Toon posts:

[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 19:09
wow pittig zeg, ik zou niet echt meer verwachten dat dit soort deurbellen gestolen worden.
Die brengen to niet veel op op de heler markt lijkt me. EN mooi dat is vol in beeld stond en aangehouden is.
Wel lekker 2 chimes.
IK heb gisteren een paar 433 moduultjes besteld om wat te testen voor mijn vaste gong. Gelijk een time boardje er bij en dan wordt die keypres mooi dan 0.5 sec :)

Voor het geld kan ik niet zelf een boardje met een 555 in elkaar zetten:)

[Voor 9% gewijzigd door mrbert op 08-05-2023 17:43]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
mrbert schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:37:
wow pittig zeg, ik zou niet echt meer verwachten dat dit soort deurbellen gestolen worden.
Die brengen to niet veel op op de heler markt lijkt me. EN mooi dat is vol in beeld stond en aangehouden is.
Wel lekker 2 chimes.
IK heb gisteren een paar 433 moduultjes besteld om wat te testen voor mijn vaste gong. Gelijk een time boardje er bij en dan wordt die keypres mooi dan 0.5 sec :)

Voor het geld kan ik niet zelf een boardje met een 555 in elkaar zetten:)
Waarschijnlijk zal je het een en ander moeten opvangen met een SDR usb stick om het signaal op te vangen en te programmeren in de modules

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
vormulier schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:55:
[...]

Waarschijnlijk zal je het een en ander moeten opvangen met een SDR usb stick om het signaal op te vangen en te programmeren in de modules
Als het goed is zijn het zelf lerende modules.
Zo worden ze tenminste verkocht:)
Leerknopje indrukken en dan de bel indrukken zou het als het goed is moeten doen en ander heb ik voor het experiment een par euro uit gegeven. Ook geen ramp.

IK probeer het ook in HA te integreren en krijg daar netjes de drukknop melding een een beeld alleen merk ik dat er aardig wat delay is . Kun je daar nog wat aan instellen/optimaliseren?
Ik heb de belk nu bekabeld en dan is het toch al 1 a 2 seconden

[Voor 20% gewijzigd door mrbert op 08-05-2023 21:02]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perfecteric
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-05 22:33
Weet iemand hoe je de lokale video bestanden kan wissen die op de sd kaart zijn opgeslagen. Ik kom er met mijn telefoon "niet bij"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreejt
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:08
perfecteric schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:35:
Weet iemand hoe je de lokale video bestanden kan wissen die op de sd kaart zijn opgeslagen. Ik kom er met mijn telefoon "niet bij"
Het is misschien niet helemaal het antwoord op je vraag, maar ik weet wel dat wanneer je in de (Iphone) app naar "Instellingen", "Reolink Video Doorbell" (= Apparaatinformatie), "Opslagruimte" je daar de mogelijkheid hebt om het SD-kaartje in de Reolink deurbel te formatteren. Maar dat betekent wel dat je alle bestanden kwijt bent. Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om individuele bestanden van de SD-kaart te verwijderen. Mocht dit wel kunnen, dan hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
perfecteric schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:35:
Allicht als je de FTP functie aanzet ?

• mrbert
OOk maar even hier over mijn mislukte koppeling met mijn Dahua NVR:
Ik denk dat ik het heb gevonden.
TIjdens toevoegen van de camera heeft de VNR het password van de bell veranderd naar dat van de NVR
Bij de volgende sessie was dat van de reolink ineens fout en kreegik een config error.

Nu heb het mogmaal aangemed met het WW van de NVR en nu lijkt het wel goed te gaan ( iig al een uurtje)

mrbert

• perfecteric
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-05 22:33
vormulier schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:09:
[...]

Allicht als je de FTP functie aanzet ?
Heb nog geen ftp server. Dan zou dat inderdaad kunnen lukken.

• mrbert
Jnaaazer schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 06:38:
[...]

https://github.com/JimStar/reolink_cctv

YouTube: This is the ULTIMATE Video Doorbell that we've all been waiting for!

Ik krijg een snapshot bijvoorbeeld binnen een sec bijna geen vertraging, ik krijg eerder de melding van homeassistant dan reolink app
Hoi
Ik probeer dit ook voor elkaar te krijgen.
Ik krijg wel via HA een notofication, net als bij elk bericht ( ik heb de pushmeldingen in de reoling app uit gezet) de tekst met de notificatie die ik bij de automation heb toegevoegd.
Er werkt dus een deel, maar ik zie geen plaatje op mijn Samsum verschijnen.
Ik doe dus denk ik nog iets fout.
Ook als ik op de notificatie tap opent er wel HA, maar dat is het 'overzicht'en ik zou den het camera dashboard willen openen.

Weet iemad hoe verder te komen?

Dit is wat ik bij het data deel van de melding gezet.
het vreemde is ook als ik die code in het data deel gepaste heb en dan in de YAML lijk dat ik niet die code zag.
image: >-
http://192.168.1.9/cgi-bi...ser=admin&password=*****!
entity_id: camera.reolink_video_doorbell_snapshots
- actions: URI
tiltle: Open Cameras
uri: http://homeassistantprod.local:8123/lovelace-tablet/secure

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:20
mrbert schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:28:
[...]

Hoi
Ik probeer dit ook voor elkaar te krijgen.
Ik krijg wel via HA een notofication, net als bij elk bericht ( ik heb de pushmeldingen in de reoling app uit gezet) de tekst met de notificatie die ik bij de automation heb toegevoegd.
Er werkt dus een deel, maar ik zie geen plaatje op mijn Samsum verschijnen.
Ik doe dus denk ik nog iets fout.
Ook als ik op de notificatie tap opent er wel HA, maar dat is het 'overzicht'en ik zou den het camera dashboard willen openen.

Weet iemad hoe verder te komen?

Dit is wat ik bij het data deel van de melding gezet.
het vreemde is ook als ik die code in het data deel gepaste heb en dan in de YAML lijk dat ik niet die code zag.
http://192.168.1.9/cgi-bi...ser=admin&password=*****!
entity_id: camera.reolink_video_doorbell_snapshots
- actions: URI
tiltle: Open Cameras
uri: http://homeassistantprod.local:8123/lovelace-tablet/secure
Dit is mijn automation in home assistant hij stuurt ook een melding incl screenshot naar me tv (nvidia shield), ip adres en username / pass. veranderen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
alias: Deurbell reolink
description: ""
trigger:
  - type: turned_on
    platform: device
    device_id: d46021b2a90bd37b0dc6f3e648286cb3
    entity_id: binary_sensor.reolink_video_doorbell_poe_visitor
    domain: binary_sensor
condition: []
action:
  - service: media_player.volume_set
    data:
      volume_level: 0.43
    target:
      entity_id: media_player.paar_woonkamer_3
    enabled: false
  - service: media_player.play_media
    data:
      media_content_id: /local/doorbell.mp3
      media_content_type: audio/mp3
      enqueue: replace
    target:
      device_id: e848a403283a012865c2562e9b24a68c
    enabled: false
  - service: notify.mobile_app_johan_telefoon
    data:
      title: Deurbel!
      data:
        ttl: 0
        priority: high
          http://jouwip/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCel9WG7A&user=admin&password=jouwpass
        entity_id: camera.deurbel
        actions:
          - action: URI
            title: Bekijk de camera
            uri: app://com.mcu.reolink
          - action: Remind
            title: Rot op
            icon: sfsymbols:xmark
            destructive: true
  - service: notify.mobile_app_ane_lx1
    data:
      data:
          http://jouwip/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCel9WG7A&user=admin&password=jouwpass
        actions:
  - service: notify.android_tv_fire_tv
    data:
      data:
        image:
          url: >-
        fontsize: medium
        transparency: 90%
        duration: "8"
mode: single

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
die ga ik morgen even proberen!! Ben heel benieuwd:)
ik heb geen audio device verder waar ik het op zou willen afspelen, al zou het gaaf zijn om dan op mijn android ook aan ander geluidje te kunnen afspelen;)

