Ik zit er ook aan te denken om de eufy de deur uit te doen en een Reolink te gaan halen, maar is het echt zo dat de Poe versie geen rich notifications heeft? Is toch lijkt mij dezelfde bel?
Ik vind het een beetje lastig te zien, maar weet je zeker dat je wedge niet omgekeerd hebt? Dus dat je deurbel aan de verkeerde zijde monteerdKitser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:23:
Vandaag is de POE versie bij mij binnen gekomen.
Mooi ding!
Maar volgens mij is het netjes monteren van de wedge niet mogelijk. Of ik mis iets ongelooflijk.
De bovenste schroef valt mooi achter het bevestigingsplaatje. De onderste kan op 2 manieren;
Door het sleufje. Maar dan past de deurbel niet meer
[Afbeelding]
Of onder het bevestigingsplaatje. Maar dan komt ie niet mooi vlak
[Afbeelding]
Zie ik wat over het hoofd?
Edit:
Had de zoekfunctie wel ff kunnen gebruiken 🤦🏼
Ben blijkbaar niet de enige met het probleem.
Helaas nog geen oplossing gevonden, behalve zelf een wedge printen.
Hahaha wat voel ik me dom nu zeg..... Je hebt helemaal gelijk 🤦🏼🤦🏼🤣🤣🤣greg-a schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:51:
[...]
Ik vind het een beetje lastig te zien, maar weet je zeker dat je wedge niet omgekeerd hebt? Dus dat je deurbel aan de verkeerde zijde monteerd
Dan past de kop van de schroef natuurlijk prima. Zo moet het lukken. Thanks 😁
[Voor 10% gewijzigd door Kitser op 27-03-2023 21:56]
Ik heb vandaag via Amazon de PoE versie besteld. Goede deal op het moment!
Ik zie echter nergens de mogelijkheid om een tweede chime apart erbij te kopen. Weet iemand hier meer van?
Een alternatief voor mij zou zijn om iets via mijn Homey te regelen maar er is helaas nog geen app voor. En om HA op te gaan zetten enkel om een signaaltje te onderscheppen voelt een beetje extreem.
Ik zie echter nergens de mogelijkheid om een tweede chime apart erbij te kopen. Weet iemand hier meer van?
Een alternatief voor mij zou zijn om iets via mijn Homey te regelen maar er is helaas nog geen app voor. En om HA op te gaan zetten enkel om een signaaltje te onderscheppen voelt een beetje extreem.
Hoe bedoel je omgekeerd? De wedge kan je natuurlijk volledig omdraaien, afhankelijk waar jij je muur hebt. Linkerzijde of rechterzijde.greg-a schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:51:
[...]
Ik vind het een beetje lastig te zien, maar weet je zeker dat je wedge niet omgekeerd hebt? Dus dat je deurbel aan de verkeerde zijde monteerd
Ja, maar je kan hem ook nog andersom omkeren. Er zit een dichte en een open kant op die wedge. De open kant moet tegen de bel aan, de gesloten kant tegen de muur.anc schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:05:
[...]
Hoe bedoel je omgekeerd? De wedge kan je natuurlijk volledig omdraaien, afhankelijk waar jij je muur hebt. Linkerzijde of rechterzijde.
Ik ben nog zoekende. Misschien dat er iets mogelijk is via de Synology, maar ik ben nog in afwachting van een nieuwe firewall en pas daarna ga ik de boel netjes inrichten en configureren.TheCory schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:18:
Oh zo!sOid schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:48:
[...]
Ja, maar je kan hem ook nog andersom omkeren. Er zit een dichte en een open kant op die wedge. De open kant moet tegen de bel aan, de gesloten kant tegen de muur.

Thanks!
idd zoals sOid beschrijft bedoelde ik het. De mooie kan moet richting de muur. Een beetje counterintuitief, maar het staat ook in de handleiding. Maar die lezen we natuurlijk niet (spreekt uit ervaring).anc schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:05:
[...]
Hoe bedoel je omgekeerd? De wedge kan je natuurlijk volledig omdraaien, afhankelijk waar jij je muur hebt. Linkerzijde of rechterzijde.

Kun je niet met een verzinkboortje de schroefkop in de wedge laten vallen?Kitser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:23:
Mooi ding!
Maar volgens mij is het netjes monteren van de wedge niet mogelijk. Of ik mis iets ongelooflijk.
De bovenste schroef valt mooi achter het bevestigingsplaatje. De onderste kan op 2 manieren;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit:
RTFM... juist ik had hem wel bekeken en dacht. Oh dat snap ik wel, weg ermee. Maar naast RTFM zit ook iets als korte termijn geheugen + wat ik denk dat ook goed werkt etc. etc.greg-a schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:14:
[...]
idd zoals sOid beschrijft bedoelde ik het. De mooie kan moet richting de muur. Een beetje counterintuitief, maar het staat ook in de handleiding. Maar die lezen we natuurlijk niet (spreekt uit ervaring).

Meestal kom je ermee weg maar duidelijk met deze constructie dus niet. Thanks voor de toelichting.
Da's dus helemaal niet nodig als je de wedge goed plaatstWilliam_H schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:37:
[...]
Kun je niet met een verzinkboortje de schroefkop in de wedge laten vallen?

Klopt. Ik had hem verkeerd om 🤦🏼🤣sOid schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:12:
[...]
Da's dus helemaal niet nodig als je de wedge goed plaatst
Dit klopt inderdaad, de WiFi variant heeft rich notifications (wel via een abbo) en de PoE heeft dit niet.Japieh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:00:
Ik zit er ook aan te denken om de eufy de deur uit te doen en een Reolink te gaan halen, maar is het echt zo dat de Poe versie geen rich notifications heeft? Is toch lijkt mij dezelfde bel?
Dus als je geen abbo afsluit heb je het met de WiFi variant ook niet.
Maar dit kun je wel oplossen als je HomeAssistant gebruikt, ik doe dit ook.
Wanneer er aangebeld wordt maakt HomeAssistant een snapshot en stuurt mij een rich notification waardoor ik via een druk op die melding op de liveview van de reolink app kom.
YouTube: How to SHOW YOUR CAMERA REMOTELY on Your Phone When The Doorbell Rings!
Automation code die verwijst naar de reolink app:
https://www.reddit.com/r/...s/zm9gmu/comment/j0bucsc/
[Voor 6% gewijzigd door n0ss op 28-03-2023 12:34]
Heb contact gehad met Reolink, met de vraag of er een tweede chime los te bestellen, was:TheCory schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:18:
Ik heb vandaag via Amazon de PoE versie besteld. Goede deal op het moment!
This is Jeanine from Reolink Support Team. Thanks for contacting us.
Sincerely sorry that the additional chime can not be purchased separately yet.
We'll speed up the process to put it on the market. When it's available, we will keep you informed.
Thanks for your understanding!
Any further help is needed, feel free to let us know.
Have a nice day!
Best Regards
Reolink Support Team-Jeanine
Verder mijn tijdelijke oplossing om een trigger binnen Homey te krijgen, doe ik via een Fibaro tussenstekker een verandering van vermogen meten (hint 0.01 W) en deze triggert dus extra schreenshots via andere camera's en geluid via Sonos en Google@MadDog11 Creatieve oplossing. Is die stekker wel nauwkeurig genoeg om 0.01W te meten?
Zou het eerlijk gezegd niet weten, echter tot op heden geen missers meegemaaktsOid schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:58:
@MadDog11 Creatieve oplossing. Is die stekker wel nauwkeurig genoeg om 0.01W te meten?

Ik heb de Reolink Wifi variant besteld.
Ik heb nu een analoge bel met een gong die in de groepenkast aangesloten zitten op een 8 volt beltrafo (ABB TS8/8 SWH ES).
Deze zal ik dus moeten vervangen voor een 12 volt, voldoet hiervoor deze trafo? ik heb dezelfde als crunchytail besteld (EMAT beltrafo 8V 12V 24V - 8VA AC, EMATB81224V).
Update: Trafo aangesloten en de deurbel werkt prima
Ik heb nu een analoge bel met een gong die in de groepenkast aangesloten zitten op een 8 volt beltrafo (ABB TS8/8 SWH ES).
Deze zal ik dus moeten vervangen voor een 12 volt, voldoet hiervoor deze trafo? ik heb dezelfde als crunchytail besteld (EMAT beltrafo 8V 12V 24V - 8VA AC, EMATB81224V).
Update: Trafo aangesloten en de deurbel werkt prima

[Voor 36% gewijzigd door magneetje op 03-04-2023 10:15]
Zojuist de poe versie gekocht.
Neem aan dat ik ook mijn huidige 12v beltrafo kan gebruiken om hem te voeden en een utp zonder poe kan koppelen op het netwerk en bel?
Neem aan dat ik ook mijn huidige 12v beltrafo kan gebruiken om hem te voeden en een utp zonder poe kan koppelen op het netwerk en bel?
Als het niet werkt kan je altijd nog een PoE injector kopen. Ikzelf heb deze gekocht - https://amzn.eu/d/d2sxHAf - die tot nu toe top lijkt te werken.basjuhh schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:37:
Zojuist de poe versie gekocht.
[Voor 27% gewijzigd door TheCory op 28-03-2023 21:58]
Waarom zou het niet werken? Kabeltjes zijn tenslotte meegeleverd?
TheCory schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:54:
[...]
Het lijkt me niet dat dit mogelijk is - als je zo'n situatie wil dan heb je juist de wifi versie nodig volgens mij. Die heeft namelijk ook een ethernet poort.
Ikzelf had ook geen router met PoE optie, maar heb deze samen met de deurbel gekocht - https://amzn.eu/d/d2sxHAf - die tot nu toe top lijkt te werken.
Ik heb het inderdaad nog even bekeken en mijn comment net ge-edit.basjuhh schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:57:
[...]
In de faq’s volgende gevonden:
Does Reolink Video Doorbell PoE use batteries?
No, it is hardwired. You need to power it via PoE cable, via a power adapter, or via the pre-existing doorbell wiring (12-24V AC; 24V DC).
Does Reolink Video Doorbell PoE use batteries?
No, it is hardwired. You need to power it via PoE cable, via a power adapter, or via the pre-existing doorbell wiring (12-24V AC; 24V DC).
basjuhh schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:57:
[...]
Nice! Zoiets kan ik ook wel proberen.MadDog11 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:46:
[...]
Heb contact gehad met Reolink, met de vraag of er een tweede chime los te bestellen, was:This is Jeanine from Reolink Support Team. Thanks for contacting us.
Verder mijn tijdelijke oplossing om een trigger binnen Homey te krijgen, doe ik via een Fibaro tussenstekker een verandering van vermogen meten (hint 0.01 W) en deze triggert dus extra schreenshots via andere camera's en geluid via Sonos en Google
Sincerely sorry that the additional chime can not be purchased separately yet.
We'll speed up the process to put it on the market. When it's available, we will keep you informed.
Thanks for your understanding!
Any further help is needed, feel free to let us know.
Have a nice day!
Best Regards
Reolink Support Team-Jeanine
Ik had ook een berichtje naar Reolink gestuurd waar ik het over extra chime & Homey integratie had -
Ik heb ook op het Homey forum gepost met een app request. Iemand op Reddit had de RF specs via Reolink binnengekregen, dus met die informatie is het hopelijk niet al te moeilijk om een simpele app te maken om het signaal op te pikken en als trigger te gebruiken.I'm sorry that the chime is not sold separately now.
I'm sorry for the inconvenience caused.
But we have received similar feedbacks from our customers and have forwarded the feedback to our engineers and sales team.
If possible, the chime will be sold separately in the future.
And we don't have official integration for Homey now.
The Doorbell can only work with Google Home and Alexa now.
I will definitely forward your feedback to our engineers.
If possible, our engineers will integrate the Doorbell with Homey in the future.
In de tussentijd heb ik een beetje geëxperimenteerd met de deurbel en ben ik tot nu toe tevreden. We hebben het nog niet buiten opgehangen - dat vereist flink wat boren en een buis door de kruipruimte - maar hopelijk gaan we dat project binnenkort oppakken.
Klopt het dat je met een user account niet push to talk (Tik om te praten) kan doen, ik krijg dan de melding "U heeft geen beheersrechten".
Lijkt mij niet echt een functionaliteit die alleen een admin moet hebben? En als dat wel zo was, waarom zit die knop er dan
Betreft IOS overigens.
Lijkt mij niet echt een functionaliteit die alleen een admin moet hebben? En als dat wel zo was, waarom zit die knop er dan

Betreft IOS overigens.
[Voor 15% gewijzigd door Wolly op 29-03-2023 20:40]
Klopt inderdaad. Hopelijk wordt dit snel aangepast.Wolly schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:30:
Klopt het dat je met een user account niet push to talk (Tik om te praten) kan doen, ik krijg dan de melding "U heeft geen beheersrechten".
Betreft IOS overigens.
Heeft er iemand hier ervaring met surveillance station, ik ben namelijk benieuwd of het mogelijk is meerdere detection area's te gebruiken.
Ik wil graag 24/7 alle beweging in het hele bereik van de camera opnemen maar ik wil alleen een notificatie ontvangen in de avond/nacht als er een persoon word gedetecteerd in een specifiek gebied (voortuin en poort).
Is dit mogelijk? Of is alleen de enige optie een continuous recording in te stellen en dan de detection area aan te passen naar het specifieke gebied en daarvoor een notification in te stellen tussen bepaalde tijden?
Ik wil graag 24/7 alle beweging in het hele bereik van de camera opnemen maar ik wil alleen een notificatie ontvangen in de avond/nacht als er een persoon word gedetecteerd in een specifiek gebied (voortuin en poort).
Is dit mogelijk? Of is alleen de enige optie een continuous recording in te stellen en dan de detection area aan te passen naar het specifieke gebied en daarvoor een notification in te stellen tussen bepaalde tijden?
Er lijkt een nieuwe firmware (2 April) voor de POE versie beschikbaar te zijn (waarschijnlijk ook voor de WiFi versie maar dat heb ik niet gechecked).
De release notes:
De release notes:
Vanavond eens installerenWhat's New
1. Release new smart home functions:
1) Support preview, 2-way audio, notification, voice wake-up on Alexa (notification will be available after finishing Cloud update);
2) Support preview, notification, and voice wake-up on Google Home (notification will be available after finishing Cloud update);
2. Support GOP settings.
3. Remove the original automatic frame drop, incorporate multi-level frame drop, and support frame rate control function
4. Support adjustable range of CDS value
5. Support working with IOT devices
6. Add status light control button for doorbell camera (Available to the App version of 4.37 or later)
7. Add ringing control switch for doorbell camera (Available to the App version of 4.37 or later)

Via de (Android) app is de update nog niet beschikbaar voor mijn WiFi deurbel, maar de firmware is wel te downloaden via de Reolink-site.saturn21 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:56:
Er lijkt een nieuwe firmware (2 April) voor de POE versie beschikbaar te zijn (waarschijnlijk ook voor de WiFi versie maar dat heb ik niet gechecked).
De release notes:
[...]
Vanavond eens installeren
Nieuwe firmware geïnstalleerd. Heel fijn dat de Status LED uitgeschakeld kan worden, dus geen pulserende blauwe verlichting meer bij bewegingsdetectie. Alleen jammer dat de deurbel dan ook niet meer oplicht als iemand aanbelt.
[Voor 20% gewijzigd door crunchytail op 05-04-2023 21:04]
Blijf je hiermee wel de optie houden om alleen de blauwe led uit te zetten? en de witte aan te houden?crunchytail schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:58:
[Afbeelding]
Nieuwe firmware geïnstalleerd. Heel fijn dat de Status LED uitgeschakeld kan worden, dus geen pulserende blauwe verlichting meer bij bewegingsdetectie. Alleen jammer dat de deurbel dan ook niet meer oplicht als iemand aanbelt.
Ik woon best in een donkere straat en vind de witte LED s avonds wel fijn voor bezoekers.
Leuk, straks eens kijken. Gisteren de deurbel in een afgeschermd VLAN gehangen en monitoring aangezet wat er allemaal naar buiten toe gaat. Zie vooral verkeer richting Amazon in Frankrijk gaan nu.
Helaas niet (in ieder geval in de Windows client):n0ss schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:22:
[...]
Blijf je hiermee wel de optie houden om alleen de blauwe led uit te zetten? en de witte aan te houden?
Ik woon best in een donkere straat en vind de witte LED s avonds wel fijn voor bezoekers.
[Voor 14% gewijzigd door crunchytail op 07-04-2023 00:35]
Wedge moet andersom. Met de vlakke kant tegen de muur.
Geinstalleerd sinds gisteren. Hele tevreden tot nu toe 
Heb een paar vragen:
- Kan ik naast de Reolink app op mijn gsm ook via mijn laptop aan de deurbel? Ik kan dit nu al standaard via 4G dus zou ik verwachten dat ik dit zonder aanpassingen in de router ook via de laptop moet kunnen?
- De camera heeft bijna heel de nacht opnames gemaakt: een mot of dikke vlieg die voorbij vliegt, een auto die in straat voorbij rijd en heel de voordeur verlicht.
Ik veronderstel dat ik de insecten zou kunnen negeren door object grootte aan te passen maar wat kan ik doen om het licht van de voorbijrijdende autos te negeren?

Heb een paar vragen:
- Kan ik naast de Reolink app op mijn gsm ook via mijn laptop aan de deurbel? Ik kan dit nu al standaard via 4G dus zou ik verwachten dat ik dit zonder aanpassingen in de router ook via de laptop moet kunnen?
- De camera heeft bijna heel de nacht opnames gemaakt: een mot of dikke vlieg die voorbij vliegt, een auto die in straat voorbij rijd en heel de voordeur verlicht.
Ik veronderstel dat ik de insecten zou kunnen negeren door object grootte aan te passen maar wat kan ik doen om het licht van de voorbijrijdende autos te negeren?
[Voor 3% gewijzigd door Eld0 op 07-04-2023 09:10]
Kitser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:23:
Mooi ding!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit:
Je moet de wedge omdraaien. Vlakke kant moet tegen de muur/deurpostKitser schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:23:
Mooi ding!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit:
Voor de geïnteresseerden: ik heb in de startpost een link naar de geluidsbestanden van de chime geplaatst (met dank aan de uploader). Deze kun je bijv. gebruiken om als notificatiegeluid in te stellen op je telefoon. 

[Voor 10% gewijzigd door crunchytail op 08-04-2023 19:52]
Weet iemand hoe je het notificatie geluid aanpast op een iPhone? Dan dus alleen voor de Reolink appcrunchytail schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:42:
Voor de geïnteresseerden: ik heb in de startpost een link naar de geluidsbestanden van de chime geplaatst (met dank aan de uploader). Deze kun je bijv. gebruiken om als notificatiegeluid in te stellen op je telefoon.
Op Android kun je via de systeeminstellingen een (custom) geluid instellen.greg-a schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:12:
[...]
Weet iemand hoe je het notificatie geluid aanpast op een iPhone? Dan dus alleen voor de Reolink app
Op iOS ben je volgens de Reolink support pagina gelimiteerd tot de opties: ´Classic, Soft, Loud of Default´. Ik heb zelf geen iPhone (meer) liggen, maar als workaround zou je Home Assistant kunnen gebruiken voor custom notificaties.
[Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 08-04-2023 21:39]
Hebben hier mensen ook last dat ze opeens geen push meldingen meer krijgen? Heb de deurbel in combinatie met de rln8-410 nvr. Mn ouders hebben hetzelfde probleem.
Ja hier ook opeens, als ik het test krijg ik een fout meldingrobbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:15:
Hebben hier mensen ook last dat ze opeens geen push meldingen meer krijgen? Heb de deurbel in combinatie met de rln8-410 nvr. Mn ouders hebben hetzelfde probleem.
19 test mislukt staat er bij mij als ik de push melding wil testen.
[Voor 5% gewijzigd door Luna2017 op 10-04-2023 19:58]
Dat is ook mijn beoogde setup. De deurbel is al onderweg, maar de nvr heb ik nog niet besteld.robbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:15:
Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt. En de oplossing daar dan direct achteraan.
Blijf dit met volledige aandacht volgen.
Heb em al een tijdje zo draaien zonder issues. Sinds vanmiddag speelt het issue. Wellicht dat Reolink er al mee bezig is. Ik weet niet of er een soort van Reolink status pagina is met al hun services?Robbi-Ho schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:05:
[...]
Dat is ook mijn beoogde setup. De deurbel is al onderweg, maar de nvr heb ik nog niet besteld.
Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt. En de oplossing daar dan direct achteraan.
Blijf dit met volledige aandacht volgen.
Hier ook last van! Ben dus niet de enige.robbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:15:
Bij de klantenrecensies op Amazon schrijft iemand dit op 2 maart 2023:robbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:15:
enable the P2P setting (UID)The next firmware update for this doorbell requires you to enable the P2P setting (UID)
if you still want to have push messages delivered to your phone of doorbell events.
There have been P2P Vulnerabilities with Reolink in the past and now they will force you to use
the Reolink peer 2 peer servers (p2p.reolink.com up to p2p10.reolink.com) for connecting to your own devices or you will no longer be able to receive push messages. Data send to these servers can include IP, port, usernames and passwords of your device. It is unknown where these p2p servers are located (probably china). Make sure to block these communications when push notifications are important.
This update has already been pushed to the Reolink camera's and will silently be pushed to the doorbell in the future.
Klopt, er is sprake van een serverstoring bij Reolink.robbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:15:
Ze zijn het as we speak aan het oplossen.
Bij mij werken de notificaties inmiddels weer.

[Voor 15% gewijzigd door crunchytail op 11-04-2023 05:47]
Er is helaas geen statuspagina. r/reolinkcam is doorgaans de beste plek om actuele informatie te vinden.robbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:11:
[...]
Heb em al een tijdje zo draaien zonder issues. Sinds vanmiddag speelt het issue. Wellicht dat Reolink er al mee bezig is. Ik weet niet of er een soort van Reolink status pagina is met al hun services?
Vooral door de positieve reacties in dit topic de Reolink (WiFi) aangeschaft via Amazon. Ook ergens anders een nieuwe beltrafo (Emat) besteld. Dus ik ben er klaar voor! Nou ja bijna dan.
Ik ga deze Reolink in een Scrypted setup draaien voor opslag en HomeKit beschikbaarheid. De ontwikkelaar van Scrypted heeft deze dagen zijn zegen gegeven en is “officieel” supported (https://github.com/koush/...ki/Camera-Buyer%27s-Guide).
Ook moet de deurbel om het hoekje gaan kijken, dus zal nog een andere wedge moeten 3D printen.
Dus nog even opzoek!
Ik ga deze Reolink in een Scrypted setup draaien voor opslag en HomeKit beschikbaarheid. De ontwikkelaar van Scrypted heeft deze dagen zijn zegen gegeven en is “officieel” supported (https://github.com/koush/...ki/Camera-Buyer%27s-Guide).
Ook moet de deurbel om het hoekje gaan kijken, dus zal nog een andere wedge moeten 3D printen.
Dus nog even opzoek!
ehhhh..HOI
Dit is overigens precies de reden waarom perse een bel met een gong wilde die direct met elkaar praten. Notificaties zijn leuk, maar ik kan er wel zonder. Belangrijkste is dat de bel binnen gaat.
Maar dat gezegd hebbende, wel onprofessioneel als je zo de Reddit leest. Alleen tijdens kantoortijden kijkt er iemand naar de servers daar...
Maar dat gezegd hebbende, wel onprofessioneel als je zo de Reddit leest. Alleen tijdens kantoortijden kijkt er iemand naar de servers daar...
Gingen de opnames wel door? Het viel mij op dat er geen lokale opnames (SD kaart) zijn gemaakt van beweging van de nacht van zondag op maandag. Surveillance station heeft wel opnames gemaakt.robbinh94 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:15:
Nog een update van Reolink:
Laten we hopen dat ze voortaan inderdaad beter gaan communiceren over onderhoud / storingen.
Laten we hopen dat ze voortaan inderdaad beter gaan communiceren over onderhoud / storingen.
[Voor 43% gewijzigd door crunchytail op 11-04-2023 13:55]
Hier zijn alle opnames gewoon doorgegaan. Zowel naar SD kaart als cloud.magneetje schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:15:
[...]
Gingen de opnames wel door? Het viel mij op dat er geen lokale opnames (SD kaart) zijn gemaakt van beweging van de nacht van zondag op maandag. Surveillance station heeft wel opnames gemaakt.
Hmm, vreemd. Deurbel is momenteel inderdaad niet te vinden in het download center._Richie_ schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:58:
Ik wou de nieuwe firmware downloaden maar zie hem nergens meer staan op de website.
Heb de firmware even voor je geüpload (betreft de meest recente WiFi variant, v.1859).
Check, deze setup heb ik ook. Alleen 2way audio werkt nog niet, ook niet met de laatste firmware. Verder wel helemaal tevreden.krizzziz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:35:
Vooral door de positieve reacties in dit topic de Reolink (WiFi) aangeschaft via Amazon. Ook ergens anders een nieuwe beltrafo (Emat) besteld. Dus ik ben er klaar voor! Nou ja bijna dan.
Dus nog even opzoek!
En hier voor de PoE-versiecrunchytail schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:33:
[...]
Hmm, vreemd. Deurbel is momenteel inderdaad niet te vinden in het download center.
Heb de firmware even voor je geüpload (betreft de meest recente WiFi variant, v.1859).

Het voordeel is dat de Reolink momenteel niet geschikt is voor Homekit. Door de Reolink via Scrypted gebruiken maak je van deze deurbel camera een HomeKit Secure Video (HKSV) apparaat.sOid schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:03:
@krizzziz @Henkes Wat is precies het voordeel van dat Scrypted-gebeuren? Gebruiken jullie dit ook i.c.m. Home Assistant?
Deze kan je daarna ook nog toevoegen als HomeKit device aan Home Assistantals je dit wil.
ehhhh..HOI
Blijft de gong gewoon werken? Of is ‘ie afhankelijk van de servers van Reolink?Drardollan schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:19:
Dit is overigens precies de reden waarom perse een bel met een gong wilde die direct met elkaar praten. Notificaties zijn leuk, maar ik kan er wel zonder. Belangrijkste is dat de bel binnen gaat.
Die blijft werken die word gekoppelt aan je bel via de 433Mhz band.spacewagon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:02:
[...]
Blijft de gong gewoon werken? Of is ‘ie afhankelijk van de servers van Reolink?
Zeker. Die is zoals gezegd verbonden via 433Mhz.spacewagon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:02:
[...]
Blijft de gong gewoon werken? Of is ‘ie afhankelijk van de servers van Reolink?
De notificaties op de mobiel en van afstand kunnen praten met bezoekers vind ik een fijne pré van een slimme deurbel, maar ook onbelangrijk gek genoeg. Ik vind het belangrijkste dat als ik thuis ben ik de bel hoor en kan opendoen.
Daarom heb ik ook voor de Reolink gekozen, je zit nergens aan vast. Opnames kan je zelf regelen via bijvoorbeeld een Synology en de lokale opslag en de gong werkt ook zonder internet. Dus als Reolink ermee stopt of (teveel) geld gaat vragen dan hoef je geen andere bel te kopen. Iets wat bij andere merken anders is. Keerzijde is dat je met Reolink wel zit met een Chinees product en mist dat bijvoorbeeld een Google Hub geen notificatie / automatisch beeld heeft (al wordt daar aan gewerkt, in de nieuwste firmware hebben ze er voorbereidingen voor getroffen zover ik las).
De firmware staat weer op de website zie ik:
Wel weer een nieuwere versie.
v3.0.0.2017_23041200 (WIFI)
Wel weer een nieuwere versie.
v3.0.0.2017_23041200 (WIFI)
[Voor 3% gewijzigd door _Richie_ op 12-04-2023 13:44]
Oke dan was dat blijkbaar iets wat alleen bij mijn deurbel in die nacht niet werkte.crunchytail schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:36:
[...]
Hier zijn alle opnames gewoon doorgegaan. Zowel naar SD kaart als cloud.
Gisteravond werkte de notificaties nog niet maar na een herstart van de deurbel werkt alles weer goed.
In de release notes van firmware versie v3.0.0.2017_23041200 staat
Met 'Cloud update' bedoelen ze het pushen van de nieuwe firmware update naar de deurbellen?2) Support preview, notification, and voice wake-up on Google Home (notification will be available after finishing Cloud update);
Nee, wanneer ze hun cloud geupdate hebben. Daar praat Google mee.magneetje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:11:
In de release notes van firmware versie v3.0.0.2017_23041200 staat
[...]
Met 'Cloud update' bedoelen ze het pushen van de nieuwe firmware update naar de deurbellen?
Ik heb gisteren handmatig de firmware op de deurbel gezet. Dit ging vrij makkelijk. Wel moest de detectiezone opnieuw worden ingesteld.
Na het koppelen van de deurbel met Smarthome Cloud (in de reolink app) en Google home is het mij gelukt om beelden van de deurbel om de Google Hub weer te geven. Dit werkt vooralsnog alleen met stemcommando's.
Na het koppelen van de deurbel met Smarthome Cloud (in de reolink app) en Google home is het mij gelukt om beelden van de deurbel om de Google Hub weer te geven. Dit werkt vooralsnog alleen met stemcommando's.
Hopelijk dat ze snel voor mekaar krijgen dat het beeld tevoorschijn komt als er iemand aanbelt!martijn2110 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:10:
Ik heb gisteren handmatig de firmware op de deurbel gezet. Dit ging vrij makkelijk. Wel moest de detectiezone opnieuw worden ingesteld.
Ik kan ook via Google home en stemcommando's beelden tonen op de tv via Google tv. Dit werkte overigens ook al met de oude firmware.martijn2110 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:10:
Dat lukte ook al met vorige firmware versies. Op de eigen Google Nest deurbel na kan dit niet automatisch gebeuren bij Google Home, maar volgens de Release Notes van Reolink komt dit er wel aan. Ik vermoed dat er ofwel afspraken gemaakt worden door de diverse fabrikanten en Google ofwel dat Google de API's hier eindelijk voor openstelt aan derde partijen.martijn2110 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:10:
Dit geldt voor alle deurbellen, op de eigen Google Nest deurbel na. Zou fantastisch zijn als dat eindelijk gaat werken, technisch lijkt het mij ook geen heel groot probleem om te laten werken. Het is vooral Google die dit tegenhoudt, ongetwijfeld vooral om de eigen Google Nest deurbel te promoten._Richie_ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:12:
[...]
Hopelijk dat ze snel voor mekaar krijgen dat het beeld tevoorschijn komt als er iemand aanbelt!
[Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 14-04-2023 12:34]
Zal over een paar dagen wel weer online staan met een soort micro bug fix.. ergens lijkt er iets niet helemaal snor in de FW te zitten ze zijn er zo mee aan het uploaden / terug trekken...krizzziz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:26:
Ik zie die nieuwe FW niet meer. Is deze ingetrokken?
voor POE was dit de laatste:
https://filetransfer.io/data-package/1q41FlyC#link
Yup, scheen een probleem in te zitten mbt tijdzones.krizzziz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:26:
Ik zie die nieuwe FW niet meer. Is deze ingetrokken?
Iemand op Reddit poste deze link. Hier staat de FW nog die op de officiële Reolink site was ingetrokken.crunchytail schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:39:
[...]
Yup, scheen een probleem in te zitten mbt tijdzones.
ehhhh..HOI
Handig, toegevoegd aan startpost.krizzziz schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:26:
[...]
Iemand op Reddit poste deze link. Hier staat de FW nog die op de officiële Reolink site was ingetrokken.

update: met de laatste soft-/firmware werkt 2way audio nu ook met HKSV.Henkes schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:35:
[...]
Check, deze setup heb ik ook. Alleen 2way audio werkt nog niet, ook niet met de laatste firmware. Verder wel helemaal tevreden.
Op dit moment heb ik een Ring Wired, maar het wifi signaal is zeer zwak. Zelfs met een repeater bijna naast de deurbel blijft het signaal onder de -70 RSSI (zit alleen een enkelsteens muur tussen). Nou schijnt hier ook een erg slechte wifi chip in te zitten.
Daarom ben ik op zoek naar een andere deurbel (ook wifi). En deze lijkt mij erg intressant, Ik lees in reviews dat het signaal "goed" is, maar helaas nooit in combinatie met een situatieschets/cijfers
Zijn hier mensen met de wifi versie die hun signaalsterkte/ervaring willen delen? Eventueel met afstand tot het AP/aantal muren?
Daarom ben ik op zoek naar een andere deurbel (ook wifi). En deze lijkt mij erg intressant, Ik lees in reviews dat het signaal "goed" is, maar helaas nooit in combinatie met een situatieschets/cijfers

Zijn hier mensen met de wifi versie die hun signaalsterkte/ervaring willen delen? Eventueel met afstand tot het AP/aantal muren?
Reolink schijnt geen wedge/mounting plate te hebben met een verstelbare of grotere hoek!
Weet iemand een alternatief, een blokje hout is geen optie
Misschien iemand die er 1 heeft liggen en niet gebruikt?
Dan hoor ik het graag

Dan hoor ik het graag
Via marktplaats biedt iemand een 3d geprinte wig aan:cyber_jo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:14:
Reolink schijnt geen wedge/mounting plate te hebben met een verstelbare of grotere hoek!
Dan hoor ik het graag
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Weet je zeker dat het nodig is? Die van mij is met wedge pal naast een muur gemonteerd. Je ziet de muur wel op het beeld, maar het is heel goed te doen doordat 't ding een flinke groothoeklens heeft.cyber_jo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:14:
Dan hoor ik het graag
Maar waar is die software te verkrijgen? op reolink zelf staat deze niet meer.Henkes schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:11:
[...]
update: met de laatste soft-/firmware werkt 2way audio nu ook met HKSV.
ehhhh..HOI
Je hebt DMcyber_jo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:14:
Dan hoor ik het graag
ehhhh..HOI
Het is meermaals genoemd in dit topic én het staat in de OP....krizzziz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:21:
[...]
Maar waar is die software te verkrijgen? op reolink zelf staat deze niet meer.
Ik snap dat je de URL https://reolink.com/download-center/ moet gebruiken.Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:59:
[...]
Het is meermaals genoemd in dit topic én het staat in de OP....
Maar hier staat geen FW voor de deurbel op. Wat dus betekent dat de laatste versie die ze hadden uitgebracht en weer ingetrokken was er nog steeds niet opstaat.
Vandaar mijn reactie op het eerdere bericht, waar haal je nu "officieel" de laatste FW vandaan.
ehhhh..HOI
Via de onofficiële github, zoals genoemd in de OP: https://github.com/AT0myks/reolink-fw-archive#firmwareskrizzziz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:02:
[...]
Ik snap dat je de URL https://reolink.com/download-center/ moet gebruiken.
Maar hier staat geen FW voor de deurbel op. Wat dus betekent dat de laatste versie die ze hadden uitgebracht en weer ingetrokken was er nog steeds niet opstaat.
Vandaar mijn reactie op het eerdere bericht, waar haal je nu "officieel" de laatste FW vandaan.
Officieel heeft Reolink nog niets uitgebracht cq. hem niet beschikbaar gesteld via hun download kanalen.
Ik heb notabene die Github link aangedragen.Drardollan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:05:
[...]
Via de onofficiële github, zoals genoemd in de OP: https://github.com/AT0myks/reolink-fw-archive#firmwares
Officieel heeft Reolink nog niets uitgebracht cq. hem niet beschikbaar gesteld via hun download kanalen.
Punt is dat niet voor niets de laatste FW update is ingetrokken, er was iets mis mee volgens Reolink.
Dan ga ik deze niet installeren via die Github link.
ehhhh..HOI
Dan kan je dus geen gebruik maken van de laatste firmware versie, want die is officieel niet beschikbaar op dit moment.krizzziz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:58:
[...]
Ik heb notabene die Guthub link aangedragen.
Punt is dat niet voor niets de laatste FW update is ingetrokken, er was iets mis mee volgens Reolink.
Dan ga ik deze niet installeren via die Github link.
De ingetrokken versie is, zover ik kan zien, al vervangen door een nieuwe versie die te krijgen is via de GitHub. Met beide versies heb ik overigens geen problemen ervaren.
Binnen 48 uur komt er een nieuwe firmware versie uit (bron: Reolink Support).
Staat erbij wat er veranderd?crunchytail schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:42:
Binnen 48 uur komt er een nieuwe firmware versie uit (bron: Reolink Support).
Iemand zijn deurbel al in frigate? Zou graag je config willen inzien als dat mogelijk is.
Voor de mensen met ios en home assistant, hier is uri voor de app openen vanuit de notification.
code:
1
2
3
4
| actions: - action: URI title: Reolink uri: fb1675493782511558:// |
automation fanboy
Thanks!!!!!!!!! ik doe het nu omslachtig via zo'n ios routine. Ik ga het heel snel aanpassen!Punkbuster schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:28:
Voor de mensen met ios en home assistant, hier is uri voor de app openen vanuit de notification.
code:
1 2 3 4 actions: - action: URI title: Reolink uri: fb1675493782511558://
Heb je toevallig ook nog een idee of/hoe je direct naar de deurbel camera kan gaan ipv naar het homescherm van de reolink app?
@greg-a
Je triggerde mij om dit uit te zoeken en het is gelukt haha. Ik heb maar 1 device in die reolink app, dus bij mij is het:
Je triggerde mij om dit uit te zoeken en het is gelukt haha. Ik heb maar 1 device in die reolink app, dus bij mij is het:
code:
1
| fb1675493782511558://1 |
automation fanboy
Zo simpel is het leven soms... Bedankt voor het uitzoeken !!!!Punkbuster schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:36:
@greg-a
code:
1 fb1675493782511558://1
Wat doet dit precies dan? Indien de bel gaat komt er een melding in de HA app?Punkbuster schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:28:
code:
1 2 3 4 actions: - action: URI title: Reolink uri: fb1675493782511558://
ehhhh..HOI
Hier mee kan je een notificatie maken die naar je telefoon komt, en als je dan op de notificatie drukt gaat je reolink app openkrizzziz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:40:
[...]
Wat doet dit precies dan? Indien de bel gaat komt er een melding in de HA app?

Helaas alleen IOS (die URL dan)
Voor android is het volgens mij een stuk makkelijker om een app op je telefoon te openen via HA.vormulier schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:59:
[...]
Hier mee kan je een notificatie maken die naar je telefoon komt, en als je dan op de notificatie drukt gaat je reolink app open![]()
Helaas alleen IOS (die URL dan)
Weet iemand of het mogelijkis om een bestaande gong ook te gebruikenmet de reolink? BEn aan mijn huidige gong gehecht.
mrbert