• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 1420638 schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:38:
Vraagje: zijn er modules om de deurbel schuin te kantelen. Anders kijkt hij continue naar mijn schuur echter wil ik mijn auto op voortuin ook zien..
Er zijn online heel wat 3d prints te vinden. Die voldeden voor mijn situatie niet (ik heb 60 graden opzij en 15 graden naar beneden nodig), dus heb ik een eigen ontwerpje gemaakt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 17:20
Daiov97 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:29:
Zeer mooie kortingen via Ali (POE voor 60,98, WiFi voor 68,16):

https://campaign.aliexpre...a4fbb4de7b5a0c3051e5806d6

Via de officiële Reolink store, hier snel besteld
top meteen besteld _/-\o_

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Dat klinkt top maar ik zie hem alleen op 94 euro, hoe werkt dit?

• simonj
m.eddy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:17:
Dat klinkt top maar ik zie hem alleen op 94 euro, hoe werkt dit?
er was er nog maar 2 voor die prijs,denk dat je te laat bent,helaas.
ik zie nu wel voor de juiste prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door simonj op 21-09-2023 15:09 ]

Anoniem: 1420638

Ik zie de 94 euro, maar komen ze dus uit chinas of van reolink zelf?

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:26:
Ik zie de 94 euro, maar komen ze dus uit chinas of van reolink zelf?
Reolink heeft ze nu in de flash sale overigens 111 euro dacht ik gezien te hebben. Via alie express zal het direct uit china komen.

Hoe zit het met de garantie voorwaardes vanuit china? vgm nihil ?

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-06 21:45
vormulier schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:32:
[...]

Reolink heeft ze nu in de flash sale overigens 111 euro dacht ik gezien te hebben. Via alie express zal het direct uit china komen.
Duitsland. Helaas weg inmiddels...

• simonj
Gaat deze bel ook werken in domoticz,via mqtt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-05 09:45
nDirect090 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:25:
Heb zojuist de wifi versie besteld, maar twijfel nu of ik niet beter voor de PoE had kunnen gaan?

Ik heb hier geen PoE router of switch, dus ik zal een PoE injector/adapter moeten kopen. Maar het enige verschil wat ik me kan bedenken is dat PoE stabieler is i.p.v. wifi.

En misschien denk ik te ver door, maar ik vind het ook niet zo’n fijn idee dat een internet kabel makkelijker bereikbaar is buitenshuis(?). In theorie kan iemand de bel eraf slopen en zodoende op het netwerk komen.
Dit is precies mijn angst.... over het hebben van een ethernet kabel naast de voorsdeur. Op zich een kwestie van alles in je netwerk beveiligen denk ik maar toch.... als je een oplossing vind. Mijn Asus RT-AX88U ondersteund geen VLAN dus dat is wel balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
BoudewijnM schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:19:
[...]

Dit is precies mijn angst.... over het hebben van een ethernet kabel naast de voorsdeur. Op zich een kwestie van alles in je netwerk beveiligen denk ik maar toch.... als je een oplossing vind. Mijn Asus RT-AX88U ondersteund geen VLAN dus dat is wel balen.
Een niet mooie oplossing is een extra switch (of gewoon een nieuwedie wel vlan ondersteund) en die een andere range geven en daar ook je HA coputer in stoppen.

Er zijn vast wel 5 poorts GB switches te vinden met een DHCP server er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
vormulier schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:32:
[...]

Een niet mooie oplossing is een extra switch (of gewoon een nieuwedie wel vlan ondersteund) en die een andere range geven en daar ook je HA coputer in stoppen.

Dan wordt het opeens weer een dure oplossing. Heb die super Ali aanbieding gepakt van 60,- en heb nu opeens spijt dat ik niet de Wifi versie heb gepakt. Dacht juist met de Ethernet versie extra stabiel te zijn. Maar had er geen rekening mee gehouden dat de Asus router niet poorten kan afschermen of onder het Guest network kan laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
wifi besteld, die kan je eventueel ook met utp aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online
vormulier schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:32:
[...]

Aka router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online
[...]

OpenWrt op die Asus en hij ondersteund ineens wel VLAN (behalve LAN5-8 ports zie: https://openwrt.org/toh/asus/rt-ac88u)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Fair enough :+ het is vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
simonj schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:06:
wifi besteld, die kan je eventueel ook met utp aansluiten
Dan moet je wel twee kabels ernaartoe brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:25
Wolly schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:48:
[...]

Dan moet je wel twee kabels ernaartoe brengen.
Dat kan ook met de utp versie, bij mij werkt de oude gong zo ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:23
[...]

Heb al eens eerder in dit topic benoemd dat dit volgens mij meer in theorie een bedreiging is dan in de praktijk. Er moet dus iemand een ethernet device (laptop?) Aan de utp kabel gaan hangen. Die utp kabel is (naar mijn verwachting) niet zo lang dat je m nog een meter uit de muur trekt. Dus wat van rare taferelen krijg je dan?

Iemand merkt dit echt wel op. Als dit al eens was gebeurd denk ik dat we daar wel iets over hadden gehoord.

Dus ja, het is een risico maar wat is de kans dat dit daadwerkelijk gebeurd? En hoelang heeft diegene toegang tot je netwerk? Wat van schade kan die in die tijd aanrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
-Casper schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:18:
[...]
Er moet dus iemand een ethernet device (laptop?) Aan de utp kabel gaan hangen. Die utp kabel is (naar mijn verwachting) niet zo lang dat je m nog een meter uit de muur trekt. Dus wat van rare taferelen krijg je dan?
Daarnaast moet je ook nog de bel slopen, ook niet heel onopvallend (en makkelijk) en in dat process zal meneer de hacker vast het belletje wel eens indrukken al is het perongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
vormulier schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:24:
[...]

Daarnaast moet je ook nog de bel slopen, ook niet heel onopvallend (en makkelijk) en in dat process zal meneer de hacker vast het belletje wel eens indrukken al is het perongeluk.
Waarom moet je de bel slopen? Iemand met die intenties heeft heus dat pinnetje wel bij zich (en een utp verlengkabel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:20
[...]

Er moet dus iemand een ethernet device (laptop?) Aan de utp kabel gaan hangen. Die utp kabel is (naar mijn verwachting) niet zo lang dat je m nog een meter uit de muur trekt. Dus wat van rare taferelen krijg je dan?
Ik stel voor dat je een Zigbee switch voor je POE switch zet. Mocht Home Assistant de verbinding met je deurbel kwijt raken dan stroom er afhalen. :+

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 20:05
Maar moet die kabel perse zichtbaar zijn dan? Als je een gat boort door het deurkozijn en precies over dat gat de deurbel plaatst, dan komen ze toch niet zomaar bij die kabel?

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-06 16:45
Call of Duty schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:10:
Maar moet die kabel perse zichtbaar zijn dan? Als je een gat boort door het deurkozijn en precies over dat gat de deurbel plaatst, dan komen ze toch niet zomaar bij die kabel?
Klopt, iemand zal eerst de deurbel moeten verwijderen. Ik acht de kans groter dat ik de Staatsloterij win dan dat er iemand een UTP-kabel uit mijn muur probeert te pulken om een laptop op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Kans is volgens mij ook groter, dat je via de wifi word gehackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-06 15:32
Dit is een mooi waardevol topic over de Reolink.

Deze camera lijkt mij ook het beste te passen voor onze toekomstige woning.

Deze woning heeft een zijdeur aan de oprit welke normaalgesproken ook de ingang is voor de bezoekers. Er is is ook een "officiële" voordeur welke meest waarschijnlijk bijna niet gebruikt zal worden maar altijd gebruikt wordt door de minder bekende bezoekers.
Is het mogelijk om twee deurbel camera's te koppelen in dezelfde app?

Nu moeten alle kabels toch nog aangelegd worden is het dan niet het meest verstandig om een 2 aardige kabel en PoE kabel aan te leggen zodat je altijd alle opties kan blijven gebruiken?

Begrijp ik het goed dat een wifi variant ook als bekabeld gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Klinkcent schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:15:
Is het mogelijk om twee deurbel camera's te koppelen in dezelfde app?
Ja.
Klinkcent schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:15:
Nu moeten alle kabels toch nog aangelegd worden is het dan niet het meest verstandig om een 2 aardige kabel en PoE kabel aan te leggen zodat je altijd alle opties kan blijven gebruiken?

Begrijp ik het goed dat een wifi variant ook als bekabeld gebruikt kan worden?
Bij de voordeur zit dan toch standaard al een drukbel ? daar hoef je alleen maar ETH naar toe te leiden.
Bij de zij deur, als je je ETH bel zat bent heb je een 8 adrige kabel over, dus waarom een extra trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
Bedankt voor je reactie.

Het is een oud voormalig landhuis. Ooit heeft er waarschijnlijk een handmatige (mechanische) bel gezeten. De laatste 20 jaar is het antikraak bewoond geweest en hebben ze gebruik gemaakt van draadloze bellen met batterij.

Wij hebben wel een nieuwe beltrafo in de meterkast geplaats maar nog geen kabels liggen naar de voor en zijdeur. Nadien kwam ik deze Reolink bel tegen en vraag ik mij of ik hier nog wel gebruik van moet maken.

Is het niet handiger om gewoon een PoE variant + switch te nemen wat mogelijk voor de toekomst en meerdere camera's ook handig kan zijn. Of beter de WiFi versie. Deze WiFi versie is momenteel goedkoper op de website van Reolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Klinkcent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:30:

Is het niet handiger om gewoon een PoE variant + switch te nemen wat mogelijk voor de toekomst en meerdere camera's ook handig kan zijn. Of beter de WiFi versie. Deze WiFi versie is momenteel goedkoper op de website van Reolink.
Kan het is wat je prettig vind en wat je budget is.
Het is het zelfde product en je zal de voor en nadelen moeten overwegen.

Als je toch al een kabel trekt, waarom dan niet POE zou ik zeggen; Is stabieler en je hoeft niet te hopen op wifi signaal. En als je toch een druk bel wil ooit later dan liggen er 8 aders in plaats van 2 werkt ook prima :)

Over je cameras, Dit kun je combineren met een NVR maar hoeft niet je kan later elk ander merk aan camras kopen die je maar wilt natuurlijk. Met alleen een deurbel zit je niet vast aan hun ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:59
Klinkcent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:30:
Bedankt voor je reactie.

Het is een oud voormalig landhuis. Ooit heeft er waarschijnlijk een handmatige (mechanische) bel gezeten. De laatste 20 jaar is het antikraak bewoond geweest en hebben ze gebruik gemaakt van draadloze bellen met batterij.

Wij hebben wel een nieuwe beltrafo in de meterkast geplaats maar nog geen kabels liggen naar de voor en zijdeur. Nadien kwam ik deze Reolink bel tegen en vraag ik mij of ik hier nog wel gebruik van moet maken.

Als je toch aan het verbouwen bent kan je m.i. beter overal CAT kabel aanleggen, liever teveel dan te weinig :P (of zorg iig voor loze leidingen). En PoE switch kan er dan ook wel bij, hoeft niet zoveel te kosten. De deurbel gebruikt alleen PoE (en dus geen PoE+/PoE++).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klinkcent
greg-a schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:48:
[...]

Als je toch aan het verbouwen bent kan je m.i. beter overal CAT kabel aanleggen, liever teveel dan te weinig :P (of zorg iig voor loze leidingen). En PoE switch kan er dan ook wel bij, hoeft niet zoveel te kosten. De deurbel gebruikt alleen PoE (en dus geen PoE+/PoE++).
Thx! ja dat lijkt mij ook verstandig van die CAT (6) kabels.
Een PoE+ switch gaat niet werken bij deze camera? Dit is toch backwards compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
Klinkcent schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:16:
[...]

Een PoE+ switch gaat niet werken bij deze camera? Dit is toch backwards compatible?
Werkt prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Klinkcent schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:16:
[...]

een zwaardere switch/poort werkt ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
greg-a schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:41:
[...]

een zwaardere switch/poort werkt ook :)
Om het gewicht van de switch er nu te bij gaan betrekken vind ik nu ook weer zo wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:11
Momenteel deze deurbel ook hangen, werkt prima! Wat ik me wel afvraag, en ook al op reddit tegen kwam, komt er nog een manier om echt te reageren als een soort telefoonoproep op de deurbel? Of is dat nog mogelijk op te zetten via Home assistant ofzo?

• BoudewijnM
m.eddy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:18:
[...]

OpenWrt op die Asus en hij ondersteund ineens wel VLAN (behalve LAN5-8 ports zie: https://openwrt.org/toh/asus/rt-ac88u)
Die is voor de RT-AC88U maar ik heb de AX88U. Die heeft wel WRT Merlin maar ik kan nergens een handige handleiding vinden voor VLAN die eenvoudig genoeg is voor iemand met mijn zeer beperkte vaardigheden.

• BoudewijnM
[...]

Heb al eens eerder in dit topic benoemd dat dit volgens mij meer in theorie een bedreiging is dan in de praktijk. Er moet dus iemand een ethernet device (laptop?) Aan de utp kabel gaan hangen. Die utp kabel is (naar mijn verwachting) niet zo lang dat je m nog een meter uit de muur trekt. Dus wat van rare taferelen krijg je dan?

Iemand merkt dit echt wel op. Als dit al eens was gebeurd denk ik dat we daar wel iets over hadden gehoord.

Dus ja, het is een risico maar wat is de kans dat dit daadwerkelijk gebeurd? En hoelang heeft diegene toegang tot je netwerk? Wat van schade kan die in die tijd aanrichten?
Nou ja iemand die op zoek is naar eenvoudig toegang tot iemands netwerk kan oog hebben voor dit soort dingen. Oftwel zien dat deze Reolink mogelijk een POE kan zijn. Een tooltje hebben voor schade (en herrievrije verwijdering). vervolgens een UTP verlengkabeltje er aan en hij kan meters verder snachts in de steeg gaan zitten en uren lang doen wat hij wil.
Is het onwaarschijnlijk.... ja, ondenkbaar nee.

• m.eddy
  • Nu online
BoudewijnM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:06:
[...]

Die is voor de RT-AC88U maar ik heb de AX88U. Die heeft wel WRT Merlin maar ik kan nergens een handige handleiding vinden voor VLAN die eenvoudig genoeg is voor iemand met mijn zeer beperkte vaardigheden.
Ai te snel gepaste sorry 8)7

VLans zijn wel iets waar je je hoofd even omheen moet krijgen ja. Meerdere subnets die dus afgescheiden kunnen zijn is wel ideaal voor een camera netwerk wat niet zomaar bij het normale LAN mag of zelfs maar online.

• -Casper
BoudewijnM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:11:
[...]

Nou ja iemand die op zoek is naar eenvoudig toegang tot iemands netwerk kan oog hebben voor dit soort dingen. Oftwel zien dat deze Reolink mogelijk een POE kan zijn. Een tooltje hebben voor schade (en herrievrije verwijdering). vervolgens een UTP verlengkabeltje er aan en hij kan meters verder snachts in de steeg gaan zitten en uren lang doen wat hij wil.
Is het onwaarschijnlijk.... ja, ondenkbaar nee.
Ik zal ook niet beweren dat het ondenkbaar is maar ik geef ook aan (net zoals jij) dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien er geen steeg bij mij in de buurt zit :+

• Wolly
  • Niet online
-Casper schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:05:
[...]

Ik zal ook niet beweren dat het ondenkbaar is maar ik geef ook aan (net zoals jij) dat het niet waarschijnlijk is. Zeker aangezien er geen steeg bij mij in de buurt zit :+
Bestelbusje voor de deur parkeren :)

• BoudewijnM
Wolly schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:55:
[...]

Bestelbusje voor de deur parkeren :)
Of onder een camouflagenet in heg gaan zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Ik heb hier domoticz draaien, kan ik deze deurbel ook toevoegen ,zoals ik veel zie in HA.
Iemand bekend met deze plugin?
https://github.com/j-b-n/domoticz_reolink

[ Voor 29% gewijzigd door simonj op 29-09-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een microSD kaartje voor in deze deurbel. Nu lees ik in een review van een bepaald kaartje dat niet alle kaarten geschikt zijn voor continu schrijven. Welke kaart werkt goed bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:23
Meer mensen met notificatie problemen? Krijg geen notificatie op mijn iPhone als er aangebeld wordt. Nu is het wel zo dat ik van iPhone gewisseld ben, maar ik heb alles al opnieuw ingesteld en vooralsnog geen succes helaas.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Drardollan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:06:
Meer mensen met notificatie problemen? Krijg geen notificatie op mijn iPhone als er aangebeld wordt. Nu is het wel zo dat ik van iPhone gewisseld ben, maar ik heb alles al opnieuw ingesteld en vooralsnog geen succes helaas.
Ik had gisteravond opeens last van een fikse vertraging in notificaties, vermoed wat serverproblemen bij Reolink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:23
crunchytail schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Ik had gisteravond opeens last van een fikse vertraging in notificaties, vermoed wat serverproblemen bij Reolink.
Dan zal dat hetzelfde zijn, ik zal straks thuis nog even testen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003

bonyuri

Investigator!

AlfaMan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Ja dat werkt allemaal prima. Heb het uitvoerig getest. Staat nu ook bijna een week aan zonder problemen.
Ondertussen al problemen ondervonden met deze deurbel op 8V?
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om mijn trafo te vervangen als dat niet hoeft :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 20:40
Nee inmiddels een maand verder en werkt prima. Mijn 8v trafo is 23 jaar oud.
Ik zou het zonder eerst proberen. Had ik ook moeten doen. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tijsbeer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:
N.a.v. een post op Reddit deze besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/32578937422.html

Zojuist zijn ze bezorgd. En ik kan bevestigen dat deze chimes probleemloos werken met m'n Reolink Doorbell PoE.

Achteraf snap ik niet dat Reolink zo moeilijk doet over extra chimes. Het is gewoon 433MHz, en dit is gewoon in voorraad.
Heb ze inmiddels ook in bezit, alleen koppelen lukt niet.

Kwestie van knop op ontvanger 5 seconden indrukken en dan de bel indrukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Wolly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

Kwestie van knop op ontvanger 5 seconden indrukken en dan de bel indrukken toch?
Klopt, je moet het bovenste knopje aan de zijkant op de chime 5 seconden indrukken tot je een pieptoon hoort. Daarna de bel indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-06 09:33
Wolly schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:10:
[...]

Klopt, al merkte ik wel dat de knop van de ontvanger minder lang ingedrukt hoefde te worden; seconde of twee ongeveer. En het lampje knipperde vervolgens anders dan in de Reolink-handleiding staat, maar koppelen deed 'ie daarna prima.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
crunchytail schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

Klopt, je moet het bovenste knopje aan de zijkant op de chime 5 seconden indrukken tot je een pieptoon hoort. Daarna de bel indrukken.
Tijsbeer schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Klopt, al merkte ik wel dat de knop van de ontvanger minder lang ingedrukt hoefde te worden; seconde of twee ongeveer. En het lampje knipperde vervolgens anders dan in de Reolink-handleiding staat, maar koppelen deed 'ie daarna prima.
Ben er inmiddels achter dat ik een exemplaar heb gekregen welke niet werkt. Ik heb twee stuks besteld en het andere examplaar koppelde op de aangegeven manier in een mum van tijd.

Edit)

Het ontvangstbereik van deze Kerui chimes is enorm slecht. Ik heb twee exemplaren en de ene koppelt op 3 meter afstand, de andere alleen als ik met een verlengsnoer de chime naast de bel houd.

Ik heb de chimes op de 1e en 2e etage gehangen en daar werken ze al niet meer.

Miskoop wat mij betreft tenzij ik het zendvermogen van de Reolink kan opschroeven?

[ Voor 19% gewijzigd door Wolly op 02-10-2023 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-06 09:33
Die ervaring heb ik niet; ze hangen bij mij toch al gauw een meter of twaalf van de bel vandaan, met stenen muren met daarin elektra en isolatie ertussen. Doet de chime die bij je bel zat het wél op de plaats waar de Kerui chimes het niet doen?

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktn
  • Laatst online: 07-06 21:40
Iemand die het voor elkaar heeft gekregen om een foto te krijgen van diegene die aanbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
marktn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:10:
Iemand die het voor elkaar heeft gekregen om een foto te krijgen van diegene die aanbelt?
"Rich Notifications" van Reolink (notificaties met een foto) zijn enkel beschikbaar voor de WiFi-variant van de deurbel, in combinatie met het cloudabonnement.

Als je geen abonnement wilt, of de PoE-variant hebt, kun je met Home Assistant aan de slag.

Daarnaast kun je kiezen voor de Pushover app (eenmalige kosten van $5). Je kunt voor de deurbel instellen dat er een mail met foto wordt verzonden bij beweging/aanbellen. Pushover verstuurt deze mail vervolgens als pushbericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOsdYHr5YvuXOBWg68ji7haKyx4=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/0DBH9ExuCToCQ9jiDnOY3IS3.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door crunchytail op 03-10-2023 00:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
marktn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:10:
Er is ook een native Pushover integratie in Home Assistant. Deze werkt over het algemeen veel sneller dan een notificatie via e-mail. Hieronder een automation die ik daar ooit voor heb gemaakt.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
alias: Sensor voor - camera
description: ""
trigger:
  - type: motion
    platform: device
    device_id: xxx
    entity_id: binary_sensor.sensor_voor_motion
    domain: binary_sensor
condition: []
action:
  - service: camera.snapshot
    data:
      filename: >-
        /media/camera/oprit_{{ as_timestamp(now()) |
        timestamp_custom('%y_%m_%d-%H_%M') }}_a.jpg
    target:
      entity_id: camera.oprit_snapshots
  - service: notify.pushover
    data:
      data:
        sound: pianobar
        attachment: >-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

denneappel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:51:
[...]

Er is ook een native Pushover integratie in Home Assistant. Deze werkt over het algemeen veel sneller dan een notificatie via e-mail. Hieronder een automation die ik daar ooit voor heb gemaakt.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
trigger:
action:
    data:
    target:
    data:
      data:
Je kunt rechtstreeks een snapshot uit de camera sturen zonder deze eerst te hoeven opslaan:
http://REOLINK_IP/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&user=user&password=password

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al Reolink werkende gekregen met een normale bel gong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:12:
Heeft iemand al Reolink werkende gekregen met een normale bel gong?
Zie https://community.home-as...anical-chime-guide/556063

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
Koffie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Je kunt rechtstreeks een snapshot uit de camera sturen zonder deze eerst te hoeven opslaan:
http://REOLINK_IP/cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&user=user&password=password
Thanks, ga ik proberen! Dan zou ik nog een seconde eerder bij de deur kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
denneappel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:51:
[...]

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
trigger:
action:
    data:
    target:
    data:
      data:
Werken notificaties via notify.pushover beter / sneller dan de ingebouwde notify.iphone (iphone is de variabele) notificatie van HA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

greg-a schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Werken notificaties via notify.pushover beter / sneller dan de ingebouwde notify.iphone (iphone is de variabele) notificatie van HA?
Ik heb en geen pushover en geen iphone.
Maar voor dergelijke notificaties gebruik ik telegram ipv een HA notification op mijn telefoon.
Waarom? Heel simpel: een HA notificatie krijg je 1 keer en ben je dan kwijt. Even inzoomen zit er ook niet bij.

Met een telegram bericht kan ik een uur later nog eens terugkijken wie er nu stond.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
greg-a schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Zoals @Koffie aangaf je bent de notifications snel kwijt. Daarnaast ontvang ik ze via Pushover ook direct op andere devices (macbook, Linux werklaptop etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
Het is maar net wat je gewend bent / makkelijker vindt. Sommig meldingen gaan wel via companion app omdat er directe acties aan verbonden zijn of ik de app graag even open op een bepaalde view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 23:56
Ik heb dus die extra chime aangeschaft via Ali en dat werkt prima als de bel afgaat. Echter, soms gaat deze chime dus zomaar af zonder dat er op de deurbel wordt gedrukt. Hebben hier meerdere mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Voor de aanschaf zit ik nog met een aantal vragen, is er nou wel of geen beschikbaarheid voor Homekit?
Ik lees kdat sommige mensen in het verleden met custom firmware hebben opgelost, is dat nog steeds verplicht voor deze integratie?

Is er een tweede Chime ook los te bestellen? Via Google krijg ik dit niet gevonden namelijk.
Degene van Ali lijkt wat vreemde trekjes te hebben namelijk dus daar ben ik een beetje huiverig voor..

[ Voor 13% gewijzigd door Gekkenhuis op 11-10-2023 10:01 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003

bonyuri

Investigator!

Er is voor zo ver ik weet geen ondersteuning voor HomeKit, maar je kunt dit oplossing met Scrypted.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Gekkenhuis schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:00:
Is er een tweede Chime ook los te bestellen? Via Google krijg ik dit niet gevonden namelijk.
Degene van Ali lijkt wat vreemde trekjes te hebben namelijk dus daar ben ik een beetje huiverig voor..
Nee, vooralsnog is de officiële chime van Reolink helaas niet los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgerpuntnet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 17:22
Ik heb hem sinds kort ook aan mijn deur hangen. Camera hangt aan Synology surveilance station. Koppelen ging prima en ik kan kiezen tussen bewegingsdetectie vanuit de camera of door surveilance station. Als ik die van de camera kies neemt hij enkel en alleen op bij 'personen' (icoontje van 2 rondjes in de Reolink app). De gewone bewegingen worden dus niet geregistreerd, en erger nog, de 'bezoeker' wordt niet geregistreerd. Ik gebruik nu de detectie van surveilance station maar merk dat gaat wat minder goed om met bijvoorbeeld beweging door schaduwen en dergelijke.

Weet iemand hoe ik de detectie door de camera 'alle' bewegingen kan laten doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 07:26
Rutgerpuntnet schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:57:
Ik heb hem sinds kort ook aan mijn deur hangen. Camera hangt aan Synology surveilance station. Koppelen ging prima en ik kan kiezen tussen bewegingsdetectie vanuit de camera of door surveilance station. Als ik die van de camera kies neemt hij enkel en alleen op bij 'personen' (icoontje van 2 rondjes in de Reolink app). De gewone bewegingen worden dus niet geregistreerd, en erger nog, de 'bezoeker' wordt niet geregistreerd. Ik gebruik nu de detectie van surveilance station maar merk dat gaat wat minder goed om met bijvoorbeeld beweging door schaduwen en dergelijke.

Weet iemand hoe ik de detectie door de camera 'alle' bewegingen kan laten doorgeven?
Wat is precies je use case?

Als die opneemt bij alle bewegingen dan weet je ook zeker dat die opneemt als iemand aanbelt. Dan heb je voldoende info om een video / foto op te halen.

Als die constant opneemt vanwege de vele fals positives dan is het wel zonde van de opslagruimte. Aan de andere kant, je wilt ook geen false negatives. Het is erg vervelend als die niet opneemt terwijl er een op camera onherkenbare inbreker actief is bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Rutgerpuntnet schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:57:

Je zou onder opname kunnen kijken met een aangepast schema. Daar zowel smart detect - person detection als de Intercom - deurbel functie selecteren. dan zou het moeten werken - bij mij werkt dat iig prima. Vreemd genoeg lopen geluid en beeld niet synchroon op via SS. Via de Reolink App werkt het prima

Anders een sd kaart in de deurbel en met FTP laten wegschrijven naar de NAS (niet ideaal, dat snap ik)

[ Voor 6% gewijzigd door greg-a op 13-10-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online
Ben wat aan het testen met de doorbell (POE).

Wilde hem eigenlijk redelijk simpel gebruiken.
Eigenlijk naast de doorbell functie hem inzetten als continue security camera - opnemen via SD kaartje.

Mijn test is vrij statisch - camera ligt gewoon op mijn bureau. Geen idee of het met de camera buiten de kb/s nog hoger zal zijn.
Wilde er een 512GB kaartje in doen en dan laten overschrijven als ie vol is.
Na wat testen kom ik met continue opnemen op een verbruik van 1.8GB per uur. Met een 512GB kaartje kom ik dan aan de 11.5 dagen voordat ie zou beginnen te overschrijven.
Dat zou betekenen dat hij per jaar ongeveer 32 keer het kaartje zou overschrijven. Zou mooi zijn als zo'n kaart een paar jaar meegaan - geen idee of zo'n kaart dat aan kan.
BV: uitvoering: Samsung EVO Plus v2 microSDXC 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgerpuntnet
greg-a schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:30:
[...]

Je zou onder opname kunnen kijken met een aangepast schema. Daar zowel smart detect - person detection als de Intercom - deurbel functie selecteren. dan zou het moeten werken - bij mij werkt dat iig prima. Vreemd genoeg lopen geluid en beeld niet synchroon op via SS. Via de Reolink App werkt het prima

Anders een sd kaart in de deurbel en met FTP laten wegschrijven naar de NAS (niet ideaal, dat snap ik)
Bedoel je schema settings in de Reolink app of in SS? Want in de reolink app staan die allemaal aan en er zit momenteel al een SD kaart in die wel degelijk die 3 verschillende bewegingen detecteert en opneemt. Maar op SS dus niet.
Het is geen ramp, met de beweginsdetectie van Synology lukt het wel alleen iets meer false positives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Rutgerpuntnet schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Bedoel je schema settings in de Reolink app of in SS? Want in de reolink app staan die allemaal aan en er zit momenteel al een SD kaart in die wel degelijk die 3 verschillende bewegingen detecteert en opneemt. Maar op SS dus niet.
Het is geen ramp, met de beweginsdetectie van Synology lukt het wel alleen iets meer false positives.
Mijn verhaal (minus het FTP gedeelte) gaat alleen over de instellingen binnen SS.

Zie foto hieronder, ik heb je twee onderste opties geselecteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4k4ywuVSR6DzQOwtIRrJZCoPSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IgLYCaPEdtaHAujvyQEEkakN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgerpuntnet
greg-a schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:19:
[...]

Mijn verhaal (minus het FTP gedeelte) gaat alleen over de instellingen binnen SS.

Zie foto hieronder, ik heb je twee onderste opties geselecteerd.
[Afbeelding]
Ah, mijn camera stond blijkbaar als generieke onvif. Inmiddels wat met de settings gespeeld dus ik ga het vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
II This Game II schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:19:
[...]

Heb ook de POE bij amazon vandaan, maar op de qnap via QVR Pro/Elite of Surveilance station wil nog niet lukken. De E1 Pro wordt wel netjes ontdekt, maar de deurbel en 833 cam niet. Je zou denken dat met ONVIF dit gelijk zou moeten werken omdat een specifiek model niet eerst hoeft te worden toegevoegd aan de support list. Ik krijg wel een groene stip bij de discovery maar de test gaat fout en ook in het hoofdscherm blijven ze staan op "connecting".

Heb nu maar tijdelijk de ftp optie gebruikt en de camera's sturen de data van een paar seconden voor de detectie door. De 833 herkent ook al huisdieren, de deurbel helaas nog niet.
Ook veel last van beestjes snachts welke bijna continu opnames veroorzaken, ondanks de persoonsdetectie trigger, denk nog wat aan de gevoeligheid finetunen.

Volgende stap is maar kijken hoe het net Blue Iris werkt en daarna eea doorkoppelen naar HA.

Ook de pushnotificaties zijn nog niet geweldig, Of je krijgt een melding van elke vlieg voor de camera, of helemaal niks. Lijkt of de laatste app die aanlogt alleen de meldingen krijgt. Zal voor de huisgenoten wellicht een ander account moeten aanmaken en de camera delen ipv met hetzelfde account inloggen.
Even benieuwd of @II This Game II of iemand anders er al in is geslaagd om de beelden op QVR Pro/Elite op te slaan. Ik heb de deurbel verder prima werkend, maar test slaagt niet omdat ie geen verbinding kan krijgen met de deurbel. Gouden tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikp77
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Inmiddels is het gelukt, door in de camerasettings binnen QVR Pro (waar de Reolink doorbell niet tussen staat) niet te kiezen voor een willekeurige andere Reolink camera maar het algemene ONVIF profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 17:03
Ik kan me vaag herinneren dat voor sommige apparaten ik ook ONVIF moest aanzetten voordat het ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
frye schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:34:
Geen idee als dit wel het juiste topic is maar zit met een vraagje ivm huidige situatie.

Ik heb een Reolink Wifi doorbell en hierin zit een sdkaart in.
Alle beelden neem ik ook op mijn Synology nas via surveillance station.

Heb sinds kort ook Home Assistant.
Wat is het beste dat ik nu doe? De camera toevoegen via Reolink of via Synology?

Heb nu ook via Home Assistant de deurbel kunnen toevoegen aan Apple Homekit via de Home Assistant bridge.

Maar... de camera stream in home assistant komt voorlopig nog van synology en niet reolink zelf.
Is het sneller rechtstreeks via Reolink of weinig impact? Heb eens beide toegevoegd maar beide situaties duren ongeveer 10 seconde voor ik echt live beeld heb.
Heb jij hier toevallig al meer ervaring mee? Ik wil graag de boel opzetten zonder de officiele Reolink app. Ik heb nu namelijk dezelfde vragen...

Ik kan ervoor kiezen om de deurbel alleen aan Home Assistant toe te voegen. Dat is voldoende voor de scenario's:
- Livestream
- Livestream / Snapshot als iemand op deurbel drukt
- Bewegingdetectie op basis van de deurbelcamera

Nadelen:
- Geen 2-way audio
- Minder goede grafische interface om beelden terug te kijken?

Als ik Synology Surveillance Station erbij pak in combinatie met Home Assistant:
- Fancy grafische interface om beelden terug te kijken
- Betere bewegingsdetectie volgens mij? Meer opties?

Als de bewegingsdetectie van de deurbel zelf goed genoeg is, en als lokale SD-kaart opslag betrouwbaar is dan zie ik niet echt een reden om SS te gaan gebruiken. Iemand hier nog tips / suggesties / ideeën? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 09:28
Hallo,
ik ben nieuw in dit topic en heb nav de vele mooie berichten hier net een Reolink wifi deurbel aangeschaft.
Momenteel heb ik praktisch alles werkende en gebruik zowel Android als IOS telefoons en geef alleen de visitor meldingen via push in beeld en geluid op de telefoons weer.
Via mail, (icm Pushover), laat ik op een specifieke telefoon, ook de bewegingsmeldingen (persons) weergeven.
Dat geschiedt dan via de mail functionaliteit van de deurbel en dat werkt erg goed.

Ik heb tevens gekeken in hoeverre er extra chimes aan kunnen worden gekoppeld en zag dat er een specifiek model/merk hiervoor in aanmerking kwam. (staat in het start deel van dit topic)

Voordat ik tot aanschaf besloot, herinnerde ik mij, dat ik nog 2 chimes van een oude video belset in de kast had liggen.
Welnu ik heb ze beiden gewoon kunnen pairen en met verschillende melodietjes getest.
Tevens een test gedaan van beide chimes in de schuur en de deurbel unit aan de voorkant van het huis in de computerkamer, (afstand ongeveer 13m met enkele muren , beton, gipswanden ed er tussen in.
Het pairen gaat wel met een bepaalde volgorde, want je moet eerst de melodie kiezen en dan vervolgens een aantal seconden op de volumeknop ingedrukt houden, totdat de blauwe led in het midden van de chime constant gaat oplichten.
Vervolgens op de deurbelknop drukken en dan is de chime gekoppeld.
Daarna de volgende chime op identieke manier gekoppeld.
Momenteel heb ik dus zowel de bijgeleverde chime als de extra 2 gekoppeld, dus in totaal 3 chimes.
(Handig , want ik vertoef veel in de schuur, dus daar komt er zo en zo eentje)

Voor belangstellenden kan je de volgende link aanklikken en je komt bij een identieke chime, tevens staat hier ook nog een handleiding bij.
let wel, dat ik deze zelf niet heb aangeschaft, echter lijken deze identiek, zoek op chime 433mhz en voor de prijs hoef je het niet te laten ;-)
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

De chimes die er exact hetzelfde uitzien, zaten bij een Video deurbel, die je bij Bol kan aanschaffen, (zie link)
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000132878881/?s2a=

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Ik heb iets raars nu met de doorbell ,ik krijg nu wel meldingen op de app van motion dertect , maar via HA krijg die meldingen niet meer. nu heb ik wel iets aangepast omdat ik wel veel meldingen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 15:19
Ik kreeg in Home Assistant een popup voor een firmware update, Video Doorbell WiFi.
Via de Windows app de update gedraaid, nu versie v3.0.0.2555_23080700

Op de site gekeken maar daar zie ik enkel nog v3.0.0.2033_23041300 en dus ook geen nieuwere release notes. Via Google wordt ik ook niets wijzer. Iemand release notes gezien ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jaspov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:21:
Ik kreeg in Home Assistant een popup voor een firmware update, Video Doorbell WiFi.
Via de Windows app de update gedraaid, nu versie v3.0.0.2555_23080700

Op de site gekeken maar daar zie ik enkel nog v3.0.0.2033_23041300 en dus ook geen nieuwere release notes. Via Google wordt ik ook niets wijzer. Iemand release notes gezien ergens?
Ik dacht laat ik ook eens kijken via de ios app: new update version v3.0.0.2033_23090400.
Kan ook niks op internet vinden, dus wacht nog even met updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 15:19
Bijzonder, support maar gemaild en release notes gevraagd (en update van de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik zit ook aan deze bel te denken. Paar vragen:
- werkt de ftp functie ook richting sftp op een online dienst of alleen lokaal?
- de bel zou hier in aan de zuid/oost kant hangen in de volle zon. Gaat dit goed komen qua hitte?
- hoelang gaat de batterij gemiddeld mee? Helaas heb ik maar 8v in de meterkast en zou dat dan later eens willen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Batterij? Volgens mij ben je in de war met een ander product.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik heb over zoveel gelezen dat ik wellicht in de war ben.. maar dacht dat wireless wifi een batterij zou hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
gelukkie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:11:
Ik heb over zoveel gelezen dat ik wellicht in de war ben.. maar dacht dat wireless wifi een batterij zou hebben?
Nope. Geen enkele variant heeft een batterij.

Voor wat betreft je vraag over het hangen in volle zon, dat is geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik probeer de MicroSD card in de Video door bel Wifi te duwen, maar heb het idee dat deze telkens weer terug veert en niet lekker blijft zitten. MicroSD card wordt nu ook niet gezien. Je diwt het kaartje toch op zijn plek met het richeltje naar boven zodat je deze er weer makkelijk uit kan trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Campo di Casa schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:31:
Ik probeer de MicroSD card in de Video door bel Wifi te duwen, maar heb het idee dat deze telkens weer terug veert en niet lekker blijft zitten. MicroSD card wordt nu ook niet gezien. Je diwt het kaartje toch op zijn plek met het richeltje naar boven zodat je deze er weer makkelijk uit kan trekken?
Technisch gezien trek je hem er niet uit. Je duwt het kaartje verder in waardoor die vanwege een veertje weer losschiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35
banaliteit schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Technisch gezien trek je hem er niet uit. Je duwt het kaartje verder in waardoor die vanwege een veertje weer losschiet.
Het is gelukt. Met mijn vinger kreeg ik de SDcard niet ver genoeg. Met schroevendraaier lukte het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 21:26
Ik heb de afgelopen 1,5 jaar gebruik gemaakt van de eufy 2k deubell (battery, wired verison S220). na 1,5 jaar werkte deze niet meer en had geld teruggekregen van Amazon. Wee een eufy besteld, weer een S220, maar nu gaat de batterij binnen een dag leeg terwijl ik op bedraad heb gezet.
Ik d8, het wordt tijd voor een alternatief. zojuist de reolink besteld. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
bhartman schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Ik dacht laat ik ook eens kijken via de ios app: new update version v3.0.0.2033_23090400.
Kan ook niks op internet vinden, dus wacht nog even met updaten.
Dito hier na upgrade IOS app naar laatste versie.
Geen releasnotes te vinden, dus laat het maar even zoals het is!
if it works don't touch it!

btw, heeft iemand een advies over de plaats hoogte van deze deurbel?
Ik had de deurbel nl nog niet geplaatst ivm plaatsing kunststof voordeur incl kozijn.
Ik lees 1.20 maar weer ergens anders 1.30 of 1.40

[ Voor 7% gewijzigd door charleychui op 31-10-2023 16:30 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
1,20, staat in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6gXb8GGl2Zt9pY8R7nFNt8vVWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLznK40RvBd0vPqsnBEuZald.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Hier hangt hij nu toch wel op 150 onderkant deurbel bevalt prima. :) nederlanders zijn wat langer dan de aziatische markt waar hij ontwikkelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
magneetje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:28:
[...]

Ik dacht dat het aan mij lag maar ik heb het probleem hier ook. Gisteren en vandaag geen notificaties.
Vanmiddag de bel opnieuw opgestart en toen kreeg ik bij het aanbellen wel 1x een notificatie (8 seconden later) maar daarna werkte het weer helemaal niet.

Het is allemaal nog niet heel erg betrouwbaar. Hebben ze een webpagina waar je de status van de server kunt zien?
Hoe heb jij dit opgelost?

Bij mij werkt de motion / person detection plots niet meer. Ik heb alle randvoorwaarden ook uitgezet zoals minimale grootte etc. Reboot werkt ook niet.

Ik zie op internet ook meldingen van mensen die klagen, maar geen oplossing. Deurbel is niet erg betrouwbaar op deze manier. :/

Edit:
Motion doet het nu wel weer maar personendetectie niet. :|

[ Voor 4% gewijzigd door banaliteit op 01-11-2023 10:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 23:40
Ook ik had behoefte voor extra chimes (gong). Eerst netjes gevraagd of ik 2 van die dingen kan bestellen bij Reolink. Maar daar kreeg ik het volgende antwoord op:
Greetings from Reolink Pre-sale Team.

Sorry that we do not have extra Chimes to sell.
And the video doorbell camera can not support multiple chimes now.

If you connect the Doorbell camera to the Internet, you would also receive a push/email alert on the phone once there is someone pressing it.
What's more, our Video Doorbell cameras can support ringing and push notifications on Google Home/Amazon Alexa devices.
Does it work for you?
Nou daar was ik dus niet zo happy mee. Heb de gok gewaagd om 2 van deze te bestellen:
https://nl.aliexpress.com...dRiX&gatewayAdapt=glo2nld

En ja hoor, werkt in 1x. Chime in de stopcontact, inleermodus van de chime opstarten, de deurbel indrukken, en ze zijn gekoppeld. Heb nu 1 chime op een afstand waar de signaal door 2 dikke muren heen gaat, en dat gaat prima. In totaal heb ik 1 originele en 2 Ali-chimes werkend.

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 21:26
Morgen komt de (wifi) reolink binnen.
Ik wil dus de bestaande draden van mijn deurbel gebruiken icm adapter, omdat ik een 8v trafo heb en dit is dus niet voldoende voor de deurbel begrijp ik.

Ik had dit idee:
de (rood/blauwe) draden loskoppelen van de tranformator, net voordat ze de meterkast in gaan. vanaf daar aansluiten op de meegeleverde "extension cable". vervolgens extension cable inklikken in de power adapter.

zie ik iets over het hoofd? of moet ik gewoon de bestaande transformator proberen? ik heb ook gelezen dat er een aantal tweakers zijn die de 8v transfo probleemloos gebruiken.. als ik hiervoor ga, dan moet ik waarschijnlijk wel de bestaande mechanische gong uitschakelen/doorlussen ofzo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
SolarOrbiter schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:10:
Morgen komt de (wifi) reolink binnen.
Ik wil dus de bestaande draden van mijn deurbel gebruiken icm adapter, omdat ik een 8v trafo heb en dit is dus niet voldoende voor de deurbel begrijp ik.

Ik had dit idee:
de (rood/blauwe) draden loskoppelen van de tranformator, net voordat ze de meterkast in gaan. vanaf daar aansluiten op de meegeleverde "extension cable". vervolgens extension cable inklikken in de power adapter.

zie ik iets over het hoofd? of moet ik gewoon de bestaande transformator proberen? ik heb ook gelezen dat er een aantal tweakers zijn die de 8v transfo probleemloos gebruiken.. als ik hiervoor ga, dan moet ik waarschijnlijk wel de bestaande mechanische gong uitschakelen/doorlussen ofzo....
ik heb hetzelfde hier ook uitgevoerd.
Oude 8V trafo is buiten dienst ;-)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
vormulier schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:46:
[...]

Hier hangt hij nu toch wel op 150 onderkant deurbel bevalt prima. :) nederlanders zijn wat langer dan de aziatische markt waar hij ontwikkelt is.
Waar het mij om gaat is, dat het gezicht zichtbaar moet zijn op ongeveer 1 m van de voordeur

charleyr

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste