• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
EverLast2002 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:15:
hallo allemaal,

ben zelf aan het rondkijken voor een video deurbel en kwam zo'n beetje uit bij Reolink.
Wat mij verbaast is dat er hier en daar melding wordt gemaakt van lenzen vervangen,
en dat de samenwerking met Synology niet altijd vlekkeloos verloopt.
Die 2 dingen zijn nou net voor mij belangrijk om de uiteindelijke aankoop te doen.
Heb ik nou precies de "pechgevallen" zitten lezen of is er structureel toch iets meer aan de hand?
Lenzen vervangen bij veel zonlicht is structureel, genoeg over te lezen op diverse fora.
Verder zorgen dat hij goed droog hangt anders heb je snel kans op vocht in de lens wat na een paar dagen wegtrekt.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:57
Wolly schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:23:
[...]

Lenzen vervangen bij veel zonlicht is structureel, genoeg over te lezen op diverse fora.
Verder zorgen dat hij goed droog hangt anders heb je snel kans op vocht in de lens wat na een paar dagen wegtrekt.
Dank voor deze feedback.
Ik heb natuurlijk weer de situatie hier dat ie pal in de volle zon en andere weersinvloeden komt te hangen.
Daarbij komt ie te hangen op een plek aan de muur waar tieners voorbij fietsen die hem zo eraf kunnen tikken.
Want de bevestiging van zo'n deurbel is niet hufterproof zeg maar...
Ik denk dat ik maar voor de andere optie ga, een camera aan de muur.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 23:48
Via de app heb ik onlangs 2x een false positive gekregen op een button press. De chime ging niet af dus ik vraag mij af of dit een bug in de app is. Iemand anders die dit herkent? Google geeft voor mij alleen resultaten mbt beeld herkenning en false positives. Dat is hier niet aan de orde. Ik weet ook zeker dat er niemand heeft aangebeld overigens.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 18:30
Kan iemand mij zeggen wat de afmetingen zijn qua gaten van de basisplate? Bij ons huis heeft ooit een ring deurbel gehangen. Deze heeft 2 gaten op afstand van ongeveer 10cm en er zit een gat in het midden voor de kabel. Om te voorkomen dat het een gatenkaas wordt wil ik deze gaten weer gebruiken, maar kan dit bij deze Bel? Alternatief is op batterij aan het kozijn.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat is volgens mij echt een non-issue, dat grote gat in het midden kan je sowieso weer gebruiken voor de bekabeling en de miniscule schroefgaatjes van de ring kan je evt dichtstoppen en aanstippen met verf, 2x of 3x 2 minuten werk en je ziet er niks meer van. Bovendien zal de Reolink behuizing toch wel over die gaatjes vallen, dus je gaat er niks van zien. Verandert de opstelling ooit dat je er wel gaatjes ziet, dan stop je ze tegen die tijd even dicht. Het gaat om gaatjes van, wat zal het zijn, 3mm?

Kortom, ik zou daar mijn keuze niet van laten afhangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 10-04-2026 14:28 ]

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:10
twowheeler schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:14:
Kan iemand mij zeggen wat de afmetingen zijn qua gaten van de basisplate? Bij ons huis heeft ooit een ring deurbel gehangen. Deze heeft 2 gaten op afstand van ongeveer 10cm en er zit een gat in het midden voor de kabel. Om te voorkomen dat het een gatenkaas wordt wil ik deze gaten weer gebruiken, maar kan dit bij deze Bel? Alternatief is op batterij aan het kozijn.
Of je boort 1 gaatje extra in de baseplate zodat hij past.
Of plakt dubbelzijdige tape op de baseplate, en schroeft hem vast met 1 schroef.
Of alleen alleen dubbelzijdige tape.

Hopelijk geef ik je nu geen keuzestress??? :+

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

Toppe

Oké ✅

twowheeler schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:14:
Net hier een nieuwe opgehangen, gewoon aan 1 schroefje, werkt prima :9

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19
crunchytail schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:34:
[...]

Die kier aan de achterkant is het probleem meestal niet. Is hier ook afgeplakt met isolatietape, maar na 2,5 jaar heeft de deurbel bij slagregen toch last van vocht bij de lens. Komt vanaf de voorkant.

Trekt na een paar dagen weer weg, maar ga hem toch vervangen voor een nieuwe Reolink (in december al ingeslagen voor €65). Als die weer 2,5 jaar meegaat ben ik nog altijd tevreden. ;)
Ik heb dat dus gedaan en heb er spijt van. Mijn Reolink deurbel had na krap 9 maanden vocht aan de binnenkant van de lens gekregen. Dus een nieuwe gekocht. Maar de nieuwe v3 heeft een veel slechter beeld. De sensor is veel slechter want de oude had veel meer detail in de schaduwen, de extreme hoeken van het beeld zijn totaal onscherp (was bij de oude versie veel beter), en wat ik maar niet anders krijg is dat beweging als een soort uitgesmeerde soep wordt weergegeven (ghosting). Als er mensen voorbijlopen op de deurbel is het net of er een geest loopt. Heb de fps al op 20 gezet, de maximale bitrate, etc. Ik zit er sterk aan te denken om hem te retourneren en zoeken of ik nog ergens een oude hardware versie kan vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbkZu1NKA2MUpl21BgCm5vA5vtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMVGOp3lHUeikuQlrjZOMiYl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door cobalt60 op 13-04-2026 19:55 ]

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 10:01
cobalt60 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:53:
[...]
wat ik maar niet anders krijg is dat beweging als een soort uitgesmeerde soep wordt weergegeven (ghosting). Als er mensen voorbijlopen op de deurbel is het net of er een geest loopt.
Ik heb de DB_566128M5MP_P, de PoE-versie (ik denk v2, maar weet ik niet zeker). Ergens vorig jaar kwam er een firmware-upgrade met HDR. Dat heb ik even geprobeerd, maar met HDR aan krijg ik precies die ghosting. HDR uit en het beeld is normaal. Lijkt alsof de hardware de extra image processing van HDR net niet aankan. Misschien helpt dat nog, HDR uitzetten?

• cobalt60
  • Laatst online: 23:19
glaswerk schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:22:
[...]

Ik heb de DB_566128M5MP_P, de PoE-versie (ik denk v2, maar weet ik niet zeker). Ergens vorig jaar kwam er een firmware-upgrade met HDR. Dat heb ik even geprobeerd, maar met HDR aan krijg ik precies die ghosting. HDR uit en het beeld is normaal. Lijkt alsof de hardware de extra image processing van HDR net niet aankan. Misschien helpt dat nog, HDR uitzetten?
HDR staat uit.

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:33

lxz

Coppertop schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:50:
[...]

Heb ik ook, en lijkt te worden veroorzaakt door frigate die de stream openhoudt, waarna de bel denkt dat er tweewegsverbinding is en geen geluid laat horen. Zie https://github.com/blakeb...iscussioncomment-10726206

Ik heb mijn Frigate config aangepast, probleem is nu nog 1x voorgekomen in een week, voorheen heel vaak.

Zie ook:
https://github.com/blakeblackshear/frigate/discussions/21687
https://github.com/blakeblackshear/frigate/discussions/13904
Bedankt voor deze info. Ik heb mijn config ook aangepast, hopelijk verhelpt dit het probleem. Dat ga ik de komende tijd wel merken.

Mocht iemand anders dit willen proberen, vergeet niet in de webconfig van je deurbel aan te zetten dat verkeer toegestaan wordt op port 80. Ik liep een tijdje te prutsen voordat ik daar achter kwam :D

• DavidThompson
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 25-04 07:20
Persoonlijk advies: als er andere opties zijn, raad ik het af om een draadloze deurbelcamera op AliExpress te kopen. Ik heb drie verschillende merken gekocht, maar sommige AliExpress-winkels zijn inmiddels gesloten, waardoor ik geen gebruik kan maken van de klantenservice of garantie. Producten op AliExpress komen mogelijk niet uit officiële inkoopkanalen met garantie!
Tijsbeer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:
N.a.v. een post op Reddit deze besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/32578937422.html

Zojuist zijn ze bezorgd. En ik kan bevestigen dat deze chimes probleemloos werken met m'n Reolink Doorbell PoE.

Achteraf snap ik niet dat Reolink zo moeilijk doet over extra chimes. Het is gewoon 433MHz, en dit is gewoon in voorraad.

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 19:12
DavidThompson schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:22:
Persoonlijk advies: als er andere opties zijn, raad ik het af om een draadloze deurbelcamera op AliExpress te kopen. Ik heb drie verschillende merken gekocht, maar sommige AliExpress-winkels zijn inmiddels gesloten, waardoor ik geen gebruik kan maken van de klantenservice of garantie. Producten op AliExpress komen mogelijk niet uit officiële inkoopkanalen met garantie!

[...]
Gelukkig ging het hier niet om de deurbel zelf, maar om extra gongen / chimes (compatible met de 1e versie van de Reolink deurbel, die op 433 MHz uitzendt). :)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-05 07:39
Heeft iemand toevallig al eens geprobeerd of de 2 schroeven op de poe deurbel als potentiaal vrij contact werken om een ander systeem te schakelen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:13
Ik ben trouwens onder de indruk van de accu van de D340B.

Draait nu ruim 5 weken en nog steeds 61% accu!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• avanthof
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:02
Heren ik heb ook interesse in de Reolink. Ik heb een aantal vragen en zorgen:
1. Is de wifi versie niet veiliger met ONVIF, dan POE, zodat hackers geen direct toegang hebben tot je netwerk (Op NVR POE port gebruikt deze toch NAT om met HA en internet te communiceren en moet je veiligheids maatregelingen nemen met firewall rules etc). Hoe zien jullie dat? Wifi gebruikt WPA2/3 en kan ook met ONVIF en HA overweg.
2. De lokale opslag kan volgens mij niet versleuteld worden, dus bij diefstal hebben ze ook toegang tot de opslag bestanden. Hoe zien jullie dat?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:04
avanthof schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:02:
Heren ik heb ook interesse in de Reolink. Ik heb een aantal vragen en zorgen:
1. Is de wifi versie niet veiliger met ONVIF, dan POE, zodat hackers geen direct toegang hebben tot je netwerk (Op NVR POE port gebruikt deze toch NAT om met HA en internet te communiceren en moet je veiligheids maatregelingen nemen met firewall rules etc). Hoe zien jullie dat? Wifi gebruikt WPA2/3 en kan ook met ONVIF en HA overweg.
2. De lokale opslag kan volgens mij niet versleuteld worden, dus bij diefstal hebben ze ook toegang tot de opslag bestanden. Hoe zien jullie dat?
Ik heb in mijn switch het mac-adres van de deurbel vastgezet, andere apparaten die op de ethernetkabel worden aangesloten krijgen geen verbinding. Theoretisch kunnen ze het mac-adres spoofen, maar als iemand zo ver wil gaan om op mijn netwerk te komen heb ik volgens mij grotere problemen. Ik gebruik geen SD-kaart in mijn deurbel, het beeld gaat direct naar Frigate dat op mijn NAS draait.

• NKR
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:31

NKR

Sinds een week ofzo heeft mijn deurbel een gek beeld, zonder dat ik iets aan de instellingen heb veranderd. Iemand er meer ervaring mee, is de deurbel gewoon kapot, of kan ik hem nog redden?

voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AktwYlDyID_3X-IeVnACNuiCiEo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L9QIaKHGGVXm6ivvAyfKzI49.jpg?f=user_large

na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBWDke_-4gd9QKhMT9aQu6x9E5A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OZSxdRM0QJEjMlkXEKQ90u0r.jpg?f=user_large

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Restart gedaan? Reset gedaan?

Anders wellicht veel vocht (condens) in de lens?

• NKR
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:31

NKR

Ik heb uiteindelijk gewoon een nieuwe besteld en opgehangen. Vanavond nog eens kijken of ik nog iets kan ontdekken

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ook dat beweging zo 'ghosting' eruit ziet. Toevallig nog verbetering in jouw geval?

Bij mij staat HDR ook uit (en met aan getest, maar dat maakte niets uit).

Wel jammer want het schiet zo een beetje z'n doel voorbij; je wilt iets zien/vastleggen, maar achteraf kan je alsnog niet zien wat/wie er gebeurt op beeld. 8)7

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Mimo65
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-05 17:06
Ik ben al een tijdje aan het uit proberen hoe ik de reolink hub kan laten schakelen van thuis naar afwezig en terug. Ik heb dit als scene in reolink staan. In HA heb ik een automatisering gemaakt en daar aangegeven dat wanneer we uit huis zijn de reolink op afwezig moet gaan. Wanneer we thuis zijn op thuis. In HA zie ik dat onze telefoons goed aangeven dat we uit huis zijn en wanneer we weer thuis zijn, alleen reolink schakelt niet van thuis naar afwezig. Wie kan mij helpen of heeft een idee om dit werkend te krijgen?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50

de Peer

under peer review

Vandaag de D340P geinstalleerd en ingeplugd in mijn POE switch (Netgear GS308EPP - 8-poorts Gigabit POE+) maar helaas: geen stroom.
Vervolgens kom ik ook deze post tegen op het Netgear forum:
https://community.netgear.com/discussions/business-smart-plus-click-switches/gs308epp-poe--reolink-poe-doorbell/2449703

Blijkbaar zijn ze niet compatible.

Heb allerlei settings geprobeerd en allerlei kabels (ook de origineel meegeleverde) maar niets werkt.

Deurbel krijgt wel stroom via een normale adapter, maar ik wil natuurlijk POE gebruiken.

Vermoeiend dit. Nu moet ik dus een aparte POE injector gaan bijkopen terwijl ik een mooie switch dacht te hebben met 8 POE poorten. Ik was van plan om ook nog (veel) reolink camera's te kopen. Zou toch wat zijn als die ook niet compatible blijken te zijn.

Fijn zo'n POE standaard...

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 14-05-2026 16:14 ]

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Je hebt Poe wel aangezet op die poort in je switch neem ik aan?

• de Peer

de Peer

under peer review

Rudolfus schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 23:20:
Je hebt Poe wel aangezet op die poort in je switch neem ik aan?
Uiteraard. Bij alle 8 poorten staat poe aan

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:38
Hallo, ik heb de Roelvink POE black, werkt prima.

Ik heb de chime v2 erbij, ik vind het wel een probleempje dat hij maar twee keer overgaat. Ik heb de fabrikant al een mail gestuurd maar die begreep mijn probleem/vraag niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 20:34
jannus66 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:02:
Hallo, ik heb de Roelvink POE black, werkt prima.

Ik heb de chime v2 erbij, ik vind het wel een probleempje dat hij maar twee keer overgaat. Ik heb de fabrikant al een mail gestuurd maar die begreep mijn probleem/vraag niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Kan niet vanuit de Reolink app zelf. Je kunt via HA een automation maken die de chime meerdere keren af laat gaan op de binary_sensor.visitor status van de Reolink camera integratie.

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:38
BigSurf schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:36:
[...]

Kan niet vanuit de Reolink app zelf. Je kunt via HA een automation maken die de chime meerdere keren af laat gaan op de binary_sensor.visitor status van de Reolink camera integratie.
Daar kan ik wel even naar kijken, bedankt voor de tip.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb de battery versie en helaas heeft deze de laatste nachtvorst niet overleefd. Het viel mij op dat hij sowieso onder bepaalde instellingen al leeg liep, ondanks dat hij continu aan de voeding hing.

Volgens de handleiding/online hulp pagina's kom je erachter dat ze battery versie niet tegen vorst kan. Dat wist ik niet bij aankoop, en is zeer onhandig in Nederland waar het toch wel nog steeds een paar keer paar jaar kan vriezen.

Nu kun je hem weer tot leven wekken in de meeste gevallen door hem een jaar uur lang aan een USB kabel te hangen en hem aan te zetten door 5 seconden op de aan knop aan de achterzijde te drukken. En of hem, zodra hij aan staat, te resetten (3x achter elkaar op de reset knop drukken. Maar helaas mocht dit allemaal niet meer bij mij baten. Afgelopen zomer ditzelfde meegemaakt, maar toen kreeg ik hem wel nog gereanimeerd. Nu hopelijk terug onder garantie. Hoop hem eigenlijk om te kunnen ruilen voor een WiFi versie.

Meer mensen met soortgelijke problemen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:16
jules schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 23:10:
Ik heb de battery versie en helaas heeft deze de laatste nachtvorst niet overleefd. Het viel mij op dat hij sowieso onder bepaalde instellingen al leeg liep, ondanks dat hij continu aan de voeding hing.

Volgens de handleiding/online hulp pagina's kom je erachter dat ze battery versie niet tegen vorst kan. Dat wist ik niet bij aankoop, en is zeer onhandig in Nederland waar het toch wel nog steeds een paar keer paar jaar kan vriezen.

Nu kun je hem weer tot leven wekken in de meeste gevallen door hem een jaar uur lang aan een USB kabel te hangen en hem aan te zetten door 5 seconden op de aan knop aan de achterzijde te drukken. En of hem, zodra hij aan staat, te resetten (3x achter elkaar op de reset knop drukken. Maar helaas mocht dit allemaal niet meer bij mij baten. Afgelopen zomer ditzelfde meegemaakt, maar toen kreeg ik hem wel nog gereanimeerd. Nu hopelijk terug onder garantie. Hoop hem eigenlijk om te kunnen ruilen voor een WiFi versie.

Meer mensen met soortgelijke problemen?
Soortgelijke problemen gehad met een Eufy battery doorbell. Daarna overgestapt op de WiFi versie van Reolink (zonder batterij). :)

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Misschien een domme vraag:

Als iemand op mijn video-deurbel drukt zie ik wel DAT er iemand aanbelt, maar niet WIE (= geen foto vd aanbeller).

Heb ik ergens vergeten een vinkje te zetten? Of kan dat gewoon niet?

Update: het is de wifi versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker626 op 17-05-2026 15:42 ]

• crunchytail
Tweaker626 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:53:
Misschien een domme vraag:

Als iemand op mijn video-deurbel drukt zie ik wel DAT er iemand aanbelt, maar niet WIE (= geen foto vd aanbeller).

Heb ik ergens vergeten een vinkje te zetten? Of kan dat gewoon niet?
Heb je de WiFi of de PoE versie?

• de Peer

de Peer

under peer review

Correctie op mijn eerdere post (poe switch niet compatible).

De geleverde reolink deurbel bleek gewoon kapot. Of eigenlijk alleen het POE gedeelte. Heb nu een nieuwe en die werkt gewoon.

• Tweaker626
  • Niet online
crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:00:
[...]

Heb je de WiFi of de PoE versie?
Het is de wifi versie.

• crunchytail
Je dient een cloud abonnement te activeren om 'Rich Notifications' te krijgen in de Reolink app. Er bestaat een gratis abonnement, ik weet alleen niet of deze inmiddels al in Nederland beschikbaar is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlM8JWpaamcYlXwlrw-PHZLGMW8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/suPuRMONN6S2VDPrormzPSYm.png?f=user_large

Zo niet, dan kun je er ook voor kiezen om Pushover te gebruiken voor notificaties met foto's. Deze app kost eenmalig 5 dollar. :) (Wil je uitgebreider gaan knutselen, dan is Home Assistant ook mogelijk)

[ Voor 37% gewijzigd door crunchytail op 17-05-2026 16:08 ]

• Tweaker626
  • Niet online
crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:04:
[...]

Je dient een cloud abonnement te activeren om 'Rich Notifications' te krijgen in de Reolink app. Er bestaat een gratis abonnement, ik weet alleen niet of deze inmiddels al in Nederland beschikbaar is:

[Afbeelding]

Zo niet, dan kun je er ook voor kiezen om Pushover te gebruiken voor notificaties met foto's. Deze app kost eenmalig 5 dollar. :) (Wil je uitgebreider gaan knutselen, dan is Home Assistant ook mogelijk)
Dank!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Je dient een cloud abonnement te activeren om 'Rich Notifications' te krijgen in de Reolink app. Er bestaat een gratis abonnement, ik weet alleen niet of deze inmiddels al in Nederland beschikbaar is.
Net geprobeerd en dat gratis abonnement is inderdaad beschikbaar. Gelijk dus maar even aangevraagd.

Nu alleen wachten totdat er aangebeld wordt….. (geen zin om zelf naar de deurbel te lopen)

• crunchytail
bhartman schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:14:
[...]

Net geprobeerd en dat gratis abonnement is inderdaad beschikbaar. Gelijk dus maar even aangevraagd.

Nu alleen wachten totdat er aangebeld wordt….. (geen zin om zelf naar de deurbel te lopen)
Thanks voor de terugkoppeling. :) Zal het aan de openingspost toevoegen.

• hijskraan
  • Laatst online: 20:35
crunchytail schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:20:
[...]

Thanks voor de terugkoppeling. :) Zal het aan de openingspost toevoegen.
Gratis is voor 30 dagen?

• crunchytail
hijskraan schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Gratis is voor 30 dagen?
Dit specifieke abonnement zou volledig gratis moeten zijn en bevat enkel Rich Notifications. Alleen beschikbaar voor de WiFi en Battery deurbellen.

[ Voor 43% gewijzigd door crunchytail op 17-05-2026 20:42 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:05

GVR

hijskraan schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Gratis is voor 30 dagen?
Nee geheel gratis voor 1 camera.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxMf-itxNmndO6FmMh04_BL9RZo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Apq733qXjNTuFhAls5a6m5H7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccF_4v0thF9pUNBrBXsWhhpUevM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhQY4BPh8OW8KRPlCQI4hDwW.jpg?f=fotoalbum_tile

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Precies om deze restricties en om meer redenen heb ik ervoor gekozen om NIET voor reolink's cloud optie te gaan maar het in HA te maken.
dus met een avondje vibecoden kwam ik tot een adaptatie van een bestaande blueprint die alles diet wat je van een deurbel kunt verwachten (op 2weg-audio na).

voor de geïnteresseerden heb de blueprint voor reolink (en andere deubel cams die in HA werken) online gezet.

dingen die werken;
chimes op al je smart speakers.
rich notifications op alle companion apps (ios en android zouden moeten werken alleen ios getest).

enige vereisten zijn;
- dat je deurbel direct lokaal met HA kan werken.
- dat je companion app verbonden is met HA (werkt voor mij via cloudflared),
- getest op ios maar android zou ook moeten werken.

ik hoef dus ook geen reolink app meer op mijn mobiel te hebben voor deurbel notificaties,

het terugpraten zou mogelijk moeten zijn maar heb ik (nog) niet aan deze blueprint toegevoegd).

https://gist.githubusercontent.com/iamichat/e39d5c1ed34c678af9021d283e754316/raw/dadc28a4f3636ecb34d09aa873b87e7d85431d13/advanced-binairy-doorbell.yaml

[ Voor 30% gewijzigd door i-chat op 19-05-2026 08:29 . Reden: leesbaarheid ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:08
i-chat schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:38:
Precies om deze restricties en om meer redenen heb ik ervoor gekozen om NIET voor reolink's cloud optie te gaan maar het in HA te maken.
dus met een avondje vibecoden kwam ik tot een adaptatie van een bestaande blueprint die alles diet wat je van een deurbel kunt verwachten (op 2weg-audio na).

voor de geïnteresseerden heb de blueprint voor reolink (en andere deubel cams die in HA werken) online gezet.

dingen die werken;
chimes op al je smart speakers.
rich notifications op alle companion apps (ios en android zouden moeten werken alleen ios getest).

enige vereisten zijn;
- dat je deurbel direct lokaal met HA kan werken.
- dat je companion app verbonden is met HA (werkt voor mij via cloudflared),
- getest op ios maar android zou ook moeten werken.

ik hoef dus ook geen reolink app meer op mijn mobiel te hebben voor deurbel notificaties,

het terugpraten zou mogelijk moeten zijn maar heb ik (nog) niet aan deze blueprint toegevoegd).

https://gist.github.com/iamichat/61faae2bfac3d4a4a6530a535b195b70
chimes op al je smart speakers, ik had in het verleden dat als ik bijv spotify afspeelde op de google nest audio, dat zodra je een notificatie af liet spelen, de nest niet door ging met spotify. Hoe werkt dat met jou setup?

• i-chat
  • Niet online
Goede vraag ik zou het eens moeten testen ik bedoelde overigens dat het op al je speakers kan niet dat hij het op alle tegelijk doet er is gewoon een selector waarmee je speakers kunt toevoegen

Ik gebruik mijn nest speakers niet voor muziek vandaar dat ik dit nog niet heb meegemaakt

Ik zal het testen als ik vanavond thuiskom

• Sandro!
Dacuuu schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:00:
[...]

chimes op al je smart speakers, ik had in het verleden dat als ik bijv spotify afspeelde op de google nest audio, dat zodra je een notificatie af liet spelen, de nest niet door ging met spotify. Hoe werkt dat met jou setup?
Geen idee hoe het met Nest werkt, maar bij Sonos kun je 'announce: true' toevoegen aan de action om een notificatie af te spelen. Dan gaat de muziek zachter, speelt de notificatie en daarna gaat de muziek weer terug naar het originele niveau.

• i-chat
  • Niet online
Sandro! schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:30:
[...]

Geen idee hoe het met Nest werkt, maar bij Sonos kun je 'announce: true' toevoegen aan de action om een notificatie af te spelen. Dan gaat de muziek zachter, speelt de notificatie en daarna gaat de muziek weer terug naar het originele niveau.
dat is wel een interessant idee, om eens te proberen,

ik heb je comment overigens ook aan copilot voorgelegd en die gaf aan dat dat (alleen) werkt met tts.speak dus dat zou in de toekomst nog een opossing kunnen zijn om toe te voegen.

een laatste interessante oplossing (maar dan breek je wel met google home / assistant / gemeni home en moet je dus een apparte voice pipeline op zetten) zou zijn om music asistant te gaan gebruiken voor de oppeling en het beheer van je verschillende muziek streaming opties.

• Sandro!
i-chat schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:27:
[...]

dat is wel een interessant idee, om eens te proberen,

ik heb je comment overigens ook aan copilot voorgelegd en die gaf aan dat dat (alleen) werkt met tts.speak dus dat zou in de toekomst nog een opossing kunnen zijn om toe te voegen.

een laatste interessante oplossing (maar dan breek je wel met google home / assistant / gemeni home en moet je dus een apparte voice pipeline op zetten) zou zijn om music asistant te gaan gebruiken voor de oppeling en het beheer van je verschillende muziek streaming opties.
Volgens de Sonos documentatie van Home Assistant:
Playing TTS (text-to-speech) or audio files as alerts (e.g., a doorbell or alarm) is possible by setting the announce argument to true. Using announce will play the provided media URL as an overlay, gently lowering the current music volume and automatically restoring to the original level when finished.
Dit zou ook op een generieke media_player moeten werken, maar:
If the media player doesn’t support this feature, the announcement will play but the media player and will not resume playing the interrupted media once the announcement finishes.
Het is dus niet specifiek voor tts.speak, maar wel afhankelijk van welke media player je hebt. Of Music Assistant daarbij kan helpen durf ik niet te zeggen.

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 22:14
[...]

[Afbeelding]

Waarom werkt/bied men dit enkel met de WiFi of batterijversie aan en niet met de POE? dit zou toch (technisch) niets uit maken?

• crunchytail
basjuhh schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:56:
[...]

Waarom werkt/bied men dit enkel met de WiFi of batterijversie aan en niet met de POE? dit zou toch (technisch) niets uit maken?
Technisch inderdaad makkelijk te doen. Bij de aankondiging van de deurbel zei Reolink dat de PoE-versie geen rich notifications zou krijgen, vanwege de kosten van het cloudplatform.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxrh761xAFIXE22F6otVJgqV8Lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuwnG7JvSfByCo7jZRoCzGX5.jpg?f=fotoalbum_large

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:51
Mijn Frigate op de Home assistant kon geen rtsp connectie meer maken, live-weergave toonde niets meer. Niet raar: ik had een tijdje geleden de reolink (D340W) gereset. Bij de reset heb ik het wachtwoord veranderd.

Configuratie aangepast met het nieuwe wachtwoord in Frigate op de default poort. De live-weergave doet het weer. Maar toch geeft frigate nog steeds een melding dat rtsp onauthorised is. Iemand een tip?

edit: ik heb de 3-minuten lock-out disabled. waarschijnlijk was ik onauthorised omdat ik dag in/dag uit binnen 3 minuten probeerde in te loggen. En daarom bleef ik locked out ongeacht de juistheid van username/pwd.

Los daarvan kom ik erachter dat de webclient (dus niet de telefoonapp) wél de optie user management heeft. De telefoonapp niet. Dat heb ik in de handleiding en FAQ's niet kunnen ontdekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Jailhouse op 19-05-2026 12:28 ]

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21:51
Vraagje: mijn reolink D340W heeft een sd kaart. Ik wil de opnames daarvan op de storage van mijn home assistant plaatsen.

1. Met Frigate lukt dat, maar die vraagt continu 70% cpu. Dat vind ik veel te veel, maar krijg het niet lager.

2. Op de reolink zelf staat een FTP client. Daarmee kan ik bestanden overzetten, maar dan lijkt het alsof ie permanent opneemt en na elke 100MB het overpompt naar de HA.

3. De SD kaart vanuit de Home assistant mounten, maar als ik het zo zie kent de reolink geen SMB-protocol en kan ik 'm niet mounten (mappen).

Wat zou ik nog meer kunnen proberen om 'simpelweg' de recordings vd reolink van gisteren op mijn HA te plaatsen?
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste