de WiFi zit, als bij mij, op 't werk op 5G, ontvangen we geen live-notificaties. 

Pas een paar minuten later zie ik bovenin mijn telefoon een melding dat er activiteit was op x-tijdstip. Ik kan dan natuurlijk het bewuste gedeelte opzoeken en bekijken, maar dat is een beetje raar :P

Instellingen staan goed. Er is niets veranderd. Behalve een ander geheugenkaartje erin, maar ook toen deed ie 't nog prima.

Opnieuw starten moet ik nog proberen.

Iemand tips?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:14

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Als je Android gebruikt, kijk dan of de app ingesteld staat op batterijbesparing. Dan werkt ie niet zo vaak op de achtergrond. Zet je batterijbesparing op 'Geen beperkingen' dan mag je app net zoveel doen (en batterij verbruiken) op de achtergrond als maar nodig is. Ik weet het niet zeker, maar mogelijk wijzigt Android dit soort rechten na een bepaalde tijd.

Theo

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-12 11:33
Scipionyx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:41:
Ik heb sinds een paar dagen dat ik geen live-notificatie meer krijg als er wordt aangebeld. Tot een paar dagen geleden werkte dit prima.
Zowel bij mijn vrouw, die thuis op de WiFi zit, als bij mij, op 't werk op 5G, ontvangen we geen live-notificaties. 

Pas een paar minuten later zie ik bovenin mijn telefoon een melding dat er activiteit was op x-tijdstip. Ik kan dan natuurlijk het bewuste gedeelte opzoeken en bekijken, maar dat is een beetje raar :P

Instellingen staan goed. Er is niets veranderd. Behalve een ander geheugenkaartje erin, maar ook toen deed ie 't nog prima.

Opnieuw starten moet ik nog proberen.

Iemand tips?
Notificaties uit en weer aanzetten in de app. Moet ik heel af en toe ook doen.

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12 10:27
De vraag zal ongetwijfeld al (veel) vaker voorbij gekomen zijn, maar via de zoekfunctie kom ik er niet echt uit..

Wegens het plaatsen van akoestische panelen moet mijn gong verplaatst worden (of weg).
Als alternatief overweeg ik een videodeurbel te plaatsen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

We hebben nu een bedrade bel die ik dus eventueel wil gaan vervangen. Ik wil niet vastzitten aan maandelijkse kosten, en beelden gewoon lokaal opslaan. Ik heb een NAS draaien, maar via SD kan ook. Na wat speurwerk ben ik uitgekomen op de Reolink D340W of de TP-link Tapo D235.
Ik heb van beide wat reviews gelezen, maar helaas vind ik nergens echt een vergelijking. Volgens mij zijn ze beide prima, maar welke is kwalitatief nou het beste als je kijkt naar bouwkwaliteit, beeldkwaliteit etc.
En op welk punt verschillen ze nou het meest?

• Scipionyx
  • Niet online
xah5kiDe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:46:
Als je Android gebruikt, kijk dan of de app ingesteld staat op batterijbesparing. Dan werkt ie niet zo vaak op de achtergrond. Zet je batterijbesparing op 'Geen beperkingen' dan mag je app net zoveel doen (en batterij verbruiken) op de achtergrond als maar nodig is. Ik weet het niet zeker, maar mogelijk wijzigt Android dit soort rechten na een bepaalde tijd.
Stond op geoptimaliseerd, wat ie vanaf 't begin al was. Toch even op 'onbeperkt' gezet. We zullen zien..
crunchytail schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:47:
[...]

Notificaties uit en weer aanzetten in de app. Moet ik heel af en toe ook doen.
Had dat vanmiddag al gedaan. Bij mijn vrouw stonden de push-notificaties op een of ander manier uit.. Aangezet.
Daarna de bel getest en bij haar ging 't nu wel over maar bij mij niet.
Beide een Samsung S25 overigens.

Straks de deurbel maar 's opnieuw starten.

Beetje jammer van dit soort dingen. Juist om onder andere deze reden had ik een nieuwe deurbel aangeschaft.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-12 09:17
Scipionyx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:02:
[...]

Stond op geoptimaliseerd, wat ie vanaf 't begin al was. Toch even op 'onbeperkt' gezet. We zullen zien..

[...]

Had dat vanmiddag al gedaan. Bij mijn vrouw stonden de push-notificaties op een of ander manier uit.. Aangezet.
Daarna de bel getest en bij haar ging 't nu wel over maar bij mij niet.
Beide een Samsung S25 overigens.

Straks de deurbel maar 's opnieuw starten.

Beetje jammer van dit soort dingen. Juist om onder andere deze reden had ik een nieuwe deurbel aangeschaft.
Krijg je van de Samsung wel andere notificaties, want er zijn issues met Samsung telefoons, (niet alle modellen btw), dat notificaties niet worden getoond op het vergrendelscherm.

charleyr

• Repro
RemmyB83 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:24:
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem, in combinatie met mijn telefoon (s21).
Vroeger werkte het goed, deurbel ging en vervolgens ging mijn telefoon.
Nu gaat de deurbel en vervolgens mijn telefoon voor een kleine 2sec, en dan stopt hij. Ik heb verder nog niet geprobeert om het probleem op te lossen met mijn telefoon.
Maar komt denk ik door de update van samsung de laatste keer.
Bedankt, daar lijkt het inderdaad aan te liggen, als het scherm ''aan'' staat komt de pushmelding wel binnen. Als het scherm uit staat gaat het scherm even aan, maar gaat daarna weer uit.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Repro schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:59:
[...]

Bedankt, daar lijkt het inderdaad aan te liggen, als het scherm ''aan'' staat komt de pushmelding wel binnen. Als het scherm uit staat gaat het scherm even aan, maar gaat daarna weer uit.
Ik heb heb hier ook gelezen dat dit door de bespaarstand van mijn telefoon kan komen. Deze staat hier ook aan, en nog niet uitgezet om te testen.

Pijnacker Oost/West

• Repro
RemmyB83 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:44:
[...]

Ik heb heb hier ook gelezen dat dit door de bespaarstand van mijn telefoon kan komen. Deze staat hier ook aan, en nog niet uitgezet om te testen.
Helaas, dat zou een mooie fix zijn, maar alles staat op optimaal, zonder beperkingen.

• Scipionyx
  • Niet online
charleychui schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:41:
[...]

Krijg je van de Samsung wel andere notificaties, want er zijn issues met Samsung telefoons, (niet alle modellen btw), dat notificaties niet worden getoond op het vergrendelscherm.
Jazeker. Alles werkt zoals 't moet. Van een paar apps heb ik de meldingen uit staan maar dat zal hier geen invloed op moeten hebben.

Welke issues bedoel je? Heb je een link?

Wat me trouwens opvalt, ik heb laatst een OneUI update gekregen op mijn S25. Misschien dat het daar iets te maken heeft,... maar wat?? Ik kan er vooralsnog niets over vinden. Mocht ik wat vinden dan meld ik het uiteraard.

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:32
Goedeavond,

afgelopen weekend is de reolink wifi deurbel op batterij/accu bij mij binnengekomen.
Vanmorgen uit de verpakking gehaald, opgehangen en geinstalleerd.
Alles werkt perfect via de Wifi (2,4 ghz). Verbinding is uitstekend, Chimne werkt ook goed.
Maar, zodra ik dus buitenshuis ben of de Wifi uitzet op de telefoon is het bereik weg.
Dat is toch niet juist?
Nu heb ik gelezen dat je via de windows versie (reolink client) de optie UID aanzetten moet aanvinken.
Deze heb ik helaas niet kunnen vinden, ook geen geavanceerde opties.
Tweede optie is via de browser inloggen op basis van het ipadres.
Zowel op HTTP als HTTPS krijg ik de mlding "verbinding geweigerd".
Ik heb er geen poort nummer achter gezet, moet dat wel?

Mis ik iets? Waar kan ik de optie verbinding via mobiele data aanzetten? Want alleen verbinding via de Wifi
is toch niet juist?
Kan iemand mij advies geven? Of heb ik de verkeerde versie gekocht en kan met de batterij versie alleen de verbinding via de Wifi...

aanvulling
Router: Asus Zenwifi
Mobiel: Samsung S23

• crunchytail
Toml83 schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:01:
Goedeavond,

afgelopen weekend is de reolink wifi deurbel op batterij/accu bij mij binnengekomen.
Vanmorgen uit de verpakking gehaald, opgehangen en geinstalleerd.
Alles werkt perfect via de Wifi (2,4 ghz). Verbinding is uitstekend, Chimne werkt ook goed.
Maar, zodra ik dus buitenshuis ben of de Wifi uitzet op de telefoon is het bereik weg.
Dat is toch niet juist?
Nu heb ik gelezen dat je via de windows versie (reolink client) de optie UID aanzetten moet aanvinken.
Deze heb ik helaas niet kunnen vinden, ook geen geavanceerde opties.
Tweede optie is via de browser inloggen op basis van het ipadres.
Zowel op HTTP als HTTPS krijg ik de mlding "verbinding geweigerd".
Ik heb er geen poort nummer achter gezet, moet dat wel?

Mis ik iets? Waar kan ik de optie verbinding via mobiele data aanzetten? Want alleen verbinding via de Wifi
is toch niet juist?
Kan iemand mij advies geven? Of heb ik de verkeerde versie gekocht en kan met de batterij versie alleen de verbinding via de Wifi...

aanvulling
Router: Asus Zenwifi
Mobiel: Samsung S23
Zou doorgaans gelijk moeten werken. Geen instellingen in je router staan die de verbinding blokkeren?

• Toml83
crunchytail schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:07:
[...]

Zou doorgaans gelijk moeten werken. Geen instellingen in je router staan die de verbinding blokkeren?
Bedankt voor reactie..je bedoelt het bereiken van het ip adres of de werking op mobiele data?

Ik heb een synology Nas in mijn netwerk staan..mogelijk zou het daar mee kunnen botsen? Welke instelling zou aan moeten taan binnen de asus? Wellicht staat er ergens iets niet aan of iets dergelijks

Daarnaast is de wifi / batterij versie los opgehangen. Dus niet aan de bedrading van de huidige bel. Die hangt aan de verkeerde kant, zodat zicht op de auto niet mogelijk is.

• crunchytail
Toml83 schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:22:
[...]

Bedankt voor reactie..je bedoelt het bereiken van het ip adres of de werking op mobiele data?

Ik heb een synology Nas in mijn netwerk staan..mogelijk zou het daar mee kunnen botsen? Welke instelling zou aan moeten taan binnen de asus? Wellicht staat er ergens iets niet aan of iets dergelijks

Daarnaast is de wifi / batterij versie los opgehangen. Dus niet aan de bedrading van de huidige bel. Die hangt aan de verkeerde kant, zodat zicht op de auto niet mogelijk is.
De verbinding via mobiele data. UID hoort standaard aan te staan, waardoor een P2P-verbinding van buitenaf mogelijk is.

Dit kun je checken in de Reolink Client op je pc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIrrLZnfFJza12S6YLliAu7exNw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w51IncvccWxKppaXWkiTzQwy.png?f=user_large

Netwerk > Geavanceerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJE9ZgootypSNxeZmpLaBaqAI0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c0KLYMdOiwf2l6c0F17JdAJe.png?f=fotoalbum_large

• Toml83
crunchytail schreef op zondag 21 december 2025 @ 23:52:
[...]

De verbinding via mobiele data. UID hoort standaard aan te staan, waardoor een P2P-verbinding van buitenaf mogelijk is.

Dit kun je checken in de Reolink Client op je pc:
[Afbeelding]

Netwerk > Geavanceerd
[Afbeelding]
Ik heb ook de reolink client op de pc.. zelfde Interface, maar niet de optie geavanceerd. Ik zie alleen maar de wifi verbinding. Zal proberen moegen hiervan printscreen te maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NB1_CUxgop2mJGmLwNTEfebo6RA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tXChU8LHHVjOKws25QMTZ73u.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPuiUcxIF4BmX2fN0qoW6sed_sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qjy88cg158yWdsNLPHxnaIMC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Toml83 op 22-12-2025 08:08 ]

• Toml83
Op werk met WiFi verbinding werkt het ook niet. Blijkbaar alleen eigen netwerk..

wat vreemd is dat ik wel meldingen ontvang wanneer er iemand voor de deur staat of wordt gedetecteerd via PIR. Als ik die wil bekijken, is er geen verbinding.
Kan het zijn dat de beeldkwaliteit te hoog is om dit buiten eigen netwerk te bekijken en dit moet downsizen?

[ Voor 62% gewijzigd door Toml83 op 22-12-2025 14:42 ]

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
De batterijversie van de reolink ondersteunt geen advanced netwerk functies.

https://www.reddit.com/r/...mera_no_advanced_network/

In het antwoord staan mogelijke oplossingen (gebruikt hub of nvr).

Je kunt tijdens installeren van de camera met de app voor uid kiezen. Hiermee kun je dan buiten je thuisnetwerk met de camera communiceren.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaedwell op 22-12-2025 15:21 ]

• Toml83
Shaedwell schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:16:
De batterijversie van de reolink ondersteunt geen advanced netwerk functies.

https://www.reddit.com/r/...mera_no_advanced_network/

In het antwoord staan mogelijke oplossingen (gebruikt hub of nvr).

Je kunt tijdens installeren van de camera met de app voor uid kiezen. Hiermee kun je dan buiten je thuisnetwerk met de camera communiceren.
Bedankt voor de informatie. Daar hoef ik niet meer naar te kijken. Nu alleen nog beeld/ verbinding krijgen met mobiele data..
Zijn er meer mensen met de batterij versie welke niet met de bestaande stroomkabels van de beltrafo zijn verbonden? Zo ja, welke instellingen hebben jullie aan staan om toch de connectie met mobiele data te krijgen?
Lees net je reactie 'tijdens de installeren van de camera met de app voor uid kiezen'. Dat is principe het scannen van de foto/ uid achterop de camera en dan met de camera van de reolink de barcode op de telefoon lezen...?
Ik ga eveneens contact opnemen met Reolink support. Mocht het zo zijn, dat met de batterij versie het niet mogelijk is om buitenshuis te connecten, gaat deze retour richting Amazon.

[ Voor 9% gewijzigd door Toml83 op 22-12-2025 16:19 ]

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:48
Zoals ik het lees op de supportsite kies je bij de installatie voor UID , die voer je dan handmatig in en via dat nummer communiceert de app met de camera als je je mobiele dataverbinding gebruikt. Een (gratis) account bij Reolink voor de cloud verbinding helpt daarbij.

[ Voor 16% gewijzigd door Shaedwell op 22-12-2025 16:40 ]

• crunchytail
Toml83 schreef op maandag 22 december 2025 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor de informatie. Daar hoef ik niet meer naar te kijken. Nu alleen nog beeld/ verbinding krijgen met mobiele data..
Zijn er meer mensen met de batterij versie welke niet met de bestaande stroomkabels van de beltrafo zijn verbonden? Zo ja, welke instellingen hebben jullie aan staan om toch de connectie met mobiele data te krijgen?
Lees net je reactie 'tijdens de installeren van de camera met de app voor uid kiezen'. Dat is principe het scannen van de foto/ uid achterop de camera en dan met de camera van de reolink de barcode op de telefoon lezen...?
Ik ga eveneens contact opnemen met Reolink support. Mocht het zo zijn, dat met de batterij versie het niet mogelijk is om buitenshuis te connecten, gaat deze retour richting Amazon.
De stroomkabels zullen niets met de toegang via mobiele data te maken hebben. Toegang op afstand hoort standaard gewoon te werken, ook met de batterijversie.

Het wil soms helpen om de deurbel handmatig opnieuw toe te voegen in de Android app via de UID.

Ga in de Android app naar de instellingen van je deurbel. Klik vervolgens bovenin op het vlak met de naam van je deurbel. Als het goed is zie je daarna de UID staan, kopieer deze.

Ga naar de algemene app instellingen (rechtsonder "Me" > Instellingen). Zet daar "Apparaten automatisch toevoegen" uit.

Ga terug naar het Home tabblad en verwijder de deurbel uit de app (alle instellingen blijven behouden). Klik daarna rechtsboven op het plusje. Kies voor "Handmatige invoer" en vul de UID in.

Hopelijk werkt het daarna. Zo niet, wordt het toch zoeken in je router. :)

• Scipionyx
  • Niet online
Hier iets meer informatie gevonden over (rich) notifications. Althans, het ontbreken daarvan..

https://www.reddit.com/r/...340w_stopped_giving_rich/

Mogelijk dat versie 4.56 van de Reolink app het probleem oplost:
You need 4.56
Zelf nog niet geprobeerd

• crunchytail
Scipionyx schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:35:
Hier iets meer informatie gevonden over (rich) notifications. Althans, het ontbreken daarvan..

https://www.reddit.com/r/...340w_stopped_giving_rich/

Mogelijk dat versie 4.56 van de Reolink app het probleem oplost:
[...]

Zelf nog niet geprobeerd
Hier tot op heden gelukkig geen problemen met de rich notifications (reguliere zwarte WiFi deurbel).

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-12 14:42
Ook ik sta op het punt om mijn Nest Hello te vervangen voor een Reolink (Google abonnement is inmiddels 200 euro per jaar, betaalde 2 jaar geleden nog 100..)

Ik wil graag in huis de beelden opnemen en vraag me af of dit ook kan op mijn 6TB externe HDD die ik evt. kan aansluiten op een van mijn Asus routers welke staan ingesteld als AP's. Of zal ik echt een volwaardige NAS nodig hebben? In het laatste geval zal ik dan de HUB moeten mee bestellen.

Andere vraag.. hoe lang zou ik kunnen terugkijken bij 24/7 opname, in een acceptabele kwaliteit als ik besluit wel de HUB te bestellen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37
Gadgeteer schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:26:
Ook ik sta op het punt om mijn Nest Hello te vervangen voor een Reolink (Google abonnement is inmiddels 200 euro per jaar, betaalde 2 jaar geleden nog 100..)

Ik wil graag in huis de beelden opnemen en vraag me af of dit ook kan op mijn 6TB externe HDD die ik evt. kan aansluiten op een van mijn Asus routers welke staan ingesteld als AP's. Of zal ik echt een volwaardige NAS nodig hebben? In het laatste geval zal ik dan de HUB moeten mee bestellen.

Andere vraag.. hoe lang zou ik kunnen terugkijken bij 24/7 opname, in een acceptabele kwaliteit als ik besluit wel de HUB te bestellen?
Ik denk dat je router alleen puur voor opslag is. Tenzij je router ook RTSP/ONVIF streams kan opslaan.
Je zou ook voor een Synology NAS kunnen gaan.
Hoe ver je kan terugkijken hangt er vanaf hoe veel je opneemt. Neem je 24/7 op of alleen als er beweging gedetecteerd wordt.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-12 14:42
Jimster schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat je router alleen puur voor opslag is. Tenzij je router ook RTSP/ONVIF streams kan opslaan.
Je zou ook voor een Synology NAS kunnen gaan.
Hoe ver je kan terugkijken hangt er vanaf hoe veel je opneemt. Neem je 24/7 op of alleen als er beweging gedetecteerd wordt.
Heb nu nog een aantal dagen abo bij Google en neem daar 24/7 op. Ik hoopte dit ook met de nieuwe bel te gaan doen. Als ik daarvoor een synology moet kopen, wordt het wel kostbaar aangezien ik die NAS dan enkel voor mijn bel gebruik. Ik zou dan eerder geneigd zijn de HUB van Reolink te nemen. Hier kun je de opslag ook nog in uitbreiden en ben dan nog steeds goedkoper uit. Of zie ik dan iets over het hoofd?

PS! Mijn Asus routers (APs) zijn Asus RT-AX82. Ik kon zo snel niets vinden over ONVIF maar RTSP wordt wel ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 23-12-2025 10:47 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17

Ethirty

Who...me?

Je moet ook iets hebben om terug te kijken. Vraag me af of je dat met een router met usb disk überhaupt gaat redden.

Beter pak je de hub of hub pro. Of zelfs een normale NVR.

Ik neem op mijn deurbel alleen beweging op en de 8GB SD kaart zit echt zó vol.

Hoeveel je terug kan kijken hangt af van de hoeveelheid camera’s, de kwaliteit en de beschikbare opslag.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:11
Gadgeteer schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:26:

Opslag via je router kan mits je router ook ftp server ondersteund. Dan zet de Reolink de bestanden daar neer. Je kunt ook simpel starten met een 512GB SD voor een paar tientjes (is dat nog zo?), en kijken hoever je daarmee komt.

• Toml83
crunchytail schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:00:
[...]

De stroomkabels zullen niets met de toegang via mobiele data te maken hebben. Toegang op afstand hoort standaard gewoon te werken, ook met de batterijversie.

Het wil soms helpen om de deurbel handmatig opnieuw toe te voegen in de Android app via de UID.

Ga in de Android app naar de instellingen van je deurbel. Klik vervolgens bovenin op het vlak met de naam van je deurbel. Als het goed is zie je daarna de UID staan, kopieer deze.

Ga naar de algemene app instellingen (rechtsonder "Me" > Instellingen). Zet daar "Apparaten automatisch toevoegen" uit.

Ga terug naar het Home tabblad en verwijder de deurbel uit de app (alle instellingen blijven behouden). Klik daarna rechtsboven op het plusje. Kies voor "Handmatige invoer" en vul de UID in.

Hopelijk werkt het daarna. Zo niet, wordt het toch zoeken in je router. :)
Dank voor de heldere uitleg. Alles gedaan wat hierboven staat , maar helaas hetzelfde probleem bleef bestaan. Heb nu de deurbel retour gestuurd richting Amazon.

Nogmaals bedankt voor de hulp

• Stijnley
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12 12:33
Even deskundigen bevragen hier! Ik denk aan een overstap van Nest naar Reolink en ik weet niet of ik alles goed begrijp.

In de toekomst zou ik rond mijn woning 2 POE-camera's en 1 WIFI-deurbel op een NVR willen plaatsen om abonnementen te vermijden. Mijn Nest Hello liet het deze week helemaal afweten dus de Reolink deurbel zou er reeds mogen aankomen.

Maar begrijp ik het goed dat ik voor "rich notifications" op mijn iphone zowiezo tegen een abonnement aankijk? Welke software gebruiken jullie hiervoor als ik dit wil op de 3 camera's? Ik zie verwijzingen naar Home Assistant, Reolink cloud, Pushover, ... maar zie door het bos de bomen niet meer :+

Hoe pakken jullie dit aan en tegen welke jaarprijs kijk ik ongeveer om de (hopelijk betere) meldingen van nest te evenaren (melding persoon in tuin, melding deurbel, .... + screenshot)?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12 14:41
Stijnley schreef op woensdag 24 december 2025 @ 09:29:
Even deskundigen bevragen hier! Ik denk aan een overstap van Nest naar Reolink en ik weet niet of ik alles goed begrijp.

In de toekomst zou ik rond mijn woning 2 POE-camera's en 1 WIFI-deurbel op een NVR willen plaatsen om abonnementen te vermijden. Mijn Nest Hello liet het deze week helemaal afweten dus de Reolink deurbel zou er reeds mogen aankomen.

Maar begrijp ik het goed dat ik voor "rich notifications" op mijn iphone zowiezo tegen een abonnement aankijk? Welke software gebruiken jullie hiervoor als ik dit wil op de 3 camera's? Ik zie verwijzingen naar Home Assistant, Reolink cloud, Pushover, ... maar zie door het bos de bomen niet meer :+

Hoe pakken jullie dit aan en tegen welke jaarprijs kijk ik ongeveer om de (hopelijk betere) meldingen van nest te evenaren (melding persoon in tuin, melding deurbel, .... + screenshot)?
Ik zelf gebruik Frigate als NVR, die zet de beelden door naar Home Assistant en als iemand op de deurbel drukt, stuurt Home Assistant een snapshot + beschrijving naar mijn telefoon.

Op je iPhone kun je echter ook instellen dat je deurbel je gewoon "belt" als iemand op de bel drukt, je kunt dan opnemen zoals je ook zou doen als iemand anders je belt, degene voor de deur zien en ermee spreken. De rich notifications van Reolink zelf gebruik ik niet, maar volgens mij hoef je je daarvoor alleen te registreren en geen betaald abonnement af te sluiten.

• Stijnley
Dankje voor je antwoord

Heb je naast Frigate dan ook de NVR-hardware zelf? Dus de recorder en hierbij de Frigate aan 50€/jaar? Is je HA dan een gratis abonnement of hoef je daar ook nog te investeren in bvb Home Assistant Green of Nabu Casa? Er zijn zoveel verschillende opties blijkbaar!

Blijkbaar zijn er maar 25 gratis rich notifications per dag bij reolink zonder abonnement en ook niet bij alle camera's. Ik kijk ook graag snel eerst wie er aan de deur staat alvorens verplicht op te nemen. Vandaar dat de rich notifications bij alle reolink camera's een doel is voor mijn installatie.

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12 14:41
Stijnley schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:03:
Dankje voor je antwoord

Heb je naast Frigate dan ook de NVR-hardware zelf? Dus de recorder en hierbij de Frigate aan 50€/jaar? Is je HA dan een gratis abonnement of hoef je daar ook nog te investeren in bvb Home Assistant Green of Nabu Casa? Er zijn zoveel verschillende opties blijkbaar!

Blijkbaar zijn er maar 25 gratis rich notifications per dag bij reolink zonder abonnement en ook niet bij alle camera's. Ik kijk ook graag snel eerst wie er aan de deur staat alvorens verplicht op te nemen. Vandaar dat de rich notifications bij alle reolink camera's een doel is voor mijn installatie.
Frigate draait op mijn NAS. Ik gebruik Frigate+ niet, dus dat is verder kosteloos. Home Assistant is voor mij van buitenaf te bereiken zonder Nabu Casa (zodat ik de snapshots ook kan zien als ik niet thuis ben).

Als je daar allemaal niet in thuis bent: met alleen de videodeurbel krijg je rich notifications, en met een SD-kaart erbij kun je, afhankelijk van de grootte van de SD-kaart en de instellingen die je gebruikt voor opnemen, enkele uren tot meerdere dagen terugkijken. Mijn schoonvader heeft dezelfde deurbel (maar dan zonder HA/Frigate). Hij neemt alle beweging op, maar krijgt alleen een notification als er iemand op de bel drukt. Dan is 25 per dag ruim voldoende. Op een 256GB SD-kaart kan ik nu terug tot 16 november.

• Stijnley
dankje, al duidelijker. Ik wil vooral een goeie setup naar later toe wanneer de beide bewakingscamera's erbij komen. Maar zoals ik het lees is de Reolink deurbel een goede start en kan ik later verder bouwen. Dank!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 23:52
Ik heb een PoE versie van de deurbel en geen bestaande kabel naar de plek waar deze moet komen. Heb nu een oplossing gemaakt waarbij een dunne 2.5mm netwerk kabel gebruikt is dat achter het deurrubber bevestigd kan worden (met bijv hot glue). Gebruikt:

Dunne netwerkkabel (2.5mm, 5m lang) https://nl.aliexpress.com/item/1005009032315048.html
Lange boor (3mm, 150mm) https://nl.aliexpress.com/item/1005009552466793.html
RJ45 Mount box https://nl.aliexpress.com/item/1005001419566315.html
PoE adapter https://nl.aliexpress.com/item/1005006479735381.html

Gat van 3mm in het kozijn boren (kon niet met een standaard lengte boor), connector van netwerkkabel afknippen en doorvoeren. Via de rubbers omlaag en dat richting meterkast of in mijn geval door een muur richting een stekkerdoos. Ik heb geprobeerd een RJ45 connector op de dunne kabel te zetten en het met een punch tool geprobeerd maar de aders van de kabel zijn te dun en niet solid. Dus voorzichtig strippen en direct solderen op de printplaat van de RJ45 mount box. Kabel getest met een netwerk tester. Dan in de PoE adapter en van de adapter naar een switch.
Werkt prima, hier wat foto's inclusief een geprinte adapter om de camera wat meer te draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jcr6U7jxQwwsgodM_e5FBUj6tEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEo5OsWxnXsnjGCwcJHfqUw0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ti2V1aE35Mg8Mx2Zz3H1_6L8Zwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJeff2Dr6WuENaxHJC0rbebp.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste