Soortgelijke problemen gehad met een Eufy battery doorbell. Daarna overgestapt op de WiFi versie van Reolink (zonder batterij).jules schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 23:10:
Ik heb de battery versie en helaas heeft deze de laatste nachtvorst niet overleefd. Het viel mij op dat hij sowieso onder bepaalde instellingen al leeg liep, ondanks dat hij continu aan de voeding hing.
Volgens de handleiding/online hulp pagina's kom je erachter dat ze battery versie niet tegen vorst kan. Dat wist ik niet bij aankoop, en is zeer onhandig in Nederland waar het toch wel nog steeds een paar keer paar jaar kan vriezen.
Nu kun je hem weer tot leven wekken in de meeste gevallen door hem een jaar uur lang aan een USB kabel te hangen en hem aan te zetten door 5 seconden op de aan knop aan de achterzijde te drukken. En of hem, zodra hij aan staat, te resetten (3x achter elkaar op de reset knop drukken. Maar helaas mocht dit allemaal niet meer bij mij baten. Afgelopen zomer ditzelfde meegemaakt, maar toen kreeg ik hem wel nog gereanimeerd. Nu hopelijk terug onder garantie. Hoop hem eigenlijk om te kunnen ruilen voor een WiFi versie.
Meer mensen met soortgelijke problemen?
Misschien een domme vraag:
Als iemand op mijn video-deurbel drukt zie ik wel DAT er iemand aanbelt, maar niet WIE (= geen foto vd aanbeller).
Heb ik ergens vergeten een vinkje te zetten? Of kan dat gewoon niet?
Update: het is de wifi versie.
Als iemand op mijn video-deurbel drukt zie ik wel DAT er iemand aanbelt, maar niet WIE (= geen foto vd aanbeller).
Update: het is de wifi versie.
[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker626 op 17-05-2026 15:42 ]
Heb je de WiFi of de PoE versie?Tweaker626 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:53:
Misschien een domme vraag:
Correctie op mijn eerdere post (poe switch niet compatible).
De geleverde reolink deurbel bleek gewoon kapot. Of eigenlijk alleen het POE gedeelte. Heb nu een nieuwe en die werkt gewoon.
De geleverde reolink deurbel bleek gewoon kapot. Of eigenlijk alleen het POE gedeelte. Heb nu een nieuwe en die werkt gewoon.
Je dient een cloud abonnement te activeren om 'Rich Notifications' te krijgen in de Reolink app. Er bestaat een gratis abonnement, ik weet alleen niet of deze inmiddels al in Nederland beschikbaar is:
Zo niet, dan kun je er ook voor kiezen om Pushover te gebruiken voor notificaties met foto's. Deze app kost eenmalig 5 dollar.
[ Voor 37% gewijzigd door crunchytail op 17-05-2026 16:08 ]
Dank!crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:04:
[...]
Je dient een cloud abonnement te activeren om 'Rich Notifications' te krijgen in de Reolink app. Er bestaat een gratis abonnement, ik weet alleen niet of deze inmiddels al in Nederland beschikbaar is:
[Afbeelding]
Zo niet, dan kun je er ook voor kiezen om Pushover te gebruiken voor notificaties met foto's. Deze app kost eenmalig 5 dollar.(Wil je uitgebreider gaan knutselen, dan is Home Assistant ook mogelijk)
Net geprobeerd en dat gratis abonnement is inderdaad beschikbaar. Gelijk dus maar even aangevraagd.crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:04:
[...]
Je dient een cloud abonnement te activeren om 'Rich Notifications' te krijgen in de Reolink app. Er bestaat een gratis abonnement, ik weet alleen niet of deze inmiddels al in Nederland beschikbaar is.
Nu alleen wachten totdat er aangebeld wordt….. (geen zin om zelf naar de deurbel te lopen)
Thanks voor de terugkoppeling.bhartman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:14:
[...]
Net geprobeerd en dat gratis abonnement is inderdaad beschikbaar. Gelijk dus maar even aangevraagd.
Nu alleen wachten totdat er aangebeld wordt….. (geen zin om zelf naar de deurbel te lopen)
Gratis is voor 30 dagen?crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:20:
[...]
Thanks voor de terugkoppeling.Zal het aan de openingspost toevoegen.
Dit specifieke abonnement zou volledig gratis moeten zijn en bevat enkel Rich Notifications. Alleen beschikbaar voor de WiFi en Battery deurbellen.
[ Voor 43% gewijzigd door crunchytail op 17-05-2026 20:42 ]
Precies om deze restricties en om meer redenen heb ik ervoor gekozen om NIET voor reolink's cloud optie te gaan maar het in HA te maken.
dus met een avondje vibecoden kwam ik tot een adaptatie van een bestaande blueprint die alles diet wat je van een deurbel kunt verwachten (op 2weg-audio na).
voor de geïnteresseerden heb de blueprint voor reolink (en andere deubel cams die in HA werken) online gezet.
dingen die werken;
chimes op al je smart speakers.
rich notifications op alle companion apps (ios en android zouden moeten werken alleen ios getest).
enige vereisten zijn;
- dat je deurbel direct lokaal met HA kan werken.
- dat je companion app verbonden is met HA (werkt voor mij via cloudflared),
- getest op ios maar android zou ook moeten werken.
ik hoef dus ook geen reolink app meer op mijn mobiel te hebben voor deurbel notificaties,
het terugpraten zou mogelijk moeten zijn maar heb ik (nog) niet aan deze blueprint toegevoegd).
https://gist.githubusercontent.com/iamichat/e39d5c1ed34c678af9021d283e754316/raw/dadc28a4f3636ecb34d09aa873b87e7d85431d13/advanced-binairy-doorbell.yaml
dus met een avondje vibecoden kwam ik tot een adaptatie van een bestaande blueprint die alles diet wat je van een deurbel kunt verwachten (op 2weg-audio na).
voor de geïnteresseerden heb de blueprint voor reolink (en andere deubel cams die in HA werken) online gezet.
dingen die werken;
rich notifications op alle companion apps (ios en android zouden moeten werken alleen ios getest).
enige vereisten zijn;
ik hoef dus ook geen reolink app meer op mijn mobiel te hebben voor deurbel notificaties,
het terugpraten zou mogelijk moeten zijn maar heb ik (nog) niet aan deze blueprint toegevoegd).
https://gist.githubusercontent.com/iamichat/e39d5c1ed34c678af9021d283e754316/raw/dadc28a4f3636ecb34d09aa873b87e7d85431d13/advanced-binairy-doorbell.yaml
[ Voor 30% gewijzigd door i-chat op 19-05-2026 08:29 . Reden: leesbaarheid ]
chimes op al je smart speakers, ik had in het verleden dat als ik bijv spotify afspeelde op de google nest audio, dat zodra je een notificatie af liet spelen, de nest niet door ging met spotify. Hoe werkt dat met jou setup?i-chat schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:38:
Precies om deze restricties en om meer redenen heb ik ervoor gekozen om NIET voor reolink's cloud optie te gaan maar het in HA te maken.
dingen die werken;
enige vereisten zijn;
https://gist.github.com/iamichat/61faae2bfac3d4a4a6530a535b195b70
Goede vraag ik zou het eens moeten testen ik bedoelde overigens dat het op al je speakers kan niet dat hij het op alle tegelijk doet er is gewoon een selector waarmee je speakers kunt toevoegen
Ik gebruik mijn nest speakers niet voor muziek vandaar dat ik dit nog niet heb meegemaakt
Ik zal het testen als ik vanavond thuiskom
Ik gebruik mijn nest speakers niet voor muziek vandaar dat ik dit nog niet heb meegemaakt
Ik zal het testen als ik vanavond thuiskom
Geen idee hoe het met Nest werkt, maar bij Sonos kun je 'announce: true' toevoegen aan de action om een notificatie af te spelen. Dan gaat de muziek zachter, speelt de notificatie en daarna gaat de muziek weer terug naar het originele niveau.Dacuuu schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:00:
[...]
chimes op al je smart speakers, ik had in het verleden dat als ik bijv spotify afspeelde op de google nest audio, dat zodra je een notificatie af liet spelen, de nest niet door ging met spotify. Hoe werkt dat met jou setup?
dat is wel een interessant idee, om eens te proberen,Sandro! schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:30:
[...]
Geen idee hoe het met Nest werkt, maar bij Sonos kun je 'announce: true' toevoegen aan de action om een notificatie af te spelen. Dan gaat de muziek zachter, speelt de notificatie en daarna gaat de muziek weer terug naar het originele niveau.
ik heb je comment overigens ook aan copilot voorgelegd en die gaf aan dat dat (alleen) werkt met tts.speak dus dat zou in de toekomst nog een opossing kunnen zijn om toe te voegen.
een laatste interessante oplossing (maar dan breek je wel met google home / assistant / gemeni home en moet je dus een apparte voice pipeline op zetten) zou zijn om music asistant te gaan gebruiken voor de oppeling en het beheer van je verschillende muziek streaming opties.
Volgens de Sonos documentatie van Home Assistant:i-chat schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:27:
[...]
dat is wel een interessant idee, om eens te proberen,
ik heb je comment overigens ook aan copilot voorgelegd en die gaf aan dat dat (alleen) werkt met tts.speak dus dat zou in de toekomst nog een opossing kunnen zijn om toe te voegen.
een laatste interessante oplossing (maar dan breek je wel met google home / assistant / gemeni home en moet je dus een apparte voice pipeline op zetten) zou zijn om music asistant te gaan gebruiken voor de oppeling en het beheer van je verschillende muziek streaming opties.
Dit zou ook op een generieke media_player moeten werken, maar:Playing TTS (text-to-speech) or audio files as alerts (e.g., a doorbell or alarm) is possible by setting the announce argument to true. Using announce will play the provided media URL as an overlay, gently lowering the current music volume and automatically restoring to the original level when finished.
Het is dus niet specifiek voor tts.speak, maar wel afhankelijk van welke media player je hebt. Of Music Assistant daarbij kan helpen durf ik niet te zeggen.If the media player doesn’t support this feature, the announcement will play but the media player and will not resume playing the interrupted media once the announcement finishes.
Waarom werkt/bied men dit enkel met de WiFi of batterijversie aan en niet met de POE? dit zou toch (technisch) niets uit maken?crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:04:
[...]
[Afbeelding]
Zo niet, dan kun je er ook voor kiezen om Pushover te gebruiken voor notificaties met foto's. Deze app kost eenmalig 5 dollar.(Wil je uitgebreider gaan knutselen, dan is Home Assistant ook mogelijk)
Technisch inderdaad makkelijk te doen. Bij de aankondiging van de deurbel zei Reolink dat de PoE-versie geen rich notifications zou krijgen, vanwege de kosten van het cloudplatform.basjuhh schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:56:
[...]
Waarom werkt/bied men dit enkel met de WiFi of batterijversie aan en niet met de POE? dit zou toch (technisch) niets uit maken?
Mijn Frigate op de Home assistant kon geen rtsp connectie meer maken, live-weergave toonde niets meer. Niet raar: ik had een tijdje geleden de reolink (D340W) gereset. Bij de reset heb ik het wachtwoord veranderd.
Configuratie aangepast met het nieuwe wachtwoord in Frigate op de default poort. De live-weergave doet het weer. Maar toch geeft frigate nog steeds een melding dat rtsp onauthorised is. Iemand een tip?
edit: ik heb de 3-minuten lock-out disabled. waarschijnlijk was ik onauthorised omdat ik dag in/dag uit binnen 3 minuten probeerde in te loggen. En daarom bleef ik locked out ongeacht de juistheid van username/pwd.
Los daarvan kom ik erachter dat de webclient (dus niet de telefoonapp) wél de optie user management heeft. De telefoonapp niet. Dat heb ik in de handleiding en FAQ's niet kunnen ontdekken.
Configuratie aangepast met het nieuwe wachtwoord in Frigate op de default poort. De live-weergave doet het weer. Maar toch geeft frigate nog steeds een melding dat rtsp onauthorised is. Iemand een tip?
edit: ik heb de 3-minuten lock-out disabled. waarschijnlijk was ik onauthorised omdat ik dag in/dag uit binnen 3 minuten probeerde in te loggen. En daarom bleef ik locked out ongeacht de juistheid van username/pwd.
Los daarvan kom ik erachter dat de webclient (dus niet de telefoonapp) wél de optie user management heeft. De telefoonapp niet. Dat heb ik in de handleiding en FAQ's niet kunnen ontdekken.
[ Voor 15% gewijzigd door Jailhouse op 19-05-2026 12:28 ]
Vrijstaande jaren '30 woning | ZP: 4x 460Wp oost, 4x 460Wp west, 6x 460Wp zuid, Hoymiles | Gasloos sinds juni 2026 | Weheat Sparrow P60 | Isolatie: Buitengevel, spouw, vloer, dak en HR++
Vraagje: mijn reolink D340W heeft een sd kaart. Ik wil de opnames daarvan op de storage van mijn home assistant plaatsen.
1. Met Frigate lukt dat, maar die vraagt continu 70% cpu. Dat vind ik veel te veel, maar krijg het niet lager.
2. Op de reolink zelf staat een FTP client. Daarmee kan ik bestanden overzetten, maar dan lijkt het alsof ie permanent opneemt en na elke 100MB het overpompt naar de HA.
3. De SD kaart vanuit de Home assistant mounten, maar als ik het zo zie kent de reolink geen SMB-protocol en kan ik 'm niet mounten (mappen).
Wat zou ik nog meer kunnen proberen om 'simpelweg' de recordings vd reolink van gisteren op mijn HA te plaatsen?
1. Met Frigate lukt dat, maar die vraagt continu 70% cpu. Dat vind ik veel te veel, maar krijg het niet lager.
2. Op de reolink zelf staat een FTP client. Daarmee kan ik bestanden overzetten, maar dan lijkt het alsof ie permanent opneemt en na elke 100MB het overpompt naar de HA.
3. De SD kaart vanuit de Home assistant mounten, maar als ik het zo zie kent de reolink geen SMB-protocol en kan ik 'm niet mounten (mappen).
Wat zou ik nog meer kunnen proberen om 'simpelweg' de recordings vd reolink van gisteren op mijn HA te plaatsen?
Vrijstaande jaren '30 woning | ZP: 4x 460Wp oost, 4x 460Wp west, 6x 460Wp zuid, Hoymiles | Gasloos sinds juni 2026 | Weheat Sparrow P60 | Isolatie: Buitengevel, spouw, vloer, dak en HR++
Wie weet en goede manier om met Reolink contact te krijgen?
Ik heb het volgende probleem;
Afgelopen zaterdag heb ik via de Reolink-website (https://reolink.com/nl/ ) een camera besteld (die vanuit Reolink Duitsland geleverd zou worden volgens de website). Echter kreeg ik bij het afrekenen via Wero een foutmelding, deze:
"Something went wrong. We'll take you back to checkout so you can try again"
https://support.reolink.com/articles/360003518433-Why-Do-I-Fail-to-Pay-My-Order/
Maar, ondanks dat de 'order nog niet complete was' is het geld wel afgeschreven door Paypal (blijkbaar gaat het via Paypal). Van Paypal heb ik daar ook een bevestigingsmail over ontvangen. En zojuist heb ik ze gebeld; geld is normaal bij mij afgeschreven en naar Reolink overgemaakt. Van Reolink heb ik echter niets ontvangen; waarschijnlijk omdat er nog geen 'order complete' status is. Na wat zoeken vond ik een support emailadres van Reolink en heb ik de Paypal-mail geforward (nog geen reactie).
Kortom; ik lijk tussen wal en schip beland.
Heeft iemand andere opties om contact te krijgen met Reolink?
Afgelopen zaterdag heb ik via de Reolink-website (https://reolink.com/nl/ ) een camera besteld (die vanuit Reolink Duitsland geleverd zou worden volgens de website). Echter kreeg ik bij het afrekenen via Wero een foutmelding, deze:
https://support.reolink.com/articles/360003518433-Why-Do-I-Fail-to-Pay-My-Order/
Maar, ondanks dat de 'order nog niet complete was' is het geld wel afgeschreven door Paypal (blijkbaar gaat het via Paypal). Van Paypal heb ik daar ook een bevestigingsmail over ontvangen. En zojuist heb ik ze gebeld; geld is normaal bij mij afgeschreven en naar Reolink overgemaakt. Van Reolink heb ik echter niets ontvangen; waarschijnlijk omdat er nog geen 'order complete' status is. Na wat zoeken vond ik een support emailadres van Reolink en heb ik de Paypal-mail geforward (nog geen reactie).
Ze hebben een chat op de site.Tweaker626 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:58:
Wie weet en goede manier om met Reolink contact te krijgen?
Goede service van Reolink, 4 deurbel wifi camera's waren troebel geworden en worden probeemloos vervangen onder garantie.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Waren ze nog binnen de garantietermijn?Teijgetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:51:
Goede service van Reolink, 4 deurbel wifi camera's waren troebel geworden en worden probeemloos vervangen onder garantie.
Ja, vorig jaar aangemeld en na wat mails toestemming gekregen ze op te sturen voor vervanging.
Door omstandigheden was dat er niet van gekomen en de opstuurtermijn van 60 dagen was verlopen.
Nu ruim een half jaar later situatie uitgelegd, ticket werd opnieuw geopend en terugsturen was geen probleem.
Zodra ze in Düsseldorf zijn aangekomen worden de nieuwe opgestuurd, dat zal vandaag zijn, ik heb ze vrijdag verstuurd.
Ze vragen foto`s van het verzendbewijs te uploaden wat ik gedaan had, samen met foto's van het pakje zelf en de RMA codes daar op, wat goedgekeurd werd.
Hun policy is eerst retour ontvangen, dan nieuwe verstuurd.
Garantie op de nieuwe geldt vanaf aankoopdatum oude, daar blijft 7 maanden van over.
Normaal 2 jaar +half jaar extra garantie bij registratie.
Door omstandigheden was dat er niet van gekomen en de opstuurtermijn van 60 dagen was verlopen.
Nu ruim een half jaar later situatie uitgelegd, ticket werd opnieuw geopend en terugsturen was geen probleem.
Zodra ze in Düsseldorf zijn aangekomen worden de nieuwe opgestuurd, dat zal vandaag zijn, ik heb ze vrijdag verstuurd.
Ze vragen foto`s van het verzendbewijs te uploaden wat ik gedaan had, samen met foto's van het pakje zelf en de RMA codes daar op, wat goedgekeurd werd.
Garantie op de nieuwe geldt vanaf aankoopdatum oude, daar blijft 7 maanden van over.
Ik heb de mijne onder garantie gekregen na 2,5 jaar. Kostte wel wat moeite overigens met de helpdesk.Teijgetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:13:
Ja, vorig jaar aangemeld en na wat mails toestemming gekregen ze op te sturen voor vervanging.
Blijft natuurlijk een inferieur product wat blijkbaar maar 2 jaar mee gaat.
Daar kan ik niets op zeggen, we gaan zien hoe lang deze mee gaan.Wolly schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:16:
[...]
Ik heb de mijne onder garantie gekregen na 2,5 jaar. Kostte wel wat moeite overigens met de helpdesk.
Blijft natuurlijk een inferieur product wat blijkbaar maar 2 jaar mee gaat.
Maar uitgaande van jouw 2,5 jaar en vervanging , gaat je aankoop dus zeker 5 jaar mee.
Nee, de lens veroudert langzaam. In feite had ik het niet eens in de gaten tot omdat het zo langzaam ging, tot het op begon te vallen dat het eigenlijk nergens meer op sloeg. Dus eigenlijk gaat het 1,5 tot 2 jaar als je geluk hebt.Teijgetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:25:
[...]
Daar kan ik niets op zeggen, we gaan zien hoe lang deze mee gaan.
Maar uitgaande van jouw 2,5 jaar en vervanging , gaat je aankoop dus zeker 5 jaar mee.
Ik vermoed overigens dat de zon er ook een grote invloed op heeft, missschien dat een deurbel op het Noorden minder last krijgt.
Deze postVerwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:46:
Hoe kun ie zien of je versie 1,2 of inmiddels al V3 hebt?
Dat heb ik geprobeerd, maar de bestelde lens van alieexpress is te lang, en steekt te ver uit waardoor water zo de behuizing in kan. En ik was vergeten om de sd kaart eruit te halen en heb dus per ongelijk de sd kaart slot vernaggeld.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:42:
Hier hoe je de lens zelf kunt vervangen
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82817914
Wat bedoel je met standaard wig, het metalen plaatje of de plastic schuine wig? Ik heb beide hier wel liggen.Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:46:
Hoe kun ie zien of je versie 1,2 of inmiddels al V3 hebt??
Ik heb een reolink poe op MP gekocht en wil een extra chime bestellen op Alie.
Maar ik begrijp dat de laatste versies niet werken met de 433 mhz chime van Alie.
Als er iemand een standaard wig over heeft, graag !
Nieuwe firmware!
v3.0.0.6460_2605211898
Release notes
1. Updated World Cup element reply kit, including button audio.
2. Added animated GIF push notification function (cloud plan required).
3. Added video recording encryption function.
4. Fixed some known bugs.
5. Please update the app to the latest version. If the doorbell is connected to a HUB or NVR, the HUB or NVR firmware also needs to be updated.
https://home-cdn.reolink....12524dbdce0eb6676c27c.zip
v3.0.0.6460_2605211898
Release notes
5. Please update the app to the latest version. If the doorbell is connected to a HUB or NVR, the HUB or NVR firmware also needs to be updated.
Zojuist 1 van de 2 deurbellen bijgewerkt.HoppyF schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:52:
Nieuwe firmware!
v3.0.0.6460_2605211898
Release notes
Wanneer je nu een livestream wilt starten in de Reolink app werkt het livestreamen niet meer, deze blijft op "Begin met live bekijken" hangen.
De niet bijgewerkte deurbel werkt nog prima.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Hier gelukkig niet dat probleem op IOS.Morpheusk schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:55:
[...]
Zojuist 1 van de 2 deurbellen bijgewerkt.
Wanneer je nu een livestream wilt starten in de Reolink app werkt het livestreamen niet meer, deze blijft op "Begin met live bekijken" hangen.
Geen probleem hier met de laatste versie van de Reolink IOS app.Morpheusk schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:55:
[...]
Zojuist 1 van de 2 deurbellen bijgewerkt.
(los daarvan: wat moet je met twee deurbellen? 🤔)
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 11-06-2026 11:26 ]
Wat denk je van voor- en achterdeur waar bezoek/postbodes etc. kunnen komen?HoppyF schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:25:
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:42:
Hier hoe je de lens zelf kunt vervangen
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82817914
Uiteindelijk toch een nieuwe gekocht tijdens de korting van vorige week. Met nog een extra coupon erbij heb ik de POE versie voor 78 euro kunnen bemachtigen. Gelijk 6 maanden extra garantie geselecteerd. Nu voor einde van garantie (2,5 jaar) kijken of beeldkwaliteit nog steeds goed genoeg is.OKA schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:00:
[...]
Dat heb ik geprobeerd, maar de bestelde lens van alieexpress is te lang, en steekt te ver uit waardoor water zo de behuizing in kan. En ik was vergeten om de sd kaart eruit te halen en heb dus per ongelijk de sd kaart slot vernaggeld.
Tip: Sla alvast wat filmpjes op van verschillende tijdstippen en weercondities. Dat maakt het vergelijken een stuk gemakkelijker.OKA schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:57:
[...]
[...]
Uiteindelijk toch een nieuwe gekocht tijdens de korting van vorige week. Met nog een extra coupon erbij heb ik de POE versie voor 78 euro kunnen bemachtigen. Gelijk 6 maanden extra garantie geselecteerd. Nu voor einde van garantie (2,5 jaar) kijken of beeldkwaliteit nog steeds goed genoeg is.
1 voor de voordeur en 1 voor de deur tussen het huis en garage in. Dus naar de straat toe lijken dat ook 2 ingangen. En de bezorgers bellen ook echt willekeurig bij beide deuren aanHoppyF schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:25:
[...]
Geen probleem hier met de laatste versie van de Reolink IOS app.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Ik gebruik in Home Assistant de clear snapshot functie van Reolink, voor mijn deurbel en mijn CX410 camera. Maar die van de deurbel is enorm traag en faalt door timeout, de CX410 werkt prima. Ervaren anderen hier ook issues met snapshots van de deurbel camera?
Geen slechte deal bij Amazon, Reolink POE met chime voor € 70,74 voor Prime abbonees.
8x 370 Wp (Z), Growatt 2500-S, 2x 370Wp (O-W), APS 600Y, 2x Marstek Venus E v2 (v157.3), CT-003 (v122), HW P1, Daikin PERFERA FTXM35N, Mitsubishi Heavy SRK 35ZS-W, Jaga DIY DBE 12x 14cm, 6x 14cm, Tado V3, bridge, thermostaat, 6x radiatorknop
Ik probeer wat informatie te vinden over mijn Reolink D340B die ik sinds deze ochtend aan de muur heb hangen. Dit is dus het accu model deurbel omdat ik gebruik wilde blijven maken van mijn mechanische deurbel. Ik vind die speaker chimes maar niets.
Vraag 1:
Weet iemand wat het oplaad gedrag is van de ingebouwde accu?
Hij wordt gevoed door mijn ABB beltrafo (TS8/8 SWH, 8 Volt) en dat werkt prima, hij geeft aan dat hij met stroom is verbonden en de mechanische bel doet het ook. Alleen ik zie geen toename, maar ook geen afname, in de accutoestand. Blijft in dit geval op 52% staan.
Edit: het gaat blijkbaar erg langzaam: maar nu zo’n 6 uur later is de accu 54%.
Edit2: nu na pakweg 36 uur inmiddels 73%. Zal met de maximale stroom van de beltrafo te maken hebben (8V~ 8VA), het werkt in ieder geval.
Vraag 2:
Het zou handig zijn om in de schuur waar ik zo nu en dan aan het hobbyen ben ook een bel te hebben. Weet iemand of je dit kunt combineren voor dit model? Dus de mechanische bel + een extra reolink bel/chime. In de app kun je bij de configuratie de mechanische bel configureren, en in een ander menu een reolink chime. Maar ik weet niet zodra je die toevoegt of het dan een en/en situatie wordt of een of/of situatie.
Edit: gaat prima samen, reolink chime en de reguliere mechanische bel :)
Vraag 3:
Een manco van deze D340B is dat ie geen ONVIF en/of RTSP ondersteund, niet native iig.
Hierdoor niet te koppelen in Synology Surveilence Station. De tussen oplossing is dan een Reolink Home Hub. Iemand die dit gekoppeld heeft?
Momenteel heb ik 2 RLC-833A camera's gekoppeld aan mijn SS, maar ik beschik nog over een derde licentie welke ik kan inzetten voor de home hub.
Dank voor de reacties
Vraag 1:
Weet iemand wat het oplaad gedrag is van de ingebouwde accu?
Hij wordt gevoed door mijn ABB beltrafo (TS8/8 SWH, 8 Volt) en dat werkt prima, hij geeft aan dat hij met stroom is verbonden en de mechanische bel doet het ook. Alleen ik zie geen toename, maar ook geen afname, in de accutoestand. Blijft in dit geval op 52% staan.
Edit: het gaat blijkbaar erg langzaam: maar nu zo’n 6 uur later is de accu 54%.
Edit2: nu na pakweg 36 uur inmiddels 73%. Zal met de maximale stroom van de beltrafo te maken hebben (8V~ 8VA), het werkt in ieder geval.
Vraag 2:
Het zou handig zijn om in de schuur waar ik zo nu en dan aan het hobbyen ben ook een bel te hebben. Weet iemand of je dit kunt combineren voor dit model? Dus de mechanische bel + een extra reolink bel/chime. In de app kun je bij de configuratie de mechanische bel configureren, en in een ander menu een reolink chime. Maar ik weet niet zodra je die toevoegt of het dan een en/en situatie wordt of een of/of situatie.
Edit: gaat prima samen, reolink chime en de reguliere mechanische bel :)
Vraag 3:
Een manco van deze D340B is dat ie geen ONVIF en/of RTSP ondersteund, niet native iig.
Hierdoor niet te koppelen in Synology Surveilence Station. De tussen oplossing is dan een Reolink Home Hub. Iemand die dit gekoppeld heeft?
Momenteel heb ik 2 RLC-833A camera's gekoppeld aan mijn SS, maar ik beschik nog over een derde licentie welke ik kan inzetten voor de home hub.
Dank voor de reacties
[ Voor 11% gewijzigd door Disaster-Master op 30-06-2026 20:13 ]
Kun je het geluid van de mechanische deurbel niet opnemen en als wav oid. afspelen?
Geen idee, daar heb ik me niet in verdiept. Ik wilde gewoon mijn huidige bel blijven gebruiken.
Bijkomend voordeel was dat de D340B met mijn bestaande 8 Volt beltrafo werkt. Die hoefde ik dan ook niet te vervangen. Al had ik wel gelezen dat er mensen zijn die evengoed een 8 Volt beltrafo gebruiken i.c.m. de D340P/D340W terwijl die eigenlijk 12 Volt vereisen.
Bijkomend voordeel was dat de D340B met mijn bestaande 8 Volt beltrafo werkt. Die hoefde ik dan ook niet te vervangen. Al had ik wel gelezen dat er mensen zijn die evengoed een 8 Volt beltrafo gebruiken i.c.m. de D340P/D340W terwijl die eigenlijk 12 Volt vereisen.
Beetje laat maar toch: ik maar zitten kloten met een automatisering en kreeg het niet goed. Hiermee werkt het voor iedereen in huis, zowel Android als iPhone.i-chat schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:38:
dingen die werken;
enige vereisten zijn;
Bedankt hiervoor dus!
Inmiddels een duidelijke youtube video gezien waarin je de D340B middels de Reolink Hub als ONVIF camera kunt toevoegen aan surveilence station. Dus deze heb ik besteld, komt ergens volgende week.
Zag overigens in diezelfde video dat de vereiste stroom voor de D340B slechts 100 mA is. Dus die 8V~ 8VA (is dus 1 Ampère) beltrafo is ruim voldoende. Het opladen gaat gewoon rete traag. Geen idee waarom. Maar pirma. Ben benieuwd of hij het ook dan in de winter goed blijft doen.
Inmiddels dus zelf alle antwoorden kunnen vinden op de vragen.
Wellicht dat iemand anders er nog wat aan heeft
Zag overigens in diezelfde video dat de vereiste stroom voor de D340B slechts 100 mA is. Dus die 8V~ 8VA (is dus 1 Ampère) beltrafo is ruim voldoende. Het opladen gaat gewoon rete traag. Geen idee waarom. Maar pirma. Ben benieuwd of hij het ook dan in de winter goed blijft doen.
Inmiddels dus zelf alle antwoorden kunnen vinden op de vragen.
Wellicht dat iemand anders er nog wat aan heeft
Zijn er voor de Reolink deurbellen ook hoekprofielen/wiggen van 45 graden beschikbaar? Kan ik deze ergens kopen? Ik heb zelf geen 3D printer en ken ook niet iemand in mijn omgeving die er eentje heeft.
bij ons heeft het de hele winter goed gewerkt met een 8v trafo, maar een maand of anderhalf geleden ofzo kregen we ineens 'battery low' meldingen, eerst af-en-toe en daarna steeds vaker. uiteindelijk het ding begin vorige week maar van de muur gehaald, en via usb-c volledig opgeladen, en weer teruggehangen. na nog geen 2 dagen weer volledig leeg,
toen 24v adapter gekocht in de hoop dat die verschil zou maken... maar helaas,
nu dus een garantie-claim maar vooralsnog heb ik van reolink allen maar vragen gekregen en nog geen antwoorden. hopelijk lossen ze dit alsnog snel op.
toen 24v adapter gekocht in de hoop dat die verschil zou maken... maar helaas,
nu dus een garantie-claim maar vooralsnog heb ik van reolink allen maar vragen gekregen en nog geen antwoorden. hopelijk lossen ze dit alsnog snel op.
[ Voor 4% gewijzigd door i-chat op 02-07-2026 11:55 ]
Ben ik ook wel geïnteresseerd in, ik ken er wel een paar met een printer, dus een link naar de tekening zou ook voldoende zijnmeesje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:05:
Zijn er voor de Reolink deurbellen ook hoekprofielen/wiggen van 45 graden beschikbaar? Kan ik deze ergens kopen? Ik heb zelf geen 3D printer en ken ook niet iemand in mijn omgeving die er eentje heeft.
Bijvoorbeeld zoiets?Theetjuh schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 12:25:
[...]
Ben ik ook wel geïnteresseerd in, ik ken er wel een paar met een printer, dus een link naar de tekening zou ook voldoende zijn
Reolink Doorbell Mount 35 40 45 degrees
Maak hier zelf geen gebruik van, maar misschien helpt het.
Heb ze bij BOL een keer voorbij zien komenmeesje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:05:
ik zie ze van Umake inderdaad, ook niet gek voor 12,75 natuurlijk.
bedankt beide!
Even een update melden; want ik ben ook inmiddels wat wijzer in alles.
Dat Reolink op de deurbel 8-24V AC met 100mA vermeld is leuk, maar die 100mA is dus niet de maximaal afgenomen stroom. Achteraf is dat eigenlijk logisch, want dat kan natuurlijk ook helemaal niet: een deurbel die max 0,8 Watt verbruikt... Wat de gebruikte stroom dan wel is is niet bekend, dat staat niet beschreven.
Maar nu dat ik dus mijn Reolink Hub i.c.m. Synology Surveillance Station werkend heb is het stroomverbruik blijkbaar toegenomen want de huidige beltrafo kan het niet bijbenen en loopt de accu gedurende de dag leeg. Dus ik moet wat anders verzinnen. In de zoektocht naar een andere beltrafo kwam ik er achter dat mijn type (een ABB TS8/8) een discontinuous use model is. Wat in houd dat hij niet bedoeld is om continue stroom te leveren maar alleen onderbroken: dus kortstondig "ding-dong" aan de deurbel en niet een constante stroom aan een videodeurbel.
Hiervoor zou ik een ABB TS-C type moeten hebben; dit is een continuous use model. Keuze uit 12-24 Volt en levert max 25 VA. Dus deze dan ook besteld.
Dan de Hub.
Ja, dat is weer een ander verhaal. De deurbel werkt. Mijn extra chime die ik in de schuur heb hangen werkt ook. Die moest ik wel opnieuw koppelen: want nu is het dus Deurbel > hub maar ook Chime > hub. De chime en deurbel hebben dus geen rechtstreekse connectie meer: de hub zit er tussen. Klein detail, maar je moet het wel ff opnieuw instellen. De Hub heeft ook een ingebouwde chime. Die kan gelukkig uit. Nouja, niet uit-uit, maar het volume kan op 0 gezet worden. Door het activeren van RTSP en Onvif kon ik de deurbel koppelen in de SS van Synology.
Ik heb nog 2 reolink reguliere camera's (RLC-833) en die had ik ook gekoppeld aan de hub. Denk mooi: alles op 1 plek. Maar die zijn dan niet meer zo 1-2-3 te koppelen in SS. Uiteindelijk lukt het wel, via een http verzoek het kanaal van de RTSP stream kunnen achterhalen, dan kun je ze koppelen in SS.
Probleem is dat zodra je camera's toevoegt aan de Hub het standaard inlog wachtwoord random wordt veranderd (voor bescherming buitenaf, nutteloos hier in huis maar okee) en dat wachtwoord is niet bekend. Dus kan SS niet inloggen op de camera. En kun je dus alleen via de RTSP stream beeld verkrijgen. En dat werkt wel, maar je mist dan de PZT functies.
Onderaan de streep er maar weer uit gehaald, en nu alleen de deurbel aan de hub gekoppeld. De andere camera's rechtstreeks. De nieuwe trafo is onderweg. Wordt vervolgd.
Dat Reolink op de deurbel 8-24V AC met 100mA vermeld is leuk, maar die 100mA is dus niet de maximaal afgenomen stroom. Achteraf is dat eigenlijk logisch, want dat kan natuurlijk ook helemaal niet: een deurbel die max 0,8 Watt verbruikt... Wat de gebruikte stroom dan wel is is niet bekend, dat staat niet beschreven.
Maar nu dat ik dus mijn Reolink Hub i.c.m. Synology Surveillance Station werkend heb is het stroomverbruik blijkbaar toegenomen want de huidige beltrafo kan het niet bijbenen en loopt de accu gedurende de dag leeg. Dus ik moet wat anders verzinnen. In de zoektocht naar een andere beltrafo kwam ik er achter dat mijn type (een ABB TS8/8) een discontinuous use model is. Wat in houd dat hij niet bedoeld is om continue stroom te leveren maar alleen onderbroken: dus kortstondig "ding-dong" aan de deurbel en niet een constante stroom aan een videodeurbel.
Hiervoor zou ik een ABB TS-C type moeten hebben; dit is een continuous use model. Keuze uit 12-24 Volt en levert max 25 VA. Dus deze dan ook besteld.
Dan de Hub.
Ja, dat is weer een ander verhaal. De deurbel werkt. Mijn extra chime die ik in de schuur heb hangen werkt ook. Die moest ik wel opnieuw koppelen: want nu is het dus Deurbel > hub maar ook Chime > hub. De chime en deurbel hebben dus geen rechtstreekse connectie meer: de hub zit er tussen. Klein detail, maar je moet het wel ff opnieuw instellen. De Hub heeft ook een ingebouwde chime. Die kan gelukkig uit. Nouja, niet uit-uit, maar het volume kan op 0 gezet worden. Door het activeren van RTSP en Onvif kon ik de deurbel koppelen in de SS van Synology.
Ik heb nog 2 reolink reguliere camera's (RLC-833) en die had ik ook gekoppeld aan de hub. Denk mooi: alles op 1 plek. Maar die zijn dan niet meer zo 1-2-3 te koppelen in SS. Uiteindelijk lukt het wel, via een http verzoek het kanaal van de RTSP stream kunnen achterhalen, dan kun je ze koppelen in SS.
Probleem is dat zodra je camera's toevoegt aan de Hub het standaard inlog wachtwoord random wordt veranderd (voor bescherming buitenaf, nutteloos hier in huis maar okee) en dat wachtwoord is niet bekend. Dus kan SS niet inloggen op de camera. En kun je dus alleen via de RTSP stream beeld verkrijgen. En dat werkt wel, maar je mist dan de PZT functies.
Onderaan de streep er maar weer uit gehaald, en nu alleen de deurbel aan de hub gekoppeld. De andere camera's rechtstreeks. De nieuwe trafo is onderweg. Wordt vervolgd.
Ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat in de nieuwste firmware van de D340P men via de webclient ook geen user-management meer heeft, Reolink lijkt dit te hebben uitgeschakeld. Middels reolinkapi en een python script kon er wel weer een nieuwe gebruiker worden aangemaakt, maar handig is dit allerminst.Jailhouse schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:19:
Is het op de SD-kaart ook mogelijk in een lagere kwaliteit op te slaan? Nu doet 'ie dat standaard in de hoogste kwaliteit (''duidelijk''), wat nogal veel opslag kost. Op de laagste of middelste kwaliteit zou je op een 256 GB heel wat meer dagen kunnen opslaan.
Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |
Je kunt de bit rate en frame rate van het' duidelijk ' profiel toch verlagen. Resolutie helaas niet.FataMan schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:17:
Is het op de SD-kaart ook mogelijk in een lagere kwaliteit op te slaan? Nu doet 'ie dat standaard in de hoogste kwaliteit (''duidelijk''), wat nogal veel opslag kost. Op de laagste of middelste kwaliteit zou je op een 256 GB heel wat meer dagen kunnen opslaan.
[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 05-07-2026 20:20 ]
@FataMan
Hij neemt toch alleen de triggergebeurtenissen op (met 15 sec extra) als je dat instelt?
Of neem je continu op?
Volgens mij kan je alleen de stream op low of high resolutie zetten, maar is de opname altijd high resolutie.
Wel zo fijn als er iets gebeurt, dat je dan geen vage beelden hebt maar de best mogelijke.
Hij neemt toch alleen de triggergebeurtenissen op (met 15 sec extra) als je dat instelt?
Of neem je continu op?
Volgens mij kan je alleen de stream op low of high resolutie zetten, maar is de opname altijd high resolutie.
Wel zo fijn als er iets gebeurt, dat je dan geen vage beelden hebt maar de best mogelijke.
Ik dacht het goed werkend te hebben. Behalve dat dus de batterij blijkbaar niet wordt geladen. En dat is gek want ik meet gewoon 12 volt op de deurbel?
Iemand wellicht tips hoe de bedrading moet. Wellicht zie ik iets over het hoofd.
:strip_exif()/f/image/q2hxTvwLzdZQBmAL5UDEBU5r.png?f=user_large)
Rood vanaf de transformator pin 10 naar T3, en blauw vanaf 12 naar 1. De videobel ging met rood naar 0F en blauw ook naar 1. Ik meet dan 12 volt op de bedrading van de deurbel, en bij het indrukken werkt de gong ook. Wat wel zo is is dat de gong bij het in en uitkomen van standby van de camera een korte zoem geeft (iritant wel). Maar blijkbaar laad hij niet op? Ik kreeg vanochtend een 10% batterij melding terwijl ik dus wel spanning op de bel heb.
:strip_exif()/f/image/Kd8CKgEdeCY3wV1tPltzZzP8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vond nog een schema:
Iemand wellicht tips hoe de bedrading moet. Wellicht zie ik iets over het hoofd.
:strip_exif()/f/image/q2hxTvwLzdZQBmAL5UDEBU5r.png?f=user_large)
Rood vanaf de transformator pin 10 naar T3, en blauw vanaf 12 naar 1. De videobel ging met rood naar 0F en blauw ook naar 1. Ik meet dan 12 volt op de bedrading van de deurbel, en bij het indrukken werkt de gong ook. Wat wel zo is is dat de gong bij het in en uitkomen van standby van de camera een korte zoem geeft (iritant wel). Maar blijkbaar laad hij niet op? Ik kreeg vanochtend een 10% batterij melding terwijl ik dus wel spanning op de bel heb.
:strip_exif()/f/image/Kd8CKgEdeCY3wV1tPltzZzP8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vond nog een schema:
[ Voor 14% gewijzigd door Disaster-Master op 07-07-2026 18:39 ]
Nou, 2,5 uur later. En wel helemaal 1% bijgeladen. Ding stond grootste gedeelte in standby. Hij gaat retour.
Dat is de reseller versie van de zwarte POE deurbel? Zou jij misschien kunnen checken welke firmware versie dat dan is? Dan weet ik welke versie ik ga ontwijken op mijn deurbel.koningvaagheid schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:59:
[...]
Ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat in de nieuwste firmware van de D340P men via de webclient ook geen user-management meer heeft, Reolink lijkt dit te hebben uitgeschakeld. Middels reolinkapi en een python script kon er wel weer een nieuwe gebruiker worden aangemaakt, maar handig is dit allerminst.
Weet niet wat je met de reseller-versie bedoelt? Ik heb de POE-versie die hier op Tweakers staat.
De firmware-versie is: v3.0.0.6460_2605271496. Maar weet niet zeker of het toevoegen/managen van gebruikers is verdwenen bij de laatste update.
De firmware-versie is: v3.0.0.6460_2605271496. Maar weet niet zeker of het toevoegen/managen van gebruikers is verdwenen bij de laatste update.
Retour:
D340B, 12-24 VA transformator en de Hub.
Nu hangt er aan de muur:
D340P, voorzien van PoE middels een injector.
Ondersteund 24/7 recording, gekoppeld in de NAS middels ONVIF.
To do: een ESP32 met relais plaatsen. Deze kan middels webhooks de gong laten klingelen.
D340B, 12-24 VA transformator en de Hub.
Nu hangt er aan de muur:
D340P, voorzien van PoE middels een injector.
Ondersteund 24/7 recording, gekoppeld in de NAS middels ONVIF.
To do: een ESP32 met relais plaatsen. Deze kan middels webhooks de gong laten klingelen.
Ik loop tegen een probleem aan in de avond als iemand slechte bedoelingen heeft en of kattenkwaad wilt uithalen zie je op de camera wel een persoon in het wit maar je kan geen details of echt gezicht herkennen. Volgens mij is de enigste oplossing een flood light of iets dat licht geeft waardoor de camera naar daglicht schakelt en zo kleur en gezicht herkent?
Het is nu 3x voortgekomen in minder dan 2 maand dat er toch wel een vervelende situatie is ontstaan.
Momenteel : Google camera en een reolink, in de reolink heb ik het licht op uit gezet omdat het anders enorm irritant is voor buren die dan verblindt worden als ze aan komen rijden en uit de auto uitstappen en voelen zich dan ook bekeken denk ik?
Aan de andere kant beveilig ik ze dan ook een beetje.
Wat is hier slim of een goede toepassing. Een apart event maken als in:
Wanneer donker stuurt een bericht naar een apparaat in home assistant dat de lamp aangaat als het geen bekenden zijn zoiets?
Kan dat zomaar?
Het is nu 3x voortgekomen in minder dan 2 maand dat er toch wel een vervelende situatie is ontstaan.
Momenteel : Google camera en een reolink, in de reolink heb ik het licht op uit gezet omdat het anders enorm irritant is voor buren die dan verblindt worden als ze aan komen rijden en uit de auto uitstappen en voelen zich dan ook bekeken denk ik?
Wanneer donker stuurt een bericht naar een apparaat in home assistant dat de lamp aangaat als het geen bekenden zijn zoiets?
Kan dat zomaar?
Gewoon de buitenlamp aanzetten als het donker is. Je buren voelen zich niet bespied en jij maakt de boel veiliger door het licht.R.G schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 04:19:
Ik loop tegen een probleem aan in de avond als iemand slechte bedoelingen heeft en of kattenkwaad wilt uithalen zie je op de camera wel een persoon in het wit maar je kan geen details of echt gezicht herkennen. Volgens mij is de enigste oplossing een flood light of iets dat licht geeft waardoor de camera naar daglicht schakelt en zo kleur en gezicht herkent?
Kan dat zomaar?
Dat kan.R.G schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 04:19:
Kan dat zomaar?
Ik heb Home Assistent ook zo ingesteld dat deze ‘s avonds en in de nacht bij beweging of persoon voor de deur, de buitenlamp op 100% zet.
De buitenlamp gaat iets voor zonsondergang al aan (half uur daarvoor) tot 23:00.
Intensiteit 5%. Zeg maar een sfeerverlichting bij de voordeur.
Bij beweging gaat deze naar 100% en als er 2 minuten geen beweging meer is terug naar 5% of naar uit als het na 23:00 is.
Dus in de nacht tot zonsopkomst is de lamp uit maar gaat bij beweging naar 100%.
Ik heb wel de stand op infrarood laten staan in het donker.
Maar je zou ook voor kleur kunnen kiezen.
Is ook afhankelijk hoe de lichtval is en of er omgevingslicht is van bv een lantaarnpaal.
De buitenlamp is een simpele E27 lamp van een paar euro maar die met Tuya te besturen is.
De kleur wit en intensiteit is in te stellen.
Waarmee detecteer je? Dat is denk ik je video camera? en hoe doe je dit met een google nest outdoor camera? of daarvan afstappen anders lukt het niet? Volgens mij deelt Google dat niet of is daar een api voor welke ik in home assistant kan gebruiken of kan google nest camera een request sturen naar home assistant of is dat een gesloten google systeem waardoor je google nest services moet subscriben?HoppyF schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:08:
[...]
Dat kan.
Ik heb Home Assistent ook zo ingesteld dat deze ‘s avonds en in de nacht bij beweging of persoon voor de deur, de buitenlamp op 100% zet.
De buitenlamp gaat iets voor zonsondergang al aan (half uur daarvoor) tot 23:00.
Bij beweging gaat deze naar 100% en als er 2 minuten geen beweging meer is terug naar 5% of naar uit als het na 23:00 is.
Dus in de nacht tot zonsopkomst is de lamp uit maar gaat bij beweging naar 100%.
Is ook afhankelijk hoe de lichtval is en of er omgevingslicht is van bv een lantaarnpaal.
De buitenlamp is een simpele E27 lamp van een paar euro maar die met Tuya te besturen is.
Uhhh?R.G schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:32:
[...]
Waarmee detecteer je? Dat is denk ik je video camera? en hoe doe je dit met een google nest outdoor camera? of daarvan afstappen anders lukt het niet? Volgens mij deelt Google dat niet of is daar een api voor welke ik in home assistant kan gebruiken of kan google nest camera een request sturen naar home assistant of is dat een gesloten google systeem waardoor je google nest services moet subscriben?
Het gaat hier toch om de Reolink Deurbel?
Die ziet beweging welke Home Assistant kan afvangen en dan een buitenlamp kan aanzetten of iets anders wat je wilt aanzetten zoals een Floodlight.
Ik gebruik verder geen Reolink account.
Sla data alleen lokaal op op een SD kaartje.
Is de Reolink 2nd gen al een tijdje uit? Ik kon mij niet herinneren dat ik em afgelopen maand zag staan. Maar nu zie ik dit op hun site.
https://m.reolink.com/nl/product/reolink-video-doorbell-2nd-gen/
Ze hebben een ongelukkige naam gekozen. Het betreft de 2nd gen battery doorbell. Daarom voor veel mensen niet interessant. Dit model is net uitgebracht en zal binnenkort bij retailers verschijnen.biepo schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:20:
Is de Reolink 2nd gen al een tijdje uit? Ik kon mij niet herinneren dat ik em afgelopen maand zag staan. Maar nu zie ik dit op hun site.
Ik zou dit ook willen doen maar weet niet precies hoe. Zou je misschien je setup kunnen delen (mag ook via DM) of een eventuele blueprint die je hebt gebruikt kunnen delen?HoppyF schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:08:
[...]
Dat kan.
En zo geschiede.Disaster-Master schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 01:00:
Zie het onderstaande, voor de geïnteresseerden als die er zijn, want ik kan er nou niet bepaald omheen dat dit topic wel een beetje een onbehulpzaam karakter heeft, want de aflopen 2 weken is er slechts één iemand die een reactie op mijn vragen heeft gegeven..Toch wilde ik de eindoplossing delen voor het geval er nog iemand is die dit ook wil doen en toevallig hier terecht komt.
Uiteindelijk is alles retour gegaan en heb ik een D340P opgehangen.
Deze gevoed met een POE-injector en de bestaande gong wordt gewoon met de 8 Volt trafo uit de meterkast gevoed. Deze kon ik probleemloos integreren in mijn Synology surveillance station.
In de D340P webhooks geactiveerd. De gebruikte ESP32 is een SBC-ESP32-RM01 welke afkomstig is van Joy-IT en deze kun je met een BC-ESP8266-Prog USB-adapter programmeren. Deze heeft een 2x4 pin header en hier steek je de ESP32-C6-Mini-1 module op. Alles bij elkaar via Conrad voor net geen 23 euro. Vervolgens kun je die met Arduino IDE programmeren. Ik had hier nog niet eerder mee gewerkt, maar had het redelijk snel door van hoe of wat. Ik wilde iets wat kant en klaar was. Er zijn legio ESP modules welke je al dan wel of niet kunt gaan solderen etc. Daar had ik geen zin in. Dit was niet al te duur en voldoet precies aan wat ik ervan nodig had. Let wel: er zit geen AC-DC adapter bij, ik had er zelf nog 1 liggen, maar anders moet je er 1 mee bestellen. 5 tot 12V DC, stroom is niet opgegeven, maar 1A zal zeker ruim voldoende zijn. Ik heb hier 12V 1A in gebruik, de draadjes even een laagje soldeertin geven, want als het zachte kern draad is krijg je het er amper in.
Het spul weggewerkt in een elektradoosje en klaar. Mooie van deze module is dat hij een oogje heeft op elke hoek, dus die heb ik op van die moederbord studs geschroefd welke op hun beurt weer in het plastic doosje geschroefd zitten. De deurbel wordt ingedrukt: webhook wordt verzonden naar de ESP module, relais schakelt om, de gong doet zijn ding-dong klingel en het relais schakelt weer terug. En dit i.c.m. meegeleverde Reolink 868 MHz chime die elders in huis ook zijn klingel doet.
In de meterkast:
Het relais met de ESP module zelf:
Ok, maar hoe dan?
Ga in de webinterface van de D340P naar het menu Surveillance > Push. Op die pagina zie je onder For Developer de knop webhook. Daar voeg je een regel toe. Kies customize, voer de tekst gong in en voeg het IP-adres in van de ESP32: http://JOUW-ESP32-IP/webhook?key=JOUW-KEY Het is handig om in de router het ESP32 op basis van Mac adres onder DHCP een statisch ip te laten toewijzen, want deze moet niet veranderen want dan werkt je webhook niet. In mijn geval zag ik wel in de DHCP table welk IP-adres er was uitgedeeld aan "iets" maar niet het Mac adres. Mocht je dezelfde situatie hebben en je weet wel het IP maar niet Het Mac: deze kun je via cmd achterhalen: arp -a IP-ADRES-ESP32
Dan de ESP32 module.
Deze moet je voeden met een 5 tot max 12-Volt DC adapter. Joy-IT heeft een standaard script welke je kunt uploaden. Hiermee krijgt de module een webinterface met een paar buttons welke via de browser te benaderen en te bedienen is:
/f/image/EJ5PWPk2ZOQmdMCayJo77CGA.png?f=fotoalbum_large)
Als de module (voor welke reden dan ook) spanningsloos raakt dan valt het relais automatisch terug in een rust stand (dat is COM-NO). Wanneer er spanning op komt gaat het relais standaard in COM-NC modes. Dus dan sluit je de gong aan op COM-NO omdat anders je gong constant onder spanning staat. Alleen bij uitval van het ESP (kapotte voeding o.i.d) dan komt de gong óók constant onder spanning. Dus dat moest iets anders. Ik heb er een regel in het script dat het relais bij opstarten in de rust stand blijft, mocht de voeding weg vallen dan blijft de gong stil. Daarom sluit je de gong aan op COM en NO. Ter controle: als je hier een multimeter op zet: zowel met en zonder de DC-voeding erop meet je geen continuïteit tussen deze 2 aansluitingen. Precies wat je (of in ieder geval ik) wil.
Zie onderstaand script. Deze kun je middels Arduino IDE uploaden.
Wel even een paar zaken edditen:
Regel 8 en 9: eigen SSID en WW invoeren van je WLAN
Regel 15: eigen key opgeven welke je ook in de webhooks van reolink hebt gebruikt
Regel 153: hier ook de key invoeren.
Regel 39: hier kun je de standaard vertraging tussen relais aan-uit veranderen, standaard is 500ms. Kun je korter of langer maken naar gelang je wenst.
#include <WiFi.h>
#include <WebServer.h>
// =========================
// WiFi access details
const char* ssid = "SSID-NAAM";
const char* password = "SSID-WACHTWOORD";
// Webhook security
const char* webhookKey = "JOUW-KEY";
// Relay
const int relayPin = 9;
// Web server
WebServer server(80);
// Relay status
bool relayState = false;
// Gong settings
const unsigned long GONG_PULSE_TIME = 500;
// Gong state
bool gongActive = false;
unsigned long gongStartTime = 0;
// Gong queue
unsigned int gongQueue = 0;
// Webhook counter
unsigned long webhookCounter = 0;
// Function declarations
void handleRoot();
void handleRelayOn();
void handleRelayOff();
void handleRelayToggle();
void handleStatus();
void handleWebhook();
void handleGongTest();
void startGong();
void updateGong();
void setRelay(bool state);
// SETUP
void setup() {
Serial.begin(115200);
// Relay pin
pinMode(relayPin, OUTPUT);
// Relay off initially
// OFF = COM-NC
setRelay(false);
// Connect to WiFi
WiFi.begin(ssid, password);
Serial.print("Connecting to WiFi");
while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
delay(500);
Serial.print(".");
}
Serial.println();
Serial.println("WiFi connected!");
Serial.print("IP address: ");
Serial.println(WiFi.localIP());
// Web server routes
server.on("/", handleRoot);
server.on("/relay/on", handleRelayOn);
server.on("/relay/off", handleRelayOff);
server.on("/relay/toggle", handleRelayToggle);
server.on("/status", handleStatus);
// Reolink webhook
server.on("/webhook", HTTP_ANY, handleWebhook);
// Manual gong test
server.on("/gong/test", handleGongTest);
// Start web server
server.begin();
// Force relay to safe state after boot
// OFF = COM-NC
setRelay(false);
Serial.println("Web server started");
Serial.println("Relay forced OFF after boot");
Serial.println("Webhook URL:");
Serial.print("http://");
Serial.print(WiFi.localIP());
Serial.println("/webhook?key=JOUW-KEY");
}
// LOOP
void loop() {
server.handleClient();
updateGong();
}
// RELAY CONTROL
void setRelay(bool state) {
relayState = state;
digitalWrite(relayPin, state ? LOW : HIGH);
}
// START GONG
void startGong() {
// Queue new gong if current gong is active
if (gongActive) {
gongQueue++;
Serial.print("Gong queued. Queue: ");
Serial.println(gongQueue);
return;
}
Serial.println("GONG PULSE START");
// ON = COM-NO
setRelay(true);
gongActive = true;
gongStartTime = millis();
}
// UPDATE GONG
void updateGong() {
if (!gongActive) {
return;
}
unsigned long now = millis();
if (now - gongStartTime >= GONG_PULSE_TIME) {
// OFF = COM-NC
setRelay(false);
gongActive = false;
Serial.println("GONG PULSE COMPLETE");
// Start next queued gong
if (gongQueue > 0) {
gongQueue--;
Serial.print("Starting queued gong. Remaining: ");
Serial.println(gongQueue);
startGong();
}
}
}
// MAIN WEB PAGE
void handleRoot() {
String html = "<!DOCTYPE html>";
html += "<html lang='nl'>";
html += "<head>";
html += "<meta charset='UTF-8'>";
html += "<meta name='viewport' content='width=device-width, initial-scale=1.0'>";
html += "<title>ESP32 Gong Controller</title>";
html += "<style>";
html += "body {";
html += "font-family: Arial, sans-serif;";
html += "text-align: center;";
html += "margin: 50px;";
html += "}";
html += ".button {";
html += "background-color: #4CAF50;";
html += "border: none;";
html += "color: white;";
html += "padding: 15px 32px;";
html += "text-align: center;";
html += "text-decoration: none;";
html += "display: inline-block;";
html += "font-size: 16px;";
html += "margin: 4px 2px;";
html += "cursor: pointer;";
html += "border-radius: 4px;";
html += "}";
html += ".button.off {";
html += "background-color: #f44336;";
html += "}";
html += ".button.gong {";
html += "background-color: #2196F3;";
html += "}";
html += ".status {";
html += "font-size: 20px;";
html += "margin: 20px;";
html += "padding: 20px;";
html += "border-radius: 10px;";
html += "}";
html += ".status.on {";
html += "background-color: #d4edda;";
html += "color: #155724;";
html += "}";
html += ".status.off {";
html += "background-color: #f8d7da;";
html += "color: #721c24;";
html += "}";
html += "</style>";
html += "</head>";
html += "<body>";
html += "<h1>ESP32 Gong Controller</h1>";
// Relay status
html += "<div class='status ";
html += relayState ? "on" : "off";
html += "'>";
html += "Relay Status: ";
html += relayState ? "ON" : "OFF";
html += "</div>";
// Relay buttons
html += "<a href='/relay/on' class='button'>Relay ON</a>";
html += "<a href='/relay/off' class='button off'>Relay OFF</a>";
html += "<a href='/relay/toggle' class='button'>Relay Toggle</a>";
html += "<br><br>";
// Gong test
html += "<a href='/gong/test' class='button gong'>TEST GONG</a>";
// Auto refresh
html += "<script>";
html += "setTimeout(function(){ location.reload(); }, 5000);";
html += "</script>";
html += "</body>";
html += "</html>";
server.send(200, "text/html", html);
}
// RELAY ON
void handleRelayOn() {
gongActive = false;
setRelay(true);
Serial.println("Relay ON");
server.sendHeader("Location", "/");
server.send(302, "text/plain", "");
}
// RELAY OFF
void handleRelayOff() {
gongActive = false;
setRelay(false);
Serial.println("Relay OFF");
}
// RELAY TOGGLE
void handleRelayToggle() {
gongActive = false;
setRelay(!relayState);
Serial.print("Relay ");
Serial.println(relayState ? "ON" : "OFF");
}
// STATUS
void handleStatus() {
String json = "{\"relay\": ";
json += relayState ? "true" : "false";
json += "}";
server.send(200, "application/json", json);
}
// REOLINK WEBHOOK
void handleWebhook() {
Serial.println();
Serial.println("Webhook received!");
// Check secret key
if (!server.hasArg("key")) {
Serial.println("Webhook rejected - no key");
server.send(403, "text/plain", "Forbidden");
return;
}
if (server.arg("key") != webhookKey) {
Serial.println("Webhook rejected - invalid key");
server.send(403, "text/plain", "Forbidden");
return;
}
Serial.println("Webhook key accepted");
webhookCounter++;
Serial.print("Webhook counter: ");
Serial.println(webhookCounter);
Serial.println("Triggering gong");
startGong();
server.send(200, "text/plain", "Gong triggered");
}
// MANUAL GONG TEST
void handleGongTest() {
Serial.println();
Serial.println("Manual gong test");
startGong();
server.send(200, "text/plain", "Gong test triggered");
}[ Voor 106% gewijzigd door Disaster-Master op 19-07-2026 22:03 ]
Ik zag dat de gen 2 uit is van de nieuwe deurbel wel de battery version maar aan te sluiten op de bestaande trafo.
Ik wil mijn huidige google nest cam vervangen voor 1 die toch wel beter functioneerd dan de google.
Ik volg reolink al een tijd en als ik de specs lees is het een grote upgrade of zie ik iets over het hoofd?
Ik wil mijn huidige google nest cam vervangen voor 1 die toch wel beter functioneerd dan de google.
Ik volg reolink al een tijd en als ik de specs lees is het een grote upgrade of zie ik iets over het hoofd?
PSN: McMillan0984
Overview
Verder ondersteunt het ding (nog steeds) geen ONVIF.Stay powered with fewer manual recharges. Connect it to an existing compatible doorbell wiring to help keep the built-in battery topped up, reducing manual removal and recharge.
*Requires an 8–24VAC doorbell wiring. The doorbell remains in Battery Mode.
En voor 24/7:
To unlock these features, connect the doorbell to a compatible 16–24VAC power source and turn on Wired Power Mode in the Reolink App.
[ Voor 5% gewijzigd door Disaster-Master op 28-07-2026 02:52 ]
Even wat informatie uit mijn eigen onderzoek, ter referentie. De eerste en tweede generatie hebben dezelfde form factor. Een belangrijk zichtbaar onderscheid is dat de tweede generatie op de voorkant geen gaatje bovenaan in het midden heeft. De eerste generatie heeft dat wel.Clavat schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:34:
Ik zag dat de gen 2 uit is van de nieuwe deurbel wel de battery version maar aan te sluiten op de bestaande trafo.
Beperkingen van deze deurbelknopcamera (D340B, tweede generatie):
• In standalone mode en aangesloten op 24 VAC (transformator moet 30 VA of meer kunnen leveren) kan de camera 24/7 opnemen, maar alleen naar de eigen microSD-kaart. Event video's en afbeeldingen (beweging, aanbellen) kunnen via FTP(S) elders opgeslagen worden.
• In connected mode (gekoppeld aan een Hub/NVR) kan deze deurbelknopcamera in het geheel niet 24/7 opnemen. Events worden lokaal en op de Hub/NVR opgeslagen. Ik heb een feature request ingediend om toch 24/7 opnemen mogelijk te maken in deze configuratie.
• Er zijn verschillende bugs voor het configureren wanneer de deurbelknopcamera standalone zonder internetverbinding wordt gebruikt. Deze heb ik al gerapporteerd. Ik verwacht dat Reolink dit oplost in nieuwe firmware updates, gebaseerd op andere producten in het verleden.
• Functionaliteit mist zonder internetverbinding en standalone. Zo kan er geen event afgevuurd worden om een smartphone te verwittigen over iets dat speelt. Dit zou met bijvoorbeeld ondersteuning voor ntfy opgelost kunnen worden. Ik heb een feature request ingeschoten, maar denk dat dit een kleine kans van slagen heeft.
• Deze deurbelknopcamera kan niet zelfstandig op thuisautomatisering aangesloten worden. Hiervoor is een Reolink Hub/NVR nodig. Configuratie van de bel zonder Hub/NVR gaat over een gesloten protocol binnen het netwerk waar de camera zich bevindt (eerst versleutelde broadcasts van applicatie op UDP poorten 2000 en 2015, daarna een versleutelde UDP-verbinding opgezet vanaf de camera vanuit een willekeurige poort naar de applicatie).
• Door de beperking in ondersteunde protocollen kan de applicatie standalone niet gebruikt worden om met de deurbelknopcamera te verbinden vanuit een ander netwerk zonder online verbinding met Reolink.
[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 28-07-2026 13:06 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Oke als ik dit zo lees is het niet heel veel belovond en kan ik beter naar de Poe versie of de Wifi versie kijken en niet naar de gen2The Zep Man schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:30:
[...]
Even wat informatie uit mijn eigen onderzoek, ter referentie. De eerste en tweede generatie hebben dezelfde form factor. Een belangrijk zichtbaar onderscheid is dat de tweede generatie op de voorkant geen gaatje bovenaan in het midden heeft. De eerste generatie heeft dat wel.
Beperkingen van deze deurbelknopcamera (D340B, tweede generatie):
• In standalone mode en aangesloten op 24 VAC (transformator moet 30 VA of meer kunnen leveren) kan de camera 24/7 opnemen, maar alleen naar de eigen microSD-kaart. Event video's en afbeeldingen (beweging, aanbellen) kunnen via FTP(S) elders opgeslagen worden.
• In connected mode (gekoppeld aan een Hub/NVR) kan deze deurbelknopcamera in het geheel niet 24/7 opnemen. Events worden lokaal en op de Hub/NVR opgeslagen. Ik heb een feature request ingediend om toch 24/7 opnemen mogelijk te maken in deze configuratie.
• Er zijn verschillende bugs voor het configureren wanneer de deurbelknopcamera standalone zonder internetverbinding wordt gebruikt. Deze heb ik al gerapporteerd. Ik verwacht dat Reolink dit oplost in nieuwe firmware updates, gebaseerd op andere producten in het verleden.
• Functionaliteit mist zonder internetverbinding en standalone. Zo kan er geen event afgevuurd worden om een smartphone te verwittigen over iets dat speelt. Dit zou met bijvoorbeeld ondersteuning voor ntfy opgelost kunnen worden. Ik heb een feature request ingeschoten, maar denk dat dit een kleine kans van slagen heeft.
• Deze deurbelknopcamera kan niet zelfstandig op thuisautomatisering aangesloten worden. Hiervoor is een Reolink Hub/NVR nodig. Configuratie van de bel zonder Hub/NVR gaat over een gesloten protocol binnen het netwerk waar de camera zich bevindt (eerst versleutelde broadcasts van applicatie op UDP poorten 2000 en 2015, daarna een versleutelde UDP-verbinding opgezet vanaf de camera vanuit een willekeurige poort naar de applicatie).
• Door de beperking in ondersteunde protocollen kan de applicatie standalone niet gebruikt worden om met de deurbelknopcamera te verbinden vanuit een ander netwerk zonder online verbinding met Reolink.
Dat ligt eraan wat je wilt en wat mogelijk is. Al kan je geen deurbelkabel vervangen voor UTP, dan kan je geen PoE hebben. Als je een bestaande mechanische of elektrische gong wilt blijven gebruiken, dan heb je niets aan de WiFi versie.Clavat schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:13:
Oke als ik dit zo lees is het niet heel veel belovond en kan ik beter naar de Poe versie of de Wifi versie kijken en niet naar de gen2
Heb geen mechanische gong.The Zep Man schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:35:
[...]
Dat ligt eraan wat je wilt en wat mogelijk is. Al kan je geen deurbelkabel vervangen voor UTP, dan kan je geen PoE hebben. Als je een bestaande mechanische of elektrische gong wilt blijven gebruiken, dan heb je niets aan de WiFi versie.
Als het kan inderdaad 24/7 recording. en ik kan ethernet naar de plek waar nu de deurbel is door de bekabeling van de trafo te vervangen.
echter Reolonk spreekt me aan maar wil wel iets beters hebben dan de google nest nu. Doordat daar vaak notifications heel laat komen dit is ook een bekend probleem bij de nest.
En wil dat juist voorkomen.
Ook het opnemen is maar minimaal van de nest en slaat vaak dingen over of neemt totaal niet op.
Als dat kan, prima! In jouw geval zou ik de PoE-versie nemen. Dat ruimt de ether weer wat op.Clavat schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:48:
Heb geen mechanische gong.
Als het kan inderdaad 24/7 recording. en ik kan ethernet naar de plek waar nu de deurbel is door de bekabeling van de trafo te vervangen.
In sommige deurkozijnen zit de bestaande kabel muurvast en is er geen ruimte voor een tweede kabel. Daarom dat ik dat noemde.
Ik heb even gespard met de ondersteuning van Reolink over een aantal zaken die ik noemde over de D340B tweede generatie deurbelknopcamera in deze reactie:
The Zep Man in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
In het kort:
• De mogelijkheid om 24/7 op te nemen wanneer de camera is verbonden met een Hub/NVR mist op dit moment. Reolink onderzoekt of dit alsnog mogelijk gemaakt kan worden, maar doet geen beloftes over "of" of "wanneer".
• Over de vertragingen/configuratiepagina's die niet werken heeft Reolink mij gevraagd om wat video's (screen captures) te maken daarvan. Hier heb ik nog geen tijd voor gehad, maar ga ik eerdaags achteraan.
Buiten Reolink om heb ik wat geëxperimenteerd met Bairelay. Dit is een licht programma die het gesloten prutje dat deze camera praat kan omzetten naar standaardprotocollen RTSP en MQTT (om bijvoorbeeld te gebruiken in Home Assistant). Er mist nog wel ondersteuning voor een aantal soorten events (deurbelknop indrukken, soorten beweging herkennen). Daarvoor heb ik een feature request ingeschoten.
Met Bairelay is het dus mogelijk om remote 24/7 recording mogelijk te maken zonder Hub/NVR. Elk pakket dat RTSP streams accepteert kan hiervoor gebruikt worden. In tests met VLC heb ik wel het probleem dat het beeld na verloop van tijd vastloopt. Ik weet niet of dat aan de camera of iets anders ligt. Mogelijk kan hieromheen gewerkt worden door (net als de camera normaliter zelf doet) opnames van vijf minuten te maken, of hebben third-party NVR-pakketten hier sowieso geen last van.
The Zep Man in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
In het kort:
• De mogelijkheid om 24/7 op te nemen wanneer de camera is verbonden met een Hub/NVR mist op dit moment. Reolink onderzoekt of dit alsnog mogelijk gemaakt kan worden, maar doet geen beloftes over "of" of "wanneer".
• Over de vertragingen/configuratiepagina's die niet werken heeft Reolink mij gevraagd om wat video's (screen captures) te maken daarvan. Hier heb ik nog geen tijd voor gehad, maar ga ik eerdaags achteraan.
Buiten Reolink om heb ik wat geëxperimenteerd met Bairelay. Dit is een licht programma die het gesloten prutje dat deze camera praat kan omzetten naar standaardprotocollen RTSP en MQTT (om bijvoorbeeld te gebruiken in Home Assistant). Er mist nog wel ondersteuning voor een aantal soorten events (deurbelknop indrukken, soorten beweging herkennen). Daarvoor heb ik een feature request ingeschoten.
Met Bairelay is het dus mogelijk om remote 24/7 recording mogelijk te maken zonder Hub/NVR. Elk pakket dat RTSP streams accepteert kan hiervoor gebruikt worden. In tests met VLC heb ik wel het probleem dat het beeld na verloop van tijd vastloopt. Ik weet niet of dat aan de camera of iets anders ligt. Mogelijk kan hieromheen gewerkt worden door (net als de camera normaliter zelf doet) opnames van vijf minuten te maken, of hebben third-party NVR-pakketten hier sowieso geen last van.
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 29-07-2026 14:38 ]
En wat gespeeld met nodelink-js. Hiermee is het mogelijk om de D340B aan Home Assistant en Frigate toe te voegen zonder Hub/NVR. Home Assistant herkent de deurbelknop en het soort beweging dat herkend wordt.
Voor wie graag de 2nd gen battery doorbell wil aanschaffen: met code jojol10 krijg je 10% korting bij Reolink. Prijs wordt dan €107,09 ipv €118,99.
[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 30-07-2026 11:44 ]
Moet je wel even de webwinkel noemen waar die code werkt.crunchytail schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:46:
Voor wie graag de 2nd gen battery doorbell wil aanschaffen: met code jojol10 krijg je 10% korting. Prijs wordt dan €107,09 ipv €118,99.
Toegevoegd, gaat om Reolink zelf.The Zep Man schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:39:
[...]
Moet je wel even de webwinkel noemen waar die code werkt.
ik heb 2way audio gevibecode voor home assistant. nu kan ik een ai agent laten spreken als er iemand met een pakketje voor de deur staat!
https://github.com/joeblack2k/reolink_talk
https://github.com/joeblack2k/reolink_talk
Hilary Duff 4-Life
sinds vandaag zijn we over gegaan van ziggo naar delta. sinds dien krijg ik mijn Reolink POE deurbel niet meer werkend. Ik heb alle kabels gecontroleerd, alle settings op de modem van delta gecontroleerd, niks mag baten. Het lijkt er op dat de Delta modem geen IP adres aanmaakt. ook heb ik de deurbel gereset. zelfs Gemini heeft geen suggesties meer.
heeft iemand van jullie een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de modem de Reolink POE deurbel weer een IP adress geeft?
heeft iemand van jullie een idee hoe ik er voor kan zorgen dat de modem de Reolink POE deurbel weer een IP adress geeft?
Vast ip adres instellen met juiste gateway , dhcp activeren op bel of fabrieksreset op de bel.JH Veenstra schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:13:
sinds vandaag zijn we over gegaan van ziggo naar delta. sinds dien krijg ik mijn Reolink POE deurbel niet meer werkend. Ik heb alle kabels gecontroleerd, alle settings op de modem van delta gecontroleerd, niks mag baten. Het lijkt er op dat de Delta modem geen IP adres aanmaakt. ook heb ik de deurbel gereset. zelfs Gemini heeft geen suggesties meer.
Fabrieksreset al meerdere keren gedaan.Wolly schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:49:
[...]
Vast ip adres instellen met juiste gateway , dhcp activeren op bel of fabrieksreset op de bel.
Vast ip instellen en Dhcp activeren op de bel? Hoe kom ik daarbij zonder ipadress
Krijgt de bel wel nog stroom? Via een injector of een switch? Misschien heeft je switch een reset nodig?JH Veenstra schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:13:
Is het niet zo dat je moet uitzoeken waarom Delta geen ip adres wil toekennen? De fout ligt niet bij Reolink. Je kan er tijdelijk een router tussen zetten zodat je wel bij Reolink kan en een vast IP instellen.. maar of Delta dan wel werkt….. betwijfel ikJH Veenstra schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:13:
Hilary Duff 4-Life
Heeft de deurbel wel stroom (dus echt PoE input)? kan je kijken door even aan te bellen. als dat werkt is stroom iig je probleem niet.JH Veenstra schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:13:
Tijdens het demonteren van mijn deurbel ben ik helaas een schroefklem kwijtgeraakt. Weet iemand waar ik zo'n schroefklem kan kopen of bestellen? Alle tips zijn welkom!
[ Voor 26% gewijzigd door bkaltijdveilig op 05-08-2026 08:31 ]
Heb je geen bak met schroeven? Anders even naar bouwmarkt. Hoeft niet exact dezelfde te zijnbkaltijdveilig schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:54:
Tijdens het demonteren van mijn deurbel ben ik helaas een schroefklem kwijtgeraakt. Weet iemand waar ik zo'n schroefklem kan kopen of bestellen? Alle tips zijn welkom!
[Afbeelding]
Ah, ik ging ervanuit dat het speciale schroeven moesten zijnde Peer schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:57:
[...]
Heb je geen bak met schroeven? Anders even naar bouwmarkt. Hoeft niet exact dezelfde te zijn
:strip_exif()/f/image/Apq733qXjNTuFhAls5a6m5H7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LhQY4BPh8OW8KRPlCQI4hDwW.jpg?f=fotoalbum_tile)