Hmm, interessant topic (en product). Ik vind de integratie met HA en Synology NAS wel heel interessant, want ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een camera waar ik de oprit mee in de gaten zou kunnen houden. Dit ding zou dan een mooie dubbelfunctie kunnen vervullen.
Ik zit alleen nog wel een beetje in mijn maag met het type en de plaatsing (meer hoe dan waar). Momenteel heb ik nog een ouderwetse deurbel met een bel in de hal en een drukker buiten op de muur (rode pijl op t plaatje). In de meterkast zit een 8V beltrafo, dus die voldoet sowieso niet voor de WiFi-variant.
Qua plaatsing zou ik echter eigenlijk ook een andere plek willen kiezen. Ons huis is via de garage (groene lijn = garagedeur) geschakeld aan dat van de buren, precies in spiegelbeeld. Voor de garage/voordeur is het dak doorgetrokken en een halfsteens muurtje zorgt ervoor dat je niet direct bij de buren naar binnen kijkt. Zou ik dus de beltrafo vervangen door een 12/24V-exemplaar en simpelweg daar de Reolink ophangen, dan moet dat werken en lijkt me ook de minste moeite. Maar zoals te zien is (rode pijl), heb je dan wel de voordeur van de buren in beeld en daar houd ik eigenlijk niet van.
Mijn idee was daarom om 'm aan de andere kant van de deur te hangen en dan met de wig iets naar de oprit gedraaid (blauwe pijl). Dan moet ik alleen wel een netwerkkabel door het kozijn zien te krijgen en via een gootje oid naar de meterkast moeten leiden, da's minder mooi. De oprit is dan wel meer/beter in beeld en bovendien de deur van de buren niet meer. Wat wel nog steeds zichtbaar zal zijn is het zijraam. Gezien mijn gebrek aan ervaring: als ik dat raam zou afschermen en de buren kan laten zien dat ik niet bij ze naar binnen film, wordt er dan in dat vlak helemaal niets gedetecteerd? Of wel binnen een bepaalde afstand ofzo? Zo niet, dan zie ik alsnog niet wie er voor de deur staat natuurlijk
Als die afscherming niet werkend te krijgen is zoals ik het in mijn hoofd heb, blijf ik toch maar een beetje kijken naar een eenvoudige setup met een camera op de plek van de paarse pijl, dan weet ik zeker dat ik alleen mijn eigen oprit in beeld heb.
[
Voor 8% gewijzigd door
Stalensnuitje op 17-02-2023 11:40
]