Misschien een ietwat rare vraag maar stel je hebt de PoE versie aan je voordeur hangen en een slim iemand besluit dat ding van de muur te trekken om vervolgens die UTP kabel met bijvoorbeeld zijn laptop te verbinden. Heeft die persoon dan niet heel eenvoudig toegang tot jouw netwerk en apparaten? Hoe werkt dat?
Ja, dat kan. Je zou de poort in een andere VLAN kunnen zetten.ivoeller schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:21:
Misschien een ietwat rare vraag maar stel je hebt de PoE versie aan je voordeur hangen en een slim iemand besluit dat ding van de muur te trekken om vervolgens die UTP kabel met bijvoorbeeld zijn laptop te verbinden. Heeft die persoon dan niet heel eenvoudig toegang tot jouw netwerk en apparaten? Hoe werkt dat?
Ik neem aan dat je deurbel in t zicht hangt. Lijkt me een vreemd gezicht als iemand een deurbel demonteert, utp kabel aan een laptop hangt bij de voordeur, en deze laptop wss heel dicht bij de plek van de deurbel moet houden (uitgaande van een utp kabel die niet mega lang is).ivoeller schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:21:
Natuurlijk, het kan. Maar of het een waarschijnlijk scenario is wil ik wel in twijfel trekken.
Is het wellicht mogelijk om die poort exclusief aan een bepaald MAC adres toe te kennen en dat elk ander aangesloten apparaat simpelweg niet werkt?
Ja, afhankelijk van je router is dat prima mogelijk.greg-a schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:08:
Is het wellicht mogelijk om die poort exclusief aan een bepaald MAC adres toe te kennen en dat elk ander aangesloten apparaat simpelweg niet werkt?
Als iemand al zo veel moeite doet dan zal die vast wel weten hoe je het MAC adres van de deurbel uitleest en spooft (zodat het lijkt alsof de laptop het MAC adres van de deurbel heeft).
Een aparte VLAN met firewall rules zodat de deurbel niets spannends kan bereiken beschermt je dan.
Een aparte VLAN met firewall rules zodat de deurbel niets spannends kan bereiken beschermt je dan.
Niet onrealistisch. Zelf heb ik al dit soort slimme apparaten, bekabeld en wifi, in een apart VLAN hangen. Als het gekraakt wordt of de Chinezen kijken mee dan komen ze van een koude kermis thuis. Prima dat je/ze mijn internet gebruiken, maar je komt niet in mijn privé netwerk uit.ivoeller schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:21:
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Yep, dat heet een VLAN. Maar de huis-tuin-keuken hobby spullen die de gemiddelde consument heeft kunnen dit niet regelen.greg-a schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:08:
Lijkt wel of de app of backend een update heeft gehad, via iOS laatste paar dagen praktisch direct beeld. Zowel thuis als dat ik extern zit.
Kun je de kwaliteit van de opnames bij beweging ook nog ergens instellen?
Dit lijkt me niet dezelfde kwaliteit als de hoge kwaliteit die je via de app kan opnemen op de telefoon.
Edit: laat maar. Je kunt bij het afspelen de kwaliteit kiezen....
Dit lijkt me niet dezelfde kwaliteit als de hoge kwaliteit die je via de app kan opnemen op de telefoon.
Edit: laat maar. Je kunt bij het afspelen de kwaliteit kiezen....
[ Voor 16% gewijzigd door djiedjee op 05-07-2023 14:43 ]
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft; ik heb nu een week de WiFi versie hangen en daar op zich erg tevreden over, behalve dat dagelijks rond 22 uur de sirene afgaat. Er is dan geen trigger geweest, heb alle instellingen in alle standen gehad, maar krijg het niet uit.
Ik heb ook de wifi versie, maar dit nog nooit gehad.PielsK schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:19:
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft; ik heb nu een week de WiFi versie hangen en daar op zich erg tevreden over, behalve dat dagelijks rond 22 uur de sirene afgaat. Er is dan geen trigger geweest, heb alle instellingen in alle standen gehad, maar krijg het niet uit.
Wellicht even een factory reset doen? Of firmware updaten indien beschikbaar?
De deurbel is bij zowel Amazon (Prime Day) als Reolink in de aanbieding.
:strip_exif()/f/image/QYeCI2mj2TOHejAYUeXUObMq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door crunchytail op 11-07-2023 02:30 ]
@crunchytail .... Bij webshop van Reolink zelf zijn ze even duur.
Hoi,
Ik vroeg me af of het makkelijk is een utp kabel te trekken vanaf een bestaande domme deurbel met elektriciteit kabels? Wij krijgen namelijk binnenkort een nieuwbouw woning opgeleverd en zou het liefste een poe deurbel willen uiteraard.
Ik vroeg me af of het makkelijk is een utp kabel te trekken vanaf een bestaande domme deurbel met elektriciteit kabels? Wij krijgen namelijk binnenkort een nieuwbouw woning opgeleverd en zou het liefste een poe deurbel willen uiteraard.
Hier het zelfde strakslaurens362 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:58:
Hoi,
Als het mee zit dan kan je de oude kabels als trekdraad gebruiken.. Hoemakkelijk het zal gaan hangt af van hoever je meterkast is van je deur, en hoeveel bochten er in de buis zitten.. ik zou voor de zekerheid een busje glijmiddel halen voor de kabels
Daarom staat in mijn reactie ook dat ze op beide sites in de aanbieding zijn.djiedjee schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:23:
@crunchytail .... Bij webshop van Reolink zelf zijn ze even duur.
Ligt uiteraard aan formaat van huidige gat, electrakabels & nieuwe UTP kabel. Je zal waarschijnlijk wel aan 1 zijde de UTP stekker eraf moeten knippen en zelf nieuwe connector moeten monteren (google: UTP connector zonder tang). Nieuwe connector moet wel binnen zitten, deze is te groot voor verbinding in de deurbellaurens362 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:58:
Hoi,
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Ik kan zelf wel kabels trekken en voorzien van een connector. Maar vraag me af of het anders is bij de deurbel.. kleinere goot? Kan ik em gewoon van t stroom verwijderen in de meteekast?Toby-Wan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:12:
[...]
Ligt uiteraard aan formaat van huidige gat, electrakabels & nieuwe UTP kabel. Je zal waarschijnlijk wel aan 1 zijde de UTP stekker eraf moeten knippen en zelf nieuwe connector moeten monteren (google: UTP connector zonder tang). Nieuwe connector moet wel binnen zitten, deze is te groot voor verbinding in de deurbel
De goot zal van begin tot eind dezelfde diameter hebben.laurens362 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:05:
[...]
Ik kan zelf wel kabels trekken en voorzien van een connector. Maar vraag me af of het anders is bij de deurbel.. kleinere goot? Kan ik em gewoon van t stroom verwijderen in de meteekast?
En ja, Je kan de deurbel / transformator in je MK gewoon verwijderen. (even stroom loos maken met hoofdschakelaar/aardlek)
Zojuist ook maar en PoE deurbel besteld voor straks naast de voordeur. Overige camera's en NVR heb ik nog maar even achterwegen gelaten, maar als ik dan net lees over Frigate en HomeAssistant, dan valt er nog genoeg te hobbyen
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb een paar weken geleden ook deze deurbel binnengekregen en even geprobeerd. App geinstalleerd, account voor reolink aangemaakt.
Dat werk allemaal.
Nu heb ik hem bij de deur gemonteerd en wil de rest van het gezin ook de app laten installeren.
De app geeft bij hun aan dat de camera niet aangemeld is.
Ik zie in mijn app dat ik (denk ik) als admin op de camera aangemeld ben. Ik kan me niet herinneren dat ik daar een wachtwoord voor ingesteld heb.
Is daar een default wachtwoord ingesteld bij een nieuwe camera?
Of moet ik de hele boel resetten als ik het wachtwoord niet meer weet?
Maken jullie ook gebruikers voor elk gezinslid aan? Of is 1 niet-admin gebruiker voldoende?
Dat werk allemaal.
Nu heb ik hem bij de deur gemonteerd en wil de rest van het gezin ook de app laten installeren.
Ik zie in mijn app dat ik (denk ik) als admin op de camera aangemeld ben. Ik kan me niet herinneren dat ik daar een wachtwoord voor ingesteld heb.
Maken jullie ook gebruikers voor elk gezinslid aan? Of is 1 niet-admin gebruiker voldoende?
Tijdens de installatie heb je een wachtwoord moeten instellen voor het admin account.Henkiejoo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:53:
Ik heb een paar weken geleden ook deze deurbel binnengekregen en even geprobeerd. App geinstalleerd, account voor reolink aangemaakt.
Dat werk allemaal.
Helaas zitten er momenteel nog beperkingen aan "normale" accounts in de Reolink app icm de deurbel, zo kun je de spraakfunctie niet gebruiken.
De makkelijkste optie is om 1 extra admin account aan te maken en deze te gebruiken voor al je gezinsleden.
[ Voor 5% gewijzigd door crunchytail op 13-07-2023 11:34 ]
@crunchytail ik heb hem gereset en een extra account aangemaakt.
Misschien kijk ik er overheen, maar is er geen mogelijkheid om alleen een pushmelding te krijgen als er op de bel gedrukt wordt?
Hij geeft nu een push melding bij iedereen langsloopt. Dat moet hij wel opnemen maar niet pushmelden.
Edit:
al gevonden, detectietpye bij Schema voor pushmeldingen
Misschien kijk ik er overheen, maar is er geen mogelijkheid om alleen een pushmelding te krijgen als er op de bel gedrukt wordt?
Hij geeft nu een push melding bij iedereen langsloopt. Dat moet hij wel opnemen maar niet pushmelden.
Edit:
al gevonden, detectietpye bij Schema voor pushmeldingen
[ Voor 9% gewijzigd door Henkiejoo op 13-07-2023 12:46 ]
Heb nu een maandje de Reolink Doorbell PoE samen met de NVR.
Ben al best lang bezig om dit goed werkend te krijgen via Google Home. Is dit iemand 'goed' gelukt in dit forum?
Heb het via HA en een automation werkbaar gekregen voor de Nest hub. Maar er zit veel vertraging in het beeld en hij buffert steeds. Heb ook al een Generic Camera via de rtsp stream geprobeerd, maar het lukt maar niet.
Ben erg benieuwd of er iemand is waarbij dit wel gelukt is.
Ben al best lang bezig om dit goed werkend te krijgen via Google Home. Is dit iemand 'goed' gelukt in dit forum?
Heb het via HA en een automation werkbaar gekregen voor de Nest hub. Maar er zit veel vertraging in het beeld en hij buffert steeds. Heb ook al een Generic Camera via de rtsp stream geprobeerd, maar het lukt maar niet.
Heb vandaag mijn Reolink Wifi doorbell binnengekregen en zojuist aangesloten op mijn bestaande bedrading (oude deurbel met transformator in de meterkast). Heb volgens mij alle stappen doorlopen en het lampje op de deurbel brandt.
Helaas is het includen van de bel niet gelukt. Mijn eerste poging was via de Reolink-app met '+'. Vervolgens qr-code scannen, maar dan zou de bel een tekst moeten spreken, hetgeen niet gebeurt. Heb na een aantal pogingen dit genegeerd en doorgeklikt en dan moet de bel een qr-code scannen. Dit lukt ook niet.
Ik heb het zowel bedraad als via wifi geprobeerd, beide opties niet succesvol.
Ook in mijn modem zie ik geen apparaat verschijnen als ik de bel bedraad aansluit.
Daarna geprobeerd te resetten (door knopje aan binnenkant in te drukken). Ook hier van alles geprobeerd; eenmaal drukken, lang vasthouden, aantal malen achter elkaar indrukken, helaas reset het apparaat niet.
Wellicht doe ik dingen fout, kan iemand mij een beetje op weg helpen? Dacht al misschien dat de transformator in mijn meterkast onvoldoende volt heeft. Heb hier helaas te weinig verstand van, maar de module is een Vynckier Series E 3000 3 C20....
Helaas is het includen van de bel niet gelukt. Mijn eerste poging was via de Reolink-app met '+'. Vervolgens qr-code scannen, maar dan zou de bel een tekst moeten spreken, hetgeen niet gebeurt. Heb na een aantal pogingen dit genegeerd en doorgeklikt en dan moet de bel een qr-code scannen. Dit lukt ook niet.
Ik heb het zowel bedraad als via wifi geprobeerd, beide opties niet succesvol.
Ook in mijn modem zie ik geen apparaat verschijnen als ik de bel bedraad aansluit.
Daarna geprobeerd te resetten (door knopje aan binnenkant in te drukken). Ook hier van alles geprobeerd; eenmaal drukken, lang vasthouden, aantal malen achter elkaar indrukken, helaas reset het apparaat niet.
Wellicht doe ik dingen fout, kan iemand mij een beetje op weg helpen? Dacht al misschien dat de transformator in mijn meterkast onvoldoende volt heeft. Heb hier helaas te weinig verstand van, maar de module is een Vynckier Series E 3000 3 C20....
C20 klinkt als een groep en niet als een trafo. Het is niet echt een bekend merk in Nederland, maar vindt er online ook niet heel veel over.Belsj schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:26:
Je kan het met een duidelijke foto eens in het elektra topic proberen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zou je inderdaad gelijk in kunnen hebben (ben zelf totaal niet bekend met dit soort dingen). Maar zag dat er in mijn meterkast 'Bel' onder deze module was geschreven. Had eigenlijk verwacht dat er iets van volt op zou staan, maar helaas...
@Belsj hoeveel volt is de trafo?
Als je dat niet kan vinden kun je een mum gebruiken om het voltage te meten.
De meegeleverde adapter is 24V, als je trafo 24 V levert, zou het goed moeten zijn.
Oudere trafo's zijn meestal geen 24 V
Een nieuwe trafo heb je al vanaf 15 euro, je kan ook de meegeleverde adapter gebruiken(in ieder geval om te testen)
Als je dat niet kan vinden kun je een mum gebruiken om het voltage te meten.
De meegeleverde adapter is 24V, als je trafo 24 V levert, zou het goed moeten zijn.
Oudere trafo's zijn meestal geen 24 V
Een nieuwe trafo heb je al vanaf 15 euro, je kan ook de meegeleverde adapter gebruiken(in ieder geval om te testen)
Heb zojuist alle modules in mijn meterkast bekeken, maar nergens staat iets dat duidt op volt.
:strip_exif()/f/image/RBkK5uBLW15hxF1JwCQnIz7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga vanavond even testen door de bijgeleverde adapter te gebruiken, dan weet ik dat het waarschijnlijk aan de beltrafo ligt (want dan werkt de bel, de bedrading heb ik gewoon doorgelust en er is stroom op de bel)...
:strip_exif()/f/image/RBkK5uBLW15hxF1JwCQnIz7Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga vanavond even testen door de bijgeleverde adapter te gebruiken, dan weet ik dat het waarschijnlijk aan de beltrafo ligt (want dan werkt de bel, de bedrading heb ik gewoon doorgelust en er is stroom op de bel)...
@Belsj Weet je zeker of de tekst nog klopt? Wat daar op de foto staat is een normale automaat. Zeker geen beltrafo. Heb je ook een foto van je hele meterkast?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je kan ook gewoon zo iets kopen:
https://www.allekabels.nl...le-acdc-adapter-24-v.html
Dan hoef je verder niets te doen met de meterkast
(voor de POE versie want die komt niet met een adapter, als je nog geen POE switch hebt)
https://www.allekabels.nl...le-acdc-adapter-24-v.html
Dan hoef je verder niets te doen met de meterkast
(voor de POE versie want die komt niet met een adapter, als je nog geen POE switch hebt)
[ Voor 19% gewijzigd door vormulier op 14-07-2023 09:55 ]
Er zit een adapter bij. Waarom zou je dan een nieuwe beltrafo kopen? Ik heb zelf de beltrafo los gehaald, Het snoertje voor naar de bel verbonden met de barrel-connector, adapter er aan en in het stopcontact en klaar.
oh, reminder voor mijzelf
. Niet een reactie tikken, weglopen en veel later op submit drukken.
reminder 2: Ook daadwerkelijk op het linkje drukken om te zien dat het niet eens een beltrafo is
Goed, duidelijk toe aan weekend
oh, reminder voor mijzelf
reminder 2: Ook daadwerkelijk op het linkje drukken om te zien dat het niet eens een beltrafo is

[ Voor 37% gewijzigd door Janoz op 14-07-2023 10:51 ]
Ik heb hier ook last van. Houd me ook aanbevolen voor een oplossingJWHtje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:19:
Heb nu een maandje de Reolink Doorbell PoE samen met de NVR.
Onder de C20 staat 230VBelsj schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:31:
Heb zojuist alle modules in mijn meterkast bekeken, maar nergens staat iets dat duidt op volt.
[Afbeelding]
Zoals al gedacht en reeds bevestigd zijn dit gewoon groepen. Wel bijzonder om C-karakteristiek te zien, dat is niet heel gebruikelijk in een huis.
#team_UTC+1
Dank voor de suggestie! Heb nog eens mijn hele meterkast bekeken en je hebt gelijk. In een hoekje zit een iets andere module waaronder 'Beltrafo' staat geschreven en dit is een 8VA Vynckier en dit verklaart dan ook denk ik mijn probleem.Janoz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:38:
@Belsj Weet je zeker of de tekst nog klopt? Wat daar op de foto staat is een normale automaat. Zeker geen beltrafo. Heb je ook een foto van je hele meterkast?
Is zoiets simpel zelf te vervangen (als in 'ik klik die module eruit, maak de 2 draadjes los en vervang dit door een 24V exemplaar'), of beter iemand laten komen hiervoor?
Ja, heb ik ook iets te vaak last vanJanoz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:49:
Er zit een adapter bij. Waarom zou je dan een nieuwe beltrafo kopen? Ik heb zelf de beltrafo los gehaald, Het snoertje voor naar de bel verbonden met de barrel-connector, adapter er aan en in het stopcontact en klaar.
oh, reminder voor mijzelf. Niet een reactie tikken, weglopen en veel later op submit drukken.
Maar dit dacht ik dus ook te doen, trafo los klikken, eventueel twee draadjes terug uit meterkast halen naar gele pijp waar ze uit komen. En dan zelf direct aansluiten op meegeleverde adapter en in een stopcontact steken. Of is het om de een of andere reden belangrijk om die trafo in de meterkast te houden?
Ben zelf jaren geleden verhuisd van Nederland naar Belgie en ik vond destijds de meterkast erg indrukwekkend (t.o.v. mijn NL meterkast)... (en net weer wat gelezen en geleerd over verschil tussen B en C-karaktistiek, dank!)...Ethirty schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:15:
[...]
Onder de C20 staat 230V
Zoals al gedacht en reeds bevestigd zijn dit gewoon groepen. Wel bijzonder om C-karakteristiek te zien, dat is niet heel gebruikelijk in een huis.
Nee hoor, een travo hoeft niet in de MK en je kan prima zonderBelsj schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:20:
[...]
Ja, heb ik ook iets te vaak last van![]()
Maar dit dacht ik dus ook te doen, trafo los klikken, eventueel twee draadjes terug uit meterkast halen naar gele pijp waar ze uit komen. En dan zelf direct aansluiten op meegeleverde adapter en in een stopcontact steken. Of is het om de een of andere reden belangrijk om die trafo in de meterkast te houden?
Ik had al een vermoeden op basis van de naam dat het Belgisch was. Daar zijn alle regels weer compleet anders dan hierBelsj schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:26:
[...]
Ben zelf jaren geleden verhuisd van Nederland naar Belgie en ik vond destijds de meterkast erg indrukwekkend (t.o.v. mijn NL meterkast)... (en net weer wat gelezen en geleerd over verschil tussen B en C-karaktistiek, dank!)...
#team_UTC+1
Je kunt ook de beltrafo vervangen door een din stopcontact ( https://www.elektramat.be...t-met-pen-aarde-din-rail/ even een belgische variant gezocht ). Scheelt weer extra draden en buisjesBelsj schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:20:
[...]
Ja, heb ik ook iets te vaak last van![]()
Heb eerder vanavond de draden van de beltrafo losgekoppeld, de kabel uit de meterkast gehaald en direct verbonden met de bijgeleverde 24V trafo. Alles werkt nu perfect! Veel dank voor jullie suggesties/hulp...
Nu alles proberen te gaan integreren in mijn Home Assistant :-), leuke klus voor het weekend.
Nu alles proberen te gaan integreren in mijn Home Assistant :-), leuke klus voor het weekend.
[ Voor 18% gewijzigd door Belsj op 14-07-2023 23:37 ]
Integratie in HA is 5 minuten werk
. Echt zo gedaan. Ik ben langer bezig geweest om de stream fatsoenlijk in Frigate te krijgen, maar dat komt omdat ik nog op v11 zit ipv v12 en omdat Frigate een issue heeft waneer je een camera vervangt door een andere terwijl je dezelfde naam houdt (alles werkte wel en de streams werden goed opgeslagen, maar omdat de resolutie en codec settings nog op de oude stond waren alle vanuit de gui gedownloade beelden corrupt)
Mijn Reolink WiFi ook aangesloten op de trafo. Ook reboots.crunchytail schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:53:
[...]
Heb op Reddit gelezen dat meer mensen dit ervaren als de deurbel een te lage spanning heeft.
Bij mij gaf mijn (nieuwe) beltrafo ook problemen. Deze begon te zoemen. Ik heb uiteindelijk de beltrafo er tussenuit gehaald.
In plaats daarvan heb ik de meegeleverde stroomadapter met lasklemmen verbonden met de bestaande bedrading naar de deurbel. Werkt als een zonnetje.
Reolink handleiding zegt iets over bypass the existing chime. Ik heb twee keer een blauwe en een rode draad.
En naar de Reolink. Die zit aangesloten. 1 naar de bestaande bel /chime. Die hebben we losgehaald.
/f/image/Zg8MhZBrDp4noxXXKvDs4Mnz.png?f=fotoalbum_large)
Hoe moet ik nu verder met de bypass? Moet toch niet het rode en blauwe draadje verbinden?
Edit: Reolink support pagina gelezen, maar ik kom er nog niet helmaal uit.
Edit: trafo is 8v. Moet dan eerst vervangen worden?
:strip_exif()/f/image/DEqhSTNOfF7kr9xJwpcoBBNA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door tomic op 15-07-2023 16:42 ]
Toch maar een weblog?
Ook vandaag de Reolink WIFI deurbel geïnstalleerd, maar ik heb mijn vrouw toegevoegd en deze wil de motion detection meldingen niet ontvangen maar als iemand aanbelt dan wil ze daar wel een melding van op haar telefoon ontvangen. Ik wil wel alle meldingen ontvangen, maar is dit ook los van elkaar in te stellen?
Ja je travo is niet voldoende, en dan gewoon alleen de oude draden naar de 'druk knop' gebruiken de rest kan je oprollen en een zip-tie om heen doentomic schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:54:
[...]
Mijn Reolink WiFi ook aangesloten op de trafo. Ook reboots.
Reolink handleiding zegt iets over bypass the existing chime. Ik heb twee keer een blauwe en een rode draad.
En naar de Reolink. Die zit aangesloten. 1 naar de bestaande bel /chime. Die hebben we losgehaald.
[Afbeelding]
Hoe moet ik nu verder met de bypass? Moet toch niet het rode en blauwe draadje verbinden?
[Afbeelding]
Ik heb ook nog een 8v trafo hier hangen en de bel werkt daar prima uit.tomic schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:54:
[...]
Mijn Reolink WiFi ook aangesloten op de trafo. Ook reboots.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga deze trafo wel vervangen, maar dat is meer uit "voorzorg".
Thanks. Ik heb hem toch maar gewoon op de voeding van hun aangesloten. stopcontacten zat.
Toch maar een weblog?
Weet iemand of dit mogelijk is?royozzz schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:21:
Ook vandaag de Reolink WIFI deurbel geïnstalleerd, maar ik heb mijn vrouw toegevoegd en deze wil de motion detection meldingen niet ontvangen maar als iemand aanbelt dan wil ze daar wel een melding van op haar telefoon ontvangen. Ik wil wel alle meldingen ontvangen, maar is dit ook los van elkaar in te stellen?
@royozzz
Ja, met een andere gebruiker inloggen. De instellingen zijn per gebruiker volgens mij.
Het soort meldingen wat je wil ontvangen stel je in bij Pushmeldingen/schema.
Ja, met een andere gebruiker inloggen. De instellingen zijn per gebruiker volgens mij.
Heb een SD kaartje gekocht van 2tb maar zie net dat hij maar tot 256gb ondersteund
. Weet iemand wat er gebeurt als ik die 2tb erin steek?
Geen idee, maar een 512 Gb kaart lijkt het gewoon te doen.
Ik heb kaart nog niet volgeschreven, maar hij geeft netjes 80gb / 477 gb
Dank je! Ik ga het maar proberen en koppel het hier nog even terug. Mocht er nog iemand dezelfde fout maken.djiedjee schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:14:
Geen idee, maar een 512 Gb kaart lijkt het gewoon te doen.
Dat werkt helaas niet, de instellingen die ik bij een "gebruiker" wijzig, veranderen bij alle.djiedjee schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:25:
@royozzz
Had gehoopt dit allemaal niet te hoeven doen
Maar de nieuwbouw woning laat ons helaas geen andere keus:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IBJmaySAbGepl7iQ55uWQKmF.png?f=user_large)
- 35 graden wedge (gedownload van thingyverse)
- Kabel toegang van onderen
- Extra afdek plaatje voor de kabelgoot (rood zelf passend gemaakt)
Nu alleen nog in de juiste kleur printen
Maar de nieuwbouw woning laat ons helaas geen andere keus:
:fill(white):strip_exif()/f/image/IBJmaySAbGepl7iQ55uWQKmF.png?f=user_large)
- 35 graden wedge (gedownload van thingyverse)
- Kabel toegang van onderen
- Extra afdek plaatje voor de kabelgoot (rood zelf passend gemaakt)
Nu alleen nog in de juiste kleur printen
Da's balen, dat is een instelling van de camera zelf dan.
royozzz schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:25:
[...]
Dat werkt helaas niet, de instellingen die ik bij een "gebruiker" wijzig, veranderen bij alle.
Verleden week de POe versie binnengekregen. Injector en sd card 256 Gb, erbij besteld,. Amazon had Prime dagen toen de knoop doorgehakt.
Van het weekend maar een test opstelling maken en beetje mee klussen. Eens zien tegen welke problemen ik aanloop of niet.
Van het weekend maar een test opstelling maken en beetje mee klussen. Eens zien tegen welke problemen ik aanloop of niet.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Vraagje over de deurbel icm Home Assistant;
Ik wil graag een snapshot van de camera naar mijn Telegram sturen op het moment dat er wordt aangebeld. Ik heb daar de volgende automation voor;
Als ik dit test dan werkt het probleemloos, maar zodra er iemand daadwerkelijk op de deurbel drukt wordt er een oude snapshot verstuurd. Wat moet ik aanpassen?
Ik wil graag een snapshot van de camera naar mijn Telegram sturen op het moment dat er wordt aangebeld. Ik heb daar de volgende automation voor;
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| alias: Doorbell | Notification to Telegram description: "" trigger: - type: turned_on platform: device device_id: 69f5e6ccbb692dac18f8489d54ba85f6 entity_id: binary_sensor.deurbel_reolink_visitor domain: binary_sensor condition: [] action: - service: tts.google_translate_say data: cache: false entity_id: media_player.speaker_zolder message: Er staat iemand bij de voordeur! - service: camera.snapshot data: filename: /config/snapshots/deurbel_shapshot.jpg target: entity_id: camera.deurbel_generic - service: telegram_bot.send_photo data: authentication: digest file: /config/snapshots/deurbel_shapshot.jpg target: #### mode: single |
Als ik dit test dan werkt het probleemloos, maar zodra er iemand daadwerkelijk op de deurbel drukt wordt er een oude snapshot verstuurd. Wat moet ik aanpassen?
Vermoedelijk stuur je de telegram al voordat de snapshot klaar is. Misschien even een delay inbouwen van een seconde? (en als dat werkt gaan down scalen tot je door hebt hoelang die nodig heeft)Robbie T schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:01:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 alias: Doorbell | Notification to Telegram description: "" trigger: - type: turned_on platform: device device_id: 69f5e6ccbb692dac18f8489d54ba85f6 entity_id: binary_sensor.deurbel_reolink_visitor domain: binary_sensor condition: [] action: - service: tts.google_translate_say data: cache: false entity_id: media_player.speaker_zolder message: Er staat iemand bij de voordeur! - service: camera.snapshot data: filename: /config/snapshots/deurbel_shapshot.jpg target: entity_id: camera.deurbel_generic - service: telegram_bot.send_photo data: authentication: digest file: /config/snapshots/deurbel_shapshot.jpg target: #### mode: single
Helaas, dat lost het niet op.-Casper schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:04:
[...]
Vermoedelijk stuur je de telegram al voordat de snapshot klaar is. Misschien even een delay inbouwen van een seconde? (en als dat werkt gaan down scalen tot je door hebt hoelang die nodig heeft)
Ik zie dat je het bestand in laad vanaf de lokale HA schijf. Allicht kan je de laatste snapshot ophalen vanaf de bel zelf?
Het zou maar zo kunnen zijn dat de snap niet optijd word opgehaald door HA, of dat er andere caching tussen zit.
Hoe haal ik de snapshot van de bel zelf af?vormulier schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:56:
[...]
Ik zie dat je het bestand in laad vanaf de lokale HA schijf. Allicht kan je de laatste snapshot ophalen vanaf de bel zelf?
Het zou maar zo kunnen zijn dat de snap niet optijd word opgehaald door HA, of dat er andere caching tussen zit.
Daarvoor zou je even in de instellingen moeten kijken de deurbel ondersteund FTPRobbie T schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:56:
[...]
Hoe haal ik de snapshot van de bel zelf af?
Hoe en wat dat werkt dat weet ik 123 niet want dat heb ik zelf nog niet uitgevogeld
Ik heb geen sd card in de deurbel zitten maar neem rechtstreeks op naar Surveillance Station. (Synology). FTP lijkt voor mij geen optie dan :-)vormulier schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:59:
[...]
Daarvoor zou je even in de instellingen moeten kijken de deurbel ondersteund FTP![]()
Hoe en wat dat werkt dat weet ik 123 niet want dat heb ik zelf nog niet uitgevogeld
Synology heeft dan een API voor je:Robbie T schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:00:
[...]
Ik heb geen sd card in de deurbel zitten maar neem rechtstreeks op naar Surveillance Station. (Synology). FTP lijkt voor mij geen optie dan :-)
https://global.download.s...lance_Station_Web_API.pdf
Daar zijn online vast wel wat dingen over te vinden verder
Interessant. Ik ga eens lezen en zoeken!vormulier schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:30:
[...]
Synology heeft dan een API voor je:
https://global.download.s...lance_Station_Web_API.pdf
Daar zijn online vast wel wat dingen over te vinden verder
Ik heb even naar mijn code gekeken, wat als je dit probeertRobbie T schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:01:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 alias: Doorbell | Notification to Telegram description: "" trigger: - type: turned_on platform: device device_id: 69f5e6ccbb692dac18f8489d54ba85f6 entity_id: binary_sensor.deurbel_reolink_visitor domain: binary_sensor condition: [] action: - service: tts.google_translate_say data: cache: false entity_id: media_player.speaker_zolder message: Er staat iemand bij de voordeur! - service: camera.snapshot data: filename: /config/snapshots/deurbel_shapshot.jpg target: entity_id: camera.deurbel_generic - service: telegram_bot.send_photo data: authentication: digest file: /config/snapshots/deurbel_shapshot.jpg target: #### mode: single
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| alias: Doorbell | Notification to Telegram description: "" trigger: - type: turned_on platform: device device_id: 69f5e6ccbb692dac18f8489d54ba85f6 entity_id: binary_sensor.deurbel_reolink_visitor domain: binary_sensor condition: [] action: - service: tts.google_translate_say data: cache: false entity_id: media_player.speaker_zolder message: Er staat iemand bij de voordeur! - service: camera.snapshot data: filename: /config/www/tmp/deurbel_shapshot.jpg target: entity_id: camera.deurbel_generic - service: telegram_bot.send_photo data: authentication: digest file: /local/tmp/deurbel_shapshot.jpg target: #### mode: single |
edit1: en een delay tussen het nemen van de snapshot en het telegram bericht (in mijn geval 300 ms)
@Robbie T
Je kan toch gewoon het snapshot direct van de camera ophalen. Zie ook hier: mrbert in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
Je kan toch gewoon het snapshot direct van de camera ophalen. Zie ook hier: mrbert in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
Niet geweten dat die optie er in zit, lijkt inderdaad de beste optie om te gebruiken.bhartman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:23:
@Robbie T
Ik krijg nu alleen een error in mijn telegram component;
code:
1
| Error sending photo: Image_process_failed. Args: (), kwargs: {'chat_id': ###, 'photo': <_io.BytesIO object at 0x7f99a9d2b6a0>, 'caption': 'Test', 'disable_notification': False, 'reply_markup': None, 'timeout': 5, 'parse_mode': 'Markdown'} |
Nouja, dat komt later wel weer. Voor nu werkt mijn blueprint nog.
[ Voor 5% gewijzigd door Robbie T op 21-07-2023 12:09 ]
Allen, Voor wie android heeft is dit een leuke notificatie:
Waarbij als je op de notificatie klikt je de app krijgt en de deurbel en als je op "bekijk" drukt de app opent met de laatse camera die je bekeken hebt
Als je geen NVR hebt dan kan je deze intent gebruiken:
(nu nog voor IOS
)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| service: notify.mobile_app_sony data: message: Someone at the door title: DingDong data: ttl: 0 priority: high image: >- http://IPADDRES/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=homeassistant&password=supersecure actions: - action: URI title: Bekijk de camera uri: app://com.mcu.reolink - action: Remind title: negeer icon: sfsymbols:xmark destructive: true clickAction: >- intent: #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=UID;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end |
Waarbij als je op de notificatie klikt je de app krijgt en de deurbel en als je op "bekijk" drukt de app opent met de laatse camera die je bekeken hebt
code:
1
| intent:#Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=UID;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DontCare;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end |
(nu nog voor IOS
[ Voor 1% gewijzigd door vormulier op 25-07-2023 14:41 . Reden: UID be gone ]
Voor iOS is die er al een tijdje hoor (voor Android ook trouwens)vormulier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:36:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 service: notify.mobile_app_sony data: message: Someone at the door title: DingDong data: ttl: 0 priority: high image: >- http://IPADDRES/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=homeassistant&password=supersecure actions: - action: URI title: Bekijk de camera uri: app://com.mcu.reolink - action: Remind title: negeer icon: sfsymbols:xmark destructive: true clickAction: >- intent: #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=95270003MHR11AT5;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end
code:
1 intent:#Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=998877AABBCC;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DontCare;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end
(nu nog voor IOS)
Zie deze post en de posts daaronder/boven: Punkbuster in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
Punkbuster schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:28:
Voor de mensen met ios en home assistant, hier is uri voor de app openen vanuit de notification.
code:
1 2 3 4 actions: - action: URI title: Reolink uri: fb1675493782511558://
[ Voor 9% gewijzigd door greg-a op 21-07-2023 13:15 ]
Ah ja TNX, Helaas is de fb1675493782511558://1 voor mensen zonder NVR dat lijkt naelijk niet te werken...greg-a schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:15:
[...]
Zie deze post en de posts daaronder/boven: Punkbuster in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
[...]
Ik heb inderdaad geen NVR, maar de fb code moet wel gewoon werken neem ik aan? wat als je ipv 1 een 0 invoert?vormulier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:25:
[...]
Ah ja TNX, Helaas is de fb1675493782511558://1 voor mensen zonder NVR dat lijkt naelijk niet te werken...
Dat is helaas nog steeds geen succces, ook /1/doorbell of /doorbell zijn geen success.greg-a schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:29:
[...]
Ik heb inderdaad geen NVR, maar de fb code moet wel gewoon werken neem ik aan? wat als je ipv 1 een 0 invoert?
Op een of andere manier zou je zeggen dat je stream 0 moet kunnen selecteren op device 1
De deurbell is bij reolink in de aanbieding.
Poe versie 17% korting. €101,25
https://reolink.com/produ...ampaign=one-stop-solution
WiFi versie 19% korting €110,96
Poe versie 17% korting. €101,25
WiFi versie 19% korting €110,96
Als ik op de afbeelding druk krijg ik de melding: Het apparaat staat niet meer in de huidige apparatenlijst. Hoe los ik dat op?vormulier schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:36:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 service: notify.mobile_app_sony data: message: Someone at the door title: DingDong data: ttl: 0 priority: high image: >- http://IPADDRES/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=homeassistant&password=supersecure actions: - action: URI title: Bekijk de camera uri: app://com.mcu.reolink - action: Remind title: negeer icon: sfsymbols:xmark destructive: true clickAction: >- intent: #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=95270003MHR11AT5;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end
code:
1 intent:#Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=998877AABBCC;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DontCare;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end
(nu nog voor IOS)
Je zal je eigen UIDs moeten gebruikenRobbie T schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:38:
[...]
Als ik op de afbeelding druk krijg ik de melding: Het apparaat staat niet meer in de huidige apparatenlijst. Hoe los ik dat op?
Ik heb de PoE deurbel nu een tijdje hangen maar ik merk dat ik hier nog niet optimaal gebruik van kan maken.
Ik werk op zolder en heb een Nest Hub onder mijn beeldschermen staan zodat ik daar gemakkelijk notificaties op kan krijgen vanuit Home Assistant. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de livestream op de Nest Hub te krijgen behalve met een dusdanige vertraging dat het nutteloos is.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om beeld van de Reolink op de Nest Hub te streamen zonder vertraging? (met of zonder home assistant)
Ik werk op zolder en heb een Nest Hub onder mijn beeldschermen staan zodat ik daar gemakkelijk notificaties op kan krijgen vanuit Home Assistant. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de livestream op de Nest Hub te krijgen behalve met een dusdanige vertraging dat het nutteloos is.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om beeld van de Reolink op de Nest Hub te streamen zonder vertraging? (met of zonder home assistant)
Reolink doorbell wifi/POE staat nu in de lijst van synology surveillance station.
Ik heb de deurbel afgelopen zaterdag geïnstalleerd en zag inderdaad dat ik het Reolink deurbel profiel in SS kon kiezen. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om naar de intercom functie te kijken, maar ik las al even snel op het forum van Reolink dat je daarvoor een TLS certificaat voor de deurbel moet genereren.thxselectultra schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:17:
Reolink doorbell wifi/POE staat nu in de lijst van synology surveillance station.
Hopelijk binnenkort even tijd om dat te gaan doen.
Ik heb net een zeeeeer moeizame installatie gehad van de POE versie van deze deurbel.
Ik had de kabel naar buiten gelegd, die is toen tussen natuursteen vastgezet en kwam buiten uit. Omdat die vast was moest ik de lengte in 1x goed doen en de stekker in 1x goed krimpen.
Zo gezegd , zo gedaan, kabel getest de 4 paren groen op de checker.....
Aan de tp link sg105 gekoppeld... Niets. Een kleine patch kabel aan de tp link en aan de deurbel, het werkte. Oef trouble in paradise de kabel tester geeft aan dat het goed is maar mn reeds vast gevoegde ethernet kabel is niet goed.
In de meterkast maar even opnieuw krimpen want buiten kon niet meer, geen resultaat. Voor de 3e keer krimpen in meterkast geen resultaat. Met korte patchkabel op de tplink werkte het steeds wel.
Ok, nog maar 1x krimpen dan buiten op de laatste milimeters...... Testte weer ok met de tester... Maar helaas geen resultaat. korte patch kabel op de tp link werkte het wel...... Ok al het voegwerk moet er uit en hele kabel vervangen.
Nog 1 ding proberen... Van de tp link switch maar even lussen naar een d-link poe switch lussen.... En .... videobel werkte...... wel.
Beide switches zijn poe+.
Ik wil hier maar even melden dat direct op een tp link sg105pe met een cat5e shielded niet werkte. Op een d-link dus wel.
Ik heb echt op de laatste picometer deze bel nog in zn muurplaatje kunnen wrikken en heb em netjes afgekit.
De lengte van de cat5 (4m) in combinatie met de tplink tl sg105pe heeft dus tot een bizarre en nog steeds onverklaarbare troubleshooting geleid.
Ik had de kabel naar buiten gelegd, die is toen tussen natuursteen vastgezet en kwam buiten uit. Omdat die vast was moest ik de lengte in 1x goed doen en de stekker in 1x goed krimpen.
Zo gezegd , zo gedaan, kabel getest de 4 paren groen op de checker.....
Aan de tp link sg105 gekoppeld... Niets. Een kleine patch kabel aan de tp link en aan de deurbel, het werkte. Oef trouble in paradise de kabel tester geeft aan dat het goed is maar mn reeds vast gevoegde ethernet kabel is niet goed.
In de meterkast maar even opnieuw krimpen want buiten kon niet meer, geen resultaat. Voor de 3e keer krimpen in meterkast geen resultaat. Met korte patchkabel op de tplink werkte het steeds wel.
Ok, nog maar 1x krimpen dan buiten op de laatste milimeters...... Testte weer ok met de tester... Maar helaas geen resultaat. korte patch kabel op de tp link werkte het wel...... Ok al het voegwerk moet er uit en hele kabel vervangen.
Nog 1 ding proberen... Van de tp link switch maar even lussen naar een d-link poe switch lussen.... En .... videobel werkte...... wel.
Beide switches zijn poe+.
Ik wil hier maar even melden dat direct op een tp link sg105pe met een cat5e shielded niet werkte. Op een d-link dus wel.
Ik heb echt op de laatste picometer deze bel nog in zn muurplaatje kunnen wrikken en heb em netjes afgekit.
De lengte van de cat5 (4m) in combinatie met de tplink tl sg105pe heeft dus tot een bizarre en nog steeds onverklaarbare troubleshooting geleid.
@menn0 heb wel eens gelezen dat sommige switches het moeilijk hebben met sheilded kabels. Was je testkabel ook sheilded?
Hier de PoE versie een kleine week hangen, samen met HA integratie. Zeeeer tevreden!
Ik had eerst een Amcrest AD410, maar die heb ik van ellende van de muur gerukt omdat die nog niet eens 24 uur stabiel kon blijven draaien.
Ik had eerst een Amcrest AD410, maar die heb ik van ellende van de muur gerukt omdat die nog niet eens 24 uur stabiel kon blijven draaien.
Tijd voor een nieuwe sig..
Tof! Hoe heb je de live stream geimplementeerd? Ik ben nog aan het kijken maar het lijkt er op dat het nog al een klusje word om dat netjes zonder al te veel latency voor elkaar te krijgen!Koffie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:58:
Hier de PoE versie een kleine week hangen, samen met HA integratie. Zeeeer tevreden!
Heel eerlijk: een livestream boeit mij niet zo. Evenmin heb ik de behoefte om met iemand via een app te gaan lopen beppen als ik toch niet thuis ben. Ik heb heel de reolink app niet eens geinstalleerd.vormulier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Tof! Hoe heb je de live stream geimplementeerd? Ik ben nog aan het kijken maar het lijkt er op dat het nog al een klusje word om dat netjes zonder al te veel latency voor elkaar te krijgen!
Voornaamste reden voor een videodeurbel voor mij:
- Camera zodat ik deze kan opnemen
- Integratie met HA voor melden dat er iemand voor de deur staat
De camera word 24/7 opgenomen met de andere security cams. Als er iemand aanbelt dan klinkt er een ding-dong MP3tje over de Google Nest speakers en word er een telegram bericht met snapshot van de camera verzonden naar de telefoons.
Misschien dat ik voor de fun nog eens met een Nest hub ga spelen om daar de stream op te krijgen, maar dat zou dan puur gimmick zijn.
Zou ik voorlopig nog even mee wachtenKoffie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Misschien dat ik voor de fun nog eens met een Nest hub ga spelen om daar de stream op te krijgen, maar dat zou dan puur gimmick zijn.
Overweeg ook deze Reolink aan te schaffen (PoE versie), het betreft een nieuwbouwhuis. We krijgen Strikolith stucwerk, dus een dunne laag stucwerk op EPS. Ik moet binnenkort het "achterhout" laten bevestigen voor zaken als camera's en deurbel. Ik vraag me even af of de "wedge" ook geschikt is om wat overlengte van de UTP kabel in te verwerken, of moet dit allemaal redelijk strak bevestigd worden?. Bij een aantal instructie video's die ik gezien heb gebruiken ze de Wifi versie of ze gebruiken de wedge niet en hebben een eenvoudige installatie waarbij ze blijkbaar de kabel slechts door de muur hoeven te voeren.
Als het goed is, kan ik de kabel tzt nog wel een stukje terugtrekken naar de meterkast (zit op ca 5 meter afstand), maar wil problemen zoveel mogelijk voorkomen. Praktijk ervaringen met soortgelijke PoE installaties zijn welkom
.
Ik zie dat @vormulier zelfs een eigen wedge heeft gemaakt, als is de reden daarvoor me niet helemaal duidelijk? Ook @anc geeft aan dat er wat problemen met de wedge zijn, maar dat betreft meer de montage van de deurbel op de wedge?
Voor de camera's kan ik eventueel nog een speciale montage box gebruiken, maar dat is voor een deurbel natuurlijk geen optie.
Als het goed is, kan ik de kabel tzt nog wel een stukje terugtrekken naar de meterkast (zit op ca 5 meter afstand), maar wil problemen zoveel mogelijk voorkomen. Praktijk ervaringen met soortgelijke PoE installaties zijn welkom
Ik zie dat @vormulier zelfs een eigen wedge heeft gemaakt, als is de reden daarvoor me niet helemaal duidelijk? Ook @anc geeft aan dat er wat problemen met de wedge zijn, maar dat betreft meer de montage van de deurbel op de wedge?
Voor de camera's kan ik eventueel nog een speciale montage box gebruiken, maar dat is voor een deurbel natuurlijk geen optie.
Het mooiste is een kabel die je kan schuiven en waar speling in zit want in de wedge heb je maar een cm of 2 ruimte.Batilan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:11:
even af of de "wedge" ook geschikt is om wat overlengte van de UTP kabel in te verwerken, of moet dit allemaal redelijk strak bevestigd worden?. Bij een aantal instructie video's die ik gezien heb gebruiken ze de Wifi versie of ze gebruiken de wedge niet en hebben een eenvoudige installatie waarbij ze blijkbaar de kabel slechts door de muur hoeven te voeren.
De reden voor een andere wedge? Meer graden de standaard wedge is maar 15 graden en daar mee zie ik de muur nog aan een kant van het beeld, en met de wedge van 35 graden kan ik dus meer van mijn eigen deur zien aan de andere kant en dus ook beter zien wat er wel of niet gebeurdBatilan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:11:
Ik zie dat @vormulier zelfs een eigen wedge heeft gemaakt, als is de reden daarvoor me niet helemaal duidelijk?
Goed punt! Ik heb een klein patch kabeltje gemaakt van de shielded cat5e, en toen deed hij het wel.Beekforel schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:43:
@menn0 heb wel eens gelezen dat sommige switches het moeilijk hebben met sheilded kabels. Was je testkabel ook sheilded?
Wellicht de lengte icm met shielded (4m) ik zal er nooit achter komen vrees ik. Wellicht is de tp links poe implementatie niet bullet proof.
Die 4 meter zou geen probleem moeten zijn, laatst nog de deurbel aan een 25 meter kabel gehad werkt primamenn0 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:21:
[...]
Goed punt! Ik heb een klein patch kabeltje gemaakt van de shielded cat5e, en toen deed hij het wel.
Wellicht de lengte icm met shielded (4m) ik zal er nooit achter komen vrees ik. Wellicht is de tp links poe implementatie niet bullet proof.
Allicht inderdaad dat de kleine switch het niet aan kan mijn tp-link omada switches vinden het geen probleem verder ongeacht lengte... Je zou even je laptop ofzo aan de deurbel kabel kunnen hangen en kijken of behalve dat alle kabels op de goede plek zitten in de kabel of je ook echt 1Gbit verbinding krijgt
Ik wilde graag de PoE maar helaas onmogelijk andere kabel te trekken (naja, teveel gedoe). Dus de wifi variant dan maar.
Installatie was een eitje. Heel fijn dat je geen (cloud) account nodig hebt voor de app etc. HA ook snel gefixed en een kwartiertje later ook Frigate aan de praat.
Nog even uitvogelen via welke route ik de snapshots ga laten zien maar daarvoor moet er eerst een paar keer aangebeld worden.
Installatie was een eitje. Heel fijn dat je geen (cloud) account nodig hebt voor de app etc. HA ook snel gefixed en een kwartiertje later ook Frigate aan de praat.
Nog even uitvogelen via welke route ik de snapshots ga laten zien maar daarvoor moet er eerst een paar keer aangebeld worden.
Das toch het heel makkelijk zelf te regelen ? (of gewoon een paar buurt kinderen opzoeken die belletje willen trekkenBeekforel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:24:
Het regent hier onophoudelijk.vormulier schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:27:
[...]
Das toch het heel makkelijk zelf te regelen ? (of gewoon een paar buurt kinderen opzoeken die belletje willen trekken)

Mijn eerste voorkeur is Frigate in elk geval, dat lijkt prima te werken.
Beekforel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:24:
Ik wilde graag de PoE maar helaas onmogelijk andere kabel te trekken (naja, teveel gedoe). Dus de wifi variant dan maar.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| service: telegram_bot.send_photo data: authentication: digest url: >- http://192.168.1.1/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&user=foo&password=bar caption: "[[ Deurbel ]]" target: - 123 - 456 |
Voordeel van telegram tov HA notificatie:
- Je kunt de foto terugkijken op een later moment
- Je kunt inzoomen
Bij een HA notificatie krijg je eenmalig een postzegel en weg is weg.
Zie mijn eerdere post. Wanneer ik stream naar de Nest Hub zit er dermate veel vertraging in dat ik er niets aan heb.