• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
EverLast2002 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:15:
hallo allemaal,

ben zelf aan het rondkijken voor een video deurbel en kwam zo'n beetje uit bij Reolink.
Wat mij verbaast is dat er hier en daar melding wordt gemaakt van lenzen vervangen,
en dat de samenwerking met Synology niet altijd vlekkeloos verloopt.
Die 2 dingen zijn nou net voor mij belangrijk om de uiteindelijke aankoop te doen.
Heb ik nou precies de "pechgevallen" zitten lezen of is er structureel toch iets meer aan de hand?
Lenzen vervangen bij veel zonlicht is structureel, genoeg over te lezen op diverse fora.
Verder zorgen dat hij goed droog hangt anders heb je snel kans op vocht in de lens wat na een paar dagen wegtrekt.

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 14:41
Wolly schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:23:
[...]

Lenzen vervangen bij veel zonlicht is structureel, genoeg over te lezen op diverse fora.
Verder zorgen dat hij goed droog hangt anders heb je snel kans op vocht in de lens wat na een paar dagen wegtrekt.
Dank voor deze feedback.
Ik heb natuurlijk weer de situatie hier dat ie pal in de volle zon en andere weersinvloeden komt te hangen.
Daarbij komt ie te hangen op een plek aan de muur waar tieners voorbij fietsen die hem zo eraf kunnen tikken.
Want de bevestiging van zo'n deurbel is niet hufterproof zeg maar...
Ik denk dat ik maar voor de andere optie ga, een camera aan de muur.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:31
Via de app heb ik onlangs 2x een false positive gekregen op een button press. De chime ging niet af dus ik vraag mij af of dit een bug in de app is. Iemand anders die dit herkent? Google geeft voor mij alleen resultaten mbt beeld herkenning en false positives. Dat is hier niet aan de orde. Ik weet ook zeker dat er niemand heeft aangebeld overigens.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 14:56
Kan iemand mij zeggen wat de afmetingen zijn qua gaten van de basisplate? Bij ons huis heeft ooit een ring deurbel gehangen. Deze heeft 2 gaten op afstand van ongeveer 10cm en er zit een gat in het midden voor de kabel. Om te voorkomen dat het een gatenkaas wordt wil ik deze gaten weer gebruiken, maar kan dit bij deze Bel? Alternatief is op batterij aan het kozijn.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat is volgens mij echt een non-issue, dat grote gat in het midden kan je sowieso weer gebruiken voor de bekabeling en de miniscule schroefgaatjes van de ring kan je evt dichtstoppen en aanstippen met verf, 2x of 3x 2 minuten werk en je ziet er niks meer van. Bovendien zal de Reolink behuizing toch wel over die gaatjes vallen, dus je gaat er niks van zien. Verandert de opstelling ooit dat je er wel gaatjes ziet, dan stop je ze tegen die tijd even dicht. Het gaat om gaatjes van, wat zal het zijn, 3mm?

Kortom, ik zou daar mijn keuze niet van laten afhangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 10-04-2026 14:28 ]

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:05
twowheeler schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:14:
Kan iemand mij zeggen wat de afmetingen zijn qua gaten van de basisplate? Bij ons huis heeft ooit een ring deurbel gehangen. Deze heeft 2 gaten op afstand van ongeveer 10cm en er zit een gat in het midden voor de kabel. Om te voorkomen dat het een gatenkaas wordt wil ik deze gaten weer gebruiken, maar kan dit bij deze Bel? Alternatief is op batterij aan het kozijn.
Of je boort 1 gaatje extra in de baseplate zodat hij past.
Of plakt dubbelzijdige tape op de baseplate, en schroeft hem vast met 1 schroef.
Of alleen alleen dubbelzijdige tape.

Hopelijk geef ik je nu geen keuzestress??? :+

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

twowheeler schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 14:14:
Net hier een nieuwe opgehangen, gewoon aan 1 schroefje, werkt prima :9

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-04 10:52
crunchytail schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:34:
[...]

Die kier aan de achterkant is het probleem meestal niet. Is hier ook afgeplakt met isolatietape, maar na 2,5 jaar heeft de deurbel bij slagregen toch last van vocht bij de lens. Komt vanaf de voorkant.

Trekt na een paar dagen weer weg, maar ga hem toch vervangen voor een nieuwe Reolink (in december al ingeslagen voor €65). Als die weer 2,5 jaar meegaat ben ik nog altijd tevreden. ;)
Ik heb dat dus gedaan en heb er spijt van. Mijn Reolink deurbel had na krap 9 maanden vocht aan de binnenkant van de lens gekregen. Dus een nieuwe gekocht. Maar de nieuwe v3 heeft een veel slechter beeld. De sensor is veel slechter want de oude had veel meer detail in de schaduwen, de extreme hoeken van het beeld zijn totaal onscherp (was bij de oude versie veel beter), en wat ik maar niet anders krijg is dat beweging als een soort uitgesmeerde soep wordt weergegeven (ghosting). Als er mensen voorbijlopen op de deurbel is het net of er een geest loopt. Heb de fps al op 20 gezet, de maximale bitrate, etc. Ik zit er sterk aan te denken om hem te retourneren en zoeken of ik nog ergens een oude hardware versie kan vinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbkZu1NKA2MUpl21BgCm5vA5vtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMVGOp3lHUeikuQlrjZOMiYl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door cobalt60 op 13-04-2026 19:55 ]

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50
cobalt60 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:53:
[...]
wat ik maar niet anders krijg is dat beweging als een soort uitgesmeerde soep wordt weergegeven (ghosting). Als er mensen voorbijlopen op de deurbel is het net of er een geest loopt.
Ik heb de DB_566128M5MP_P, de PoE-versie (ik denk v2, maar weet ik niet zeker). Ergens vorig jaar kwam er een firmware-upgrade met HDR. Dat heb ik even geprobeerd, maar met HDR aan krijg ik precies die ghosting. HDR uit en het beeld is normaal. Lijkt alsof de hardware de extra image processing van HDR net niet aankan. Misschien helpt dat nog, HDR uitzetten?

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-04 10:52
glaswerk schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:22:
[...]

Ik heb de DB_566128M5MP_P, de PoE-versie (ik denk v2, maar weet ik niet zeker). Ergens vorig jaar kwam er een firmware-upgrade met HDR. Dat heb ik even geprobeerd, maar met HDR aan krijg ik precies die ghosting. HDR uit en het beeld is normaal. Lijkt alsof de hardware de extra image processing van HDR net niet aankan. Misschien helpt dat nog, HDR uitzetten?
HDR staat uit.

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:09

lxz

Coppertop schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:50:
[...]

Heb ik ook, en lijkt te worden veroorzaakt door frigate die de stream openhoudt, waarna de bel denkt dat er tweewegsverbinding is en geen geluid laat horen. Zie https://github.com/blakeb...iscussioncomment-10726206

Ik heb mijn Frigate config aangepast, probleem is nu nog 1x voorgekomen in een week, voorheen heel vaak.

Zie ook:
https://github.com/blakeblackshear/frigate/discussions/21687
https://github.com/blakeblackshear/frigate/discussions/13904
Bedankt voor deze info. Ik heb mijn config ook aangepast, hopelijk verhelpt dit het probleem. Dat ga ik de komende tijd wel merken.

Mocht iemand anders dit willen proberen, vergeet niet in de webconfig van je deurbel aan te zetten dat verkeer toegestaan wordt op port 80. Ik liep een tijdje te prutsen voordat ik daar achter kwam :D

• DavidThompson
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 25-04 07:20
Persoonlijk advies: als er andere opties zijn, raad ik het af om een draadloze deurbelcamera op AliExpress te kopen. Ik heb drie verschillende merken gekocht, maar sommige AliExpress-winkels zijn inmiddels gesloten, waardoor ik geen gebruik kan maken van de klantenservice of garantie. Producten op AliExpress komen mogelijk niet uit officiële inkoopkanalen met garantie!
Tijsbeer schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:37:
N.a.v. een post op Reddit deze besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/32578937422.html

Zojuist zijn ze bezorgd. En ik kan bevestigen dat deze chimes probleemloos werken met m'n Reolink Doorbell PoE.

Achteraf snap ik niet dat Reolink zo moeilijk doet over extra chimes. Het is gewoon 433MHz, en dit is gewoon in voorraad.

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-04 06:45
DavidThompson schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:22:
Persoonlijk advies: als er andere opties zijn, raad ik het af om een draadloze deurbelcamera op AliExpress te kopen. Ik heb drie verschillende merken gekocht, maar sommige AliExpress-winkels zijn inmiddels gesloten, waardoor ik geen gebruik kan maken van de klantenservice of garantie. Producten op AliExpress komen mogelijk niet uit officiële inkoopkanalen met garantie!

[...]
Gelukkig ging het hier niet om de deurbel zelf, maar om extra gongen / chimes (compatible met de 1e versie van de Reolink deurbel, die op 433 MHz uitzendt). :)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:50
Heeft iemand toevallig al eens geprobeerd of de 2 schroeven op de poe deurbel als potentiaal vrij contact werken om een ander systeem te schakelen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:00
Ik ben trouwens onder de indruk van de accu van de D340B.

Draait nu ruim 5 weken en nog steeds 61% accu!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• avanthof
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-04 09:35
Heren ik heb ook interesse in de Reolink. Ik heb een aantal vragen en zorgen:
1. Is de wifi versie niet veiliger met ONVIF, dan POE, zodat hackers geen direct toegang hebben tot je netwerk (Op NVR POE port gebruikt deze toch NAT om met HA en internet te communiceren en moet je veiligheids maatregelingen nemen met firewall rules etc). Hoe zien jullie dat? Wifi gebruikt WPA2/3 en kan ook met ONVIF en HA overweg.
2. De lokale opslag kan volgens mij niet versleuteld worden, dus bij diefstal hebben ze ook toegang tot de opslag bestanden. Hoe zien jullie dat?

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46
avanthof schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:02:
Heren ik heb ook interesse in de Reolink. Ik heb een aantal vragen en zorgen:
1. Is de wifi versie niet veiliger met ONVIF, dan POE, zodat hackers geen direct toegang hebben tot je netwerk (Op NVR POE port gebruikt deze toch NAT om met HA en internet te communiceren en moet je veiligheids maatregelingen nemen met firewall rules etc). Hoe zien jullie dat? Wifi gebruikt WPA2/3 en kan ook met ONVIF en HA overweg.
2. De lokale opslag kan volgens mij niet versleuteld worden, dus bij diefstal hebben ze ook toegang tot de opslag bestanden. Hoe zien jullie dat?
Ik heb in mijn switch het mac-adres van de deurbel vastgezet, andere apparaten die op de ethernetkabel worden aangesloten krijgen geen verbinding. Theoretisch kunnen ze het mac-adres spoofen, maar als iemand zo ver wil gaan om op mijn netwerk te komen heb ik volgens mij grotere problemen. Ik gebruik geen SD-kaart in mijn deurbel, het beeld gaat direct naar Frigate dat op mijn NAS draait.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste