Acties:
  • +11 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:24

Reolink heeft recentelijk twee videodeurbellen op de markt gebracht. Het betreft een variant met PoE-ondersteuning en een versie met WiFi. Beide modellen worden geleverd met een chime. De deurbellen kunnen 24/7 gebeurtenissen opnemen op een MicroSD kaart (max. 256GB) of naar een NVR. De eerste recensies zijn lovend.

Extra chime
De deurbel wordt standaard geleverd met één chime en vooralsnog verkoopt Reolink geen losse chimes.
De chime van de KERUI Corina M521-deurbel kan echter gekoppeld worden aan de Reolink deurbel. Deze chime functioneert namelijk ook op 433Mhz en heeft dezelfde knoppenlayout als de officiële chime (en naar verluidt dezelfde printplaat).

Terug naar Inhoudsopgave

ResolutieDefault: 2560X1920 (5 megapixels) @20FPS
WifiJa - WiFi-variant. IEEE 802.11a/b/g/n - 2.4GHz/5GHz
POEJa - PoE-variant. (De WiFi-versie heeft ook een ethernetpoort, maar deze ondersteunt geen PoE)
AccessoiresMontageplaat, hoekwig, ethernetkabel, jumperkabel (WiFi-variant: AC-adapter)
Afmetingen133mm(H)x48mm(W)x23mm(T)

PoE-versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10iH9Qorq4Aw-WsOZIUs639WG0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJVHMTh6zLgk9YVMjSLkM1Gb.jpg?f=fotoalbum_large

WiFi-versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smIx37uaCwGgIWYsTaBgavQ0mfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFFeREgTSecyqFQBIx33M26C.jpg?f=fotoalbum_large

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een gerust een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.007-02-2023Topic aangemaakt
V1.109-02-2023Links en specificaties uitgebreid
V1.220-02-2023Update kortingscode
V1.308-04-2023Update kortingscode en link naar geluidsbestanden
V1.415-04-2023Links naar Download Center en firmware geschiedenis
V1.518-09-2023Informatie over extra chime toegevoegd (met dank aan @Tijsbeer)

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 57% gewijzigd door crunchytail op 20-04-2024 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Zelf heb ik gisteren de WiFi-variant mogen ontvangen. Deze gaat mijn Eufy deurbel vervangen. Blij verrast met de accessoires die zijn meegeleverd. Nu alleen nog even een andere beltrafo ophangen alvorens ik de Reolink naast de deur schroef. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0iMljPYkTYEHGs2tHBoBVA84xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIAoAND7D2KlPNiIpnPizXGV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deze deurbel even bekeken van de week, erg interessant.
Mij was niet helemaal duidelijk of de wifi variant niet met PoE voorzien kan worden van stroom, er zit immers wel een ethernet aansluiting op?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 16:40

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ben zelf wel geinteresseerd in de PoE versie, ook ter vervanging van een Eufy. Heb al een aantal camera's van Reolink en die bevallen goed.

Enige vragen/twijfels die ik nog heb;
  • kan ik de deurbel ook laten opslaan op mijn QNAP (QVR Pro); dat zou moeten werken, want ONVIF supported
  • werkt bij het opslaan op mijn QNAP de pre-motion recording; hier heb ik nog niets over gevonden
  • krijg ik de deurbel geintegreerd in mijn Homey; er is (nog) geen Reolink app, maar het lijkt wel te werken met de generieke ONVIF app: https://community.reolink.com/topic/4545/homey-app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
itsme schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:18:
Deze deurbel even bekeken van de week, erg interessant.
Mij was niet helemaal duidelijk of de wifi variant niet met PoE voorzien kan worden van stroom, er zit immers wel een ethernet aansluiting op?
Je kunt de WiFi-variant niet voeden middels PoE. De ethernetpoort kan enkel gebruikt worden voor data. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Mooie OP @crunchytail

Ik ben ook zeer geïnteresseerd, maar helaas zijn de levertijden zo absurd (eind maart) dat het geen optie lijkt. Of iemand moet toevallig een goed adres hebben?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
bebopper schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:20:
• werkt bij het opslaan op mijn QNAP de pre-motion recording; hier heb ik nog niets over gevonden
Vanuit de FAQ: Yes, you can set Reolink Video Doorbell WiFi to record 24/7 continuously to a micro SD card (not included) or an NVR. Or you can set it to record only when a person/motion is detected during the scheduled time periods.

Dan heb je geen pre-motion nodig verder, gewoon 24/7 opnemen. Dat heeft bij mij sowieso de voorkeur, mijn ervaring met camera's is dat je anders altijd net de actie mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Drardollan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:28:
Mooie OP @crunchytail

Ik ben ook zeer geïnteresseerd, maar helaas zijn de levertijden zo absurd (eind maart) dat het geen optie lijkt. Of iemand moet toevallig een goed adres hebben?
Dank :)

Afgelopen week zijn de bellen ook enige tijd op Amazon verschenen. Misschien handig om die ook in de gaten te houden. Producten zijn niet te vinden via de zoekfunctie, wel via deze directe linkjes;

Amazon.nl: PoE-variant
Amazon.nl: WiFi-variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
crunchytail schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:35:
[...]

Dank :)

Afgelopen week zijn de bellen ook enige tijd op Amazon verschenen. Misschien handig om die ook in de gaten te houden. Producten zijn niet te vinden via de zoekfunctie, wel via deze directe linkjes;

Amazon.nl: PoE-variant
Amazon.nl: WiFi-variant
Had ze gisteren op een of andere manier daar wel gevonden, maar helaas ook out of stock. Ik ga het wel in de gaten houden.

Aankomende week heb ik iemand op bezoek die mij gaat helpen met de bedrading voor een deurbel, die is er in zijn geheel niet. Ik denk dat ik het maar voorbereid van begin tot eind en dan in maart deze deurbel koop. Alle andere alternatieven zijn slechter in mijn ogen. Vooral het lokaal én naar NAS opnemen spreekt mij erg aan. Koppeling met Google Assistant en de meegeleverde Chime zijn een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
crunchytail schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:05:
Zelf heb ik gisteren de WiFi-variant mogen ontvangen. Deze gaat mijn Eufy deurbel vervangen. Blij verrast met de accessoires die zijn meegeleverd. Nu alleen nog even een andere beltrafo ophangen alvorens ik de Reolink naast de deur schroef. :)

[Afbeelding]
Welke trafo ga je gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
sOid schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Welke trafo ga je gebruiken?
"EMAT beltrafo 8-12-24V". Ga hem op 12V zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Iemand de bel al gekoppeld met een Nest Hub en hoe zijn de ervaringen?Is het nu zo dat als iemand aanbelt de hub het beeld direct laat zien?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
crunchytail schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:52:
[...]

"EMAT beltrafo 8-12-24V". Ga hem op 12V zetten.

Ik ben er nog niet helemaal uit; ik heb een UTP-kabel naar de deurbel liggen maar is momenteel aan beide kanten niet aangesloten. Ik kan de PoE-versie nemen, maar dan moet ik wel met een PoE-injector werken want ik heb geen PoE-slots meer beschikbaar op m'n switch/router.

Of ik kan de WiFi-versie nemen en de adertjes van de UTP-kabel daarop aansluiten om de bel van stroom te voorzien. (Volledige koperen kern, stugge kabel, de electriciën verzekerde me dat het geen problemen oplevert bij zulk laag vermogen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
NeHoX schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:56:
Iemand de bel al gekoppeld met een Nest Hub en hoe zijn de ervaringen?Is het nu zo dat als iemand aanbelt de hub het beeld direct laat zien?
Nee. De enige bel die dat kan is de Googls Nest Doorbell.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

sOid schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:14:
[...]

Ik ben er nog niet helemaal uit; ik heb een UTP-kabel naar de deurbel liggen maar is momenteel aan beide kanten niet aangesloten. Ik kan de PoE-versie nemen, maar dan moet ik wel met een PoE-injector werken want ik heb geen PoE-slots meer beschikbaar op m'n switch/router.

Of ik kan de WiFi-versie nemen en de adertjes van de UTP-kabel daarop aansluiten om de bel van stroom te voorzien. (Volledige koperen kern, stugge kabel, de electriciën verzekerde me dat het geen problemen oplevert bij zulk laag vermogen.)
Als je de keuze hebt op bedraad dan zou ik altijd daarvoor kiezen. Die verbinding is altijd 100% stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:12

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Drardollan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:46:
[...]

Nee. De enige bel die dat kan is de Googls Nest Doorbell.
Dat is niet waar. Met de Reolink kan het ook. De setup is echter vrij omslachtig.

Ik heb begin Februari de PoE versie besteld direct bij Reolink, want deze was op voorraad. Dag later kreeg ik een bericht dat deze door een fout op de website eigenlijk niet op voorraad was. Levering is uitgesteld tot op z'n minst begin Maart. So now we wait...

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
anc schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Als je de keuze hebt op bedraad dan zou ik altijd daarvoor kiezen. Die verbinding is altijd 100% stabiel.
Ja dat lijkt mij ook beter ja. Al hangt access point op een paar meter van de bel.

Maar zitten er nog nadelen aan PoE-injector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DexterDee schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Dat is niet waar. Met de Reolink kan het ook. De setup is echter vrij omslachtig.
Dat soort "oplossingen" neem ik niet serieus, ik denk dat er praktisch niemand is die dat voor elkaar krijgt. Alleen al de eisen aan wat je moet hebben draaien:
I was able to get a similar setup by using Home Assistant (HASS), Home Assistant Cloud Integration (Nabu Casa), and a HACS integration, "Home Assistant Reolink NVR/cameras custom integration" by JimStar (Github)
Zoiets moet of out of the box werken of met een paar simpele handelingen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
sOid schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:13:
[...]

Ja dat lijkt mij ook beter ja. Al hangt access point op een paar meter van de bel.

POE bekabeling is fors dikker dan simpel 2 draadjes voor 24V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:25:
[...]

POE bekabeling is fors dikker dan simpel 2 draadjes voor 24V.
Nooit over nagedacht eigenlijk, maar ik heb AWG 23 kabel liggen, met solide koperen kern. Volgens mij is dat ruim voldoende, als ik een snelle google-search mag geloven.

Dit weekend maar even m'n accesspoint checken die is aangesloten via PoE. Geen idee wat ik daar heb gebruikt. Cat6, maar verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

sOid schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:13:
[...]

Kost een extra stopcontact?
Ik heb 1 keer een PoE-injector gebruikt. Tis een extra kastje en het werkt gewoon... Dus niet echt veel ervaring vanuit mijn kant.

Ja een AP om de hoek zou altijd moeten werken met volle sterkte, maar blijft gevoeliger voor een storing ten opzichte van een kabel. En als de kabel er al ligt dan zou ik 20-30 euro besteden aan de injector.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
sOid schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:44:
[...]

Nooit over nagedacht eigenlijk, maar ik heb AWG 23 kabel liggen, met solide koperen kern. Volgens mij is dat ruim voldoende, als ik een snelle google-search mag geloven.

Dit weekend maar even m'n accesspoint checken die is aangesloten via PoE. Geen idee wat ik daar heb gebruikt. Cat6, maar verder...
POE vereist niet zozeer een speciale kabel, sorry als ik dat onduidelijk aangaf. Bedoelde dat een Cat5 en zeker Cat6 aanzienlijk dikker is dan 2 simpele adertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstelbaar
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-05-2024
Je kunt de deurbel op amazon.de bestellen voor 139.99 euro. Betaal je 2 tientjes extra, maar je hebt hem wel eerder binnen (volgens de informatie van Amazon).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 18:44

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Voor 5 euro extra korting kan je de volgende code gebruiken: aw5offeun

Net de POE versie besteld. voor €104.68

[ Voor 6% gewijzigd door xven0mxz op 09-02-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstelbaar
xven0mxz

Net de POE versie besteld.

Waar heb jij hem besteld?

[ Voor 9% gewijzigd door Verstelbaar op 09-02-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

xven0mxz schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:30:

Net de POE versie besteld. voor €104.68
Ik kan hem niet vinden op amazon.de.
Had hem gepreordered bij reolink zelf, maar die is zo de annuleren natuurlijk als ik hem nog via amazon kan krijgen.

Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstelbaar
Ik zie dat ik de laatste heb besteld op amazon (hij is niet meer te bestellen). De PoE in iedergeval. Weet niet waar Venom hem heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 18:44

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Verstelbaar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:54:
Ik zie dat ik de laatste heb besteld op amazon (hij is niet meer te bestellen). De PoE in iedergeval. Weet niet waar Venom hem heeft besteld.
Ik heb hem gewoon op de officiële site besteld. https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/

En ja dan moet je even geduld hebben.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Drardollan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:25:
[...]

Dat soort "oplossingen" neem ik niet serieus, ik denk dat er praktisch niemand is die dat voor elkaar krijgt. Alleen al de eisen aan wat je moet hebben draaien
Je zet "oplossingen" tussen quotes alsof je wil zeggen dat het geen reële optie is. Als ik naar het lijstje kijk dan zie ik hele normale dingen staan. Om de Google Assistant integratie te laten werken heb je sowieso een HA installatie nodig die open staat vanuit internet. Verder is HACS echt niet exotisch en het installeren van een custom repository voor Reolink is echt klik en klaar.

Ik zou hier zelf 100% comfortabel mee zijn om dit in HA te configureren. En ik denk met mij een hele hoop Tweakers en mensen met een beetje een technische achtergrond. Dat jij een sterke voorkeur hebt voor plug & play is prima en jouw goed recht. Maar stellen dat dit iets is dat praktisch niemand voor elkaar krijgt is simpelweg niet waar. Als je serieus met HA aan de slag wil, dan wordt het al snel een beetje knutselen. HA is een eind gekomen qua gebruiksvriendelijkheid (ik gebruik het al jaren en vroeger was het pas écht spartaans). Maar als je echt plug & play wilt, dan is iets als een Homey denk ik een veel betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-03 11:20
DexterDee schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Je zet "oplossingen" tussen quotes alsof je wil zeggen dat het geen reële optie is. Als ik naar het lijstje kijk dan zie ik hele normale dingen staan. Om de Google Assistant integratie te laten werken heb je sowieso een HA installatie nodig die open staat vanuit internet. Verder is HACS echt niet exotisch en het installeren van een custom repository voor Reolink is echt klik en klaar.

Ik zou hier zelf 100% comfortabel mee zijn om dit in HA te configureren. En ik denk met mij een hele hoop Tweakers en mensen met een beetje een technische achtergrond. Dat jij een sterke voorkeur hebt voor plug & play is prima en jouw goed recht. Maar stellen dat dit iets is dat praktisch niemand voor elkaar krijgt is simpelweg niet waar. Als je serieus met HA aan de slag wil, dan wordt het al snel een beetje knutselen. HA is een eind gekomen qua gebruiksvriendelijkheid (ik gebruik het al jaren en vroeger was het pas écht spartaans). Maar als je echt plug & play wilt, dan is iets als een Homey denk ik een veel betere keuze.
Dat lijkt me inderdaad niet helemaal moeilijk.
Ik zou dit wel eens live in een filmpje willen zien hoe snel/vlot dit gaat..
Zelf nog een eufy deurbel hangen en totaal niet tevreden van de integratie met HA en google hubs.
Als beide top zijn, dan overweeg ik ook om hem door deze te vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DexterDee schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Waarom zou je een HA installatie nodig hebben tussen Reolink en Google Home? Dat werkt gewoon met een app binnen de Google Home, daar hoeft niets tussen.

Ik weet zeker dat 99,9% van Nederland een dergelijke oplossing niet zal kunnen implementeren. En ik weet ook zeker dat 99,%% van Nederland bijvoorbeeld de Nest Doorbell wel kan implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Verstelbaar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:54:
Ik heb zojuist de wifi variant besteld op Amazon NL, komt zaterdag al.

Heel bijzonder, kostte 129,99 maar ik kon een knop drukken voor een coupon die 20 euro korting gaf? De genoemde code hierboven deed niets verder.

Maar uiteindelijk dus voor 109,99 inclusief bezorgen, dat is geen slechte deal! Gelijk maar een microSD van 256GB erbij, dan zit die er maar gelijk in.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 09-02-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Drardollan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Ik heb zojuist de wifi variant besteld op Amazon NL, komt zaterdag al.

Heel bijzonder, kostte 129,99 maar ik kon een knop drukken voor een coupon die 20 euro korting gaf? De genoemde code hierboven deed niets verder.

Maar uiteindelijk dus voor 109,99 inclusief bezorgen, dat is geen slechte deal! Gelijk maar een microSD van 256GB erbij, dan zit die er maar gelijk in.
De genoemde codes zijn alleen voor de site van Reolink zelf. Maar 109,99 euro bij Amazon is een hele mooie prijs! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Drardollan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Waarom zou je een HA installatie nodig hebben tussen Reolink en Google Home? Dat werkt gewoon met een app binnen de Google Home, daar hoeft niets tussen.

Ik weet zeker dat 99,9% van Nederland een dergelijke oplossing niet zal kunnen implementeren. En ik weet ook zeker dat 99,%% van Nederland bijvoorbeeld de Nest Doorbell wel kan implementeren.
My bad, ik zat met Home Assistant in m'n hoofd omdat ik dat zelf ook draai. Als je het hebt over de gemiddelde Henk en Ingrid, die kunnen/willen inderdaad geen domotica systeem ertussen zetten. Of dat 99,9% van al het volk is dat zo'n deurbel koopt waag ik te betwijfelen, maar dat het een hoog percentage is ben ik met je eens.

Dat gezegd hebbende, als je wél al een domotica systeem thuis hebt draaien zoals HA, dan zou ik niet verbaasd zijn als 75% van deze groep geen moeite heeft om het volgens instructies aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
crunchytail schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:41:
[...]

De genoemde codes zijn alleen voor de site van Reolink zelf. Maar 109,99 euro bij Amazon is een hele mooie prijs! :)
Ah, daar wilde ik niet bestellen omdat die pas 17 maart geleverd worden. Wonderlijk hoe ik deze prijs heb gekregen, maar ik zal niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
DexterDee schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:45:
[...]

My bad, ik zat met Home Assistant in m'n hoofd omdat ik dat zelf ook draai. Als je het hebt over de gemiddelde Henk en Ingrid, die kunnen/willen inderdaad geen domotica systeem ertussen zetten. Of dat 99,9% van al het volk is dat zo'n deurbel koopt waag ik te betwijfelen, maar dat het een hoog percentage is ben ik met je eens.
Als ik kijk hoeveel slimme deurbellen er in mijn wijk hangen, dat zijn er zeker 1 op de 5. Je gaat mij niet vertellen dat daar allemaal knappe koppen wonen die op Tweakers zitten.

Een deel van die mensen zal de standaard app gebruiken van de fabrikant en een ander deel een complete oplossing zoals Google Nest Hub + Doorbell.
Dat gezegd hebbende, als je wél al een domotica systeem thuis hebt draaien zoals HA, dan zou ik niet verbaasd zijn als 75% van deze groep geen moeite heeft om het volgens instructies aan de praat te krijgen.
Ik wel, want ik draai heen HA ;) Maar ik kan leven met niet direct live beeld, voor mij geen issue. De vraag kwam op hier door iemand die vroeg of dat zomaar werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
Drardollan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Ah, daar wilde ik niet bestellen omdat die pas 17 maart geleverd worden. Wonderlijk hoe ik deze prijs heb gekregen, maar ik zal niet klagen ;)
Bij Amazon kun je momenteel inderdaad een coupon aanklikken die €20 korting geeft op de adviesprijs. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHI5GH6-PbUGoguhYAjACgu72BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYT1CRdIzhjHrcWIBoU36Hsv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door crunchytail op 09-02-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verstelbaar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:33:
xven0mxz

Net de POE versie besteld.

Waar heb jij hem besteld?
Thanks, heb 'm zojuist ook besteld. De PoE-versie. Nog even kijken welke injector ik erbij ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodZZila
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:14
DexterDee schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Ik heb begin Februari de PoE versie besteld direct bij Reolink, want deze was op voorraad. Dag later kreeg ik een bericht dat deze door een fout op de website eigenlijk niet op voorraad was. Levering is uitgesteld tot op z'n minst begin Maart. So now we wait...
hmm apart ik heb hem wel geleverd gekregen. Ik heb hem ook besteld. Binnenkort maar is mee aan de slag. Ook bij mij is het voor vervanging van de Nest Deurbell, echter wil ik dan wel eerst die visitor anouchment werkend hebben. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwJG27Ol8PDUyZjtYVC58YB2AmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBJcmdV4A6BnGWXT2GrQARCf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

GodZZila schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:35:
hmm apart ik heb hem wel geleverd gekregen. Ik heb hem ook besteld. Binnenkort maar is mee aan de slag. Ook bij mij is het voor vervanging van de Nest Deurbell, echter wil ik dan wel eerst die visitor anouchment werkend hebben. ;)
Hmmm, kan dat ik dan net pech heb gehad. Anyway, hij komt vanzelf wel een keer binnen, hopelijk snel.

Ik heb deze ook nog nieuw in verpakking liggen:
Afbeeldingslocatie: https://amcrest.com/media/catalog/product//a/d/ad410-1.jpg

Uit Amerika laten komen, de Amcrest AD410. Heeft heel erg vergelijkbare specs met de Reolink en komt bij een aantal reviews ook uit de test als 'ultimate video doorbell'. Belangrijk voor mij is ook een goede integratie met Home Assistant, zodat ik mijn eigen niet-cloudafhankelijke notificaties kan bouwen. Ik heb echter een CAT6 kabel getrokken als deurbelkabel en heb dus een voorkeur voor een PoE versie.

Oh en ik sta al een hele tijd ingeschreven op een backorder van de "mythische" UniFi Protect G4 Doorbell Pro. Ik heb de hoop daar een beetje opgegeven, vandaar dat ik naar alternatieven kijk. het kan dus zijn dat ik binnenkort deurbellen over heb :P Gelukkig zijn het gewilde modellen die ik als het moet vast kwijt raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodZZila
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:14
DexterDee schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Hmmm, kan dat ik dan net pech heb gehad. Anyway, hij komt vanzelf wel een keer binnen, hopelijk snel.

Ik heb deze ook nog nieuw in verpakking liggen:
[Afbeelding]

Uit Amerika laten komen, de Amcrest AD410. Heeft heel erg vergelijkbare specs met de Reolink en komt bij een aantal reviews ook uit de test als 'ultimate video doorbell'. Belangrijk voor mij is ook een goede integratie met Home Assistant, zodat ik mijn eigen niet-cloudafhankelijke notificaties kan bouwen. Ik heb echter een CAT6 kabel getrokken als deurbelkabel en heb dus een voorkeur voor een PoE versie.

Oh en ik sta al een hele tijd ingeschreven op een backorder van de "mythische" UniFi Protect G4 Doorbell Pro. Ik heb de hoop daar een beetje opgegeven, vandaar dat ik naar alternatieven kijk. het kan dus zijn dat ik binnenkort deurbellen over heb :P Gelukkig zijn het gewilde modellen die ik als het moet vast kwijt raak.
Ik heb me ook ingeschreven op de G4 Protect Pro , maar nog steeds geen nieuws. Maar laatst ook nog aardig wat filmpjes met reviews er over gekeken. Maar vindt het beeld niet echt super. Het is in feite het zelfde als de normale deurbel maar dan alleen met een camera voor pakketjes erbij.

Nu nog een Google Nest nog, maar heb ook 2 weken geleden nog de normale versie met batterij besteld "Nieuw"bij used products voor 75 euro. Maar die ga ik ook niet gebruiken denk ik. Had hem gekocht omdat de realink toen niet beschikbaar was en de G4 Pro ook nog steeds niet (Oude nest deurbel had problemen maar die ging het in 1x weer goed doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gisteren netjes geleverd gekregen via Amazon *O*

Weinig tijd deze dagen, maar hoop hem vanavond bij de deur te hebben hangen. Aangezien ik geen bekabeling heb liggen wordt dat wel even een klein klusje.

Wel even snel aangesloten en gekeken, ziet er allemaal erg netjes uit! Had ook snel naar de link met Google gekeken, krijg hem daar wel toegevoegd maar zie hem vervolgens niet. Koppeling lijkt er niet goed te zijn. Maar dat is bijzaak verder voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-04 15:52
Heb je een trafo nodig of kan die bel van reolink gewoon op het stroom middels een adapter?
Nieuwbouw huis zonder bel aansluiting dus moet kabel in kozijn frezen. Stroomdraad lijkt me dan makkelijker dan een netwerkkabel. Bovendien werken meer bellen met stroom dan via poe (voor stroom) denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
gertraaf schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:13:
Heb je een trafo nodig of kan die bel van reolink gewoon op het stroom middels een adapter?
Nieuwbouw huis zonder bel aansluiting dus moet kabel in kozijn frezen. Stroomdraad lijkt me dan makkelijker dan een netwerkkabel. Bovendien werken meer bellen met stroom dan via poe (voor stroom) denk ik?
Zit een adapter bij (wifi versie). Ik heb niet gefreesd, gisteren door het kozijn geboord en vanaf daar een simpel kabelgootje.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 13-02-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
gertraaf schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:13:
Als je een goede UTP-kabel met solide koperen kern gebruikt, kun je het zowel als PoE-kabel als stroomdraad voor de bel gebruiken.

Er zijn veel mensen die dat zo doen en dat kan prima. Dat werd ook bevestigd door een elektricien die hier eea heeft gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-04 12:13
Besteld via Amazon binnen 1 week in huis, inmiddels geïntegreerd in HA. Wanneer er iemand op de bel drukt krijg ik een snapshot in m’n Telegram bot :) wil de automatiseringen nog uitbreiden maar een begin is er. Ook de vertraging is minimaal wanneer er iemand op de bel drukt. Tot nu toe zeer tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZQ1KhMgkhgwQ4oTEUcH3oeI_lk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XS14UUwahrFcDybKZYZCFgd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

CodeBaker schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:37:
Besteld via Amazon binnen 1 week in huis, inmiddels geïntegreerd in HA. Wanneer er iemand op de bel drukt krijg ik een snapshot in m’n Telegram bot :) wil de automatiseringen nog uitbreiden maar een begin is er. Ook de vertraging is minimaal wanneer er iemand op de bel drukt. Tot nu toe zeer tevreden.
[Afbeelding]
Bewust niet gekozen om de Reolink app te gebruiken? Want die levert toch ook een snapshot af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 00:45
DexterDee schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Bij mij hetzelfde. Op 1 februari besteld maar ik kreeg een dag later een mail dat door een storing in het voorraadsysteem te veel orders waren aangenomen. Verwachte levering begin maart.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
anc schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 07:25:
[...]

Bewust niet gekozen om de Reolink app te gebruiken? Want die levert toch ook een snapshot af?
In de Reolink app krijg je alleen een snapshot in je notifications als je "Rich Notification" aanzet, waarvoor een cloudabonnement nodig is (gratis proefversie is beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
crunchytail schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:57:
[...]

In de Reolink app krijg je alleen een snapshot in je notifications als je "Rich Notification" aanzet, waarvoor een cloudabonnement nodig is (gratis proefversie is beschikbaar).
Alleen beschikbaar voor de Wifi variant geloof ik.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

crunchytail schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:57:
[...]

Tegen de tijd dat de mijne binnen is, maar even uit gaan zoeken hoe ik dat ga organiseren :)
Moet dan toch een keer geloven aan Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
@anc zoals @crunchytail al zegt en ik gebruik Telegram ook voor andere HA activiteiten. Ook gebruik ik Telegram dekstop zodat ik de notificaties ook op mijn pc krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

CodeBaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:08:
@anc zoals @crunchytail al zegt en ik gebruik Telegram ook voor andere HA activiteiten. Ook gebruik ik Telegram dekstop zodat ik de notificaties ook op mijn pc krijgt.
Dit schiet wel iets off-topic maar ik vraag het toch. Wat heb ik nodig om dat te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
@anc om HA te draaien of telegram integratie in HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

CodeBaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:44:
@anc om HA te draaien of telegram integratie in HA?
Telegram integratie, HA lijkt mij niet spannend om neer te zetten zag ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Vandaag maar eens aan de slag met de instellingen van de Reolink, eindelijk middag thuis en tijd om wat te kijken.

Met name wanneer er opgenomen wordt (hoeft van mij enkel als er aangebeld wordt) en de status LED hebben de aandacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
De status LED gaat blauw pulseren als er beweging wordt gedetecteerd. Ik heb een mail gestuurd naar Reolink met het verzoek om dit uit te kunnen schakelen. Ze zijn bezig om deze optie in te bouwen in de app. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGeqm-RMFSGuPk9FY0CLiBBCptM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB0lYPcRKXChYeawq91RL5Mz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@crunchytail Ze lijken snel te reageren. Da's best positief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-04 09:01
bebopper schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:20:
Ben zelf wel geinteresseerd in de PoE versie, ook ter vervanging van een Eufy. Heb al een aantal camera's van Reolink en die bevallen goed.

Enige vragen/twijfels die ik nog heb;
  • kan ik de deurbel ook laten opslaan op mijn QNAP (QVR Pro); dat zou moeten werken, want ONVIF supported
  • krijg ik de deurbel geintegreerd in mijn Homey; er is (nog) geen Reolink app, maar het lijkt wel te werken met de generieke ONVIF app: https://community.reolink.com/topic/4545/homey-app
Heb ook de POE bij amazon vandaan, maar op de qnap via QVR Pro/Elite of Surveilance station wil nog niet lukken. De E1 Pro wordt wel netjes ontdekt, maar de deurbel en 833 cam niet. Je zou denken dat met ONVIF dit gelijk zou moeten werken omdat een specifiek model niet eerst hoeft te worden toegevoegd aan de support list. Ik krijg wel een groene stip bij de discovery maar de test gaat fout en ook in het hoofdscherm blijven ze staan op "connecting".

Heb nu maar tijdelijk de ftp optie gebruikt en de camera's sturen de data van een paar seconden voor de detectie door. De 833 herkent ook al huisdieren, de deurbel helaas nog niet.
Ook veel last van beestjes snachts welke bijna continu opnames veroorzaken, ondanks de persoonsdetectie trigger, denk nog wat aan de gevoeligheid finetunen.

Volgende stap is maar kijken hoe het net Blue Iris werkt en daarna eea doorkoppelen naar HA.

Ook de pushnotificaties zijn nog niet geweldig, Of je krijgt een melding van elke vlieg voor de camera, of helemaal niks. Lijkt of de laatste app die aanlogt alleen de meldingen krijgt. Zal voor de huisgenoten wellicht een ander account moeten aanmaken en de camera delen ipv met hetzelfde account inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
II This Game II schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:19:
[...]
Lijkt of de laatste app die aanlogt alleen de meldingen krijgt. Zal voor de huisgenoten wellicht een ander account moeten aanmaken en de camera delen ipv met hetzelfde account inloggen.
Met de WiFi-variant heb ik dit probleem niet. Ik ben met hetzelfde account ingelogd op 2 telefoons en meldingen komen op beide toestellen binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
II This Game II schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:19:
[...]

Heb ook de POE bij amazon vandaan, maar op de qnap via QVR Pro/Elite of Surveilance station wil nog niet lukken. De E1 Pro wordt wel netjes ontdekt, maar de deurbel en 833 cam niet. Je zou denken dat met ONVIF dit gelijk zou moeten werken omdat een specifiek model niet eerst hoeft te worden toegevoegd aan de support list. Ik krijg wel een groene stip bij de discovery maar de test gaat fout en ook in het hoofdscherm blijven ze staan op "connecting".

Heb nu maar tijdelijk de ftp optie gebruikt en de camera's sturen de data van een paar seconden voor de detectie door. De 833 herkent ook al huisdieren, de deurbel helaas nog niet.
Ook veel last van beestjes snachts welke bijna continu opnames veroorzaken, ondanks de persoonsdetectie trigger, denk nog wat aan de gevoeligheid finetunen.

Volgende stap is maar kijken hoe het net Blue Iris werkt en daarna eea doorkoppelen naar HA.

Ook de pushnotificaties zijn nog niet geweldig, Of je krijgt een melding van elke vlieg voor de camera, of helemaal niks. Lijkt of de laatste app die aanlogt alleen de meldingen krijgt. Zal voor de huisgenoten wellicht een ander account moeten aanmaken en de camera delen ipv met hetzelfde account inloggen.
Ik heb de deurbel sinds afgelopen zaterdag hangen. Werkt prima als camera in Synology SS - geen enkel probleem ondervonden. Natuurlijk geen belfunctie in de synology, maar dat had ik ook niet verwacht.

Bij mij werkt de persoon detectie niet echt lekker, vaak genoeg als er iemand voor de deur staat (incl ikzelf) dat er alleen motion wordt gedetecteerd, maar geen persoon. Iemand tips over hoe dit optimaal af te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeBaker
@greg-a heb je alles ingesteld via https toevallig?

• skank
Ik hoop dat er iemand een korte video kan tonen ivm
- home assistant integratie (hoe snel de deurbel press werkt, en hoe snel/vloeiend de camera feed werkt op een tablet
- google home integratie, bij deurbel druk, hoe snel deze op een google hub verschijnt en hoe vloeiend dit gaat

• greg-a
CodeBaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:43:
Weet ik niet meer uit m'n hoofd, ik zal dit vanavond of morgen even nagaan voor je (gaat niet via de app). Syno SS werkt volgens mij wel via RTSP en niet via ONVIF, dus wellicht dat het 'm daarin zit?

ONVIF gebruik ik dan wel weer op home assistant

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:01
Ik krijg de poe versie binnen als het goed is begin Maart.

Maar ik ben aan het nadenken hoe ik de opslag van de beelden wil doen ik heb nu homeassistant draaien op een raspberry 4 met ssd 256gb. Kan ik hierop ook frigate installeren met eventueel een google core erop zodat me raspberry gelijk als NVR functioneert of heb ik het mis?

• Drardollan
  • Nu online
greg-a schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Ik heb de deurbel sinds afgelopen zaterdag hangen. Werkt prima als camera in Synology SS - geen enkel probleem ondervonden. Natuurlijk geen belfunctie in de synology, maar dat had ik ook niet verwacht.
Ik moet eerst een extra Synology licentie kopen :'(

• Drardollan
  • Nu online
crunchytail schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:50:
De status LED gaat blauw pulseren als er beweging wordt gedetecteerd. Ik heb een mail gestuurd naar Reolink met het verzoek om dit uit te kunnen schakelen. Ze zijn bezig om deze optie in te bouwen in de app. :)

[Afbeelding]
Ik heb hem volgens mij ook wit zien knipperen in de avond. Maar gisteren alsnog geen tijd gehad helaas. Ik wil eigenlijk alleen dat de blauwe ring brandt en verder niks. Behalve bij het booten, dan is het prima als hij wat laat zien.

Vind de infrarood leds ook wel behoorlijk opvallend, twijfel of ik die aan ga laten. Er is op zich licht genoeg en ik wil denk ik toch geen 24/7 opnames maken (ik heb al 2 dome camera's aan de muur hangen).

• greg-a
Jnaaazer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:38:
Ik krijg de poe versie binnen als het goed is begin Maart.

Maar ik ben aan het nadenken hoe ik de opslag van de beelden wil doen ik heb nu homeassistant draaien op een raspberry 4 met ssd 256gb. Kan ik hierop ook frigate installeren met eventueel een google core erop zodat me raspberry gelijk als NVR functioneert of heb ik het mis?
Dat zou in principe moeten werken, zeker met een google core (zijn die weer verkrijgbaar?). Zonder de google core is het wellicht te zwaar voor de cpu van de RB4.

• Jnaaazer
greg-a schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:34:
[...]

Dat zou in principe moeten werken, zeker met een google core (zijn die weer verkrijgbaar?). Zonder de google core is het wellicht te zwaar voor de cpu van de RB4.
Ik ga die nog proberen te bemachtigen en misschien ook eens opzoek naar een nuc of iets dergelijks

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-04 08:39

Dennisb1

VCDS 058

Het is mij totaal niet helder waarom alleen de WiFi model de Rich Notification ondersteund. Heeft iemand dit al helder? Sowieso vervelend dat het ook alleen met een betaald abonnement werkt.

https://reolink.com/product/reolink-video-doorbell/#compare

Ook vreemd dat de bedrage geen cloud mogelijkheid heeft (niet dat ik dat persee wil maar ik wil wel de Rich Notification hebben :X

Heeft de deurbel ook een lokale interface (website)?

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisb1 op 16-02-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-04 14:33

m-buurman

hmmm...coffee!!

Dennisb1 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:50:

Heeft de deurbel ook een lokale interface (website)?
Yep

• crunchytail
Drardollan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:47:
[...]

Ik heb hem volgens mij ook wit zien knipperen in de avond. Maar gisteren alsnog geen tijd gehad helaas. Ik wil eigenlijk alleen dat de blauwe ring brandt en verder niks. Behalve bij het booten, dan is het prima als hij wat laat zien.

Vind de infrarood leds ook wel behoorlijk opvallend, twijfel of ik die aan ga laten. Er is op zich licht genoeg en ik wil denk ik toch geen 24/7 opnames maken (ik heb al 2 dome camera's aan de muur hangen).
Je kunt instellen dat in de avonduren constant een wit licht zichtbaar is rondom de drukknop. Hier vind je een overzicht van alle verschillende statuskleurtjes :) :

Understanding the Status Light of Your Video Doorbell

• Drardollan
  • Nu online
crunchytail schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Je kunt instellen dat in de avonduren constant een wit licht zichtbaar is rondom de drukknop. Hier vind je een overzicht van alle verschillende statuskleurtjes :) :

Understanding the Status Light of Your Video Doorbell
Maar wanneer heb je dan blauw licht? Ik kom er nog niet uit. De informatie van de website en hier klopt niet met elkaar.

Eigenlijk is het heel simpel, ik zou overdag geen enkele LED willen hebben en in de avond wel in een vaste kleur zonder geknipper en gedoe. Trekt mij allemaal veel te veel aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Drardollan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Maar wanneer heb je dan blauw licht? Ik kom er nog niet uit. De informatie van de website en hier klopt niet met elkaar.

Eigenlijk is het heel simpel, ik zou overdag geen enkele LED willen hebben en in de avond wel in een vaste kleur zonder geknipper en gedoe. Trekt mij allemaal veel te veel aandacht.
De deurbel toont een blauw knipperend licht zodra er beweging wordt gedetecteerd. Er komt een functie aan om dit uit te schakelen.

Ik zal eens testen of dit blauwe knipperen ook gebeurt als de witte avondverlichting is ingesteld.

[ Voor 7% gewijzigd door crunchytail op 16-02-2023 13:56 ]

• Drardollan
  • Nu online
crunchytail schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:52:
[...]

De deurbel toont een blauw knipperend licht zodra er beweging wordt gedetecteerd. Er komt een functie aan om dit uit te schakelen.

Ik zal eens testen of dit blauwe knipperen ook gebeurt als de witte avondverlichting is ingesteld.
Maar die info klopt niet, want de website die je zelf aanhaalt zegt dat bij blauw knipperen de firmware aan het upgraden is?

Ik hoop dat ze de LED functies wat verder uitbreiden zodat je gewoon wat te kiezen krijgt.

• crunchytail
Drardollan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Maar die info klopt niet, want de website die je zelf aanhaalt zegt dat bij blauw knipperen de firmware aan het upgraden is?
In beide gevallen knippert de bel blauw licht. Enkel de snelheid verschilt (breathing vs blinking).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeBaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 11:42
Hmm, interessant topic (en product). Ik vind de integratie met HA en Synology NAS wel heel interessant, want ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een camera waar ik de oprit mee in de gaten zou kunnen houden. Dit ding zou dan een mooie dubbelfunctie kunnen vervullen.

Ik zit alleen nog wel een beetje in mijn maag met het type en de plaatsing (meer hoe dan waar). Momenteel heb ik nog een ouderwetse deurbel met een bel in de hal en een drukker buiten op de muur (rode pijl op t plaatje). In de meterkast zit een 8V beltrafo, dus die voldoet sowieso niet voor de WiFi-variant.

Qua plaatsing zou ik echter eigenlijk ook een andere plek willen kiezen. Ons huis is via de garage (groene lijn = garagedeur) geschakeld aan dat van de buren, precies in spiegelbeeld. Voor de garage/voordeur is het dak doorgetrokken en een halfsteens muurtje zorgt ervoor dat je niet direct bij de buren naar binnen kijkt. Zou ik dus de beltrafo vervangen door een 12/24V-exemplaar en simpelweg daar de Reolink ophangen, dan moet dat werken en lijkt me ook de minste moeite. Maar zoals te zien is (rode pijl), heb je dan wel de voordeur van de buren in beeld en daar houd ik eigenlijk niet van.

Mijn idee was daarom om 'm aan de andere kant van de deur te hangen en dan met de wig iets naar de oprit gedraaid (blauwe pijl). Dan moet ik alleen wel een netwerkkabel door het kozijn zien te krijgen en via een gootje oid naar de meterkast moeten leiden, da's minder mooi. De oprit is dan wel meer/beter in beeld en bovendien de deur van de buren niet meer. Wat wel nog steeds zichtbaar zal zijn is het zijraam. Gezien mijn gebrek aan ervaring: als ik dat raam zou afschermen en de buren kan laten zien dat ik niet bij ze naar binnen film, wordt er dan in dat vlak helemaal niets gedetecteerd? Of wel binnen een bepaalde afstand ofzo? Zo niet, dan zie ik alsnog niet wie er voor de deur staat natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHOfac5p2Xqeq8l1BC6tep21v3I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/85iiIZzXyNVp9VZP2i52nM9E.png?f=fotoalbum_large

Als die afscherming niet werkend te krijgen is zoals ik het in mijn hoofd heb, blijf ik toch maar een beetje kijken naar een eenvoudige setup met een camera op de plek van de paarse pijl, dan weet ik zeker dat ik alleen mijn eigen oprit in beeld heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Stalensnuitje op 17-02-2023 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crunchytail
Stalensnuitje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:39:
Hmm, interessant topic (en product). Ik vind de integratie met HA en Synology NAS wel heel interessant, want ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een camera waar ik de oprit mee in de gaten zou kunnen houden. Dit ding zou dan een mooie dubbelfunctie kunnen vervullen.

[..]
De deurbel bij de blauwe pijl ophangen lijkt mij inderdaad het handigst. Bij de WiFi-variant wordt trouwens een AC-adapter meegeleverd. Misschien ook nog handig om te gebruiken. :)

In de Reolink app zijn er twee verschillende privacyfuncties die je zou kunnen gebruiken m.b.t. de buren.

Privacy Masker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5aQFsAGxWDJUIFTdl382OuxQ5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejCwp3YTBb8wacHXIzBjjh21.jpg?f=fotoalbum_large
Hiermee kun je een zwart vlak tekenen op een gebied dat je niet wilt zien op je stream/opname (handig voor het zijraam van de buren).

Detectiezone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEvIvZNjS0BYDGnaM8ZCa3XDiCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raXTvroBLOj3Q6YgDPJ43jkj.jpg?f=fotoalbum_large
Met de detectiezone kun je een gebied inkleuren waarvan je géén meldingen wilt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 11:42
crunchytail schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 04:26:
[...]
In de Reolink app zijn er twee verschillende privacyfuncties die je zou kunnen gebruiken m.b.t. de buren.

Privacy Masker
[Afbeelding]
Hiermee kun je een zwart vlak tekenen op een gebied dat je niet wilt zien op je stream/opname (handig voor het zijraam van de buren).
Ah ja, duidelijk. Hij kan niet toevallig de contour van iemand overnemen die vanuit het "veilige" gebied het zwarte vlak inloopt? Want nog even gecheckt: als ik 'm dus bij de blauwe pijl zou hangen valt vrijwel iedereen die voor de deur staat in het zwarte vak. Zie ik dus nog steeds niks :+

Denk dat ik toch maar voor de losse camera ga: die zijn ook prettig geprijsd, Synology compatible en maakt het qua montage en aansluiten ook een stuk gemakkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
Krijgt er iemand met een poe versie meldingen van aanbellen? Heb bij detectie type alleen visitor aan staan, omdat ik anders continu meldingen kreeg (de insecten is al stuk minder door de gevoeligheid halverwege te zetten). Op zowel 2 samsung phones als de ipad zie of hoor ik niks, De push test doet het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
II This Game II schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:04:
Krijgt er iemand met een poe versie meldingen van aanbellen? Heb bij detectie type alleen visitor aan staan, omdat ik anders continu meldingen kreeg (de insecten is al stuk minder door de gevoeligheid halverwege te zetten). Op zowel 2 samsung phones als de ipad zie of hoor ik niks, De push test doet het wel.
Bij aanbellen krijg ik op zowel ios als android push meldingen. HA geeft bij mij daarnaast ook nog een notificatie.

Notificaties bij beweging of persoondetectie heb ik uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
CodeBaker schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:43:
Beetje laat, maar bij mij is het idd ingesteld via https

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-04 09:10
II This Game II schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:04:
Ik heb de deurbel sinds november in gebruik, werkt perfect. Als er iemand aanbelt gaat binnen de chime, en tegelijk krijgen we op 2 Iphones ook een push melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
En gebruiken jullie hetzelfde email account of deel je de bel/camera’s? Misschien dat de backend daar niet goed mee om gaat. Heb ook nog een E1 pro en rlc833 in de app gekoppeld.
Ben nog bezig om HA op de qnap te krijgen als vm.

[ Voor 12% gewijzigd door II This Game II op 27-02-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
II This Game II schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:23:
En gebruiken jullie hetzelfde email account of deel je de bel/camera’s? Misschien dat de backend daar niet goed mee om gaat. Heb ook nog een E1 pro en rlc833 in de app gekoppeld.
Ik gebruik geen e-mail account en deel de camera ook niet.

Wellicht de camera even resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-04 09:10
II This Game II schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:23:
Ik heb de camera via de QR gedeeld met de 2de Iphone. Werkt al sinds november perfect.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• greg-a
Een tip voor mensen die gebruik maken van Synology SS icm de deurbell. Je kan de doorbell toevoegen als ONVIF of als een Reolink camera. De Reolink Doorbell kan je helaas (nog ) niet kiezen, maar als je een camera kiest (e.g. RLC 510) kan je gebruik maken van de detectie features die de doorbell heeft. Hierkan kan je dus alleen beelden van personen opnemen en ben je dus niet gelimiteerd tot alle bewegingen opnemen. Dit moet je wel even aanzetten onder de geavanceerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
greg-a schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:58:
Een tip voor mensen die gebruik maken van Synology SS icm de deurbell. Je kan de doorbell toevoegen als ONVIF of als een Reolink camera. De Reolink Doorbell kan je helaas (nog ) niet kiezen, maar als je een camera kiest (e.g. RLC 510) kan je gebruik maken van de detectie features die de doorbell heeft. Hierkan kan je dus alleen beelden van personen opnemen en ben je dus niet gelimiteerd tot alle bewegingen opnemen. Dit moet je wel even aanzetten onder de geavanceerde instellingen.
Hoe werkt dat eigenlijk met die persoonsdetectie? Blijft dat allemaal intern of wordt er data naar Chinese servers gestuurd voor de analyse van de beelden?

Heet iemand al geprobeerd wat de gevolgen zijn van alle WAN-verkeer van/naar de bel te blocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aanvullende vraag; is er al iemand die heeft gewerkt met een PoE-injector en er eentje kan aanraden? Ik heb deze op het oog: https://www.amazon.de/-/e...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

De lichtere variant is ook voldoende, maar deze kan ik gemakkelijker ophangen in de meterkast ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Als het goed is blijft het allemaal intern, maar heb nog niet geprobeerd de bel internettoegang te weigeren - dan werkt de app neem ik aan ook niet meer.

vwb Poe injectors, die TP link is prima, je kan ook op marktplaats ofzo kijken, zijn best vaak ubiquitiy injectors te koop voor een 10-tje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
greg-a schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:37:
Als het goed is blijft het allemaal intern, maar heb nog niet geprobeerd de bel internettoegang te weigeren - dan werkt de app neem ik aan ook niet meer.

vwb Poe injectors, die TP link is prima, je kan ook op marktplaats ofzo kijken, zijn best vaak ubiquitiy injectors te koop voor een 10-tje.
Goeie tip. Even gekeken, maar geen in de buurt. Ik heb die bovenstaande maar alvast besteld. De bel komt medio volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Is er ondertussen iemand bereid om 2 videos te tonen?
- video waarin je google home hub een tekst bericht stuurt dat er iemand aan de deur staat, gevolgd door de camera stream van de deurbel
- vido vanuit home assistant dashboard die de camera toon

Ik ben vooral benieuwd ook hoe lang het duurt om dergelijke streams te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Het lukt mij niet om de Reolink met Google Home te koppelen. Google zegt dat het gelukt is, maar vervolgens niets te zien of te vinden helaas. Kan je dus helaas niet helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 02-03-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
Ik heb de mijne nu ook eindelijk binnen en de koppeling met home assistant werkt super en het beeld is prima alleen... ik kan met mijn samsung s9plus gewoon amper terug praten het volume is erg laag, op meerdere fora's word hetzelfde probleem beschreven ik heb reolink gemaild en wacht nog op antwoord maar zit eraan te denken om hem terug te sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Drardollan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:22:
Het lukt mij niet om de Reolink met Google Home te koppelen. Google zegt dat het gelukt is, maar vervolgens niets te zien of te vinden helaas. Kan je dus helaas niet helpen.
Vermoedelijk heb je hem enkel gewoon gelinkt, en kun je enkel de beelden opvragen ;) hij zal niet automatisch de beelden tonen. Zeg eens "Hey google, toon de deurbel (waarbij deurbel de naam is die je gegeven hebt)
Volg dit eens om automatisch beeld te krijgen wanneer de bel gaat
https://www.reddit.com/r/..._announcements_to_google/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Jnaaazer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:41:
Ik heb de mijne nu ook eindelijk binnen en de koppeling met home assistant werkt super en het beeld is prima alleen... ik kan met mijn samsung s9plus gewoon amper terug praten het volume is erg laag, op meerdere fora's word hetzelfde probleem beschreven ik heb reolink gemaild en wacht nog op antwoord maar zit eraan te denken om hem terug te sturen
Vertel eens meer over die koppeling.
Hoe vlot zie je het beeld in je dashboard?
Filmpje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LiReC
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 22:58
Jnaaazer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:41:alleen... ik kan met mijn samsung s9plus gewoon amper terug praten het volume is erg laag, op meerdere fora's word hetzelfde probleem beschreven
Als je de app opent, videobeeld toont, de microfoon activeert, dan wijzigt het bolletje rechts ervan in volumeregeling.

Mijn vrouw moet deze op 80% zetten (samsung phone) en ik op 50% (china phone) om hetzelfde volume te krijgen. Het is een instelling op de eigen app/phone.

Werkt goed en dus opgelost hiermee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYM8MKR3QF5QkP5FyF0EuB8WnOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OXCWrONHh0hNmfwHvJ8B5cV3.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door LiReC op 03-03-2023 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
LiReC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 02:23:
[...]

Als je de app opent, videobeeld toont, de microfoon activeert, dan wijzigt het bolletje rechts ervan in volumeregeling.

Mijn vrouw moet deze op 80% zetten (samsung phone) en ik op 50% (china phone) om hetzelfde volume te krijgen. Het is een instelling op de eigen app/phone.

Werkt goed en dus opgelost hiermee?
[Afbeelding]
Ik had die op 100% staan, zal als ik thuis kom eens ermee spelen bijvoorbeeld 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
skank schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:01:
[...]

Vertel eens meer over die koppeling.
Hoe vlot zie je het beeld in je dashboard?
Filmpje?
https://github.com/JimStar/reolink_cctv

YouTube: This is the ULTIMATE Video Doorbell that we've all been waiting for!

Ik krijg een snapshot bijvoorbeeld binnen een sec bijna geen vertraging, ik krijg eerder de melding van homeassistant dan reolink app
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste