Toon posts:

[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Acties:

Onderwerpen

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:04
skank schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:00:
[...]

Vermoedelijk heb je hem enkel gewoon gelinkt, en kun je enkel de beelden opvragen ;) hij zal niet automatisch de beelden tonen. Zeg eens "Hey google, toon de deurbel (waarbij deurbel de naam is die je gegeven hebt)
Volg dit eens om automatisch beeld te krijgen wanneer de bel gaat
https://www.reddit.com/r/..._announcements_to_google/
Nee. Google Home zegt dat hij gekoppeld is, en dat is hij niet. Zowel in de koppelingen als apparaten niet terug te vinden. Ik zal Google wel moeten benaderen, zal wel weer iets fout zijn in mijn account. Maar drukker met andere zaken.

Automatisch beelden tonen zal met die oplossing ook niet werken. Ik heb geen HA en heb dat ook niet als oplossing nodig. Ik wacht wel op een echte integratie, als Google dat eindelijk gaat toestaan.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-03 21:09
Jnaaazer schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 06:38:
[...]

https://github.com/JimStar/reolink_cctv

YouTube: This is the ULTIMATE Video Doorbell that we've all been waiting for!

Ik krijg een snapshot bijvoorbeeld binnen een sec bijna geen vertraging, ik krijg eerder de melding van homeassistant dan reolink app
Wat is het verschil met die officiële integratie?

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:26
skank schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:06:
[...]

Wat is het verschil met die officiële integratie?
In het begin deed de druk knop het niet in de officiële geloof ik geen idee of dat nu wel werkt.

De hacs versie word sneller geupdated het is van dezelfde maker maar je hoeft dan niet te wachten totdat homeassistant met een update komt.

• Jnaaazer
Ik heb trouwens nog even gespeeld met de volume op me telefoon s9+ en die van me vrouw s21 en volume blijft enorm laag door de deurbell maar het vreemde is dat alles via me samsung tablet wel alles normaal is en ook via windows en mac

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:12
Mijn (PoE) deurbel gisteren geïnstalleerd. Tot nu toe op zich redelijk tevreden, aantal bevindingen:
- De blauwe ring kleurt op als er een persoon is gedetecteerd, dit is niet uit te schakelen zonder de volledige detectie van personen uit te schakelen.
- Ik zou het volume van de deurbel zelf (dus niet de chime) willen verlagen of uit willen schakelen, dit kan helaas niet.
- Home Assistant detecteert niet wanneer er wordt aangebeld (visitor sensor blijft op off), zowel met de standaard intergratie als die van JimStar. Op diverse fora gelezen dat in Home Assisant HTTPS moet worden uitgeschakeld, iets wat ik niet wil. Voor nu een workaround gevonden, maar die is niet ideaal...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:10
@S-1-5-7 ik heb de deurbel in Frigate gehangen zo heb je wel beschikking tot person detection.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jnaaazer
S-1-5-7 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:25:
Mijn (PoE) deurbel gisteren geïnstalleerd. Tot nu toe op zich redelijk tevreden, aantal bevindingen:
- De blauwe ring kleurt op als er een persoon is gedetecteerd, dit is niet uit te schakelen zonder de volledige detectie van personen uit te schakelen.
- Ik zou het volume van de deurbel zelf (dus niet de chime) willen verlagen of uit willen schakelen, dit kan helaas niet.
- Home Assistant detecteert niet wanneer er wordt aangebeld (visitor sensor blijft op off), zowel met de standaard intergratie als die van JimStar. Op diverse fora gelezen dat in Home Assisant HTTPS moet worden uitgeschakeld, iets wat ik niet wil. Voor nu een workaround gevonden, maar die is niet ideaal...
De bovenste 2 punten zijn ze mee bezig zodat je het kan aanpassen wat ik had gelezen op een andere forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
S-1-5-7 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:25:
Ik weet (nog) niet hoe die integration precies werkt (deurbel nog niet binnen), maar heb je de interne of externe URL opgegeven? Mijn HA-installatie is zowel via LAN beschikbaar zonder https, en extern mét https.

Misschien kun je dat nog proberen. Het risico van non-https-verbindingen binnen mijn eigen LAN vind ik niet zo spannend. In de zin van: als er toch al een kwaadaardige actor in mijn LAN zit, dan is het ontbreken van https naar m'n HA-installatie wel het minste probleem ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S-1-5-7
@sOid In de Reolink software/app geef je niets op. In de HA integratie geeft je het IP-adres, gebruikersnaam en wachtwoord op van de Reolink bel.

De oplossing zou inderdaad zijn intern HTTPS uitschakelen en enkel extern ingeschakeld laten. Ik zou het jammer vinden als dat de enige manier blijkt (en blijft), ook omdat browsers steeds meer weg bewegen van HTTP verkeer...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 22:37
Ik heb sinds deze week de PoE versie draaien en ben heel te vrede over de deurbel. Maar zoals vele in dit topic krijg ik de visitor entiteit niet aan de praat in Home Assistant. Mijn HA is zowel intern via http als https bereikbaar, wat doe ik fout :S

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:51
Hoe voegen jullie de deurbel dan toe aan HA? Bij mij werkt het prima.

1) download Reolink IP NVR/Camera add on via HACS (JimStar: https://github.com/JimStar/reolink_cctv)
2 ) voeg nieuwe Integratie --> Reolink IP NVR/Camera. Zorg ervoor dat je de HACS versie kiest en niet de ingebouwde versie (i.e. de versie met het HACS icoontje ernaast)
3) Voeg camera toe. Username: Admin; password: xxx; host: "192.168.x.xx" (uiteraard je eigen username, password en host adres invoeren.

Dat werkte bij mij prima. Deurbel werkt in HA en krijg ook notificaties als iemand aanbelt.

Op de deurbel zelf staan RTMP, HTTPS, RTSP en ONVIF aan.

[Voor 3% gewijzigd door greg-a op 06-03-2023 10:20]

• S-1-5-7
@greg-a Precies op de manier die jij beschrijft. Hoe benader jij jouw Home Assitant vanaf jouw interne netwerk, via HTTP of HTTPS?

[Voor 15% gewijzigd door S-1-5-7 op 06-03-2023 11:01]

• greg-a
S-1-5-7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:01:
@greg-a Precies op de manier die jij beschrijft. Hoe benader jij jouw Home Assitant vanaf jouw interne netwerk, via HTTP of HTTPS?
Intern via HTTP.

• S-1-5-7
@greg-a Ja daar zit het verschil, waarschijnlijk als ik mijn interne HA adres verander van HTTP naar HTTPS zal het ook werken

• greg-a
S-1-5-7 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:38:
@greg-a Ja daar zit het verschil, waarschijnlijk als ik mijn interne HA adres verander van HTTP naar HTTPS zal het ook werken
Ik moet zeggen dat ik er nooit over heb nagedacht op HA via htttps te benaderen. Is dit makkelijk aan te passen? Dan wil ik het ook best testen.

Als ik van buitenaf HA wil benaderen maak ik gebruik van Unifi Teleport VPN functie om in m'n netwerk te komen. Mede daarom heb ik van https toegang nooit een prio gemaakt.

• sOid
  • Niet online
greg-a schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:01:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er nooit over heb nagedacht op HA via htttps te benaderen. Is dit makkelijk aan te passen? Dan wil ik het ook best testen.
Dat hangt een beetje van je HA config af. Maar lijkt me handiger om dat in het HA-topic te bespreken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hoe hebben jullie de wedge gebruikt? In de handleiding lijkt te staan dat je 4 gaten in de muur moet boren waar dan met 2 de wedge wordt gemonteerd en met de andere 2 de backplate, door de wedge in de muur. Alleen er zitten maar 3 pluggen en schroeven in het zakje en ook 3 kleine. Het lijkt er eerder op dat ik 2 gaten moet boren in de muur en dan met 2 kleine schroeven de backplate aan de wedge maak. dat lijkt ook beter te passen zonder de boel stuk te schroeven 😊
Zo lijkt het in de tekst ook beschreven.

Niet heel handig getekend dan...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• greg-a
ReCreator schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:18:
Hoe hebben jullie de wedge gebruikt? In de handleiding lijkt te staan dat je 4 gaten in de muur moet boren waar dan met 2 de wedge wordt gemonteerd en met de andere 2 de backplate, door de wedge in de muur. Alleen er zitten maar 3 pluggen en schroeven in het zakje en ook 3 kleine. Het lijkt er eerder op dat ik 2 gaten moet boren in de muur en dan met 2 kleine schroeven de backplate aan de wedge maak. dat lijkt ook beter te passen zonder de boel stuk te schroeven 😊
Zo lijkt het in de tekst ook beschreven.

Niet heel handig getekend dan...

[Afbeelding]
Tekening is idd niet heel handig. Ik heb het gedaan zoals jij beschrijft. 2 schroeven in de muur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 25-03 16:38
Ik stond op het punt om deze deurbel te kopen toen ik een kritische review op Amazon zag over push notificaties icm privacy, en vond dit ook terug op Reddit (volgens mij dezelfde 'Nick').

Het gaat mijn netwerk-begrip te boven, maar ik lijk er uit te halen dat er binnenkort een update komt waarna een push (in mijn geval naar bijv. mijn iPhone of Surveillance Station) alleen mogelijk is als je toestaat dat ook verbinding met de servers van Reolink mogelijk is? (ik hoef alleen pushmeldingen op de telefoon te hebben als ik met de WiFi verbonden ben).

Is er iemand in de zaal die het snapt en kan toelichten?

[Voor 7% gewijzigd door MalleEppie71 op 08-03-2023 08:55]

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00
Vandaag in de aanbieding op Amazon.nl. 118,99 voor de WiFi versie en PoE 101,99.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-03 20:31
MalleEppie71 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:52:
Ik stond op het punt om deze deurbel te kopen toen ik een kritische review op Amazon zag over push notificaties icm privacy, en vond dit ook terug op Reddit (volgens mij dezelfde 'Nick').

Het gaat mijn netwerk-begrip te boven, maar ik lijk er uit te halen dat er binnenkort een update komt waarna een push (in mijn geval naar bijv. mijn iPhone of Surveillance Station) alleen mogelijk is als je toestaat dat ook verbinding met de servers van Reolink mogelijk is? (ik hoef alleen pushmeldingen op de telefoon te hebben als ik met de WiFi verbonden ben).

Dank voor het delen, stond net op het punt om hierover een vraag te stellen i.v.m. Eufy's bizar slechte reputatie. Reolink blijft een chinees merk net zoals Eufy en tegen de overheid valt daar niet veel in te brengen, zie dit dezelfde kant opgaan. Wellicht is het desondanks mogelijk om de notifications via Home Assistant te regelen en de reolink op een VLAN aan te sluiten, zodat die call-to-home niet mogelijk is.

Verder kom ik qua privacy vriendelijke alternatieven waarbij call-to-home te voorkomen zijn, uit op de UniFi Protect G4 Doorbell Pro en de Amcrest AD410.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:00
Kees Klaassen schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Verder kom ik qua privacy vriendelijke alternatieven waarbij call-to-home te voorkomen zijn, uit op de UniFi Protect G4 Doorbell Pro en de Amcrest AD410.
De Amcrest word voor zover ik weet gemaakt door Dahua en uitgebracht onder de naam Amcrest

• sOid
  • Niet online

Godsamme, nu dit weer. Ik dacht eindelijk een betaalbare bel gevonden te hebben waarbij dit allemaal niet aan de orde was... Dank voor het delen. Weet nog niet precies wat ik ga doen (heb de bel nog niet, staat in pre-order) maar wel goed om te weten.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Je kon altijd P2P uit zetten, zodat je camera van Reolink veilig was en geen verbinding maakte met Reolink servers.
Mensen hebben geklaagd omdat dat onjuist was, want push notificaties werden nog verstuurd, en dat doen ze via hun servers. Of te wel, je kon P2P uit zetten (ze noemen het UID) maar dan werd er nog verbinding gemaakt met hun servers om notificaties te versturen.
Ze hebben de bug opgelost en zijn hem nu aan het doorvoeren.

Alleen lijken mensen het juist te zien alsof Reolink nu juist je verplicht hun servers te gebruiken.
IMO is de beste oplossing die ze kunnen doen het vinkje UID splitten in P2P en push.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:59

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Denk dat je er niet aan ontkomt, dat er bepaalde data op de servers wordt opgeslagen.
Mits Tenzij je een manier vindt die alles lokaal opslaat en eventueel naar je stuurt.
Die kennis heb ik niet, dus ik zal op de een of andere manier concessies moeten doen. En bepaalde zaken op de koop toe nemen of bepaalde functies uitschakelen.

Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sepp14 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:02:
Denk dat je er niet aan ontkomt, dat er bepaalde data op de servers wordt opgeslagen.
Mits je een manier vindt die alles lokaal opslaat en eventueel naar je stuurt.
Die kennis heb ik niet, dus ik zal op de een of andere manier concessies moeten doen. En bepaalde zaken op de koop toe nemen of bepaalde functies uitschakelen.
*Tenzij ;)

En ja dat moet dus allemaal gewoon kunnen, als je zoiets als Synology Surveillance Station en Home Assistant (die zelf pushmessages kan genereren) intern hebt draaien. Veel is daar dus niet voor nodig...

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:59

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

sOid schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:04:
[...]

*Tenzij ;)

En ja dat moet dus allemaal gewoon kunnen, als je zoiets als Synology Surveillance Station en Home Assistant (die zelf pushmessages kan genereren) intern hebt draaien. Veel is daar dus niet voor nodig...
Was al vroeg wakker vandaag, dank je wel voor de tip ;)

De Synology en HA die je noemt, heb ik niet dus die zou ik ook eventueel moeten aanschaffen.
Ach, Keulen is ook niet in een dag gebouwd. :)

Never Before Have I Seen Such A Blatant Display Of Poofery!!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• greg-a
Ik heb zojuist even UID uitgezet op de deubel:
  • Op 4g kan ik de deurbel niet meer benaderen via de app (logisch en verwacht)
  • Op WiFi/op het lokale netwerk kan ik de deurbel wel benaderen
  • Op 4g komen de notificaties via de Reolink App binnen
  • Op 4g komen de notificaties via Home Assistant ook gewoon binnen
Als ik het goed begrijp zal deze update (die tot op heden door niemand anders bevestigd wordt) effect hebben op punt 3. Jammer, maar geen ramp voor zij die wat technischer zijn.

k denk dat voor de meeste mensen geld dat ze gewoon een product willen dat werkt, die zullen niet eens in het Netwerk settings menu komen van de camera. Zij die dat wel doen kunnen vaak ook wel een oplossing in elkaar knutselen (e.g. HA)

• Taurus61
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-03 06:30
NeHoX schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:56:
Iemand de bel al gekoppeld met een Nest Hub en hoe zijn de ervaringen?Is het nu zo dat als iemand aanbelt de hub het beeld direct laat zien?
Helaas dat werkt alleen op Nest deurbellen. Maar er zijn slimmerikken.
YouTube: This is the ULTIMATE Video Doorbell that we've all been waiting for!

• Taurus61
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-03 06:30
NeHoX schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:56:
Iemand de bel al gekoppeld met een Nest Hub en hoe zijn de ervaringen?Is het nu zo dat als iemand aanbelt de hub het beeld direct laat zien?
Dat werkt alleen bij Google Nest deurbellen. Ze zijn niet gek bij Google. Maar er zijn ingewikkelde workarounds
b.v. https://www.reddit.com/r/..._announcements_to_google/

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik kom dit topic net tegen, ik was van plan om een unifi doorbell te halen, echter ben ik intussen ook mn unifi setup aan het uitfaseren. Ik heb de beschikking over PoE switches, weet iemand toevallig ook of de PoE variant werkt op 4 aders ( ik neem aan dat ik 2 aderparen naar de deur heb lopen) zoals aangegeven in onderstaande video:

https://www.youtube.com/watch?v=lkOt9aaPFXE

Mocht dit niet werken, of ik geen 2 aderparen naar de deur heb lopen zal ik waarschijnlijk een wifi versie moeten pakken, aangezien alle kabels hier zo ongeveer vastgelijmd in de buizen zitten

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 17:28
crunchytail schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:50:
De status LED gaat blauw pulseren als er beweging wordt gedetecteerd. Ik heb een mail gestuurd naar Reolink met het verzoek om dit uit te kunnen schakelen. Ze zijn bezig om deze optie in te bouwen in de app. :)

[Afbeelding]
Ben benieuwd wanneer dit kan.
Dit zou ik ook graag willen uitschakelen

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-03 21:09

Ouch, dus dan toch niet het beloofde land...
Blij dat ik deze keer niet snel toegehapt heb.
Hoe moeilijk is het nu om een deurbel te maken die echt lokaal is....
Wordt dus weer wachten op een ander model

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03 19:27
skank schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:52:
[...]

@skank
Zoals hierboven beschreven wordt, dit kun je wel degelijk uitzetten en dan middels HA en een NAS/homeserver de bel in je lokale netwerk hangen. En met HA er zelfs voor zorgen dat je notificaties krijgt op je mobiel.

• greg-a
skank schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Is dit lokaal genoeg voor je?

https://www.praxis.nl/bad...l-set-bedraad-wit/5382721

:P

• tokke77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03 23:56
Zijn er nog mensen die problemen hebben met de detectie-zone? Ik heb de straat uitgeblankt in de detectiezone maar toch blijf ik persoon detecties ontvangen telkens er een persoon/fietser op de straat voorbij rijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robbinh94
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Kan licht zijn bijv of schaduw. Wat als je auto weg is? Zie je dan de weg? Heb je al eens gekeken naar wijzigen van objectgrootte?

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-03 14:19
Ben aan het overwegen om deze videodeurbel aan te schaffen. Heb daar nog wel een vraag over.
Is de chime ook met de app in te stellen? Ik wil deze namelijk op een x tijd uit hebben en op een x tijd weer aan. Is dat mogelijk zonder de fysieke knoppen op de chime?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greg-a
Prins32 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:08:
Ben aan het overwegen om deze videodeurbel aan te schaffen. Heb daar nog wel een vraag over.
Is de chime ook met de app in te stellen? Ik wil deze namelijk op een x tijd uit hebben en op een x tijd weer aan. Is dat mogelijk zonder de fysieke knoppen op de chime?
Neen, dat kan niet. Je zou wel de chime in een slim stopcontact kunnen doen en die op bepaalde tijden in/uit laten schakelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
Prins32 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:08:
Je kan wel een en ander instellen van de chime via de app (niet getest of het ook echt werkt), maar volgens mij niet wanneer hij aan of uit gaat.

Zelf heb ik de chime er beneden in zitten, die hoor ik boven niet. Mijn telefoon gaat automatisch op niet storen na 23:00 en dan ontvang ik daar dus geen notificaties meer. Voor mij prima werkbaar, maar als je de chime echt uit wil hebben dan zou je inderdaad zoals @greg-a zegt hem achter een slimme stekker of simpele tijdschakelaar kunnen zetten.

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-03 14:19
greg-a schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Neen, dat kan niet. Je zou wel de chime in een slim stopcontact kunnen doen en die op bepaalde tijden in/uit laten schakelen
En alleen uitzetten via de app?

Anders inderdaad een slimme stekken erbij :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

Nicap

Tsssk....

Mocht iemand nog een PoE versie zoeken, heb er nog een op VA staan.

Of iemand moet een goede tip hebben om een kabeltje trekken naar de huidige bel zonder breken.
Ik krijg de huidige kabel niet weg. Deze lijkt klem te zitten ergens, maar ik weet niet waar. Beide kanten op lukt niet.
Resultaat is dat ik de kabel kapot heb getrokken en nu helemaal geen bel meer heb.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Drardollan
@Nicap Waarom zou je deze dan verkopen? Je zal hoe dan ook voor een andere bel ook een kabel moeten trekken. Of je moet met batterijen gaan werken, maar dat is een ramp is mijn ervaring. Je blijft bezig met vervangen en komt er pas achter dat ze leeg zijn als je van alles gemist hebt.

Kan je niet simpelweg een nieuwe kabel trekken vanaf de deurpost naar de meterkast? Huidige gat uitboren/doorboren en dan met kabelgootje omlaag oid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Drardollan schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:35:
@Nicap Waarom zou je deze dan verkopen? Je zal hoe dan ook voor een andere bel ook een kabel moeten trekken. Of je moet met batterijen gaan werken, maar dat is een ramp is mijn ervaring. Je blijft bezig met vervangen en komt er pas achter dat ze leeg zijn als je van alles gemist hebt.

Kan je niet simpelweg een nieuwe kabel trekken vanaf de deurpost naar de meterkast? Huidige gat uitboren/doorboren en dan met kabelgootje omlaag oid?
Het is voor jullie natuurlijk lastig oordelen op afstand. De reden dat ik deze verkoop is doordat ik geen mogelijkheid zie ik om een nieuwe kabel te leggen. Met een kabeltrekker kom ik er niet doorheen. En de kabel die er nu in zit krijg ik er niet meer uit.
En om nou een nieuwe sleuf te gaan vrezen voor een deurbel... Daar moet ik wel even wat langer over nadenken. Kruipruimte is ook niet aan we zig helaas.
Ik heb nu een DIY Draadloze bel hangen, maar die is nog niet helemaal functioneel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
Nicap schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Het is voor jullie natuurlijk lastig oordelen op afstand. De reden dat ik deze verkoop is doordat ik geen mogelijkheid zie ik om een nieuwe kabel te leggen. Met een kabeltrekker kom ik er niet doorheen. En de kabel die er nu in zit krijg ik er niet meer uit.
En om nou een nieuwe sleuf te gaan vrezen voor een deurbel... Daar moet ik wel even wat langer over nadenken. Kruipruimte is ook niet aan we zig helaas.
Ik heb nu een DIY Draadloze bel hangen, maar die is nog niet helemaal functioneel.
Uiteraard is het vanaf afstand lastig, zijn ook maar globale tips :)

Maar hoe loopt de kabel nu dan? Kan je hem niet halverwege oppikken?

Zelf heb ik gewoon door het kozijn geboord, kabelgoot naar beneden en daar de kruipruimte in en dan weer omhoog in de meterkast. Kabelgootje zie je wel, maar dat zal mij een worst wezen verder. Ik ga dat niet zitten infrezen.

• greg-a
Prins32 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:20:
[...]

En alleen uitzetten via de app?

Anders inderdaad een slimme stekken erbij :)
notificaties uitzetten van de telefoon kan wel met een schema.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Drardollan schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Uiteraard is het vanaf afstand lastig, zijn ook maar globale tips :)

Maar hoe loopt de kabel nu dan? Kan je hem niet halverwege oppikken?

Zelf heb ik gewoon door het kozijn geboord, kabelgoot naar beneden en daar de kruipruimte in en dan weer omhoog in de meterkast. Kabelgootje zie je wel, maar dat zal mij een worst wezen verder. Ik ga dat niet zitten infrezen.
De buis gaat in de meterkast omhoog. Vanuit daar gaat hij door het beton circa anderhalve meter naar de voor deur. De afstand is niet echt ver, maar er zit een toilet tussen. Als ik met de kabelveer vanuit de meterkast probeer, dan kom ik ongeveer 70 cm ver. Probeer ik het vanuit de voordeur, dan is dat ongeveer 50cm. Maar ik heb dan wel het idee dat de kabel niet echt een juiste weg trekt, maar in de spouw verdwijnt en tegen het kozijn aankomt. Zo klinkt het in elk geval.

Gaten boren gaat me vermoedelijk niet lukken ivm de mening daarover van mijn vrouw :|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Nicap schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:52:
[...]

De buis gaat in de meterkast omhoog. Vanuit daar gaat hij door het beton circa anderhalve meter naar de voor deur. De afstand is niet echt ver, maar er zit een toilet tussen. Als ik met de kabelveer vanuit de meterkast probeer, dan kom ik ongeveer 70 cm ver. Probeer ik het vanuit de voordeur, dan is dat ongeveer 50cm. Maar ik heb dan wel het idee dat de kabel niet echt een juiste weg trekt, maar in de spouw verdwijnt en tegen het kozijn aankomt. Zo klinkt het in elk geval.

Gaten boren gaat me vermoedelijk niet lukken ivm de mening daarover van mijn vrouw :|
Vrouw uit winkelen sturen en gewoon doen, misschien een idee >:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Als het een buis is kun je de stofzuiger manier proberen?
Dun nylon draad aan 1 kant buis, stofzuiger aan de andere kant. Kijken of je dat draadje kunt opzuigen. Als die er doorheenkomt dan kun je daaran je nieuwe kabel bevestigen. Of iets groots om die andere kabel mee te trekken.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:00
Ik heb Reolink support gemaild. Ze bevestigen de aankomende firmware wijziging. Per mail geven ze aan het juist te doen omdat klanten zich zorgen maakten dat de push notificatie server nog benaderd wordt als UID uit staat. Snijdt niet echt hout maar wellicht kan het geen kwaad als er wat meer klachten die kant op gaan, zeker als je de bel al hebt en nu achteraf een andere werking krijgt. Loskoppelen van de twee opties zou niet zo moeilijk moeten zijn.

• robbinh94
  • Nu online
[...]

Ik had hetzelfde probleem.. Ik had in de buurt van mijn voordeur nog een loze leiding/ telefoonkabel waar ik een UTP doorheen kon trekken. Vervolgens waar de leiding uitkomt in de woonkamer een gat gemaakt naar de spouw, een gat gemaakt op belhoogte bij de voordeur en vervolgens met een trekveer gaan vissen naar het gat. Duurde even maar het is gelukt :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
[...]

Je kan ook nog een trekveerpomp proberen.

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 07:13
Heb sinds 2 dagen ook de WiFi variant .
Beeld ben ik zeer tevreden over , had eerst een Sky-HD hangen , maar die had alleen maar HD resolutie.
De instellingen moeten nog een beetje getweakt worden , echter stoor ik me aan een dingetje, en dat is wanneer je de opname wilt delen in Whatsapp, je een foutmelding krijgt dat deze video niet verzonden kan worden... andere video's heb ik geen problemen mee.
Beetje raar in 2023 dat Reolink hier geen rekening mee houd ( video-indeling ), er zijn natuurlijk maar een paar Whatsapp gebruikers.....:P
Heb al contact gehad met Reolink hierover, de workaround die hun voorstellen is om de video dan als document toe te voegen ....
Alleen zou het natuurlijk mooier zijn als het gewoon out of the box zou werken met Whatsapp.
Tweede optie is dan om een converter te installeren op je phone, maar dat is ook alweer zowat....
Hopelijk gaan ze dit fixen in toekomstige firmware's.....

• Jnaaazer
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem gehad.
Ik heb een visdraadje met daaraan een stukje watten aanvast geknoopt en met de stofzuiger aan de andere kant eruit gekregen en daaraan de trekveer geknoopt, met de trekveer hoorde ik dat ie klemzat naar buiten toe bij het gat en heb die gat wat groter gemaakt door met een schroevendraaier erin te steken mischien heb je er wat aan.

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:14
Foeps schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:54:
Heb sinds 2 dagen ook de WiFi variant .
Beeld ben ik zeer tevreden over , had eerst een Sky-HD hangen , maar die had alleen maar HD resolutie.
De instellingen moeten nog een beetje getweakt worden , echter stoor ik me aan een dingetje, en dat is wanneer je de opname wilt delen in Whatsapp, je een foutmelding krijgt dat deze video niet verzonden kan worden... andere video's heb ik geen problemen mee.
Beetje raar in 2023 dat Reolink hier geen rekening mee houd ( video-indeling ), er zijn natuurlijk maar een paar Whatsapp gebruikers.....:P
Heb al contact gehad met Reolink hierover, de workaround die hun voorstellen is om de video dan als document toe te voegen ....
Alleen zou het natuurlijk mooier zijn als het gewoon out of the box zou werken met Whatsapp.
Tweede optie is dan om een converter te installeren op je phone, maar dat is ook alweer zowat....
Hopelijk gaan ze dit fixen in toekomstige firmware's.....
Inderdaad vervelend dat dit nog niet goed werkt.

Je kunt een heel klein stukje van je video afknippen (ik gebruik hiervoor de standaard editor op mijn Samsung Galaxy) en deze vervolgens opslaan als kopie. Dan kun je hem wel verzenden via Whatsapp. :)

[Voor 13% gewijzigd door crunchytail op 14-03-2023 03:50]

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Om deze reden heb ik de wifi variant gekozen, snap van poster dat hij deze ook nu gaat proberen. Lijkt me toch prima om dit zo te doen? (of werkt de huidige kabel helemaal niet meer?)

De Wifi variant kan ook via de UTP aangesloten worden, dit was mijn overweging om dan toch maar niet voor de POE variant te kiezen.

[Voor 7% gewijzigd door _Richie_ op 14-03-2023 10:12]

• _Richie_
  • Niet online
Jnaaazer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem gehad.
Ik heb een visdraadje met daaraan een stukje watten aanvast geknoopt en met de stofzuiger aan de andere kant eruit gekregen en daaraan de trekveer geknoopt, met de trekveer hoorde ik dat ie klemzat naar buiten toe bij het gat en heb die gat wat groter gemaakt door met een schroevendraaier erin te steken mischien heb je er wat aan.
De stofzuiger gaat helaas niet helpen als poster een gat door zijn buis heeft gemaakt en hierdoor in de spouw terecht komt..

• sOid
  • Niet online
Mijn pre-order PoE (voor de volgende batch, via reolink website) arriveert vermoedelijk vandaag vanuit Duitsland. Eerdere leverindicatie was 17 maart dus iets eerder dan verwacht. Mogelijk bij jullie ook het geval!

[Voor 7% gewijzigd door sOid op 14-03-2023 09:17]

• Nicap

Nicap

Tsssk....

_Richie_ schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Om deze reden heb ik de wifi variant gekozen, snap van poster dat hij deze ook nu gaat proberen. Lijkt me toch prima om dit zo te doen? (of werkt de huidige kabel helemaal niet meer?)
De huidige kabel is niet meer bruikbaar, aangezien deze is gebroken in de huis.
Heb er ook geen fat in gemaakt, maar hij lijkt gewoon verstopt. Ik ga het binnenkort nog eens proberen meteen metalen trekveer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Nicap schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:54:
[...]

De huidige kabel is niet meer bruikbaar, aangezien deze is gebroken in de huis.
Heb er ook geen fat in gemaakt, maar hij lijkt gewoon verstopt. Ik ga het binnenkort nog eens proberen meteen metalen trekveer.
Da's inderdaad erg balen. Hier ook eens meegemaakt, de PVC buis was toen met een soort zwanehals ingemetseld.
Ze hebben toen de baksteen eruit gehaald en toen met de hand tussen de spouw en muur de kabel weten te localiseren en een nieuwe utp kabel kunnen aanleggen.

• sOid
  • Niet online
Bel intussen binnen. In testopstelling geconfigureerd en dat gaat allemaal prima.

Wat ik wel intrigerend vind is dat ik een firewallmelding kreeg bij opstarten van rtsp-stream vanuit VLC. Dus via VLC direct naar de camera op 192.168.1.25 wil 'ie eerst verbinding maken met 228.67.43.91. Ik kan geen locatie vinden van dit IP-adres.

Kan iemand 's controleren of dit bij hem/haar ook gebeurt? Of kan iemand dit gedrag verklaren?

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:27
Krijg een firewall melding maar laat gewoon beeld zien. Toegang gegeven voor lokaal netwerk en werkt.

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:58
sOid schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:47:
Bel intussen binnen. In testopstelling geconfigureerd en dat gaat allemaal prima.

Wat ik wel intrigerend vind is dat ik een firewallmelding kreeg bij opstarten van rtsp-stream vanuit VLC. Dus via VLC direct naar de camera op 192.168.1.25 wil 'ie eerst verbinding maken met 228.67.43.91. Ik kan geen locatie vinden van dit IP-adres.

Kan iemand 's controleren of dit bij hem/haar ook gebeurt? Of kan iemand dit gedrag verklaren?

[Afbeelding]
Een snelle zoekopdracht zegt het volgende: 228.67.43.91 is the multicast IP address used by live555. Zie bron.

Het lijkt erop dat VLC gebruik maakt van Live555 voor het verwerken van de livestream. Zie bron.

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:32
Stalensnuitje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:39:
Hmm, interessant topic (en product). Ik vind de integratie met HA en Synology NAS wel heel interessant, want ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar een camera waar ik de oprit mee in de gaten zou kunnen houden. Dit ding zou dan een mooie dubbelfunctie kunnen vervullen.

Ik zit alleen nog wel een beetje in mijn maag met het type en de plaatsing (meer hoe dan waar). Momenteel heb ik nog een ouderwetse deurbel met een bel in de hal en een drukker buiten op de muur (rode pijl op t plaatje). In de meterkast zit een 8V beltrafo, dus die voldoet sowieso niet voor de WiFi-variant.

Qua plaatsing zou ik echter eigenlijk ook een andere plek willen kiezen. Ons huis is via de garage (groene lijn = garagedeur) geschakeld aan dat van de buren, precies in spiegelbeeld. Voor de garage/voordeur is het dak doorgetrokken en een halfsteens muurtje zorgt ervoor dat je niet direct bij de buren naar binnen kijkt. Zou ik dus de beltrafo vervangen door een 12/24V-exemplaar en simpelweg daar de Reolink ophangen, dan moet dat werken en lijkt me ook de minste moeite. Maar zoals te zien is (rode pijl), heb je dan wel de voordeur van de buren in beeld en daar houd ik eigenlijk niet van.

Mijn idee was daarom om 'm aan de andere kant van de deur te hangen en dan met de wig iets naar de oprit gedraaid (blauwe pijl). Dan moet ik alleen wel een netwerkkabel door het kozijn zien te krijgen en via een gootje oid naar de meterkast moeten leiden, da's minder mooi. De oprit is dan wel meer/beter in beeld en bovendien de deur van de buren niet meer. Wat wel nog steeds zichtbaar zal zijn is het zijraam. Gezien mijn gebrek aan ervaring: als ik dat raam zou afschermen en de buren kan laten zien dat ik niet bij ze naar binnen film, wordt er dan in dat vlak helemaal niets gedetecteerd? Of wel binnen een bepaalde afstand ofzo? Zo niet, dan zie ik alsnog niet wie er voor de deur staat natuurlijk :+

[Afbeelding]

Als die afscherming niet werkend te krijgen is zoals ik het in mijn hoofd heb, blijf ik toch maar een beetje kijken naar een eenvoudige setup met een camera op de plek van de paarse pijl, dan weet ik zeker dat ik alleen mijn eigen oprit in beeld heb.
Ik weet niet of het je gaat helpen en/of je de mogelijkheid er hiervoor hebt.

Wij hebben recent een woning gekocht die gestuct moet worden, ik heb daarom de installateur een loze leiding van het kozijn naar de meterkast laten frezen, vervolgens hebben we deze dichtgemaakt met gips en wordt dit netjes gestuct.

Onze deurbel heb ik op ongeveer 120/125cm hoogte laten hangen wat prima is voor het beeld.
Heb er op dit moment niet gekozen om het via een trafo laten lopen aangezien er bij de WiFi variant een adapter wordt meegeleverd.

Members only: Foto's
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:46
@n0ss ik heb net afgelopen jaar de bende weer helemaal dicht zitten, dus de WAF voor jouw idee is nihil :+ Wel bedankt voor het meedenken d:)b

[Voor 24% gewijzigd door Stalensnuitje op 15-03-2023 21:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Foeps
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 07:13
crunchytail schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 03:45:
[...]

Inderdaad vervelend dat dit nog niet goed werkt.

Je kunt een heel klein stukje van je video afknippen (ik gebruik hiervoor de standaard editor op mijn Samsung Galaxy) en deze vervolgens opslaan als kopie. Dan kun je hem wel verzenden via Whatsapp. :)
Thx ! Dat werkt idd ook. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Is het iemand gelukt om de standaard admin-account te verwijderen? Het lukt me wel om een aparte user toe te voegen als admin, maar niet om de standaard te verwijderen :/

Zowel via de app als de webportal geprobeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crunchytail
sOid schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:52:
Is het iemand gelukt om de standaard admin-account te verwijderen? Het lukt me wel om een aparte user toe te voegen als admin, maar niet om de standaard te verwijderen :/

Zowel via de app als de webportal geprobeerd.
Is niet mogelijk.
Can I Delete the Default User Admin?
The answer is NO.
The default admin user account cannot be deleted.
Applies to: All Reolink cameras and NVRs.

• sOid
  • Niet online

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:41
Kansloos en dom. Je zou hem op z'n minst moeten kunnen hernoemen.
Zo weet een potentiele hacker al de loginnaam, scheelt weer een stap.

Ik heb sinds kort de POE versie opgehangen. Mijn ervaring als volgt:
  • Montage met de wedge is niet goed over nagedacht. De schroef in de wedge steekt iets teveel uit voor het metalen stuk waar je je bel op klikt;
  • Wedge is van kunststof, niet logisch, had logisch geweest als je er ook uitdrukbare uitsparing had gemaakt als de kabel bijv een beetje van de dikke zijde af zou komen;
  • Buitengeluid toon kan je nog niet wijzigen... heb ik overheen gelezen;
  • Tot nu toe 1 keer meegemaakt dat de bel buiten wel afging maar de chime en notificaties niet. Opname was wel gemaakt.

• Drardollan
anc schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:11:
Kansloos en dom. Je zou hem op z'n minst moeten kunnen hernoemen.
Zo weet een potentiele hacker al de loginnaam, scheelt weer een stap.
Het gaat over een interne inlognaam en wachtwoord, dus hoe spannend is het allemaal? De hacker zit dan al in je netwerk, wat boeit de bel hem verder? En met een fatsoenlijk wachtwoord timmer je het nog beter dicht.

Ik ben het wel met je eens dat het aanpasbaar zou moeten zijn, kom wel meer apparaten tegen (vooral modems en camera’s) waarbij dat niet kan. Anno 2023 lijkt het mij wel iets om te hebben als fabrikant.

• Drardollan
Hier ondertussen weer een goede stap verder, de koppeling met Google Home zit erin en ik kan op de Hub beeld krijgen als ik dat aan Google vraag. Het bleek een probleem bij Reolink te zijn wat ze na een support ticket in enkele uren opgelost hebben.

Nu is echter de vraag, kan ik de Hub (en Mini boven) op een of andere manier een signaal laten geven als er aangebeld wordt?

En een volgende stap komt volgende week, heb eindelijk besloten een serieuze firewall aan te schaffen en ga mijn netwerk segmenteren zodat oa. de deurbel en camera’s (beiden van Chinese makelij met mogelijk “phone home” functies) in een gescheiden netwerk gaan komen.

[Voor 26% gewijzigd door Drardollan op 22-03-2023 17:24]

• sOid
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Het gaat over een interne inlognaam en wachtwoord, dus hoe spannend is het allemaal? De hacker zit dan al in je netwerk, wat boeit de bel hem verder? En met een fatsoenlijk wachtwoord timmer je het nog beter dicht.
Mensen zijn dom en exposen dit soort omgevingen ook voor de buitenwereld. Tik op shodan.io maar 's 'reolink' in en je ziet hoeveel er webfacing zijn. Dus bij configuratie standaard een zelfgekozen adminaccount laten aanmaken, is uit securityoogpunt wel echt verstandig.

• Drardollan
sOid schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Mensen zijn dom en exposen dit soort omgevingen ook voor de buitenwereld. Tik op shodan.io maar 's 'reolink' in en je ziet hoeveel er webfacing zijn. Dus bij configuratie standaard een zelfgekozen adminaccount laten aanmaken, is uit securityoogpunt wel echt verstandig.
Er valt weinig te exposen met de deurbel? De standaard camera’s van Reolink zijn een ander verhaal.

• sOid
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Er valt weinig te exposen met de deurbel? De standaard camera’s van Reolink zijn een ander verhaal.
Ik kan een forward zetten op m'n router/firewall naar de webinterface van de deurbel. Dan expose je het dus wel degelijk.

• Drardollan
sOid schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:11:
[...]

Ik kan een forward zetten op m'n router/firewall naar de webinterface van de deurbel. Dan expose je het dus wel degelijk.
Mensen die dat kunnen, kunnen ook een sterk wachtwoord bedenken.

Waarom zou iemand dat instellen? Er is 0 noodzaak.

• sOid
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Mensen die dat kunnen, kunnen ook een sterk wachtwoord bedenken.
Niet per se mee eens. Daarnaast weten mensen vaak niet eens wat een sterk wachtwoord is. Heb laatst op m'n werk nog mot gehad met een (grote!) auditpartij. Ze gaven wachtwoordimplementatie bij bepaald systeem een groen vinkje, maar daar was ik het niet mee eens. Dus ik ging doorvragen: aan welke eisen moet een wachtwoord volgens jullie voldoen? Antwoord: 6 tekens...
Waarom zou iemand dat instellen? Er is 0 noodzaak.
Omdat mensen dan via hun webbrowser op kantoor ook "lekker thuis kunnen meekijken, vet handig!". Denk dat jij de gemiddelde gebruiker overschat ;)

</offtopic>

• Drardollan
sOid schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:23:
[...]

Omdat mensen dan via hun webbrowser op kantoor ook "lekker thuis kunnen meekijken, vet handig!". Denk dat jij de gemiddelde gebruiker overschat ;)

</offtopic>
Ehh? Dat werkt allemaal standaard via de app, daar is geen enkele instelling voor nodig?
Ik denk dat er praktisch niemand een dergelijke forward aanmaakt voor de deurbel.

Ik onderschat gebruikers niet, ik heb er dagelijks mee te maken.

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-03 16:48
Misschien een domme vraag, maar ik ben niet zo thuis in de wereld van de videodeurbellen.

Zelf ben ik geïnteresseerd in de Wifi-variant van deze deurbel. In de installatievideo zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van een bestaande gong van een eerdere deurbel.

Nu heb ik zelf na een verbouwing geen gong meer van een bestaande deurbel. Is het mogelijk om het geluid in huis te krijgen (dus niet enkel via de app) zonder een bestaande gong?

• robbinh94
  • Nu online
BatMutsje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:28:
Misschien een domme vraag, maar ik ben niet zo thuis in de wereld van de videodeurbellen.

Zelf ben ik geïnteresseerd in de Wifi-variant van deze deurbel. In de installatievideo zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van een bestaande gong van een eerdere deurbel.

Nu heb ik zelf na een verbouwing geen gong meer van een bestaande deurbel. Is het mogelijk om het geluid in huis te krijgen (dus niet enkel via de app) zonder een bestaande gong?
Er wordt een gong meegeleverd die je in een stopcontact kan doen. En volgens mij werkt de Reolink deurbel niet eens met een bestaande gong.

• Drardollan
anc schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:11:
• Tot nu toe 1 keer meegemaakt dat de bel buiten wel afging maar de chime en notificaties niet. Opname was wel gemaakt.
[/list]
Nou, toevallig gisteren dezelfde ervaring. De chime werkt niet meer in het stopcontact waar hij al weken werkt, dichterbij de bel werkt het wel. Heel apart. Notificaties gaan wel goed.

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:10
@Drardollan hoever heb je de chime van de bel af? de chime werkt namelijk op 433MHZ

• Drardollan
CodeBaker schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:51:
@Drardollan hoever heb je de chime van de bel af? de chime werkt namelijk op 433MHZ
Een meter of 10 denk ik, met wat obstakels. Dus ben bang dat het allemaal net te ver is. Moet opzoek naar een betere plek, maar die heb ik niet zo 123.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Weet iemand hoe je op je telefoon echt een bel geluid kan horen met de app.
Ik hoor alleen de Chime en de buitenunit op mijn android telefoon komt een popup dat er iemand de bel in druk maar geen geluid wat ik had verwacht ( zoals de ring app wel werkte )

Kan er ook niet veel over vinden in de app of op YT

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• crunchytail
Dark Angel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:26:
Weet iemand hoe je op je telefoon echt een bel geluid kan horen met de app.
Ik hoor alleen de Chime en de buitenunit op mijn android telefoon komt een popup dat er iemand de bel in druk maar geen geluid wat ik had verwacht ( zoals de ring app wel werkte )

Kan er ook niet veel over vinden in de app of op YT
Je moet het meldingsgeluid aanpassen in de notificatie-instellingen van Android.

Op een Samsung toestel is dat via: Instellingen > Meldingen > App-meldingen > Reolink. Vervolgens kies je Meldingscategorieën > Pushmeldingen > Geluid. Soms staat er nog een tweede categorie, daar moet je het geluid dan ook wijzigen.

Zelf gebruik in deze mp3 van de Ring deurbel. :)

[Voor 51% gewijzigd door crunchytail op 23-03-2023 19:46]

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:45
n0ss schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Ik weet niet of het je gaat helpen en/of je de mogelijkheid er hiervoor hebt.

Wij hebben recent een woning gekocht die gestuct moet worden, ik heb daarom de installateur een loze leiding van het kozijn naar de meterkast laten frezen, vervolgens hebben we deze dichtgemaakt met gips en wordt dit netjes gestuct.

Onze deurbel heb ik op ongeveer 120/125cm hoogte laten hangen wat prima is voor het beeld.
Heb er op dit moment niet gekozen om het via een trafo laten lopen aangezien er bij de WiFi variant een adapter wordt meegeleverd.

***members only***
Hoe is het beeld, heb je geen problemen met de muur naast de camera?

Ik heb bij iemand de beelden gezien van een ring deurbel die automatisch scherp stelde op de muur, waardoor de rest onscherp en donker was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Xanthine schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:36:
[...]

Ik heb de deurbel sinds november in gebruik, werkt perfect. Als er iemand aanbelt gaat binnen de chime, en tegelijk krijgen we op 2 Iphones ook een push melding.
Ik zit te overwegen om deze ook te kopen, maar is die push melding dan inclusief beeld zodat je ziet wie er staat?

Kan je dan met diegene praten over de telefoon?

En belangrijkste vraag, moet je dan een abo hebben? Ik wil eigenlijk geen abo :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crunchytail
Wolly schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Ik zit te overwegen om deze ook te kopen, maar is die push melding dan inclusief beeld zodat je ziet wie er staat?

En belangrijkste vraag, moet je dan een abo hebben? Ik wil eigenlijk geen abo :+
Je kunt alleen pushmeldingen met foto's ("Rich Notifications") krijgen via de Reolink app als je de WiFi-versie koopt én een abonnement afsluit (circa 30 euro per jaar).

Als je dit niet wilt, of de PoE versie koopt, dan kun je pushmeldingen met foto's aan de praat krijgen via Home Assistant.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:32
Wolly schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Ik krijg gewoon een push melding "Bezoeker aan voordeur". Als ik daar dan op druk opent hij de app en zie ik het beeld live, en dan heb ik de keuze om de micro te activeren of niet, en je kan ook enkele pre-recorded boodschappen laten afspelen (voorlopig wel enkel in het Engels denk ik) zoals "please leave the package at the door".

In deze prijsklasse veruit de beste deurbel. Ik heb ook nog een Hikvision liggen, die zou ik eens op vraag&aanbod moeten zetten :+

• Wolly
  • Niet online
Xanthine schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:18:
[...]

Ik krijg gewoon een push melding "Bezoeker aan voordeur". Als ik daar dan op druk opent hij de app en zie ik het beeld live, en dan heb ik de keuze om de micro te activeren of niet, en je kan ook enkele pre-recorded boodschappen laten afspelen (voorlopig wel enkel in het Engels denk ik) zoals "please leave the package at the door".
Dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb. Kan het zijn dat je een (proef)abo hebt? Als ik de reply van @crunchytail goed begrijp heb je die wel nodig voor de dingen die jij noemt.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Xanthine schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:18:
[...]

In deze prijsklasse veruit de beste deurbel. Ik heb ook nog een Hikvision liggen, die zou ik eens op vraag&aanbod moeten zetten :+
Je kunt een eigen gemaakte recorded boodschap in het Nederlands opnemen en deze instellen :)

En nee je betaalt hiervoor niet met een abonnement

[Voor 3% gewijzigd door MadDog11 op 27-03-2023 12:17]

• crunchytail
Wolly schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb. Kan het zijn dat je een (proef)abo hebt? Als ik de reply van @crunchytail goed begrijp heb je die wel nodig voor de dingen die jij noemt.
Ik had het over pushmeldingen met foto's, de zogeheten "Rich Notifications" (aangezien je aangaf dírect te willen zien wie er voor de deur staat). :)

Standaard notificaties (dus zonder foto's) zijn gratis en beschikbaar op zowel de WiFi als PoE-versie.

In beide gevallen ga je bij het aanklikken van de notificatie direct naar de beelden van je deurbel.

Standaard notificaties:

Rich notifications:

[Voor 40% gewijzigd door crunchytail op 27-03-2023 13:03]

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:25
op amazon.nl op moment leuke korting. poe 103,-

https://www.amazon.nl/gp/product/B0B4KCSZ2M

zit enkel te twijfelen gezien de komende update....
heb een Fibaro HC2 en een synology nas, wil graag hier alles opslaan en notificaties van ontvangen. gaat dit nog werken en kan ik dit voor elkaar krijgen na de komende update(s) ?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:13
basjuhh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:26:
op amazon.nl op moment leuke korting. poe 103,-

https://www.amazon.nl/gp/product/B0B4KCSZ2M

zit enkel te twijfelen gezien de komende update....
heb een Fibaro HC2 en een synology nas, wil graag hier alles opslaan en notificaties van ontvangen. gaat dit nog werken en kan ik dit voor elkaar krijgen na de komende update(s) ?
Je kunt de boel via surveillance station / DS camera laten werken. Heb de Reolink van het weekend pas binnen gekregen en nog niet geïnstalleerd maar ik heb de notificaties van mijn Hikvision camera ook gewoon via surveillance station lopen.

Enige wat van belang is dat de camera in staat is de events binnen surveillance station te triggeren / door te geven.

[Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 27-03-2023 13:38]

iRacing profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
crunchytail schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Ik had het over pushmeldingen met foto's, de zogeheten "Rich Notifications" (aangezien je aangaf dírect te willen zien wie er voor de deur staat). :)

Standaard notificaties (dus zonder foto's) zijn gratis en beschikbaar op zowel de WiFi als PoE-versie.

In beide gevallen ga je bij het aanklikken van de notificatie direct naar de beelden van je deurbel.

Standaard notificaties:
[Afbeelding]

Rich notifications:
[Afbeelding]
Bedankt, helemaal duidelijk d:)b

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:32
crunchytail schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Standaard notificaties:
[Afbeelding]

Rich notifications:
[Afbeelding]
Die rich notification is wel leuk, maar een abbonement op een deurbel vind ik te belachelijk voor woorden. 8)7 Maak dan de deurbel 50 euro duurder met alle functies inbegrepen.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:25
En de deurbel is dat nog steeds in staat na de komende update om dat te doen?
R2D2 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Je kunt de boel via surveillance station / DS camera laten werken. Heb de Reolink van het weekend pas binnen gekregen en nog niet geïnstalleerd maar ik heb de notificaties van mijn Hikvision camera ook gewoon via surveillance station lopen.

Enige wat van belang is dat de camera in staat is de events binnen surveillance station te triggeren / door te geven.

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:32
magneetje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:19:
[...]

Hoe is het beeld, heb je geen problemen met de muur naast de camera?

Ik heb bij iemand de beelden gezien van een ring deurbel die automatisch scherp stelde op de muur, waardoor de rest onscherp en donker was.
Ik woon nog niet in de woning, met de huidige set-up zie je de muur inderdaad.
Je moet dus de wedge gebruiken. Als de meegeleverde wedge niet voldoet maak ik er zelf een.

In het kort: je kunt met een wedge het dus goed krijgen, beeld is verder goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:13
basjuhh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:05:
En de deurbel is dat nog steeds in staat na de komende update om dat te doen?

[...]
Geen idee, glazen bol is kapot. ;)

Maar RTSP en Onvif zullen gewoon blijven werken en aangezien Reolink camera’s volgens mij goed gesupport worden binnen surveillance station zou het mij verbazen als dat niet meer het geval is.

iRacing profiel

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Vandaag is de POE versie bij mij binnen gekomen.
Mooi ding!
Maar volgens mij is het netjes monteren van de wedge niet mogelijk. Of ik mis iets ongelooflijk.

De bovenste schroef valt mooi achter het bevestigingsplaatje. De onderste kan op 2 manieren;
Door het sleufje. Maar dan past de deurbel niet meer

Of onder het bevestigingsplaatje. Maar dan komt ie niet mooi vlak

Zie ik wat over het hoofd?

Edit:
Had de zoekfunctie wel ff kunnen gebruiken 🤦🏼
Ben blijkbaar niet de enige met het probleem.
Helaas nog geen oplossing gevonden, behalve zelf een wedge printen.

[Voor 7% gewijzigd door Kitser op 27-03-2023 21:31]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee