Dat kan.R.G schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 04:19:
Ik loop tegen een probleem aan in de avond als iemand slechte bedoelingen heeft en of kattenkwaad wilt uithalen zie je op de camera wel een persoon in het wit maar je kan geen details of echt gezicht herkennen. Volgens mij is de enigste oplossing een flood light of iets dat licht geeft waardoor de camera naar daglicht schakelt en zo kleur en gezicht herkent?
Het is nu 3x voortgekomen in minder dan 2 maand dat er toch wel een vervelende situatie is ontstaan.
Momenteel : Google camera en een reolink, in de reolink heb ik het licht op uit gezet omdat het anders enorm irritant is voor buren die dan verblindt worden als ze aan komen rijden en uit de auto uitstappen en voelen zich dan ook bekeken denk ik?
Aan de andere kant beveilig ik ze dan ook een beetje.
Wat is hier slim of een goede toepassing. Een apart event maken als in:
Wanneer donker stuurt een bericht naar een apparaat in home assistant dat de lamp aangaat als het geen bekenden zijn zoiets?
Kan dat zomaar?
Ik heb Home Assistent ook zo ingesteld dat deze ‘s avonds en in de nacht bij beweging of persoon voor de deur, de buitenlamp op 100% zet.
De buitenlamp gaat iets voor zonsondergang al aan (half uur daarvoor) tot 23:00.
Intensiteit 5%. Zeg maar een sfeerverlichting bij de voordeur.
Bij beweging gaat deze naar 100% en als er 2 minuten geen beweging meer is terug naar 5% of naar uit als het na 23:00 is.
Dus in de nacht tot zonsopkomst is de lamp uit maar gaat bij beweging naar 100%.
Ik heb wel de stand op infrarood laten staan in het donker.
Maar je zou ook voor kleur kunnen kiezen.
Is ook afhankelijk hoe de lichtval is en of er omgevingslicht is van bv een lantaarnpaal.
De buitenlamp is een simpele E27 lamp van een paar euro maar die met Tuya te besturen is.
De kleur wit en intensiteit is in te stellen.