[Voor 30% gewijzigd door mrbert op 11-05-2023 10:34]

mrbert

• mrbert
Ik snap er even niet van, Volgens mij doe ik het goed?
de link naar het plaatje werkt , die heb ook getest met mijn browser en als ik de medingen open veeg zie ik ook rechts een heel klein plaatje

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
alias: deurbel notification
description: voor reolink deurbel
trigger:
    device_id: 8d34db79467d5cf1465cfa0dd217a8b1
    entity_id: binary_sensor.reolink_deurbel_visitor
action:
  - service: notify.mobile_app_sm_g781b
    data:
      data:
          http://192.168.1.9/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=user&password=A******************%
        actions:

ik hoor een melding op mijn telefoon en hij komt van HA. Ik heb even ook de flitsmelding aan gezet op dat te testen. En die flits is er ook.
Ik zie iik de message en de title als ik op de gsm naar de meldingen veeg.
Maar ik zie zelfs geen melding popup, zoals ik die wel bij bijvoorbeeld Whatsapp zie. ( balkje wat even open klapt)
Ik heb ingesteld dat alle meldingen weer gegeven mogen worden voor alle apps.en pop-up stijl gedetailleerd.
Als de code hierboven klopt zou het dus aan de instelling van mijn mobiel's kunnen liggen en moet ik daar op zoek gaan:S

Maar ik heb het ondertussen op 2 GSM's en een galaxy tab geprobeerd en die TAB gebruik ik verder alleen maar om films te kijken als ik op reis ben dus daar heb ik nooit iets verder ingesteld,

[Voor 9% gewijzigd door mrbert op 11-05-2023 11:28]

mrbert

• martijn2110
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 08:44
Ik gebruik voor mijn meldingen met snapshots een blueprint van Aceindy:

https://gist.github.com/a...237194e9846b18e0132de303b

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
alias: Send a camera snapshot when doorbell was activated
use_blueprint:
  path: aceindy/send-camera-snapshot-notification-on-doorbell.yaml
  input:
    binary_sensor: binary_sensor.reolink_doorbell_visitor
    camera: camera.reolink_doorbell_sub
    notify_device: 34106546d10d592247a907566afa9d6a
    delay: 1

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 16:22
Is er inmiddels al een update geweest om het volume van de bel zelf te kunnen aan passen? was een tijdje terug genoemd, maar ben ook wel benieuwd of ze dat soort dingen dan ook echt doen en hoe lang dat duurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 19:42
jaspov schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:27:
Is er inmiddels al een update geweest om het volume van de bel zelf te kunnen aan passen? was een tijdje terug genoemd, maar ben ook wel benieuwd of ze dat soort dingen dan ook echt doen en hoe lang dat duurt.
Ik kan de instelling nog niet vinden, heb er ook niets over gelezen in de changelogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dreejt
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:08
jaspov schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:27:
Ja die is er geweest, dat zat in app versie 4.37, maar deze hebben ze helaas teruggetrokken en nog niet opnieuw beschikbaar gesteld (zit er zelf ook met smart op te wachten). Maar Reolink zwijgt in alle toonaarden wanneer deze weer beschikbaar komt. Bron: https://community.reolink...-way-audio?lang=nl&page=1

• mrbert
martijn2110 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:36:
Ik gebruik voor mijn meldingen met snapshots een blueprint van Aceindy:

https://gist.github.com/a...237194e9846b18e0132de303b

code:
1
2
3
4
5
alias: Send a camera snapshot when doorbell was activated

camera: camera.reolink_doorbell_sub
    notify_device: 34106546d10d592247a907566afa9d6a
    delay: 1
Mijn probleem is niet dat er geen notoficatie komt.
Ik hoor een notficatie geluid op mijn device.
Maar er komt niets zichtbaar in het scherm.
als ik dan naar beneden veeg zie ik wel de titel van de notificatie, en een heel klein tumbnail plaatje er achter maar daar heb je weinig aan.

Met whatsapp krijg ik wel een popup te zien zoals ik zou verwachten Dus het kan wel:S

Geen idee of het aan mijn telefoon zou liggen of dat ik een andere 'domme' fout maak waardoor dat niet gebeurt. IK heb de notificaties ingeschakeld en zelfs de ballon popups geprobeerd op mijn telefoon zonder succes:(
Ik heb plaatjes gezien van mensen die wel netjes een popu krijgen met een grote foto.
Dus is er iemand hier in dit topic die gewoon een popu te zien krijgt las je vanauit HA een notificatie stuurt?

This is driving mee crazy! |:(

[Voor 13% gewijzigd door mrbert op 11-05-2023 18:21]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jnaaazer
mrbert schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Mijn probleem is niet dat er geen notoficatie komt.
Ik hoor een notficatie geluid op mijn device.
Maar er komt niets zichtbaar in het scherm.
als ik dan naar beneden veeg zie ik wel de titel van de notificatie, en een heel klein tumbnail plaatje er achter maar daar heb je weinig aan.

Met whatsapp krijg ik wel een popup te zien zoals ik zou verwachten Dus het kan wel:S

Geen idee of het aan mijn telefoon zou liggen of dat ik een andere 'domme' fout maak waardoor dat niet gebeurt. IK heb de notificaties ingeschakeld en zelfs de ballon popups geprobeerd op mijn telefoon zonder succes:(
Ik heb plaatjes gezien van mensen die wel netjes een popu krijgen met een grote foto.
Dus is er iemand hier in dit topic die gewoon een popu te zien krijgt las je vanauit HA een notificatie stuurt?

This is driving mee crazy! |:(
Probeer het eens op een tablet/tv of andere telefoon om te kijken waar het probleem ligt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Jnaaazer schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:24:
[...]

Probeer het eens op een tablet/tv of andere telefoon om te kijken waar het probleem ligt
ik heb het op een samsung S22, een S10 en een samsung tablet geprobeerd allemaal met het zelfde resultaat
Dat zijn iig 2 verschillende android versies.
Dus 3 verschillende toestellen

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jnaaazer
mrbert schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:09:
[...]

ik heb het op een samsung S22, een S10 en een samsung tablet geprobeerd allemaal met het zelfde resultaat
Dat zijn iig 2 verschillende android versies.
Dus 3 verschillende toestellen
Dan heb ik geen idee heb zelf niet zoveel verstand van homeassistant ik heb dat filmpje gevolgd en dat werkte voor mij goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
denk ook niet dat het een ding van HImeassistant is.
Heb jij een android waarop je de melding zichtbaar krijgt?

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matdriks41
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 10:51
Heb ook sinds een aantal weken een reolink wifi doorbell en camera op wifi.
Zeer tevreden mee. Reageert super snel, waren we echt verbaasd over. Want zien dat als probleem bij andere deurbellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 13:48
Vandaag voor eerst op afstand tegen pakketbezorger gepraat. jezus wat was dat slecht zeg.... echt 5 of 6 seconden lag in het geluid. Kwam er achter dat ik niet de nieuwste firmware heb, zal deze vandaag updaten, hopelijk is het dan opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 19:42
basjuhh schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:12:
Vandaag voor eerst op afstand tegen pakketbezorger gepraat. jezus wat was dat slecht zeg.... echt 5 of 6 seconden lag in het geluid. Kwam er achter dat ik niet de nieuwste firmware heb, zal deze vandaag updaten, hopelijk is het dan opgelost.
Gebruik je Android of iOS? Op de Android app schijnt er een vertraging te zijn op de audio (zie hier).

En maakt het nog verschil of je de clear, balanced of fluent stream gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
Dreejt schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Ja die is er geweest, dat zat in app versie 4.37, maar deze hebben ze helaas teruggetrokken en nog niet opnieuw beschikbaar gesteld (zit er zelf ook met smart op te wachten). Maar Reolink zwijgt in alle toonaarden wanneer deze weer beschikbaar komt. Bron: https://community.reolink...-way-audio?lang=nl&page=1
Dank. Zit net de support site wat door te lezen. Er is een post van twee uur terug die suggereerst dat de laatste ios app icm de laatste firmware dit mogelijk maakt zo lijkt het. "Added Doorbell Button Sound and Status LED functions for doorbell(need to upgrade to the latest firmware. Download via Download Center – Reolink)"
https://community.reolink...more-new-camera-functions

Denk dat ik binnenkort de knoop ook maar doorhak, Ring al te vaak kapot geweet en dat abonnement wordt steeds duurder. Klopt het dat de app de videos dan afspeelt van de ingebouwde sd kaart? Zonder Reolink abonnement.

Dan daarna spelen met koppelen aan home assistant en/of Synology. Ik wil ergens opnames opslaan maar het liefst ook syncen met bestaand cloud storage ergens. Heeft iemand dat voor elkaar met home assistant of synology?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:37
jaspov schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Dank. Zit net de support site wat door te lezen. Er is een post van twee uur terug die suggereerst dat de laatste ios app icm de laatste firmware dit mogelijk maakt zo lijkt het. "Added Doorbell Button Sound and Status LED functions for doorbell(need to upgrade to the latest firmware. Download via Download Center – Reolink)"
https://community.reolink...more-new-camera-functions

Denk dat ik binnenkort de knoop ook maar doorhak, Ring al te vaak kapot geweet en dat abonnement wordt steeds duurder. Klopt het dat de app de videos dan afspeelt van de ingebouwde sd kaart? Zonder Reolink abonnement.

Dan daarna spelen met koppelen aan home assistant en/of Synology. Ik wil ergens opnames opslaan maar het liefst ook syncen met bestaand cloud storage ergens. Heeft iemand dat voor elkaar met home assistant of synology?
Hoe met met Synology SS werkt is al vaker beschreven in dit topic. Vanuit de NAS is het dan een simpele klus om het met een cloud opslag te syncen. Of bedoel je dat je met de cloud opslag van Reolink kan syncen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
greg-a schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Hoe met met Synology SS werkt is al vaker beschreven in dit topic. Vanuit de NAS is het dan een simpele klus om het met een cloud opslag te syncen. Of bedoel je dat je met de cloud opslag van Reolink kan syncen?
Dank zal terug zoeken. Puur vanaf synology naar algemene cloud storage van amazon, microsoft of Hidrive

Acties:
  • 0Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 13:48
ik gebruik ios, zojuist ook de app geupdate, dus alles is nu compleet geupdate. stream staat op fluent, maar 6mbps met een utp op een gig verbinding en mijn 5g op mobiel welke 130mbps op dit moment van controle trekt lijkt mij dit geen issue te mogen zijn?

zal van het weekend eens testen of ik verschil merk als ik het aanpas.
S-1-5-7 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Gebruik je Android of iOS? Op de Android app schijnt er een vertraging te zijn op de audio (zie hier).

En maakt het nog verschil of je de clear, balanced of fluent stream gebruikt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• greg-a
jaspov schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Dank zal terug zoeken. Puur vanaf synology naar algemene cloud storage van amazon, microsoft of Hidrive
Zie o.a. dit bericht:
greg-a schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:58:
Een tip voor mensen die gebruik maken van Synology SS icm de deurbell. Je kan de doorbell toevoegen als ONVIF of als een Reolink camera. De Reolink Doorbell kan je helaas (nog ) niet kiezen, maar als je een camera kiest (e.g. RLC 510) kan je gebruik maken van de detectie features die de doorbell heeft. Hierkan kan je dus alleen beelden van personen opnemen en ben je dus niet gelimiteerd tot alle bewegingen opnemen. Dit moet je wel even aanzetten onder de geavanceerde instellingen.
Hopelijk komt Synology met een SS update waarin je de deurbel direct uit de lijst kan kiezen, maar tot die tijd werkt dit voor mij prima.

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 15:35
Ik heb de deurbel vandaag ontvangen maar na installatie kwam ik erachter dat hij geen Apple homekit ondersteunt dus ik stuur hem weer terug. Ik zag het wel bij de specificaties in de pricewatch staan en toen snel besteld. Ik zet het hier even bij om teleurstelling te voorkomen bij andere tweakers. Ik heb tevens een verzoek tot wijziging van de specs gedaan in de pricewatch. Homekit is wel een must met de Apple TV die hier bijna altijd aan staat zodat picture in picture werkt als er iemand voor de deur staat.

Ik zie dat er ook een mogelijkheid is voor HomeKit met custom firmware. Ik kan hem nog retourneren dus ik ga dat pad nog niet in. Ik heb de Aqara Smart Video Doorbell G4 maar besteld, hopelijk heb ik daar betere ervaringen mee. Ik laat nog iets weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
IK heb gelukkig de boel nu grotendeels aan de praat met hulp van mensen op androidcentral.
Het probleem zat in de notification categories. Daar moet nog show as popup aangezet.
an kun je ook trouwnes voor de bel een ander geluid kiezen:":)

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greg-a
mrbert schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:23:
IK heb gelukkig de boel nu grotendeels aan de praat met hulp van mensen op androidcentral.
Het probleem zat in de notification categories. Daar moet nog show as popup aangezet.
an kun je ook trouwnes voor de bel een ander geluid kiezen:":)
Dus het probleem zat op je android device, of moest je ook nog iets aan je HA code aanpassen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
IK hoefde het alleen op mijn telefoons aan te passen . IK heb het alleen nog steeds niet werkend op mijn tablet dat is een oudere android

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:26
Benieuwd of na de laatste iOS update het mij wel lukt om direct bij een notificatie beeld te krijgen. Nu is het zo dat als de bel ingedrukt wordt ik bijna direct een push notificatie krijg. Maar als ik deze aanklik dan blijft het beeld zwart en blijft hij zeggen dat het beeld geladen wordt. De app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten werkt, maar dan is de bezoeker natuurlijk alweer bijna thuis :D

Zowel bij wifi als 4G verbinding het geval, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
het is bij mij wel een redelijk kleine popup maar wel echt een popup
Deze heeft ook een veel beter plaatje dan de tumbnail eerst en als ik die open dan krijg ik een groter beeld,
Maar de code voor het verzenden vanuit HA is goed:)
Ik open als actie de reoling app en heb dan ook geluid

[Voor 32% gewijzigd door mrbert op 15-05-2023 18:09]

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Ik heb nog wel iets wat te verbeteren valt.
Als ik op de "bekijk camera" klik, opent reolink.
Maar als ik op de popup klik dan opent HA.
Zou dat ook nog aan te passen zijn dat ie dan ook reolink opent?
Ik gebruik overigens nu deze YAMLcode als de bel gedrukt wordt.
Deze werkt dus verder goed.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
alias: deurbels naar 22
description: voor reolink deurbel op GSM BERT
trigger:
    device_id: 8d34db79467d5cf1465cfa0dd217a8b1
    entity_id: binary_sensor.reolink_deurbel_visitor
action:
    data:
      title: Er is aangebeld
      data:
          http://192.168.1.9/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=XXXX&password=YYYYYY
        actions:
            title: negeer

mrbert

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:07
Ik zit te overwegen om een Reolink deurbel te kopen. Vanuit het Home Assistant topic hoor ik hier goede verhalen over m.b.t. integratie. Nu lees ik echter in dit topic ook dat er bepaalde dingen niet lekker bleken te werken en dat dit te wijden was aan Reolink servers. Weet iemand in hoeverre deze deurbel afhankelijk is van Reolink servers?

En verder nog wat vragen:
- begrijp ik goed dat je kan instellen dat de deurbel (buiten) geluid maakt bij het indrukken van de knop, maar dat je separaat kan bepalen of de gong binnen ook geluid maakt? (We hebben nu soms mensen die hard kloppen omdat ze denken dat de bel het niet doet)
- vanuit onze deur heb je ca. 3 meter eigen terrein. Daarna komt de stoep en dus publiek terrein. Is het mogelijk om de herkenning van personen / beweging te beperken tot een bepaalde afstand?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrbert
Ja de bel maakt een eigen geluid als je de knop indrukt (default)

Zover ik nu heb gemerkt kan het geheel buiten de reolink server om gaan.
Ik stuur nu vanuit HA een notofication naar de mobiels en in de popup zit een klien plaatje. ( Zou eigelijk daar een fulls size snapshot zien .
Er zit een link bij naar de reolink app die dan eventueel een live beeld laat zien, Maar ik heb even geen idee of daar nog ies van hun server aan te pas komt.
Verder heb ik een paar bordjes besteld via ALI waarmee ik ook mijn ouder bel weer wil gaan aansturen

mrbert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrbert
Ik heb een mogelijkhed gevonden om via een notification het scherm aan te zetten, Maar op een of andere maniet combineert het nog niet in de automation die ik al heb.
hin staat op deze pagina bij screen on
https://companion.home-as...ons/notification-commands

het is deze action
code:
1
2
3
4
5
    data:
      data
         command: keep_screen_on

ik zal dus nog iets fouts doen maar ik probeeder deze actie dus als 2e aan de automatisering toe te voegen na de 1e

Ook zou ik de popup notification wat langer willen zien maar de timeout die ik in stel lijkt niet te werken.

[Voor 7% gewijzigd door mrbert op 23-05-2023 17:30]

mrbert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaspov
Hier inmiddels de bel binnen en druk aan het testen. Bevalt tot nu toe goed, basisfunctie werkt gelijk prima.
Viel me wel op dat firmware update handmatig moet, niet via app. Kwam ik achter toen home assistant aangaf dat ik nog een oude firmware had. Dus geen popup in de app of melding bij de versiegegevens dat er een nieuwe versie is, laat staan een optie om gelijk te updaten. Kortom zelf firmware updates in de gaten houden dus.

Belvolume (geluid op de bel zelf) is nu ook een optie, maar alleen aan/uit - geen volume

Nu ook gebruikers aan het aanmaken. Alleen gebruikers mogen geen geluid naar de bel sturen. Mogen alleen admins dat en is dat aan te passen? Zou liever niet iedereen admin maken

Tot slot nu ook home assistant notificaties met een plaatje naar mijn iphone. Zou daar alleen graag op klikken om naar de reolink app te gaan (opent nu home assistant). Aardig wat topics gevonden, iets met fb en een rare code en dat werkt hier niet. Iemand een link naar hoe dat aan de praat te krijgen?

[Voor 17% gewijzigd door jaspov op 29-05-2023 12:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 23:31
jaspov schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:48:
Nu ook gebruikers aan het aanmaken. Alleen gebruikers mogen geen geluid naar de bel sturen. Mogen alleen admins dat en is dat aan te passen? Zou liever niet iedereen admin maken
Klopt helaas. Alleen admins hebben rechten om te praten.
Je kunt trouwens hetzelfde account op meerdere devices gebruiken.
jaspov schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:48:
Tot slot nu ook home assistant notificaties met een plaatje naar mijn iphone. Zou daar alleen graag op klikken om naar de reolink app te gaan (opent nu home assistant). Aardig wat topics gevonden, iets met fb en een rare code en dat werkt hier niet. Iemand een link naar hoe dat aan de praat te krijgen?
Het fb-gedeelte is het URI path naar de Reolink app. Met deze action zou het moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaspov
crunchytail schreef op maandag 29 mei 2023 @ 13:44:
[...]

Klopt helaas. Alleen admins hebben rechten om te praten.
Je kunt trouwens hetzelfde account op meerdere devices gebruiken.

[...]

Het fb-gedeelte is het URI path naar de Reolink app. Met deze action zou het moeten werken.
Dank! Zat naar grotere stukken script te zoeken in dit topic. Lukt me nog niet, hij blijft Home Assistant openen. Misschien zet ik hem verkeerd in de automation. Mocht iemand een compleet stuk script hebben dan graag :-)

Video quality is ook even puzzelen
Je hebt clear, balanced en fluent
De ikoontjes daarvan zijn high, mid en low…
Clear en fluent kan je aanpassen in kwaliteit. Balanced niet. Die schijnt er tussenin te zitten.
Heb alleen geen idee waar de profielen worden gebruikt. In camera view kan je kiezen maar in welk profiel slaat ie op op sd? En welke wordt gebruikt voor mail?

Na veel puzzelen is de iOS Rich notification gelukt. lang drukken vergoot de foto, kort drukken op de tekst opent reolink. Camera en iPhonenaam moeten worden aangepast naar je eigen namen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
alias: Reolink rich notification to iPhone - clicking opens Reolink
trigger:
    device_id: 864f4cd0a46ea5859c621d4e346d9118
    entity_id: binary_sensor.reolink_video_doorbell_wifi_visitor
condition: []
action:
  - service: camera.snapshot
    data:
      filename: /config/www/snapshots/doorbell.png
    target:
      device_id: 864f4cd0a46ea5859c621d4e346d9118
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 2
      milliseconds: 0
  - service: notify.mobile_app_iphone
    data:
      title: Ding Dong
      data:
        url: fb1675493782511558://
        image: /local/snapshots/doorbell.png

[Voor 53% gewijzigd door jaspov op 29-05-2023 22:18]

• mrbert
Ik heb in een van mijn vorige berichten al aangeven hoe je reolink kunt openen als je er op klikt.
Was voor mijn android maar neem aan dat dat ook foor Iphone werkt.

mrbert

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 09:59
Ik heb de Doorbell wifi maar ik heb wat issues met wat het lijkt de verbinding. Deze is uitstekend (AP is 1 meter verder ongeveer), maar als ik live kijk via de webinterface (op fluent) dan valt om de minuut/paar minuten de verbinding weg. en dan kan ik 10 seconden later door opnieuw in te loggen weer verder kijken.

Ik mis soms ook recording die er 100% zeker hadden moeten zijn.

Ik heb dit geprobeerd met zowel m'n mesh wifi netwerk als met m'n ingebouwde wifi van de router. Beide geven dezelfde issues.

Ook krijg ik eigenlijk nooit push meldingen als er aangebeld wordt, alleen toen ik de meldingen voor beweging aan had staan kreeg ik een stortvloed daarvan. Terwijl de app op nooit slapen staat en melding maximaal aan in android.

Ik heb hem gewoon via de bijgeleverde kabel op de vaste voeding aangesloten, dus dat stukje zou stabiel moeten zijn.

Doe ik iets fout? Op reddit / hier kom ik eigenlijk niemand tegen met dergelijke issues.

[Voor 6% gewijzigd door Libbz op 01-06-2023 12:18]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 14:11
De deurbel heeft een aantal standaard berichten. Iemand een idee hoe ik deze via Home Assistant kan laten afspelen?

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:51
Robbie T schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:01:
De deurbel heeft een aantal standaard berichten. Iemand een idee hoe ik deze via Home Assistant kan laten afspelen?
Dan vraag ik mij af of je ook eigen tekst kunt afspelen via bijv HA :)

• mrbert
Libbz schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:53:
Ik heb de Doorbell wifi maar ik heb wat issues met wat het lijkt de verbinding. Deze is uitstekend (AP is 1 meter verder ongeveer), maar als ik live kijk via de webinterface (op fluent) dan valt om de minuut/paar minuten de verbinding weg. en dan kan ik 10 seconden later door opnieuw in te loggen weer verder kijken.

Ik heb hem gewoon via de bijgeleverde kabel op de vaste voeding aangesloten, dus dat stukje zou stabiel moeten zijn.

Doe ik iets fout? Op reddit / hier kom ik eigenlijk niemand tegen met dergelijke issues.
Ik heb ook de wifi versie maar heb toch maar een kabeltje ook gelegd naar de router in de meterkast.
Ik vind ook dan dat het soms best even duurt eer ik beeld zie. Lijkt wel of er eerst een verbinding moet worden opgebouwd.
Ik heb dat met HA maar ook met De reolink app

mrbert

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee