GwnLars_ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 00:27:
Vandaag mn Reolink PoE deurbelletje vanuit het voormalige oostblok binnen gekregen. Avond aan het werk geweest, ik heb m net eventjes getest.
Ik kwam wel tot de ontdekking dat via de app de verbinding via hun servers loopt, op 4G is ie zonder Port Forwarding bereikbaar namelijk in de app; webpages niet. UPnP staat uit, iemand een idee hoe dit wellicht uit kan? Privacydingetje voor mezelf. *even inloggen op de webinterface doet wonderen*
Deurpost wel verkeerd uitgemeten, oud huis en brede deur.. oeps

(dus even op de deurkant van de post/schuin monteren ipv evenredig)
Wanneer ie hangt volgen uiteraard de foto's

Dingdong, hij hangt! Wel met enig gepruts, 1e keer RJ45 krimpen. Weet wel hoe het moet maar het ziet er rooskleuriger uit dan het daadwerkelijk is, zeker als je met je gekke hoofd solid hebt besteld.. (Cat6 CU bij SV)

Afijn, na paar voor paar erin gefrommeld te hebben, gekrimpt en getest te hebben, deurbel opgehangen te hebben en getest op werking is nu het grote instelverhaal begonnen. Al een begin gemaakt, blijkbaar werken alerts in de app dus niet als je niks via hun servers laat lopen.. matig. Wellicht later oplossen met HA en iets als Frigate of MotionEye.
Gaatje boren was nogal een gepruts; wij klussen eens in de vijf jaar.. Accuboor vorig jaar afgeschreven, klopboor nodig. Toen een OK Klopboortje gehaald bij de Intergamma, werkt nogsteeds prima.
Boor te kort, andere (dikkere helaas uiteraard) gehaald. Lange spijker erdoorheen geslagen maar we waren erdoor, kabel erdoorheen en klaar is
Kees Lars.
De beschadigingen die je ziet is van de boor, 3x uitgeschoten door verkeerd gereedschap, 1x de dikte van de boor "onderschat" (ik kon geen andere hoek pakken). Lang verhaal kort: morgen even weglakken, komt met de verbouwing wel.
MomApproveFactor (ik woon -nog- thuis) =
Ik wil tüteren, tüteren grote blij.