• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:59
Zojuist onderstaande vraag in het Ubiquiti-topic gesteld, maar mogelijk past die hier ook.

Zijn er mensen die de UniFi Doorbell Lite gebruiken en ook ervaring hebben met Reolink-deurbellen? We twijfelen tussen deze twee opties en zijn benieuwd naar jullie ervaringen en hoe ze zich ten opzichte van elkaar verhouden qua prestaties en gebruiksgemak.

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:54
Ik krijg steeds meer de indruk dat de Reolink WiFi-deurbel niet goed functioneert.
Verbinden met wifi lukte niet, terwijl dit met andere apps (zoals HEU, en Blink) wel werkt.
Daarom heb ik alsnog een LAN-verbinding gemaakt; daarmee is er verbinding met de bel.

Vervolgens werd de SD-kaart niet herkend (melding: niet geformatteerd en later melding er geen kaart aanwezig is. Na veel pogingen, bleek een herstart de oplossing te zijn.

Nu ontvang ik echter geen pushmeldingen op beide telefoons (Samsung S24 Ultra), terwijl alle instellingen correct lijken te staan.
Bij het testen verschijnt wel de melding “Dit is een testbericht….”. Het detectieschema staat aan, de instellingen in de app en op de telefoon kloppen en de chime werkt.
Herstarten lost het probleem ook niet op.

Feitelijk heb ik nu een “ouderwetse” deurbel en ik kan de camerabeelden bekijken, maar krijg geen melding wanneer er wordt aangebeld.

Het zogenaamd eenvoudige installeren is inmiddels een heel gedoe geworden.
Mijn vraag is of te testen valt of de deurbel mogelijk defect is, of dat er nog andere adviezen zijn?

Adviezen zijn meer dan welkom…

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:51
Repro schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:00:
Ik krijg steeds meer de indruk dat de Reolink WiFi-deurbel niet goed functioneert.
Verbinden met wifi lukte niet, terwijl dit met andere apps (zoals HEU, en Blink) wel werkt.
Daarom heb ik alsnog een LAN-verbinding gemaakt; daarmee is er verbinding met de bel.

Vervolgens werd de SD-kaart niet herkend (melding: niet geformatteerd en later melding er geen kaart aanwezig is. Na veel pogingen, bleek een herstart de oplossing te zijn.

Nu ontvang ik echter geen pushmeldingen op beide telefoons (Samsung S24 Ultra), terwijl alle instellingen correct lijken te staan.
Bij het testen verschijnt wel de melding “Dit is een testbericht….”. Het detectieschema staat aan, de instellingen in de app en op de telefoon kloppen en de chime werkt.
Herstarten lost het probleem ook niet op.

Feitelijk heb ik nu een “ouderwetse” deurbel en ik kan de camerabeelden bekijken, maar krijg geen melding wanneer er wordt aangebeld.

Het zogenaamd eenvoudige installeren is inmiddels een heel gedoe geworden.
Mijn vraag is of te testen valt of de deurbel mogelijk defect is, of dat er nog andere adviezen zijn?

Adviezen zijn meer dan welkom…
Ik heb een soort gelijk probleem, in combinatie met mijn telefoon (s21).
Vroeger werkte het goed, deurbel ging en vervolgens ging mijn telefoon.
Nu gaat de deurbel en vervolgens mijn telefoon voor een kleine 2sec, en dan stopt hij. Ik heb verder nog niet geprobeert om het probleem op te lossen met mijn telefoon.
Maar komt denk ik door de update van samsung de laatste keer.

Pijnacker Oost/West

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen dat ik geen live-notificatie meer krijg als er wordt aangebeld. Tot een paar dagen geleden werkte dit prima.
Zowel bij mijn vrouw, die thuis op de WiFi zit, als bij mij, op 't werk op 5G, ontvangen we geen live-notificaties. 

Pas een paar minuten later zie ik bovenin mijn telefoon een melding dat er activiteit was op x-tijdstip. Ik kan dan natuurlijk het bewuste gedeelte opzoeken en bekijken, maar dat is een beetje raar :P

Instellingen staan goed. Er is niets veranderd. Behalve een ander geheugenkaartje erin, maar ook toen deed ie 't nog prima.

Opnieuw starten moet ik nog proberen.

Iemand tips?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:05

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Als je Android gebruikt, kijk dan of de app ingesteld staat op batterijbesparing. Dan werkt ie niet zo vaak op de achtergrond. Zet je batterijbesparing op 'Geen beperkingen' dan mag je app net zoveel doen (en batterij verbruiken) op de achtergrond als maar nodig is. Ik weet het niet zeker, maar mogelijk wijzigt Android dit soort rechten na een bepaalde tijd.

Theo

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
Scipionyx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:41:
Ik heb sinds een paar dagen dat ik geen live-notificatie meer krijg als er wordt aangebeld. Tot een paar dagen geleden werkte dit prima.
Zowel bij mijn vrouw, die thuis op de WiFi zit, als bij mij, op 't werk op 5G, ontvangen we geen live-notificaties. 

Pas een paar minuten later zie ik bovenin mijn telefoon een melding dat er activiteit was op x-tijdstip. Ik kan dan natuurlijk het bewuste gedeelte opzoeken en bekijken, maar dat is een beetje raar :P

Instellingen staan goed. Er is niets veranderd. Behalve een ander geheugenkaartje erin, maar ook toen deed ie 't nog prima.

Opnieuw starten moet ik nog proberen.

Iemand tips?
Notificaties uit en weer aanzetten in de app. Moet ik heel af en toe ook doen.

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47
De vraag zal ongetwijfeld al (veel) vaker voorbij gekomen zijn, maar via de zoekfunctie kom ik er niet echt uit..

Wegens het plaatsen van akoestische panelen moet mijn gong verplaatst worden (of weg).
Als alternatief overweeg ik een videodeurbel te plaatsen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

We hebben nu een bedrade bel die ik dus eventueel wil gaan vervangen. Ik wil niet vastzitten aan maandelijkse kosten, en beelden gewoon lokaal opslaan. Ik heb een NAS draaien, maar via SD kan ook. Na wat speurwerk ben ik uitgekomen op de Reolink D340W of de TP-link Tapo D235.
Ik heb van beide wat reviews gelezen, maar helaas vind ik nergens echt een vergelijking. Volgens mij zijn ze beide prima, maar welke is kwalitatief nou het beste als je kijkt naar bouwkwaliteit, beeldkwaliteit etc.
En op welk punt verschillen ze nou het meest?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xah5kiDe schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:46:
Als je Android gebruikt, kijk dan of de app ingesteld staat op batterijbesparing. Dan werkt ie niet zo vaak op de achtergrond. Zet je batterijbesparing op 'Geen beperkingen' dan mag je app net zoveel doen (en batterij verbruiken) op de achtergrond als maar nodig is. Ik weet het niet zeker, maar mogelijk wijzigt Android dit soort rechten na een bepaalde tijd.
Stond op geoptimaliseerd, wat ie vanaf 't begin al was. Toch even op 'onbeperkt' gezet. We zullen zien..
crunchytail schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:47:
[...]

Notificaties uit en weer aanzetten in de app. Moet ik heel af en toe ook doen.
Had dat vanmiddag al gedaan. Bij mijn vrouw stonden de push-notificaties op een of ander manier uit.. Aangezet.
Daarna de bel getest en bij haar ging 't nu wel over maar bij mij niet.
Beide een Samsung S25 overigens.

Straks de deurbel maar 's opnieuw starten.

Beetje jammer van dit soort dingen. Juist om onder andere deze reden had ik een nieuwe deurbel aangeschaft.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:47
Scipionyx schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:02:
[...]

Stond op geoptimaliseerd, wat ie vanaf 't begin al was. Toch even op 'onbeperkt' gezet. We zullen zien..

[...]

Had dat vanmiddag al gedaan. Bij mijn vrouw stonden de push-notificaties op een of ander manier uit.. Aangezet.
Daarna de bel getest en bij haar ging 't nu wel over maar bij mij niet.
Beide een Samsung S25 overigens.

Straks de deurbel maar 's opnieuw starten.

Beetje jammer van dit soort dingen. Juist om onder andere deze reden had ik een nieuwe deurbel aangeschaft.
Krijg je van de Samsung wel andere notificaties, want er zijn issues met Samsung telefoons, (niet alle modellen btw), dat notificaties niet worden getoond op het vergrendelscherm.

charleyr

• Repro
RemmyB83 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:24:
[...]

Ik heb een soort gelijk probleem, in combinatie met mijn telefoon (s21).
Vroeger werkte het goed, deurbel ging en vervolgens ging mijn telefoon.
Nu gaat de deurbel en vervolgens mijn telefoon voor een kleine 2sec, en dan stopt hij. Ik heb verder nog niet geprobeert om het probleem op te lossen met mijn telefoon.
Maar komt denk ik door de update van samsung de laatste keer.
Bedankt, daar lijkt het inderdaad aan te liggen, als het scherm ''aan'' staat komt de pushmelding wel binnen. Als het scherm uit staat gaat het scherm even aan, maar gaat daarna weer uit.

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:51
Repro schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:59:
[...]

Bedankt, daar lijkt het inderdaad aan te liggen, als het scherm ''aan'' staat komt de pushmelding wel binnen. Als het scherm uit staat gaat het scherm even aan, maar gaat daarna weer uit.
Ik heb heb hier ook gelezen dat dit door de bespaarstand van mijn telefoon kan komen. Deze staat hier ook aan, en nog niet uitgezet om te testen.

Pijnacker Oost/West

• Repro
RemmyB83 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:44:
[...]

Ik heb heb hier ook gelezen dat dit door de bespaarstand van mijn telefoon kan komen. Deze staat hier ook aan, en nog niet uitgezet om te testen.
Helaas, dat zou een mooie fix zijn, maar alles staat op optimaal, zonder beperkingen.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste