Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

SolarOrbiter schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:10:
Morgen komt de (wifi) reolink binnen.
Ik wil dus de bestaande draden van mijn deurbel gebruiken icm adapter, omdat ik een 8v trafo heb en dit is dus niet voldoende voor de deurbel begrijp ik.

Ik had dit idee:
de (rood/blauwe) draden loskoppelen van de tranformator, net voordat ze de meterkast in gaan. vanaf daar aansluiten op de meegeleverde "extension cable". vervolgens extension cable inklikken in de power adapter.

zie ik iets over het hoofd? of moet ik gewoon de bestaande transformator proberen? ik heb ook gelezen dat er een aantal tweakers zijn die de 8v transfo probleemloos gebruiken.. als ik hiervoor ga, dan moet ik waarschijnlijk wel de bestaande mechanische gong uitschakelen/doorlussen ofzo....
Ik wilde dit ook doen, maar heb toch eerst mijn bestaande 8V trafo geprobeerd en tot mijn verbazing werkt dit gewoon :)
Ik heb wel mijn oude deurbel volledig losgekoppeld en de bestaande draden doorverbonden.

edit: dit werkt nu al ongeveer 4 weken feilloos. Ik heb geen SD kaart in de deurbel zitten, maar hij streamt wel 24/7 naar Scrypted zodat ik de deurbel ook in HomeKit te zien krijg

[ Voor 8% gewijzigd door bonyuri op 01-11-2023 11:02 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:23
Iets raars, kom er vandaag achter dat ik geen push notification op mijn iphone meer krijg al iemand op de bel drukt. Tot een paar dagen terug geen problemen en nooit wat veranderd aan de instellingen. Voor alle zekerheid de pushnotification settings uit gezet vanuit de ios app en weer ingeschakeld. In de app ook een restart gedaan van de deurbel. Ook in settings van iphone bij de app alle uit en weer aan gezet. Test vanuit de app geeft aan dat de deurbel goed is geinstalleerd en werkt maar geen push notificatie…

Notificatietijd staat 24/7 op alle dagen aan bij persoon.

Net nog een update van de ios app gedaan gezien die er was, maar ook dat veranderd de situatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:16
basjuhh schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:58:
Iets raars, kom er vandaag achter dat ik geen push notification op mijn iphone meer krijg al iemand op de bel drukt. Tot een paar dagen terug geen problemen en nooit wat veranderd aan de instellingen. Voor alle zekerheid de pushnotification settings uit gezet vanuit de ios app en weer ingeschakeld. In de app ook een restart gedaan van de deurbel. Ook in settings van iphone bij de app alle uit en weer aan gezet. Test vanuit de app geeft aan dat de deurbel goed is geinstalleerd en werkt maar geen push notificatie…

Notificatietijd staat 24/7 op alle dagen aan bij persoon.

Net nog een update van de ios app gedaan gezien die er was, maar ook dat veranderd de situatie niet.
Ik heb push notifications op mijn iphone, echter gebruik de instelling alleen voor visitor.
(degene die dus op de bel drukt)
ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar wellicht kan je dat aanpassen en eens proberen!

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xezol
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-10 22:41
Ik heb dit gedaan met een Homeassistant automatisering, een ACAC adapter (Mechanische gong heeft wisselstroom nodig) en een philips hue smartplug.

Als deurbel ingedrukt wordt -> Activeer philips hue smartplug voor 1 seconde -> deactiveer.
Werkt al enkele maanden voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:23
Bij mij staat hij inderdaad ook enkel op bezoeker.
charleychui schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:15:
[...]

Ik heb push notifications op mijn iphone, echter gebruik de instelling alleen voor visitor.
(degene die dus op de bel drukt)
ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar wellicht kan je dat aanpassen en eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37
gelukkie schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:18:
Ik zit ook aan deze bel te denken. Paar vragen:
- werkt de ftp functie ook richting sftp op een online dienst of alleen lokaal?
- de bel zou hier in aan de zuid/oost kant hangen in de volle zon. Gaat dit goed komen qua hitte?
- hoelang gaat de batterij gemiddeld mee? Helaas heb ik maar 8v in de meterkast en zou dat dan later eens willen aanpassen.
Een artikel, maar helaas voor mij niet helemaal helder: https://blogs.iis.net/rob...tp-clients-are-using-ftps

Hier heb ik ftp werkend op een externe dienst. Ik probeer het middels de instellingen via ftps te pushen. Hoe kan controleren of dit ook daadwerkelijk gebeurt? Iemand een tip?

[ Voor 10% gewijzigd door StormRider op 02-11-2023 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ballistique
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09-2024
Hier inmiddels ook al enige weken naar tevredenheid de deurbel.

I.v.m. de Chinese privacy draak die Reolink is, heeft de deurbel geen toegang tot het internet maar wordt deze via BlueIris aangestuurd.
Grote plus voor de Reolink apparatuur dus, dat het spul ook via web interface veel opties heeft om het apparaat anders aan te sturen i.p.v. alles via een of andere clouddienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:55
gisteravond was de reolink binnen. Ik heb de bestaande trafo van 8v gebruikt om te kijken of het werkte (en dus mechanische gong doorgelust)..
en verrek :-p het werkt. er zit zelfs een sd-kaart in om opnames te maken. werkt ook prima. ik heb vaniochtend een time-lapse gedaan van de zonsopgang en ziet er wel leuk uit.
ter vervanging van de rich notification heb ik pushover app geinstalleerd. en nu krijg ik 1-2 sec na melding van Reolink een berichtje van pushover met een foto. werkt prima. ik ga het 30 dagen aankijken en als het nog steeds goed werkt, dan zal ik de betaalde versie a 5 euro kopen hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:16
SolarOrbiter schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:24:
gisteravond was de reolink binnen. Ik heb de bestaande trafo van 8v gebruikt om te kijken of het werkte (en dus mechanische gong doorgelust)..
en verrek :-p het werkt. er zit zelfs een sd-kaart in om opnames te maken. werkt ook prima. ik heb vaniochtend een time-lapse gedaan van de zonsopgang en ziet er wel leuk uit.
ter vervanging van de rich notification heb ik pushover app geinstalleerd. en nu krijg ik 1-2 sec na melding van Reolink een berichtje van pushover met een foto. werkt prima. ik ga het 30 dagen aankijken en als het nog steeds goed werkt, dan zal ik de betaalde versie a 5 euro kopen hiervoor.
Pushover app hier al enige maanden in gebruik, werkt top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13
Nog helemaal niet gekeken naar het doorlussen/blijven gebruiken van je bestaande bel - maar goed idee. De meegeleverde chime is niet luid genoeg voor het hele huis. De oude wel.
De voeding daarvan heeft gewoon een maak contact. Als je die kortsluit gaat de bel rinkelen. Simpel lijkt mij maar ik zie niet in hoe ik die moet doorlussen aan de Reolink.

Ze zeggen zelf namelijk het volgende:

Can I use Reolink Video Doorbell PoE with my pre-existing chimes?
No, it does not work with chimes of other brands or pre-existing mechanical chimes. But the doorbell can be powered by the existing wiring from your mechanical chime, which will no longer ring in such circumstances.

Ook zie ik links naar een het verbinden met een mechanische bel met een apart apparaat met een 433 netwerk waar de chime zelf ook op draait.
Dat wijst er allemaal op dat je niet zomaar kan doorlussen.

@SolarOrbiter Hoe heb je doorgelust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:55
de twee draden die in de mechanische gong zitten (blauw en rood in mijn geval) heb ik los gehaald van de mechanische gong en vervolgens met behulp van een lasdop aan elkaar vast gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
m.eddy schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:53:
Nog helemaal niet gekeken naar het doorlussen/blijven gebruiken van je bestaande bel - maar goed idee. De meegeleverde chime is niet luid genoeg voor het hele huis. De oude wel.
De voeding daarvan heeft gewoon een maak contact. Als je die kortsluit gaat de bel rinkelen. Simpel lijkt mij maar ik zie niet in hoe ik die moet doorlussen aan de Reolink.

Ze zeggen zelf namelijk het volgende:

Can I use Reolink Video Doorbell PoE with my pre-existing chimes?
No, it does not work with chimes of other brands or pre-existing mechanical chimes. But the doorbell can be powered by the existing wiring from your mechanical chime, which will no longer ring in such circumstances.

Ook zie ik links naar een het verbinden met een mechanische bel met een apart apparaat met een 433 netwerk waar de chime zelf ook op draait.
Dat wijst er allemaal op dat je niet zomaar kan doorlussen.

@SolarOrbiter Hoe heb je doorgelust?
Je kunt inderdaad niet zomaar je bestaande mechanische gong gebruiken zonder een hoop geknutsel.

Gemakkelijkste optie is om een extra draadloze gong te kopen (bijv. deze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:55
Andere optie is een shelly kopen.

Dan kan je via bijv. home assistant de deurbel via wifi aan of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 14:56
Eindelijk reactie op de nieuwe firmware:
"firmware Updated the Web Client and fixed known bugs in Smart Home usage."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 16:18

bonyuri

Investigator!

Wel een beetje vage release notes...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 14:56
bonyuri schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:06:
Wel een beetje vage release notes...
Eens. Dit zijn ook niet echt de release notes zelf maar wat is nagevraagd. Veel gekker dat de firmware zelf er al is maar geen notes of site update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
crunchytail schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:14:
[...]

Je kunt inderdaad niet zomaar je bestaande mechanische gong gebruiken zonder een hoop geknutsel.

Gemakkelijkste optie is om een extra draadloze gong te kopen (bijv. deze).
Right inderdaad veel gedoe om een chime om te bouwen.
Ik denk nu aan een simpele Zigbee Sonoff die de oude vouding gaat schakelen. Toch maar via HA dan. Zoek alleen een mooie oplossing om die ZBMINI mooi in de meterkast weg te werken. Zijn DIN adapters maar niet voor deze versie blijkbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• charleychui
@n0ss

Bedankt voor de tip.
ik had moeite met de bevestiging op onze nieuwe kunsstof deurkozijn, dus heb jouw tip gebruikt om deze verstelbare wig op de muur te monteren.
De Wig van de Reolink past exact op deze verstelbare wig en daar kan vervolgens de montageplaat op worden gezet.
Geen aanpassingen oid aan de wig hoeven te doen.
De hoek is nu voor mij ook exact goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qRChJ_VLWZEQ4C24JuaNCbvPp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VFuwyZviOX0TBwMx79FgpBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WC3rx_AT0Ggdq1aqnl4ZsD3XDR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvVwI5VqY6WCszaqBAl1kUCN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhxqbSdCA38JFrMEVYjuOffRO3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yf9hgovnfZeCNQ1F2E43YmQm.png?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
charleychui schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:32:
[...]

@n0ss

Bedankt voor de tip.
ik had moeite met de bevestiging op onze nieuwe kunsstof deurkozijn, dus heb jouw tip gebruikt om deze verstelbare wig op de muur te monteren.
De Wig van de Reolink past exact op deze verstelbare wig en daar kan vervolgens de montageplaat op worden gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 12:33

n0ss

⭐⭐⭐

[...]

@n0ss

Bedankt voor de tip.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! fijn dat je er wat aan hebt gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skigek
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb de reolink deurbel
Met de opslag nu na een paar maanden
zet hij record steeds uit, wanneer ik hem weer aanzet gaat het even goed en dan staat hij opeens weer uitgeschakeld?

Sd kaart geformateerd
Aangezet via de webbrowser
Beide geen result iemand hier ook last van en hoe
Op te lossen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
skigek schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:46:
Heb de reolink deurbel
Met de opslag nu na een paar maanden
zet hij record steeds uit, wanneer ik hem weer aanzet gaat het even goed en dan staat hij opeens weer uitgeschakeld?

Sd kaart geformateerd
Aangezet via de webbrowser
Beide geen result iemand hier ook last van en hoe
Op te lossen

Alvast bedankt
Heb je ingesteld dat die mag overschrijven indien vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHuybrighs
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb recent ook de Reolink PoE deurbel geïnstalleerd en i.p.v. een geheugenkaartje te gebruiken heb ik FTP ingesteld naar een locale FTP server bij mij thuis. Dat werkt perfect: bij persoon detectie wordt een JPEG foto geüpload en een 30s. video. Op de FTP server wordt alles bijgehouden in Y/M/D mappen.

Nu ben ik op zoek naar een android/ios app die me toelaat met de FTP server te verbinden, daar door de mappenstructuur te bladeren en vervolgens een foto of video af te spelen.
Ik vind niet direct iets dat dit aanbiedt en vandaar de vraag of iemand op het forum me kan helpen. VLC kan van een FTP server streamen maar je kan niet eenvoudig een bepaald bestand kiezen. Echte FTP client apps tonen wel de mappen en bestanden maar dan moet je nog gaan downloaden en het bestand dan ergens via een File Manager app gaan zoeken.

Als er niks bestaat overweeg ik om mogelijk zelf een app hiervoor te ontwikkelen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om het warm water terug uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
JHuybrighs schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:17:
Ik heb recent ook de Reolink PoE deurbel geïnstalleerd en i.p.v. een geheugenkaartje te gebruiken heb ik FTP ingesteld naar een locale FTP server bij mij thuis. Dat werkt perfect: bij persoon detectie wordt een JPEG foto geüpload en een 30s. video. Op de FTP server wordt alles bijgehouden in Y/M/D mappen.

Nu ben ik op zoek naar een android/ios app die me toelaat met de FTP server te verbinden, daar door de mappenstructuur te bladeren en vervolgens een foto of video af te spelen.
Ik vind niet direct iets dat dit aanbiedt en vandaar de vraag of iemand op het forum me kan helpen. VLC kan van een FTP server streamen maar je kan niet eenvoudig een bepaald bestand kiezen. Echte FTP client apps tonen wel de mappen en bestanden maar dan moet je nog gaan downloaden en het bestand dan ergens via een File Manager app gaan zoeken.

Als er niks bestaat overweeg ik om mogelijk zelf een app hiervoor te ontwikkelen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om het warm water terug uit te vinden.
Ik zou 't zelf via Home Assistant doen. Op basis van detectie trigger zou je de laatste video kunnen ophalen en plaatsen in bijv. een telegramkanaal.

Een andere optie is een notificatie met daarin de video. Ik weet niet of dat werkt voor zowel ios als Android en hoe goed dat werkt.

Weet je toevallig ook of bij meerdere persoondetecties in jouw 30 seconden window frame aparte videos worden gemaakt. Of wordt hier 1 video van gemaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door banaliteit op 09-11-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

JHuybrighs schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:17:

Dit is eerder een vraag voor een android forum, omdat dit in se niets met de reolink te maken heeft.

Dat gezegd zijnde, ikzelf gebruik FX file Explorer van NextApp, Inc.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.fx
Zijn geld echt meer dan waard (imho), met de ingebouwde image viewer kan je gewoon naar de volgende foto in de directory swipen, ongeacht lokaal/samba/ftp/...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikTweakers
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 15:10
charleychui schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:58:
[...]

ik heb hetzelfde hier ook uitgevoerd.
Oude 8V trafo is buiten dienst ;-)
Ik wil dit ook gedaan doen voor mijn reolink. Alleen vraag ik me af hoe je dit precies gedaan hebt? Hoe kan ik de rode en blauwe draden die normaalgesproken mijn trafo in gaan, verbinden met de adapter (die het stopcontact in gaat)? Ik ben niet zo thuis in de elektra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHuybrighs
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Weet je toevallig ook of bij meerdere persoondetecties in jouw 30 seconden window frame aparte videos worden gemaakt. Of wordt hier 1 video van gemaakt?
Kan niet met 100% zekerheid zeggen maar ik denk dat er maar 1 video en 1 JPEG bestand is. Ik zie in sommige 30s. video's soms meerdere personen op straat voorbijwandelen. Ik heb de app ook nog niet ingesteld om bepaalde gebieden in het beeld uit te sluiten i.v.m. 'valse' meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
erikTweakers schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:23:
[...]

Ik wil dit ook gedaan doen voor mijn reolink. Alleen vraag ik me af hoe je dit precies gedaan hebt? Hoe kan ik de rode en blauwe draden die normaalgesproken mijn trafo in gaan, verbinden met de adapter (die het stopcontact in gaat)? Ik ben niet zo thuis in de elektra...
Ik heb in de meterkast een extra 4voudig opbouw wandcontactdoos gemonteerd en de voeding van de trafo (220V) afgetapt.
De 220V aansluitingen op mijn oude beltrafo zijn makkeliijk af te tappen, want beide aders zitten bevestigd onder een aansluitklem, die ruimte biedt om een extra ader bij te zetten.
Wellicht heb je een kennis die dit voor je kan doen.
kwestie van wandcontactdoos plaatsen, snoer monteren en dan wel even de desbetreffende groep van de stroom afhalen en dan vervolgens koppelen.

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[...]

@n0ss

Bedankt voor de tip.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er echt heel netjes uit!
En een behulpzame tip van @n0ss die ik ga onthouden voor wanneer wij er zelf ook een aanschaffen _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Naar aanleiding van eerdere discussie heb ik nu ook een opstelling gemaakt waarmee ik snapshots en video's opsla op een FTP server. Vervolgens kan ik via Home Assistant de boel inzien en eventueel sturen naar Telegram / notificaties.

Ik zag dat je bij de Reolink deurbel FTP settings de volgende opties hebt:
code:
1
2
3
- No: It will not overwrite files.
- Overwrite Single File: It only retains the latest file.
- Alternately Overwrite Two Files: This option will generate temporary files.

De eerste 2 zijn duidelijk, maar van de laatste begrijp ik niet helemaal de werking. Wat ik verwacht is dat reolink 2 bestanden bijhoudt met een oude en nieuwe opname. Ik zie echter alleen het bestandje myfile.mp4.tmp. Het lijkt erop dat deze telkens wordt overgeschreven. Ik zie verder geen myfile.mp4 bestand.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikTweakers
charleychui schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:58:
[...]

Ik heb in de meterkast een extra 4voudig opbouw wandcontactdoos gemonteerd en de voeding van de trafo (220V) afgetapt.
De 220V aansluitingen op mijn oude beltrafo zijn makkeliijk af te tappen, want beide aders zitten bevestigd onder een aansluitklem, die ruimte biedt om een extra ader bij te zetten.
Wellicht heb je een kennis die dit voor je kan doen.
kwestie van wandcontactdoos plaatsen, snoer monteren en dan wel even de desbetreffende groep van de stroom afhalen en dan vervolgens koppelen.
Bedankt voor je reactie. Voor mijn situatie kan dat geloof ik niet. Er zit namelijk geen 220V aansluiting op mijn trafo (zie onderstaande). Er gaan nu blauwe en rode draden vanuit de trafo naar de deurbel en naar mijn gong. Die rode draden aan elkaar gemaakt. In de gong zit een batterij. Dus de stroom komt daar vandaan. Mijn oude bel stopt er namelijk pas mee zodra ik die batterij eruit haal.

Enig idee wat de beste/ makkelijkste manier is om de bel mijn situatie aan te sluiten. Ik heb ook gewoon een extra stopcontact beschikbaar in mijn meterkast. Hij hoeft wat mij betreft niet meer samen te werken met mijn oude gong.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfAbZpw8Mc4GEj4cOZjh2LsySB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96MFx1VHewBQUAwJy2Hu6d3X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YSVpxAj6BYzQZpPkoya4B4j2G4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsrMIxKq0cL4Sx7AnLg3Lg28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
Ook hier een lichtelijk off-topic vraag over een beltrafo. De chime werkt prima maar niet overal in het huis. Zou het leuk vinden om gewoon de oude bel te gebruiken. Direct aansluiten of via een extra 433 kastje hoeft niet. Wil gaan aansturen via HA.
Heb een ntr 102 holec beltrafo. Nu kan ik natuurlijk de 8v klemmen door lussen en de 220 aan een smart plug hangen. Dit zal werken om hem aan te sturen.
Echter ik laat die 220 liever permanent en schakel dan de 8V via een smart schakelaar. Heb nog een Sonoff Mini liggen maar die is om lampen aan te sturen en die schakelt dus 220V. Is er een Zigbee oplossing om die 8V kant van de beltrafo te schakelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charleychui
erikTweakers schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Voor mijn situatie kan dat geloof ik niet. Er zit namelijk geen 220V aansluiting op mijn trafo (zie onderstaande). Er gaan nu blauwe en rode draden vanuit de trafo naar de deurbel en naar mijn gong. Die rode draden aan elkaar gemaakt. In de gong zit een batterij. Dus de stroom komt daar vandaan. Mijn oude bel stopt er namelijk pas mee zodra ik die batterij eruit haal.

Enig idee wat de beste/ makkelijkste manier is om de bel mijn situatie aan te sluiten. Ik heb ook gewoon een extra stopcontact beschikbaar in mijn meterkast. Hij hoeft wat mij betreft niet meer samen te werken met mijn oude gong.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het makkelijkste is om de 2 draden te lokaliseren die naar je deurbelknop gaan.
Normaliter gaat er een 2 aderige kabel naar je voordeur.
Daar sluit je de 24V van de bijgeleverde adapter op aan, de aansluitvolgorde maakt niets uit. (even iets verzinnen om de 2 halve maan klemmetjes op de aders aan te sluiten. (ik heb hier zelf een deel van de oude deurbel voor gebruikt)
De "rest"van de kabels ed, kan je rustig ontmantelen.
Succes Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmVDTtOJNMmaYV5PVkrdBNrrVjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3h18N5Okh6Q1Ta8ljgsLRswz.jpg?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
erikTweakers schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant ding. Een trafo met maar 1 circuit? Is het dan wel een trafo?
Er staat wel bij: pri 230 V.
Is dat ding wel nodig als er een batterij in je gong zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikTweakers
charleychui schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:09:
[...]

Het makkelijkste is om de 2 draden te lokaliseren die naar je deurbelknop gaan.
Normaliter gaat er een 2 aderige kabel naar je voordeur.
Daar sluit je de 24V van de bijgeleverde adapter op aan, de aansluitvolgorde maakt niets uit. (even iets verzinnen om de 2 halve maan klemmetjes op de aders aan te sluiten. (ik heb hier zelf een deel van de oude deurbel voor gebruikt)
De "rest"van de kabels ed, kan je rustig ontmantelen.
Succes [Afbeelding]
Bedankt _/-\o_ ! Hier kan ik wel wat mee. Ik ga het morgen eens proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

m.eddy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:38:
[...]

Interessant ding. Een trafo met maar 1 circuit? Is het dan wel een trafo?
Er staat wel bij: pri 230 V.
Is dat ding wel nodig als er een batterij in je gong zit?
Het zit op een ABB busboard. Hij krijgt zijn voeding aan de achterzijde via de dinrail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Ik probeer deze Reolink poe aan de praat te krijgen op mijn Synology wat niet lukt.

De deurbel zie ik wel in de Reolink app.

De Synology ziet de deurbel helemaal niet. (Andere cameras wel)
Kan het daarom niet verder met de installatie.

Volgens een netwerkscanner heeft de deurbel geen poorten open staan.

Webinterface heeft de deurbel ook niet.
Ik denk dat daar de fout zit.

Heb het via onvif en op Naam en type die in de lijst staat geprobeerd wat niet lukt.
Waarschijnlijk door dat poortnummer wat dicht staat.
Ik kom nu even niet verder.

(Bij mijn andere ip dome cameras moest ik eerst via de camera webinterface poorten open zetten)

Ik zal vast iets over het hoofd zien...

[ Voor 196% gewijzigd door Steenwijkerland op 13-11-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
Steenwijkerland schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:42:
Ik probeer deze Reolink poe aan de praat te krijgen op mijn Synology wat niet lukt.

De deurbel zie ik wel in de Reolink app.

De Synology ziet de deurbel helemaal niet. (Andere cameras wel)
Kan het daarom niet verder met de installatie.

Volgens een netwerkscanner heeft de deurbel geen poorten open staan.
Webinterface heeft deze ook niet.

Heb het via onvif en op Naam en type die in de lijst staat geprobeerd wat niet lukt.
Waarschijnlijk door dat poortnummer wat dicht staat.
Ik kom nu even niet verder.

(Bij mijn andere ip dome cameras moest ik eerst via de camera webinterface poorten open zetten)

Ik zal vast iets over het hoofd zien...
Graag hulp
Ik verwacht dat je nog wat instellingen in de webinterface zult moeten aanpassen.
zoals het aanzetten van ONVIF, RTSP, HTTPS. kun je dat eens controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Steenwijkerland schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:42:
Webinterface heeft de deurbel ook niet.
Webinterface van de deurbel kan je benaderen door met een browser naar het http://<ipadres> te gaan. Werkt dit niet, zou ik de deurbel eens uit en weer aanzetten. Helpt dat ook niet, een factory reset..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Goedemorgen,
Ik hoop dat mijn vraag niet teveel off topic is, echter weet ik niet waar ik het anders moet gaan vragen.
Ik ben door aanschaf van de Reolink deurbel, "besmet" met het Home Assistent virus.
Als pensionado, en geheel onbekend met deze materie, werd ik nieuwsgierig door een x-aantal berichten in dit topic tav HAS.
Ik kreeg van mijn zoon een Raspberry P3 oid en na een speurtocht op internet , HAS geinstalleerd, mijn P1 meter etc gekoppeld en vervolgens de Reolink deurbel.
Door een aantal berichten hier, vervolgens de rich text notification kunnen activeren. (zie foto)
Helaas is het geluid van de iphone betreurenswaardig ook als de Reolink App geageert, een klein piepje lijkt het wel en met geen mogelijkheid anders te krijgen, ook niet via de instellingen van de Reolink app, die aangeeft dat je kan wisselen tussen 4 notificatie geluiden, dat werkt gewoon niet.
Nu is er in HAS de mogelijkheid om een wav bestand te koppelen aan een actie. dmv een push commando
action:
push:
sound: 13in5xmecm9fnfwuxtjepttv7.wav (dit bestand kan ik op mijn iphone afspelen)

Ik krijg helaas met geen mogelijkheid dit stukje geintergreerd in mijn snapshot automatisering
Het werkt niet waar ik het ook plaats in de YAML file
Het werkt wel als ik een losse automatisering aan maak, maar dan krijg ik als de deurbel wordt geactiveerd 2 losse berichten en ik zoek een mogelijkheid om het extra stukje script te verwerken in mijn goed werkende rich text notification script?

Iemand een tip of evt link waar ik dit verder kan uitzoeken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f32QBREOqKFNPEgHcR_h5E9MVXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/71o4HwLnaJ7FAXu6dAYG8q3q.png?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 20:14
charleychui schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:50:
Goedemorgen,
Ik hoop dat mijn vraag niet teveel off topic is, echter weet ik niet waar ik het anders moet gaan vragen.
Ik ben door aanschaf van de Reolink deurbel, "besmet" met het Home Assistent virus.
Als pensionado, en geheel onbekend met deze materie, werd ik nieuwsgierig door een x-aantal berichten in dit topic tav HAS.
Ik kreeg van mijn zoon een Raspberry P3 oid en na een speurtocht op internet , HAS geinstalleerd, mijn P1 meter etc gekoppeld en vervolgens de Reolink deurbel.
Door een aantal berichten hier, vervolgens de rich text notification kunnen activeren. (zie foto)
Helaas is het geluid van de iphone betreurenswaardig ook als de Reolink App geageert, een klein piepje lijkt het wel en met geen mogelijkheid anders te krijgen, ook niet via de instellingen van de Reolink app, die aangeeft dat je kan wisselen tussen 4 notificatie geluiden, dat werkt gewoon niet.
Nu is er in HAS de mogelijkheid om een wav bestand te koppelen aan een actie. dmv een push commando
action:
push:
sound: 13in5xmecm9fnfwuxtjepttv7.wav (dit bestand kan ik op mijn iphone afspelen)

Ik krijg helaas met geen mogelijkheid dit stukje geintergreerd in mijn snapshot automatisering
Het werkt niet waar ik het ook plaats in de YAML file
Het werkt wel als ik een losse automatisering aan maak, maar dan krijg ik als de deurbel wordt geactiveerd 2 losse berichten en ik zoek een mogelijkheid om het extra stukje script te verwerken in mijn goed werkende rich text notification script?

Iemand een tip of evt link waar ik dit verder kan uitzoeken?
[Afbeelding]
De mensen hier zijn niet persé home assistant experts en jouw vraag gaat wel specifiek over Home Assistant (de app notificatie komt vanuit HA, verder maakt het weinig uit of dat obv de deurbel is of iets anders). Je kan het beste even je vraag posten in Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5. Daarbij is het handig om even je automation (yaml code) te delen (en denk aan de code tags zoals in de topic warning staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
Resetten heeft geen effect om de webinterface te benaderen.
Camera werkt prima verder met de app.
Kom alleen dus niet op de webinterface om de poorten open te zetten.
Jammer dat open zetten niet kan in de app....

Ik moet de onvif poort open zetten voor mijn synology namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Steenwijkerland schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:50:

Dit kan dus wel in de desktop app :) (als je echt een app wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Steenwijkerland schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:50:

Ip adres kan je via de app achterhalen:
Open de App op je telefoon, ga naar het tandwieltje boven het plaatje (rechtsboven = instellingen)
klik op de Reolink Video deurbel plaatje, dan krijg je apparaat informatie.
Scroll naar Netwerkinformatie, aanklikken en dan heb je je ip adres
Ga dan met de internet browser naar: ip adres, inloggen met admin en password

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:53:
[...]

Het zit op een ABB busboard. Hij krijgt zijn voeding aan de achterzijde via de dinrail ;)
Dank! Mijn universum klopt weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
Ip adres kan je via de app achterhalen:
Open de App op je telefoon, ga naar het tandwieltje boven het plaatje (rechtsboven = instellingen)
klik op de Reolink Video deurbel plaatje, dan krijg je apparaat informatie.
Scroll naar Netwerkinformatie, aanklikken en dan heb je je ip adres
Ga dan met de internet browser naar: ip adres, inloggen met admin en password
Ip adres wist ik wel omdat ik een ipscanner heb.
Maar omdat http en https was uitgeschakeld kon ik niet op de webinterface komen.
Dat was het probleem😁

Maar het is al opgelost gelukkig.

Er is ook een windows programma van Reolink.
Daar kun je "altijd" mee inloggen en veel meer instellingen doen dan de karige app.
En daar zag ik idd dat de http, https,rtsp en onvif waren uitgeschakeld.
Ingeschakeld en klaar is kees.
Ik kan nu de deurbel toevoegen aan de Synology.👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pjEdsmxWFZffUw2rKbAdtFUwpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpYd08r3cBNl1b30oWLIvO2q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Steenwijkerland op 15-11-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
vormulier schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:17:
[...]

Dit kan dus wel in de desktop app :) (als je echt een app wilt)
Thanks dat was de oplossing👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
-Casper schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:01:
[...]

De mensen hier zijn niet persé home assistant experts en jouw vraag gaat wel specifiek over Home Assistant (de app notificatie komt vanuit HA, verder maakt het weinig uit of dat obv de deurbel is of iets anders). Je kan het beste even je vraag posten in Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5. Daarbij is het handig om even je automation (yaml code) te delen (en denk aan de code tags zoals in de topic warning staat).
Dat snap ik ook wel, maar ik heb dit hele topic door geworsteld en kom toch regelmatig items tegen met inhoudelijke vragen over HAS en oplossingen, dus niet geschoten is altijd mis.

btw, door try on error heb ik inmiddels bij de Rich Text melding zowel snapshot als mijn eigen geluid. :)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
charleychui schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:52:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar ik heb dit hele topic door geworsteld en kom toch regelmatig items tegen met inhoudelijke vragen over HAS en oplossingen, dus niet geschoten is altijd mis.

btw, door try on error heb ik inmiddels bij de Rich Text melding zowel snapshot als mijn eigen geluid. :)
Kan je de code delen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• charleychui
Dat kan,
Houdt in het achterhoofd dat ik als 66 jarige pas 2 weken iets met Home Assistent doe, ben geen nerd oid, maar heb veel via youtube, google en o.a dit topic kunnen absorberen ;-)
Dit is wel voor Home Assistant (HAS), op een IOS apparaat!
Je moet eerst zorgen dat je HAS op je iphone hebt geinstalleerd en dan zorgen dat je een wav bestand kiest.
Dat kan je op je iphone in HAS activeren onder Instellingen - Companion App - Notificatie instellingen - Geluiden.
In de tab geimporteerd staan de wav bestanden die je vervolgens kan linken in het YAML bestand
Je kan zelf ook bestanden (mp3) importeren via aangepast geluid importeren.
Zowel Itunes file sharing als Google drive worden ondersteund.
Zorg dat de bestanden in de geimporteerde tab staan.
De naam van het .wav bestand moet je exact in de YAML file zetten
Vervolgens kan je sound toevoegen in je YAML script
Voorbeeld is het bestand Ring Doorbell Sound Effect.wav wat ik heb geimporteerd vanuit Google drive (oorspronkelijke extensie is mp3)
Tijdens de import wordt het mp3 bestand omgezet naar .wav
In principe is het alleen maar nodig om

push:
sound: Ring Doorbell Sound Effect.wav

als laatste regels toe te voegen
Bijgevoegd mijn complete Rich text notificatie incl. Geluid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLCWgNLiGCTVuWk1yLKhVsX7LsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIzKdc2f3SEIV2mDDhvpjikR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCJpRPvqO2uzW5aV3N3VNwzGvS8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VqzdlUo0pXMkKf3UZR9AmP9s.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door charleychui op 15-11-2023 18:41 ]

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zelf was ik dit topic al het volgen voor een eventuele aankoop. Om deze reden lijkt het me handig om eenmaal te melden hier dat de ReoLink Wifi + Gong nu een Black Friday aanbieding heeft voor 94 euro: uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Samsung EVO Plus microSD kaart 256GB is op amazon.nl ook in de aanbieding. Handig voor bij de deurbel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
banaliteit schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:09:
Samsung EVO Plus microSD kaart 256GB is op amazon.nl ook in de aanbieding. Handig voor bij de deurbel!
De 512 GB ook. Per GB betere prijs. 512 GB draait prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-09 12:30
Hoeveel seconden zit er tussen het moment dat iemand de deurbel indrukt versus dat je het daadwerkelijk ziet/hoort? Is daarin nog een verschil bij de PoE vs WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Autarky schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:30:
Hoeveel seconden zit er tussen het moment dat iemand de deurbel indrukt versus dat je het daadwerkelijk ziet/hoort? Is daarin nog een verschil bij de PoE vs WiFi?
Hangt er vanaf of je alleen reolink zelf gebruikt of HA.

Bij HA ben ik wel blij dat er een gong bijzit anders had ik al wel heel veel pakketjes gemist :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Kixtart schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:31:
Zelf was ik dit topic al het volgen voor een eventuele aankoop. Om deze reden lijkt het me handig om eenmaal te melden hier dat de ReoLink Wifi + Gong nu een Black Friday aanbieding heeft voor 94 euro: uitvoering: Reolink Video Doorbell Wi-Fi
Niet op voorraad en je betaalt daar verzendkosten.

Bij Amazon is ie 97,99 EUR incl verzending. 89,99 EUR voor de non wifi versie:

https://www.amazon.nl/Gro...refix=%2Caps%2C197&sr=8-5

https://www.amazon.nl/Bui...refix=%2Caps%2C197&sr=8-6

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
vormulier schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:33:
[...]

Bij HA ben ik wel blij dat er een gong bijzit anders had ik al wel heel veel pakketjes gemist :P
Kun je een indicatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
Gong reageert direct. App hier op iOS ook. POE hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
renzo4000 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:53:
[...]

Thanks! Is een SD kaart nog wel nodig als je de Reolink deurbel (Wi-Fi) gaat aansluiten op Home Assistant en/of NAS Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

renzo4000 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:53:
[...]

Ging blijkbaar snel die stock bij IP-Shop
Reolink videodeurbel WiFi + Gong

Art.nr.: REO-DOORBELL-WIFI-B

1 € 94,95
Subtotaal € 94,95
Verzending en verwerking € 0,0

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Autarky schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:27:
[...]

Kun je een indicatie geven?
Minuten, soms pas als je je scherm unlocked dus dan uren.. zelfs met prio lijkt android de notificatie van HA gewoon niet door te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
vormulier schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:38:
[...]

Minuten, soms pas als je je scherm unlocked dus dan uren.. zelfs met prio lijkt android de notificatie van HA gewoon niet door te sturen..
Wat bijzonder! Weet je waarmee dat te maken heeft? Zoals ik het lees lijken niet veel andere mensen dit probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Autarky schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:01:
[...]

Wat bijzonder! Weet je waarmee dat te maken heeft? Zoals ik het lees lijken niet veel andere mensen dit probleem te hebben.
Wist ik het maar. Zelfs de telefoon die het IP heeft van de docker machine doet het zo slecht...

( Telefoon via vpn naar het huis het zelfde probleem )

Allicht heeft het met de proxy, de vpn of iets anders te maken maar als de oplossing bekend is dan verneem ik hem graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb de WiFi versie.
3 chimes, gaan direct tekeer als de deurbel wordt ingedrukt.

Iphone:
Reageert direct, wel is de Reolink App voor IOS erg beperkt mbt instelling van de deurbel geluiden, er zijn er 4, echter krijg ik deze met geen mogelijkheid werkende. Ik krijg een soort standaard gong geluidje vanuit IOS zelf.
Oplossing is om in HAS (home Assistant), een antomatisering te maken met een zelf gedefinieerde belgeluid, tevens een momentopname van wat de deurbel weergeeft, (Rich Text melding), dus incl plaatje en geluid.
Dit reageert praktisch direct op het indrukken van de deurbel, dus geen vertraging via HAS geconstateerd.
Onder de melding heb ik een verwijzing naar de Reolink app, dus indrukken en Reolink app wordt opgestart.

Android:
ik heb net een test gedaan met een Lenova Tab tablet en daar reageert de Reolink App ook vrijwel direct op de deurbel activatie.
Het voordeel van android is, dat je zelf er een ander geluid bij kan zetten.
Ook hier heb ik een automatisering in HAS voor gemaakt, want ik wil ook hier een rich-text melding hebben inclusief geluid.
Deze gaat ook praktisch direct.
Ook hier een verwijzing naar de Reolink App

Nu is het even kijken in hoeverre ik de melding van de Reolink App zelf nodig heb, want het voordeel via HAS is een gratis Rich text melding, is supersnel en het scheelt toch weer een abonnement. ;-)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
vormulier schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:17:
[...]

Wist ik het maar. Zelfs de telefoon die het IP heeft van de docker machine doet het zo slecht...

( Telefoon via vpn naar het huis het zelfde probleem )

Allicht heeft het met de proxy, de vpn of iets anders te maken maar als de oplossing bekend is dan verneem ik hem graag.
Heb je al geprobeerd om eerst eens te testen met de deurbel icm je telofoon op hetzelfde lokale netwerk (via wifi), zonder vpn oid?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Autarky schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:06:
[...]

Thanks! Is een SD kaart nog wel nodig als je de Reolink deurbel (Wi-Fi) gaat aansluiten op Home Assistant en/of NAS Synology?
Ik heb dezelfde systemen, maar ik gebruik zelf niet de Synology surveillance station. Ik sla alles op SD kaart. Met home assistant regel ik de notificaties naar telefoon en Telegram. Met de deurbel FTP functie sla ik opnames op de NAS op. Bij gebeurtenis verstuur ik de video naar telegram.

Met 128GB kaartje kan je 3 dagen terugkijken.

[ Voor 4% gewijzigd door banaliteit op 17-11-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
charleychui schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:29:
[...]

Heb je al geprobeerd om eerst eens te testen met de deurbel icm je telofoon op hetzelfde lokale netwerk (via wifi), zonder vpn oid?
Ja daar heb ik een decicated telefoon voor op de koffie tafel de ha remote controller.
Die is direct op het netwerk zelfde als de server en heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Reolink zelf zit op een ander VLAN trouwens, maar goed dat zou alleen uit moeten maken voor de MDNS
en de HA server heeft beschikking tot alle VLANS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Via HA hang je aan twee dingen vast: hoe snel reageert HA en hoe snel komt die push notification tot bij je telefoon. Vooral bij dat laatste zit je met cloud-infrastructuur en batterijbesparing-functies van je telefoon in de knoop. Je kan in de HA companion app settings > Je server > "Persistent connection" kiezen voor "always" of "On home wifi only" en dan werkt het allemaal een stuk vlotter. Maar je levert er accuduur voor in, bij mijn vorig toestel was dat het waard, bij mijn Pixel 7a is dan aan het einde van de dag gegarandeerd mijn accu leeg.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
vormulier schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:38:
[...]

Dit is verwarrend. Dus HA stuurt hem direct door maar je Android reageert niet op dat bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
m.eddy schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:08:
[...]

Dit is verwarrend. Dus HA stuurt hem direct door maar je Android reageert niet op dat bericht?
Daar lijkt het op, zelfs met de unrestricted setting op batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Mavamaarten schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:56:
Via HA hang je aan twee dingen vast: hoe snel reageert HA en hoe snel komt die push notification tot bij je telefoon. Vooral bij dat laatste zit je met cloud-infrastructuur en batterijbesparing-functies van je telefoon in de knoop. Je kan in de HA companion app settings > Je server > "Persistent connection" kiezen voor "always" of "On home wifi only" en dan werkt het allemaal een stuk vlotter. Maar je levert er accuduur voor in, bij mijn vorig toestel was dat het waard, bij mijn Pixel 7a is dan aan het einde van de dag gegarandeerd mijn accu leeg.
Ik ga deze even nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 19:58
vormulier schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:33:
[...]

Maar ook of je via HA meteen al een screenshot meestuurt. Zonder screenshot ontvang bijna gelijktijdig aan de gong een bericht op mijn telefoon. Met screen shot duurt het iets langer. Wanneer het geluid van de Reolink chime klaar is begint dan mijn telefoon kabaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Robbi-Ho schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:48:
[...]

Maar ook of je via HA meteen al een screenshot meestuurt. Zonder screenshot ontvang bijna gelijktijdig aan de gong een bericht op mijn telefoon. Met screen shot duurt het iets langer. Wanneer het geluid van de Reolink chime klaar is begint dan mijn telefoon kabaal te maken.
Ik weet niet hoe jij een cam dump als rich-text mee stuurt.
Er zijn nl. 2 methodieken, (eerst opslaan als .jpg en vervolgens bij de volgende stap meesturen,of een directe dump via http), die wellicht iets zullen verschillen in snelheid van bericht.
Ik zie wel een verschil tussen mijn Iphone XS max en de android tablet, want ik zie op de iphone niet altijd in eerste instantie de foto, soms een zwart vlak.
Op mij Lenovo Tab tablet, altijd een mooi plaatje.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbi-Ho
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 19:58
charleychui schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:14:
[...]
Ik weet niet hoe jij een cam dump als rich-text mee stuurt.
Er zijn nl. 2 methodieken, (eerst opslaan als .jpg en vervolgens bij de volgende stap meesturen,of een directe dump via http), die wellicht iets zullen verschillen in snelheid van bericht.
Ik zie wel een verschil tussen mijn Iphone XS max en de android tablet, want ik zie op de iphone niet altijd in eerste instantie de foto, soms een zwart vlak.
Op mij Lenovo Tab tablet, altijd een mooi plaatje.
Ik doe het momenteel met de volgende automatisering in HA:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
alias: Notificatie deurbel - bezoeker
description: Notificatie wanneer er wordt aangebeld.
trigger:
  - type: turned_on
    platform: device
    device_id: be632……
    entity_id: 3110a……
    domain: binary_sensor
service: camera.snapshot
data:
  filename: /config/www/snapshots/doorbell.png
target:
  device_id: be632….
service: notify.mobile_app_ipad
data:
  data:
    url: fb1675493782…..://
    image: /local/snapshots/doorbell.png
  title: Deurbel
enabled: true

Dan ontvang ik het bericht een fractie later. Een service.notify voor het maken van de screenshot komt dan wel bijna gelijk binnen met het geluid van de chime.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
Als snelheid echt prio heeft kan je ook eerst een notificatie sturen met een tag en daarna een notificatie met dezelfde tag inclusief screenshot. Vanwege dezelfde tag wordt de notificatie dan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:29

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb interesse in deze deurbel. Vraagje, hoe eenvoudig is het voor een relatieve leek om de deurbel te koppelen aan offline opslag voor 24/7 beelden? De Reolink NVR vind ik te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:08:
Ik heb interesse in deze deurbel. Vraagje, hoe eenvoudig is het voor een relatieve leek om de deurbel te koppelen aan offline opslag voor 24/7 beelden? De Reolink NVR vind ik te prijzig.
Een MicroSD-kaart in de deurbel stoppen is de goedkoopste en makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

crunchytail schreef op zondag 19 november 2023 @ 04:22:
[...]

Een MicroSD-kaart in de deurbel stoppen is de goedkoopste en makkelijkste optie.
Dat heb ik liever niet. Deurbel weg = beeldmateriaal weg. Er zijn mooie aanbiedingen op de Eufy met Homebase maar een beetje reviews gelezen te hebben is de betrouwbaarheid van de Eufy ver te zoeken. Vandaar dat ik op Reolink gestuit ben. Maar een MicroSD in de deurbel vind ik te riskant ivm met diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
HollovVpo1nt schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:41:
[...]

Dat heb ik liever niet. Deurbel weg = beeldmateriaal weg. Er zijn mooie aanbiedingen op de Eufy met Homebase maar een beetje reviews gelezen te hebben is de betrouwbaarheid van de Eufy ver te zoeken. Vandaar dat ik op Reolink gestuit ben. Maar een MicroSD in de deurbel vind ik te riskant ivm met diefstal.
Externe hardeschijf met netwerk functionaliteit? Wegschrijven middels FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

banaliteit schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:02:
[...]

Externe hardeschijf met netwerk functionaliteit? Wegschrijven middels FTP?
Dat zou in theorie kunnen lees ik hier ook. Een NAS+Ftp. Is dat ingewikkeld in te stellen icm de reolink?

Edit: Ik zie een handleiding op de Reolink website, die gewoon volgen moet lukken :)

[ Voor 12% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
HollovVpo1nt schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:06:
[...]

Dat zou in theorie kunnen lees ik hier ook. Een NAS+Ftp. Is dat ingewikkeld in te stellen icm de reolink?

Edit: Ik zie een handleiding op de Reolink website, die gewoon volgen moet lukken :)
Is een kwestie van FTP functionaliteit aanzetten en dan in de app de juiste instellingen gebruiken. Is prima te doen. Ik gebruik het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

banaliteit schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:15:
[...]

Is een kwestie van FTP functionaliteit aanzetten en dan in de app de juiste instellingen gebruiken. Is prima te doen. Ik gebruik het zelf ook.
Thanks! Nu nog met BF een leuke NAS deal scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:53
HollovVpo1nt schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:04:
[...]

Thanks! Nu nog met BF een leuke NAS deal scoren.
Mocht je voor een Synology NAS gaan dan hoeft het niet eens via FTP. Je kan de deurbel dan direct integreren in Synology Surveilance Station en direct op de NAS zelf opnemen. SD kaart is dan ook niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:08:
Er zijn refurbished NVR's te koop bij reolink. Daar is niks mis mee en ook geqoon garantie.. allicht een keuze (krijg je er meestal gelijk cameras bij)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
HollovVpo1nt schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor de combinatie van een MicroSD-kaart voor 24/7 opname en Reolink cloudopslag voor gebeurtenissen (kosten ca. €3.25 per maand, opslag in Duitsland).

Mijn deurbel is daadwerkelijk gestolen en dankzij de cloudopslag zat de dader dezelfde dag nog vast. Hij mocht de deurbel + geheugenkaart vergoeden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zijn hier Homey gebruikers die de Reolink deurbel goed hebben geïntegreerd? Ik heb hem gekoppeld middels de ONVIF app en werkt verder binnen homey. Echter kan ik geen deurbelactie toevoegen (als er daadwerkelijk op de knop gedrukt wordt) maar alleen op basis van beweging. Dit is niet heel erg zuiver en kan dan valse meldingen geven of juist missen. Iemand ideeën?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ben van plan om de wifi variant aanteschaffen echter lees ik dat je ook een SD kaart moet aanschaffen. Heeft iemand een aanrader qua merk voor een 512GB SD kaart wat een beetje betrouwbaar is?

Werk de Reolink ook op een 8v trafo en kan ik mijn huidige mechanische gong nog gebruiken via een omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:11:
Hi,

Ben van plan om de wifi variant aanteschaffen echter lees ik dat je ook een SD kaart moet aanschaffen. Heeft iemand een aanrader qua merk voor een 512GB SD kaart wat een beetje betrouwbaar is?

Werk de Reolink ook op een 8v trafo en kan ik mijn huidige mechanische gong nog gebruiken via een omweg?
Ben ook benieuwd naar de 8v trafo. Volgens Reolink Video Doorbell Wi-Fi review door project.bobby werkt dit gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

crunchytail schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor de combinatie van een MicroSD-kaart voor 24/7 opname en Reolink cloudopslag voor gebeurtenissen (kosten ca. €3.25 per maand, opslag in Duitsland).

Mijn deurbel is daadwerkelijk gestolen en dankzij de cloudopslag zat de dader dezelfde dag nog vast. Hij mocht de deurbel + geheugenkaart vergoeden. ;)
WTF? Welke pannekoek jat er nou een deurbel? _O-

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Koffie schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:15:
[...]

WTF? Welke pannekoek jat er nou een deurbel? _O-
Ik neem aan om eventueel bewijslast van de inbraak oid ongedaan te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 19-11-2023 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:13:
[...]

Ben ook benieuwd naar de 8v trafo. Volgens Reolink Video Doorbell Wi-Fi review door project.bobby werkt dit gewoon :)
Hoe heeft hij hem los gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

renzo4000 schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:18:
[...]

Ik neem aan om eventueel bewijslast van de inbraak oid ongedaan te maken.
Als je zo'n doordachte inbreker bent, ben je wel heel kansloos om je bij díe diefstal al te laten pakken :+
Plak er dan een stukkie tape overheen op moment van inbreken, sta je niet minuten lang met je porum voor die cam.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
Koffie schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:16:
[...]

Als je zo'n doordachte inbreker bent, ben je wel heel kansloos om je bij díe diefstal al te laten pakken :+
Plak er dan een stukkie tape overheen op moment van inbreken, sta je niet minuten lang met je porum voor die cam.
Minutenlang? De deurbel krijg je er met een paperclip binnen een paar seconden af. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat was toch ook het hele punt van @crunchytail > omdat hij een cloudopslag gekoppeld had stonden de beelden dus elders. En ja, elke deurbel heb je er met een seconde afgesloopt maar vaak sta je dan inmiddels al in beeld, zo ook deze persoon (die waarschijnlijk een bekende van de politie was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
crunchytail schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:27:
[...]

In het kader van alle beetjes helpen.
Alarm op person zetten voor bepaalde tijden ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WElzPCGAwxcW7_vhLapPy1I05A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqt1bQUeFNtQFrhbHRCbVHr4.jpg?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:58
Weet iemand of het mogelijk is om een foto te maken op het moment dat iemand aanbelt en deze dan bijvoorbeeld via email of push bericht te versturen? Dus niet op detectie maar alleen bij aanbellen.

-edit-

Nevermind. Bij notificaties email aanzetten, schema op 'bezoeker' zetten en inhoud van email op afbeelding (eventueel met tekst) zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoepla33 op 21-11-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Dat kan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
notification_icon: mdi:doorbell-video
ttl: 0
priority: high
image: >-
  http:///cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=&password=
actions:
  - action: Remind
    title: negeer
    icon: sfsymbols:xmark
    destructive: true
clickAction: >-
  intent:
  #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=95270003MHR11AT5;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end

Even ip, user en password opvoeren van de home assistant user op de NVR/Camera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogGTVNojaCoj7MjaQ7_xQXx7eWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yDN6CHjLKm22MWGryVwzeDBK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKC1P1684T106w0MItgr80-uOYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iAP68vvA3AtVG3qH5pIhJQhu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
vormulier schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:50:
Dat kan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
notification_icon: mdi:doorbell-video
ttl: 0
priority: high
image: >-
  http:///cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=&password=
actions:
  - action: Remind
    title: negeer
    icon: sfsymbols:xmark
    destructive: true
clickAction: >-
  intent:
  #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=95270003MHR11AT5;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end

Even ip, user en password opvoeren van de home assistant user op de NVR/Camera
Die intent is wel deftig. Werkt die ook? Staat nu als commentaar erbij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
banaliteit schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:12:
[...]

Die intent is wel deftig. Werkt die ook? Staat nu als commentaar erbij :D
dat hoort zo, hij werkt heel prettig :)
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste