Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:07
Ik heb hier een lijstje gevonden van alle activities van de Android app. Ik zoek er eentje die werkt om de playback te openen op specifiek timestamp. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
com.facebook.FacebookActivity
com.facebook.CustomTabActivity
com.android.bc.account.view.ConfigCloudStreamActivity
com.android.bc.login.WelcomeActivity
com.android.bc.ForegroundLockActivity
com.android.bc.MainActivity
com.android.bc.PlayerActivity
com.android.bc.RemoteActivity
com.android.bc.CloudVideoActivity
com.android.bc.player.PushLiveActivity
com.android.bc.SettingsActivity
com.android.bc.AboutActivity
com.android.bc.ShareVideoActivity
com.android.bc.account.view.LoginAccountActivity
com.android.bc.account.view.AccountCenterActivity
com.android.bc.WebViewActivity
com.android.bc.SupportCentreActivity
com.android.bc.deviceconfig.SwannWifiSetUpWizard.SetupWizardActivity
com.android.bc.deviceconfig.BatteryDeviceHelp.BatteryVoltageUnusualActivity
com.android.bc.remoteConfig.CloudUpdateDeviceActivity
com.android.bc.deviceconfig.DeviceSetupConfig.InitDeviceActivity
com.android.bc.PickAvatarActivity
com.yalantis.ucrop.UCropActivity
com.android.bc.PlayerPictureInPictureActivity
com.android.bc.deviceconfig.DeviceAddFromLanActivity
com.google.android.gms.auth.api.signin.internal.SignInHubActivity
com.facebook.CustomTabMainActivity
com.google.android.gms.common.api.GoogleApiActivity

Van https://aapks.com/apk/reolink/version/50326416/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
vormulier schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:50:
Dat kan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
notification_icon: mdi:doorbell-video
ttl: 0
priority: high
image: >-
  http:///cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=&password=
actions:
  - action: Remind
    title: negeer
    icon: sfsymbols:xmark
    destructive: true
clickAction: >-
  intent:
  #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=95270003MHR11AT5;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end

Even ip, user en password opvoeren van de home assistant user op de NVR/Camera

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij werkt deze niet meer via HA. Als ik de URL apart in de browser open krijg ik keurig een snapshot. Enig idee wat daar de reden van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Robbie T schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:08:
[...]

Bij mij werkt deze niet meer via HA. Als ik de URL apart in de browser open krijg ik keurig een snapshot. Enig idee wat daar de reden van kan zijn?
Hier werkt het nog naar behoren.. Alles op de laatste versie. Allicht even in de traces kijken bij je HA automation wat er wel / niet misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:41
(stomme) vraag. Probeer beeldmateriaal via FTP weg te schrijven naar mijn homeservertje, heb hiervoor filezilla server geïnstalleerd maar krijg melding 454 connection failed...

Met een andere FTP client ging het wel maar die kon ik niet als service draaien waardoor bij een herstart er niks opgeslagen zou worden. Zucht.

Iemand compacte samenvatting van wat ik juist waar moet instellen? Ben best wel een leek op dat vlak, heb al enkele tutorial videos bekeken maar die zijn heel algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Ch3ckmate schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:36:
(stomme) vraag. Probeer beeldmateriaal via FTP weg te schrijven naar mijn homeservertje, heb hiervoor filezilla server geïnstalleerd maar krijg melding 454 connection failed...

Met een andere FTP client ging het wel maar die kon ik niet als service draaien waardoor bij een herstart er niks opgeslagen zou worden. Zucht.

Iemand compacte samenvatting van wat ik juist waar moet instellen? Ben best wel een leek op dat vlak, heb al enkele tutorial videos bekeken maar die zijn heel algemeen.
Je hebt een FTP-server geïnstalleerd en daarna geprobeerd verbinding te maken met een 'andere' FTP-client.

1. Lukte het opzetten van de verbinding?
2. Kon je bestanden kopiëren vanuit de FTP-client?
3. Lukte het om nieuwe mappen aan te maken met de FTP-client?
Als dat het geval is, zou het instellen van de deurbel een kwestie moeten zijn van het gebruiken van dezelfde inloggegevens als de FTP-client en het aanpassen van de netwerkinstellingen zoals bij de 'andere' FTP-client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:41
banaliteit schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:13:
[...]

Je hebt een FTP-server geïnstalleerd en daarna geprobeerd verbinding te maken met een 'andere' FTP-client.

1. Lukte het opzetten van de verbinding?
2. Kon je bestanden kopiëren vanuit de FTP-client?
3. Lukte het om nieuwe mappen aan te maken met de FTP-client?
Als dat het geval is, zou het instellen van de deurbel een kwestie moeten zijn van het gebruiken van dezelfde inloggegevens als de FTP-client en het aanpassen van de netwerkinstellingen zoals bij de 'andere' FTP-client.
Ik ga een keer een client installeren en kijken. Ken er echt zo goed als niets van. Bedankt voor de mogelijke test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Voor de tweede of derde keer dat de deurbel niet werkte. Met 11 november ook al een paar keer, toen dacht ik nog misschien doordat het zo "druk" was maar vanmiddag dus de postbode gemist helaas.

De deurbel heeft wel wifi want de Frigate stream loopt gewoon door, ik zie de postbode op de knop drukken. Heb zowel via native Reolink app als via Home Assistant notificatie ingericht maar beide hebben niets gedaan, ook de meegeleverde gong deed niks. Herkent iemand dit?

[Edit] ik wilde het niet meer testen vanavond, kind al op bed enzo. Maar de DHL kwam nu net (22:00 uur!) nog even en toen werkte het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Beekforel op 21-11-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:16
Beekforel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:52:
Voor de tweede of derde keer dat de deurbel niet werkte. Met 11 november ook al een paar keer, toen dacht ik nog misschien doordat het zo "druk" was maar vanmiddag dus de postbode gemist helaas.

De deurbel heeft wel wifi want de Frigate stream loopt gewoon door, ik zie de postbode op de knop drukken. Heb zowel via native Reolink app als via Home Assistant notificatie ingericht maar beide hebben niets gedaan, ook de meegeleverde gong deed niks. Herkent iemand dit?

[Edit] ik wilde het niet meer testen vanavond, kind al op bed enzo. Maar de DHL kwam nu net (22:00 uur!) nog even en toen werkte het wel.
Ik heb rond 19;00u iemand aan de deur gehad, chimes gingen keurig over, maar geen notifications op mijn toestellen binnen gekregen.
Wellicht weer een "hikje" bij Reolink?

edit: Vanochtend werkte het weer goed!

charleyr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Mijn setup:
- POE
- sd card voor storage

Ik ben gestart met de default settings. Dit werkte al goed.
Daarna "Enable UID" setting uitgezet voor security. Ik heb buiten het huis de notificatie niet nodig en kan notificaties ook via Home Assistant en Telegram laten lopen.
Toen werd de app wat traag. Heb de camera config toen weggegooid en opnieuw toegevoegd maar nu via het normale lan (andere manier van toevoegen).
Vanaf die tijd is alles supersnel. Waarschijnlijk omdat de app niet meer via de Reolink servers loopt maar direct naar de lokale camera. Let wel je geeft dan wel de connectie buiten je eigen netwerk op. Ik heb daarvoor ouderwets een VPN, Ook via die weg loopt de app nu supersnel buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42
Heb de PoE versie besteld vandaag, 85 euro. Ben benieuwd of het wat is :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:13
Ik heb de WiFi variant van deze deurbel nu een paar dagen hangen. Deze draait op Firmware v3.0.0.2033_23041300. Nu geeft zowel Home Assistant als de Reolink app aan dat er een firmware update beschikbaar is. Ik kan alleen geen versienummer vinden.
In het Reolink Download Center (https://reolink.com/download-center/) vind ik ook geen nieuwe versie.

Iemand toevallig meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 11:27
-EvoLution- schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:30:
Ik heb de WiFi variant van deze deurbel nu een paar dagen hangen. Deze draait op Firmware v3.0.0.2033_23041300. Nu geeft zowel Home Assistant als de Reolink app aan dat er een firmware update beschikbaar is. Ik kan alleen geen versienummer vinden.
In het Reolink Download Center (https://reolink.com/download-center/) vind ik ook geen nieuwe versie.

Iemand toevallig meer info?
Yeah, mijne draait op v3.0.0.2033_23090400 en ik krijg ook de melding in HA dat v3.0.0.2033_23041300 beschikbaar is. (welke volgens mij ouder is).

Zal wel verholpen zijn als Reolink de of een nieuwe versie in hun download center weergeeft

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Bestaan er anti diefstal brackets voor de Reolink wifi? ik ga me data lokaal op een sd kaart opslaan en niet via de cloud. Enigste wat ik kan vinden is het volgende: https://www.etsy.com/list...ard?variation0=3821866194 alleen je zit bijna ron de 90 euro met verzendkosten..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2023 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
lost95 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:22:
Heb de PoE versie besteld vandaag, 85 euro. Ben benieuwd of het wat is :)
Zou je wellicht kunnen verlichten waar je hem besteld hebt voor deze prijs ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lost95
Henry_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:27:
[...]

Zou je wellicht kunnen verlichten waar je hem besteld hebt voor deze prijs ?
Link staat bovenaan dit topic:

https://tweakers.net/pric...2acfa5a86134f6e1af6e8145b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:13
skai21 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:36:
[...]

Yeah, mijne draait op v3.0.0.2033_23090400 en ik krijg ook de melding in HA dat v3.0.0.2033_23041300 beschikbaar is. (welke volgens mij ouder is).

Zal wel verholpen zijn als Reolink de of een nieuwe versie in hun download center weergeeft
Besloten te updaten via de Windows app. Die gaf eerst de update naar jouw versie. Direct daarna weer een update, ik zit nu op v3.0.0.2555_23080700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 11:27
-EvoLution- schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:49:
[...]

Besloten te updaten via de Windows app. Die gaf eerst de update naar jouw versie. Direct daarna weer een update, ik zit nu op v3.0.0.2555_23080700.
Ah, in de Mac app krijg ik hem nu ook inderdaad

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
-EvoLution- schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:49:
[...]

Ik wacht nog even totdat er een officiele versie te downloaden is.
Wellicht zijn dit allemaal beta versies oid en als er geen releasenotes van zijn, sla ik het maar even over.

edit: zie
https://github.com/home-assistant/core/issues/102827

[ Voor 6% gewijzigd door charleychui op 24-11-2023 14:09 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:57:
Hi,

Bestaan er anti diefstal brackets voor de Reolink wifi? ik ga me data lokaal op een sd kaart opslaan en niet via de cloud. Enigste wat ik kan vinden is het volgende: https://www.etsy.com/list...ard?variation0=3821866194 alleen je zit bijna ron de 90 euro met verzendkosten..
Ben zelf ook aan het kijken naar deze bel. Voor de Wifi only gebruikers vraag ik me wel af of zo'n metalen behuizing het signaal niet significant dempt, daarom neig ik zelf wel naar UTP aansluiting, hetzij dus de PoE versie. Jouw post gaf me nog wat hoop nav de horrorsuggesties van ding eraf trekken en kabel (ook van de Wifi versie met utp) op een laptop aansluiten. Dat blijven mijns inziens wel reële risico's in rustige wijken, doodlopende straten, buitenaf, enzovoorts, ofwel op plekken waar niet direct zicht is of veel mensen voorbij komen. En ook gewoon het ding eraf getrokken en gestolen lijkt me niet tof.

Alleen hoeveel groter is zo'n behuizing ivm bevestiging op kozijn, ziet het er een beetje uit, kom je er zelf nog makkelijk bij, enz. Dat zijn dan weer vragen bij zo'n behuizing. Het lijkt me meer een algemeen ding die je linkt, dus niet bepaald op maat oid.

Vwb kosten:
Dit lijkt dezelfde maar op ebay is hij al wat goedkoper ($40+$24.29=$64 = €59)
https://www.ebay.com/itm/225785472662?var=524889363701

offtopic:
optioneel samen bestellen en de kosten delen eenmaal in Nederland aangekomen, is goedkoper dan ieders 25 dollar of nog meer te moeten betalen aan verzendkosten.

Een ander goedkoper idee, maar wel meer DIY en wellicht wat lelijker (zelfs wanneer zwart gespoten):
https://www.reddit.com/r/.../14k89fv/comment/jq6nlbo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
Aardwolf schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 01:23:
[...]

Een ander goedkoper idee, maar wel meer DIY en wellicht wat lelijker (zelfs wanneer zwart gespoten):
https://www.reddit.com/r/.../14k89fv/comment/jq6nlbo/
Ik zou ook zoiets doen. En dan gewoon met dubbelzijdige tape vastmaken. Grote kans dat ze gewoon erover heen kijken dat 't met tape vast zit. Eerste wat ze zien is de bracket en dan denken ze laat maar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
banaliteit schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:15:
[...]

Ik zou ook zoiets doen. En dan gewoon met dubbelzijdige tape vastmaken. Grote kans dat ze gewoon erover heen kijken dat 't met tape vast zit. Eerste wat ze doen is de bracket en dan denken ze laat maar :P
Gewoon een camera op je camera richten :P :+

Op "ik heb een ladder nodig" hoogte en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 17:00
LiReC schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 02:23:
[...]

Als je de app opent, videobeeld toont, de microfoon activeert, dan wijzigt het bolletje rechts ervan in volumeregeling.

Mijn vrouw moet deze op 80% zetten (samsung phone) en ik op 50% (china phone) om hetzelfde volume te krijgen. Het is een instelling op de eigen app/phone.

Werkt goed en dus opgelost hiermee?
[Afbeelding]
Ik heb sinds kort ook een Reolink Wifi Doorbell erg tevreden over alleen het volume als ik wat zeg is erg laag. Deze instelling heb ik op de iPhone helaas niet, zit dat op de iPhone ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
[quote]ngommers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb het eerlijk gezigd nog niet kunnen vinden in de IOS app, ook niet via de windows webinterface of de app via de Microsoft Store.
Via Home Assistant zie ik wel iets staan van Reolink Deurbel volume, echter weet ik niet wat deze slider doet,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxbOEGbdb_ZSbQaZQS2dYTBmv04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJSr3J50MNOG0E3bXiTHyIoU.png?f=fotoalbum_large

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
charleychui schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:30:
[quote]ngommers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb het eerlijk gezigd nog niet kunnen vinden in de IOS app, ook niet via de windows webinterface of de app via de Microsoft Store.
Via Home Assistant zie ik wel iets staan van Reolink Deurbel volume, echter weet ik niet wat deze slider doet,

[Afbeelding]
Die had ik ook gezien, merk weinig effect van die slider die staat hier overigens al op maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Laatst online: 11:48
Vraagje, zijn er nou beperkingen als je de poe deurbel rechstreeks op de rln8-410 nvr aansluit of is dit door fw updates inmiddels verholpen. Ik las verhalen dat ie dan alleen werkte als camera en niet als deurbel.

En die problemen met samsungs en 2-way audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiReC
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:13
ngommers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb sinds kort ook een Reolink Wifi Doorbell erg tevreden over alleen het volume als ik wat zeg is erg laag. Deze instelling heb ik op de iPhone helaas niet, zit dat op de iPhone ergens anders?
Helaas inderdaad nog niet beschikbaar blijkbaar op IOS.
Toch een serieus manko van reolink.
Dat lijkt me nu niet bepaald iets dat apple onmogelijk maakt (zoals het wel doet met een aantal andere zaken)

Zie: https://support.reolink.c...Way-Audio-on-Reolink-App/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiReC
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:13
ngommers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:31:
[...]

Die had ik ook gezien, merk weinig effect van die slider die staat hier overigens al op maximaal.
Dat gaat vermoedelijk over de chime (bijgeleverde stopcontact gong)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 12:22
ik heb nu ook al een paar keer gemerkt dat de belknop niet werkt als de ring blauw is (persoon gedetecteerd)
Heel hinderlijk want soms staat er iemand aan de deur en belt vergeefs aan.
Iemand anders dit ook al ervaren?
IK heb de wifi variant bekabeld aangesloten en die werkt verder prima en ik zie ook netjes de stukjes clip die ik zou kunnen verwachten.
De vertraging bij aanbellen vind ik eigenlijk wel te lang eer ik beeld zie. Ook als ik het via homeassistant probeer. De spraak functie gebruik ik dan ook zelden want mensen zijn al weg eer er spraak over komt.
Dat valt me sowieso wel tegen

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:16
mrbert schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:08:
ik heb nu ook al een paar keer gemerkt dat de belknop niet werkt als de ring blauw is (persoon gedetecteerd)
Heel hinderlijk want soms staat er iemand aan de deur en belt vergeefs aan.
Iemand anders dit ook al ervaren?
IK heb de wifi variant bekabeld aangesloten en die werkt verder prima en ik zie ook netjes de stukjes clip die ik zou kunnen verwachten.
De vertraging bij aanbellen vind ik eigenlijk wel te lang eer ik beeld zie. Ook als ik het via homeassistant probeer. De spraak functie gebruik ik dan ook zelden want mensen zijn al weg eer er spraak over komt.
Dat valt me sowieso wel tegen
Hoe is je stroomtoevoer? Beltrafo of adapter? Onvoldoende spanning wil nog weleens voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
moet ik even checken, want heb deels de bestaande bekabeling gebruikt voor de stroom toevoer maar als hij op de beltrafo zit dat is dat er een met voldoende spanning. dat had ik iig gechecked.en uit mijn hoofd 24V

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
mrbert schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:21:
moet ik even checken, want heb deels de bestaande bekabeling gebruikt voor de stroom toevoer maar als hij op de beltrafo zit dat is dat er een met voldoende spanning. dat had ik iig gechecked.en uit mijn hoofd 24V
Betreft de vertraging , het moment waarop het belsignaal gaat via de chimes of op je telefoon?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
via de chimes

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Hmm, de chimes gaan hier echt instant af. De pushmelding op telefoon komt 1 a 2 sec. later.

Probeer je chime(s) eens dichterbij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
crunchytail schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:08:
[...]

Hmm, de chimes gaan hier echt instant af. De pushmelding op telefoon komt 1 a 2 sec. later.

Probeer je chime(s) eens dichterbij te plaatsen.
@mrbert , Bij mij gaan ze ook direct tekeer inclusief de niet originele chimes
Chimes al opnieuw gekoppeld?

[ Voor 11% gewijzigd door charleychui op 27-11-2023 09:03 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:55
ngommers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:37:
[...]

Ik neem aan dat je het over de volume van de deurbel hebt. Dus geluid wat er uitkomt als je spreekt.
In de Android app heb je een slider, maar deze zie je pas op het moment dat je het spreek knopje indrukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKEeG5hpQxYPQNNxneSiyYsTXBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsESHcGmJHP2J89XpnATTDqw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
warezboy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:28:
Ook ik had behoefte voor extra chimes (gong). Eerst netjes gevraagd of ik 2 van die dingen kan bestellen bij Reolink. Maar daar kreeg ik het volgende antwoord op:

[...]

Nou daar was ik dus niet zo happy mee. Heb de gok gewaagd om 2 van deze te bestellen:
https://nl.aliexpress.com...dRiX&gatewayAdapt=glo2nld

En ja hoor, werkt in 1x. Chime in de stopcontact, inleermodus van de chime opstarten, de deurbel indrukken, en ze zijn gekoppeld. Heb nu 1 chime op een afstand waar de signaal door 2 dikke muren heen gaat, en dat gaat prima. In totaal heb ik 1 originele en 2 Ali-chimes werkend.
Ik heb deze ook besteld, 75 cent als nieuwe user. Ben benieuwd of die het doet. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
bij mij kosten ze op 5.40/stuk maar oook net te duur.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
SolarOrbiter schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:32:
[...]

Ik neem aan dat je het over de volume van de deurbel hebt. Dus geluid wat er uitkomt als je spreekt.
In de Android app heb je een slider, maar deze zie je pas op het moment dat je het spreek knopje indrukt.
[Afbeelding]
Dat bedoel ik inderdaad ik heb dat op de iPhone dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 13:37
Hoe is jullie ervaring met de app en het laden van de camera?

Heb momenteel de google Nest maar telkens wanneer de bezorger aan belt is ie al weg voor dat de app eindelijk geladen is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 22:16

lenwar

ni

Ik heb een (misschien een beetje een gekke) vraag.

Is het mogelijk om de deurbel op afstand te laten bellen? Dus dat ik via de app (of Home Assistant) de deurbel kan laten gaan alsof iemand op de knop heeft gedrukt.

Ik kon zo 1-2-3 niets vinden, maar ik dacht, allicht heeft hier iemand een idee.

Het achterliggende idee, is dat er mogelijk rond 5 december een Romeinse katholieke beschermheilige of iemand van z'n gevolg, langskomt met cadeautjes voor de kinderen. Dan is het wel heel grappig als de deurbel gaat ( zonder dat de buurman zich de blubber moet wegrennen ;) )

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Heb deze bel aangeschaft tijdens Black Friday. Nu heb ik bij ons de Wifi router direct achter de voordeur hangen in de meterkast. Maar helaas vindt de bel het wifi signaal helaas niet goed genoeg. Waarschijnlijk omdat er een dikke geïsoleerde buitenmuur tussen zit.
De gong werkt wel goed maar dat is geloof ik weer niet afhankelijk van Wifi.

Pakt dat ding automatisch de 5Ghz of de 2.4Ghz band? Want mijn vorige bel van Ring had nooit problemen met de Wifi sterkte, maar ondersteunde ook alleen maar 2.4Ghz.

Heeft iemand ervaringen hiermee?

Optie 1 is wellicht om de 2.4Ghz en 5Ghz te scheiden tbv de deurbel op de router? Misschien helpt spelen met de kanalen nog een beetje voor de sterkte. Dat zal ik eerst eens checken.
Optie 2 is de router verplaatsen naar buiten de meterkast, maar dan moet ik ook heel wat kabels ook verleggen. Vind ik een mindere optie.
Optie 3 is om een ethernetkabel mee door de leiding van de deurbel heen jassen naast de stroomkabel? Die Wifi variant heeft geen PoE toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Rammstein schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:48:
Heb deze bel aangeschaft tijdens Black Friday. Nu heb ik bij ons de Wifi router direct achter de voordeur hangen in de meterkast. Maar helaas vindt de bel het wifi signaal helaas niet goed genoeg. Waarschijnlijk omdat er een dikke geïsoleerde buitenmuur tussen zit.
De gong werkt wel goed maar dat is geloof ik weer niet afhankelijk van Wifi.

Pakt dat ding automatisch de 5Ghz of de 2.4Ghz band? Want mijn vorige bel van Ring had nooit problemen met de Wifi sterkte, maar ondersteunde ook alleen maar 2.4Ghz.

Heeft iemand ervaringen hiermee?

Optie 1 is wellicht om de 2.4Ghz en 5Ghz te scheiden tbv de deurbel op de router? Misschien helpt spelen met de kanalen nog een beetje voor de sterkte. Dat zal ik eerst eens checken.
Optie 2 is de router verplaatsen naar buiten de meterkast, maar dan moet ik ook heel wat kabels ook verleggen. Vind ik een mindere optie.
Optie 3 is om een ethernetkabel mee door de leiding van de deurbel heen jassen naast de stroomkabel? Die Wifi variant heeft geen PoE toch ?
1. Je kan wellicht (afhankelijk van je router) een seperaat 2.4 ghz netwerk opzetten en daarmee connecten. Ik heb dat sws voor al mijn IOT devices aangezien ik die niet in mijn eigen netwerk wil hebben
2. Zou ik niet doen (ivm punt 1 of anders punt 3).
3. Ja, de Wifi variant kan je ook via utp aansluiten(edit: maar is geen POE, stroomkabel heb je dus wel nodig). Dan heb je sws een stabiele verbinding.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:03:
[...]

1. Je kan wellicht (afhankelijk van je router) een seperaat 2.4 ghz netwerk opzetten en daarmee connecten. Ik heb dat sws voor al mijn IOT devices aangezien ik die niet in mijn eigen netwerk wil hebben
2. Zou ik niet doen (ivm punt 1 of anders punt 3).
3. Ja, de Wifi variant kan je ook via utp aansluiten. Dan heb je sws een stabiele verbinding.
4. De Wifi variant heeft geen POE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Wolly schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:03:
[...]

4. De Wifi variant heeft geen POE.
Je hebt gelijk uiteraard, maar dat bedoelde ik ook niet (heb ik even verduidelijkt). Maar hij geeft aan een netwerkkabel NAAST zijn stroomkabel dus ik ging ik er vanuit dat hij ook bedoelt aansluiten met een netwerkkabel icm de huidige stroomkabel. Dan gaat dit prima werken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammstein
Duidelijk. Zal eerst even met de Wifi settings spelen en kijken of ik dat beter kan krijgen en anders trek ik nog een netwerkkabel mee door de leiding. Dat moet op zich wel kunnen als ik een dunne UTP kabel neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Rammstein je hebt ook "slim" of "flat" kabels maar ik vermoed dat de connector het probleem zal zijn. Die kan je desnoods zelf even verwijderen en weer aanknijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rammstein
renzo4000 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:50:
@Rammstein je hebt ook "slim" of "flat" kabels maar ik vermoed dat de connector het probleem zal zijn. Die kan je desnoods zelf even verwijderen en weer aanknijpen.
Ja kant die in de meterkast uitkomt knip ik wel door en dan krimp ik er een nieuwe connector aan na het doortrekken ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rammstein
Deurbel dwingen naar het 2.4Ghz signaal heeft toch de truc gedaan. Heeft net even wat sterker signaal dan 5Ghz voor die buitenmuur vermoed ik. Zie dat de maximale stream van 6 Mbit in elk geval stabiel draait. Meer snelheid heb je dus ook niet nodig behalve voor het sneller downloaden van je video's misschien. Misschien dat ik later nog eens ga spelen met een extra UTP kabel maar voor nu werkt het en is de stream stabiel.

Nu maar eens kijken hoe de Reolink zich verhoudt ten op zichte van de Ring Pro die ik de afgelopen 3 jaar had (waar nu het plastic helemaal van gebarsten is door de weersinvloeden). Scheelt me om te beginnen al een abonnement van 40 euro per jaar. Mocht ik vragen hebben dan meld ik me hier bij de ervaringsdeskundigen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Rammstein op 29-11-2023 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-10 19:27
Er hangt +/- een maandje een reolink wifi video deurbel. Ik merk dat deze regelmatig moeite heeft met terugspelen van recordings in de app alsook de bel soms gewoon niet gaat (Enkele keren na elkaar duwen en dan plots schiet hij weer in leven), maar dat doen bezoekers/koeriers uiteraard niet.

Het eerste kan aan de WiFi liggen, al vermoed ik van niet wegens voldoende connectie te hebben. Het al dan niet werken van de bel heeft ook niets met de WiFi te maken.

Mijn vermoeden is onvoldoende voltage, volgens de handleiding werkt deze tussen 12/24V. Net eens nagemeten en ik zit rond de 14.5V, hoe dat überhaupt mogelijk is met de huidige transfo is mij een raadsel, maar ben geen elektricien dus zie misschien gewoon wat over het hoofd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjh9FoMPLxAwPJOhCE1czBcHI3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/An9memBRDj8Fo1CAferT61PH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5Q60t_D5H63g2yDGlp-SXpbCkw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaKfpfXhgosbzGaAhJSf1HxF.jpg?f=fotoalbum_tile

Zou het helpen om de transfo te vervangen door deze, de 24va variant of best de 18va variant aangezien er nu blijkbaar ook al meer voltage doorstroomt dan in principe mogelijk is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crunchytail
Michiel95 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:23:
Er hangt +/- een maandje een reolink wifi video deurbel. Ik merk dat deze regelmatig moeite heeft met terugspelen van recordings in de app alsook de bel soms gewoon niet gaat (Enkele keren na elkaar duwen en dan plots schiet hij weer in leven), maar dat doen bezoekers/koeriers uiteraard niet.

Het eerste kan aan de WiFi liggen, al vermoed ik van niet wegens voldoende connectie te hebben. Het al dan niet werken van de bel heeft ook niets met de WiFi te maken.

Mijn vermoeden is onvoldoende voltage, volgens de handleiding werkt deze tussen 12/24V. Net eens nagemeten en ik zit rond de 14.5V, hoe dat überhaupt mogelijk is met de huidige transfo is mij een raadsel, maar ben geen elektricien dus zie misschien gewoon wat over het hoofd:
[Afbeelding][Afbeelding]

Zou het helpen om de transfo te vervangen door deze, de 24va variant of best de 18va variant aangezien er nu blijkbaar ook al meer voltage doorstroomt dan in principe mogelijk is?
Je kunt ook de beltrafo buiten dienst zetten en de meegeleverde 24V adapter verbinden met je deurbelbedrading. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel95
crunchytail schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:37:
[...]

Je kunt ook de beltrafo buiten dienst zetten en de meegeleverde 24V adapter verbinden met je deurbelbedrading. ;)
Ja, zou in principe ook kunnen, maar dan moet ik al een stopcontact voorzien in mijn meterkast of beginnen solderen, als mijn idee klopt om gewoon de transformator om te wisselen naar eentje met meer VA gaat daar mijn voorkeur wat naar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein

[Afbeelding][Afbeelding]

Nou die heeft geen 24V hoor. Kijk maar op de trafo. Dat is leading. Logisch dat je dan tekort komt.

Maar inderdaad. De adapter die meegeleverd is, kan je toch gebruiken? Deurbel draadjes die nu aan de bovenkant de trafo in gaan losmaken. Met 2 wago lasklemmetjes de beide kabels connecten met de kabel van de meegeleverde trafo. Volgens mij zat daar een verloopkabeltje bij die je desnoods even doorknipt en klaar is kees. Moet je uiteraard wel een stopcontact aanwezig hebben in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgSakGG2cT50vTZ5HkBC-LgOK8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfiBZNsABgUp6VIyPQRl2CZq.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zelf die van Ring in gebruik. Daar staat specifiek 24V op. Die werkt ook op de Reolink. Deze werden meegeleverd met de Ring Doorbell Pro eerste generatie. Misschien kun je die ergens 2e hands wel scoren? Ik heb die dan weer juist met een eurostekker verbonden naar het stopcontact want had geen ruimte meer voor een transformator haha

[ Voor 9% gewijzigd door Rammstein op 29-11-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Even een ander vraagje. Heeft iemand de instellingen op een rijtje. Ik had een brei van opnames op mijn SD kaartje staan. Zelfs elke auto die door de straat reed werd opgenomen. Ik wil dat eigenlijk zo hebben dat er alleen een opname gemaakt wordt wanneer er aangebeld wordt of iemand bij de deur staat.

Nu heb ik onder record het schema aangepast. Alle bewegingen uitgezet en alleen persoon en bezoeker aangezet. En nu neemt hij alleen op als er aangebeld wordt.

Het is mij nu alleen niet helemaal duidelijk wat het verschil nu is tussen 'persoon' en 'bezoeker'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_p1AjKUvgyHoHiLUJbN8-8Dyd6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iS1I5VXo6OdHNy6SIMfSt1un.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhHXgOUWdB17bWki3pfXXxGkfCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vC3fiXKVSLJCgItgIYrQSOw.jpg?f=fotoalbum_large

Vraagje over de emailfunctie.

Ik had deze aanstaan maar ik kreeg echt werkelijk elke minuut een screenshot doorgemaild terwijl er niks te zien was. Ook daar de optie alle bewegingen uitgeschakeld en alleen persoon en bezoeker aangelaten maar alsnog een brei aan mailtjes.

Ik zie wel dat er een optie email-interval is. Betekent dit dus dat hij ongeacht je instelling in het schema gewoon volgens die interval mailtjes blijft sturen met screenshots? In dat geval heb ik niet zoveel aan die mailoptie.

Ftp

Heb het werkend maar volgens mij kun je alleen maar een continue opname naar je FTP laten sturen als ik het goed heb? Ook bij deze instelling lijkt hij zich niks van het ingestelde schema aan te trekken namelijk. Heb ook hier alle bewegingen uitgezet maar eigenlijk neemt hij constant op. 2 Files van 1000mb (20 minuten video) waarbij hij dan de oudste van de 2 weggooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Rammstein schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:08:

Het is mij nu alleen niet helemaal duidelijk wat het verschil nu is tussen 'persoon' en 'bezoeker'.
Persoon is iemand die langs loopt, bezoeker is iemand die op de bel gedrukt heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel95
Rammstein schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:43:
[...]

Nou die heeft geen 24V hoor. Kijk maar op de trafo. Dat is leading. Logisch dat je dan tekort komt.

Maar inderdaad. De adapter die meegeleverd is, kan je toch gebruiken? Deurbel draadjes die nu aan de bovenkant de trafo in gaan losmaken. Met 2 wago lasklemmetjes de beide kabels connecten met de kabel van de meegeleverde trafo. Volgens mij zat daar een verloopkabeltje bij die je desnoods even doorknipt en klaar is kees. Moet je uiteraard wel een stopcontact aanwezig hebben in de meterkast.
Klopt, maar is toch vreemd dat ik 14.5v meet bij de deurbel terwijl de transfo maar 12V geeft? Vandaar dat ik twijfel om een 18v of 24v transfo te kopen, die 24v transfo geeft dan uiteindelijk misschien ook 26.5v waardoor m'n reolink van de muur knalt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]

De deurbel wil gelijkspanning , jouw trafo levert wisselspanning.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
Aanstaande maandag zal ik mijn eerste videodeurbel ooit, in ontvangst mogen nemen.
De keuze is gevallen op de Reolink Video Doorbell PoE.
Dankzij de Black Friday-deal via Amazon.nl op de kop kunnen tikken voor 89,99 EUR.

Er ligt al een UTP RJ45 netwerkkabel klaar in de meterkast die rechtstreeks aangesloten wordt op mijn Unifi Switch 500W PoE+. De video-opnames kan ik rechstreeks koppelen aan de Synology NAS DS1513+.
Dus daar ben ik al redelijk gerust in.

Wat ik mij afvroeg. Bij de verbouwing van ons huis hebben wij op twee locaties: keuken en woonkamer,
UTP/Elek voorzien om in de toekomst een video/parlofoon-apparaat op te hangen.

Zijn er mensen die hun Reolink-deurbel koppelen aan een tablet genre iPad/Android?
Zou handig zijn mocht er aan de deur gebeld worden er op de beide locaties én op de tablets een melding/live-feed tevoorschijn komt.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Op android kan dat wel (niet standaard want Reolink voorziet niet voor een live view zodra er gebeld wordt), Je moet dan een additionele app installeren die reageert op een melding van Reolink ("Visitor" detected) dat de app met live view wordt getoond. Samsung heeft Bixby routines als standaard waarmee het kan maar het kan bijv ook met MacroDroid. Op apple weet ik het niet wat er kan.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 16:55
renzo4000 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:17:
........maar het kan bijv ook met MacroDroid.....
super interessant. Ik ga hier naar kijken volgende week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michiel95
Michiel95 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:36:
[...]

Klopt, maar is toch vreemd dat ik 14.5v meet bij de deurbel terwijl de transfo maar 12V geeft? Vandaar dat ik twijfel om een 18v of 24v transfo te kopen, die 24v transfo geeft dan uiteindelijk misschien ook 26.5v waardoor m'n reolink van de muur knalt :D
Terugkomend op dit heb ik vandaag deze gehaald:

https://www.hornbach.nl/p/ezviz-transformator/10410380/

Een heel groot verschil, de livefeed laad veel sneller, terugkijken gaat ook veel vlotter en de deurbel valt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-09 12:30
Is de Reolink deurbel (bedraad) ook voorzien van een montageplaat tegen diefstal? Zoniet, waar zou ik deze dan kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autarky schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:31:
Is de Reolink deurbel (bedraad) ook voorzien van een montageplaat tegen diefstal? Zoniet, waar zou ik deze dan kunnen kopen?
Nope, je kan op Ebay zon bracket kopen voor tussen de 60-80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 20:14
In HA heb ik sinds een week oid dat de Reolink Doorbell (PoE) opeens unavailable is. Soms komt ie weer available om later weer unavailable te gaan. Deurbel met chime werkt wel gewoon. Via de Reolink app krijg ik ook geen beeld (kan niet verbinden). Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Casper schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:29:
In HA heb ik sinds een week oid dat de Reolink Doorbell (PoE) opeens unavailable is. Soms komt ie weer available om later weer unavailable te gaan. Deurbel met chime werkt wel gewoon. Via de Reolink app krijg ik ook geen beeld (kan niet verbinden). Meer mensen die hier last van hebben?
Travo die kuren vertoont of niet de juiste spanning doorgeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:13:
[...]

Travo die kuren vertoont of niet de juiste spanning doorgeeft?
Het is PoE dus geen travo. Heeft voorheen ook zonder problemen gewerkt dus lijkt recent te zijn ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10
-Casper schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:29:
Bij mij geen problemen. Heb je al geprobeerd de boel te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
-Casper schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:35:
[...]

Het is PoE dus geen travo. Heeft voorheen ook zonder problemen gewerkt dus lijkt recent te zijn ontstaan.
Ik heb de afgelopen 2 dagen een probleempje gehad met het activeren van de app als de deurbel wordt geactiveerd, (dus de chimes worden wel geactiveerd, echter geen reactie zowel op de iphone als op het android toestel van mijn vrouw),

Vanavond werkte het weer zoals vanouds, dus misschien een "dipje" bij Reolink?

charleyr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrbert
Autarky schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:31:
Ik heb pal onder de drukker een schroef met een busje in het kozijn gedraaid

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
charleychui schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:01:
[...]

Ik heb de afgelopen 2 dagen een probleempje gehad met het activeren van de app als de deurbel wordt geactiveerd, (dus de chimes worden wel geactiveerd, echter geen reactie zowel op de iphone als op het android toestel van mijn vrouw),

Vanavond werkte het weer zoals vanouds, dus misschien een "dipje" bij Reolink?
Helaas werkt die hier nog steeds niet. Zal morgen eens van de muur halen en een andere netwerkkabel gebruiken om te dubbelchecken of daar iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
-Casper schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:28:
[...]

Helaas werkt die hier nog steeds niet. Zal morgen eens van de muur halen en een andere netwerkkabel gebruiken om te dubbelchecken of daar iets mis mee is.
Wellicht kan een volledige reset nog iets betekenen, voordat je een andere kabel gaat invoeren!

charleyr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Casper
Op mysterieuze wijze is de groene kabel uit de rj45 connector los gekomen. Even opnieuw gekrimpt en probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
Heeft iemand een idee hoe ik mijn deurbel kan aansluiten op de huidige bedrading?

Heb zojuist wel de huidige Reolink met Y-combinator aan de praat gekregen, maar maak nu een plannetje hoe dit binnenkort echt te gaan implementeren bij de deurbel. Omdat ik dit niet eerder heb gedaan wil ik hier graag even mijn gedachten/plan even met jullie checken. :)

Momenteel een nieuwbouw eengezinswoning, in de meterkast zie ik twee kabels lopen.
1) Eentje vanuit de deurbel bij de voordeur door een buis naar de groepenkast toe.
2) In de gang aan de buitenkant van de meterkast is een gong aanwezig. Hiervan loopt er een draad door dezelfde buis als bij 1 naar de groepenkast toe.

Zoals ik het momenteel zie:
- In de meterkast bij de kabel van de deurbel snijd ik de kabel open zodat er twee draden uitkomen. Hiervoor gebruik ik het verbindingsstuk van Reolink de Y-connector. De een gaat links, de ander naar rechts.

1) Hoe zit het met voldoende stroomtoevoer. Volgens mij werkt zo'n oude/traditionele deurbel op zwakstroom, dus is dit wel genoeg of vraagt dit nog om andere aanpassngen?
2) Wat doe ik met de gong? Deze kan ik demonteren, echter blijft er dan een ongebruikte kabel staan. Laat ik deze gewoon los hangen in de meterkast?

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41aiSrhM4uYoV0KGf5DU4OHV46Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sZ4PJByhdYvA9xQdzdvaGvAm.png?f=user_large
Gong

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FG9lAUZtueFxvfwgNzwLs09LJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L6XP4wftM3XJ9AC89BMq3mvh.png?f=user_large
Gong bedrading vanuit buitenkant meterkast direct naar groepenkast
Deurbel bedrading komt van buis vanuit buiten naar de buis van groepenkast toe. Deze buis is gedeeld met bedrading gong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Autarky schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:42:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn deurbel kan aansluiten op de huidige bedrading?

Heb zojuist wel de huidige Reolink met Y-combinator aan de praat gekregen, maar maak nu een plannetje hoe dit binnenkort echt te gaan implementeren bij de deurbel. Omdat ik dit niet eerder heb gedaan wil ik hier graag even mijn gedachten/plan even met jullie checken. :)

Momenteel een nieuwbouw eengezinswoning, in de meterkast zie ik twee kabels lopen.
1) Eentje vanuit de deurbel bij de voordeur door een buis naar de groepenkast toe.
2) In de gang aan de buitenkant van de meterkast is een gong aanwezig. Hiervan loopt er een draad door dezelfde buis als bij 1 naar de groepenkast toe.

Zoals ik het momenteel zie:
- In de meterkast bij de kabel van de deurbel snijd ik de kabel open zodat er twee draden uitkomen. Hiervoor gebruik ik het verbindingsstuk van Reolink de Y-connector. De een gaat links, de ander naar rechts.

1) Hoe zit het met voldoende stroomtoevoer. Volgens mij werkt zo'n oude/traditionele deurbel op zwakstroom, dus is dit wel genoeg of vraagt dit nog om andere aanpassngen?
2) Wat doe ik met de gong? Deze kan ik demonteren, echter blijft er dan een ongebruikte kabel staan. Laat ik deze gewoon los hangen in de meterkast?

Foto's:
[Afbeelding]
Gong

[Afbeelding]
Gong bedrading vanuit buitenkant meterkast direct naar groepenkast
Deurbel bedrading komt van buis vanuit buiten naar de buis van groepenkast toe. Deze buis is gedeeld met bedrading gong
Begin even met de groepenkast en kijk welke beltrafo daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
crunchytail schreef op maandag 11 december 2023 @ 02:22:
[...]

Begin even met de groepenkast en kijk welke beltrafo daar zit.
Deze beltrafo zit daar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXo2aJ23dv-TCOLq3fpC8FOufBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fibgW3GUzOQ40lNBGzWvJj5b.png?f=user_large

Ik zie dat het model: "beltrafo 0918-004" overeenkomt met: https://new.abb.com/products/nl/7990.130/0918-004 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Autarky schreef op maandag 11 december 2023 @ 07:28:
[...]

Deze beltrafo zit daar:
[Afbeelding]

Ik zie dat het model: "beltrafo 0918-004" overeenkomt met: https://new.abb.com/products/nl/7990.130/0918-004 .
Dan zul je denk ik eerst aan een nieuwe travo moeten:

Als je kijkt naar de specs van reolink:
Power
Hardwired

12-24VAC 50/60Hz, DC 24V
is 8 volt helaas te weinig (en dat is hier ook al wel meermaals gebleken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:15
@Autarky
Toevallig afgelopen zaterdag heb ik ook de wifi model laten installeren. Een monteur via Marktplaats gevonden. Je kan dus de Y-vormige bedrading van de huidige deurbel buiten aansluiten aan de Reolink. Vervolgens in de meterkast sluit je de andere uiteinde van de Y-draad aan de voedingsadapter van de Reolink. Zo heb je voldoende stroom. De bestaande gong en zijn bedrading heeft de monteur gewoon zo gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:12
De bestaande gong gaat dan ook af?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Ja, er is geen manier (nog niet) om een bestaande gong aan je reolink te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09 22:30
Ik heb de wifi variant geinstalleerd met de bestaande bedrading van mijn deurbel. Daarvoor gebruik ik wel de Reolink adapter. Mijn bestaande bel is dus niet meer aangesloten.
Bij de installatie heb ik de wedge gebruikt maar ik vond de bijgeleverde schroeven nogal onhandig; de bolle kop komt deels tegen de plaat op.
Ook las ik dat er geen losse chime te koop was, dat zou wel handig zijn geweest. De bel ondersteund er wel meer schijnt.
Ik gebruik ook Home Assistant maar heb nu ook nog de Reolink app voor regulier gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online
Ik heb de POE variant en was niet tevreden met bijgeleverde gong. Je kunt er meerdere aanschaffen via Aliexpress, die gaan dan allemaal af.
Ik wilde echter de bestaande bel/trafo gebruiken, leek me wel leuk. Direct aangesloten aan de hardware van Reolink ging niet lukken.
Ik heb via een Zigbee laagvoltage relais de bestaande bel aangestuurd via HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
m.eddy schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:07:
Ik heb de POE variant en was niet tevreden met bijgeleverde gong. Je kunt er meerdere aanschaffen via Aliexpress, die gaan dan allemaal af.
Ik wilde echter de bestaande bel/trafo gebruiken, leek me wel leuk. Direct aangesloten aan de hardware van Reolink ging niet lukken.
Ik heb via een Zigbee laagvoltage relais de bestaande bel aangestuurd via HA.
Welk relais heb jij gebruikt? Ik gebruik nu momenteel een Shelly, maar zigbee is wel netter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online
banaliteit schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:32:
[...]

Welk relais heb jij gebruikt? Ik gebruik nu momenteel een Shelly, maar zigbee is wel netter.
Dit spul heb ik helaas alleen kunnen vinden op Ali:
https://nl.aliexpress.com...sLIa&gatewayAdapt=glo2nld
Vervolgens het type kiezen met 1CH AC/DC 7-32V / USB 5V.

Ik heb geprobeerd deze te voeden vanaf de trafo (8V) en dan vervolgens ook de trafo te gebruiken in de output loop met de bell. Dit kreeg ik niet stabiel aan de gang. Waarschijnlijk trekt de trafo deze combi niet.

Vervolgens het relais gevoed met usb en de trafo alleen in de output loop gezet. Nu vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
Serefsiz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 03:46:
Heeft iemand de reolink deurbel met two way audio al werkend gekregen via synology surveillance station?

Volgens de website van synology is dit ondersteund. Ik krijg wel een microfoon knop te zien via de webinterface, maar heb het nog niet werkend gekregen.

https://www.synology.com/...%5B%5D=Reolink&audio=both
Kan iemand toelichten hoe de situatie er nu voor staat? Werkt het zoals geadverteerd?

dankje voor de info :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:09
tedades schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:02:
Bij de installatie heb ik de wedge gebruikt maar ik vond de bijgeleverde schroeven nogal onhandig; de bolle kop komt deels tegen de plaat op.
Velen onder ons, ook ik, hebben de wedge in eerste instantie met de verkeerde kant tegen de muur / het deurkozijn geschroefd. Als je 'm omdraait zul je zien dat de schroeven ineens makkelijk passen :)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:09
tedades schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:02:
Ook las ik dat er geen losse chime te koop was, dat zou wel handig zijn geweest. De bel ondersteund er wel meer schijnt.
Zie topic start; daar staan dingen over extra gongen. YMMV; ik heb er inmiddels vier die het allemaal prima doen, maar anderen hebben geklaagd over o.a. bereik t.o.v. de originele, bijgeleverde gong.

[ Voor 6% gewijzigd door Tijsbeer op 11-12-2023 10:33 ]

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
baba420 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:41:
@Autarky
Toevallig afgelopen zaterdag heb ik ook de wifi model laten installeren. Een monteur via Marktplaats gevonden. Je kan dus de Y-vormige bedrading van de huidige deurbel buiten aansluiten aan de Reolink. Vervolgens in de meterkast sluit je de andere uiteinde van de Y-draad aan de voedingsadapter van de Reolink. Zo heb je voldoende stroom. De bestaande gong en zijn bedrading heeft de monteur gewoon zo gelaten.
De kabel die ik momenteel heb is die geschikt voor voldoende voltages stroom? Zoals ik het nu begrijp komt er zwak stroom uit of is dat vanwege de beltrafo die de stroom verlaagd?

Zoals ik het begrijp heb ik dan de twee kabels (die ene van de voordeurbel en de ander van de gong) die ik dan moet afsnijden zodat ze niet meer naar de beltrafo gaan. Laat ik alles van de beltrafo dan zo staan of moet ik die draden/kabels er echt uithalen?

Die twee kabels kan ik dan als Y-combinator gebruiken naar de Reolink adapter en zou dus voldoende moeten zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Autarky op 12-12-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb mijn wifi deurbel dus aangesloten echter zoomt mijn mechaniche deurbel op het moment. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:10:
Hi,

Ik heb mijn wifi deurbel dus aangesloten echter zoomt mijn mechaniche deurbel op het moment. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Je mechanische deurbel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:11:
[...]

Je mechanische deurbel weghalen.
Gaat niet - ik huur dit pand namelijk. Kan het helpen om de trafo op 12v te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:29:
[...]

Gaat niet - ik huur dit pand namelijk. Kan het helpen om de trafo op 12v te zetten?
Je kan de draadjes even losmaken richting de zoemer? Als je de huur opzegt maak je ze weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:30:
[...]

Je kan de draadjes even losmaken richting de zoemer? Als je de huur opzegt maak je ze weer vast.
Duidelijk, moeten de draadjes een omhulsel krijgen na het loskoppelen van de gong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:42:
[...]

Duidelijk, moeten de draadjes een omhulsel krijgen na het loskoppelen van de gong?
Stukje plakband is wel handig. Controleer wel dat het echt 12V is in plaats van hogere spanningen voordat je die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los gekoppeld van de gong, nu werkt me deurbel niet meer, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gong weer actief gemaakt - zoem is terug maar deurbel werkt weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:59:
Los gekoppeld van de gong, nu werkt me deurbel niet meer, 8)7
Heb je dit 'schema' aangehouden? (één van de 2 dan :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Batilan op 13-12-2023 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Batilan schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:59:
[...]

Heb je dit 'schema' aangehouden? (één van de 2 dan :) )
Nope, maar 5 min geleden wel. Nadat ik de jumpercable hebt geplaatst werkt alles naar behoren zonder het gezoem :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 09:57
vormulier schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:50:
Dat kan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
notification_icon: mdi:doorbell-video
ttl: 0
  http:///cgi-bin/api.cgi?cmd=Snap&channel=0&rs=wuuPhkmUCeI9WG7C&user=&password=
actions:
  - action: Remind
    title: negeer
    icon: sfsymbols:xmark
    destructive: true
clickAction: >-
  intent:
  #Intent;launchFlags=0x14000000;component=com.mcu.reolink/com.android.bc.login.WelcomeActivity;S.UID=95270003MHR11AT5;S.ALMTIME={{now().isoformat()}};S.ALMNAME=Detection;S.DEVNAME=DoorBell;S.ALMTYPE=PEOPLE;S.ALMCHN=1;end

Even ip, user en password opvoeren van de home assistant user op de NVR/Camera

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De image link zoals je hem nu hebt staan werkt alleen als je op je lokale (wifi) netwerk zit.
Ik heb de snapshot sub aangezet in de Reolink integratie en laat de snapshot in de rich notification zien via:
code:
1
2
https://[JOUW_HOMEASSISTANT_URL]:[JOUW_HOMEASSISTANT_POORT]{{state_attr('camera.deurbel_snapshots_sub','entity_picture') }}&width=490&height=368

Mijn deurbel heet 'deurbel' dus als deze 'pietjepuk' had geheten had het er zo uitgezien
code:
1
{{state_attr('camera.pietjepuk_snapshots_sub','entity_picture') }}

Dus controleer de entity !

Breedte en hoogte geef ik mee want ik heb niets aan een preview afbeelding van 2560x1920 voor een rich notification. Het kan misschien nog kleiner om de snelheid te verbeteren maar van 321KB naar 36KB downloaden is al een wereld van verschil.

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!

• banaliteit
doopie schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:24:
[...]

De image link zoals je hem nu hebt staan werkt alleen als je op je lokale (wifi) netwerk zit.
Ik heb de snapshot sub aangezet in de Reolink integratie en laat de snapshot in de rich notification zien via:
code:
1
2
https://[JOUW_HOMEASSISTANT_URL]:[JOUW_HOMEASSISTANT_POORT]{{state_attr('camera.deurbel_snapshots_sub','entity_picture') }}&width=490&height=368

Mijn deurbel heet 'deurbel' dus als deze 'pietjepuk' had geheten had het er zo uitgezien
code:
1
{{state_attr('camera.pietjepuk_snapshots_sub','entity_picture') }}

Dus controleer de entity !

Breedte en hoogte geef ik mee want ik heb niets aan een preview afbeelding van 2560x1920 voor een rich notification. Het kan misschien nog kleiner om de snelheid te verbeteren maar van 321KB naar 36KB downloaden is al een wereld van verschil.

Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!
Dit is die van mij
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
service: notify.{{ repeat.item }}
data:
    Hekdeur is geopened. {{(now().strftime("%s") | int |
    timestamp_custom("%H:%M:%S",false))}}
  data:
    image: /api/camera_proxy/camera.reolink_video_doorbell_poe_sub
    actions:
      - action: URI
        title: Open Reolink app
        uri: app://com.mcu.reolink
      - action: URI
        title: Open Home Assistant
        uri: /lovelace/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
doopie schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:24:
[...]

Ah dat is wel een goede, over VPN naar je eigen huis werkt het trouwens ook
Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste