mrbert schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:57:
klopt het dat notifications met beeld alleen Met hun cloud en met HA integratie werken
Ik las ergens dat die cloud ca 3 euro per maand kost is best wel duur.
Is dan een ring4 niet een gunstiger keuze?
De Ring 4 ondersteunt geen lokale opslag. Dus bij die deurbel zul je nog sneller bij een cloudabonnement uitkomen.
"Rich Notifications" van Reolink (notificaties met een foto) zijn enkel beschikbaar voor de WiFi-variant van de deurbel, in combinatie met het cloudabonnement.
Als je geen abonnement wilt, of de PoE-variant hebt, kun je met Home Assistant aan de slag.
Daarnaast kun je kiezen voor de
Pushover app (eenmalige kosten van $5). Je kunt voor de deurbel instellen dat er een mail met foto wordt verzonden bij beweging/aanbellen. Pushover verstuurt deze mail vervolgens als pushbericht:
Zelf gebruik ik het Reolink cloudabonnement voor mijn WiFi-deurbel. Kost ca. €3,25 per maand voor Rich Notifications + 16GB opslag (30 dagen).
Daarnaast nog een bijkomend voordeel. Het navigeren tussen beelden die op de SD-kaart zijn opgeslagen werkt naar mijn mening omslachtig. Ik heb 24/7 opname aanstaan en dan wordt er opgenomen in blokken van 5 minuten. Je moet vervolgens zelf in deze blokken gaan zoeken naar het moment van bewegingsdetectie of aanbellen.
Cloudopslag lost dit probleem voor mij op. Enkel de fragmenten die ertoe doen (beweging/aanbellen) worden geüpload. Je kunt hier vervolgens makkelijk en snel door navigeren. Werkt fijn naast de lokale 24/7 opname.
[
Voor 99% gewijzigd door
crunchytail op 23-04-2023 17:35
]