Ik heb eind januari een PoE versie gekocht, omdat mijn oude deurbel (6 jaar oud) begon problemen te geven.
Echter heb ik Reolink deurbel afgelopen vrijdag pas kunnen monteren omdat gemeente bezig was in onze straat (al 5 maanden lang), ik wou geen stof enz. in de deurbel.
Mijn eisen waren dat het moet werken met mijn NVR en Home Assistant. Beide was geen probleem, maar wel met beperkingen:
- Mijn NVR laat het beeld niet zien in full screen door resolutie problemen, kleine beelden met alle camera's werkt wel goed, opnemen gaat ook in volle resolutie. Ik wou het resolutie verlagen van Reolink in de app, er is wel een optie om te verlagen, maar je kan maar een resolutie kiezen, dus dat optie heeft totaal geen nut...
- Bij mijn vorige deurbel kon ik de video casten naar meerdere Google Nest Hub's als iemand voor de deur stond, het werd getriggerd via een outdoor motion sensor en het werkte allemaal prima, oude deurbel was toegevoegd als MJEPG camera in Home Assistant.
Met Reolink kon ik zelfde automation creëren, maar triggeren ging via de deurbel knop zelf, en dit werkt. Alleen er was een behoorlijke vertraging tussen 20 en 25 seconden, beeld komt wel gelijk op de Nest hubs, maar liep gewoon achter, dus als er aangebeld werd, zag je hele tijd niemand in het beeld en na 20 seconden zie je de bezoeker aankomen en aanbellen. Dit heeft natuurlijk geen enkele nut. Het beeld in Home Assistant dashboard zelf heeft hier geen last van, die loopt (soms) maximaal 2 seconden achter.
Na een beetje onderzoek blijkt dat veel meer mensen last van dit problemen hebben, ik vraag me dan ook af,
zijn er mede tweakers die geen last hebben van vertraging bij casten naar een Nest Hub?
Al met al ben ik wel blij met Reolink, vooral integratie met Home Assistant is fijn.
Probleem met vertraagd beeld in Nest hubs heb ik tijdelijk opgelost met snapshots, Home Assistant neemt een snapshot van de camera als er aangebeld wordt en vervolgens wordt dit gecast op de Nest hubs. Zo kunnen we in ieder geval zien wie voor de deur staat zonder 20 á 25 seconden te wachten, al is het een foto.
Mocht iemand interesse hebben, hieronder mijn automation in Home Assistant om een snapshot te nemen en vervolgens te casten op nest hubs, ik heb drie nest hubs gebruikt. Vergeet niet om een "tmp" map te maken in je www directory.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11