Hallo,
ik ben nieuw in dit topic en heb nav de vele mooie berichten hier net een Reolink wifi deurbel aangeschaft.
Momenteel heb ik praktisch alles werkende en gebruik zowel Android als IOS telefoons en geef alleen de visitor meldingen via push in beeld en geluid op de telefoons weer.
Via mail, (icm Pushover), laat ik op een specifieke telefoon, ook de bewegingsmeldingen (persons) weergeven.
Dat geschiedt dan via de mail functionaliteit van de deurbel en dat werkt erg goed.
Ik heb tevens gekeken in hoeverre er extra chimes aan kunnen worden gekoppeld en zag dat er een specifiek model/merk hiervoor in aanmerking kwam. (staat in het start deel van dit topic)
Voordat ik tot aanschaf besloot, herinnerde ik mij, dat ik nog 2 chimes van een oude video belset in de kast had liggen.
Welnu ik heb ze beiden gewoon kunnen pairen en met verschillende melodietjes getest.
Tevens een test gedaan van beide chimes in de schuur en de deurbel unit aan de voorkant van het huis in de computerkamer, (afstand ongeveer 13m met enkele muren , beton, gipswanden ed er tussen in.
Het pairen gaat wel met een bepaalde volgorde, want je moet eerst de melodie kiezen en dan vervolgens een aantal seconden op de volumeknop ingedrukt houden, totdat de blauwe led in het midden van de chime constant gaat oplichten.
Vervolgens op de deurbelknop drukken en dan is de chime gekoppeld.
Daarna de volgende chime op identieke manier gekoppeld.
Momenteel heb ik dus zowel de bijgeleverde chime als de extra 2 gekoppeld, dus in totaal 3 chimes.
(Handig , want ik vertoef veel in de schuur, dus daar komt er zo en zo eentje)
Voor belangstellenden kan je de volgende link aanklikken en je komt bij een identieke chime, tevens staat hier ook nog een handleiding bij.
let wel, dat ik deze zelf niet heb aangeschaft, echter lijken deze identiek, zoek op chime 433mhz en voor de prijs hoef je het niet te laten ;-)
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld
De chimes die er exact hetzelfde uitzien, zaten bij een Video deurbel, die je bij Bol kan aanschaffen, (zie link)
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000132878881/?s2a=