Toon posts:

[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 23:31
mrbert schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:46:
Weet iemand of het mogelijkis om een bestaande gong ook te gebruikenmet de reolink? BEn aan mijn huidige gong gehecht.
Is standaard niet mogelijk:
“Note: Reolink Video Doorbell will not work with the existing mechanical chime you have installed before. Please use the video doorbell with the paired Reolink Chime.“

Echter kun je het met de nodige knutselkunsten toch voor elkaar krijgen om een bestaande gong te gebruiken.

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 10:50
Is het ook mogelijk om alleen een notificatie te krijgen als iemand aanbelt? Ik wil niet als er een persoon wordt gedetecteerd, maar echt als iemand aanbelt. Ik kan dat nergens vinden in de opties van de app.

Ik heb overigens ook een NVR van Reolink erbij en nog 4 andere camera's. Maar ik kan de optie niet in de NVR instellingen, en ook niet in de mobiele app vinden...

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 20:14
Burnd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:16:
Is het ook mogelijk om alleen een notificatie te krijgen als iemand aanbelt? Ik wil niet als er een persoon wordt gedetecteerd, maar echt als iemand aanbelt. Ik kan dat nergens vinden in de opties van de app.

Ik heb overigens ook een NVR van Reolink erbij en nog 4 andere camera's. Maar ik kan de optie niet in de NVR instellingen, en ook niet in de mobiele app vinden...
Ja zeker, dan gebruik je alleen de sensor visitor in HA

automation fanboy

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:37
Burnd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:16:

Ga naar de Reolink app, selecteer de deurbel, settings , push notifications, schedule. Daar kan je aanvinken waarvoor je een notificatie wilt hebben. Als je alleen “visitors” aanvinkt moet het werken (zo heb ik het).

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 19:09
greg-a schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:01:
[...]

Voor android is het volgens mij een stuk makkelijker om een app op je telefoon te openen via HA.
hoe dan? Vind deze bel wel interessant zeler als je op je andrid telefoon gelijk het beeld kan zien.

Misschien ipv mijn mobiel mijn oude andoid tablet aan de muur;)

mrbert

• greg-a
mrbert schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:44:
[...]

hoe dan? Vind deze bel wel interessant zeler als je op je andrid telefoon gelijk het beeld kan zien.

Misschien ipv mijn mobiel mijn oude andoid tablet aan de muur;)
zie hier: https://companion.home-as...actionable-notifications/ even scrollen naar Android specific, daar staat het voorbeeld met de twitter app. Vervang dat door de Reolink app. de URI kan je vinden in de link in de app store. Wellicht het makkelijkst als je naar de reolink app browsed op een desktop browser (https://play.google.com/s...=com.mcu.reolink&hl=en_US)

• mrbert
Ahh dus als ik alleen een notification wil hebben kan ik daar ik HA een conditie toevoegen dat ik dat alleen wil als ik thuis ben als ik het zat ben op ze te krijgen.
Dit ga ik zeker proberen als ik de reolink heb, staat op mijn verlanglijstje dus hoop hem binnenkort te krijgen;)

mrbert

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 10:34
Ik heb ook vandaag de POE variant mogen ontvangen maar hij werkt niet op mijn Ubiquiti Edgerouter PoE 5 port.
Ik heb de poort op 24V ingesteld omdat dit ook op het toestel staat.
Heb ik een DOA of is mijn router niet geschikt?

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:26
crunchytail schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:42:
Binnen 48 uur komt er een nieuwe firmware versie uit (bron: Reolink Support).
Iemand deze al gespot?

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
Nee, helaas

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bangnl schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:18:
Ik heb ook vandaag de POE variant mogen ontvangen maar hij werkt niet op mijn Ubiquiti Edgerouter PoE 5 port.
Ik heb de poort op 24V ingesteld omdat dit ook op het toestel staat.
Heb ik een DOA of is mijn router niet geschikt?
Op 24V gaat het niet werken.

Moet 802.3af compliant (48V) + active mode zijn.

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 10:34
48V is de oplossing 👍🏻 hij werkt nu. Morgen even installeren.

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 09:59
Hier ook de PoE versie ontvangen en geinstalleerd. Oneffe bakstenen zorgde niet voor ene mooie montage, maar na hiervoor een mooie custom TPU adapter te printen zit het nu netjes tegen de muur.

Beeldkwaliteit is goed. Ik gebruik de deurbel op de 16poort NVR van reolink.

Enkele problemen die ik voorlopig heb:
  • 2-way audio werkt slecht, ben er ondertussen achter dat dit iets te maken heeft met de Samsungs, gebruik een A53 5G, de POCO F3 kan wel vrij luid te horen zijn door de deurbel.
  • De notificatie is niet echt te onderscheiden op de telefoon, hoop dit op te lossen met HomeAssistant.
  • Op dit moment is integratie in HomeAssistant nog niet top aangezien de visitor entity voordurend op unavailable staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crunchytail
Navraag gedaan bij Reolink Support. FW wordt momenteel getest en duurt nog "a few more days".

Deze firmware zal in ieder geval tikgeluiden -die bij sommige gebruikers sinds versie 1859 zijn ontstaan- oplossen.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik ben nu een poosje aan het testen met de wifi variant. Bijna alles werkt naar behoren.
Alleen als iemand aanbeld krijgen wij met geen mogelijk een bel toon te horen.

Als ik de handleidingen en setup videos bekijk kan je op android onder notificaties.Reolink vinden met 2 in te stellen items voor detectie en voor aanbellen. Alleen op al onze samsung telefoons is de voor het aanbellen verwijderd. En staat bij verwijderde items.

Ik heb ook via HA geprobeerd maar dan kregen alle meldingen dat geluid.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit wel werkend zou kunnen krijgen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• mrbert
klopt het dat notifications met beeld alleen Met hun cloud en met HA integratie werken
Ik las ergens dat die cloud ca 3 euro per maand kost is best wel duur.
Is dan een ring4 niet een gunstiger keuze?

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• crunchytail
mrbert schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:57:
klopt het dat notifications met beeld alleen Met hun cloud en met HA integratie werken
Ik las ergens dat die cloud ca 3 euro per maand kost is best wel duur.
Is dan een ring4 niet een gunstiger keuze?
De Ring 4 ondersteunt geen lokale opslag. Dus bij die deurbel zul je nog sneller bij een cloudabonnement uitkomen.

"Rich Notifications" van Reolink (notificaties met een foto) zijn enkel beschikbaar voor de WiFi-variant van de deurbel, in combinatie met het cloudabonnement.

Als je geen abonnement wilt, of de PoE-variant hebt, kun je met Home Assistant aan de slag.

Daarnaast kun je kiezen voor de Pushover app (eenmalige kosten van $5). Je kunt voor de deurbel instellen dat er een mail met foto wordt verzonden bij beweging/aanbellen. Pushover verstuurt deze mail vervolgens als pushbericht:

Zelf gebruik ik het Reolink cloudabonnement voor mijn WiFi-deurbel. Kost ca. €3,25 per maand voor Rich Notifications + 16GB opslag (30 dagen).

Daarnaast nog een bijkomend voordeel. Het navigeren tussen beelden die op de SD-kaart zijn opgeslagen werkt naar mijn mening omslachtig. Ik heb 24/7 opname aanstaan en dan wordt er opgenomen in blokken van 5 minuten. Je moet vervolgens zelf in deze blokken gaan zoeken naar het moment van bewegingsdetectie of aanbellen.

Cloudopslag lost dit probleem voor mij op. Enkel de fragmenten die ertoe doen (beweging/aanbellen) worden geüpload. Je kunt hier vervolgens makkelijk en snel door navigeren. Werkt fijn naast de lokale 24/7 opname. :)

[Voor 99% gewijzigd door crunchytail op 23-04-2023 17:35]

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:20
Timonator schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:17:
Hier ook de PoE versie ontvangen en geinstalleerd. Oneffe bakstenen zorgde niet voor ene mooie montage, maar na hiervoor een mooie custom TPU adapter te printen zit het nu netjes tegen de muur.

Beeldkwaliteit is goed. Ik gebruik de deurbel op de 16poort NVR van reolink.

Enkele problemen die ik voorlopig heb:
  • 2-way audio werkt slecht, ben er ondertussen achter dat dit iets te maken heeft met de Samsungs, gebruik een A53 5G, de POCO F3 kan wel vrij luid te horen zijn door de deurbel.
  • De notificatie is niet echt te onderscheiden op de telefoon, hoop dit op te lossen met HomeAssistant.
  • Op dit moment is integratie in HomeAssistant nog niet top aangezien de visitor entity voordurend op unavailable staat.
Audio werkt inderdaad slecht op samsung telefooms met de poe versie, ik heb ze een mailtje gestuurd en ze gingen er naar kijken en kreeg 25 euro terug als compensatie.

• mrbert
crunchytail schreef op zondag 23 april 2023 @ 16:52:
[...]

De Ring 4 ondersteunt geen lokale opslag. Dus bij die deurbel zul je nog sneller bij een cloudabonnement uitkomen.

IS waar had ik even geen erg in

"Rich Notifications" van Reolink (notificaties met een foto) zijn enkel beschikbaar voor de WiFi-variant van de deurbel, in combinatie met het cloudabonnement.
Het zal bij mijn de wifi variant zijn ik kan geen UTP naar de deurpost krijgen

Als je geen abonnement wilt, of de PoE-variant hebt, kun je met Home Assistant aan de slag.

Daarnaast kun je kiezen voor de Pushover app (eenmalige kosten van $5). Je kunt voor de deurbel instellen dat er een mail met foto wordt verzonden bij beweging/aanbellen. Pushover verstuurt deze mail vervolgens als pushbericht:

[Afbeelding]

kun je vanuit die app makkelijk je life stream zien?

Zelf gebruik ik het Reolink cloudabonnement voor mijn WiFi-deurbel. Kost ca. €3,25 per maand voor Rich Notifications + 16GB opslag (30 dagen).

Cloudopslag lost dit probleem voor mij op. Enkel de fragmenten die ertoe doen (beweging/aanbellen) worden geüpload. Je kunt hier vervolgens makkelijk en snel door navigeren. Werkt fijn naast de lokale 24/7 opname. :)
Dat zelfde zou ook in mijn NVR kunnen verwacht ik dat kan ik voor mijn andere camera's ook
VErder begreep ik dat HA integratie niet heel lastig zou zijn

mrbert

Acties:
  • +2Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-06 05:03
Dark Angel schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:31:
Ik ben nu een poosje aan het testen met de wifi variant. Bijna alles werkt naar behoren.
Alleen als iemand aanbeld krijgen wij met geen mogelijk een bel toon te horen.

Als ik de handleidingen en setup videos bekijk kan je op android onder notificaties.Reolink vinden met 2 in te stellen items voor detectie en voor aanbellen. Alleen op al onze samsung telefoons is de voor het aanbellen verwijderd. En staat bij verwijderde items.

Ik heb ook via HA geprobeerd maar dan kregen alle meldingen dat geluid.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit wel werkend zou kunnen krijgen.
Bij mij werkt de notificatie bij het aanbellen prima op mijn Samsung telefoon, ik heb alleen een paar seconden vertraging.

- Binnen de Reolink app heb ik onder pushmeldingen/schema detectietype op Bezoeker staan. Zodat er alleen een notificatie word gestuurd bij het aanbellen
- Op de telefoon ga je naar app info en dan klik je op meldingen. Alles daar aanzetten en dan onder Meldingscategorieren klik je op de tekst 'Pusmeldingen' (het is dus niet alleen een optie die je aan en uit kunt zetten). Daar ook alles aanzetten en je kunt je eigen geluid kiezen.

Dan misschien nog wat andere settings nalopen:
- Batterij spaarstand uitzetten,
- Limieten achtergrondgebruik controleren. Reolink toevoegen als app die nooit sluimert.
- Niet storen uitschakelen

• Timonator
Wat Home Assistant betreft nog niet veel succes, misschien dat iemand andere ervaringen heeft.
Heb de officiele integratie gebruikt en krijg volgende entities.

De stream werkt, maar dat is het ook. De visitor entity veranderd niet, maakt niet uit of iemand op de bel drukt.
Voor notificaties staat zoals eerder vermeld alleen op visitor/bezoeker, zodat alleen een druk op de bel een notificatie triggered.

Met de HACS integratie krijg ik veel meer opties, echter werkt hier ook helemaal niks.

Beetje jammer dat ik een 433Mhz ontvanger moet gaan kopen om een deurbel signaal op te kunnen vangen, omdat dit dan te kunnen koppelen aan een fatsoenlijk notificatie systeem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vormulier
Timonator schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:46:

De stream werkt, maar dat is het ook. De visitor entity veranderd niet, maakt niet uit of iemand op de bel drukt.
Voor notificaties staat zoals eerder vermeld alleen op visitor/bezoeker, zodat alleen een druk op de bel een notificatie triggered.
Er zijn wat dingen met de firmware van de bel, Als je ook maar iets met HTTPS doet dan heb je problemen.
Alles van en naar de bel moet via HTTP het is de vraag wanneer Reolink dit oplost... (en of ze dat al ooit willen doen)

Allicht dat je daar nog wat kan zoeken / troubleshooten.. Ik heb gewoon besloten voorlopig de bel even te laten liggen tot dat de firmware er is jammer maar helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jnaaazer
Timonator schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:46:
Wat Home Assistant betreft nog niet veel succes, misschien dat iemand andere ervaringen heeft.
Heb de officiele integratie gebruikt en krijg volgende entities.
[Afbeelding]

Met de HACS integratie krijg ik veel meer opties, echter werkt hier ook helemaal niks.
[Afbeelding]

Beetje jammer dat ik een 433Mhz ontvanger moet gaan kopen om een deurbel signaal op te kunnen vangen, omdat dit dan te kunnen koppelen aan een fatsoenlijk notificatie systeem.
Bij mij werkt alles prima op homeassistant, en wat bedoel je met een 433Mhz ontvanger?

Er staan wat goede youtube filmpjes hoe je hem kan integreren in ha online ( https://youtu.be/laJPu77sBDA), zelf gebruik ik de hacs versie en de bel gaat via mijn google speakers en krijg een snapshot te zien als iemand aanbeld bijna instant wel heb ik de poe versie

• Timonator
Ondanks de informatieve youtube video, heb ik er toch niks aan gehad.
Home Assistant pakt nu de visitor event correct op. Dit heb ik alleen werkende gekregen door de deurbel aan te sluiten op de losse PoE injector. De deurbel geeft via de NVR niet de correcte events door.

De 433Mhz is een omweg, door het gong signaal te sniffen met 433 kun je ook een binaire sensor triggeren in HA, maar lijkt nogal omslachtig.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 13:48
Zojuist hier een POE geïnstalleerd via "standaard" UTP en verbonden met 12v deurbeltransformator die ik had hangen van mijn "oude" deurbel. Werkt prima deze combinatie! (dus zonder poe injector)

Krijg echter altijd 2 meldingen op mijn iphone (IOS), één als er iemand gedetecteerd wordt, en één als er iemand aanbelt.
Ik wil enkel melding ontvangen als er daadwerkelijk iemand aanbelt, is de enige optie om bij detectie alarm de detectiezone alles verven te selecteren? of kan ik ergens een vinkje weghalen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kjepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 14:16
basjuhh schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:53:
Krijg echter altijd 2 meldingen op mijn iphone (IOS), één als er iemand gedetecteerd wordt, en één als er iemand aanbelt.
Ik wil enkel melding ontvangen als er daadwerkelijk iemand aanbelt, is de enige optie om bij detectie alarm de detectiezone alles verven te selecteren? of kan ik ergens een vinkje weghalen?
Let op dat het tekenen van gebieden "no alarm zones" maakt, dus grijs gekleurde gebieden zijn waar geen detectie plaatsvind.

Tevens meen ik dat "visitor" is voor als er aangebeld word, en "person" als een persoon gedetecteerd word.
Onder push enkelt "visitor" aanvinken zou dat moeten bewerkstelligen (ps. ik kijk via de web-interface en niet de app).

[Voor 11% gewijzigd door Kjepper op 28-04-2023 13:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• basjuhh
hmm ik zit in de app van IOS, hier zie ik de opties person en visitor niet staan. Enkel via web-interface mogelijk?

Gevonden, staat in de app bij pushmeldingen onder schema.
Kjepper schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:58:
[...]

Let op dat het tekenen van gebieden "no alarm zones" maakt, dus grijs gekleurde gebieden zijn waar geen detectie plaatsvind.

Tevens meen ik dat "visitor" is voor als er aangebeld word, en "person" als een persoon gedetecteerd word.
Onder push enkelt "visitor" aanvinken zou dat moeten bewerkstelligen (ps. ik kijk via de web-interface en niet de app).

[Voor 5% gewijzigd door basjuhh op 28-04-2023 14:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• greg-a
basjuhh schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:53:
Zojuist hier een POE geïnstalleerd via "standaard" UTP en verbonden met 12v deurbeltransformator die ik had hangen van mijn "oude" deurbel. Werkt prima deze combinatie! (dus zonder poe injector)

greg-a schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:41:
[...]

Ga naar de Reolink app, selecteer de deurbel, settings , push notifications, schedule. Daar kan je aanvinken waarvoor je een notificatie wilt hebben. Als je alleen “visitors” aanvinkt moet het werken (zo heb ik het).

• basjuhh
inmiddels alles werkend inclusief opname bij detectie door de deurbel in synology serveillance station. Als ik de opnames terugkijk in monitor center dan valt het me op dat het geluid 2 seconden voorloopt op het beeld. niet heel schokkend, maar kan ik dit nog ergens tweaken ?

• mrbert
ik vraag me af kan ik de reolink wifi ook bedraad gebruiken als blijt dat het met wifi niet betrouwbaar wil werken?
Overweeg om de wifi variant te kopen omdat ik deze met bij bedrading en trafo kan voeden.Deze is instelbaar tot24V
WIl in eerste instantie denk ik gewoon hun push service even proberen emaar later toch da laten regelen via homeassistant en mijn NVR

mrbert

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crunchytail
mrbert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:56:
ik vraag me af kan ik de reolink wifi ook bedraad gebruiken als blijt dat het met wifi niet betrouwbaar wil werken?
Overweeg om de wifi variant te kopen omdat ik deze met bij bedrading en trafo kan voeden.Deze is instelbaar tot24V
WIl in eerste instantie denk ik gewoon hun push service even proberen emaar later toch da laten regelen via homeassistant en mijn NVR
Dat kan, er zit een ethernetpoort op de WiFi-variant.

• mrbert
@crunchytail dank voor je snelle antwoord

Weet jij ook of er iets als night vision op zit?
BIj onze voordeur is er altijd een licht aan en het zou dan wel veel fijner zijn als ik gewoon een kleuren beeld heb.;)
Hoe hoog heb je hem opgehangen?

[Voor 7% gewijzigd door mrbert op 28-04-2023 19:16]

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crunchytail
mrbert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:14:
@crunchytail dank voor je snelle antwoord

Weet jij ook of er iets als nght vision op zit?
BIj onze voordeur is er altijd een licht aan en het zou dan wel veel fijner zijn als ik gewoon een kleuren beeld heb.;)
Ik neem aan dat je hem zelf ook al hebt? Hoe hoog heb je hem opgehangen?
Je kunt kiezen uit verschillende instellingen voor de nacht: kleur / zwart-wit / infrarood. Zelf heb ik ook een lamp naast de voordeur hangen, dus ik heb de beelden altijd op kleur staan. :) De deurbel hangt ongeveer 130cm hoog.

• mrbert
crunchytail schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:17:
[...]

Je kunt kiezen uit verschillende instellingen voor de nacht: kleur / zwart-wit / infrarood. Zelf heb ik ook een lamp naast de voordeur hangen, dus ik heb de beelden altijd op kleur staan. :) De deurbel hangt ongeveer 130cm hoog.
Super deze uit eerste hand info.
Weet je toevallig ook met hoeveel users je de bel app kunt gebruiken?
Ik vind alleen info over camera's en battery powered camera's waar maar 1 account op kan. Lijkt me niet handig met een deurbel.
Ben ook benieuwd of je deze bel ook met een oude tablet of smartphone kunt gebruiken zodat je automatisch bij aanbellen de life stream gaat zien dat zou wel heel cool zijn:)

mrbert

• basjuhh
Hmmm lijkt nu wat verder op te lopen naar 4 a 5 seconden dat het beeld achter loopt met het geluid.
basjuhh schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:57:
inmiddels alles werkend inclusief opname bij detectie door de deurbel in synology serveillance station. Als ik de opnames terugkijk in monitor center dan valt het me op dat het geluid 2 seconden voorloopt op het beeld. niet heel schokkend, maar kan ik dit nog ergens tweaken ?

• Wolly
  • Niet online
crunchytail schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:11:
[...]

Dat kan, er zit een ethernetpoort op de WiFi-variant.
Voor de duidelijkheid, dan gaan er dus twee kabels naar je wifi bel:

Voeding 12V
UTP kabel

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• crunchytail
mrbert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:25:
[...]

Super deze uit eerste hand info.
Weet je toevallig ook met hoeveel users je de bel app kunt gebruiken?
Ik vind alleen info over camera's en battery powered camera's waar maar 1 account op kan. Lijkt me niet handig met een deurbel.
Ben ook benieuwd of je deze bel ook met een oude tablet of smartphone kunt gebruiken zodat je automatisch bij aanbellen de life stream gaat zien dat zou wel heel cool zijn:)
Naast het standaard admin account kun je nog 19 extra users aanmaken.

In totaal kun je 12 streams tegelijkertijd open hebben staan (2 high res + 10 low res).

Overigens kun je zonder problemen 1 account op meerdere apparaten gebruiken. Mijn telefoon, de telefoon van mijn partner en de desktop applicatie zijn allen ingelogd op hetzelfde (admin) account. :)

Lijkt mij inderdaad dat je met een oude Android smartphone/tablet het vrij eenvoudig voor elkaar kunt krijgen om de livestream te tonen zodra de deurbel gaat. Je zou bijv. Notification Open App kunnen gebruiken.

[Voor 27% gewijzigd door crunchytail op 28-04-2023 23:01]

• Longtree
  • Laatst online: 20:18
Ik wil een welkoms bericht op de deurbel zetten in de vorm van een mp3 of zoiets. Weet iemand of dat dit mogelijk is?
Het opnemen van een tekst met de app klink schel en/of veel te hard.

• mrbert
heb de wifi versie besteld via BOL en die komt deze week binnen.
Dan gaan we hem eens proberen :) ben benieuwd hoe dat bevalt.

Zag op amazon wel dat ie goedkoper is maar heb twijfel over retour beleid.
Ik neem aan dat er altijd een chime bij zit ,, iig volgens het plaatje wel;)

[Voor 38% gewijzigd door mrbert op 29-04-2023 18:25]

mrbert

• crunchytail
mrbert schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:23:

Klopt, chime zit er altijd bij. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
mrbert schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:23:

Amazon is 1000 keer makkelijker met retouren dan Bol…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Drardollan schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:33:
[...]

Amazon is 1000 keer makkelijker met retouren dan Bol…
Ik zag bij hun retour beleid dat je de folie niet mag open maken, dat wordt dan slecht testen. IK had hier een vraag over gesteld en kreeg ik gen antwoord op. ook niet na een paar dagen, alleen een berichtje dat er niemand op had geantwoord.
In welk opzich is dat dan fijner?

Ik heb overigens nog nooit een probleem gehad met een retour bij bol en mijn vrouw die echt heel veel on line bestelt ook nog nooit daarover horen klagen.

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
crunchytail schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:18:
[...]

Klopt, chime zit er altijd bij. :)
super, dan als hij goed bevalt alleen nog even zoeken naar een goedkope eenvoudige oplossing om ook mijn oude dingdong in de gang te kunen gebruiken. :) Dan hoor ik de bel ook als ik op zolder ben;)

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mrbert schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:08:
[...]

super, dan als hij goed bevalt alleen nog even zoeken naar een goedkope eenvoudige oplossing om ook mijn oude dingdong in de gang te kunen gebruiken. :) Dan hoor ik de bel ook als ik op zolder ben;)
Laat maar weten of je zoiets hebt gevonden.

Het liefste koop ik een extra chime maar die zijn (nog) niet los te koop :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
Wolly schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Het liefste koop ik een extra chime maar die zijn (nog) niet los te koop :/
Het is ook nog maar de vraag of de bel meer dan 1 chime ondersteund.
Pairing een chime lijkt er op alsof het de oude chime vergeet. Maar dit zou ieand met 2 bellen moeten testen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
Aangezien ik nergens fotos tegen kom van de gong aan de binnen kant bij deze!

Na het verwijderen van de schroef aan de achterkant kan je 4 plastic clipjes vinden het openen valt dus wel mee :) Er is een dout, aan de achterkant maar ik beschik niet over een scoop, dus die blijft helaas een misterie.

Verder nog niet naar de chips gekeken, maar allicht valt er zo een soort extra gong te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
Alle chips lijken een soort van "kerui" branded en niet veel over te vinden, maar wel over het merk zelf:

het protocol lijkt al eens onderzocht te zijn:
https://github.com/merban...aster/src/devices/kerui.c
wat HA info:
https://community.home-as...-433mhz-solution/211120/2
en met een SDR usb stick denk ik dat je een heel eind zou moeten komen om de boel te decoden en om er allicht zelf iets voor te maken :)

Hmm kerui lijkt ook een deurbel te hebben met een gong die verassend veel lijkt op een reolink gong:
https://nl.aliexpress.com/i/4000031213207.html

[Voor 14% gewijzigd door vormulier op 01-05-2023 11:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
mrbert schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Ik zag bij hun retour beleid dat je de folie niet mag open maken, dat wordt dan slecht testen. IK had hier een vraag over gesteld en kreeg ik gen antwoord op. ook niet na een paar dagen, alleen een berichtje dat er niemand op had geantwoord.
In welk opzich is dat dan fijner?

Ik heb overigens nog nooit een probleem gehad met een retour bij bol en mijn vrouw die echt heel veel on line bestelt ook nog nooit daarover horen klagen.
Leuk dat ze dat in de voorwaarden zetten, maar zo werkt het natuurlijk niet in Nederland. En zo werkt het in de praktijk ook niet bij Amazon, ik heb zo vaak dingen teruggestuurd die ik open heb gehad en zelfs meerdere dagen aangesloten heb gehad om te testen. Nooit 1 probleem. Bij Bol moet je maar hopen dat je zaken doet met Bol, anders ben je overgeleverd aan de grillen van welke wederverkoper je dan ook zaken mee hebt gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
Drardollan schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:29:
[...]
Bij Bol moet je maar hopen dat je zaken doet met Bol, anders ben je overgeleverd aan de grillen van welke wederverkoper je dan ook zaken mee hebt gedaan.
Dit heb je bij het shoppen bij bol zelf in de hand want je kan zien waar je iets koopt..

maare laten we het maar weer over de deurbel hebben :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• crunchytail
Voor de geïnteresseerden, deze teardown video verscheen zojuist op YouTube:

YouTube: Reolink Doorbell Teardown

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 16:17
Iemand een tip hoe ik specifiek voor de reolink deurbel een geluids notificatie in kan stellen op een Samsung telefoon?

De notificatie is nu net als de Android notificaties. Google geeft dat je dit app specifiek middels general notifications kan doen. Echter is deze optie bij mij niet beschikbaar op de laatste Samsung Skin android versie.

De helft van de tijd hoor ik nu Samsung wellbeing of andere notificaties afgaan en dan denk ik dat er iemand voor de deur staat.
Wellicht een stom vinkje ergens en heb best wel lang zitten zoeken. Durf het bijna niet te vragen hier 8)7

[Voor 26% gewijzigd door StormRider op 02-05-2023 08:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:22

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij hebben thuis al 3 camera's van Reolink, dus het leek ons een goed plan om dan ook een deurbel van hetzelfde merk te halen om zo met dezelfde app te kunnen werken.

Mooi topic! Zal het morgen even goed doorlezen, maar hebben jullie nog tips uit ervaring?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
ik ben ijverig aan het zoeken maar ik kan nervens vinden hoe ik onvif e.d. kan aan zetten om de bel aan mijn NVR te koppelen
Ik heb op mijn router naar het adres gekeken en zie de deurbel en kan de web pagina openen maar als ik dat adres in mijn nvr in geef wordt de bel niet gevonden.

Mijn NVR ondersteun onvif V2.4.1

[Voor 6% gewijzigd door mrbert op 03-05-2023 17:56]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 17:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Dilemma, dilemma... Ik heb de Reolink POE deurbel gekocht (en nog niet opgehangen) omdat ik maanden geleden de Unifi Protect G4 Pro deurbel op backorder had gekocht en maar geen updates kreeg. Nu krijg ik ineens een verzendbevestiging van de G4 Pro :X

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mrbert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:53:
ik ben ijverig aan het zoeken maar ik kan nervens vinden hoe ik onvif e.d. kan aan zetten om de bel aan mijn NVR te koppelen
Ik heb op mijn router naar het adres gekeken en zie de deurbel en kan de web pagina openen maar als ik dat adres in mijn nvr in geef wordt de bel niet gevonden
Bij de settings van de deurbel.

Network ->Server Settings Set up -> RTSP -> Onvif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
DexterDee schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:18:
Dilemma, dilemma... Ik heb de Reolink POE deurbel gekocht (en nog niet opgehangen) omdat ik maanden geleden de Unifi Protect G4 Pro deurbel op backorder had gekocht en maar geen updates kreeg. Nu krijg ik ineens een verzendbevestiging van de G4 Pro :X
Zo veel dilema lijkt me dat niet.. Unify heeft al wat langer ervaring met deurbellen.. reolink is mooi spul, maar qua firmware enzo en de bugs die er nu nog zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 17:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

vormulier schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:36:
Zo veel dilema lijkt me dat niet.. Unify heeft al wat langer ervaring met deurbellen.. reolink is mooi spul, maar qua firmware enzo en de bugs die er nu nog zijn..
Belangrijkste voor mij (en daar had ik allebei de modellen min of meer op uitgezocht) is integratie met Home Assistant en de mogelijkheid om de bel helemaal cloudless te gebruiken. Ofwel met iets als een dream machine integratie of een wat meer DIY telegram push event implementatie.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Wolly schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:36:
[...]

Bij de settings van de deurbel.

Network ->Server Settings Set up -> RTSP -> Onvif
dank je dat probeer ik morgen even.
Ik zal bij de Dahua NVR ook we iets moeten instellen voor de deur bell.
Normaal sluit ik camera's nia POE aan op de NVR maar dat gaat met de bel niet lukken. Ik moet hem dus IP adress toevoegen denk ik

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crunchytail
StormRider schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:13:
Iemand een tip hoe ik specifiek voor de reolink deurbel een geluids notificatie in kan stellen op een Samsung telefoon?

De notificatie is nu net als de Android notificaties. Google geeft dat je dit app specifiek middels general notifications kan doen. Echter is deze optie bij mij niet beschikbaar op de laatste Samsung Skin android versie.

De helft van de tijd hoor ik nu Samsung wellbeing of andere notificaties afgaan en dan denk ik dat er iemand voor de deur staat.
Wellicht een stom vinkje ergens en heb best wel lang zitten zoeken. Durf het bijna niet te vragen hier 8)7
Kun je een screenshot tonen van je notificatie instellingen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mrbert schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:59:
[...]

dank je dat probeer ik morgen even.
Ik zal bij de Dahua NVR ook we iets moeten instellen voor de deur bell.
Normaal sluit ik camera's nia POE aan op de NVR maar dat gaat met de bel niet lukken. Ik moet hem dus IP adress toevoegen denk ik
Moet lukken, ik kan met VLC gewoon de camera bekijken.

rtsp://ip-nummer:portnumber

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jnaaazer
Ik lijk momenteel geen pushmelding meer te krijgen van beweging maar ook geen melding als iemand aanbelt in de reolink en ook homeassistant wel op de chime krijg ik een melding.

Meer mensen hier momenteel last van? Gisteren werkte wel alles heb eigenlijk niks veranderd

• vormulier
Jnaaazer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:30:
Ik lijk momenteel geen pushmelding meer te krijgen van beweging maar ook geen melding als iemand aanbelt in de reolink en ook homeassistant wel op de chime krijg ik een melding.

Meer mensen hier momenteel last van? Gisteren werkte wel alles heb eigenlijk niks veranderd
is je Home assistant geupdated naar 2023.5 ?

• crunchytail

Zelfde probleem hier, lijkt wederom een serverprobleem te zijn bij Reolink (net als een paar weken geleden).

[Voor 5% gewijzigd door crunchytail op 04-05-2023 18:36]

• mrbert
Wolly schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:28:
[...]
Moet lukken, ik kan met VLC gewoon de camera bekijken.
Heb hem idd aan mijn NVR hangen nu:)Moest als fabrikant ONVIF kiezen daarna werd het gewoon als camera toegevoegd.:)

Zit er eigelijk ook iets van HDR mode op want met het tegenlicht is het gezicht best wel slecht zichtbaar. De bel kijkt naar het zuiden.

[Voor 3% gewijzigd door mrbert op 04-05-2023 19:33]

mrbert

• basjuhh
Hmm in de detectie zone heb ik de straat grijs gemaakt. Er vanuitgaande dat dit er voor zorgt dat hij geen opnames maakt. Toch zie ik elke dag weer op mijn synology (optie detectie camera geselecteerd) elke auto voorbij komen welke is opgenomen terwijl het in het gebied valt van de detectie zone wat ik gemarkeerd hebt.

Wat doe ik fout?

• forens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 20:06
Ik heb inmiddels de reolink wifi deurbel binnen en vandaag voor het eerst getest. Wat mij direct opviel was dat de deurbel vrij warm wordt zodra deze is aangesloten met de adapter. Dit merk je vooral aan de achterkant als je daar je vinger oplegt. Wat mij dan meteen doet denken dat het mogelijk allemaal niet zo efficient werkt.

Hoe ervaren jullie dat en hebben jullie enig idee wat het verbruik is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crunchytail
basjuhh schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:28:
Hmm in de detectie zone heb ik de straat grijs gemaakt. Er vanuitgaande dat dit er voor zorgt dat hij geen opnames maakt. Toch zie ik elke dag weer op mijn synology (optie detectie camera geselecteerd) elke auto voorbij komen welke is opgenomen terwijl het in het gebied valt van de detectie zone wat ik gemarkeerd hebt.

Wat doe ik fout?
Ondanks het instellen van de detectiezone wil het soms nog steeds voorkomen dat er auto's worden opgenomen.

Dit was hier de oplossing: Instellingen > Detectie alarm > Objectgrootte. Teken vervolgens een vlakje voor de minimale objectgrootte. Sindsdien heb ik enkel nog opnames van personen en bezoekers. :)

[Voor 39% gewijzigd door crunchytail op 05-05-2023 00:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jnaaazer
vormulier schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:47:
[...]

is je Home assistant geupdated naar 2023.5 ?
Ja, heb de hacs versie verwijderd en de originele reolink integratie die gebruik ik nu en alles lijkt weer te werken (ook push meldingen van de reolink app zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jnaaazer
forens schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:32:
Ik heb inmiddels de reolink wifi deurbel binnen en vandaag voor het eerst getest. Wat mij direct opviel was dat de deurbel vrij warm wordt zodra deze is aangesloten met de adapter. Dit merk je vooral aan de achterkant als je daar je vinger oplegt. Wat mij dan meteen doet denken dat het mogelijk allemaal niet zo efficient werkt.

Hoe ervaren jullie dat en hebben jullie enig idee wat het verbruik is?
Ik heb geen idee wat het verbruik is maar mij poe versie wordt ook warm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuhh
Thanks voor de tip! Ga hem meteen proberen.
Is dit een bug en werkt de detectiezone daarna wel als bedacht?
Of ziet hij de auto’s niet meer omdat je de objectgrootte opgegeven hebt en de auto’s kleiner zijn?
crunchytail schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:06:
[...]

Ondanks het instellen van de detectiezone wil het soms nog steeds voorkomen dat er auto's worden opgenomen.

Dit was hier de oplossing: Instellingen > Detectie alarm > Objectgrootte. Teken vervolgens een vlakje voor de minimale objectgrootte. Sindsdien heb ik enkel nog opnames van personen en bezoekers. :)

[Afbeelding]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• forens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-06 20:06
Jnaaazer schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:58:
[...]

Ik heb geen idee wat het verbruik is maar mij poe versie wordt ook warm
Goed om te weten dat dit ook bij POE versie gebeurd. Vind het toch raar, dat zo'n apparaatje zo warm wordt en constant blijft. Een klein beetje warmte had ik wel verwacht maar dit voelt van mij toch echt anders. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
forens schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Goed om te weten dat dit ook bij POE versie gebeurd. Vind het toch raar, dat zo'n apparaatje zo warm wordt en constant blijft. Een klein beetje warmte had ik wel verwacht maar dit voelt van mij toch echt anders. :?
dat valt mij ook op en ik ben benieuwd hoe dat dan in de zomer gaat als er zon op staat

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 16:46
crunchytail schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:32:
[...]

Zelfde probleem hier, lijkt wederom een serverprobleem te zijn bij Reolink (net als een paar weken geleden).
Hier werkt het nu ook niet. Zijn de problemen nog steeds niet opgelost of gaat het nu weer mis? Wel vervelend want voelt niet echt betrouwbaar zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vormulier
mrbert schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:05:
[...]

dat valt mij ook op en ik ben benieuwd hoe dat dan in de zomer gaat als er zon op staat
Wij hebben heel lang de EZVIZ deurbellen gehad die worden ook behoorlijk warm.. Het zal allemaal wel mee gaan vallen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
mtthw schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:27:
[...]

Hier werkt het nu ook niet. Zijn de problemen nog steeds niet opgelost of gaat het nu weer mis? Wel vervelend want voelt niet echt betrouwbaar zo.
Er zit een breaking change in HA2023.5 dus als je geupdate hebt allicht daar even naar kijken.. verder kan het natuurlijk gewoon ook aan Reolink liggen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magneetje

Ik dacht dat het aan mij lag maar ik heb het probleem hier ook. Gisteren en vandaag geen notificaties.
Vanmiddag de bel opnieuw opgestart en toen kreeg ik bij het aanbellen wel 1x een notificatie (8 seconden later) maar daarna werkte het weer helemaal niet.

Het is allemaal nog niet heel erg betrouwbaar. Hebben ze een webpagina waar je de status van de server kunt zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtthw
vormulier schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:19:
[...]

Er zit een breaking change in HA2023.5 dus als je geupdate hebt allicht daar even naar kijken.. verder kan het natuurlijk gewoon ook aan Reolink liggen..
Ik draai v3.0.0.1859 dus dat kan het niet zijn lijkt me.
magneetje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:28:
[...]

Ik dacht dat het aan mij lag maar ik heb het probleem hier ook. Gisteren en vandaag geen notificaties.
Vanmiddag de bel opnieuw opgestart en toen kreeg ik bij het aanbellen wel 1x een notificatie (8 seconden later) maar daarna werkte het weer helemaal niet.

Het is allemaal nog niet heel erg betrouwbaar. Hebben ze een webpagina waar je de status van de server kunt zien?
Ik heb 'm nog niet gevonden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magneetje
Vandaag lijken de notificaties weer goed te werken. Werken ze ook weer bij jou?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtthw
magneetje schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Vandaag lijken de notificaties weer goed te werken. Werken ze ook weer bij jou?
Net getest, het werkt inderdaad weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Net even bij de deur een testje gedaan.
Het beeld voor de deur is toch overdag goed te zien gelukkig. dat valt me alles mee.
Daar is het licht toch echt gunstiger dan met de ramen achter me hier binnen:)

Wat me wel een beetje verbaasde is dat er best wel een lange vertraging is tijdens het praten. Ik schat ca 5 sec. Het kan niet aan de verbinding liggen denk ik de afstand tussen bel en router is minder dan 1 meter. En het is geluid is natuurlijk half duplex . Dus je moet wel netjes na elkaar wachten tot je antwoord geeft en dan is 5 sec best lang. Misschien dat het nog iets met de instellingen spelen is want zo is praten niet echt een handige functie.

Nog even een aanvullende vraag, ils je de Wifi versie hebt en toch bedraad aansluit houd je dan wel de notoficaties met beeld? ( weet nog niet zeker of ik er een kabel heen krijg maar zou wel optimale connectie zijn. Al is het wifi signaal volgens mijn heel slerk bij de voordeur. (ca 50 cn hemelsbreed naar router en door de 2 houten deuren heen zou het altijd moeten lukken als dat stukje buitemuur al een beperking zou zijn. De bel zit dan op kozijn en is naast de buitenmuur.

[Voor 34% gewijzigd door mrbert op 06-05-2023 18:31. Reden: tikfouten er uit]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuhh
Helaas werkt het bij mij niet. Misschien support ticket maken.
crunchytail schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:06:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Hoe grote uSD kaar zou praktisch zijn met deze deurbel en welke speedgade zou je minimaal nodig hebben?

Ik zit aan deze te denken maar heb geen idee hoelang aan opname daar op past.

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37
mrbert schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:48:
Hoe grote uSD kaar zou praktisch zijn met deze deurbel en welke speedgade zou je minimaal nodig hebben?

Ik zit aan deze te denken maar heb geen idee hoelang aan opname daar op past.
Ik heb een 256GB Samsung EVO Select kaart erin zitten, zit er nu 2 weken in en nu staat de teller op 57,15GB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Freestuff schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:09:
[...]

Ik heb een 256GB Samsung EVO Select kaart erin zitten, zit er nu 2 weken in en nu staat de teller op 57,15GB.
Heb jij 24/7 aan staan? of alleen motion detect?

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freestuff
mrbert schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:20:
[...]

Heb jij 24/7 aan staan? of alleen motion detect?
24/7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
denk dat ik deze ga bestellen.
Dan kun ik ruim een maand erug kijken:)
Zit ook nog te dubben free cloud gebruiken ivm richt notificatios of thck via Homeassist en notoficatie creeren maar weet niet of ik dan ook een popup plaatje/stream kun hebben. Dat zou het mooiste zijn.
Heb nog wel een oude s10 liggen of een goedkope tablet ;) Deze zou dan mooi als basis display kunnen werken denk ik zodat iedereen die binnen is gelijk kan zien wie er voor de deur staat?

Hoe bevalt de free cloud overigens?

[Voor 11% gewijzigd door mrbert op 07-05-2023 17:15]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crunchytail
mrbert schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:09:
denk dat ik deze ga bestellen.
Dan kun ik ruim een maand erug kijken:)
Zit ook nog te dubben free cloud gebruiken ivm richt notificatios of thck via Homeassist en notoficatie creeren maar weet niet of ik dan ook een popup plaatje/stream kun hebben. Dat zou het mooiste zijn.
Heb nog wel een oude s10 liggen of een goedkope tablet ;) Deze zou dan mooi als basis display kunnen werken denk ik zodat iedereen die binnen is gelijk kan zien wie er voor de deur staat?

Hoe bevalt de free cloud overigens?
Er is geen free cloud plan; er is wel een trial subscription die je eenmalig gratis kunt uitproberen. ;)

[Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 07-05-2023 22:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik zit nog te twijfelen of ik naar de Reolink deurbel ga overstappen.
Heb nu onvif Test events uit mijn Reolink NVR geactiveerd op mijn HomeSeer installatie en dat werkt best redelijk. Redelijk omdat de onvif Event niet op kanaal gebaseerd zijn maar op NVR.
En aangezien in nu een Eufi Deurbel heb is het wel zonde van het geld om deze zomaar weg te doen (verkopen is natuurlijk een optie ;) )

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crunchytail
De nieuwste firmware is eindelijk weer beschikbaar in het Reolink Download Center. Het betreft v3.0.0.2033.

[Voor 14% gewijzigd door crunchytail op 08-05-2023 11:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
Met de allerlaatste firmware van de deurbel en de NVR. werkt HA met visitor sensor (over HTTP) zonder problemen in een keer echt wel een verbetering :)

Vandaag komt ook een extra gong binnen van het zelfde merk ik ben benieuwd !

NVR:

ModelRLN8-410
Build No.build 23031644
Hardware No.N2MB02
Config Versionv3.0.0.0
Firmware Versionv3.3.0.226_23031644

[Voor 10% gewijzigd door vormulier op 08-05-2023 12:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
vormulier schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:31:
Met de allerlaatste firmware van de deurbel en de NVR. werkt HA met visitor sensor (over HTTP) zonder problemen in een keer echt wel een verbetering :) [Afbeelding]

Vandaag komt ook een extra gong binnen van het zelfde merk ik ben benieuwd !

NVR:

ModelRLN8-410
Build No.build 23031644
Hardware No.N2MB02
Config Versionv3.0.0.0
Firmware Versionv3.3.0.226_23031644
Bedoel je met die extra gong dat kerui model wat je op aliexpress had gevonden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
crunchytail schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:14:
[...]

Er is geen free cloud plan; er is wel een trial subscription die je eenmalig gratis kunt uitproberen. ;)
HHmmm Ik las ergens op hun foreum een draadje dat suggereert dat je het zou kunnen renewen.
Ik stuur ze even een mail om tevragen:)

mrbert

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vormulier
Wolly schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:38:
[...]

Bedoel je met die extra gong dat kerui model wat je op aliexpress had gevonden?
Precies, ik heb 2 gongen besteld, een die er fysiek meer of minder op lijken dan de ander, Maar van hetzelfde merk dan wel whitelabel kerui

We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuhh
Klopt het dat automatisch updaten deze nog niet ziet? wat is hun beleid hierin?
crunchytail schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:36:
De nieuwste firmware is eindelijk weer beschikbaar in het Reolink Download Center. Het betreft v3.0.0.2033.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crunchytail
basjuhh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:05:
Klopt het dat automatisch updaten deze nog niet ziet? wat is hun beleid hierin?

[...]
Klopt. Ik heb sinds de aanschaf nog geen enkele keer een automatische update meegemaakt, heb altijd zelf de FW moeten downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freestuff
vormulier schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:42:
[...]

Precies, ik heb 2 gongen besteld, een die er fysiek meer of minder op lijken dan de ander, Maar van hetzelfde merk dan wel whitelabel kerui

We gaan het meemaken :)
Ben heel benieuwd, ik ben ook op zoek naar een extra gong voor op zolder. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuhh
Zojuist een ticket aangemaakt, gezien er nog steeds opnames worden gemaakt in the "greyedout" zone.
basjuhh schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:19:
Helaas werkt het bij mij niet. Misschien support ticket maken.

[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vormulier
Freestuff schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Ben heel benieuwd, ik ben ook op zoek naar een extra gong voor op zolder. _/-\o_
Chime 1 van 2 heeft helaas de test niet doorstaan, Na het open maken van de chime bleek ook wel waarom en compleet andere chipset daarnaast vast ook wel andere firmware.. :(

Wachten op Chime 2 dan maar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
Dit is chime nummer 2:

Deze lijkt er veel meer op dus allicht:

Acties:
  • +11Henk 'm!

• crunchytail
Mijn Reolink deurbel is dit weekend gestolen. Het goede nieuws: de dader stond haarscherp op beeld in de cloudopslag. Hij is dezelfde dag aangehouden. :) Helaas had hij de deurbel niet meer op zak.

(Dader bleek een vete te hebben met een buurtgenoot. Hij stond bij het verkeerde huis. Was dus geen doelgerichte Reolink-diefstal).

Hij had een hamer nodig om de deurbel los te krijgen. Een eerdere poging om de bel met blote handen los te rukken mislukte.

Ik heb inmiddels een nieuw exemplaar besteld en ga met het OM / verzekering / Reolink in gesprek over de schade afhandeling.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel: straks heb ik 2 chimes. ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee