Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
-Casper schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:10:
[...]

Zie mijn eerdere post. Wanneer ik stream naar de Nest Hub zit er dermate veel vertraging in dat ik er niets aan heb.
Dit probleem zou op te lossen zijn als je een tussen stap maakt naar frigate waarschijnlijk of als je webrtc gaat gebruiken maar dan verlies je audio.. het is een "Hot" topic op veel fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Koffie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:40:
[...]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
service: telegram_bot.send_photo
data:
  authentication: digest
  url: >-
    http://192.168.1.1/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&user=foo&password=bar
  caption: "[[ Deurbel ]]"
  target:
    - 123
    - 456

Voordeel van telegram tov HA notificatie:
- Je kunt de foto terugkijken op een later moment
- Je kunt inzoomen

Bij een HA notificatie krijg je eenmalig een postzegel en weg is weg.
Ja, die heb ik overwogen maar ik wil eigenlijk geen Telegram bot.

Met m'n HA notificatie icm Frigate kan ik dit denk ik ook wel realiseren want Frigate slaat het snapshot wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:56
Hmm is er onlangs iets gewijzigd aan Reolink of home assistant?

Gisteren met een schone installatie van home assistant terug begonnen. Toevoegen van Reolink werkt prima maar ik krijg geen live view meer als ik op de afbeelding klik. Meen me te herinneren dat je ook live beelden kon kijken?

De afbeelding zelf ververst wel.

Meen me te herinneren dat dit gewoon hiervoor gewerkt had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:17
frye schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:29:
Hmm is er onlangs iets gewijzigd aan Reolink of home assistant?

Gisteren met een schone installatie van home assistant terug begonnen. Toevoegen van Reolink werkt prima maar ik krijg geen live view meer als ik op de afbeelding klik. Meen me te herinneren dat je ook live beelden kon kijken?

De afbeelding zelf ververst wel.

Meen me te herinneren dat dit gewoon hiervoor gewerkt had?
Zou gewoon moeten werken (misschien dat je iets meer geduld moet hebben? Zit een vertraging in dus kan even duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
@frye hangt er een beetje vanaf hoe je de kaart hebt ingesteld.
Mijn YAML:
code:
1
2
3
4
5
6
show_state: false
show_name: false
camera_view: live
type: picture-entity
camera_image: camera.video_deurbel
entity: camera.video_deurbel

Heb de camera dan wel als lokale generic camera toegevoegd, zodat ik minder vertraging heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

-Casper schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:18:
Ik heb de PoE deurbel nu een tijdje hangen maar ik merk dat ik hier nog niet optimaal gebruik van kan maken.
Ik werk op zolder en heb een Nest Hub onder mijn beeldschermen staan zodat ik daar gemakkelijk notificaties op kan krijgen vanuit Home Assistant. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om de livestream op de Nest Hub te krijgen behalve met een dusdanige vertraging dat het nutteloos is.

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om beeld van de Reolink op de Nest Hub te streamen zonder vertraging? (met of zonder home assistant)
Bij mij werkte die livestream in Home Assistant ook met een idiote vertraging, tot ik deze plugin gebruikte (werkt met HACS): https://github.com/AlexxIT/WebRTC

Deze zet de RTSP stream om naar een WebRTC stream, wat voor veel minder latency zorgt. Een poging waard?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik lees overal dat je endurance sd cards moet kopen voor dit soort toepassingen, is dat echt zo kritisch of voldoet een goedkoop Sandisk kaartje ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:00:
Ik lees overal dat je endurance sd cards moet kopen voor dit soort toepassingen, is dat echt zo kritisch of voldoet een goedkoop Sandisk kaartje ook?
Op je pi of op je camera ? Eerste, zou kunnen; laatste zou niet heel er uit moeten maken hangt van je intellingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
vormulier schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Op je pi of op je camera ? Eerste, zou kunnen; laatste zou niet heel er uit moeten maken hangt van je intellingen af.
Gewoon in de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Ah ja daar kan het wel handig voor zijn ja.. Maar nog maals het hangt er ook van af hoe veel je opneemt en hoe gevoellig je hem afstelt, woon je in het bos en komt alleen de bode dan zal het wel mee vallen.. woon je aan de straat en komt jan en alleman dan is zo een sd kaart wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 10:01
mrbert schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Mijn probleem is niet dat er geen notoficatie komt.
Ik hoor een notficatie geluid op mijn device.
Maar er komt niets zichtbaar in het scherm.
als ik dan naar beneden veeg zie ik wel de titel van de notificatie, en een heel klein tumbnail plaatje er achter maar daar heb je weinig aan.

Met whatsapp krijg ik wel een popup te zien zoals ik zou verwachten Dus het kan wel:S

Geen idee of het aan mijn telefoon zou liggen of dat ik een andere 'domme' fout maak waardoor dat niet gebeurt. IK heb de notificaties ingeschakeld en zelfs de ballon popups geprobeerd op mijn telefoon zonder succes:(
Ik heb plaatjes gezien van mensen die wel netjes een popu krijgen met een grote foto.
Dus is er iemand hier in dit topic die gewoon een popu te zien krijgt las je vanauit HA een notificatie stuurt?

This is driving mee crazy! |:(
Heb je dit al op kunnen lossen ik loop namelijk tegen het probleem aan dat ik helemaal geen afbeelding te zien krijg bij mijn notificatie op mijn android device. Als ik de url in de browser plak krijg ik wel een afbeelding te zien. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:49
forens schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 00:41:
[...]

Heb je dit al op kunnen lossen ik loop namelijk tegen het probleem aan dat ik helemaal geen afbeelding te zien krijg bij mijn notificatie op mijn android device. Als ik de url in de browser plak krijg ik wel een afbeelding te zien. Enig idee?
Dit is de YAML die ik gebruik in Home Assistant.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
alias: Deurbel Snapshot
description: ""
trigger:
  - type: turned_on
    platform: device
    device_id: 17a11e990793dc74d5e879cd5a5983b6
    entity_id: 6b6b25d99f66221047dde22faddeedff
    domain: binary_sensor
condition: []
action:
  - service: camera.snapshot
    data:
      filename: /config/www/frontdoor_camera_snapshot.jpg
    target:
      entity_id: camera.deurbel
  - service: notify.mobile_app_oneplus_nord_2t
    data:
      data:
        image: >-
          http://[ipadres]/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=admin&password=verzinerzelfeen!
        actions:
          - action: URI
            title: open app
            uri: app://com.mcu.reolink
mode: single

Als er notificaties van andere apps staan, dan is deze notificatie klein met een klein plaatje ernaast.
Ik moet dan de notificatie 'uitschuiven' zodat ie groot wordt.
Is het de enige notificatie dan is het een groot plaatje en krijg ik onderaan open app te zien. Die ik ook echt moet gebruiken anders opent HA.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
is onderstaande configuratie ook perse nodig? Ik heb het toegevoegd maar gebeurd nog niet veel anders. Ik neem aan dat als ik de automatisering run vanuit ha dit gewoon zou moeten werken met afbeelding? De notificatie krijg ik wel binnen.
code:
1
2
3
4
5
    data:
    target:

is de config/www folder nog iets waar ik speciale rechten toe moet geven of aan moet maken?

[ Voor 10% gewijzigd door forens op 08-08-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
forens schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:36:
is onderstaande configuratie ook perse nodig? Ik heb het toegevoegd maar gebeurd nog niet veel anders. Ik neem aan dat als ik de automatisering run vanuit ha dit gewoon zou moeten werken met afbeelding? De notificatie krijg ik wel binnen.
code:
1
2
3
4
5
    data:
    target:

is de config/www folder nog iets waar ik speciale rechten toe moet geven of aan moet maken?
Nee, die map moet alleen wel bestaan binnen HA. Daar wordt de snapshot vanuit de url neergezet en vervolgens doorgestuurd naar je telefoon als notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:56
Mavamaarten schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:38:
[...]

Bij mij werkte die livestream in Home Assistant ook met een idiote vertraging, tot ik deze plugin gebruikte (werkt met HACS): https://github.com/AlexxIT/WebRTC

Deze zet de RTSP stream om naar een WebRTC stream, wat voor veel minder latency zorgt. Een poging waard?
Hehe excuses allemaal was mijn eigen fout.
De router stond nog op men adguard waarvan ik de docker even gestopt had.
Na wissen van de dns naar adguard werkt reolink in home assistant wel goed.

Ook even die WebRTC geprobeerd en werkt best goed..
Geen idee waarom maar mijn E1 Zooms doen het veel beter als de deurbel.

Waar ik me best wel aan stoor is dat de deurbel het vaak niet doet.
Ik krijg wel een melding dat iemand aan de deur staat maar het drukken op de bel is hit or mis.
Ongeveer 50% komt door. Andere keren geen "Visitor" melding en ook geen geluid aan de bel dat er gedrukt is.

Iemand een idee wat dit kan zijn.
Hangt aan 24v... recording 24/7 naar synology surveillance. Stream naar HA en nu ook stream naar Scrypted om te testen. Kan het zijn dat het een beetje te zwaar is?

Gekke is dat de recording wel door blijft gaan als er op de bel wordt gedrukt en er niets gebeurd. Dacht eerst dat hij vast liep en misschien een reboot deed.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
Hier gisteren wat raars. Ik gebruik de Reolink WiFi met zowel home assistant (HA) als de eigen app.

Deurbel ging gisteren twee keer, via HA netjes twee notifcaties. Later op de dag wilde ik terug kijken wie het was maar in de Reolink app was onder playback maar 1x aangebeld. Ik ga dan naar playback, dat play ikoon en dan zet ik motion en people uit zodat ik alleen op het borstbeeld ikoon filter.

Ik kan op de iphone geen gesloten notificaties terugvinden maar weet vrij zeker dat ik de bel via de app gewoon heb gehoord, dus vreemd dat hij het niet heeft opgeslagen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
peppi_078 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

Nee, die map moet alleen wel bestaan binnen HA. Daar wordt de snapshot vanuit de url neergezet en vervolgens doorgestuurd naar je telefoon als notificatie.
Ik krijg het nog niet voor elkaar helaas. Mijn HomeAssistant installatie draait op een synology nas en geinstalleerd vanuit de container registry van Synology. Mogelijk dat daardoor het één en ander niet goed werkt.Iemand daar ervaring mee vanuit een HA installatie op een Synology Nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
forens schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Ik krijg het nog niet voor elkaar helaas. Mijn HomeAssistant installatie draait op een synology nas en geinstalleerd vanuit de container registry van Synology. Mogelijk dat daardoor het één en ander niet goed werkt.Iemand daar ervaring mee vanuit een HA installatie op een Synology Nas?
Heb je de app HA geïnstalleerd op je NAS of via Docker HA geïnstalleerd? Heb met beide overigens geen ervaring, ik gebruik een Pi met externe SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
forens schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Het zou niet uit moeten maken waar de docker image vandaan komt of op welk type host het draait.
Synology kan er natuurlijk wel een sausje om heen gooien waar je wat mee moet knutselen maar goed.

Hest beste is om gewoon de laatste image van de bell af te trekken met:

code:
1
2
          http://[ipadres]/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=admin&password=verzinerzelfeen!

Wil je dat niet dan zal je moeten kijken of je je docker volumes wel goed staan:
Voorbeeld voor docker-compose:
code:
1
2
    volumes:
      - /opt/homeassistant/config:/config

Mocht dit goed staan, kan je zelf de laatste image wel vinden in odie directory als je inlogt op de nas?
Allicht is er een permissie probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
vormulier schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:51:
[...]

Het zou niet uit moeten maken waar de docker image vandaan komt of op welk type host het draait.
Synology kan er natuurlijk wel een sausje om heen gooien waar je wat mee moet knutselen maar goed.

Hest beste is om gewoon de laatste image van de bell af te trekken met:

code:
1
2

Wil je dat niet dan zal je moeten kijken of je je docker volumes wel goed staan:
Voorbeeld voor docker-compose:
code:
1
2
    volumes:
      - /opt/homeassistant/config:/config

Mocht dit goed staan, kan je zelf de laatste image wel vinden in odie directory als je inlogt op de nas?
Allicht is er een permissie probleem..
Dat dacht ik dus zelf ook. Voor is de image direct vanaf de deurbel halen voldoende. Maar er wordt gewoon geen image mee gestuurd. Als ik naar de url toe ga wordt er zeker wel een image getoond. Ik zag ergens container configuratie langs komen, waarbij je aan kan geven welke urls allemaal naar buiten mogen. Misschien ligt het daar aan. Verder kan ik het nog niet verzinnen.

Bedankt voor het meedenken allemaal! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
forens schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:13:
[...]
waarbij je aan kan geven welke urls allemaal naar buiten mogen. Misschien ligt het daar aan.
Je bedoelt voor een proxy ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
http:
  use_x_forwarded_for: true
  trusted_proxies:
    - 172.20.0.0/24
    - 172.22.0.0/24
    - 192.168.0.0/20
    - 0.0.0.0/0

Al zou dat niet veel uit moeten mogen maken voor een PULL vanaf de container..

Als de URL een plaatje toont, dan zou je nog eens in de docker logs kunnen kijken wat er mis gaat
het kan gewoon zijn dat je automation niet werkt als behoren!

Je kan in je automation gewoon "run" drukken dan zou je ook als niemand aanbelt een plaatje moeten krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7U_4ElmEltZtkFEH7EeGos6-gM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jzOpA9HamQ5Ml2uYBGc5OKFA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Deurbel, POE variant, hangt en draait
Montage is echt een eitje, instellen is iets anders.
Instellingen zijn bij mij, hij neemt op bij visitor en bij persoon. Had eerst 24/7 opname aanstaan maar is een beetje overkill op het moment. Visitor meldingen krijg ik wel door, persoon heb ik uitgezet omdat ik om de haverklap een pushmelding kreeg. Hij neemt wel de actie op.

Waar ik tegen aan loop is dat bij visitor, iemand belt aan, het echt lang duurt voor ik de melding krijg op de telefoon.
Is de tijdsduur naar de telefoon in te stellen? Of zal ik echt aan de HA moeten?
De pushmeldingen is daar voor ieder melding een andere geluid/toon voor in te stellen?

Deurbel heeft vannacht continu een persoon gedetecteerd maar er is niks te zien. Kan het zijn dat een regendruppel de sensor activeert voor een persoon?
Instellingen voor de nacht zijn bij mij kleur. Schuin tegenover het huis staat een lantaarnpaal en de buitenlamp schijnt tot 0:00 uur. En dat werkt voldoende qua licht.
Kan je met deze deurbell een time lapse video maken van de dag, of is dat niet mogelijk met de app? Tenzij je HA draait misschien? Gevonden, tijdsverloop kun je het mee doen.

Deurbel doet in principe wat hij moet doen. Ben er wel blij mee. Echtgenote wil de app ook op haar telefoon. Is het handiger een nieuw account als admin of gewoon toevoegen op mijn account/app?

[ Voor 6% gewijzigd door Sepp14 op 12-08-2023 18:47 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wanneer ik mijn deurbel in een apart vlan hang, met een EdgeRouter ertussen, kan ik vanaf mijn gewone lan niet de webinterfce van de deurbel bereiken.
Wel kan ik de deurbel pingen.
Een gewone Reolink PoE IPCam op dezelfde fysieke port met dezelfde vlan/firewall config werkt instant.
Heeft de deurbel een extra setting ergens nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb_gDyJ0ZTAZIgtyG9NI4c-37mM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vY7K4igVyPA0sUFBmUKHcKn8.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtAhefCb-LCPj2siMp3xRqAZ9kc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/AvRZpibcDtOtBCo7DjNFKCzz.png?f=fotoalbum_tile

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 16:27

Ethirty

Who...me?

Koffie schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:20:
Wanneer ik mijn deurbel in een apart vlan hang, met een EdgeRouter ertussen, kan ik vanaf mijn gewone lan niet de webinterfce van de deurbel bereiken.
Wel kan ik de deurbel pingen.
Een gewone Reolink PoE IPCam op dezelfde fysieke port met dezelfde vlan/firewall config werkt instant.

[Afbeelding][Afbeelding]
Die Edgerouter firewall vond ik altijd een beetje een ingewikkeld ding, maar mis je niet ergens het open zetten van een webinterface poort? Die zie ik nergens namelijk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ethirty schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:51:
[...]

Die Edgerouter firewall vond ik altijd een beetje een ingewikkeld ding, maar mis je niet ergens het open zetten van een webinterface poort? Die zie ik nergens namelijk.
Met deze setup mag het lokale (veilige) LAN *alles* benaderen op het afgeschermde vlan.

Update:
Zelfs als ik met een PC in hetzelfde vlan zit als de reolink, kom ik niet bij de webinterface.
Zelfs als ik alle firewall rules verwijder (er word dus niets meer geblocked) kom ik er niet bij.
Zodra het in een vlan hangt lijkt het niet te werken :?

Het werkt!
Schiet mij maar lek waarom, maar de webinterface (andere functionaliteit weet ik niet, want ik kwam al niet verder dan simpel de webinterface) werkt in deze situatie dus *niet* wanneer je een public DNS meegeeft.
Zodra ik de router zelf als DNS server opgeef in de DHCP pool voor het aparte vlan, werkt het allemaal prima
Wijzig ik dat terug naar een public DNS (1.1.1.1 of 8.8.8.8) dan stopt het weer met werken.
Nog vreemder: andere Reolink IPcam heeft dit niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Koffie op 13-08-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Koffie schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:20:
Heeft de deurbel wel een webinterface ? Nooit naar gekeken namelijk :) Allicht dat die functie er gewoon niet is.

Het alternatief is dat je iets met het mac adres hebt gedaan van je bel ergens voor een statisch IP ?
dan zou je nog iets met routering na moeten lopen als dat buitjen je DHCP scope ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vormulier schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Heeft de deurbel wel een webinterface ? Nooit naar gekeken namelijk :) Allicht dat die functie er gewoon niet is.

Het alternatief is dat je iets met het mac adres hebt gedaan van je bel ergens voor een statisch IP ?
dan zou je nog iets met routering na moeten lopen als dat buitjen je DHCP scope ligt
Uiteraard heft deze een webinterface. Ik heb al 6 andere Reolink camera's hangen, dus ben er redelijk bekent mee. Heb dus ook geen app oid gebruikt voor de config, gewoon aan het netwerk hangen en naar de website voor de config.
De deurbel heb ik al een tijdje, dit weekend besloten met een apart vlan te experimenteren.

Deurbel staat keurig op DHCP. Niets met MAC adressen of routering gedaan. Het is echt heel specifiek de DNS, en so far alleen bij dit ene Reolink product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Uiteraard heft deze een webinterface. Ik heb al 6 andere Reolink camera's hangen, dus ben er redelijk bekent mee. Heb dus ook geen app oid gebruikt voor de config, gewoon aan het netwerk hangen en naar de website voor de config.
De deurbel heb ik al een tijdje, dit weekend besloten met een apart vlan te experimenteren.

Deurbel staat keurig op DHCP. Niets met MAC adressen of routering gedaan. Het is echt heel specifiek de DNS, en so far alleen bij dit ene Reolink product.
OK, Naja even voor je gegoogled.. heb je RTMP aanstaan :) ?
https://www.reddit.com/r/...o_new_firmware_no_longer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RTMP stond (default) uit.
Zojuist deze aangezet en idd .. dan werk het wel met een public DNS :o
Zodra ik RTMP weer disable verlies ik de connectie met de webinterface van de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54
Koffie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Heel eerlijk: een livestream boeit mij niet zo. Evenmin heb ik de behoefte om met iemand via een app te gaan lopen beppen als ik toch niet thuis ben. Ik heb heel de reolink app niet eens geinstalleerd.

Voornaamste reden voor een videodeurbel voor mij:
- Camera zodat ik deze kan opnemen
- Integratie met HA voor melden dat er iemand voor de deur staat

De camera word 24/7 opgenomen met de andere security cams. Als er iemand aanbelt dan klinkt er een ding-dong MP3tje over de Google Nest speakers en word er een telegram bericht met snapshot van de camera verzonden naar de telefoons.

Misschien dat ik voor de fun nog eens met een Nest hub ga spelen om daar de stream op te krijgen, maar dat zou dan puur gimmick zijn.
Zit zelf te kijken voor een slimme deur bel. Heb de eerste en laatste paar pagina's doorgelezen. De setup van Koffie zou voor mij om te beginnen wel goed genoeg zijn.
- ben favoriet van lokal only
- beginnen met flinke sd kaart in camera met 24/7 is prima. Heb wel Synology
- melding via HA en dan Telegram is ook prima voor mij

Vragen:
- kan ik zonder app wel bij de opnames op de Sd kaart?
- kan ik deze setup ook voor een andere Reoling camera (RLC-810A) gebruiken (achtertuin). Sorry voor de offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
m.eddy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

Vragen:
- kan ik zonder app wel bij de opnames op de Sd kaart?
- kan ik deze setup ook voor een andere Reoling camera (RLC-810A) gebruiken (achtertuin). Sorry voor de offtopic ;)
De app is lokaal te gebruiken en zal je nodig hebben om de camera in te stellen, Deze kan je daarna wegmieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vormulier schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

De app is lokaal te gebruiken en zal je nodig hebben om de camera in te stellen, Deze kan je daarna wegmieten :)
De setup kan prima zonder app? Gewoon netwerkkabel erin prikken en naar het IP adres gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

De setup kan prima zonder app? Gewoon netwerkkabel erin prikken en naar het IP adres gaan.
Het zou kunnen, maar gezien je deurbel de webinterface al uit heeft staan zal het allicht ook een route zijn van reolink om de camera's zo dicht te zetten..

Dus dan is het afhankelijk van de firmware zou je het ook zonder moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vormulier schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Het zou kunnen, maar gezien je deurbel de webinterface al uit heeft staan zal het allicht ook een route zijn van reolink om de camera's zo dicht te zetten..
Ik schaar dat eerder onder een glitch onder specifieke omstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-04 08:41
Ik ben van plan om de Reolink PoE enkel aan te sluiten met een PoE kabel. Dan heb ik toch geen beltrafo meer nodig in de meterkast met een draadje naar de bel of de chime gong? Scheelt weer plek in de meterkast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pieter2 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:18:
Ik ben van plan om de Reolink PoE enkel aan te sluiten met een PoE kabel. Dan heb ik toch geen beltrafo meer nodig in de meterkast met een draadje naar de bel of de chime gong? Scheelt weer plek in de meterkast.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heb een SD card, 256 GB, van Reolink in de POE versie zitten sinds 09-08-2023. Die is nu vol. Vindt het nogal snel namelijk.

MD instellingen staan bij mij nu op 30, tot gisteren stond het op 41
Slimme detectie staat op 60
Record schema detectietype staat op 24/7 voor persoon en bezoeker.
Timer staat op 00:00 tot 07:00 en 22:00 tot 24:00 Dit heb ik een kleine week terug veranderd van 24/7 naar deze tijden.
Ik sla nog geen beelden op naar een andere plek,cloud harde schijf. Eerst dit goed onder de knie krijgen. Weet ook even niet op welk formaat hij de beelden opslaat. Misschien heeft dat ook een invloed of in te stellen is.
Zal hem van het weekend formateren om te zien hoe het met deze instelling gaat.

Kan ik de deurbel ook geen geluid geven? De toon van de deurbel is anders dan de chime. Is een beetje verwarrend namelijk.

Zag net dat voor de windowsclient een update was. Meteen maar uitgevoerd.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 19:22
Sepp14 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:09:
Kan ik de deurbel ook geen geluid geven? De toon van de deurbel is anders dan de chime. Is een beetje verwarrend namelijk.
Dat is mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Niet bij mij.
Zie alleen geluid opnemen, spraakbericht instellen en de chime.
Zowel in de windows client, versie v8.12.1 en de android app. v4.39.0.6.20230815

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 18-08-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 23:26
Ik heb een 512Gb kaart. Helemaal niets gewijzigd, alle beweging wordt opgenomen.

Ik zie nu 170GB/477GB gevuld.
Of jij hebt heel veel beweging, of er is iets anders ingesteld of zo.
Sepp14 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:09:
Heb een SD card, 256 GB, van Reolink in de POE versie zitten sinds 09-08-2023. Die is nu vol. Vindt het nogal snel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Misschien moet ik wat zones uitzetten. Weet niet of de bel reageert op de beweging van wolken. Lijkt mij stug maar je weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
Sepp14 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Niet bij mij.
Zowel in de windows client, versie v8.12.1 en de android app. v4.39.0.6.20230815
En wat is de firmware van je deurbel zelf? Je kan het geluid alleen aan of uitzetten. Niet harder of zachter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

vormulier schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Hoe communiceer jij dan met eventuele bezoekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54
djiedjee schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:58:
Ik heb een 512Gb kaart. Helemaal niets gewijzigd, alle beweging wordt opgenomen.

Ik zie nu 170GB/477GB gevuld.
Of jij hebt heel veel beweging, of er is iets anders ingesteld of zo.

[...]
Goed bezig. Mag ik vragen welk sd kaartje? Hoor verhalen dat die kaartjes er niet goed tegen kunnen om constant belast te worden.
Weet je toevallig ook wat de camera “verbruikt” per minuut aan data? Wil hem eigenlijk 24/7 laten opnemen met een 512GB kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
n0ss schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Door de deur te openen? Als ik thuis ben ga ik niet eerst de app openen om te zien wie er voor de deur staat. In die tijd heb ik de voordeur al geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Sepp14 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Niet bij mij.
Heeft je deurbel de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

peppi_078 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

En wat is de firmware van je deurbel zelf? Je kan het geluid alleen aan of uitzetten. Niet harder of zachter
v3.0.0.1459_22102808 firmware deurbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peppi_078
Sepp14 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

v3.0.0.1459_22102808 firmware deurbel.
Dat is een oude versie, dit is de nieuwste versie:

Firmware Version
v3.0.0.2033_23041300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
n0ss schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

De deur open doen :) ?

Zonder gekheid natuurlijk, Het is mooi voor als je de deur uit bent, maar de praktijk leert dat de meeste deurbellen wel een vorm van lag hebben of ze bellen net aan als je 3g op je mobiel hebt..

Het is meer een bezoekers log

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
peppi_078 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Dat is een oude versie, dit is de nieuwste versie:

Firmware Version
v3.0.0.2033_23041300
Deze FW-versie is inderdaad nodig om het geluid uit te kunnen zetten.

@Sepp14 Hier te downloaden: https://m.reolink.com/download-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

peppi_078 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Door de deur te openen? Als ik thuis ben ga ik niet eerst de app openen om te zien wie er voor de deur staat. In die tijd heb ik de voordeur al geopend.
Dat doe ik ook, maar gaat mij meer om wanneer je niet thuis bent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 23:26
Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/nl...sie-2020/9300000001986682

Ik hoop ook dat ik niet continu dezelfde sectoren aan het overschrijven ben, vandaar de hoge capaciteit, maar ik weet eigenlijk of dat wat uitmaakt.

Hier draait de camera bijna 1,5 maand met genoemde opslag.
24/7 opname bij beweging.
Als ik pas na 3/4 maanden videos ga overschrijven vind ik dat prima.
m.eddy schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Goed bezig. Mag ik vragen welk sd kaartje? Hoor verhalen dat die kaartjes er niet goed tegen kunnen om constant belast te worden.
Weet je toevallig ook wat de camera “verbruikt” per minuut aan data? Wil hem eigenlijk 24/7 laten opnemen met een 512GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forens
vormulier schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Je bedoelt voor een proxy ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
http:
  use_x_forwarded_for: true
  trusted_proxies:
    - 172.20.0.0/24
    - 172.22.0.0/24
    - 192.168.0.0/20
    - 0.0.0.0/0

Al zou dat niet veel uit moeten mogen maken voor een PULL vanaf de container..

Als de URL een plaatje toont, dan zou je nog eens in de docker logs kunnen kijken wat er mis gaat
het kan gewoon zijn dat je automation niet werkt als behoren!

Je kan in je automation gewoon "run" drukken dan zou je ook als niemand aanbelt een plaatje moeten krijgen.

[Afbeelding]
Ik ben er achter en weet inmiddels waar het aan ligt. Ik had in mijn reolink camera instellingen enkel https aanstaan en niet http met poort 80. De https variant werkt bij mij nog niet vanwege de certificaten die ontbreken. Als ik nu in mijn yaml config de http variant gebruikt werkt het wel allemaal.

Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 11:33
Ik ben nu bezig met een test setup met de 8-Ports Reolink NVR aan een monitor en de PoE video deurbel. Om de bel van de laatste firmware te voorzien moet ik dit via de usb-poort van de NVR doen. Is dat voor straks wanneer ik de boel in de meterkast heb geïnstalleerd de enige manier? Is dit niet via de PC op afstand te doen? In de cliënt krijg ik ook alleen maar de NVR zichtbaar, met daarin wel de bel. Maa niet de bel als apart apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Robbi-Ho schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:24:
Ik ben nu bezig met een test setup met de 8-Ports Reolink NVR aan een monitor en de PoE video deurbel. Om de bel van de laatste firmware te voorzien moet ik dit via de usb-poort van de NVR doen. Is dat voor straks wanneer ik de boel in de meterkast heb geïnstalleerd de enige manier? Is dit niet via de PC op afstand te doen? In de cliënt krijg ik ook alleen maar de NVR zichtbaar, met daarin wel de bel. Maa niet de bel als apart apparaat.
Correct dit is de enige manier zo dra je aan een NVR hangt, je kan hem resetten / aan het netwerk hangen tijdelijk natuurlijk maar dat zal je meer werk opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
vormulier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Correct dit is de enige manier zo dra je aan een NVR hangt, je kan hem resetten / aan het netwerk hangen tijdelijk natuurlijk maar dat zal je meer werk opleveren
Thanks voor je snelle antwoord. Dan maar een kleine monitor paraat houden. Want die NVR staat straks netjes in de meterkast weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hier nog steeds issues met visitors (mensen die aanbellen). Chime gaat af, keurig notificatie in de app. Dus dat werkt.

Ga ik op een later moment in de app naar “playback” en filter ik op visitors dan is het leeg. Onder persons zie (en hoor…) ik wel dat er is aangebeld. Wordt daar dus niet als visitor getagged. Maar toen er werd aangebeld wel (anders immers geen chime of notificatie)

Bel al gereboot en contact met support.

Vorige week donderdag 1 visitor die te vinden is, de 6 erna niet. Heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Robbi-Ho schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Thanks voor je snelle antwoord. Dan maar een kleine monitor paraat houden. Want die NVR staat straks netjes in de meterkast weggewerkt.
Zo lang je de webinterface kan benaderen heb je geen monitor nodig ? USB prikken en even naar je PC lopen tenzij je een monitor in de hal wilt om te bekijken wat er allemaal gebeurd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
Dat van die monitor was meer om zo via de NVR de deurbel te kunnen upgraden. Op de NVR heb ik de meest recente firmware staan, maar ik kan dan niet via de web-interface de deurbel van andere firmware voorzien. Of doe ik iets helemaal verkeerd? Excuses voor de noob-vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:28
Heeft iemand de reolink deurbel met two way audio al werkend gekregen via synology surveillance station?

Volgens de website van synology is dit ondersteund. Ik krijg wel een microfoon knop te zien via de webinterface, maar heb het nog niet werkend gekregen.

https://www.synology.com/...%5B%5D=Reolink&audio=both

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Laatst online: 26-04 19:36
Serefsiz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 03:46:
Heeft iemand de reolink deurbel met two way audio al werkend gekregen via synology surveillance station?

Volgens de website van synology is dit ondersteund. Ik krijg wel een microfoon knop te zien via de webinterface, maar heb het nog niet werkend gekregen.

https://www.synology.com/...%5B%5D=Reolink&audio=both
Het is mij ook nog niet gelukt. Las op het Reolink forum dat een HTTPS verbinding benodigd is om dit te laten werken, maar desondanks dit werkt het alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Laatst online: 19:28
SkorpionNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:00:
[...]
Het is mij ook nog niet gelukt. Las op het Reolink forum dat een HTTPS verbinding benodigd is om dit te laten werken, maar desondanks dit werkt het alsnog niet.
Ook bedraad als ik de camera in hetzelfde VLAN plaats als de synology werkt het niet.
Die van mij gaat retour, ik had hem juist besteld omdat ik alles lokaal wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
SkorpionNL schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:00:
[...]
Heb je wel geldige certificaten ? kan me voorstellen dat dit ook wel mee zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Laatst online: 26-04 19:36
vormulier schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:23:
[...]

Heb je wel geldige certificaten ? kan me voorstellen dat dit ook wel mee zal spelen.
Ze zijn self-signed, maar dat zou geen probleem moeten zijn gezien dit ook door een Reolink medewerker op het forum wordt benoemd. M’n Synology en camera certificaat zijn overigens met hetzelfde Root certificaat ondertekend en dit werkt verder prima.

Denk helaas eerder dat er aan de Reolink of Synology kant nog iets gefixed moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door SkorpionNL op 25-08-2023 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menn0
  • Laatst online: 06-05 11:50
Sinds vannacht geeft de deurbel enkel nog zwart/wit beeld ook overdag, ook als hem op kleur forceer.
Heb de POE versie. Gisterenavond wel de minimal object size ingesteld verder geen verschil.
Aantal keren gereboot, en probeer nu de firmware nog up to daten.

Iemand enig idee?

//edit

Ah! Saturatie stond op 0, god knows how!

[ Voor 8% gewijzigd door menn0 op 25-08-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Ervaren hier ook mensen verschil in audio kwaliteit tussen opgenomen voice messages ten opzichte van direct spreken via de app of de standaard beschikbare voice messages?

Als ik via de app spraak activeer dan is het geluid erg goed. Wanneer ik een voice message afspeel dat standaard beschikbaar was (in het Engels dus), dan speelt deze ook af in goede kwaliteit. Maar op de een of andere manier zijn de voice messages die ik zelf opneem op een veel hoger volume is en het kraakt.

Reolink support zegt geen oplossing te kunnen bieden en bied een compensatie van 10 euro. Waardeloos natuurlijk, wil gewoon eigen voice messages kunnen afspelen in fatsoenlijke kwaliteit.

Dus, hebben andere mensen hier ook last van?

(Voice message opgenomen vanaf 2 Android devices, op beide hetzelfde resultaat)

[ Voor 5% gewijzigd door -Casper op 26-08-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
-Casper schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:30:
Ervaren hier ook mensen verschil in audio kwaliteit tussen opgenomen voice messages ten opzichte van direct spreken via de app of de standaard beschikbare voice messages?

Als ik via de app spraak activeer dan is het geluid erg goed. Wanneer ik een voice message afspeel dat standaard beschikbaar was (in het Engels dus), dan speelt deze ook af in goede kwaliteit. Maar op de een of andere manier zijn de voice messages die ik zelf opneem op een veel hoger volume is en het kraakt.

Reolink support zegt geen oplossing te kunnen bieden en bied een compensatie van 10 euro. Waardeloos natuurlijk, wil gewoon eigen voice messages kunnen afspelen in fatsoenlijke kwaliteit.

Dus, hebben andere mensen hier ook last van?

(Voice message opgenomen vanaf 2 Android devices, op beide hetzelfde resultaat)
Hier hetzelfde (Android). Oplossing die hier werkt is om de telefoon erg ver van je mond te houden bij het inspreken.

Ik heb via een AI voice generator enkele geluidsfragmenten gemaakt op mijn laptop en deze prima kunnen opnemen door mijn telefoon op ruim een meter afstand te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58
Afgelopen vrijdag de wifi versie geïnstalleerd.
Ik had een simpele deurbel hiervoor op een 8volt deurbelt trafo.
Ik heb een 8v/12v/24v deurbel trafo gekocht want ik was in de veronderstelling dat de 8v niet voldoende zou zijn.
Maar dus eerst aangesloten op de bestaande 8volt deurbel trafo en dat werkt al prima.
Voor nu laat ik het zo en bewaar de nieuwe deurbel trafo als reserve-onderdeel.
Dus voor wie hier ook mee zit je kunt de bestaande trafo proberen wat de installatie weer wat makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
AlfaMan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:21:
Afgelopen vrijdag de wifi versie geïnstalleerd.
Ik had een simpele deurbel hiervoor op een 8volt deurbelt trafo.
Ik heb een 8v/12v/24v deurbel trafo gekocht want ik was in de veronderstelling dat de 8v niet voldoende zou zijn.
Maar dus eerst aangesloten op de bestaande 8volt deurbel trafo en dat werkt al prima.
Voor nu laat ik het zo en bewaar de nieuwe deurbel trafo als reserve-onderdeel.
Dus voor wie hier ook mee zit je kunt de bestaande trafo proberen wat de installatie weer wat makkelijker maakt.
Heb je ook al geprobeerd te praten via de app?

Lees verschillende berichten van mensen dat het lukt om de deurbel op 8v aan te sluiten, maar dat hij opnieuw opstart zodra er wat extra's gevraagd wordt (bijv. spraak).

• jaspov
Niemand dit probleem verder? Alle aanbellers goed terug te vinden in de app?
jaspov schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:39:
Hier nog steeds issues met visitors (mensen die aanbellen). Chime gaat af, keurig notificatie in de app. Dus dat werkt.

Ga ik op een later moment in de app naar “playback” en filter ik op visitors dan is het leeg. Onder persons zie (en hoor…) ik wel dat er is aangebeld. Wordt daar dus niet als visitor getagged. Maar toen er werd aangebeld wel (anders immers geen chime of notificatie)

Bel al gereboot en contact met support.

Vorige week donderdag 1 visitor die te vinden is, de 6 erna niet. Heel vreemd.

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Lq5rTgJCGGoF6jvFT2dMGxb380=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLPT8YslJDtaqPwtZJpsZAGU.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand misschien of de Reolink wifi deurbel met deze oude trafo zou kunnen werken?

• vormulier
  • Niet online
Zekas schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:08:
[Afbeelding]

Weet iemand misschien of de Reolink wifi deurbel met deze oude trafo zou kunnen werken?
Ja hoor leeftijd maakt niet uit :)
(sterker nog, je zou kunnen zeggen dat hoe ouder hoe beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
crunchytail schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:39:
[...]

Heb je ook al geprobeerd te praten via de app?

Lees verschillende berichten van mensen dat het lukt om de deurbel op 8v aan te sluiten, maar dat hij opnieuw opstart zodra er wat extra's gevraagd wordt (bijv. spraak).
Ja dat werkt allemaal prima. Heb het uitvoerig getest. Staat nu ook bijna een week aan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 12:15
Ik had de video deurbel zo ingesteld dat hij alleen bij aanbellen een melding gaf en opnam, echter werkt dit niet meer en neemt deze ook niet meer op. Ik zie wel een opname als ik motion detection aanzet.
Weet iemand hoe ik de instellingen van de deurbel kan aanpassen, zodat deze alleen reageert en opneemt na aanbellen?

Het werkt weer....

[ Voor 4% gewijzigd door royozzz op 01-09-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Vraagje: zijn er modules om de deurbel schuin te kantelen. Anders kijkt hij continue naar mijn schuur echter wil ik mijn auto op voortuin ook zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:38:
Vraagje: zijn er modules om de deurbel schuin te kantelen. Anders kijkt hij continue naar mijn schuur echter wil ik mijn auto op voortuin ook zien..
Er zit standaard een wedge bij om hem een aantal graden t draaien maar of dat genoeg is kunnen wij natuurlijk niet bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDuNJ713McyiLHFrKKhpfgYaRbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QB87HNBr2gF3LYRqfHqY4nS0.png?f=user_large

Er wordt een wig van 15° meegeleverd. Als dat niet genoeg is zou je er bijv. een van 90 graden kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 09:59
Mijn switch geeft aan dat de deurbel (POE versie) een Fast Ethernet (100mbit) verbinding heeft. Hebben jullie dit ook, of wordt het tijd dat ik de ethernetkabel ga doormeten :)

26 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
mightym schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:48:
Mijn switch geeft aan dat de deurbel (POE versie) een Fast Ethernet (100mbit) verbinding heeft. Hebben jullie dit ook, of wordt het tijd dat ik de ethernetkabel ga doormeten :)
Nee, dat klopt. Kijk ook de specs maar van de PoE deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 09:59
peppi_078 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:50:
[...]

Nee, dat klopt. Kijk ook de specs maar van de PoE deurbel.
Ik had de specs al bekeken, maar heb dit blijkbaar over het hoofd gezien 8)7

26 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf een KPN glasvezel router; moet ik een module kopen om hem POE te kunnen aansluiten op mijn router of moet hier een switch tussenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppi_078
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:36:
Ik heb zelf een KPN glasvezel router; moet ik een module kopen om hem POE te kunnen aansluiten op mijn router of moet hier een switch tussenkomen?
Een PoE switch kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:36:
Als je nog vrije poorten hebt op je router kan je gewoon een POE injector kopen voor een tientje.
Please notice that the PoE injector/switch needs to be 802.3af compliant (48V) and supports active mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolly schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:42:
[...]

Als je nog vrije poorten hebt op je router kan je gewoon een POE injector kopen voor een tientje.

[...]
Bedoel je zoiets; uitvoering: Ubiquiti POE Injector, 48V, 0.5A ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Eerder deze, daar zie ik ook 802.3af bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

Sinds gisteren heb ik de Reolink deurbel hangen, installatie process via ethernet is echt heel degelijk.

Echter ik had wat meer verwacht van de maskeringsfunctie. Aangezien ik heel wat openbare weg 'film', dacht ik dat de camera wel het onderscheidt zou kunnen maken tussen voor -en achtergrond op basis van beweging. Dat is niet het geval, diegene wat aanbelt wordt gewoon gemaskeerd door een zwarte vlek, is mijn enige optie met detectie-oppervlakken werken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:14
N.a.v. een post op Reddit deze besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/32578937422.html

Zojuist zijn ze bezorgd. En ik kan bevestigen dat deze chimes probleemloos werken met m'n Reolink Doorbell PoE.

Achteraf snap ik niet dat Reolink zo moeilijk doet over extra chimes. Het is gewoon 433MHz, en dit is gewoon in voorraad.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Tijsbeer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:

Zojuist zijn ze bezorgd. En ik kan bevestigen dat deze chimes probleemloos werken met m'n Reolink Doorbell PoE.

Achteraf snap ik niet dat Reolink zo moeilijk doet over extra chimes. Het is gewoon 433MHz, en dit is gewoon in voorraad.
Ah dat is hip! hoeveel heb je er nu aan een deurbel hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
Drie; ik heb een setje van twee met een overbodige drukknop gekocht. Eentje hangt in de garage, op een meter of 12 afstand met een muur en een koelkast ertussen. Bereik valt ook niet tegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Ah dat is wel lekker inderdaad! heb je ook nog firmware moeten updaten of iets raars moeten doen met pairen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
Nope! Gewoon het stukje omtrent opnieuw pairen in de Reolink handleiding gevolgd. Werkte in één keer. De knoppen aan de zijkant van deze gongen zijn gelijk aan die van de Reolink chime. Op Reddit zeggen ze dat hier dezelfde printplaat in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Ah ja, dat was het probleem met mijn eerdere pogingen met gongen van het zelfde merk,
je moet inderdaad maar net de zelfde printplaat / firmware vinden. Maar dat is nu dus gelukt :D

Tof dat je verder geen gekke dingen hoeft te doen scheelt ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
Iemand hier die de Reolink gebruikt met Scrypted? Heb het al werkend vanaf het begin maar ben sindskort de mogelijk voor 2-way audio kwijtgeraakt. En er lijken meer mensen te zijn die dit probleem hebben (https://github.com/koush/scrypted/discussions/1001)

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
Tijsbeer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:

Top! Ik zal het in de startpost vermelden. :)

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:20
Heb zojuist de wifi versie besteld, maar twijfel nu of ik niet beter voor de PoE had kunnen gaan?

Ik heb hier geen PoE router of switch, dus ik zal een PoE injector/adapter moeten kopen. Maar het enige verschil wat ik me kan bedenken is dat PoE stabieler is i.p.v. wifi.

En misschien denk ik te ver door, maar ik vind het ook niet zo’n fijn idee dat een internet kabel makkelijker bereikbaar is buitenshuis(?). In theorie kan iemand de bel eraf slopen en zodoende op het netwerk komen.

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:57
nDirect090 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:25:
Heb zojuist de wifi versie besteld, maar twijfel nu of ik niet beter voor de PoE had kunnen gaan?

Ik heb hier geen PoE router of switch, dus ik zal een PoE injector/adapter moeten kopen. Maar het enige verschil wat ik me kan bedenken is dat PoE stabieler is i.p.v. wifi.

En misschien denk ik te ver door, maar ik vind het ook niet zo’n fijn idee dat een internet kabel makkelijker bereikbaar is buitenshuis(?). In theorie kan iemand de bel eraf slopen en zodoende op het netwerk komen.
Wifi kan ook met netwerkkabel worden aangesloten dat heb ik.

Bel op een aparte vlan zoals alle iot. Dan kan men niet op je netwerk komen. Wel gebruik maken van internet maar ook dat zou je kunnen blokkeren.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:20
TurboTon1973 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:41:
[...]

Wifi kan ook met netwerkkabel worden aangesloten dat heb ik.

Bel op een aparte vlan zoals alle iot. Dan kan men niet op je netwerk komen. Wel gebruik maken van internet maar ook dat zou je kunnen blokkeren.
Oooooh dan is het prima! De huidige bel is nu toch aangesloten op 12v dus die draden hoef ik dan niet meer te trekken, thanks. Ook voor de tip m.b.t. Aparte vlan. Ga ik me eens in verdiepen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Ik heb dit probleem zelf ook gehad, heb zelf deze gekocht: https://www.amazon.nl/gp/...itle_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Deze is niet voor de reolink deurbel maar wel compatible (check review)
Boven en onder zit een schroefje waarmee je de deurbel op de juiste hoek kunt vastzetten.
Deze heb ik juist gekozen omdat ik niet 100% zeker wist welke graden hoek het beste beeld bij mij zou geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuS45L92qNVpbLexVesLkW3SV5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L4Ns8lUwRvAj7eKIWMuZkEUW.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door n0ss op 21-09-2023 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
n0ss schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:35:
[...]

Ik heb dit probleem zelf ook gehad, heb zelf deze gekocht: https://www.amazon.nl/gp/...itle_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Deze is niet voor de reolink deurbel maar wel compatible (check review)
Boven en onder zit een schroefje waarmee je de deurbel op de juiste hoek kunt vastzetten.
Deze heb ik juist gekozen omdat ik niet 100% zeker wist welke graden hoek het beste beeld bij mij zou geven.
Das wel fancy! mocht de 3d print niet werken dan zal ik deze ook eens proberen en voor het geld ook echt niet gek ofzo :o

(ook wel een item voor TS)

• Daiov97
  • Laatst online: 22:30
Zeer mooie kortingen via Ali (POE voor 60,98, WiFi voor 68,16):

https://campaign.aliexpre...a4fbb4de7b5a0c3051e5806d6

Via de officiële Reolink store, hier snel besteld

[ Voor 3% gewijzigd door Daiov97 op 21-09-2023 11:30 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste