• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Robbie T dan is het nu aan jou om het beste linkje voor de lens repair te posten. Je mede forummers zullen je dankbaar zijn. ;)

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-02 14:32
Cap schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 17:22:
@Robbie T dan is het nu aan jou om het beste linkje voor de lens repair te posten. Je mede forummers zullen je dankbaar zijn. ;)
Nou, vooruit dan maar ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=9ml9_85rv6Ap

[ Voor 5% gewijzigd door Robbie T op 23-01-2026 17:24 ]

• Cap
  • Niet online

Cap

Da's een disassembly vid en geen lens repair, maar vooruit! ;)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:01:
[...]

Same here. 2,5 jaar inmiddels en de laatste weken had ik al het gevoel dat het waziger werd. Schoonmaken maakt niet uit en nu ik zie dat jij hetzelfde probleem hebt denk ik dat het in het product zit.

Gelukkig nog niet zo wazig als bij jou.
Het heeft 3 maanden geduurd :X maar ik heb onder garantie een nieuwe deurbel gekregen. Dus ook al was de twee jaar garantietermijn al verstreken.

En waarom heeft het 3 maanden geduurd? Dat komt omdat de helpdesk erg traag is in het beantwoorden van mails en waarschijnlijk niet hadden gedacht dat ik het zo lang kon volhouden :+
Beeld is ongelooflijk veel scherper geworden, grappig dat je dat pas ziet als je een nieuwe hebt. Het is wel een V3 nu (voorheen V1) dus moet nu weer op zoek naar een extra chime.

Heeft iemand toevallig een linkje op Aliexpress naar een goed werkende chime?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:22
hoihoi66 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:21:
Allemaal gelukt, bedankt allemaal het hangt.

Nu ging ik ervan uit dat een rubbertje om de bel heen condense van buiten het tegenhield maar nu valt het mij op dat deze wel klikt maar als ik op de bel beweeg dat er aan de onderkant 1 mm of minder speling zit. Is dit normaal?

Er kwam uit de doos geen rubbertje viel mij op. Bij het oranje gedeelte zie ik dat deze niet helemaal drukt tegen de achterkant terwijl deze aan de bovenkant wel aardig vastzit.

[Afbeelding]

Zojuist een fles water eroverheen gegooid, niet gewacht voordat het was opgedroogd. Na het loskoppellen zitten er hele kleine druppels aan de rand. Misschien hoort het wel zo maar condense kan wel roest veroorzaken heb ik het idee.
Het dringt iig niet helemaal door tot het binnenwerk.
Ik heb hetzelfde probleem. De deurbel wijkt aan de odnerkant iets van de wig. Voor zover ik kan zien komt dot doordat Reolink het design van de wig niet helemaal heeft doordacht. Als je deze namelijk met de meegeleverde schroeven (met bolle kop) monteert, steken de schroeven iets uit op het plaatje. Hierdoor kan de deurbel niet plat op het plaatje gemonteerd worden. Bij mij ging dit zover als dat de deurbel niet eens vast wilde klikken, hoewel ik de schroeven echt goed aangedraaid had. De meegeleverde schroeven vervangen door tapse, kleinere schroeven heeft het probleem iets minder erg gemaakt.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:07
Daam schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. De deurbel wijkt aan de odnerkant iets van de wig. Voor zover ik kan zien komt dot doordat Reolink het design van de wig niet helemaal heeft doordacht. Als je deze namelijk met de meegeleverde schroeven (met bolle kop) monteert, steken de schroeven iets uit op het plaatje. Hierdoor kan de deurbel niet plat op het plaatje gemonteerd worden. Bij mij ging dit zover als dat de deurbel niet eens vast wilde klikken, hoewel ik de schroeven echt goed aangedraaid had. De meegeleverde schroeven vervangen door tapse, kleinere schroeven heeft het probleem iets minder erg gemaakt.
Je hebt denk ik je wig verkeerd om gemonteerd. De vlakkezijde hoort op het kozijn, en dan vallen je schoeven in de gaatjes en sluit alles perfect aan.

Pijnacker Oost/West

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:22
RemmyB83 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:02:
[...]

Je hebt denk ik je wig verkeerd om gemonteerd. De vlakkezijde hoort op het kozijn, en dan vallen je schoeven in de gaatjes en sluit alles perfect aan.
Dat linkt logisch, ik ga het eens onderzoeken. :)

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04:07
RemmyB83 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:02:
[...]

https://www.robbshop.nl/c...af79a5f78b0ce9365f69f.jpg

Dit zit er in de doos, welke bedoel je dan met de wig?
Als je het omdraai dan heb je toch juist aan de bovenkant speling? Of denk ik verkeerd?
Want sluit wel goed aan en je hoort een klik alleen zit er wil een speling aan de kant waar die 2 haakjes zitten. Al je erop drukt bij mij dan gaat deze wel door. Dus is geen kabel of schroef waar deze tegenaankomt want anders drukt deze namelijk niet door zou je zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door hoihoi66 op 28-01-2026 17:24 ]

• RemmyB83
hoihoi66 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:20:
[...]

https://www.robbshop.nl/c...af79a5f78b0ce9365f69f.jpg

Dit zit er in de doos, welke bedoel je dan met de wig?
Als je het omdraai dan heb je toch juist aan de bovenkant speling? Of denk ik verkeerd?
Want sluit wel goed aan en je hoort een klik alleen zit er wil een speling aan de kant waar die 2 haakjes zitten. Al je erop drukt bij mij dan gaat deze wel door. Dus is geen kabel of schroef waar deze tegenaankomt want anders drukt deze namelijk niet door zou je zeggen.
Ik bedoel met de wig de 'wedge'.
Daar van moet de gladde kant op het kozijn worden gemonteerd.
De gladde kant is dus de achterkant van de wig.
Als je de gladde kant aan de deurbel zijde hebt dan past het niet, of je krijgt veel spanning en kans op kieren tussen de wig en de deurbel.

Pijnacker Oost/West

• hoihoi66
RemmyB83 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 17:41:
[...]

Ik bedoel met de wig de 'wedge'.
Daar van moet de gladde kant op het kozijn worden gemonteerd.
De gladde kant is dus de achterkant van de wig.
Als je de gladde kant aan de deurbel zijde hebt dan past het niet, of je krijgt veel spanning en kans op kieren tussen de wig en de deurbel.
Bedankt, maar met de wig heb je enkel de optie om de deurbel schuin naar links of als je de wig omdraait naar schuin rechts te draaien. Je moet wel de platte kant tegen het kozijn plaatsen, want anders past het niet met het kapje wat erop komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7m4kBVk5lv5qT73EZHqqZBhZu4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yKLdaDwCIx655TUj5Jb3QTwV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dgmg7HTU3IOn67MUdFY9dTYUmTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHn8C08d48Csxzjpcwkr0Dbk.jpg?f=fotoalbum_large

• RemmyB83
hoihoi66 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:02:
[...]

Bedankt, maar met de wig heb je enkel de optie om de deurbel schuin naar links of als je de wig omdraait naar schuin rechts te draaien. Je moet wel de platte kant tegen het kozijn plaatsen, want anders past het niet met het kapje wat erop komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je hem omdraait past het met een beetje kracht ook, en krijg je aan de onderkant een kier. Vandaar dat ik dacht dat je je wig misschien verkeerd om had. Als die goed zit dan weet ik het ook niet, en kan ik je ook geen verdere raad geven.

Pijnacker Oost/West

• hoihoi66
Dubbelzijdigplakband dan maar 😜

Maar jah ik heb gewoon nog garantie, dus daarom dat ik zeker wilde weten of dit zo hoort of dat het aan het plastic lag.

[ Voor 64% gewijzigd door hoihoi66 op 28-01-2026 20:17 ]

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:56
PTish schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:12:
Android telefoon hier en de poe deurbel. Ik krijg fullscreen een melding alsof ik gebeld wordt. De vrouw des huizes krijgt echter alleen een melding bovenin. Alle app settings etc nagelopen. ChatGPT gevraagd maar daar komt ook niets uit. Iemand enig idee? Komt er maar op 1 telefoon een full-screen oproep? Moet ik haar op een aparte account zetten?
ChatGPT wist het niet. Gemini bracht me op het goede spoor. Uiteindelijk stond op de ene telefoon een instelling uit en bij de andere aan en die maakt het verschil.

Dit was hem: Instellingen -> Speciale Toegang -> Meldingen op volledig scherm -> Reolink -> Aanzetten
Ik was daar zelf nooit beland denk ik. Dus bij deze, mocht iemand op een android telefoon geen "telefoon oproep" krijgen van zijn deurbel, dan is het mogelijk deze instelling.

YASH! - Yet Another Smart Home

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
We gaan t zien. Bij mij stond het idd ook uit. Bedankt dusver! :)

Edit 2-2: vanmiddag werd er aangebeld en bij mij ging t gewoon over, zoals t hoort. Hopen dat t zo blijft.
Bij mijn vrouw kwam er weer geen melding, maar daar stond deze bovenstaande optie al aan.. Nog s even in duiken.

[ Voor 63% gewijzigd door Scipionyx op 02-02-2026 14:50 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Ik zie dat mijn reolink sinds kort in hoofdletters 'bewegings...' geeft op mijn telefoon. Ook sinds kort heb ik mijn iphone zo ingesteld dat ik geen geluidje krijg bij een ingedrukte deurbel. Dat heeft misschien met elkaar te maken. Een andere vraag: is de tekst van een melding ergens aan te passen?
(ik heb geen cloud-abonnement)

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:24
Ik vermoed een app update:

Niets veranderd en sinds vanochtend andere notificaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qTxTVP-58gg1jhJpHi5hWCUR2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8C5l3kAlINOsIFLVFwJuUed.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn9RwrQPtmfLmSCVw8AuzkBHK7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0Q6qJkaObXhdi71dsKHU7hQ.jpg?f=fotoalbum_large

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:37
Lijkt inderdaad om een app update te gaan. Op Reddit staat dat er ook nieuwe Rich Notifications opties zijn bijgekomen: bewegende gifjes bij meldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2NqnzNAyHZxj-ZzkHjivtD4d7o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lkMy55n5JBWh4NUgqGynAGFU.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BB7bN5Gpk294ymIM5RCPDb26DXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2h6Mfixrc9m7SDa1FuGvXTk.jpg?f=fotoalbum_large

• hoihoi66
Dag allemaal, nu inmiddels drie weken verder nadat ik mijn Reolink wifi deurbel heb aangesloten. Het viel mij vanochtend op dat de trafo die ik van de Hornbach heb een lichte brom maakt. Ik lees dat dit normaal gedrag is maar of ik heb niet goed opgelet of het kan zijn dat het brommen later is begonnen of is toegenomen. Is er een mogelijkheid om die bron helemaal eruit te krijgen of zal ik voor de zekerheid de trafo bij Hornbach laten vervangen voor een nieuwe exemplaar die minder of helemaal geen geluid maakt maar dat betwijfel ik.

https://www.hornbach.nl/p...-nest/12051829/?store=718

• Robbie T
topaj schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:01:
Hier werd de lens ook onscherp. Zo heb ik het opgelost.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Even onderszoek gedaan door de deurbel uit elkaar te halen, en ik vond dat de lens deze module is:
[Afbeelding]
Lens was helemaal verweerd, en niet na te bestellen, iig niet in kleine hoeveelheden.
Het lijkt erop dat de lens van kunststof is ofzo, en helemaal dof wordt.

Ik kon niet echt een 1 op 1 vervangende lens vinden, maar wel een die goed genoeg was op aliexpress:
[Afbeelding]
(https://www.aliexpress.co...ist_main.5.198f1802sYw006)

Niet helemaal zoals het was, maar voor 4 euro is deze deurbel weer goed genoeg voor een tweede ronde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels hier ook de lens vervangen maar ik krijg het beeld niet scherp. Alles behalve zelfs. Heb je nog iets bijzonders gedaan?

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:19
Robbie T schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:29:
[...]

Inmiddels hier ook de lens vervangen maar ik krijg het beeld niet scherp. Alles behalve zelfs. Heb je nog iets bijzonders gedaan?
Nee, voor het assembleren wel de deurbel aangesloten op een ethernetkabel om makkelijker de lens scherp te stellen aan de keukentafel. Daarna weer inelkaar gezet en teruggeplaatst.

Groeten

• hoihoi66
hoihoi66 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:12:
Dag allemaal, nu inmiddels drie weken verder nadat ik mijn Reolink wifi deurbel heb aangesloten. Het viel mij vanochtend op dat de trafo die ik van de Hornbach heb een lichte brom maakt. Ik lees dat dit normaal gedrag is maar of ik heb niet goed opgelet of het kan zijn dat het brommen later is begonnen of is toegenomen. Is er een mogelijkheid om die bron helemaal eruit te krijgen of zal ik voor de zekerheid de trafo bij Hornbach laten vervangen voor een nieuwe exemplaar die minder of helemaal geen geluid maakt maar dat betwijfel ik.

https://www.hornbach.nl/p...-nest/12051829/?store=718
Niemand?

• Cap
  • Niet online

Cap

Je zegt het zelf eigenlijk al, je hebt al gelezen dat dit normaal gedrag is. Al die groepenkast trafo's brommen onder belasting een beetje, met lichte variatie. Vervangen zal weer een trafo opleveren die iets meer, of iets minder, of evenveel bromt.

Probleem met goedkope trafo'tjes dat in zulk soort dingen zit is dat deze niet super stijf zijn en niet ingegoten in hars, zoals je bijv bij een echt dure audioversterker tegenkomt, precies om die brom tegen te gaan: onder de invloed van het magnetisch veld veroorzaakt door de netstroom gaat zo'n trafo altijd een beetje trillen, en dus brommen.

Als de brom je stoort kan je beter een niet (in werkelijkheid: veel minder) brommende netadapter uitkiezen die binnen het voltagebereik valt, iets van 12-18v of zo is uit mijn hoofd een mooie waarde. Misschien heb je nog wel iets liggen van een oud apparaat. (Let dan wel op of de output gelijkspanning of wisselstroom is.) Meestal zit er wel een stopcontact bij de groepenkast, en zo niet dan is de er snel bij gezet.

Meestal zit de groepenkast in een kast afgesloten met deur, zodat je die brom toch niet hoort. Is dat bij jou niet zo? Zo nee, dan zou ik daar eens werk van maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 10-02-2026 10:33 ]

• crunchytail
Cap schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:23:

Als de brom je stoort kan je beter een niet (in werkelijkheid: veel minder) brommende netadapter uitkiezen die binnen het voltagebereik valt, iets van 12-18v of zo is uit mijn hoofd een mooie waarde. Misschien heb je nog wel iets liggen van een oud apparaat. (Let dan wel op of de output gelijkspanning of wisselstroom is.) Meestal zit er wel een stopcontact bij de groepenkast, en zo niet dan is de er snel bij gezet.
Bij de WiFi deurbel wordt een netadapter meegeleverd. :) @hoihoi66 De adapter kun je met lasklemmen verbinden met je bestaande deurbelbedrading.

• Robbie T
topaj schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:09:
[...]

Nee, voor het assembleren wel de deurbel aangesloten op een ethernetkabel om makkelijker de lens scherp te stellen aan de keukentafel. Daarna weer inelkaar gezet en teruggeplaatst.
Dank. Inmiddels opgelost, ik was gewoon te grof in de afstelling.

• hoihoi66
crunchytail schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:22:
[...]

Bij de WiFi deurbel wordt een netadapter meegeleverd. :) @hoihoi66 De adapter kun je met lasklemmen verbinden met je bestaande deurbelbedrading.
Geen plek in de meterkast, daarom voor een nieuwe trafo gegaan.

Nu je het zegt, kon ook de meterkast uitbreiden met een paar extra stopcontacten en doorlussen naar de deurbel.
Gisteren nog aangehoord, het geliid dat hoorbaar is is minimaal. Ik laat het lekker zo ;)

• hoihoi66
Ik en mijn partner hebben beiden de app op ons telefoon. Zodrs er iemand aanbelt gaan de beide telefoons over, als ik opneem dan blijft deze op de andere telefoon nog lang overgaan.
Bestaat er geen instelling dat het overgaan eerder stopt?
Is best wel irritant.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21
Wij willen ook graag een video deurbel, en ik heb een aantal eisen:

- Moet werken met Home Assistant
- Moet met een batterij werken (helaas geen bekabeling op die plek).

Via het HA topic kwam ik op Reolink uit, al lees ik ook dingen over Eufy.

Klopt het dat Reolink kwalitatief beter is dan Eufy :?

Nu lees ik dat de batterij versie van Reolink niet te koppelen is aan HA zonder gebruik te maken van de home hub?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Technoid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-02 16:18

Technoid

VCDS 058

Even een open vraagje, ik heb al een tijdje de WiFi variant.
Er zit ook een ethernet aansluiting op, kan ik deze gewoon gebruiken om van de WiFi af te zijn?

Iemand dit al eens geprobeerd?

Ik heb momenteel ondanks dat ik bijna 100% dekking heb, AP op 1 meter afstand, ellende als ik de ONVIF uitlees op hoge kwaliteit namelijk voor de opnames dus wellicht met de bekabeling opgelost. Plots werkt dan de deurbel aannemen niet meer goed, geen verbinding enz in de app terwijl de ONVIF wel doorgaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Technoid op 16-02-2026 13:13 ]

• Technoid

Technoid

VCDS 058

hoihoi66 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 06:54:
Ik en mijn partner hebben beiden de app op ons telefoon. Zodrs er iemand aanbelt gaan de beide telefoons over, als ik opneem dan blijft deze op de andere telefoon nog lang overgaan.
Bestaat er geen instelling dat het overgaan eerder stopt?
Is best wel irritant.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar ja!

Wat ik ook zou willen weten is hoe je kan zorgen dat de ene wel overgaat en de ander alleen melding heeft, dit zou ook een uitkomst zijn. De vrouw hoeft dat namelijk niet maar zodra zij het uitzet gaat het bij mij ook uit….

[ Voor 21% gewijzigd door Technoid op 16-02-2026 13:14 ]

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-02 11:20
Technoid schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:24:
Er zit ook een ethernet aansluiting op, kan ik deze gewoon gebruiken om van de WiFi af te zijn?
De ethernetaansluiting kun je wel gebruiken voor een netwerkverbinding maar niet voor PoE.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik overweeg ook de PoE aangezien de bel direct in de meterkast bij de modem uit komt, maar heb geen home assistent draaien en wil wel graag de rich notifications.
Maar dan kan ik juist beter voor de wifi variant gaan en die desnoods bedraad aansluiten begrijp ik?

• timn89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 14:50
Goedemiddag,

Ik wou het volume aanpassen van de deurbel, wat de bezoeker hoort, maar ik kan deze functie helemaal niet meer terug vinden in de android app. Nu vroeg ik mij af of er meer mensen hier last van hebben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYlAy_6dVkXBrsLcywnwyaVuAeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEJFJ9t4eiXElZrlKQYgFQya.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is via Tandwieltje -> Audio.

• crunchytail
timn89 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:12:
Goedemiddag,

Ik wou het volume aanpassen van de deurbel, wat de bezoeker hoort, maar ik kan deze functie helemaal niet meer terug vinden in de android app. Nu vroeg ik mij af of er meer mensen hier last van hebben.[Afbeelding]
Dit is via Tandwieltje -> Audio.
Eerder kreeg je de volumeslider van de deurbelspeaker te zien tijdens de spraakmodus. Deze optie lijkt bij mij echter verdwenen. Zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyvzCjbCi2OxsJg_TYnnDbWlcNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOOkdLUzK7L6Q3yOeOARXgEn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door crunchytail op 18-02-2026 11:38 ]

• Technoid

Technoid

VCDS 058

dutchgio schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:58:
Ik overweeg ook de PoE aangezien de bel direct in de meterkast bij de modem uit komt, maar heb geen home assistent draaien en wil wel graag de rich notifications.
Maar dan kan ik juist beter voor de wifi variant gaan en die desnoods bedraad aansluiten begrijp ik?
Ja, besef je alleen wel dat de rich notifications achter een betaalmuur zit met maandelijkse kosten.
Die had ik dus zelf over het hoofd gezien, daardoor gebruik ik het nu uiteindelijk niet.

Werkt trouwens ook op een iPhone niet in combinatie met de "telefoonoproep" niet, alleen als je push meldingen gebruikt. Hoe dit zit op Android weet ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Technoid op 18-02-2026 12:19 ]

• Cap
  • Niet online

Cap

crunchytail schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:37:
[...]

Eerder kreeg je de volumeslider van de deurbelspeaker te zien tijdens de spraakmodus. Deze optie lijkt bij mij echter verdwenen. Zag er zo uit:

[Afbeelding]
Het blijft toch een B-merk dat Reolink. Dat random wegvallen van opties, het wegstoppen van opties op random plekken, die inconsequente naamgeving van functies en inconsequente verschillen in indeling tussen Android / iPhone / Windows app / Mac app / Web app, de onlogische versienummering van hun software releases, al die known bugs die nooit worden opgelost. 8)7

Hun softwareontwikkelings afdeling moet echt een rommelige ramp zijn. Van een unified approach met een goed framework hebben ze vast nog nooit gehoord. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 19-02-2026 13:16 ]

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-02 20:43
dutchgio schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:58:
zowel bij PoE als Wifi variant is de rich notification betaald. je kan pushover hiervoor gebruiken. zoek op pushover in het forum en dan zie je hoe mensen dit hebben ingesteld. succes met de keuze.

• crunchytail
SolarOrbiter schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:18:
[...]

zowel bij PoE als Wifi variant is de rich notification betaald. je kan pushover hiervoor gebruiken. zoek op pushover in het forum en dan zie je hoe mensen dit hebben ingesteld. succes met de keuze.
Rich Notifications zijn vanuit Reolink niet beschikbaar voor de PoE deurbel. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93w30uDVBpuGUouVbK4chnuXvWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYpNtrN82j2QrTVux3lesMaQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik heb sinds een paar maanden de wifi variant van deze deurbel, wel aangesloten met ethernetkabel en op de beltrafo. Erg bij met de bel, iedereen in huis heeft de app, handig en leuk. Alleen, iedereen kan dus ook individuele opnames verwijderen. Ik laat de reden graag in het midden, maar zou heel graag voorkomen dat mijn kinderen dit kunnen doen. Is zoiets mogelijk, al dan niet via een omweg? Ik weet dat er bijvoorbeeld een ftp mogelijkheid is, maar wordt dat 'instant' geüpload, of pas later?

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:51
Jorizzz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:42:
Ik heb sinds een paar maanden de wifi variant van deze deurbel, wel aangesloten met ethernetkabel en op de beltrafo. Erg bij met de bel, iedereen in huis heeft de app, handig en leuk. Alleen, iedereen kan dus ook individuele opnames verwijderen. Ik laat de reden graag in het midden, maar zou heel graag voorkomen dat mijn kinderen dit kunnen doen. Is zoiets mogelijk, al dan niet via een omweg? Ik weet dat er bijvoorbeeld een ftp mogelijkheid is, maar wordt dat 'instant' geüpload, of pas later?
SFTP sync gebruik ik ook. Wordt altijd direct geüpload naar mijn NAS.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:32
Jorizzz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:42:
Je kan toch ook non-admin accounts aanmaken? Of kunnen die ook fragmenten verwijderen ?

(S)FTP werkt near instant. Evt andere oplossing, mits beschikbaar, is NVR software zoals Synology surveillance station of frigate.

• Cap
  • Niet online

Cap

Iedereen behalve jezelf een non-admin account geven, klaar.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste